ФАКТИ.БГ

Най-продаваните коли на всички времена

Публикувана: 7 Май, 2019 14:00
52 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 34716
Най-продаваните коли на всички времена
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.

Британското сп. Autocar състави класация на най-масовите автомобили в историята. Рейтингът отчита различни статистики за продажбите и страда от някои неточности, но въпреки това отразява относително точно популярността на моделите. В списъка са включени над 60 коли, но най-интересна е челната десетка.

10. Oldsmobile Cutlass (1961-1999), 11.9 милиона

Oldsmobile вече не съществува, но името на някога славната марка се свързва с едни от най-напредничавите нововъведения в американското автомобилостроене. В нейните коли за пръв път се появява разпределителната капачка на запалването и хромираните детайли. В актива на Oldsmobile са също полуавтоматичната трансмисия (1937 г.) и усъвършенстваната му версия - пълноценният автоматик Hydra-Matic (1940 г.). След Втората световна война технологичното развитие на компанията продължава с изключително успешния V8 Rocket с висока степен на сгъстяване и мощност 135 к.с., представен през 1949 г. Благодарение на него Oldsmobile триумфира в NASCAR, което изстрелва продажбите в небето.

9. BMW 3er (1975-досега), 13.3 милиона

Баварската "тройка" става еталон за спортен седан още с първото си поколение. моделът традиционно се подрежда сред лидерите по продажби в своя клас. През октомври миналата година дебютира седмото поколение на 3er.

8. Hyundai Elantra, (1990-досега), 13.4 милиона

Ако става дума за най-продаваните коли в историята, надали някой би се сетил точно за Elantra. Корейският модел обаче печели почитатели с разумното съотношение между цена и качества вече близо три десетилетия.

7. Renault Clio (1991-досега), 14.6 милиона

Clio е един от най-значимите успехи на Renault всички времена. Петото поколение на модела бе представено на салона в Женева и продажбите му започват в края на годината.

6. Honda Civic (1972-досега), 17.3 милиона

Благодарение на това малко автомобилче, показано за пръв път през юли 1972 -ра, Honda се подрежда сред най-големите производители в света. През миналата година Civic заема четвърто място сред най-продаваните модели в света. Следващата генерация трябва да се появи през 2021 г.

5. Lada Riva (1980-2015), 18 милиона

Тук от Autocar вероятно имат предвид всички модели на ВАЗ със задно предаване, построени на платформата на FIAT 124 (1966 г.). Иначе от продаваната като Riva "петица" са произведени почти двойно по-малко бройки, отколкото от 2106 - 2.91 млн. срещу 4.39 млн.

4. Opel/Vauxhall Corsa (1982-досега), 18.3 милиона

Името Corsa се появява в гамата на Opel преди 37 години. Във Великобритания го познават като Nova. Новото поколение на бестселъра ще бъде унифицирано с Peugeot.

3. Volkswagen Golf (1974-досега), 34.8 милиона

30-милионният Golf слезе от конвейера през 2013 г. моделът е традиционен лидер по продажби в Европа още от първото си поколение. Volkswagen ще представи осмата генерация през октомври.

2. Ford F-Series (1948-досега), 39 милиона

Простата и здрава конструкция в комбинация с достъпна цена правят този пикап най-популярния модел в Щатите за всички времена.

1. Toyota Corolla (1966-досега), 45.5 милиона

Компактната японка отнема на Volkswagen Käfer титлата "Най-продаван автомобил в света" само осем години след старта на производството. Toyota бълва нова Corolla на всеки 15 секунди.

Поставете оценка на статията:
Оценка 1 от 1 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Пернишкия
1 Отговор
А бе у Гоуфо си е истината...мани ги тия японки

Оценка:
-110 +92

Браво ..
2 Отговор
На ладата еволюцията е адова

Коментиран от #4, #5


Оценка:
-21 +75

Браво
3 Отговор
Интересно

Коментиран от #44


Оценка:
-2 +30

Браво
4 Отговор

До коментар #2 от "Браво ..":


Не ми кради ника

Оценка:
-10 +5

Читател
5 Отговор

До коментар #2 от "Браво ..":


Съвършенството няма нужда от еволюция.

