24 Април, 2019 17:03 21 235 48

Сбогом, Pajero!

  • mitsubishi-
  • pajero-
  • final edition
Сбогом, Pajero! - 1

Ръководството на Mitsubishi Motors обяви, че е взело решение да преустанови производството на Pajero. Последният екземпляр от легендарния всъдеход ще слезе от конвейера през август.

Сбогом, Pajero!

Японската компания ще се прости с култовия модел със специална ограничена серия, наречена Final Edition. От нея ще бъдат произведени 700 бройки, които ще се отличават с богато серийно оборудване, а купувачите им ще получат часовник Citizen с логото на Mitsubishi.

Сбогом, Pajero!

Pajero Final Edition ще бъде снабден с релси за покрива, електрически люк, кожена тапицерия, климатик и осветени прагове. Клиентите ще могат да избират между перлена, сребриста, черна или двуцветна боя със светла долна и тъмна горна част на каросерията.

Последното Pajero ще се оборудва само с 3.2-литров турбодизел с мощност 190 к.с. Скоростната кутия ще бъде автоматик с пет предавки, а задният диференциал ще бъде блокируем. Базовата цена на Final Edition ще бъде $40 500 (€36 184).


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 сектант

    17 173 Отговор
    Няма и да ми липсват. Само засядаха по балкана. От всички марки и модели които съм издърпал от канавките и тинята с Дачията Дъстър най-много от тях са били Митсубишита и то Паджерота - дори АСХиксовете не са толкова зле.

    Коментиран от #6, #7, #12, #16, #27, #30, #33, #35

  • 3 Driving pleasure

    140 15 Отговор
    Джендъризма не прощава! Докато мъжете бяха с косми по гърдите джиповетя бяха джипове - мъжете станаха пусита и всичко отиде на **йна си райна и джиповете станаха безполезни СУВове
  • 4 Batushka

    119 4 Отговор
    Кво ривети бе за вас още 15 години ще има нов внос и после още 15 Яко каране....

    Коментиран от #5

  • 5 JEEP

    61 4 Отговор

    До коментар #4 от "Batushka":

    Искрено ме разсмя, а и си много прав!
  • 6 JEEP

    44 3 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Ти мислиш ли какво пишеш или пишеш каквото мислиш?
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Random

    4 31 Отговор
    Е добре де, хем се търсят джипове, хем тия не им ги купуват, нещо не се връзва. Май Рено скоро ще вземат да изкарат нещо по-сериозно...

    Коментиран от #9

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 сектант

    5 22 Отговор

    До коментар #7 от "Гаргамел":

    пия редовно един преди и един след тренировка и се чувствам добре а и помага за апетита!
  • 11 Голям Слон

    15 27 Отговор
    За нищо на света не бих карал кола, на която отзад на испански да пише "онанист"..
    Montero по-може...

    Коментиран от #45

  • 12 Anti sectant

    48 2 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Дърпал си си пишката ти... Вземи си пий хапчетата и престани да сееш тъпизми
  • 13 Голям Слон

    14 31 Отговор
    Абе, господата с минусите, обидихте ли се? Японците, когато са пускали модела, не са си направили труда да проверят какво пишат на колата отзад. Все едно го изписват на санскрит, а те на испански - език на 1/5-а от човечеството. После се поправиха с Montero. Но не може да се отрече - това с кожената "тапицерия", светещите прагове, климатика, лайсните на покрива и ел.люка...най-вече 3.2 дизел със 190 коня (стандарт от преди 15 години) и пет степенен автоматик.... Въйййй, final, pardon, fatal edition направо.. .

    Коментиран от #14

  • 14 Ганьо

    28 8 Отговор

    До коментар #13 от "Голям Слон":

    За японска кола дори 4 степени са достатъчни. Никога няма и да усетиш кога ги сменя, само стрелката на оборотомера ще го издава. + това колкото по-малко степени, толкова по-малко триене, по-малко износване и по-малко загряване. Но виж, играта на цифри нали е по-лесна.....
  • 15 Голям Слон

    25 19 Отговор
    Броят на предавките определя неща, като икономия, ресурс на двигателя, комфорт при возене, свързан с по-малко шум от обороти. Но за японски двигател предполагам и 3 степени са ОК. Многото предавки само показват "безсилието" на европейските инжинери. Поне в някои български кратуни.

