През месец август 1997 година Volkswagen представя четвъртото поколение на Golf. Моделът се оборудва с 1.4-, 1.6-, 1.8- и 2.3-литрови бензинови двигатели с мощност съответно 75, 100, 125 и 150 к.с. Предлага се също 1.9-литров дизел с 68, 90 или 110 коня. Две години след дебюта на "четворката", през март 1999-а от Волфсбург представят и комби версията, която обаче не е толкова популярна у нас.
Тогава обаче започва и монтирането на двулитров бензинов двигател (115 к.с.), а мощността на турбодизела нараства също на 115 коня. По това време от гамата отпада 1.8-литровият мотор (125 к.с.). Моделите от 1999 година са оборудвани и с ESP, а година по-късно се появява и "перлата в короната" Golf IV с 2.8-литров V6 (204 к.с.) и с фирмената 4х4 4 Motion система. Golf Mk4 се предлага и като кабриолет, а популярният хечбек е наличен и с три, и с пет врати.
Това накратко е историята на един от най-популярните модели на марката у нас. Четвъртата генерация се смята и за един от най-красивите Golf-ове и поради тази причина е предпочитана от мнозина пред петицата. Иначе, двигателите се славят с относително добра надеждност, с изключение на 1.8-литровите турбодвигатели.
Тези мотори често могат да изненадат неприятно с износен компресор и проверката на състоянието му преди покупка е задължително. Производството на Golf Mk4 спира през 2004 година, когато се появява недотам успешната "петица". У нас разнообразието от екземпляри от четвъртата генерация не е огромно, като кратка справка в mobile-то показва, че предлаганите Golf-ове IV са почти 2 000, а какво конкретно се предлага в момента, можете да видите ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Random
Коментиран от #3
14:37 13.03.2019
2 Бобе
14:38 13.03.2019
3 Моамар
До коментар #1 от "Random":
Двигателят VR6 2.8 е по-подходящ за Пасата / истинска пушка/ инак много ще натежи в Голфа и ще скапе динамичните му показатели които не са баш на спортна кола14:41 13.03.2019
4 онзи
14:43 13.03.2019
5 сектант
Коментиран от #8, #23, #25, #46
15:13 13.03.2019
6 anti vag
Коментиран от #7, #29
15:37 13.03.2019
7 560
До коментар #6 от "anti vag":
Чудесен и комфортен автомобил за в града е това15:57 13.03.2019
8 Спаун
До коментар #5 от "сектант":
И после се събуди с отвити крака...16:03 13.03.2019
9 GGGG
16:06 13.03.2019
10 Урко
16:09 13.03.2019
11 Ааа
16:29 13.03.2019
12 Hilux
16:51 13.03.2019
13 Гост
Коментиран от #14
16:54 13.03.2019
14 Гост 5
До коментар #13 от "Гост":
Има по-големи и по-евтини кенефи в Германия - Opel17:15 13.03.2019
15 dsadsa
Коментиран от #18, #20
18:01 13.03.2019
16 Фен
18:03 13.03.2019
17 Азбдгкм
18:17 13.03.2019
18 Алфа Ромео
До коментар #15 от "dsadsa":
Така е, тук им искат на тези сандъци по 3000-4000 лв. още, абсурдно е. Преди 5-6 години един приятел си търсеше Опел Омега, ходихме по авто-къщи гледахме някви Голф 4 по 5000-6000 лв. После той взе екстра запазена Омега за 3000 лв., намерихме такава кола след като дълго обикаляне по авто-къщите, няма да споменавам как вози Омегата и колко е по-комфортна.19:10 13.03.2019
19 Голфуу
19:27 13.03.2019
20 Иии
До коментар #15 от "dsadsa":
700-800 евро вървят средно в Италия. Има и за по 500. Тука искат да изкарат по 1500-2000 лв печалбаКоментиран от #28
20:21 13.03.2019
21 Мишел
20:22 13.03.2019
22 Иво
20:59 13.03.2019
23 Cecko
До коментар #5 от "сектант":
Хах21:21 13.03.2019
24 Пабло
