Китайците от компанията Grove Hydrogen Automotive, показаха своя версия на водороден автомобил, който всъщност се явява техния първи модел. Китайската водородна кола представлява хечбек с непропорционална каросерия и с форми, наподобяващи тези на Maserati.
Публичната премиера е насрочена за април и ще се състои по време на автосалона в Шанхай. Серийното производство ще започне следващата година, а най-интересното от новата водородна кола е, че с едно зареждане може да изминава над 1000 километра.
Името на компанията пък е в чест на английския физик Уилям Робърт Гроув. Представеният хечбек е оборудван с иновационен водороден тракт, който е способен автономно да преодолее 1 000 км, като за сравнение ще кажем, че водородната Honda Clarity Fuel Cell може да измине с едно зареждане 590 км, а Toyota Mirai - 502.
Каросерията на автомобила е изработена от материал, съставен от въглеродни влакна, а и четирите врати се отварят нагоре и настрани. Тестовете ще завършат до края на годината, а от следващата колата ще бъде пусната на конвейерите.
Поръчки обаче ще започнат да се приемат още следващия месец. Автомобилът има амбицията да стане глобален продукт и да се продава и в Европа. Именно поради тази причина дизайнерският център на марката е позициониран в Барселона. Шеф на дизайна е Кристофър Рейтц, който преди това работи за Fiat и Alfa Romeo.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Batushka
Коментиран от #4, #8, #11, #16, #57
11:07 22.03.2019
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Пффф
11:08 22.03.2019
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Хайл
До коментар #2 от "Реалист":
За да се връзват читателите-заглавието няма нищо общо с статията11:11 22.03.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Грую
До коментар #1 от "Batushka":
Идея си нямаш колко си прав. Водородът се добива само чрез електролиза, за която се използва ток. След това за да го компресираш и докараш до състояние да го вкараш в резервоар за да служи все пак за автомобил пак се използват помпи и то много за високо налягане и пак на ток. След това пък трябва да има в автомобила някакъв редуктор, като изпарителите за газта за да го докараш до атмосферно налягане за да може да се ползва в горивна клетка или там каквото са измислили китайците и ако всичкия този ток го правиш чрез горене на въглища не само че няма никакъв екологичен ефект ами точно обратното - динозавърски въглероден отпечатък и то от Ти Рекс.Коментиран от #12, #51
11:21 22.03.2019
9 Илия Вълков - Юл Браун
Коментиран от #69
11:22 22.03.2019
10 Антон
Коментиран от #35, #41, #65
11:22 22.03.2019
11 447
До коментар #1 от "Batushka":
Водород се добива от природна газ, която е въглеводород СН4 - един въглероден атом и 4 водородни! Прав си не се рине с лопата, но от вода се получава по-трудно!Коментиран от #26, #58
11:23 22.03.2019
12 да ама не
До коментар #8 от "Грую":
Прочети коментар 11Коментиран от #13
11:25 22.03.2019
13 четете всичко
До коментар #12 от "да ама не":
Прочети коментар 9,като най-вече обърнеш внимание на името.11:30 22.03.2019
14 Васил
11:32 22.03.2019
15 гост
11:40 22.03.2019
16 Фриман
До коментар #1 от "Batushka":
Не махат нафта, че ще фалират всичките петролни компании! С кой ще воюва САЩ на нефт? Иначе, водорода е по-екологичен и по-ефтин, ако се добива в промишлени мащаби!11:41 22.03.2019
17 гост
Коментиран от #18, #21, #22, #44
11:41 22.03.2019
18 Госあ
До коментар #17 от "гост":
Направо да ги закриват електриките. Бъдещето е в хибридите или водорода. Освен това,Тея електрически автомобили са много не екологични - сериозно.11:56 22.03.2019
19 Госあ
12:10 22.03.2019
20 Жоро
Коментиран от #23
12:13 22.03.2019
21 Зомби с квадратно чело
До коментар #17 от "гост":
Истинско удоволствие е да се види как зомбитата използват същите аргументи срещу водорода с които се борят когато става въпрос за сравнение на елките с ДВГ. При ел. колите е същото по-голяма батерия и готово, водородни станции вече има на изток не е голяма философия да се направят, просто няма пазар.Монополисти на горива а за ел. тока няма монополисти я се огледай да видиш Гинка и какво става с Държавните марици, субсидиите, преференциалните цени, задължително изкупуване и т.н. Остави хората да се развиват, никой не може да знае бъдещето, ти нали си караш електричката какво ти пука за хората??? Забравих я ни напомни каква електричка имаше в гаража???Коментиран от #24
