Компанията от Аризона Atlis Motor Vehicle разкри детайли относно своя първи модел - електрически пикап, обозначен с индекс XT. Всъдеходът е построен на специално проектирана за него платформа, а най-любопитно е, че заявеният автономен пробег е 805 километра, а зареждането на акумулаторния блок става само за 15 минути.
Atlis XT се задвижва от отделни електромотори, монтирани на всяка от осите, разполага с два едностепенни редуктора, завиващи задни колела, независимо и пневматично окачване и със система за рекупериране на енергията. Клиренсът на пикапа може да достигне до 305 мм, а с опционен офроуд пакет - до 381 мм.
Предлагат се различни акумулаторни блокове, които, според капацитета си, осигуряват автономен пробег от 483, 644 или 805 километра. Производителят подчертава, че това е пробег, без максимално натоварване и без теглене на ремарке. 15-минутното зареждане на батериите се осъществява само на фирмените зарядни станции.
Рекордът за 100-процентов заряд на батериите беше направен миналата година, като инженерите от Atlis Motor Vehicle успяха да заредят напълно модула за 12.35 минути. Що се отнася до динамичните характеристики, то ХТ ускорява до 100 км/ч за 5 секунди, при наличие на ремарке и пълно натоварване от 15.9 тона, ускорението става за 18 секунди.
Максималната скорост на пикапа е 193 км/ч, а при пълно натоварване пикапа може да поддържа средна скорост от над 100 км/ч. Пазарният дебют на Atlis XT е насрочен за 2020 година, като към момента компанията не е обявила цените му. Ако всичко, което споделят от фирмата стане реалност, то тази кола ще удари сериозно по бъдещите планове на Tesla за производство на пикапи.
-14 +71
Коментиран от #9, #19, #24
-41 +69
-6 +41
-32 +50
-3 +22
Коментиран от #17, #27
-14 +44
-19 +44
-8 +17
До коментар #2 от "сектант":
При това с четири батерийки ААА, нали секта?!
Коментиран от #12
-3 +18
Коментиран от #15
-16 +27
Коментиран от #18
-6 +12
До коментар #9 от "Коментара":
4 ааа при код жълто са полезни колкото 4 пробити капута
-4 +6
-6 +20
-5 +13
До коментар #10 от "Driving pleasure":
Със 120 квт е Болинджър и постига около 600 км , това е с поне 160 квт !! А за зареждането , ако е 800 волтова батерия с 450 квт зарядно по новия стандарт за 15 мин ще зареди към 120 квт , което си е към 75% и 5 % остатък поне преди зареждането , 80 !! Вече го демонстрираха дори любимците ти от Порше !!
-5 +10
-4 +3
До коментар #6 от "Весо":
Става въпрос за пълна маса пикап+ремарке+товар , не са го уточнили достатъчно !! В Щатите такива пикапи се ползват точно като влекачи !
Коментиран от #33
-4 +12
До коментар #11 от "гост":
и като са скочили акциите на тесла та кво станало? повишили са им се продажбите или са произвели повече? Единствения начин да спечелиш от Т'слата е с с борсови спекулации ако продадеш акции - дивиденти на акционерите никога не са плащани, защото е перманентно на загуба а повишаването стойността на акциите рано или късно ще стигне своя връх и тогава последните им притежатели ще изгорят здравата
Коментиран от #20, #21
-10 +11
До коментар #2 от "сектант":
Абе не ми я хвали. Грозновата, пластмасова, шумна, нискотехнологична, слабопроходима и не на последно място обезценка от 60 % за 3 години ми идва малко повече. По добре Шкода или Рено.
-9 +7
До коментар #18 от "Driving pleasure":
А по-полекичка със зловещите фантазии
-4 +5
До коментар #18 от "Driving pleasure":
Даа , така се надяваха някои "специалисти" и за Епъл , Амазон и т.н. , ама те взеха че станаха по-големи от икономиките на 95 % от ДЪРЖАВИТЕ в света и продължават да растат , даже отявления противник на интернет компании Бъфет публично каза , че съжалява , че по-рано не е купил повече акции от тях !!! А и колкото да ти е неприятно , котировката на борсата е главната оценка за възможността за финансиране на една компания и след РЕАЛЕН ръст от 87% САМО за 5 години , няма банка или инвеститор който да откаже финансиране на Тесла , за сравнение любимия ти Даймлер за същия период е ПАДНАЛ със 29 % !!!! Говорим за дългосрочни резултати , а не за вчера , днес !!!!