Оценка:
-14 +55

сектант
6 Отговор
забравяте иконата на автомобилостроенето в източна европа

Оценка:
-14 +18

Анархо капиталист
7 Отговор
Интересно защо Корола почти не се среща по нашите географски ширини. Сивик и Елантра също са редки. За България статистиката би водил Пасат Б5 и 5,5 следван неотлъчно от Голф Мк3 и 4, всичките помпа-дюза. 😃

Коментиран от #8, #11, #36


Оценка:
-29 +37

корола N1
8 Отговор

До коментар #7 от "Анархо капиталист":


Че па, кога българина е разбирал от коли, че да се среща често тойота в БГ ? На нашеница му дай евтината и "здрава" германска техника амнайста употреба "нов внос" и му гледай сеира ;)

Оценка:
-17 +81

Микис Тодоракис
9 Отговор
В Гърция маслините се събират с тойоти производство 69- та и около. Нямат номера, прегледи и ала бала, но качват баирите и РАБОТЯТ БЕЗОТКАЗНО.

Оценка:
-9 +83

nasam natam
10 Отговор
honda civic - убиецът на американската автомобилна индустрия

Коментиран от #31


Оценка:
-11 +71

антрашпиц
11 Отговор

До коментар #7 от "Анархо капиталист":


Е,да не забравяме и обикновенното тди с 90коня..

Коментиран от #23


Оценка:
-11 +16

коРа
12 Отговор
Пълен фейк,ако беше реално, трябваше да влязат Пежо и Ситроен, та дориа и Фиат.Те са в пъти повече продавани, имаше инфо, че Пежо 206 официално изпреварва голфа и костенурката по брой продадени/произведени коли.Не е сериозно, че Лада,Елантра са вътре а ПСА ги няма.

Коментиран от #20


Оценка:
-31 +23

Ивайло
13 Отговор
Само БМВ и тесни п*чета!!! ;)))

Коментиран от #50


Оценка:
-28 +30

Jack Bauer
14 Отговор
Защо двете лади на снимката са еднакви а всички останали коли различни? :D :D :D

Коментиран от #18


Оценка:
-7 +36

15
Този коментар е премахнат от модератор
Guest10
16 Отговор
Класацията е малко некоректна според. Не е редно всички генерации на съответните марки и модели да се обединиават.

Оценка:
-4 +11

ВАГ
17 Отговор
КЪДЕ Е ФОЛКСВАГЕН ПАСАТ? Наскоро излезе 30 милионният брой!

Коментиран от #26, #39, #51


Оценка:
-14 +17

нулева еволюция
18 Отговор

До коментар #14 от "Jack Bauer":


Двете Лади не са еднакви. Едната е 2105 а другата 2107. По-тъпа кола от Ладата няма. Имал съм 2013 от 14-тата до 30-тата и година.

Оценка:
-16 +17

Доц. д-р Ставрев
19 Отговор
Това е класация за най-масово продаваните автомобили. А най-масово се продават, защото са най-калпави. Купиш, караш 5-6 години и хвърляш, после купуваш друга, караш 5-6 години..и пак хвърляш. Защото не става за нищо. Така се прави печалба, и от Тойота най-добре го знаят. Еднодневки за бедняци по третия и четвъртия свят. Мерцезес, Ауди, никога няма да ги видите в подобна класация. Защото не са ширпотреба.

Коментиран от #22, #25, #37, #40


Оценка:
-47 +9

Obey The Law
20 Отговор

До коментар #12 от "коРа":


Влез в Wikipedia и виж, Peugeot 206 има около 10 милиона произведени бройки. Смени си източника.

Коментиран от #27


Оценка:
-2 +10

Sofia
21 Отговор
Щом не е АЛДИ не ми го хвали...ахаха

Оценка:
-11 +7

Obey the law
22 Отговор

До коментар #19 от "Доц. д-р Ставрев":


Кой нормален ще си купува една и съща кола която се разваля ? По тая логика и Ауди 80 е голям боклук с техните 5,425,944 произведени бройки.

