ФАКТИ.БГ

Британската автоиндустрия след Брекзит

Публикувана: 19 Август, 2018 13:30
11 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4678
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Цялата автомобилна индустрия е изправена пред много голям натиск. Автономно шофиране, Китай, електрически превозни средства и Дизелгейт оказват все по-голям натиск върху автоконцерните. В Обединеното кралство обаче на лице е още една голяма заплаха за сектора, която произтича от много по-традиционен източник: политиката. Брекзит и, в по-малка степен, немилостта, в която изпадна изпадна дизеловото гориво, са може би двете най-големи сили, действащи върху автоиндустрията на Острова в момента, а съдбата и на двете, в общи линии, е в ръцете на правителството и неговата опозиция.

Независимо от това каква политическа позиция има определен британски гражданин, отделянето от ЕС в голям степен поставя бъдещето на сектор от 82 милиарда паунда, което отговаря за 13% от целия износ на кралството, в не особено обещаваща ситуация.

В "Дейли Мейл" през май главният изпълнителен директор на доставчик на авточасти "Унипарт" предупреди, че Брекзит има потенциала да унищожи британската автоиндустрия. Според публикацията най-голям проблем ще представляват не евентуалните тарифи и мита, а закъсненията на компоненти с произход от ЕС, поради твърдата граница между Великобритания и континента. Това застрашава развиваното с продължение на години синхронизирано движение на стоки между доставчик и производител.

"Загубата на лесен достъп до нашия най-голям пазар и най-ключови източници на авточасти може да спре силния период на растеж на британското автопроизводство", твърди Дейвид Бейли, професор по индустрията в Университета Астон. Припомняме, че през миналата година във Великобритания са произведени 1,7 милиона коли и 2.7 милиона двигатели, благодарение отчасти на възродените Nissan и Jaguar Land Rover.

Брекзит ще принуди голяма част от британските автопроизводителите да изместят производството си в ЕС, което ще доведе до затваряне на фабриките и сериозна загуба на работни места. Това притеснява и Jaguar Land Rover. Изпълнителният директор на концерна предупреди миналия месец, че лоша сделка между Обединеното кралство и Европа ще коства на компанията повече от 1,2 милиарда лири годишно от загубени печалби и ще доведе до сериозни съкращения. "Искаме да останем във Великобритания, но при „твърд Брекзит“ ще трябва да затворим заводите и ще бъде много, много тъжно", каза той пред Файненшъл Таймс.

Асоциацията на автопроизводителите на Острова заяви, че иска свободна търговия, нулеви тарифи и свободата да се наемат служители от цяла Европа. "Нуждаем се от неограничен достъп до единния пазар на ЕС, най-големият ни търговски партньор", разясниха от сдружението, отричайки Брекзит.

През миналата година 54% от автомобилите, произведени в Обединеното кралство, са изпратени до клиенти в ЕС. Автопроизводителите изчисляват, че ако оперират съобразно условията на Световната Търговска Организация(WTO) разходите за износ ще нараснат с 1,8 млрд. паунда, което ще доведе и до увеличение на цените на колите. Междувременно ще бъдат платени допълнителни 2.7 милиарда лири за нови автомобили, идващи от континента. Какво ще е бъдещето на британската автоиндустрия и как ще протече Брекзит остава в ръцете на политиците.

Великобритания

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Сиктир
1 Отговор
Бе кво ма болу мене за ингилизите ? Аесектерррр

Оценка:
-10 +10

BRABUS
2 Отговор
Нямат никакъв проблем англетата- никой, освен тях не харесва ровер..

Оценка:
-2 +16

Никой
3 Отговор
В какво време живеем. В миналото всеки си защитаваше производството и своите хора. Сега Германия и Англия буквално се застреляха в крака с тези глупости. Нищо чудно накрая всички да караме китайски коли. Другите сами ще се фалират.

Оценка:
-3 +9

ЙЙК
4 Отговор
Британските коли са много калпави...направо са боклуци. Освен Ролс Ройс, които са уважавани в сегмента на супер луксозните лимузини, другото е тотал щета. А Ролс Ройс е собственост на бмв и не е съвсем ясно доколко британците изобщо имат общо с ролс ройс.
Отделно грам не ми е жал за всички проблеми, които предстои да си навлекат британците. Сами пожелаха да напуснат, сега нека плачат.

Оценка:
-1 +15

Реалист
5 Отговор
Добре бе, едно не мога да разбера - тея същите къде бяха преди Брекзита да го обяснят по същия начин какво следва. Тогава мълчаха, сега реват.

Коментиран от #7


Оценка:
-1 +18

onq s konq
6 Отговор
Англия трябва да престане с обвиненията срещу Русия за новичока и без проблем ще бъде приета в АВРАЗИЙСКИЯ СЪЮЗ,което напълно ще й компенсира ЕС.

Оценка:
-3 +8

сомбол
7 Отговор

До коментар #5 от "Реалист":


Абе ако трябва да сме честни бяха си там и говореха. Бизнеса застана на ясна проевропейска позиция, но популистите убедиха народа, че трябва да има брекзит. Разликата бе малка 50 и няколко % ЗА. Явно и там си имат 50+ процента дебили. Разликата е, че при нас са 80+ и затова все още кретаме по този начин и се избират едни и също провалени хора.

Оценка:
-0 +10

селянин
8 Отговор
Ква автоиндустрия у ингилизите..Тата взе Ровер..БМВ-Мини и Ролс,а па тия от McLaren,един двг. не моот да напрат,все взимат наготово от Бенц,Рено,БМВ.

Коментиран от #10


Оценка:
-1 +6

No Exit from Brexit
9 Отговор
Ровър фалираха със загубата на хиляда и двеста работни места. Ягуар и Рейндж ровър имат солиден пазар в Америка и Китай. Мини се правят в Оксфорд и във Австрия и са си беемвета от ниския клас в ретро опаковка. Нисан имат огромен завод в Съндърланд където се произвеждат Кашкаите за Европа. Отделно двигатели, системи, аутсорсинг и логистика. Индустрия за много милиарди. И всичко това е под въпрос след ДЕМОКРАТИЧЕН референдум 52% на 48%. Мнозинството, така наречения народ са първосигнални примати които мислят с оная си работа. Те тва ти е демокрацията.

Оценка:
-0 +1

Гражданин
10 Отговор

До коментар #8 от "селянин":


Ама много ти "тича" ника дето си го избрал. Давам ти един линк да се пообразоваш малко. Може много да се изненадаш....а и не само ти....
https://www.youtube.com/watch?v=vmcmqTAu6b8

Оценка:
-0 +0

касапина
11 Отговор
Тия помияри мислят ЕС за тъпи , да не плащат вноски ,а да ползват безмитни облаги.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
ТОП 5