Last news in Fakti

29 Април, 2012 10:53 20 011 54

ADAC: Няма по-надеждни от немските коли

  • adac-
  • pannenstatistik-
  • статистика-
  • надеждност

Германски модели се подреждат на първо място по надеждност във всички шест категории на статистиката за повредите на Общогерманския автомобилен клуб ADAC за 2011 г., съобщава Deutche Welle. Класацията Pannenstatistik е съставена въз основа на 230 000 случая на технически неизправности през изминалата година.

Според ADAC немските коли демонстрират недостижима надеждност, независимо дали са произведени в Германия, или в заводи в чужбина. Най-сериозни размествания се наблюдават в средния и бизнес класа, където безспорни досега лидери по качество като Toyota Avensis и Mazda 6 отстъпват пред продукцията на Audi.
 
Според ADAC впечатляващите резултати са последствие от многомилиардните програми за въвеждане на по-високи стандарти за качество, в които инвестират германските производители в последно време
 
 
Супермини:

1. Ford Ka
2. Renault Twingo
3. Toyota Aygo
 
Субкомпактен клас:
1. Mini
2. Mitsubishi Colt
3. Opel Meriva
 
Компактен клас:
1. Mercedes Benz A-Klasse
2. Mercedes-Benz B-Klasse
3. BMW 1er
 
Среден клас:
1. Audi A5
2. Audi Q5
3. BMW X3
 
Бизнес клас
1. Audi A6
2. BMW 5er
3. Mercedes-Benz E-Klasse
 
Товаро-пътнически автомобили
1. VW Transporter T5
2. FIAT Ducato
3. Mercedes-Benz Vito/Viano


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ML 320 CDI

    3 5 Отговор
    И ПОСЛЕ КАЖЕТЕ НЕЩО ЛОШО ЗА НЕМСКИТЕ КОЛИ.НЕМСКОТО СИ Е НЕМСКО !!!!
  • 2 TEXAS-BMW

    2 5 Отговор
    Добро утро бате.
  • 3 ВИП АМГ

    1 7 Отговор
    che nemskite koli sa nomer 1 po nadejdnost e fakt samo neznam tova nedorazomenie na snimkata kakvo tarsi sred avtomobilite koito se tvardi che sa nadejdni.
  • 4 lmao

    3 1 Отговор
    От немски клуб освен да излезне, че друг е по-надежден xD
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 до 3

    1 7 Отговор
    кое недоразумение?смешния мержан ли на снимката ти

    Коментиран от #28

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Prelude

    7 2 Отговор
    :)) на тия вицове едвали и в Германия някой вярва.
    Надеждността на автомобилите може да си видите тук. И по модел и по марка.
    http://www.whatcar.com/car-news/reliability-survey-2011/258307

    Коментиран от #22

  • 9 comment

    3 1 Отговор
    ГоУем хиУежжжжжжжжжжжж...
  • 10 непознат

    8 0 Отговор
    Нормално е Общогерманския автомобилен клуб ADAC да каже че немските возила са надеждни ,ако е френския автомобилен клуб ще пише че френските коли са най-надеждни .
  • 11 Алфист

    7 2 Отговор
    Прекалено е кратък живота за да караме немски каски ))

    Коментиран от #38

  • 12 IceHeart

    3 1 Отговор
    Добре че е рЪждата, иначе германците нямаше да си сменят колите, и нямаше да стигнат до България!
  • 13 Нема Бира

    2 6 Отговор
    И ADAC слага точка на спора воден в България
  • 14 Ancho

    8 0 Отговор
    Само като видях Форд Ка на 1во място и разбрах що за смешна класация, а за мега дупката 'А'класа няма какво да говорим. Все едно да четеш класация на авто билд, смешна историйка...
  • 15 GolfaForevar

    1 8 Отговор
    da nemciti sa dobri no spicialno golfa e nai sigoren
  • 16 Sen

    4 1 Отговор
    Abe nai dobri bili ''no zashto coito se cachi edin pat na iponca poveshe neshte da 4ue za nemsca''
  • 17 шменти капели

    5 0 Отговор
    Интересно защо американските класации сочат точно обратното.Немците са в дъното по надеждност.
    Ако отидем в Япония едва ли някой ще каже че немските коли са по надеждни от японските.Естествено е немците да хвалят тяхната стока.
  • 18 Филип Топчийски

