Last news in Fakti

22 Март, 2019 11:01 36 587 75

1000 км с едно зареждане с... водород!

  • водород-
  • вода-
  • grove hydrogen automotive
1000 км с едно зареждане с... водород! - 1

Китайците от компанията Grove Hydrogen Automotive, показаха своя версия на водороден автомобил, който всъщност се явява техния първи модел. Китайската водородна кола представлява хечбек с непропорционална каросерия и с форми, наподобяващи тези на Maserati.

Публичната премиера е насрочена за април и ще се състои по време на автосалона в Шанхай. Серийното производство ще започне следващата година, а най-интересното от новата водородна кола е, че с едно зареждане може да изминава над 1000 километра.

1000 км с едно зареждане с... водород!

Името на компанията пък е в чест на английския физик Уилям Робърт Гроув. Представеният хечбек е оборудван с иновационен водороден тракт, който е способен автономно да преодолее 1 000 км, като за сравнение ще кажем, че водородната Honda Clarity Fuel Cell може да измине с едно зареждане 590 км, а Toyota Mirai - 502.

Каросерията на автомобила е изработена от материал, съставен от въглеродни влакна, а и четирите врати се отварят нагоре и настрани. Тестовете ще завършат до края на годината, а от следващата колата ще бъде пусната на конвейерите.

1000 км с едно зареждане с... водород!

Поръчки обаче ще започнат да се приемат още следващия месец. Автомобилът има амбицията да стане глобален продукт и да се продава и в Европа. Именно поради тази причина дизайнерският център на марката е позициониран в Барселона. Шеф на дизайна е Кристофър Рейтц, който преди това работи за Fiat и Alfa Romeo.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Batushka

    31 83 Отговор
    С вода ама друг път...той тоя водород да не се рине с лопатата...ако беше евтино добиването му нафтата да е умряла отдавна....

    Коментиран от #4, #8, #11, #16, #57

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Пффф

    13 40 Отговор
    ДАИ сега да топим океана. И така ще поскъпнат 10 торно цената ни за вода.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Хайл

    17 11 Отговор

    До коментар #2 от "Реалист":

    За да се връзват читателите-заглавието няма нищо общо с статията
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Грую

    36 37 Отговор

    До коментар #1 от "Batushka":

    Идея си нямаш колко си прав. Водородът се добива само чрез електролиза, за която се използва ток. След това за да го компресираш и докараш до състояние да го вкараш в резервоар за да служи все пак за автомобил пак се използват помпи и то много за високо налягане и пак на ток. След това пък трябва да има в автомобила някакъв редуктор, като изпарителите за газта за да го докараш до атмосферно налягане за да може да се ползва в горивна клетка или там каквото са измислили китайците и ако всичкия този ток го правиш чрез горене на въглища не само че няма никакъв екологичен ефект ами точно обратното - динозавърски въглероден отпечатък и то от Ти Рекс.

    Коментиран от #12, #51

  • 9 Илия Вълков - Юл Браун

    43 21 Отговор
    Комунистите са виновни,Българио клета.

    Коментиран от #69

  • 10 Антон

    19 26 Отговор
    Като видях снимката и първата ми мисъл бе че това е мазерати. За пореден път жълтурите доказват че не могат нищо да измислят освен да копират

    Коментиран от #35, #41, #65

  • 11 447

    61 6 Отговор

    До коментар #1 от "Batushka":

    Водород се добива от природна газ, която е въглеводород СН4 - един въглероден атом и 4 водородни! Прав си не се рине с лопата, но от вода се получава по-трудно!

