От началото на годината износът на употребявани дизелови автомобили от Германия се е увеличил с 20.5% до 239 541 бройки, съобщават аналитици от Университета по приложни науки "Вюрцбург-Швайнфурт" в съвместно пазарно изследване с Асоциацията на европейския бизнес.
По данни на Федералното статистическо управление най-голям ръст бележат доставките на стари коли с дизелови двигатели за Украйна (136%). На второ място се подрежда Хърватия с 89.6%, а на трето и четвърто - България (+27.7%) и Румъния (+26.8%), съобщава немското издание Automobilwoche.
След скандала с манипулирането на вредни емисии и спадането на популярността на дизеловите автомобили продажбата им на местния пазар става все по-трудна. Интересът към тях спада, търговците се оплакват от спад в цените и износът очевидно ще продължава да расте.
"Освен за страни от ЕС като Хърватия, Словения, България и Румъния старите дизелови автомобили намират радушен прием в Украйна, в която митата за коли втора ръка от Евросъюза са относително ниските 7.3%", коментира Кристиан Киле, професор по приложна логистика в Университета "Вюрцбург-Швайнфурт". Той отбелязва, че употребяваните дизели са най-търсени в по-слаборазвитите европейски държави главно защото са евтини.
Според Киле в тези страни най-добре се харчат именно автомобили с "мръсни" двигатели. По-съвременните и чисти дизели втора ръка намират купувачи на по-взискателните пазари като Испания, Австрия и Франция. В държави с по-висока екологична грамотност вносът на употребявана дизелова техника от Германия спада - в Норвегия с 26.6%, в Швейцария с 18.7%, а във Финландия - с 9%.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Брат ми
Коментиран от #3
11:35 09.08.2018
2 1234
Коментиран от #11
11:52 09.08.2018
3 ауди а5
До коментар #1 от "Брат ми":
ми не няма стига с тия дизели - защо? защото може, евтино е и е идеално за дълъг път а това, че бай дебилиошо от квартала е махнал катализаторите и дпф-а защото не му се дават е негов проблем! дизелите не са проблем а решение по-скоро и трябва да сме благодарни за свободата, че още ни дават да ги караме, че в германия им ги обраха тяхната вяра нещастнаКоментиран от #26
11:59 09.08.2018
4 гост
12:20 09.08.2018
5 Е па
12:42 09.08.2018
6 Ръчната ръчната сиреч капака :
Коментиран от #10
12:59 09.08.2018
7 onq s konq
13:02 09.08.2018
8 ияияи
Коментиран от #12
13:18 09.08.2018
9 дизела и мизерия и цинизъм
Колко от дизелите у нас са Евро 5 и 6? Това масовото в трафика е Евро 0.
#3 Кое е решение - хилядите души които умират годишно в Европа от канцерогенните сажди и азотните окиси? И така пазейки високите слоеве на атмосферата от парникови газове (безспорни дизела отделя по-малко) избиват хората в тяхната естествена среда - населените места.
