Last news in Fakti

27 Февруари, 2019 15:46 5 751 25

Tesla Model 3 по шведски

  • polestar-
  • volvo-
  • geely-
  • женева 2019

Две години след отделянето си от Volvo като самостоятелна марка шведският производител Polestar най-сетне представи първия си изцяло електрически сериен модел. Наречен просто 2, фастбекът, който ще се опита да подлее вода на Tesla Model 3, ще бъде показан пред публика на салона в Женева.

Polestar 2 е построен на модулната платформа CMA на Volvo, на която са базирани също XC40 и Lynk&Co 01. Снабден е с два електромотора с обща мощност 408 к.с. и въртящ момент 660 Нм, които позволяват ускорение от 0 до 100 за по-малко от 5 секунди.

Захранването е поверено на акумулаторен блок с капацитет 78 кВтч, който позволява изминаването на 275 мили (442 км) по цикъла EPA и до 500 км по WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). От Polestar твърдят, че вградената в шасито батерия увеличава устойчивостта му на усукване и намалява шума от пътната настилка с 3.7 dB в сравнение с автомобил с ДВГ.

Шведите ще предлагат и пакет Performance за новия електромобил. Той ще включва амортисьори Öhlins, спирачки Brembo със златисти апарати и уникални 20-цолови ковани джанти.

Polestar 2 ще стане един от първите серийни автомобили с информационно-развлекателна система Android. Тя ще се управлява от 11-инчов сензорен екран и ще комбинира популярните приложения и услуги на Google с функциите на електромобила.

Вторият модел на Polestar се прицелва право в Tesla Model 3 и ще струва приблизително колкото него. Шведите са обявили предварителна базова цена от €39 900, но през първите 12 месеца ще се предлага само т.нар. "стартова серия", която ще се продава за €59 900 в Германия и за $63 000 в Щатите.

Новият електромобил ще се произвежда в Китай. Polestar 2 ще се продава онлайн, а първите готови коли ще бъдат доставени на купувачите в САЩ, Канада, Белгия, Германия, Холандия, Норвегия, Швеция и Обединеното кралство в началото на следващата година.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 драйвинг плежер

    3 23 Отговор
    Не става , това че превърти електромера ..ние в академията не караме електромери , само водомери
  • 2 Гаргамел

    8 11 Отговор
    Поразително много сходства с модели на волво, явно китайците имат пръст и в полстара

    Коментиран от #4

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 гост

    27 3 Отговор

    До коментар #2 от "Гаргамел":

    Гаргамеле, едно и също е направо, китайците купиха и продължават да купуват известните марки, но при Волво им оставиха поле за изява и не ги претопиха, което е видно и много печелившо както се вижда.
  • 5 Славейко

    34 4 Отговор
    Хубава е! Ама е за хора дето имат къщи с гаражи, т.е хора с финанси. Няма как хората, които обитават панелките да поддържат електромобили, дори и да могат да си ги купят.
  • 6 сектант

    15 2 Отговор
    бива си ги китайците
  • 7 Cool

    23 1 Отговор
    Харесва ми,интериор,екстериор вс е на ниво!!!

    Коментиран от #9

  • 8 Манавски

    13 15 Отговор
    за какво са ви тия боклуци като има Дачия
  • 9 гост

    10 2 Отговор

    До коментар #7 от "Cool":

    Така е, но пак остава 30% по-скъпа от модел 3 и то ще минат години преди да се появи по пътищата, за това време модел 3 няма да остане непроменен, а цената му спадна с няколко хиляди вече поради икономия от мащаба и подобрения в производството. Това волво може да стартира чудесно, но за над 100х.лв си е доста скъпо било то и да е електрическо и да нямаш разходи за гориво.
  • 10 безполезен смарфон

    3 12 Отговор
    ненужен квадрат на колела
  • 11 Любопитен

    14 5 Отговор
    Какво става всъщност? Нали Тесла беше скъпа, а китайците и стогодишните щяха да предложат по-евтини модели и да фалират Tesla? А дори китайците предлагат по-скъпи електромобили с по-малък пробег от модел 3.
  • 12 Boxer

    9 4 Отговор
    Като идея изглежда много добре. Като изпълнение, обаче , предният капак изглежда взет от друга кола : около фаровете и около страничните огледала се образуват странни чупки. Таблета като по правило изглежда пльоснат на таблото, нещо от сорта искате таблет, на ви таблет... Цените им -първта година високи, пък после по-ниски, ми изглежда странна. Общо взето даже и да имах парите, заделени за кола, пак не бих си взел тоз експеримент ...
  • 13 Нали

    2 4 Отговор
    Колата си е добра, ама не ми харесва целият стоп и телевизора!
  • 14 Borislav Popov

    11 6 Отговор
    Този китайски автомобил е много по хубав от дървената "тесла"!!!!
  • 15 Ракия

    9 0 Отговор
    Да ама китайците правят печалба нали, а не работят за слава като тезлата на минус милиарди
  • 16 Димов

    5 0 Отговор
    Избирам това пред Тесла.

    Коментиран от #17

  • 17 Нормално

    1 4 Отговор

    До коментар #16 от "Димов":

    Как няма да я избереш, като не те интересуват технически характеристики, а гледаш само интериора? Научи ли се поне да разчиташ efficiency map на електродвигател и да определяш КПД на електродвигателя за определени обороти при различните натоварвания? Или още не можеш да откриеш такава информация в графиката и вярваш, че можеш да увеличиш пробегът на електромобилите с добавянето на още предавки?

    Коментиран от #23

  • 18 mediator37

    7 0 Отговор
    По-красива е от теслата. Но продължават да са скъпи електромобилите. Ако това го дават ново за 10000-12000 евро, веднага зимам един брой.

    Коментиран от #21

  • 19 Бай Хой

    1 2 Отговор
    туй не е ли пежо пестин и осем ве ?

    Коментиран от #20

  • 20 Jack Bauer

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "Бай Хой":

    Точно на 90% Peugeot 508 2016г.
  • 21 Е де...

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "mediator37":

    Лимита ми е 100 К за два-за мен и жената... Ако ги пуснат по 12 500 евраци земам два на мига. И място за зарядно имам в двойния гараж.
  • 22 1984

    1 0 Отговор
    Животинска тяга-колело, парна тяга-колело, бензинов ДВГ-колело, дизел-колело, електрика-колело... И така 6-7 000 години придвижване на хората... Не е ли време за нова концепция?
  • 23 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Нормално":

    Аз като съм разчитал такива карти, ти си бил у нечий "сакове". И как и за какво ще си харча парите си е моя работа. Ако ти си избираш колата главно по икономичност, значи си доста далеч от хората, които могат да си позволят Тесла.

    Коментиран от #24

  • 24 Значи е от възрастта

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "Димов":

    Като млад може и да си ги разбирал тези графики, но само преди няколко седмици, няколко машинописни страници не ми стигнаха, за да схванеш, че на efficiency map можеш да отчетеш КПД на двигателя за определени обороти при определена мощност.
    Освен това, за инженер, какъвто претендираш че си, не е трудно да направи разлика между ефективност и икономичност. Тесла са всичко друго, но не и икономични. Те са просто ефективни. Който търси икономия си купува електрическо колело.

    Коментиран от #25

  • 25 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Значи е от възрастта":

    Икономията е следствие на ефективността. Ако поне беше учил физика в 4-ти клас, щеше да го знаеш. Тесла също е и икономична. Просто е тислъ с гол, опоскан салон, и с къс синджир, който не й дава право да ходи по-далеч от оградата на двора.