Новини

Daimler спечели дело по Дизелгейт

Публикувана: 2 Август, 2019 11:30
9 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4694
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.2 от 6 гласа.

През 2017-а ищецът е закупил от трета страна употребяван дизелов Mercedes-Benz GLK 220 CDI Blue Efficiency, произведен през 2014-та. Сега той иска от Daimler AG, като производител на това превозно средство, обезщетение, тъй като дизеловият двигател отделя твърде много азотен оксид. Той твърди, че от Mercedes са причинили умишлено дефектите в мотора.


Областният съд на Тюбинген е отхвърлил иска, ищецът е обжалвал и делото е преминало на следваща инстанция. Сега Висшият районен съд на Щутгарт реши в полза на Даймлер. Жалбоподателят не може да докаже твърдението си за умишлени и аморални щети. "Повишената отговорност на автопроизводителя да разясни как функционират двигателите му, както и евентуалното знание на своите представители за незаконни и недопустими изключващи устройства се разглежда само в определени изключителни случаи", каза съдията.


Зловещият термопрозорец


Става дума отново за така наречения термопрозорец: тeмпeрaтурния диaпaзoн, в кoйтo aзoтнитe oкcиди ce филтрирaт нaй-eфикacнo. При първoнaчaлнитe тecтoвe aвтoмoбилитe oтгoвaрят нa вcички критeрии, нo при движeниeтo им в рeaлни уcлoвия нaдхвърлят дo дeceт пъти грaничнитe cтoйнocти зa врeдни eмиcии, защото заложените норми от закона биват изпълнени само във въпросния "термопрозорец". В рeзултaт нa тoвa грaдoвeтe ca в пъти пo зaмърceни oт пoзвoлeнoтo, което преди две години доведе до скандала Дизелгейт.

Проблемът при дизеловите автомобили Euro 5 идва от там, че чисто технически тяхната система SCR (селективна каталитична редукция) постига достатъчна ефективност относно редуцирането на азотни оксиди само след определена температура. Някoи aвтoпрoизвoдитeли ce oпрaвдaвaт c твърдeниeтo, чe cиcтeмитe им зa oтcтрaнявaнe нa врeдни eмиcии рaбoтят caмo в тaкa нaрeчeния „тeрмoпрoзoрeц“ c цeл прeдпaзвaнe нa двигaтeля. Именно заради това съвременните SCR системи имат загряващи системи, които обаче увеличават разхода на гориво и CO2-емисиите.


Припомняме, че през 2016-та, в зародиша на Дизелгейт, правният професор Мартин Фюр представи в своята експертиза пред Бундестага, че функции като "термопрозорец" не са разрешени и че за тях няма оправдание, анализирайки правилника за одобрение на моторните превозни средства.


Темата остава все толкова гореща, тъй като определянето на незаконосъобразността на функцията би увеличило значително броя на изтеглените дизеловите превозни средства. Респективно ще се повишат жалбите и претенциите на собствениците на автомобилите за обезщетение. Припомняме, че това се случи с Volkswagen, след като се оказа, че превозните средства на концерна са оборудвани със софтуер, които манипулира нивото на отделяне на вредни емисии.


Висшият районен съд на Щутгарт обоснова решението си в полза на Daimler по следния начин: "Безспорно пречистването на отработените газове се контролира по температурно зависим начин и работи ефективно само в определен температурен диапазон. Според европейското право обаче, в случай като този, в който системата за редуцирането на азотни оксиди функционира ограничено, за да предпази двигателя и други компоненти в автомобила, така нареченият "термопрозорец" може да бъде оправдан. Също така Daimler AG не действа умишлено и съответно аморално. След като от компанията предоставиха валиден сертификат за съответствие на превозното средство с европейските норми за одобрение на превозни средства, за Mercedes не възниква отговорност."


Дали делото ще премине в следващия рунд, предстои да разберем: Висшият районен съд на Щутгарт съд позволи обжалване пред Върховния федерален съд.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.2 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Само Мерцедес
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Мерцедес и всички останали!

Коментиран от #9


Оценка:
-19 +13

бенчо
(гост)

Неутрално
2 Отговор
ищеца що не ходи пеша, ами си купува кола , такива терсенета с една лопата по главата ,докато .....

Оценка:
-10 +15

BMWPower
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Срещу MERCEDES, джендърите са безсилни!

Оценка:
-9 +10

1234
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Атмосферен бензин без директно впръскване - ниски емисии на азотни окиси и практически никакви твърди частици.

Ако карате много километри - LPG/CNG ама не монтирани в БГ а в бяла държава със всичките му документи

Оценка:
-4 +13

сектант
(гост)

Неутрално
5 Отговор
добре де,много са добри тея от мерцедез,а защо ги намесиха в дизелгейт? И Дачия има дизелови двигатели ама изобщо не си и помислиха да ги споменат? По-скоро израза е 'Дачия и другите курници'

Оценка:
-9 +12

Факт!
(гост)

Неутрално
6 Отговор
То мерциедйес вече е китайска собственост.На никой не му пука за тия!

Оценка:
-6 +13

Даскалов
(гост)

Неутрално
7 Отговор
'Айде да научим значението на думата "аморален", а? (подсказка: различно е от това на "неморален")

Оценка:
-1 +5

Мосак Фонсека
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Окей, разбрауми запувидта, мйерцидйесити са читави и толкос, мойши да са напиши сдве думи ама зарат тас пуста димукрация тука тъй, гу уформиути кат статия.

Оценка:
-4 +4

никси
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #1 от "Само Мерцедес":


ДА
, АМА САМО КЛАСИКИТЕ ДО 97 ГОДИНА , ОТ ТАМ НА ГОРЕ СВЕ Е КЕНЕФ

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Румен Гечев
Депутатът от БСП обяснява пред журналисти в парламента, че Борисов няма контрол над министрите си:
Излиза, че премиерът се осведомява от радио Ереван какво става в неговите сектори на правителството"

Още бисери