13:57 09.08.2018
10 Георги
До коментар #6 от "Ръчната ръчната сиреч капака :":
Добре им го каза моиче ;)14:15 09.08.2018
11 Така ли
До коментар #2 от "1234":
Дай да те сложа на едно кръстовище да се надишаш хубаво от черните облаци, дали после същото ще говориш! Така от поляната дет я мине, я не някой трактор през 2часа лесно се коментира! Ясно е че промяната на климата в СВЕТОВЕН план НЕ се причинява от автомобилите, А ОТ КИТАЙСКИТЕ ЗАВОДИ И ИКОНОМИЧЕСКАТА ПОЛИТИКА на 6 месеца да се купува нов ГСМ а на 2 години нов телевизор. Това умело се крие от световната банка и политиците защото не им е угодно да признаят че храним китайците, индийците и бангладешците! Това е ясно! Но става въпрос за въздуха който дишаме в градовете.15:00 09.08.2018
12 Хонда
До коментар #8 от "ияияи":
Бензиновия ми Акорд от 6 поколение не гори капка масло за разлика от немските коли, и е ненормален кеф да се шофира! Взимал съм завои по балканските пътища със 120, а може още много повече. По-стабилно от Акорда сигурно вървят само Ламбо и Ферари! И е невероятно красив! А на който бензина му е скъп винаги може да си го направи на газ! Аз лично съм на бензин само. https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=7ub4g1&f1=1Коментиран от #17
15:09 09.08.2018
13 Марио
16:58 09.08.2018
14 Потребител
Коментиран от #16, #21
22:00 09.08.2018
15 Потребител
Коментиран от #20
22:06 09.08.2018
16 Марио
До коментар #14 от "Потребител":
Говориш глупости.Който не е съгласен с мен да ме опровергае и да даде точни сведения.Коментиран от #18, #19
22:19 09.08.2018
17 Онзи
До коментар #12 от "Хонда":
Я пак,че не разбрах?С една Ксантия Актива на 15год.ти късам гащетата на балкански път.Ако е V6 пък ще трябва и да те чакам.Стабилен бил:-):-):-)Коментиран от #24
22:28 09.08.2018
18 Георгиев
До коментар #16 от "Марио":
Какви глупости да говори човека? Тва си е живата истина ако на теб не ти изнася си е друга работа вече.09:57 10.08.2018
19 Бензин в кръвта
До коментар #16 от "Марио":
И аз те опровергавам Марио леките автомобили трябва да са или електро или бензин.Нафтовите печки не замърсяват повече въздуха,много по-капризни са от страна на поддръжка и не ми се изброяват още колко много работи.10:39 10.08.2018
20 Хонда
До коментар #15 от "Потребител":
Казах "балкански" а не родопски. Прави разлика. Може още много повече, но не съм искал да рискувам. Разбирай: не съм джигит/кръводарител, т. е. за Акорда 120 е детска игра.Коментиран от #22
14:32 10.08.2018
21 МАК
До коментар #14 от "Потребител":
Нещо глупостите които си писал на тема дизели са в повече!! Първо ГОРИВАТА трябва да оправят Боклук ойл вън от България тогава да ми говорят за еко стандарти по колите !! Мойто е без еко боклуци махнати са подържа се на високо ниво и е под нормите!! Така че половината от разбирачите не са наясно какво да правят и как да го направят!! Съжалявам ача дизеловата кола е в пъти по добра от бензиновия и еквивалент!!Коментиран от #23
19:59 10.08.2018
22 Потребител
До коментар #20 от "Хонда":
Абе не го вервам това ти този Акорд го изкарваш направо голем самолет пък аз не ям доматите с колците карал съм такава точно ама чак толкова стабилна не ми се видя да е23:27 10.08.2018
23 Върл враг на дизела
До коментар #21 от "МАК":
Е какво му е по-доброто на нафтовата печка от бензиновия автомобил?Единственото икономичноста и като сложиш скъпата поддръжка и къде е киро на кирия после?Новите дизели ги направиха много усложнени което създава предпоставки за проблеми.На бензина можеш да му туриш газчица и излиза много по ефтино.Да не говорим че цял свят ги отрича.Аз дизелов автомобил НИКОГА за нищо на света не бих си купил.Ама трябва да им вдигнат двойно данъците най-накрая всички на бензин да минете щете не щете23:34 10.08.2018
24 незнайко
До коментар #17 от "Онзи":
Господине а защо сега не се произвежда въпросния модел със 194 кс.? Ситроен никога не са произвеждали масови бързи коли ! Състезателните нямат нищо общо в случая !!!09:22 12.08.2018
25 Потребител
23:03 12.08.2018
26 БатП
До коментар #3 от "ауди а5":
Не си прочел какво е казал май. Проблема не са дизелите, а какво се гори в печките на определена част от населението.09:53 13.08.2018