29 Януари, 2019 17:34 6 478 34

Най-бързата японска кола ще чупи рекорд на Ринга

  • aspark owl-
  • нюрбургринг-
  • рекорд

Японската компания Aspark обяви намеренията си да подобри рекорда за електромобили на пистата "Нюрбургринг". В момента върховото постижение в този сегмент принадлежи на китайския хиперкар Nio EP9 с време 6 мин. и 45.9 секунди.

Претендентът за титлата Aspark Owl бе представен през 2017 г. Тогава високото 99 см японско купе с тегло 850 кг имаше два електромотора със сумарна мощност 435 к.с. и въртящ момент 764 Нм, чието захранване бе поверено не само на батерии, а и на суперкондензатори.

Впоследствие инженерите на Aspark надградиха конструкцията и предсерийната версия получи още два електромотора, с което мощността на Owl нарасна на 1 166 к.с., а въртящият момент - на 885 Нм. Така въоръжен, най-бързият японски автомобил успя да ускори от 0 до 100 км/ч за 1.921 сек. по време на тестове в префектура Точиги.

Актуалният рекордьор сред електромобилите на Ринга Nio EP9 също има четири електромотора, но със сумарна мощност 1 360 к.с. и въртящ момент 1 480 Нм. Ускорението от 0 до 100 отнема на китайския хиперкар 2.7 секунди.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 AUDI

    30 11 Отговор
    Да не стане като с електрическото Инфинити само...да счупи ама не рекорда

    Коментиран от #4, #10

  • 2 брутална машина

    36 4 Отговор
    от 0 до 100 км/ч за 1.921 сек. !!!

    Коментиран от #34

  • 3 ГосТ

    17 25 Отговор
    Покажи на тая спл(т)есла как се прави хохохо. Така е,ще ги мачкат и с народни коли (лийф) и с хиперкари. Тоя сплескан мъск,ако беше роден в Япония, както няма никво образование,най много разносвач на части в Нисан щеше да бъде ;)

    Коментиран от #8, #11

  • 4 Стомаха

    17 0 Отговор

    До коментар #1 от "AUDI":

    Имаш общо с Ауди колкото деда ти Янко с немската аристокрация

    Коментиран от #13, #16

  • 5 Трошков

    10 5 Отговор
    Да дойте да ги чупи тези рекорди по варненските потрошени сокаци и ха да видим какво ще счупи,а и най-вече как ще се почупи.
  • 6 Зелено

    13 4 Отговор
    Колкото може да се види в профил, задницата и стоповете малко наподобяват порше 911. Но като цяло готин дизайн, ако се абстрахираме от предницата. Колкото до евентуалния рекорд в бъдеще време, света май е полудял напълно. Защо не се надпреварват електрическите коли в рекорди за пробег? Или за надежност на батерията в дългосрочен план? Или нещо друго потребно..

    Коментиран от #7, #31

  • 7 Бачо Киро

    7 4 Отговор

    До коментар #6 от "Зелено":

    Пълна обиколка в race mode на Ринга си е добра работа, примерно прехвалените тесли не могат да окрякат повече от 8-10 мили под такова натоварване, а пистата е 20.81км. Както и да го погледнеш е подобрение откъм батерии щом може да гони рекорд там.
  • 8 Честно ли...

    18 5 Отговор

    До коментар #3 от "ГосТ":

    Приятелю, искренно ти пожелавам някога да успееш да постигнеш дори и една 80000-на от това което Мъск притежава като ментален багаж...уви, за момента притежаваш единствено изявен селско-стопански характер.

    Коментиран от #23, #25

  • 9 филанкиши

    4 6 Отговор
    "В момента върховото постижение в този сегмент принадлежи на китайския хиперкар Nio EP9 с време 6 мин. и 45.9 секунди."
    КАКВО ПОСТИГА ЗА ТОВА ВРЕМЕ!?
    ДАЛИ ИЗМИНАВА 100км.
  • 10 гост

    6 5 Отговор

    До коментар #1 от "AUDI":

    Ти си гледай фолксвагенчето с половината от тия коне , дето тръгнало и то за "рекорди" , ама отзад напред !!! Както е тръгнало няма да посмеят даже да го изкарат на пистата , щото после такъв срам нема да има и със десет дизелгейта !!!

    Коментиран от #12

  • 11 гост

    4 5 Отговор

    До коментар #3 от "ГосТ":

    Ако мачкането е като с лийф , по-добре да се гръмнат , а и ти заедно с тях !!!! Кола за 30 000 долара , която се продава по-малко от такава за 3 ПЪТИ по 30 000 !!!! Да не говорим , че имат СЕРИЙНА кола с тия 1,9 секунди от която са платени изцяло 1000 бр !!! От тая скоро барем десет ще има ли платени ?? Или това не влиза в "плановете" за следващите 20 години ?

    Коментиран от #24

  • 12 AUDI

    3 3 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Да...няколко години подред ги изкарваха на Льо Ман най-вече....там джапанките от кога не бяха печелили?

    Коментиран от #14, #17

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #12 от "AUDI":

    Кое са "изкарвали" , нафтовите кюмбета ??? И що ги спряха , щото вече са антиреклама ?? Айде да видим кога ще изкарат електричка , дето да бие поне китайчето , да не говорим за повече !!!
  • 15 Антон

    4 11 Отговор
    Двг-то съществува вече толкова дълго, а жълтурите нямат конвенционална кола с която да победят топ производителите на ринга. Обаче тръгнали да правят рекорди с нещо което евентуално може да съществува и да бъде произведено някога някъде. Да си правят пластмасовите коли и да не се бутат там където нямат място.

    Коментиран от #18

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Антон

    1 6 Отговор

    До коментар #18 от "АLFA Q 4":

    На тебе с черното под ноктите какво ти преча? Или само ти имаш право да изказваш мнение за кочините на алфа?

    Коментиран от #20, #21, #22, #32

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 ГосТ

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "Честно ли...":

    А какво означава ментален багаж ? Това някакво хипстърско определение ли е? Виж,интелекта се изразява в логика ,творчество и памет. Тези качества притежават учените,инженерите, лекарите, хората на изкуството, военните стратези (генерали) и шахматистите. Панял? Какъв е точно мъск? Търговците притежават хитрост и коварство. А ти на мен оценки няма как да даваш. И да, съдбата му в някоя подредена страна нямаше да е никак блестяща ;)
  • 24 ГосТ

    2 2 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Пак си в грешка май. Нисан водят тесла през последните години. 2018,не съм проверил. Искаш да кажеш че тесла имат по бърз електромобил от световния рекорд или кво?

    Коментиран от #27

  • 25 ГосТ

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "Честно ли...":

    Ще се повторя приятелю, човек който не може да диференцира и интегрира,няма понятие от квантово вълновия дуализъм и мезомерния ефект, както и от понятията генетичен дрейф и експресирана касета няма право да говори за какъвто и да било багаж, защото самият той е багаж който някой трябва да носи. Тези неща се учат в Университети дълги години и се държат изпити. И не, това не е като мениджерство и туризъм. Съвсем различно е ;)

    Коментиран от #28

  • 26 п.п.

    0 0 Отговор
    *експресионна касета
  • 27 Лииф

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "ГосТ":

    "Нисан водят тесла през последните години." Ако ще сравняваш ябълки с круши, може и да докажеш че Нисан водят Тесла. Нека говорим само за електромобили.
  • 28 Вундеркинд

    6 3 Отговор

    До коментар #25 от "ГосТ":

    Ей, като ви чета коментарите, всеки който има някаква диплома, има самочувствието че разбира повече от всички останали по света. Преди година спорех с един който беше учил в университет закона на Ом, но дори не знаеше какво е вътрешно съпротивление на батерия. Ти разбираш ли от заварки? А от аеродинамика? Как си с материалите за батерии? А с технологиите за производство на катоди? Можеш ли да проектираш комплект инвертор и двигател, които да имат общо КПД над 90% в 90% от диапазона на оборотите и натоварването? Смяташ ли че има човек на планетата който може да направи всичките тези неща сам? А това е само 0, 01% от знанията и уменията да се произведе електромобил. За ракети въобще не ми се отваря и дума, защото е безсмислено. Е защо очакваш Илон Мъск да разбира от всичко това? Целта му е да направи електромобилите и ракетите евтини за ползване и като гледам се справя добре. Ти как се справяш? Колко компании имаш и с какво допринасяш за подобряване бъдещето на човечеството? Как ти беше името, та въобще ти дойде на ума да се сравняваш с Илон Мъск?

    Коментиран от #29, #30

  • 29 ГосТ

    3 8 Отговор

    До коментар #28 от "Вундеркинд":

    Много добре се справям ;) В Токио съм за 3 години по една от най престижните програми в света. След това имам директна възможност за Пекин,но това е в случай че не взема Мария Кюри за Франция. Всъщност Пекин са доста напред в моята област също. Молекулярен биолог съм и мога да диференцира и интегрирам (е трябва да си припомня малко) , знам какво е принцип на неопределеността е квантово вълнов дуализъм,много добре знам какво е мезомерния ефект,а с експресионна касети и плазмидни конструктивни работя всеки ден. Илон Мъск е палячо и измамник,а Нисан-Рено къртят по продажби тесла. В сегмента на скоростните хиперкари,както се вижда също са много назад. Хипер гига Тера ракетата,която изстреля мъск е по малък еквивалент на Енергия, която е замразена заради високата си себестойност и липсата на приложение. Между другото,съм окей с превъзнасянето на шарлатани като Мъск, защото капацитета на сащ отива надолу. Не ги харесвам като цяло, въпреки че имам респект към определени структури там. Като НАСА например. Не исках да се хваля,но бях предизвикан.

    Коментиран от #33

  • 30 ГосТ

    4 7 Отговор

    До коментар #28 от "Вундеркинд":

    Директният ми принос е двата механизма на толерантност при крайно засушаване при растенията. Предстои да нокаутирам регулаторните гени с последните методи, които усвоих в Япония и да докажа пряко функцията им в тази толерантност. Това е с цел последващ генен трансфер в селскостопански култури за повишаване на толерантност към суша. Та така. Може да не съм нобелов лауреат,но имам достатъчен принос и реално самочувствие за позицията ми в иерархията,много по висока от когото и да било търговец. Айде хубав ден
  • 31 Jack Bauer

    4 2 Отговор

    До коментар #6 от "Зелено":

    С нетърпение очаквам "Електрическите" 24-часа на Льо Ман. Но като гледам как се развиват е-колите май няма да е скоро.
  • 32 Вълчо

    5 1 Отговор

    До коментар #19 от "Антон":

    Невеж и простоват ке си останеш Тончо...
  • 33 Антиелектрика

    4 3 Отговор

    До коментар #29 от "ГосТ":

    Защо се връзваш на този многоников и лъжлив трол? Игнориране го оправя само, но е лошо, че няма топки да пише с един ник и няма как да се разпознае веднага, че е той, за да не си губи човек времето с него.
  • 34 ммм

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "брутална машина":

    И още някакви вагаджии им текат лиги по някакви 5 литрови мотори на ауди, които колкото и да се напъват пак не могат да паднат под 4 секунди. Бъдещето е в електромоторите!