22:10 13.03.2019
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Va60
00:52 14.03.2019
27 Skyline
03:05 14.03.2019
28 Пурко
До коментар #20 от "Иии":
Хайде обясни ми, ако можеш да смяташ естественно как при цена 700-800 евро в чужбина ще изкарам 1500-2000 лева печалба???Това означава да го донеса на гръб и да не пипна нищо по него.Заради такива хитреци като теб, в България се карат най-големите "кошници" от вън.Защото искате да бъдете лъгани.Ако видиш колата в суров вид и на реалните и километри ще ицбягаш с 200!!!На българският пазар определяща е цената, затова и караме най-големите казани в Европа!!Даже и в момента добре поддържан Голф 4 на немският пазар струва 1500-2200 евро, но е кола отвсякъде.Коментиран от #32
05:01 14.03.2019
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 CHALLENGER SRT Hellcat
09:19 14.03.2019
31 Фен голф2
Коментиран от #33
10:05 14.03.2019
32 Plameni
До коментар #28 от "Пурко":
Напълно съгласен.11:46 14.03.2019
33 Клаус
До коментар #31 от "Фен голф2":
Ще ги търсим, ама няма да ги намерим. Щото бизнеса някога се движеше от истински мъже - с чест и достойнство, мъже за които живот без почтеност беше немислим. Сега бизнеса се управлява от зализани хо*мосексуалисти*и, обикновени пед*ераси,дето ти продават с мазна усмивка нещо прескъпо, с предварително силно ограничен живот. Оттук са и парите на пе*дал*ските организации.Коментиран от #36
13:09 14.03.2019
34 Александър
Иначе наистина са се доказали вече 4-ките във времето. Аз също щях да взимам такава (изборът беше между 1.8Т и 1.9TDI), но в крайна сметка намерих 124-ка седан 250D 94 коня с климатик, кожа и автоматик и скочих на това - и не съжалявам.
16:28 14.03.2019
35 159
21:05 14.03.2019
36 Густо Майна
До коментар #33 от "Клаус":
Въобще не съм съгласен с тези типично пораженчески, български тези! Имам две коли. От магазина. Дето се вика:"ааах този кеф да им дръпнеш найлоните"! Едната е 10 год. на 169 к км. Другата - 5 год. на 101 к км. От есента на 2008 год. аз не съм дал и една стотинка, извън необходимото обслужване. Всяка нова кола карана умно в първите и 10 к км, и поддържана нормално не създава никакви ядове! При това и двете коли не са от "култовите" за България немско - японски. Би трябвало да са курници? Нали така...21:15 14.03.2019
37 ОТ ДИЗЕЛА
Коментиран от #43
22:01 14.03.2019
38 Луноход
00:54 15.03.2019
39 Дупенце
Но все пак трябва да се кара нещо по нивите-голфффф бъце.
07:40 15.03.2019
40 Алексей
11:01 15.03.2019
41 Момчил Петков
18:08 16.03.2019
42 VTEC
Ужас.Баща ми си купи такъв преди 5 години- той е от старата генерация и за него автомобилния свят се изчерпва с Фолксваген.
1.6 бензин. Работи шумно,вибрира повече от колкото трябва.Вози дървено . Всичко е дървено на тая кола. Нямам нищо против ,всеки да кара квото си иска. Аз не мога и да си помисля да се кача на него. Хондата Акорд не си я давам за нищо. VTEC- а е уникален. Тва е мотора-друг няма.
Коментиран от #44
19:11 16.03.2019
43 TURBO BENZIN
До коментар #37 от "ОТ ДИЗЕЛА":
Говори само за себе си ,ако обичаш. Таралясник е твоя VAG умрел.19:14 16.03.2019
44 Голф
До коментар #42 от "VTEC":
Щом нямаш нищо против защо по дяволите си написал този коментар?17:42 18.04.2019
45 Голф
17:44 18.04.2019
46 Турист
До коментар #5 от "сектант":
Това дастер да не е скутер?06:24 13.11.2019
47 Коко
15:15 06.04.2020
48 Голф до гроб
12:18 19.08.2020