16 Октомври, 2018 14:55 12 078 17

Най-бързото SUV не е на AMG или Brabus

  • hennessey performance-
  • jeep-
  • grand cherokee-
  • trackhawk-
  • тунинг

Тексаското тунинг ателие Hennessey Performance представи най-бързия всъдеход в света. Доработеният от американците Jeep Grand Cherokee Trackhawk ускорява от 0 до 97 км/ч за 2.3 секунди, а максималната му скорост надхвърля 322 км/ч.

Напомпаният Jeep има 6.2-литров V8 с механичен компресор Hennessey, благодарение на който мощността достига 1 218 к.с., а максималният въртящ момент - 1 354 Нм. Заводското Grand Cherokee Trackhawk развива 717 к.с. и набира до 100 км/ч за 3.5 секунди.

След доработките на Hennessey всъдеходът преодолява четвърт миля (402 метра) за 9.66 сек. с финална скорост 233 км/ч. Показателите на стандартния автомобил са съответно 11.6 сек. и 185 км/ч.

За да постигнат подобни динамични характеристики обаче, тексасците са били принудени не само да модифицират конструкцията на Grand Cherokee Trackhawk, а и да монтират специални гуми за драг рейсинг Nitto 555R с размер 275/40. Добавена е и система, която позволява за отключване на предния мост с натискането бутон на таблото.

Hennessey Performance планира да построи 24 екземпляра Jeep Grand Cherokee Trackhawk с цена $179 000 (€154 548). Ателието предлага и два по-скромни тунинг пакета, с които мощността нараства на 862 и 1 027 к.с.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Random

    8 39 Отговор
    Абе хубав двигател, ама много дърт - долно разположен разпред. вал и 2 клапана на цилиндър. Ако беше DOHC с по 4 кл. на цилиндър сигурно щеше да е с едни 200коня нагоре.
  • 2 Random

    9 45 Отговор
    А да, не забравяйте че това е Фиат. Скапва се за една година, може и по-малко(само двигателя е ок)

    Коментиран от #3, #7

  • 3 Tinom

    20 7 Отговор

    До коментар #2 от "Random":

    Щом си решил, че така става и, че е фиат като за начало. ОК

    Коментиран от #4

  • 4 Random

    8 17 Отговор

    До коментар #3 от "Tinom":

    Е какво е като додж е крайслер, а крайслер е фиат? Базата е ML W166, но всичката електроника и механика е италианска.

    Коментиран от #16, #17

  • 5 До номер 4 Random

    28 6 Отговор
    Нещо си в грешка пич. Вземи малко да прочетеш преди да драскаш глупости под всяка статия. От както Фиат купиха Крайслер - Фиат ползват американските технологии, а не обратното. И теб като те гледам май друг живот не водиш освен да стоиш от сутрин до вечер и да пишеш коментари навсякъде. Бъди здрав!

    Коментиран от #6, #8

  • 6 Random

    1 15 Отговор

    До коментар #5 от "До номер 4 Random":

    Щом е така защо са на дъното на всички класации по надеждност?

    Коментиран от #11

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 До номер 6 Random

    16 3 Отговор
    Не зная какво значи "надеждност". В българския език няма такова техническо определение. Може да значи на руски нещо, но аз не разбирам руски. Съжалявам. Иначе аз имам надежда в утрешния ден, имам надежда и в доброто развитие на човечеството. Поздрави

    Коментиран от #14, #15

  • 10 Курти Куртев

    7 3 Отговор
    Пичаги, искам да питам, къде ще ги караме тези селскостопански самолети, защо вообще ги създават, като ревът че има жертви по пътищата, кифли ли сме, роби ли, до кога ще ни доят?

    Коментиран от #13

  • 11 АLFA Q4

    4 2 Отговор

    До коментар #6 от "Random":

    В ТЕНДЕНЦИОЗНИТЕ НЕМСКИ КЛАСАЦИЙ
    ДЖИПА Е.ВЪРХОВЕН
    МАААЛКО ПО ЛОШИ ОТ.УЖ НЕМСКИЯ ВЕЙРОН,,,В КОЙТО АБСОЛЮТНО НИЩО НЕ Е НЕМСКО
  • 12 гощо

    10 2 Отговор
    ГолЕми познавачи и разбирачи ейййй... ИталиАнско Немско и т.н. Аз лично съм имал Италиянска кола Ланча в която всичко беше бош и на всякъде пишеше мАдЕ иН Германия.Е скапа се електрониката. Мой близък имаше японска кола в която за изненада имаше магнети марели мАдЕ иН Италия. Не мръдна нищо. Не съм фен на италианските коли но съпбщавам факти. А що се отнася до американските коли като човек живял там и карал такива искам да кажа едно.Те са Упростени и направени максимално безпроблемни. Няма инжинерни решения като при премиум немски марки но са си ОК.
  • 13 Калоян

    6 1 Отговор

    До коментар #10 от "Курти Куртев":

    За това Hennessey Performance се намира и доработва там където има пари, възможности и пътища за такива автомобили - САЩ, Това не са модели за пазара в България, Албания и Хондурас
  • 14 Random

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "До номер 6 Random":

    надѐждност Значение на думата надеждност
    Свойство на обектите (изделия, устройства, системи и под.) да запазват при определени условия способността си за безотказна работа.
  • 15 Random

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "До номер 6 Random":

    Нещо ти куца и родният език май... тцтцтцтц. И бил разбирал тоя от коли...
  • 16 Пурко

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Random":

    Напълно си прав. С едно изключение обаче. Колите които идват за европа, само те са с италиански двигател и ако не се лъжа по точно дизела е италиански
  • 17 Крис

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Random":

    По твойта изумена логика ако продължа, ще кажа че е Ферари... Аман от разбирковци..