    5 2 Отговор
    Форд Ка бил най-надеждната мини кола, А-класата била най-надеждната компактна кола само това е достатъчно, за да ви стане ясно що за класация е това. Явно не им е стигнало наглост да сложат и недоразумението Голф в класацията за надежност.
  • 19 nikito_blend

    5 3 Отговор
    Имах си аз ADAC да кажат нещо друго. Добре че само те са заблудените. Няма по добри от Японците в автомобилостроенето. Пазарът в САЩ го доказва, предимно японско се движи по улиците.
  • 20 Дидката

    2 4 Отговор
    Моето момче,когато си купиш и покараш Мерцедес,тогава имаш право да изказваш мнение!
  • 21 чики-рики

    4 1 Отговор
    Нагла реклама! Немския AutoBild опроверга тези твърдения на ADAC и писа, че тяхното изследване не е показателно най-вече заради това, че обхваща само повикванията към ADAC, а всички немски производители вече си имат горещи тел. линии и екипи и така избягват от статистиката. Иначе вярвайте си, не ми пречите! Защо обаче други статистики (вкл. и в този сайт публикувани) не го потвърждават?

  • 22 Даниел Атанасов

    3 3 Отговор

    До коментар #8 от "Prelude":

    @8 Тая твоята класация заби всички други освен японските автомобили в земята.БМВ 7-ма серия е 5 пъти по зле от Хонда Джаз.Ако помислиш малко ще се досетиш класацията ти колко е истинска и актуална..
  • 23 До @6

    1 1 Отговор
    Хах, колега, този на когото си отговорил не кара мерцедес. Ако си забелязал често си сменя не само снимките на профила, а ми и никовете, така че не обръщай много внимание:)

    Коментиран от #29

  • 24 W203

    5 0 Отговор
    Класацията не е вярна, защото няма опел аскона. Той е най-здравата кола, защото в момента купето е малко поизгнило и се наложи да демонтирам предния капак, калниците, част от пода, вратите, а сега за лятото ще я правя кабрио, но не за показност, ами защото е наложително, иначе тавана може да литне в движение. Нещо като го няма, неможе да се счупи. Има си и други такива забележки, но кола е все пак.
  • 25 до 22

    2 0 Отговор
    Атанасов тази класация е за надеждност не за лукс.И е абсолютно вярно че Хонда джаз ще се чупи много по малко от 7 ца и ще даваш много по малко пари за ремонт.Но ако искаш истинско сравнение виж как Lexus LS кърти баварските щайги по всички показатели.
    вземи се образовай малко и после се изказвай.
  • 26 Живко Стоянов

    5 0 Отговор
    Приказката за лястовицата и гаргата знаете ли я?
    С други думи "хвали ме муцко!"
  • 27 Кирил Червенков

    3 0 Отговор
    всички са хуави ама да са чисто нови та да си я караш с кеф
  • 28 ВИП АМГ

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "до 3":

    @6 smeshen e ama plaknesh ochi po nego naali
  • 29 ВИП АМГ

    0 2 Отговор

    До коментар #23 от "До @6":

    @23 momche az sam smenil dosta avtomobili ot markata MERCEDES ama ti mai napravo ot moskvicha si se kachil na Audi 80 i veche to e nai dobrata kola.
  • 30 Николета Лозанова

    1 0 Отговор
    В немска класация може да се напише само нещо възхваляващо немските стоки, било то Мерцедес, Голф или сапун
  • 31 Hyundai/Mercedes

    1 0 Отговор
    Не че не обичам немските автомобили, дори напротив-мерцедес ми е в сърцето ама EuroNCAP не са много съгласни с това мнение :)))
  • 32 GolfaForevar

    3 4 Отговор
    golf e istinata
  • 33 До @29

    1 1 Отговор
    Какво съм сменил, не може да знаеш. Хора, които карат и сменят скъпи мерцедеси, тук не пишат/не спамят в твоя случай, а се наслаждават вън на живота. Колкото до най-добрата кола, всеки сам си преценява коя е тя за него, а и не карам ауди.

