8 Май, 2019 11:07 3 867 18

АвтоВАЗ плащал данъци в Холандия

  • автоваз-
  • lada-
  • vesta-
  • данъци

Alliance Rostec Auto B.V, мажоритарен собственик на най-големия руския производител на автомобили, е регистриран в Нидерландия и плаща част от данъците си там, въпреки че дял в компанията има и държавната корпорация "Ростех", разкрива сайтът lada-vesta2.ru в материал, озаглавен "Френска колония и регистрация в Холандия: на кого принадлежи АвтоВАЗ и къде отиват налозите".

Статията проследява възраждането на АвтоВАЗ от 2008 г. насам, когато Renault купува 25% от акциите на предприятието. Толкова малък дял от собствеността не позволява на французите да влияят сериозно върху работата му, което води до появата на съвместни проекти на платформата B0 като модела Largus (Dacia с емблемата на Lada).

АвтоВАЗ се развива добре и към 2013 г. единствените големи собственици на компанията стават Renault-Nissan и държавната "Ростех", като френско-японският алианс получава контролния пакет. За генерален директор е назначен шведът Бу Андерсон, който слага началото на работа по напълно нови модели като Vesta и X-Ray, а контролът върху качеството и изискванията към доставчиците са завишени драстично.

Стратегията има успех. Новите "лади" спокойно могат да бъдат сравнявани с продукцията на чуждестранните производители, но медалът има и обратна страна. Цените се повишават и достигат нивата на бюджетните корейски седани. Поскъпването достига своя апогей с появата на Vesta Sport - първата Lada, която струва над 1 млн. рубли (€13 684).

Въпреки това продажбите на АвтоВАЗ растат и Vesta става най-купуваният автомобил в Русия - през 2018 г. са произведени над 108 000 бройки. На второ място по популярност се подрежда друга Lada - бюджетната Granta. През миналата година заводът е произвел 360 000 автомобила и владее 20% от пазара на нови коли в страната.

В момента Alliance Rostec Auto B.V притежава почти 97% от акциите на АвтоВАЗ. Алиансът е собственост на Renault и "Ростех" в съотношение 68:32 в полза на френския гигант. Останалите 3% от акциите принадлежат на частни лица и се търгуват на борсата.

Това явно не урежда собствениците, тъй като компанията се води публична и това ги задължава да отчитат всичките финансови резултати. Ето защо Alliance Rostec Auto B.V усилено изкупува ценни книжа (според някои източници процесът вече е приключил), за да доведе дела си върху собствеността до 100% и АвтоВАЗ да стане частна компания с напълно закрита отчетност.

Регистрацията на Alliance Rostec Auto B.V в Нидерландия повдига неудобни въпроси за данъчните задължения на предприятието. Явно това е принудило шефа на "Ростех" Сергей Чемезов да обещае, че собственикът на АвтоВАЗ ще бъде пререгистриран в Русия още тази година. През 2018-а руската компания е донесла на Renault-Nissan оперативна печалба в размер на €204 млн., почти 4 пъти повече от 2017 г.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Анти седераст

    33 19 Отговор
    Което доказва само едно - милиционерите не могат нищо да направят сами. Тъжно. Нашите милиционери са от същото мухлясало тесто.
  • 2 Путине милиционер нещастен

    18 7 Отговор
    През 2018-а руската компания е донесла на Renault-Nissan оперативна печалба в размер на €204 млн., почти 4 пъти повече от 2017 г.

    Коментиран от #17

  • 3 гост

    18 6 Отговор
    Производствените мощности в Русия дават прехрана на десетки хиляди и осигуряват евтини автомобили на народа, което е голям плюс. На всичкото отгоре реномето на компанията е много високо в момента, което не бе възможно дори да се помисли преди да се намесят французите. Нормално е да се иска някаква насрещна облага на фона на милиардите инвестции в произовдство, качествен контрол и платформи. Ето например Гон, макар че издигна концерна до нивото да бие по продажби ФВ, заради съмнения в лични облаги като къща за ползване или празненство за сметка на Нисан, сега концерна пострада изключително много.

    Коментиран от #8

  • 4 сектант

    20 23 Отговор
    Лада са една истински велика марка с история много по голяма от повечето марки днешно време.