    Коментиран от #17, #18

  • 16 Obey the Law

    50 2 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Я да видим колко пъти Dacia Duster е печелила Париж Дакар.......николко.
    А Mitsubishi Pajero има 12 спечелени състезания.

    Коментиран от #22

  • 17 Ганьо

    14 8 Отговор

    До коментар #15 от "Голям Слон":

    Въобще няма да споря с тийнейджъри които вместо да мислят с кратуната си преповтарят прочетеното в Ауто Билд.

    Коментиран от #19

  • 18 Как го рече

    4 4 Отговор

    До коментар #15 от "Голям Слон":

    И как точно две или три предавки повече от 4 на стандартна АТ с хидротрансформатор "щадят мотора"? Ако говорим за мотор под 1 литър работен обем има някакъв шанс за удължаване на ресурса но само и единствено на теирия. Моля ви, дайте ми адекватен отговор а не заяждане. Желая ви хубава вечер.

    Коментиран от #20

  • 19 Голям Слон

    3 3 Отговор

    До коментар #17 от "Ганьо":

    АутоБилд за последно съм чел 2006-а. Даже не знам какво пишат в момента. Но благодаря за подмладяването. Сгрешихте само с 30 години.

    Коментиран от #37, #38

  • 20 Голям Слон

    15 10 Отговор

    До коментар #18 от "Как го рече":

    Сърцето е орган с определен ресурс. Имаш няколко милиарда тупвания и толкова. Колкото по-бързо ги изхабиш, толкова по-бързо си отиваш от този свят. Същото е и с двигателя. Ресурсът ти е във вид на пробег в най-общия случай. 1000 километра можеш да изминеш с културно шофиране. Можеш да ги направиш и като състезател. Колкото повече оборота ти прави двигателя, толкова повече го изхабяваш. Защо от 2.000 оборота да отиваш на 4.000, когато можеш да направиш същото нещо с 2.800, например? Преди години карах Saab 9-3 Aero - 2.8 битурбо, 250 к.с. С обикновен чип тунинг от майсторите в бранша отиде на 303. На 120 км/ч бях с 1800 оборота. Седемскоростната кутия осигуряваше невероятен комфорт. Динамиката беше уникална. Нямаше ръмжене, нямаше излишни обороти. Сега, ако идеята е да караш дърворезачка само и само да оправдаеш това, че караш четиристепенен автоматик - ок. Няма проблем. Но глупавото отричане на очевидните неща с идеята да изтъкнеш твоя избор - това е тъпо. А и основната ми идея не беше да се заям с четиристепенните или петстепенните АСК. Просто ми се видя крайно наивно да правиш final edition с морално остарели екстри и техническа екипировка. Три литра дизел и 215 к.с. са стандарт от поне 15 години. Да не говорим за петстепенния автоматик. Грандиозните екстри даже не смятам да коментирам втори път.

    Коментиран от #44

  • 21 Как го рече

    3 2 Отговор
    Мисля че сам си отговорихте. Всичко зависи от стил на шофиране. Кубатура на мотора и ред други фактори. Аз лично имам автомобил с 4Аск и друг CVT. Смея да твърдя че за моят стил на шофиране безстепенната кутия е перфектна. И да, не е Европейска, всички знаем че здрава и адекватна европейска безстепенна НЯМА. Това НЕ значи че е перфектна и че трябва да я зашитавам.

    Коментиран от #23

  • 22 Dfen

    3 20 Отговор

    До коментар #16 от "Obey the Law":

    Дачия печели колкото трябва и където трябва.