12:17 22.03.2019
22 Антиелектрика
До коментар #17 от "гост":
Отново изригна с глупости и демагогия. Откъде изобщо ти хрумна глупостта, че водора не е гориво? Какво гори в бензина и дизела, като са въглеВОДОРОДИ? Какво гори в ракетите на твоя кумир Мъск? Единствения преносител на енергия в науката е прието, че е фотонът. Тази материя ти е толкова далечна, защото е доказана от оня евреин Айнщайн, който е направил за смях Тесла с неговия етер. И вместо да се плюнчиш отново, да беше прочел, че това е електричка, но с водородна клетка (батерия). Или ако не е Тесла с литиево-йонна батерия не е електричка? И викаш монополистите на петрол обичат водорода, защото сигурно само в петрола го има, нали? Като ги пишеш такива простотии, дали си вярваш? Най-големия проблем на водорода е съхранението му, ама ти от къде да знаеш щом Мъск не го е казал?Коментиран от #25
12:23 22.03.2019
23 куку руку ку
До коментар #20 от "Жоро":
Проблемът на водорода, наистина не е в производството, а в безопасното съхраняване и използване. Всички знаят какво стана с дирижаблите.12:44 22.03.2019
24 гост
До коментар #21 от "Зомби с квадратно чело":
Не , истинско удоволствие е да осъзнаеш , че в последните 20 години , откакто се правят опити да се пробута "великия" водород в света са продадени толкова такива , колкото електромобила с батерии в момента се продават на ДЕН !!!! А съвсем скоро ще станат на ЧАС !!! Което категорично показва кой има бъдеще , хахахах !!!Коментиран от #40, #45
13:10 22.03.2019
25 Проблеми с водорода
До коментар #22 от "Антиелектрика":
Проблемите, НЕПРЕОДОЛИМИТЕ проблеми с водорода, засега са два основни. Първият е високата цена за производство и продажба, в сравнение с токът за електрическите автомобили. Вторият проблем е, че горивото излита от резервоара за около седмица, дори да не си изминал един километър откакто си заредил за 1000 км пробег. При положение че ти е проблем загубата на 1% от заряда на батерията дневно при минусови температури, с които постоянно ни проглушаваш ушите, трябва да си доста нагъл за да кажеш, че не ти пука, когато си заредил за 170 долара водород, и те се изпарят за седмица при всякакви атмосферни условия, но много ти пука за по-малко от долар, които би изгубил от заряда на електромобил само при минусови температури.Коментиран от #37
13:12 22.03.2019
26 Ghost
До коментар #11 от "447":
Малко се обезмисля цялото упражнение,не е ли е по рентабилно направо да се кара на природен газКоментиран от #27
13:12 22.03.2019
27 447
До коментар #26 от "Ghost":
Наистина се обезмисля, ако изгаряш водорода, като гориво. Обаче работата на горивната клетка е НЕ да изгаря водорода, а да го разлага на електрони и йони. Електроните се превръщат в електрически ток, а йоните се свързват с въздуха и резултата е ВОДНИ ПАРИ, т.е нула вредни емисии. Мисля, че китайците правят точно това - електромобил с водородна батерия (образно казано).Коментиран от #29, #38
13:31 22.03.2019
28 Бай Тошо
13:36 22.03.2019
29 А при производството?
До коментар #27 от "447":
Какво се случва с въглерода от въглеродните горива при при преобразуването им за производство на водород? Не замърсяваме природата с въглероден двуокис, а с въглероден окис? За да се отдели водородът е нужно загряването на метана с прегрята пара над 1000 градуса, което е много енергоемък процес. В крайна сметка се изминават много по-малко километри с произведеният водород, замърсява се повече и е по-скъпо, отколкото ако този метан беше изгорен директно в ДВГ. Производството на водород от метан, само за да го използваш във водороден автомобил няма нито икономически, нито екологичен нито какъвто и да е смисъл.Коментиран от #31, #32
13:42 22.03.2019
30 Здравомислещ
14:03 22.03.2019
31 447
До коментар #29 от "А при производството?":
Ами случва се същото, което се случва при изгаряне на метана, а СО с въздуха се окислява до СО2.14:04 22.03.2019
32 447
До коментар #29 от "А при производството?":
Получаването на водород наистина е енергоемко към момента, но съм сигурен, че ще се намерят и други методи за добиването му, особено ако с това се заемат много хора, а не само една компания, и не на последно место се пребори петролното лоби. Все пак водородът е най-разпространеното химично вещество.14:17 22.03.2019
33 Фантазьор
Не ми обръщайте внимание, познанията ми по тази материя клонят към минус нула.