    Коментиран от #6, #9

  • 5 чудничко

    2 5 Отговор
    Т.е. в Турция.
  • 6 питам аз и отговор не искам че е ясен

    17 10 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    И каква точно му е историята,като оставим настрана историята на италианският Фиат 124???
  • 7 onq s konq

    17 9 Отговор
    Защо никой русофил не обясни факта,че на практика Компанията ИЗСМУКВА РУСКИ КАПИТАЛИ И ГИ ИЗНАСЯ В ЧУЖБИНА?Даже и ДАНЪЦИ не плаща в Русия а в Холандия,като ползва единствено ЕВТИНА РАБОТНА РУСКА РЪКА.Между другото същото правят и заводите на БМВ ,Мерцедес и др. в Русия,като плюс това продават на Руския пазар стоката си БЕЗМИТНО,което пък хич не е в полза на Руската хазна!

    Коментиран от #18

  • 8 Borislav Popov

    12 11 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    До нивото да бие по продажби ФВ ?? Ти май не си никак в час, вземи провери световната статистика по продажби на автомобили и друг път не се изказвай неподготен..)
  • 9 Анти седераст

    12 19 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    За Фиат ли говориш? Щото Лада в славната си остория беше Фиат и заради Фиат се движеха по пътищата. Единствената руска кола беше ЗАЗ, понеже двигателят на Москвич беше копие на Порше.

    Коментиран от #10

  • 10 Random

    16 8 Отговор

    До коментар #9 от "Анти седераст":

    Хахахаха, копие на порше... Не е нито порше, нито бмв, а си е руски. От М115 го отличават междуцилиндровото разстояние (104мм вместо 98мм и материалът на блока, също и конструкцията - със сменяеми цилиндри)

    Коментиран от #11

  • 11 гост

    11 16 Отговор

    До коментар #10 от "Random":

    Да бе , и затова великата руска "конструкция" не можеше да изкара 50 000 км без основен ремонт !! Сменяха ризи и бутала по-често от верига , хаххаха !!!

    Коментиран от #12

  • 12 Random

    14 6 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Конструкцията е перфектна, проблемът е че е направена от лай*а. Металургията и металообработката са им на ниво 1930г. На зазът цилиндрите са от обикновен чугун, а не усилен като би трябвало. Алуминиевите блокове и глави са изработени от кашкавал. Но конструкцията ако е изпълнена от например японците или немците ще изкара 500000 без проблеми.

    Коментиран от #13

  • 13 Наистина

    3 9 Отговор

    До коментар #12 от "Random":

    Ако се сменят материалите, дизайна и конструцията, ще изкарат много.

    Коментиран от #14

  • 14 Random

    7 5 Отговор

    До коментар #13 от "Наистина":

    Материалите стигат. Ако ще и двигател на Тойота да направят от същите материали, пак няма да изкара повече от 50000км. Няма как мотовилките да са криви и буталото и коляновия вал да са в две равнини под разлипен наклон и да очакваш двигателя да мине повече от 60000 без ремонт. Той инженера го е сметнал ако го направят от нормален материал и грамотно с нормална машина.

    Коментиран от #15

  • 15 гост

    4 7 Отговор

    До коментар #14 от "Random":

    Ако баба беше мъжка ,щеше да има дръжка , хахахха !!!! На кого мислиш , че му пука за глупавите ти увъртания !!! Важен е резултата , а той е безспорен !!! Такива боклуци като руските и китайците не правят и няма да правят никога !!!!
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Стуци

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Путине милиционер нещастен":

    Немогат да правят коли според теб защото си неграмотен, след като не могат да правят коли как така могат да правят самолети,и да са космическа държава.
  • 18 333

    6 1 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    A АЗЛК колко данъци плаща? ВАЗ щеше да фалира като АЗЛК, ако не бяха външни инвеститори. Десетки хиляди щяха да са без работа. 50000 души работят в заводите, и още кой знае колко по толкова работят заради тия заводи, които произвеждат половин милион автомобила годишно. Осигуровките и данъците на тия хора са повече от данъка върху печалбата на компанията, и остават в Русия. Само човек с соц мислене може да говори такива неща.