    Коментиран от #52

  • 34 FMC

    0 1 Отговор
    @Ancho, тук става въпрос за Форд Ка, произведен на един конвейр в Полша с ФИАТ 500! Той няма нищо общо с предния Ка, произвеждан от мързеливите испанци. А ако класациите на АБ бяха ш.т, нямаше да поставят Хюндай 2 години подред на първо място. Странни хора сте. Когато си купувах първия Форд преди 6 години, се хванах на бас, че ще ме изкара много години без да се счупи. Така и стана. 5 години без да дам и стотинка за ремонт в сервиз и го продадох. Все още си върви безпроблемно, само със сменени накладки. Тогава много ми се присмиваха, ама какво да ти кажа. Тия дето се смяха, сега си знаят пак своето. Отдавна съм стигнал до заключението, че не може да се промени нещо, загнездило се в главата на човек. Колкото и класации да има, колкото и хора да потвърждават нещата, в природата на човек е да казва "не' и спасение няма. Така, че фордаджиите нека си карат безпроблемно Фордовете, а останалите, които не искат да чуят за това, нека си карат техните коли. Само нека не се обаждат неподготвени. Съжалявам за мекия си тон, но е мек, защото знам, че мнението ми ще бъде редактирано. Иначе, езикът ми нямаше да бъде толкова благ.
  • 35 asd

    1 1 Отговор
    Dobre de, nali statiqta e za nemski koli, FIAT kakvo obshto ima s Germaniq???
  • 36 koz

    0 4 Отговор
    Който кара Форд, нека да е горд!
  • 37 Хенри

    4 1 Отговор
    Знаете ли защо Фордовете имат повече реотани на задното стъкло?.За да не измръзват ръцете на собственика като го бута зимата.Няма по скапана кола от Форда.

    Коментиран от #41

  • 38 Киро

    3 1 Отговор

    До коментар #11 от "Алфист":

    @11 Ало алфиста според теб Алфи ли трябва да караме.Аман от скапани Алфи с постоянно скърцащи втулки по носачите, тракащи вариатори,неиздържащи на високи натоварвания двигатели,течащи рейки и какво ли не още.
  • 39 Никито Иванов

    1 0 Отговор
    ами медените джапанки къде са бре ?
  • 40 wulkan

    3 1 Отговор
    Брей, каква изненада! Общо германския автомобилен клуб ADAC смята, че немските коли най-здрави. Това е най-обективното мнение направо, няма начин. Много интересно как в САЩ, където клиента е доста разглезен, най-качествените не са американските, а японските/е имаше малко смут около Тойота, но след като GM си взе обратно първото място на производител нещата утихнаха/, а в германия именно немските. Добра реклама за собственото производство. Немците работят най-агресивно от всички по въпроса. Може и да послъгват тук-там, ама хич не им пука. Нищо, че в първата петица пак в Германия са именно японските, а от няколко години на първо място пък май е все Хюндай. А, той пък корейски беше. За това пък не става въпрос даже дори в компактния клас на ADAC. Такава марка отсъства - защо ли. На Хюндай и VW тъй-тъй им вървят продажбите, дай да бутнем малко Мерцедес, БМВ и Ауди и то ако забелязвата с посочени конкретни модели. Пък и толкова бюджетни модели вече се навъдиха.
  • 41 car

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Хенри":

    @37 Хенри. Ако се поинтересуваш малко ще видиш как се излагаш с тия клишета, но проблема си е твой. Относно статията - статистика на ADAC може и да не е нарочна (рекламна), но поради ограничената база на която я правят е доказано некоректна и опровергана и от немски източници. За мен лично DEKRA прави по-обективна и обхватна статистика, но всеки сам да си решава на кой да вярва.
  • 42 ШАХ И МАТ

    3 0 Отговор
    АМИ СЕГА?!?!

    http://fakti.bg/avto/21569-adac-nemcite-ne-haresvat-germanskite-koli
  • 43 тралала

    2 0 Отговор
    Ами сега какво? Явно миналата година не са ги харесвали, тая вече ги харесват))))) Пък и има разлика между харесване и надеждност)))) Абе не разбрахте ли, че всичко е реклама, тъй че не знам защо трябва чак толкова да се надъхвате, всеки да си кара каквото му е на сърцето и по джоба))))
  • 44 FMC