    Коментиран от #26, #58

  • 12 да ама не

    20 3 Отговор

    До коментар #8 от "Грую":

    Прочети коментар 11

    Коментиран от #13

  • 13 четете всичко

    2 11 Отговор

    До коментар #12 от "да ама не":

    Прочети коментар 9,като най-вече обърнеш внимание на името.
  • 14 Васил

    10 5 Отговор
    Проблемът от години е запазването на летливия газ. Преди години и Лексус правиха опити с много обшевни казани, но не успяха да го задържат за повече от 24 часа.
  • 15 гост

    16 18 Отговор
    Безумицата при водорода е, че за производството му е необходимо 300% повече енергия отколкото неговата енергийна себестойност. Те са чисти на мястото на употреба, но реално са много енергоемки, на всичкото отгоре са скъпи и докато пакет батерия може да деградира, но да продължава да се използва, то една горивна клетка има определен живот и губи от катализатора са при работата, което прави невъзможно дългогодишната й употреба.
  • 16 Фриман

    26 9 Отговор

    До коментар #1 от "Batushka":

    Не махат нафта, че ще фалират всичките петролни компании! С кой ще воюва САЩ на нефт? Иначе, водорода е по-екологичен и по-ефтин, ако се добива в промишлени мащаби!
  • 17 гост

    16 21 Отговор
    И каква е сензацията в това ??? Сложили два пъти повече бутилки за водород от Хонда и Тойота и ауууу , минава два пъти повече км !!!! Сензация !!! А цената на км си е същата , да не е и по-висока !! А кога ще има водородни станции поне на 1000 км даже , също не е важно и дали цената на км няма да е по-висока от на петрол (а тя ще е !!)) и дали за производството на тоя водород не отива повече енергия отколкото отдава после - също !!! "Проектчета" спонсорирани от сегашните монополисти в търговията с горива , полагащи кански усилия да ги заменят с друго монополно "гориво" което даже не е гориво , а само преносител на енергия !! Да не говорим , че НИКОГА няма да достигне дори една трета от мощността и динамиката на електромобил с батерия , който на всичкото отгоре е три пъти по-икономичен и можеш да заредиш със собствени панели от собствения си покрив !!

    Коментиран от #18, #21, #22, #44

  • 18 Госあ

    22 13 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Направо да ги закриват електриките. Бъдещето е в хибридите или водорода. Освен това,Тея електрически автомобили са много не екологични - сериозно.
  • 19 Госあ

    18 13 Отговор
    Хммм Наполеон е казал за Китай че е болнав тигър, който ако се изправи отново на краката си, целият свят ще затрепери....
  • 20 Жоро

    9 6 Отговор
    Проблемът с водорода не е в добива, а в инвестицията за започване на продажба. Една бензиностанция трябва да инвестира стотици хиляди и колко автомобила ще зареждат? От там идва и високата цена в Германия. Защото в България не знам дали изобщо има някъде.

    Коментиран от #23

  • 21 Зомби с квадратно чело

    10 7 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Истинско удоволствие е да се види как зомбитата използват същите аргументи срещу водорода с които се борят когато става въпрос за сравнение на елките с ДВГ. При ел. колите е същото по-голяма батерия и готово, водородни станции вече има на изток не е голяма философия да се направят, просто няма пазар.Монополисти на горива а за ел. тока няма монополисти я се огледай да видиш Гинка и какво става с Държавните марици, субсидиите, преференциалните цени, задължително изкупуване и т.н. Остави хората да се развиват, никой не може да знае бъдещето, ти нали си караш електричката какво ти пука за хората??? Забравих я ни напомни каква електричка имаше в гаража???

    Коментиран от #24

  • 22 Антиелектрика

    21 13 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Отново изригна с глупости и демагогия. Откъде изобщо ти хрумна глупостта, че водора не е гориво? Какво гори в бензина и дизела, като са въглеВОДОРОДИ? Какво гори в ракетите на твоя кумир Мъск? Единствения преносител на енергия в науката е прието, че е фотонът. Тази материя ти е толкова далечна, защото е доказана от оня евреин Айнщайн, който е направил за смях Тесла с неговия етер. И вместо да се плюнчиш отново, да беше прочел, че това е електричка, но с водородна клетка (батерия). Или ако не е Тесла с литиево-йонна батерия не е електричка? И викаш монополистите на петрол обичат водорода, защото сигурно само в петрола го има, нали? Като ги пишеш такива простотии, дали си вярваш? Най-големия проблем на водорода е съхранението му, ама ти от къде да знаеш щом Мъск не го е казал?