Коментиран от #24


Оценка:
-3 +11

АLFA Q 4
23 Отговор

До коментар #11 от "антрашпиц":


АБЕ Я ЧИБА С ТОВА КРЕКАЛО БЕ

Оценка:
-2 +8

АLFA Q 4
24 Отговор

До коментар #22 от "Obey the law":


ТА ТОВА КОЛА ЛИ Е
ТОЯ ТЕСЕН СКАФАНДЪР
КВО УДОБСТВО ИМА В ТОЯ САНДЪК

Коментиран от #32


Оценка:
-4 +12

25
Този коментар е премахнат от модератор
АLFA Q 4
26 Отговор

До коментар #17 от "ВАГ":


НАЛИ НЯКОЙ ТРЯБВА ДА ГИ КУПИ
В СКЛАДА НЕ СЕ БРОИ

Оценка:
-5 +8

Фернандо Алонсо
27 Отговор

До коментар #20 от "Obey The Law":


Да 206 има 10 млн, ами ако прибавим 207, 208, което е в две генерации, ами предшественика на 205 е с 5.3 млн. 104 е още по-старото с 1.7 млн. 207 е 2.8 млн. Продажби 208 с още 3 млн. Общо 1.7 + 5.3 + 10 + 2.8 + 3= 22.8 млн. и се класира на четвърто място. Подкрепям, че не е добра статията, не е обективна, много производители сменят имената на автомобилите си в един и същи клас.

Оценка:
-2 +14

аленафанела
28 Отговор
Ако разглеждаме само по един модел сигурно VW KÄFER е първенец

Оценка:
-1 +11

Въпрос
29 Отговор
А къде е WV Beetle-21,5 млн.и то само на една платформа?

Оценка:
-1 +11

Хайл
30 Отговор
Абсолютният рекордьор е Форд Т /Ламаринената Лизи/от 1908 до 1927 г са произведени над 16 милиона...всички други са за много по-голям период от време

Оценка:
-1 +8

В голяма грешка си
31 Отговор

До коментар #10 от "nasam natam":


Първо Сивик е малка кола, каквито в щатите не са най-харесвани. Много повече от Сивик се продават Камри и Рав на Тойота. Хонда ЦРВ също се харчи много повече от Сивик, мисля, че и Акорд. Nissan Rogue също е повече. А още повече се продават Силверадо и F-сериите. В световен мащаб Сивик се продава по-малко и от Фокус (американска индустрия). GM (1), Форд(2), и Фиат-Крайслер(4) продават през 2018 г. в щатите повече от Хонда (5-та). Тойота е трета също преди Хонда. Къде го сънува тоя "убиец" и тия дето са ти нацвъкали плюсчетата.... Разликата в продажбите между F-серията, Силверадо и Рам на "убитата" индустрия спрямо Сивик се измерва в пъти, а не в проценти. Приятни сънища .....

https://www.marklines.com/en/statistics/flash_sales/salesfig_usa_2018

Оценка:
-6 +10

майстора
32 Отговор

До коментар #24 от "АLFA Q 4":


Че ти с тия алфи знаеш ли изобщо какво значи удобство бе ???

Коментиран от #43, #47


Оценка:
-7 +7

РАЗБИРАМ
33 Отговор
ХОРАТА КОИТО СИ КУПУВАТ МЕРЦЕДЕС....ПОРШЕ....ФЕРАРИ...
АМА..ДА ТЕГЛИШ КРЕДИТ,ЗА ДА СИ КУПИШ ГОЛФ И ДА УМРЕШ ОТ ГЛАД,НЕ ГО РАЗБИРАМ...😁😂

Оценка:
-2 +17

Хйфдф
34 Отговор
Ладата се е продавала, защото пазара на СЕСЕСЕРЕ е бил затворен и избора е бил никакъв.Евентуално Мохер, Волга за партийците с по-висок статус.

Коментиран от #35


Оценка:
-5 +9

Пламен
35 Отговор

До коментар #34 от "Хйфдф":


Не е съвсем така. Лада са се произвеждали дори и в Белгия.