Коментиран от #34
15:58 22.03.2019
34 11111
До коментар #33 от "Фантазьор":
Айде сега ги вържи тия солари към батерия. Вечер си зареждай електричката от тази батерия и сметни КПД на цялата система / около 70% /. Сравни го с КПД на водородния генератор / 30% /. Лягай и заспивай16:29 22.03.2019
35 664
До коментар #10 от "Антон":
Публикувано във факти.бг: Автомобилът има амбицията да стане глобален продукт и да се продава и в Европа. Именно поради тази причина дизайнерският център на марката е позициониран в Барселона. Шеф на дизайна е Кристофър Рейтц, който преди това работи за Fiat и Alfa Romeo. Тони , чети моето дете !16:37 22.03.2019
36 pun4o
17:24 22.03.2019
37 Антиелектрика
До коментар #25 от "Проблеми с водорода":
А на теб колко пъти да ти казвам, да не ме занимаваш? Не стига, че съм го написал, но и продължаваш да плямпориш тролските си глупости! Но какво да очаквам от същество, което си мисли, че съм модератор, защото истинския модератор ти трие глупостите! Ходи разправяй на друг, че магнит от 2 грама има милиони пъти по-силно магнитно поле от половин мегават електромотор, защото в атома било така. Болна работа!Коментиран от #39
17:44 22.03.2019
38 Антиелектрика
До коментар #27 от "447":
Доста бъркаш нещата. При изгарянето на водорода не се отделя никакъв въглероден двуокис или въглероден окис, а се отделя само вода.Коментиран от #54
17:46 22.03.2019
39 И какво като си написал глупости?
До коментар #37 от "Антиелектрика":
След като си ги написал тези глупости, трябва да ти мълчим ли? "Откъде изобщо ти хрумна глупостта, че водора не е гориво? Какво гори в бензина и дизела, като са въглеВОДОРОДИ? Какво гори в ракетите на твоя кумир Мъск? " Хайде като си толкова умен, да ми кажеш какъв горивен процес се извършва в горивната клетка на автомобила, за който става въпрос в статията?Коментиран от #42
18:21 22.03.2019
40 Зомби с квадратно чело
До коментар #24 от "гост":
То същото беше и с елките преди Ли-йон батерии!!! А иначе мафията е там където изтичат нашите пари за субсидии на някого за да си кара кола за 150 000.18:28 22.03.2019
41 hmhmhm
До коментар #10 от "Антон":
ти нали можеш да сглобиш количка от шоколадово яйце значи си инженер.18:35 22.03.2019
42 Антиелектрика
До коментар #39 от "И какво като си написал глупости?":
Питай гост или сте един и същ? С теб съм се отказал да се занимавам, а фактът, че продължаваш да тролиш с различни никове, показва сериозен психически проблем.Коментиран от #48
18:35 22.03.2019
43 Функционално неграмотен си. Доказано!
Коментиран от #46
18:40 22.03.2019
44 hmhmhm
До коментар #17 от "гост":
изи цезаре. Каква икономия виждаш в електромобил. Чакай нека да се наложат да ги тестваме 30г. и тогава ми ги хвали. Нека електромобил да изкара 30г. и да измине над 1 000 000км и тогава преди това си стой в мишата дупка и не се обаждай. Имаме нужда да заменим горивото което е сегашното. Нека да се опитват а не да се изказваме професорски защото ако дадено нещо е надеждно и с дълъг експлоатационен цикъл то ще се наложи.18:42 22.03.2019
45 hmhmhm
До коментар #24 от "гост":
И понеже виждам че не разбираш ама грам нека да се докажат електричките. Само да ти кажа чисто нова електричка на -20 в София изкарва 80км. Казах да не се обаждаш ама какво да те правя. Ако не вярваш ще искаме пробна кола на тази температура и ще видим колко ще устиска.Коментиран от #47
18:47 22.03.2019
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Антиелектрика
До коментар #45 от "hmhmhm":
Той гост-хаха няма да ти отговори, защото сега на смяна е многониковия трол. Ей сега ще ти каже, че при -20 батерията пада само с 1%. ама той си е увреден.18:50 22.03.2019
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Сайт за магнити
19:17 22.03.2019
51 гост
До коментар #8 от "Грую":