    Коментиран от #25

  • 23 куку руку ку

    20 3 Отговор

    До коментар #20 от "Жоро":

    Проблемът на водорода, наистина не е в производството, а в безопасното съхраняване и използване. Всички знаят какво стана с дирижаблите.
  • 24 гост

    8 7 Отговор

    До коментар #21 от "Зомби с квадратно чело":

    Не , истинско удоволствие е да осъзнаеш , че в последните 20 години , откакто се правят опити да се пробута "великия" водород в света са продадени толкова такива , колкото електромобила с батерии в момента се продават на ДЕН !!!! А съвсем скоро ще станат на ЧАС !!! Което категорично показва кой има бъдеще , хахахах !!!

    Коментиран от #40, #45

  • 25 Проблеми с водорода

    6 10 Отговор

    До коментар #22 от "Антиелектрика":

    Проблемите, НЕПРЕОДОЛИМИТЕ проблеми с водорода, засега са два основни. Първият е високата цена за производство и продажба, в сравнение с токът за електрическите автомобили. Вторият проблем е, че горивото излита от резервоара за около седмица, дори да не си изминал един километър откакто си заредил за 1000 км пробег. При положение че ти е проблем загубата на 1% от заряда на батерията дневно при минусови температури, с които постоянно ни проглушаваш ушите, трябва да си доста нагъл за да кажеш, че не ти пука, когато си заредил за 170 долара водород, и те се изпарят за седмица при всякакви атмосферни условия, но много ти пука за по-малко от долар, които би изгубил от заряда на електромобил само при минусови температури.

    Коментиран от #37

  • 26 Ghost

    15 5 Отговор

    До коментар #11 от "447":

    Малко се обезмисля цялото упражнение,не е ли е по рентабилно направо да се кара на природен газ

    Коментиран от #27

  • 27 447

    12 7 Отговор

    До коментар #26 от "Ghost":

    Наистина се обезмисля, ако изгаряш водорода, като гориво. Обаче работата на горивната клетка е НЕ да изгаря водорода, а да го разлага на електрони и йони. Електроните се превръщат в електрически ток, а йоните се свързват с въздуха и резултата е ВОДНИ ПАРИ, т.е нула вредни емисии. Мисля, че китайците правят точно това - електромобил с водородна батерия (образно казано).

    Коментиран от #29, #38

  • 28 Бай Тошо

    8 9 Отговор
    Това е бъдещето с водорода, електричките няма да ги бъде
  • 29 А при производството?

    8 7 Отговор

    До коментар #27 от "447":

    Какво се случва с въглерода от въглеродните горива при при преобразуването им за производство на водород? Не замърсяваме природата с въглероден двуокис, а с въглероден окис? За да се отдели водородът е нужно загряването на метана с прегрята пара над 1000 градуса, което е много енергоемък процес. В крайна сметка се изминават много по-малко километри с произведеният водород, замърсява се повече и е по-скъпо, отколкото ако този метан беше изгорен директно в ДВГ. Производството на водород от метан, само за да го използваш във водороден автомобил няма нито икономически, нито екологичен нито какъвто и да е смисъл.

    Коментиран от #31, #32

  • 30 Здравомислещ

    25 4 Отговор
    Не ги мислете китайците. Ако правеха нерентабилни неща, едва ли биха станали най голямата световна икономика, а ние с търсене на кусури със сигурност няма да станем.
  • 31 447

    6 5 Отговор

    До коментар #29 от "А при производството?":

    Ами случва се същото, което се случва при изгаряне на метана, а СО с въздуха се окислява до СО2.
  • 32 447

    7 5 Отговор

    До коментар #29 от "А при производството?":

    Получаването на водород наистина е енергоемко към момента, но съм сигурен, че ще се намерят и други методи за добиването му, особено ако с това се заемат много хора, а не само една компания, и не на последно место се пребори петролното лоби. Все пак водородът е най-разпространеното химично вещество.
  • 33 Фантазьор

    2 4 Отговор
    Представям си значи един два соларни панела вързани към контейнер с вода и два електрода как ми правят водород. После си представям и една помпа, която го натиква тоз водород врезервоар, към който има прикачена някаква прилична кола и се чудя всъщност кое му е лошото да зареждам веднъж на хиляда километра?
    Не ми обръщайте внимание, познанията ми по тази материя клонят към минус нула.