    3 0 Отговор
    DEKRA, TuV и ADAC правят съвсем различни класации, което показва в действителност, къде се намират отделните модели и фирми производителки на автомобили. Айде малко по-подробно, за да се изясни ситуацията. ADAC е нещо като нашето СБА навремето. ПОвредите там се отчитат, когато те повикат по телефона на магистралата да кажем, след като колата ти се е повредила. Общо взето това е, без да съм се интересувал от точните критерии. TuV е инспекция като...да кажем нашият КАТ ( не е коректно), извършващ навремето технически прегледи. Базата данни е голяма, но не всички автомобили минават пред TuV. Близо половината е насочена към DEKRA. Класациите на TuV и DEKRA са коренно различни, но не се изключват една друга взаимно. При TuV автомобилите се разделят по възраст, без оглед на изминатите километри. Квалифицират се в няколко групи - 2-3, 4-5, 6-7, 8-9 и 10-11 годишни автомобили. Класацията се прави по броя на преминали от първи път технически преглед автомобили. Колкото повече автомобила не минат за първи път, толкова по-назад потъва в класацията тоя автомобил, дори дефектът да не е толкова сериозен. Получава се така, че ве една група се класират возила от различни класове, различно предназначение ( служебни, лични) и различно изминати километри. В общия случай разликата е над 2-3 пъти между автомобилите, карани най-малко и най-много. Това разбира се са средни показатели, които се пишат в статистиката, но не се отчитат. Като цяло това е класация, дали си заслужава да купуваме даден автомобил, за да го караме 5-6 години или не. Иначе няма никакъв смисъл реално погледнато. DEKRA се опитват да избегнат това, като разделят автомобилите по класове и изминати километри, без оглед на възрастта. Това е добре за статистиката, когато се търси автомобил, изминал определени километри, без оглед на възрастта. От друга страна обаче, възрастта също оказва влияние на класирането, защото не е все едно дали един автомобил е минал 50 000 км за 7 години или за 3 години. В първия случай вече може да се появят ръжда ( примерно гърнета за смяна), напукани ремъци ( долу горе 5-6 години е живота на един ремък, дори да не се кара колата много) и така нататък. Затова и по-новите модели са по-напред в класирането, но това от своя страна означава, че са и по-добри за покупка заради споменатите неща. Така, че конфликт няма, стига разбира се и цената на автомобилите да е коректна. Автомобилите се разделят в 3 групи: 0-50 000 км, 50 000-100 000 км, 100 000-150 000 км. Освен всичко, различните модели се слагат в класацията отделно. Примерно Фиеста 2002 е в различна група от Фиеста 2008. За мен тая класация е най-коректна от всички други поради причината, че се отчитат много повече фактори. Сигурно много от вас са търсели или просто разглеждали обяви за стари автомобили. Какво става, когато попаднете на таксиметров автомобил на 3 години и примерно на личен автомобил на 3 години изминал 5 пъти по-малко километри? Или какво бихте предпочели - служебен автомобил на 120 000 км и 2 години или личен на 120 000, но на 5 години? Ето това се опитва да ни каже декра - дали това, дето е на 2 години е толкова добро като това на 5 години със същите изминати километри. Ако човек вникне малко по-дълбоко в нещата, ще разбере тия класации. Иначе, ще има да си разправя цял живот вицове по форумите, без да се качи нито веднъж на автомобил.
  • 45 car

    1 1 Отговор
    @FMC Важно и подробно уточнение относно немските статистики. Като към това трябва да се добави, че не всички аварирали коли минават през ADAC, а доста звънят на така наречените горещи линии (особено гаранционните) и биват оправяни на място или качвани на репатрак от заинтересована страна (дилър/сервиз/производител) с което не попадат в статистиката на ADAC. Информацията за такива повреди по логични причини остава скрита за обществеността. За да си състави човек някаква по-достоверна картина и да отсее рекламната стъкмистика, нещата трябва да се оглеждат внимателно от всички страни.
  • 46 123,300д

    0 0 Отговор
    много хубави и здрави коли,само като изключим,че от фирмите производители редовно викат собствениците на няколко десетки хиляди за "безплатно отстраняване на дефектите" често свързани с автомобила "качествен" произведен в германия или друг завод по света...умря циганката дето ги хвалеше....АДАК вече са назначени за официална такава....
  • 47 FMC

    0 0 Отговор
    @car, и аз това щях да добавя за ADAC. Това си е чисто и просто една статистика на тая организация, направена по определен начин. Как точно са организирани нещата в Германия, не знам. Може би това е свързано и с гаранцията за мобилност. Не съм много запознат какво означава това, макар да съм имал вече два нови автомобила с гаранция, но доколкото съм чел, това означава, че ако колата ти спре на пътя, от сервиза ще те изтеглят безплатно. Не знам каква е връзката с ADAC, но факт е, че гаранцията за мобилност е различна при различните производители. Например при Форд е 2 години и е най-малко от всички производители, докато при някои други тая гаранция е доживотна или със стойност, различна от общата гаранция. Що се отнася до TuV и DEKRA, това са реални класации, направени по определени критерии. DEKRA доразвиват нещата в своите класации, като за всеки модел с над 1000 проверки се дават стойности в проценти в три графи - без дефекти, с малки повреди и с големи повреди. Ако някой знае по-добър начин за класация, нека каже. Американците обичат да си правят класацийки според някакви измислени от тях критерии - примерно, задоволството на клиентите след няколко месеца. Ей това не мога да го разбера, ама карай. Нали си има някаква статистика, кой колко е доволен от новата си кола преди да изтече първата година. Глупаво, но за сметка на това американско. Затова и там някой модел ако тая година е на първо място, догодина изневиделица може да се окаже на последно. Изобщо класации много, само да има кой да чете и да им вярва. За мен DEKRA са най-обективни от всички организации, изнасящи подобни класации.
  • 48 Fiki

    1 0 Отговор
    Кирчо, не си прав и ще ти кажа защо. Качеството на автомобилите закупени втора ръка зависи най-вече от предишния собственик. Ако някой ненормален жабар е сменял маслото, когато се сети (ако въобще се сети, да, има и такива случаи:), да не говорим за по-дребните неща, мисля че марката губи своето значение. Аз лично карам Алфа 147 вече близо 2 години и съм навъртял 42 хил. км. без никакви проблеми с техниката при яко "ръчкане", а емоцията при шофиране на алфа-та е несравнима с предишния ми автомобил (Голф). Алфа е като любовницата, гали окото, радва сърцето и обича да я глезиш. Голфа е като съпругата, грозна, дебала, но върши работа :)
  • 49 Киро

    1 0 Отговор
    Кой ли пък говори тук за скапания Голф?Алфа 147 ако е дизел горе долу става с някое и друго чипче.Но проблемите с ходовата част и при този модел са пословични.Втулките на горните носачи трябва да се смазват два пъти в годината иначе скърцат като на умряло .Реиките и също дават много фира просто си късметлия за сега.Огромен проблем са и втулките на стаб щангата а пък за смяната им да не говорим.А относно клишетата на Хенри и аз знам едно. Най хубавия Форд е продадения. И Форд и циганин зимата не работят. Е все има някаква истина.Вие видяли ли сте зимата бус акула дизел да запали.Много рядко явление.

    Коментиран от #50, #53

  • 50 купувач

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Киро":

    @49, а кой автомобил е най-хубав непродаден? Кой нормален човек би искал непродаден паметник пред къщата си? Естествено, че е най-хубаво, като си продадеш старата кола и вземеш нова. В това спор няма. Явно доста се продават тия Фордчета както казваш и вероятно са най-хубавите, щом вече за втора поредна година Фиеста е най-продавана в БГ, Фокус е втори в света пред Голф и след Корола, А Фиеста е лидер в Европа в класа си. Хм, верно, че най-хубавите Фордове са продадените. Иначе не виждам смисъл да гният по складовете.То автомобилът е създаден за това - да се продава и да се кара. Ти да виждаш смисъл от непродаваеми неща?
  • 51 330i

    1 0 Отговор
    и така .. коя кола е по-сигурна да ре4ем от е46 за годината си? - няма!! ДОРИ ПО НОВИ коли отстъпват дале4, масата е определяща, а японско на аналогичните килограми и клас - НЯМА, всичко е по-леко и изчислено на ръба, само и само да печели откъм кубик към вървене
  • 52 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "До @29":

    @33 dosta kompleksirano zvuchish.
  • 53 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Киро":

    @49 pich Ford e klasi po kachestvo ot italianskite chamugi.tam s palna sila se nabliudava iavlenieto edin dizain i nishto drugo.
  • 54 Алфиста

    0 0 Отговор
    Напротив.Алфа Ромео 159 от 2006 година не само, че беше най-красивата кола на годината (и още е) а и беше сред най-здравите коли на годината.А пък Алфа Жулиета според Euro NCAP е по-надеждна от конкуренцията-VW Golf.Тъй че не ми говорете така без факти.А за Жулиетата може да го проверите в сайта на Euro NCAP ;)