    Коментиран от #24, #26

  • 23 Голям Слон

    1 3 Отговор

    До коментар #21 от "Как го рече":

    Какъвто и да е стилът на шофиране, от предавателните числа и броят предавки не можеш да избягаш. Само ще вметна, че неслучайно товарните автомобили имат по минимум 12 скоростни автомати. DAF имат даже 16.. При ръчните скоростни кутии има половинки. Не че не могат да сложат 5 скорости. Идеята е да се щади двигателя и да се икономисва гориво. Да се върна малко назад в годините, когато караш шест цилиндрова Ксантия. Куцият двигател ставаше още по-куц с четиристепенна ZF кутия. Инак племеничката кара Versa със CVT...Без коментар!

    Коментиран от #25, #34

  • 24 Японеца

    15 0 Отговор

    До коментар #22 от "Dfen":

    Печели, бедни фенове!
    Паджеро е в целия изток и Австралия!
    Заедно с Патрол и Лендкрузър
  • 25 Гошо

    1 2 Отговор

    До коментар #23 от "Голям Слон":

    Дошо, ти ли си бе?
  • 26 Боляр

    6 1 Отговор

    До коментар #22 от "Dfen":

    Колкото трябва и където трябва, т.е. нищо и никъде. Освен ако не броим хвърлен съединител още на първите 30хил. км от завода.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Това да не е FAKE??!

    5 0 Отговор
    Неотдавна четох, че всичко около новият едишън Паджеро е готово, и представянето му ще бъде скоро на есенните салони! И това в авторитетно списание!...Не мога да повярвам, че това е истина, такава легенда е тъпо да бъде ликвидирана!!
  • 29 смях

    15 0 Отговор
    А бе тоя видяхте ли го, какво е написал, видяхте ли го? :))) Дърпал паджеро-та с дачия ахахахаха. Имам паджеро къса база 2004. Кажи от къде и за къде да те дръпна.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Смешници

    14 0 Отговор
    Ха да сравняваш дъстър с паджеро и дори да мислиш че това дъстърче е по добро😁😁😁е те това е малоумщина, ха пък и дърпал паджеро то от канавките, ма тоя дъстър кога ще отиде до канафка бе, ще отиде ама до тея покрай шосетата😁😁😁смешник.
  • 32 qwerty

    2 1 Отговор
    Имам паджеро 3/2006 и засега държи печено. Не не харесва нафтата на Марешки, че гледам пропушва, но това не е болка за умиране. Щом ФЕ ще е с двигател 190кс, а не актуалният от 200кс предполагам е побутнат и ще е дори по-икономичен. Винги съм се чудил защо тия не изкараха един 6 цилиндров дизел за да убият рибата в световен мащаб? Единственият недостатък на Паджерото е шума, с който никога не можеш да свикнеш

    Коментиран от #39

  • 33 Секта

    10 0 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Ти луд ли си там където е отишло паджерото с тая пръдня дачия няма да можеш да стигнеш даже
  • 34 Бай Хой

    9 1 Отговор

    До коментар #23 от "Голям Слон":

    Приятел и ти ги говориш едни, на Сааба ти кутията май е японска а ? Не въпроса в предавките, на това паджеро за какво са му повече скорости. Тоя гардероб 140 са му много. Това е джип, не семеен автомобил. Това че някои пичове си ги взимат да се праат на маршрутки по задръстваният си е техен избор.
  • 35 Гошо от почивка

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Ня говориш така ве мухал
  • 36 Гост

    4 0 Отговор
    Какво сбогуване? Спират само продажбите и производството за Япония, а ще продължава да се произвежда за още 70 пазара, сред които и Австралия...
  • 37 Ганьо

    2 3 Отговор

    До коментар #19 от "Голям Слон":

    Грешиш и пак грешиш. Автоматика на едната ми Хонда сменя предавките според стила на шофиране. Може да премине от 1 на 2ра и при 1500 и при 6500 об. Зависи какво искаш от колата. Повече няма да обяснявам!