    Коментиран от #34

  • 34 11111

    0 6 Отговор

    До коментар #33 от "Фантазьор":

    Айде сега ги вържи тия солари към батерия. Вечер си зареждай електричката от тази батерия и сметни КПД на цялата система / около 70% /. Сравни го с КПД на водородния генератор / 30% /. Лягай и заспивай
  • 35 664

    1 3 Отговор

    До коментар #10 от "Антон":

    Публикувано във факти.бг: Автомобилът има амбицията да стане глобален продукт и да се продава и в Европа. Именно поради тази причина дизайнерският център на марката е позициониран в Барселона. Шеф на дизайна е Кристофър Рейтц, който преди това работи за Fiat и Alfa Romeo. Тони , чети моето дете !
  • 36 pun4o

    7 3 Отговор
    Не забравяйте, че в зависимост от условията и маниера на каране до 30% от енергията при електричките се връща в батериите, докато при другите коли отива за загряване на спирачните дискове. Справка - система KERS.
  • 37 Антиелектрика

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "Проблеми с водорода":

    А на теб колко пъти да ти казвам, да не ме занимаваш? Не стига, че съм го написал, но и продължаваш да плямпориш тролските си глупости! Но какво да очаквам от същество, което си мисли, че съм модератор, защото истинския модератор ти трие глупостите! Ходи разправяй на друг, че магнит от 2 грама има милиони пъти по-силно магнитно поле от половин мегават електромотор, защото в атома било така. Болна работа!

    Коментиран от #39

  • 38 Антиелектрика

    6 2 Отговор

    До коментар #27 от "447":

    Доста бъркаш нещата. При изгарянето на водорода не се отделя никакъв въглероден двуокис или въглероден окис, а се отделя само вода.

    Коментиран от #54

  • 39 И какво като си написал глупости?

    1 2 Отговор

    До коментар #37 от "Антиелектрика":

    След като си ги написал тези глупости, трябва да ти мълчим ли? "Откъде изобщо ти хрумна глупостта, че водора не е гориво? Какво гори в бензина и дизела, като са въглеВОДОРОДИ? Какво гори в ракетите на твоя кумир Мъск? " Хайде като си толкова умен, да ми кажеш какъв горивен процес се извършва в горивната клетка на автомобила, за който става въпрос в статията?

    Коментиран от #42

  • 40 Зомби с квадратно чело

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    То същото беше и с елките преди Ли-йон батерии!!! А иначе мафията е там където изтичат нашите пари за субсидии на някого за да си кара кола за 150 000.
  • 41 hmhmhm

    2 2 Отговор

    До коментар #10 от "Антон":

    ти нали можеш да сглобиш количка от шоколадово яйце значи си инженер.
  • 42 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #39 от "И какво като си написал глупости?":

    Питай гост или сте един и същ? С теб съм се отказал да се занимавам, а фактът, че продължаваш да тролиш с различни никове, показва сериозен психически проблем.

    Коментиран от #48

  • 43 Функционално неграмотен си. Доказано!

