Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Skoda пуска Scala на метан

Публикувана: 25 Юни, 2019 18:28
20 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 8143
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.8 от 26 гласа.

Volkswagen Group предлага една от най-богатите гами от автомобили с фабрични горивни системи за сгъстен природен газ. Марките в състава на немския концерн произвеждат общо 12 модела на метан, а скоро към тях ще се присъедини още един.

Skoda Scala G-Tec ще се оборудва с 1.0-литров трицилиндров двигател, което е леко странно решение. Този мотор се монтира на малки коли като Volkswagen Polo и Seat Arona, при които компромисът с динамичните характеристики се подразбира. VAG разполага и с 1.5-литров четирицилиндров вариант на същия агрегат, който би бил доста по-подходящ за модел от Голфовия клас, но чехите явно са поставили акцент върху икономията.

Трицилиндровият турбодвигател развива 90 к.с. и се захранва от три резервоара с метан. Общата им вместимост е 13.8 килограма, с които според Skoda могат да бъдат изминати 410 км. В комбинация с 9-литровия резервоар за бензин общият пробег достига 630 км.

Освен че щади съдържанието на портфейла, Scala G-Tec изхвърля 25% по-малко въглероден двуокис в сравнение с бензиновите аналози. Нивата на замърсяване с азотен окис също са значително по-ниски, а сажди практически липсват.

Ползите обаче се заплащат с намален обем на багажника. Той поема само 339 вместо 467 литра. Цената на Scala G-Tec все още не е ясна, но със сигурност ще бъде по-ниска от тази на метановия Golf TGI със 130 к.с. и DSG, който струва €30 300.

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.8 от 26 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
КХар
(гост)

Неутрално
1 Отговор
"Публикувано във факти.бг: Трицилиндровият турбодвигател развива 90 к.с. и се захранва от три резервоара с метан. Общата им вместимост е 13.8 литра:" - вместимостта в случая е в "килограми" -оправете си статията .

Коментиран от #4


Оценка:
-8 +31

няма изджас
(гост)

Неутрално
2 Отговор
То добре,ама да се кара на метан си е чиста проба недоразумение.Като не визирам даже и България,защото в БГ недоразуменията стават две-добавяме и неразумната цена на метана.

Оценка:
-16 +16

пейо
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Поредният двигател с ресурс от 100-150к км. Дано да греша, но кой си купува кола на фабричен метан и не я скъсва от каране.

Оценка:
-3 +32

Чарли Шийн
(гост)

Неутрално
4 Отговор

До коментар #1 от "КХар":


В литри се споменава само обема на резервоара за бензин..... Чети хубаво: "Трицилиндровият турбодвигател развива 90 к.с. и се захранва от три резервоара с метан. Общата им вместимост е 13.8 килограма, с които според Škoda могат да бъдат изминати 410 км. В комбинация с 9-литровия резервоар за бензин общият пробег достига 630 км."

Оценка:
-2 +16

Бакшо
(гост)

Неутрално
5 Отговор
То в момента дали си на метан или на газ - разлика в цената няма !

Оценка:
-6 +23

гост
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Засега само конверсията на пропан-бутан е смислена и икономически изгодна. Има отлични уредби за 1500лв, а цената е двойно по-ниска спрямо тази на бензин. Имаш същата мощност при добра настройка и единсвен минус може да се каже, че е замяната на резервната гума с тороидална бутилка, така оставате без гума и при сериозна авариа може да стане неприятно.

Оценка:
-4 +15

7
Този коментар е премахнат от модератор
Алфа Ромео
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Един колега си купи нова Дачия Сандеро базова струваше 14 000лв с мотор 1.0 73к.с., той и нахвърлял някви екстри и станала около 19 000лв. Та се чудих как ще върви тази кола с пътници, багаж, климатик и баир ако има кво става не знам...

Коментиран от #10


Оценка:
-8 +14

Random
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Умрел кон - 1 литър 90 коня

Оценка:
-9 +7

Ами
(гост)

Неутрално
10 Отговор

До коментар #8 от "Алфа Ромео":


Маса е важна хвърлих на скрап 1.0 корса 700 кг. И тежки и ултратежки камиони пасат бмв и мърк освен че трудно сменят посоката ами и сякаш не са толкова пъргави. Последно пасат 1.6 тона с 1.9 тд си беше направено сякаш карам камион.

Оценка:
-6 +5

хахо
(гост)

Неутрално
11 Отговор
9 литров резервоар!?? Лудница!! Винаги ще казвам налей до горе

Коментиран от #12


Оценка:
-3 +21

Миризлив пор
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #11 от "хахо":


Бензина има лошия навик да се разлага от стоене. В случая се ползва само за запалване на автомобила и каране докато вдигне 30 градуса за да мине на Метан, реално тези 9 литра ще ти стигнат за поне 15 - 20 паления на студено в зависимост от сезона.

Оценка:
-4 +8

Фернандо Алонсо
(гост)

Неутрално
13 Отговор
....Не са лоши коли Шкода, но за всички бензинови коли, трябва освен разход на бензин и метан, в случая, да обявяват разхода на масло, някъде около 100, 200 гр. на 100 км.

Оценка:
-9 +15

Пешо
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Метан - добре, ама "Шкода"... не, мерси.

Оценка:
-13 +6

Гост
(гост)

Неутрално
15 Отговор
Единствения проблем на Шкода са калпавите двигатели на VAG

Оценка:
-5 +16

Сатаната
(гост)

Неутрално
16 Отговор
1000 кубика на метан и пълен товар по каталог, от Бургас до София, може и да не му стигнат 9 литра бензин. Който кара на метан ме разбра.

Коментиран от #20


Оценка:
-0 +6

до Фернандо Алонсо
(гост)

Неутрално
17 Отговор
Какъв разход на масло за 100 км?
Ти чуваш ли се?!
Според тебе хората с нови автомобили с двигатели TSI ходят с по две-три туби масло в багажника ли?!

Коментиран от #18


Оценка:
-3 +5

Фернандо Алонсо
(гост)

Неутрално
18 Отговор

До коментар #17 от "до Фернандо Алонсо":


За съжаление се чувам/чета...Говоря от личен опит с Шкода Йети 1.8 тси 2012 г. Още от около 60 000 км. започна да "гори" масло. В Шкода казаха :"ами знаем, то всички при всички е така, оставете я, ще я погледнем,ама няма да се оправи..., като изтече гаранцията, казаха, че можело да сменят някакви неща/клапани/ за около 3000 лв. и можело да се подобри?!? Преди да я продам на около 130 000 гореше около литър, два на хиляда километра/зависи колко я настъпваш/ и да имах винаги туби с масло в багажника. Мой познат с Ауди Q5 и друг с Ауди а4, бензинови, повярвай, че също си носеха масло в багажника.

Оценка:
-0 +8

Як Копелдак
(гост)

Неутрално
19 Отговор
Стига с тия газови пърделници, друго си е дизелчето, хем пърди, хем къди, че и понамирисва, всички разбират че има автомобил около тях.

Оценка:
-2 +1

Гхъ
(гост)

Неутрално
20 Отговор

До коментар #16 от "Сатаната":


Дай по-конкретно,аз метан не карам...

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка