Хибридната версия на новото поколение на Honda CR-V пристигна в България непосредствено след старта на европейските продажби на модела. От 63 990 лв. с ДДС започват цените за нея у нас. Най-ниското ниво на оборудване е Comfort e с предно предаване, а най-високото – Prestige – с четири задвижващи колела. За останалите два варианта на обзавеждането - Style Plus и Premium купувачите ще могат да избират между двата вида предаване.
Новият екологичен CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система Multi Mode Drive (i-MMD), съчетаваща 2,0-литров i-VTEC бензинов двигател с цикъл на Atkinson и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост. i-MMD не работи с конвенционална трансмисия, а вместо това функционира чрез далеч по-компактен агрегат, осигуряващ директна връзка между задвижващите части и плавното предаване на въртящия момент.
И бензиновата и хибридната версии са с предно предаване стандартно, но и двете могат да бъдат поръчвани със система за задвижване и на четирите колела от ново поколение, която е с интелигентен контрол в реално време (Real Time AWD with Intelligent Control System™).
Новата хибридна система i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) се състои от два електрически двигателя (единият от които всъщност е електрогенератор), които задвижват автомобила в електрически режим и 2,0-литров бензинов силов агрегат с вътрешно горене, работещ по цикъл на Аткинсън и макс. мощност 145 к.с. (107 кВт).
Той има двойна роля – задвижва автомобила в съответния режим, или генерира електроенергия, тъй като е свързан с електрическия мотор-генератор. Последният на свой ред създава електроенергия, а тя се добавя към акумулаторните батерии, и така се автомобилът се движи в електрически режим. В този случай той ускорява изключително бързо. В крайна сметка резултатът от всичко това е уникалното съчетание от екологичността на електрическия двигател с показателите на бензиновия и вътрешното пространство на конвенционален автомобил.
Възможни са три режима – напълно електрически, хибриден (ползва електроенергията от генератора към задвижващия мотор, допълнително количество идва от батериите), и такъв, в който превес има двигателят с вътрешно горене. Всъщност бутон за смяна на различните режими няма, системата изчислява прецизно кой е най-подходящият за даден момент. Хибридната система не се нуждае от конвенционална трансмисия и е оборудвана с 1-степенен съединител с фиксирано предавателно отношение, който създава директна връзка между подвижните компоненти и по този начин се осигурява плавно предаване на въртящ момент през цялата система.
В електрически режим задвижващият мотор черпи енергия единствено от батериите и така е осигурено задвижване с нулеви вредни емисии. В хибриден режим бензиновият двигател осигурява енергия за електрическия мотор-генератор, който на свой ред отдава мощност към задвижващия електромотор. Излишната мощност се връща обратно през генератора, за да дозареди батериите. В нормален режим колелата биват задвижвани от бензиновия силов агрегат, като при необходимост допълнителна доза мощност може да дойде от електромотора.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Антон
До коментар #1 от "Random":
Цената която цитираш е за базов вариант.:) И тези тръгнаха по пътя на тойота, двигатели с цикъл на аткинсън два литра, 140 коня, на жълтите някой да им каже че сме 2019 година. Радостното е че това изчадие много много няма да го виждаме по улиците - балъчетата са все по -малкоКоментиран от #5, #17
13:46 14.02.2019
3 сектант
14:08 14.02.2019
4 Не мерси
Коментиран от #6, #7, #8
14:09 14.02.2019
5 селянин 1
До коментар #2 от "Антон":
Има една песен..,,А на теб кой ще ти каже,,че Lexus ls-е шестак с 300 к.с..с две ел.моторчета по 60 к.с.и действа по принципа на ваг,с 8 степенен автоматик,а от юли минава на 12 степени,по лиценз на бош.Вече сме 21 век,пийвай повечко витамини,и разбери че има и хибриди шестаци..А toyota подготвя и Тундра-8V,с 400к.с..хибрид с 4 ел.мотора за САЩ..всеки по 80 к.с..с батерия на енергия-никопол.Коментиран от #16
14:42 14.02.2019
6 Паркетници
До коментар #4 от "Не мерси":
То затова по- хубавите ти паркетници са във втората половина на класациите по надеждност, а црв е в първата.Коментиран от #21
14:43 14.02.2019
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 noname
15:56 14.02.2019
11 Японеца
След 5г. очаквайте 0.5 литров хибрид плъг ин с 300к.с.! Двигателя на метан или пропан за зареждане на батерията!
16:22 14.02.2019
12 факти
16:49 14.02.2019
13 Каракуд
19:50 14.02.2019
14 Име
19:59 14.02.2019
15 Марш на боклука
До коментар #1 от "Random":
Яд те е нали, злобата ще те убие! Ти си с дизелова кошница или чупливо бенве! Признай си пич, иначе ще ти тежи! Злобата е грях!20:00 14.02.2019
16 Антон
До коментар #5 от "селянин 1":
Колега къв лексус,ква тойота, какви тундри и каква америка. Коментирай изчадието от статията. Колата ще се движи на ток, ама тока ще го прави двг-то мани мани. А лексуса който го пишееш е is300h с четирицилиндров 2.5 двг и ел мотор, с ускорение 8.4. По-добре не ги намесвай спреляците от лексус.20:18 14.02.2019
17 гост
До коментар #2 от "Антон":
Явно е.че най-големият балък тук си ти бре.Коментиран от #19
21:16 14.02.2019
18 хондаджия
Коментиран от #20
21:28 14.02.2019
19 Антон
До коментар #17 от "гост":
Колега би ли се обосновал?21:40 14.02.2019
20 Антон
До коментар #18 от "хондаджия":
През 2018 380 хил. цр-в и сивик са били привиквана в оторизираните дилъри на китай заради проблеми с двг. Над 500 хил.бр от цр-в с двигатели 1.5 турбо са били проблемни в щатите за периода 2017-2018. Ето линк за здравите бомби: https://www.consumerreports.org/car-repair-maintenance/honda-cr-v-affected-by-engine-trouble/22:19 14.02.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 въпроса е
20:51 15.02.2019