    1 4 Отговор
    "Ходи разправяй на друг, че магнит от 2 грама има милиони пъти по-силно МАГНИТНО ПОЛЕ от половин мегават електромотор, защото в атома било така. Болна работа!" ФУНКЦИОНАЛНАТА НЕГРАМОТНОСТ Е БОЛЕСТ, наистина болна работа. Дори не можеш да разбереш какво ти говоря, въпреки че го повторих хиляда пъти. ПЛЪТНОСТТА на магнитното поле НА КОЙТО И ДА Е НЕОДИМОВ МАГНИТ, е по-висока, отколкото ПЛЪТНОСТТА на магнитното поле на 2 мегавата електромотор. Сега ще те потреса с още един факт. Можеш да направиш джобно "оръжие за масово поразяване" според твоите представи, което да "изпепелява" или "разтопява" всичко наоколо със своите 5Тесла ПЛЪТНОСТ на магнитното поле, с помощта на най-обикновен 10-сантиметров болт с диаметър 1см и 500 навивки, захранени с батерия. Гарантирано ще има по-силно магнитно поле, отколкото 2 мегавата електродвигател.

    Коментиран от #46

  • 44 hmhmhm

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    изи цезаре. Каква икономия виждаш в електромобил. Чакай нека да се наложат да ги тестваме 30г. и тогава ми ги хвали. Нека електромобил да изкара 30г. и да измине над 1 000 000км и тогава преди това си стой в мишата дупка и не се обаждай. Имаме нужда да заменим горивото което е сегашното. Нека да се опитват а не да се изказваме професорски защото ако дадено нещо е надеждно и с дълъг експлоатационен цикъл то ще се наложи.
  • 45 hmhmhm

    5 1 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    И понеже виждам че не разбираш ама грам нека да се докажат електричките. Само да ти кажа чисто нова електричка на -20 в София изкарва 80км. Казах да не се обаждаш ама какво да те правя. Ако не вярваш ще искаме пробна кола на тази температура и ще видим колко ще устиска.

    Коментиран от #47

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Антиелектрика

    5 2 Отговор

    До коментар #45 от "hmhmhm":

    Той гост-хаха няма да ти отговори, защото сега на смяна е многониковия трол. Ей сега ще ти каже, че при -20 батерията пада само с 1%. ама той си е увреден.
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Сайт за магнити

    2 2 Отговор
    И защо ми даде да чета на китайски? Нямали сайтове за магнити на английски или български, а в краен случай на руски? Защо трябва да уча китайски само за да ти докажа че и там пише същото, както навсякъде другаде? Навсякъде пише, че ПЛЪТНОСТТА на магнитното поле на неодимов магнит е над 1,2 Тесла, а СИЛАТА на магнитното поле на един магнит, зависи от материала, формата и размерите на магнита? Тази сила НЕ се мери с инструменти за измерване на ЕЛЕКТОмагнитно поле, точно както плътността на водата не се измерва с кантар! Нищо не каза за 5 Тесла от самоделен електромагнит с подръчни материали? И това ли е невъзможно?
  • 51 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Грую":

    името ти приляга на акъла
  • 52 Прав си

    2 2 Отговор

    До коментар #49 от "Антиелектрика":

    Да, мое недоглеждане. ВЕЧЕ наистина пише "име" дори в мобилната версия, но преди това го нямаше. ПРАВ СИ ПО ТОЗИ ВЪПРОС. Никога не съм се притеснявал да си призная грешката, вместо да търся от 100 кладенеца вода, като тебе. ВЪПРЕКИ ТОВА, продължавам да протестирам за аватарите и потребителските имена, които изискваха логване. Не смятам като тебе, да псувам по разни, които ми ползват никнейма за да пишат глупости от мое име. Хайде сега да се пробват да пишат от мое име!
  • 53 123

    2 1 Отговор
    при по голямо птп ще гръмнеш като с400
  • 54 447

    2 1 Отговор

    До коментар #38 от "Антиелектрика":

    Много те моля да цитираш къде в коментар 27 съм казал че от водорода се получава СО или СО2. Не знам дали аз съм в грешка, но ти си тотално объркан. Ако имаш в предвид коментар 31, който също мой - там става въпрос за горене на метан и производство на водород. Първо чети, после осмисли и след това се пробвай да генерираш някоя мисъл!

