Geely, новият мажоритарен акционер в Lotus, планира да налее 1,5 млрд. паунда в британската марка за спортни автомобили, целейки отново да я върне в играта. Това съобщи Bloomberg, позовавайки се на запознати източници.
Припомняме, че китайският автомобилен гигант, който притежава Volvo, Polestar, London Taxi Company, Lynk & Co, Yuan Cheng Auto, и 49,9% от Proton е собственик и на 51 процента от Lotus. Сделката бе финализирана миналия септември.
Според Bloomberg Geely планира да построи нови производствени фабрики и изследователски центрове в Обединеното кралство и да придобие още по-голям дял в Lotus, като закупи повече акции от малайзийските миноритарни акционери Etika Automotive.
Освен това китайският автоконцерн има за цел да се превърне в една от най-големите групи в автомобилната индустрия, като същевременно съживи британската спортна марка и дори превръщайки я в пряк конкурент на Porsche. Блумбърг също твърди, че първата фаза от разширяването на Lotus ще доведе до привличането на около 200 нови инженери и до разширяването на сегашния завод в Хетел, Норфолк.
Докато новините за свежи инвестиции звучат вълнуващо, истинското желание на Geely да придобие Lotus може да произтича от опита на марката да се специализира в композитните материали и леките конструктивни методи. Китайският автоконцерн вижда тази технология като използваема в автомобилите, които продава в Китай. По-леките коли ще помогнат на Geely да спази на строгите бъдещи норми за вредни емисии на вътрешния си пазар.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 коки
Коментиран от #2
13:52 12.08.2018
2 гост
До коментар #1 от "коки":
Ами естествено , когато държиш 50% от световния пазар , капиталите се натрупват при тебе , а не при конкуренцията , а и с преминаването на електромобили старите производители губят напълно предимството на "опита" и вече конкуренцията е на равни начала , а китайските цени са недостижими за тях !!Коментиран от #3
15:17 12.08.2018
3 селянин
До коментар #2 от "гост":
Интересното в случая e че азиатците купуват главно от англия..тата-от Индия,купиха ровер..джили от Китай,взеха лотус и лондонските таксита.Те ингилизите един двг.за McLaren..не моот да напрат,а все взимат на изполица от бенц,рено,хонда..после се чудат що отзад пише,,made in china,,вместо..englandКоментиран от #5
16:41 12.08.2018
4 Експертолог
16:51 12.08.2018
5 гост
До коментар #3 от "селянин":
Въпросът в случая е съвсем друг ! Те могат съвсем спокойно да изкопират стратегията на ВАГ , да вземат готовите алуминиеви платформи на Волво , 100% пригодени за хибриди и чисти електромобили и признати за едни от най-добрите в света в момента и да пуснат Лотус "Панамера , Макан и Кайен" , при това със проверено добри характеристики и надеждност и на добри цени , а за чисто спортните модели Лотус и преди е показвал повече от Порше !!Коментиран от #6
17:23 12.08.2018
6 селянин
До коментар #5 от "гост":
Тва агличаните са много хитри,нагли и използвачи..видяха че Лотус затъва и хайде на тезгяха..при китайците,на системи и кислород,да живне и в,,играта,,ама отзад отново ще пише,,made in Пекин..Ваг в момента се лекуват от,,щатска треска,,сега е момента Волво/Geely/да ги настъпят..друг път няма да има..ако се смятат за по добри от швабите.20:44 12.08.2018
7 Гост2
23:42 12.08.2018
8 ладоход
19:20 13.08.2018