името ти приляга на акъла19:23 22.03.2019
52 Прав си
До коментар #49 от "Антиелектрика":
Да, мое недоглеждане. ВЕЧЕ наистина пише "име" дори в мобилната версия, но преди това го нямаше. ПРАВ СИ ПО ТОЗИ ВЪПРОС. Никога не съм се притеснявал да си призная грешката, вместо да търся от 100 кладенеца вода, като тебе. ВЪПРЕКИ ТОВА, продължавам да протестирам за аватарите и потребителските имена, които изискваха логване. Не смятам като тебе, да псувам по разни, които ми ползват никнейма за да пишат глупости от мое име. Хайде сега да се пробват да пишат от мое име!19:27 22.03.2019
53 123
19:42 22.03.2019
54 447
До коментар #38 от "Антиелектрика":
Много те моля да цитираш къде в коментар 27 съм казал че от водорода се получава СО или СО2. Не знам дали аз съм в грешка, но ти си тотално объркан. Ако имаш в предвид коментар 31, който също мой - там става въпрос за горене на метан и производство на водород. Първо чети, после осмисли и след това се пробвай да генерираш някоя мисъл!Коментиран от #56
19:58 22.03.2019
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Антиелектрика
До коментар #54 от "447":
Ето, цитирам ти мнението: Публикувано във факти.бг: "Наистина се обезмисля, ако изгаряш водорода, като гориво. Обаче работата на горивната клетка е НЕ да изгаря водорода, а да го разлага на електрони и йони. Електроните се превръщат в електрически ток, а йоните се свързват с въздуха и резултата е ВОДНИ ПАРИ, т.е нула вредни емисии." Даже си го написал с големи букви за водните пари и вредните емисии. Просто казвам, че и да гори водородът пак ще има водни пари и няма да има вредни емисии. Не съм си позволил никаква обида към теб, за да ми държиш такъв тон и да казваш кой е объркан и кой какви мисли и кога трябва да генерира!20:31 22.03.2019
57 Именно
До коментар #1 от "Batushka":
Мда водородът е само 2/3-ти от материята във вселената. Като настъпиш жигулата и свърши! :Коментиран от #63
20:38 22.03.2019
58 Вова
До коментар #11 от "447":
Има мноооого проста технология за електролиза на вода с много голямо КПД, идея си нямаш колко е проста и ефективна.20:44 22.03.2019
59 Гостилничаря
До коментар #49 от "Антиелектрика":
Типично по български - двама Байганьовци си мерят пи*ките в коментари под статия. Тъжна и банална гледка.....21:48 22.03.2019
60 Ай стига ве
Коментиран от #61, #62
22:07 22.03.2019
61 Вова
До коментар #60 от "Ай стига ве":
12 евро без акцизи ДДС и т.н.Коментиран от #64
22:20 22.03.2019
62 Нормално
До коментар #60 от "Ай стига ве":
Нормално струва около 170$ за водород или 24$ за електроенергия за 1000км пробег. Ти кое от двете избираш, при положение, че водородните автомобили са по-скъпи от електричките още като начална цена?22:22 22.03.2019
63 Именно
До коментар #57 от "Именно":
Oпа, извинявам се 3/4-ти исках да напиша :)22:24 22.03.2019
64 Какво?
До коментар #61 от "Вова":
12евро за какво?22:37 22.03.2019
65 Крали Марко
До коментар #10 от "Антон":
А ти не можеш да мислиш!01:37 23.03.2019
66 ники лауда
Коментиран от #68
09:29 23.03.2019
67 гост
11:02 23.03.2019
68 Ники лудия
До коментар #66 от "ники лауда":
Така е. Водородът е бъдещето. Винаги за него се е говорило в бъдеще време и така ще си остане и в бъдеще. Токът е настоящето и също така ще си остане, дори в бъдеще. Виж ДВГ е настояще, но в бъдеще ще е минало.11:19 23.03.2019
69 Баце
До коментар #9 от "Илия Вълков - Юл Браун":
Прав си, но не кои да са, а ГЕРБерските червени боклуци! Те са най-опасни и хитри! 👽11:26 23.03.2019
70 Меско
17:36 23.03.2019
71 drum
Коментиран от #72
07:39 24.03.2019
72 Що така
До коментар #71 от "drum":
И защо мислиш така? Тесла Роудстър също има 1000км пробег.10:26 24.03.2019
73 Harvester
13:06 24.03.2019
74 жладо
23:59 25.03.2019
75 лодки платноходки парни дв.
11:51 25.06.2019