Оценка:
-2 +7

касапина
36 Отговор

До коментар #7 от "Анархо капиталист":


Къде живееш бе човек, в последните години се пръкнаха много короли, явно Българите започнаха да ценят качеството, не само външния вид.

Оценка:
-5 +9

Коментара
37 Отговор

До коментар #19 от "Доц. д-р Ставрев":


Toyota Corolla E11 комби - Колкото грозна и потискаща, толкова и безсмъртна. Та всеки си има приоритети и възможности...

Оценка:
-2 +3

гост
38 Отговор
Не е коректно , първа генерация втора генерация , то така се събират милиони. Я да кажат от първата тройка на бемве колко са продали или колко голф 2 са продадени? Тогава ми ги сравнявай а не през годините различни коли с еднакви имена. Автора само за Лада се сеща че ставало въпрос за всичките но това важи и за другите производители.

Коментиран от #42


Оценка:
-2 +2

39
Този коментар е премахнат от модератор
лексус
40 Отговор

До коментар #19 от "Доц. д-р Ставрев":


господин "доцент" който не е доцент,прочети статиската за toyota и mercedes, за какъв процент отиват в сервиз,колко често и така нататък.toyota почти винаги е на първо или в топ 3,мерцедес е след 25 всяка година....харесвам и немските коли, като ауди,бмв и порше,но мерцедес изобщо не ми го хвали....ако беше споменал нещо за лукс,ок...от там нататък са гола вода.

Коментиран от #52


Оценка:
-2 +6

Сектанте мамичака ти мърлява
41 Отговор
Къде е на сектанския дачията с 20 продажби месечно

Оценка:
-3 +5

Ореон
42 Отговор

До коментар #38 от "гост":


Недей да плюеш гоуф 2 ката да не станеш блеклистед в перник

Оценка:
-4 +2

НАТО ВЕЦ
43 Отговор

До коментар #32 от "майстора":


Не те знам, какъв "майстор" си, но ако твърдиш, че Алфа Ромео не предлага висока степен на удобство, значи идея си нямаш от автомобили.

Коментиран от #48


Оценка:
-4 +7

куку руку ку
44 Отговор

До коментар #3 от "Браво":


Кое му е интересното. Заглавието трябва да бъде "Най-продаваният бранд", а не автомобил. Ако е за aвтомобил, който е произвеждан и продаван най-много без промяна на самата кола, това е VW бръмбар.

Оценка:
-3 +4

Хаха
45 Отговор
Пичове... Класацията е "най-продавани модели за всички времена" а не "най-продавано поколение на модел)"

Оценка:
-0 +2

....
46 Отговор
Айде ся няква измислена класация, да рекламира тойота

Оценка:
-4 +1

47
Този коментар е премахнат от модератор
АLFA Q 4
48 Отговор

До коментар #43 от "НАТО ВЕЦ":


МНОГО ЯСНО ЧЕ НЯМА ТОЯ ЦЪРВУЛКЪО

Оценка:
-1 +0

Ама как
49 Отговор
Може ли да не сложат Дачия?

Оценка:
-0 +1

аман от фантазьори
50 Отговор

До коментар #13 от "Ивайло":


Що тесни бе баце, дан ти е малко пишито?

Оценка:
-0 +2

ВАГ
51 Отговор

До коментар #17 от "ВАГ":


Измисли си нов ник ,тоя съм го патентовал :) Хората ... т.е. олигофрените дето пишат тук ще помислят (но те не могат да мислят) ,че съм аз.

Оценка:
-0 +0

ВАГ
52 Отговор

До коментар #40 от "лексус":


Аве лексусе (100% Лексус си виждал само от автобуса) знаеш ли защо няма статистики за коли с най-голям пробег ?!!! ... защото японските ще са само пред италианските .Статистиките за надежност не броят пробег ,екстри .... а Лексуса ще стигне ЕС класата на мерцедес някъде към 6790 г.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Борис Джонсън
Коментар на британския външен министър относно търговското сътрудничество между Великобритания и Турция
Аз съм горд притежател на добре функционираща турска пералня"

Още бисери