Две години след отделянето си от Volvo като самостоятелна марка шведският производител Polestar най-сетне представи първия си изцяло електрически сериен модел. Наречен просто 2, фастбекът, който ще се опита да подлее вода на Tesla Model 3, ще бъде показан пред публика на салона в Женева.
Polestar 2 е построен на модулната платформа CMA на Volvo, на която са базирани също XC40 и Lynk&Co 01. Снабден е с два електромотора с обща мощност 408 к.с. и въртящ момент 660 Нм, които позволяват ускорение от 0 до 100 за по-малко от 5 секунди.
Захранването е поверено на акумулаторен блок с капацитет 78 кВтч, който позволява изминаването на 275 мили (442 км) по цикъла EPA и до 500 км по WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). От Polestar твърдят, че вградената в шасито батерия увеличава устойчивостта му на усукване и намалява шума от пътната настилка с 3.7 dB в сравнение с автомобил с ДВГ.
Шведите ще предлагат и пакет Performance за новия електромобил. Той ще включва амортисьори Öhlins, спирачки Brembo със златисти апарати и уникални 20-цолови ковани джанти.
Polestar 2 ще стане един от първите серийни автомобили с информационно-развлекателна система Android. Тя ще се управлява от 11-инчов сензорен екран и ще комбинира популярните приложения и услуги на Google с функциите на електромобила.
Вторият модел на Polestar се прицелва право в Tesla Model 3 и ще струва приблизително колкото него. Шведите са обявили предварителна базова цена от €39 900, но през първите 12 месеца ще се предлага само т.нар. "стартова серия", която ще се продава за €59 900 в Германия и за $63 000 в Щатите.
Новият електромобил ще се произвежда в Китай. Polestar 2 ще се продава онлайн, а първите готови коли ще бъдат доставени на купувачите в САЩ, Канада, Белгия, Германия, Холандия, Норвегия, Швеция и Обединеното кралство в началото на следващата година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 драйвинг плежер
15:50 27.02.2019
2 Гаргамел
Коментиран от #4
15:51 27.02.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 гост
До коментар #2 от "Гаргамел":
Гаргамеле, едно и също е направо, китайците купиха и продължават да купуват известните марки, но при Волво им оставиха поле за изява и не ги претопиха, което е видно и много печелившо както се вижда.15:55 27.02.2019
5 Славейко
16:01 27.02.2019
6 сектант
16:14 27.02.2019
7 Cool
Коментиран от #9
16:15 27.02.2019
8 Манавски
16:22 27.02.2019
9 гост
До коментар #7 от "Cool":
Така е, но пак остава 30% по-скъпа от модел 3 и то ще минат години преди да се появи по пътищата, за това време модел 3 няма да остане непроменен, а цената му спадна с няколко хиляди вече поради икономия от мащаба и подобрения в производството. Това волво може да стартира чудесно, но за над 100х.лв си е доста скъпо било то и да е електрическо и да нямаш разходи за гориво.16:52 27.02.2019
10 безполезен смарфон
16:58 27.02.2019
11 Любопитен
17:04 27.02.2019
12 Boxer
17:34 27.02.2019
13 Нали
18:57 27.02.2019
14 Borislav Popov
19:06 27.02.2019
15 Ракия
20:21 27.02.2019
16 Димов
Коментиран от #17
21:19 27.02.2019
17 Нормално
До коментар #16 от "Димов":
Как няма да я избереш, като не те интересуват технически характеристики, а гледаш само интериора? Научи ли се поне да разчиташ efficiency map на електродвигател и да определяш КПД на електродвигателя за определени обороти при различните натоварвания? Или още не можеш да откриеш такава информация в графиката и вярваш, че можеш да увеличиш пробегът на електромобилите с добавянето на още предавки?Коментиран от #23
22:26 27.02.2019
18 mediator37
Коментиран от #21
08:26 28.02.2019
19 Бай Хой
Коментиран от #20
08:50 28.02.2019
20 Jack Bauer
До коментар #19 от "Бай Хой":
Точно на 90% Peugeot 508 2016г.14:57 28.02.2019
21 Е де...
До коментар #18 от "mediator37":
Лимита ми е 100 К за два-за мен и жената... Ако ги пуснат по 12 500 евраци земам два на мига. И място за зарядно имам в двойния гараж.18:56 28.02.2019
22 1984
19:07 28.02.2019
23 Димов
До коментар #17 от "Нормално":
Аз като съм разчитал такива карти, ти си бил у нечий "сакове". И как и за какво ще си харча парите си е моя работа. Ако ти си избираш колата главно по икономичност, значи си доста далеч от хората, които могат да си позволят Тесла.Коментиран от #24
22:21 28.02.2019
24 Значи е от възрастта
До коментар #23 от "Димов":
Като млад може и да си ги разбирал тези графики, но само преди няколко седмици, няколко машинописни страници не ми стигнаха, за да схванеш, че на efficiency map можеш да отчетеш КПД на двигателя за определени обороти при определена мощност.Освен това, за инженер, какъвто претендираш че си, не е трудно да направи разлика между ефективност и икономичност. Тесла са всичко друго, но не и икономични. Те са просто ефективни. Който търси икономия си купува електрическо колело.
Коментиран от #25
07:59 01.03.2019
25 Димов
До коментар #24 от "Значи е от възрастта":
Икономията е следствие на ефективността. Ако поне беше учил физика в 4-ти клас, щеше да го знаеш. Тесла също е и икономична. Просто е тислъ с гол, опоскан салон, и с къс синджир, който не й дава право да ходи по-далеч от оградата на двора.18:12 04.03.2019