-4 +9
Коментиран от #23
-3 +3
До коментар #22 от "Random":
мармот*
Малки са буквите на клавиатурата
-1 +1
До коментар #2 от "сектант":
За 15 мин 700 лт нафта за пежо 205 дизел за 12000 км
Коментиран от #36
-3 +7
-1 +3
-0 +11
До коментар #6 от "Весо":
Като не си запознат ,недей да плещиш глупости. Тва е сумарно тегло и въобще не е рядкост за хеви дюти пикапите
-0 +5
-0 +0
-0 +4
-4 +9
-5 +14
-2 +2
До коментар #17 от "гост":
ТОЧНО ТАКА МОЖЕ ДА ТЕГЛИ ДО 10тона И ДА НОСИ ТОВАР ОТ 3,5тона
Правилно
-0 +6
Я поразгледайте ИЗ ГУГЛЕ КРАЗ КАМАЗ И ТАТРА МГОЗИ ТУЧОВЕ ДЕТ НАИСТИНА ВЛАЧАТ 16 т и ги сравнете ЕЙ ТЪЙ ПО ГАБАРИТИ - и АКО някой от ваз ТЪПУНГЕРИТЕ ми каже че КРАЗ КАМАЗ и Татра не са ИСТИНСКИ ТОП СВЕТОВНО НИВО КАМИОНИ -одете съ перете и си пуснете Париж -Декар за камиони И ГЛИДАЙТИ ПОБЕДИТЕЛИТЕ КОИ СА....И АКО НЯКОЙ ПОСМЕЕ ДА МИ КАЖЕ ЧЕ ОНЯ БОКЛУК ЩЕ КАЧИ КОЛКОТ Татрата 16 тонната И ЩЕ МИНЕ ДОРИ 15 санта С ТЯХ ДА ЗАПОВЯДА НА БАС аз залагам апартамент - АМА АКО СПЕЧЕЛЯ искам жена му 1 месец у дома
Коментиран от #35, #46, #48
-5 +9
До коментар #34 от "Бат Мишо":
Правиш ли разлика между да теглиш (с въже или твърда връзка) един Икарус пълен с народ и да качиш в легена на пикапа един Икарус пълен с народ? В статията очевидно се има предвид първото. Какви ли не джипове цели самолети стотици тонове дърпат.
-3 +9
До коментар #24 от "Пак аз":
Колонките зареждат с 20 литра в минута !!! За 15 минути ще заредите 300 литра а не 700 !!! някъде и по малко .
-1 +3
Коментиран от #45
-2 +2
-3 +2
-ОПЦИЯ 1 - Задния мост пада и остават с икаруса в началото на баира
- Опция 2 - моста и купето издържат НАКАКСИ и
- а -- въртиш гуми на място
-б-- пламват елктромоторите
-в-- и а и б са верни
-г -- падат акумулаторите преди да се случи отговор ,,в,,
А Ако е мааааааалко мокро ще си като Мая плисецкая в жипа АКО ТЕГЛИШ 16 т
Пак казвам не спори с човек дет е карал Камаз с 10 КОЛЕЛА с 14 тона МАКС товароподемност И ВЛАЧИЛ товари 1990 г ПРЕДИ ДА СЪ РОДИШ
ТИ ИМАШ ЛИ ИДЕЯ къкто влачех една Шкода Европа с товара 11 т на Аксаковския баир КЪК МИ ПЛАМНА СЪЕДИНИТЕЛЯ НА КАМАЗА още в началото на баира ---КО ВИКАШ -- НЯМАШ НАЛИ --ай не съ обаждай тогас кът ти пей Бат Мишо - ТУЙ 16 т НЕ МОЖЕ НИТО ДА ГИ ДЪРПА , НИТО ДА ГИ БУТА , НИТО ДА ГИ ВЛАЧИ , камо ли качи --ТВА Е РАБОТА НА 3 МОСТОВАТА ТАТРА и ГОРНИЯ ПРЕДЕЛ на 3 мостов КАМАЗ ....РАЗГЛЕДАЙ ГИ ХУБАВО- Ако можеха пикапи да влачат 16т хората в Татра щяха да са умрели гладни преди 100г
-2 +3
Коментиран от #50
-1 +4
-2 +0
-0 +0
До коментар #37 от "Бат Мишо":
Това на снимката със сигурност е над 600 коня, така че всичките ти аргументи отпадат. Няма и съединител който да палиш.
-2 +1
До коментар #34 от "Бат Мишо":
МАЙ СИ ЯКО ЗАГОРЕЛ, ЩОМ СМЕНЯШ АПАРТАМЕНТ ЗА КАКВА И ДА Е ЖЕНА
-2 +0
До коментар #34 от "Бат Мишо":
Голем си бат миши
-0 +0
-0 +0
До коментар #41 от "Бат Мишо":
Бате, като ги гледам по улиците и преди светофар как се завират пред камионите и почват да спират, колко от тях мислиш е карал камион???? Мислят си, че тръгват, вървят и спират като техните бракми.
Така, че що се хабиш да обясняваш за товароносимост, мостове, гуми и т.н. Нема те разберат бате.
-0 +1