    Коментиран от #56

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #54 от "447":

    Ето, цитирам ти мнението: Публикувано във факти.бг: "Наистина се обезмисля, ако изгаряш водорода, като гориво. Обаче работата на горивната клетка е НЕ да изгаря водорода, а да го разлага на електрони и йони. Електроните се превръщат в електрически ток, а йоните се свързват с въздуха и резултата е ВОДНИ ПАРИ, т.е нула вредни емисии." Даже си го написал с големи букви за водните пари и вредните емисии. Просто казвам, че и да гори водородът пак ще има водни пари и няма да има вредни емисии. Не съм си позволил никаква обида към теб, за да ми държиш такъв тон и да казваш кой е объркан и кой какви мисли и кога трябва да генерира!
  • 57 Именно

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Batushka":

    Мда водородът е само 2/3-ти от материята във вселената. Като настъпиш жигулата и свърши! :

    Коментиран от #63

  • 58 Вова

    3 2 Отговор

    До коментар #11 от "447":

    Има мноооого проста технология за електролиза на вода с много голямо КПД, идея си нямаш колко е проста и ефективна.
  • 59 Гостилничаря

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "Антиелектрика":

    Типично по български - двама Байганьовци си мерят пи*ките в коментари под статия. Тъжна и банална гледка.....
  • 60 Ай стига ве

    1 0 Отговор
    Искам да попитам колко му е струвало ,едно зареждане ,за 1000км пробег

    Коментиран от #61, #62

  • 61 Вова

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "Ай стига ве":

    12 евро без акцизи ДДС и т.н.

    Коментиран от #64

  • 62 Нормално

    2 0 Отговор

    До коментар #60 от "Ай стига ве":

    Нормално струва около 170$ за водород или 24$ за електроенергия за 1000км пробег. Ти кое от двете избираш, при положение, че водородните автомобили са по-скъпи от електричките още като начална цена?
  • 63 Именно

    2 0 Отговор

    До коментар #57 от "Именно":

    Oпа, извинявам се 3/4-ти исках да напиша :)
  • 64 Какво?

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Вова":

    12евро за какво?
  • 65 Крали Марко

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Антон":

    А ти не можеш да мислиш!
  • 66 ники лауда

    3 0 Отговор
    това е бъдещето не тока

    Коментиран от #68

  • 67 гост

    2 0 Отговор
    В Норвегия всички минаха на ел.коли.Никой не иска да си купува вече бензинова,но не е зашото не разбират.Водородните станции ги затвориха.Имаше хора които си купиха водородни коли,сега няма къде да ги заредят.Тока се произвежда от вода и вятър,така че е екологично.
  • 68 Ники лудия

    4 1 Отговор

    До коментар #66 от "ники лауда":

    Така е. Водородът е бъдещето. Винаги за него се е говорило в бъдеще време и така ще си остане и в бъдеще. Токът е настоящето и също така ще си остане, дори в бъдеще. Виж ДВГ е настояще, но в бъдеще ще е минало.
  • 69 Баце

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Илия Вълков - Юл Браун":

    Прав си, но не кои да са, а ГЕРБерските червени боклуци! Те са най-опасни и хитри! 👽
  • 70 Меско

    0 0 Отговор
    Искам го.
  • 71 drum

    1 1 Отговор
    Край със електричките

    Коментиран от #72

  • 72 Що така

    1 1 Отговор

    До коментар #71 от "drum":

    И защо мислиш така? Тесла Роудстър също има 1000км пробег.
  • 73 Harvester

    1 0 Отговор
    Май голяма част от коментиращите нямат представа какво е водороден автомобил... Това е електромобил но без батерии. Електричеството се произвежда и използва на момента.
  • 74 жладо

    1 0 Отговор
    Аз пък искам да измислят кола която да се захранва посредством ядрен синтез ама едва ли скоро ще стане това.
  • 75 лодки платноходки парни дв.

    0 0 Отговор
    Бъдещето винаги е неизвестно и съмнително.