    Коментиран от #42

  • 38 Ганьо

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "Голям Слон":

    А щом толкова държиш на дълголетието на мотора и ск кутия то просто сменяш маслото по-често. На 6 месеца и 5000 км. Това върши много по-добра работа отколкото да караш като тираджия с 1000 об. (м-у другото също е зле за мотора защото налягането на маслото е ниско) и да сменяш маслото веднъж на 3 години щом стане на км които му дават!
  • 39 Смях

    1 2 Отговор

    До коментар #32 от "qwerty":

    Че кой я харесва там нафтата? На нито една от колите ми, няма да го причинява повече това.
  • 40 коко

    11 0 Отговор
    Митсубиши Паджеро са здрави и корави джипки,особено късата база е доста проходима.По принцип и те си имат своите недостатъци,но се преглъщат.По старите модели често пукаха глави и прегряваха,това си беше сериен фабричен проблем,при фейса това с пукането на главите го оправиха.Също като проблем при по старите екземпляри е и честото разбиване на тампоните на задните амортисьори има и други неща,но да не се впускам в подробности.Потрошил съм две паджерота,но като цяло е здрав и безпроблемен в сравнение с другите марки.Няма кола без проблеми,но митсубиши паджеро е достоен автомобил за уважение както от офроударите,така и от редовите шофьори любители и почитатели на марката.Тук в първите коментари един пич се изказва с някакви тъпи сравнения между Дачия Дъстър и Паджеро,просто този човек си няма никакво понятие от автомобили и въобще не е имал пряк достъп до Митсубиши Паджеро,което е на светлинни години пред Дъстъра.
  • 41 Plameni

    1 0 Отговор
    Сигурно спират Pajero заради Patrol нали се обединиха

    Коментиран от #48

  • 42 Голям Слон

    2 4 Отговор

    До коментар #37 от "Ганьо":

    В щатите карах CR-V 2.4, което после заедно със СААБ-а докарах в България. Хондата беше петстепенен автомат. Изключително калпав алгоритъм на работа. Тук и петата предавка не спасяваше. Често се случваше от 2200 оборота да отива на 4500. Не мога да кажа по каква логика. Иначе, да, беше си някакъв род адаптивна скоростна кутия с ужасен софтуер. Но темата отново я обърнахме към скоростните кутии. Напомням отново! Годината е 2019-а. 3.2 дизел със 190 коня е отживелица. Да не говорим 5 степенната АСК. Какво му трябва на този модел и какво не му трябва е отделна тема. Купето със сигурност е много тежко и не съм убеден, че мощността е добре съобразена. В щатите бях наемал веднъж MONTERO :-)))), но беше 3.8. С 250 коня вървеше сравнително прилично. Мога да си представя 60 коня надолу какво е... Чудя се обаче как не са споменали централното заключване и задните ел.стъкла в този чуден юбилеен модел ;-) Наздраве на всички фенове! Като заприказвах за щатите - единствените автомобили, които се виждаха зад океана в пушеци бяха техните американски талиги и МИЦУБИШИ! Караха се основно от негри. Заемите за тази марка се отпускаха дори и с кофти кредитна история. Но пък тук очевидно ги харесват...

    Коментиран от #43

  • 43 qwerty

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "Голям Слон":

    Слоне щ, нръччах в щатите преди години с едно С32АМГ комби, но винаги се заглеждах в прословутото Монтеро, даже имам теми в Офф-форума. Колата е супер за семейство с 2 деца, но оттам нататък не става, защото задната седалка не е удобна, а третият ред .... по-добре да не пиша за него. В България карам тази “каруца” пета година и честно казано не стм имал проблеми с нея, освен прословутите дискове за спирачките-30к км и смяна.
  • 44 Име

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Голям Слон":

    Поредния български вундеркинд. Евала!
  • 45 PlimP

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Голям Слон":

    искаш да кажеш, че не душиш змийцата, никой няма да ти повярва

    Коментиран от #47

  • 46 Ботев

    1 1 Отговор
    Франсетата туриха ръка на легендарната марка и ще я затрият завинаги.
  • 47 Голям Слон

    0 1 Отговор

    До коментар #45 от "PlimP":

    :-)))))))) Ти всяка сутрин в тоалетната какво правиш си е твоя работа, но едва ли искаш модела на колата да ти е "посерко" на испански. Така че няма да ти отговоря на въпроса.
  • 48 Няма

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "Plameni":

    Те са обединени от десет години и повече