31 Май, 2012 10:33 39 824 61

Най-скъпите коли за поддръжка

  • mercedes-benz-
  • audi-
  • bmw-
  • nissan-
  • lexus-
  • range rover

 

Американската консултантска агенция Edmunds предлага доста любопитна услуга. Чрез нея всеки може приблизително да определи разходите, които ще му коства поддръжката на нов автомобил през първите пет години след покупката.
 
На базата на тези данни изданието 24/7 Wall st. прави интересна класация, която определя десетте най-скъпоструващи нови автомобили за поддръжка. Както може би се досещате, всички возила са от т.нар. премиум сегмент или са от класа на суперкарите.
 
Интересното е, че и при десетте модела сумата, необходима за поддръжката на автомобила за първите пет години от живота му, надвишава цената на колата като нова. Още нещо любопитно е, че хиперкарът Bugatti Veyron въобще не попада в класацията, докато там присъстват четири Mercedes-а.
 
Ето как изглежда класацията на 24/7 Wall st., която спокойно можем да наречем "Топ 10 на автомобилите, които могат да разорят собствениците си". Първата цифра показва разходи по автомобила през първите пет години, а втората - първоначална цена на автомобила.
 
Mercedes-Benz SLS AMG — $245 469 / $210 875
Audi R8 — $193 429 / $170 175
BMW Alpina B7 — $153 150 / $133 445
Mercedes-Benz CL-Klasse — $142 558 / $121 671
Mercedes-Benz SL-Klasse — $129 588 / $106 718
Lexus LS 600h L — $129 542 / $119 019
Mercedes-Benz G-Klasse — $126 714 / $108 900
BMW ActiveHybrid 7 — $122 076 / $101 545
Range Rover — $118 158 / $88 862
Nissan GT-R — $117 892 / $91 830


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кирил Червенков

    14 1 Отговор
    удоволствието е скъпо но който може да си го позволи не се замисля за тези неща и не му пука а тези коли се карат от хора на който наистина не им пука иначе не биха ги карали
  • 2 кик

    9 6 Отговор
    поредните надути и пренадути цени за вси4ко.....
  • 3 Ужас

    8 2 Отговор
    Вече не искам GT-R.
  • 4 ВАГ в КОМа

    5 10 Отговор
    AUDI A4 е най скъпата за поддръжка кола... в българия ...

    Коментиран от #52

  • 5 Sliven

    11 3 Отговор
    В Сливен ги има 8 от 10 изброените:):) а все нямат пари милите
  • 6 fsfgdg

    2 4 Отговор
    УУУУУУУУУЖЖЖЖЖЖЖЖАААААААССССС КАК МОЖЕ ТОЛКОВА СКЪПО БЕ ХОРА
  • 7 stoynov

    15 1 Отговор
    Тази класация, за мен, е пълна глупост! Каква по-специална поддръжка изисква G-класата от Бугати? На Бугатито само гумите му бяха от сорта на $30/40 000, а се сменят доста често, особено при по-бързо каране, да не говорим за останалите неща...
  • 8 Mario

    3 7 Отговор
    E какво италианците правят боклуци ,чупели се ама не виждам нито Ferrari ,нито Lamborghini ,нито пък Maserati.
  • 9 Kobester

    3 4 Отговор
    A4???? Ти ЛУД ли си?
  • 10 Niko

    7 0 Отговор
    Доста субективна класация.
  • 11 Nissan GT-R

    0 9 Отговор
    Е юе тя цената на Nissan GT-R е колкото подръжката му бе има нещо измислено тука
  • 12 6666

    8 1 Отговор
    Да търсят части втора ръка в моргите.....
  • 13 CH 1131HC

    11 2 Отговор
    тъкмо бях решил да си купувам SLS 65 AMG и тея с тая класация ме отказаха :)))))))))))))
  • 14 gek_53

    3 8 Отговор
    koito e karal 4ast ot tezi koli znae 4e tova ne e vqrno,dori ne se doblijava do istinata
  • 15 Дошо

    1 9 Отговор
    ДА бе да $20000, че на някои и $40000 на година айде леко.Е.ати подръжката.Всяка година нов двигател да купуваш пак не е толкова.
    Американска консултантска агенция - смотаняци !

    Коментиран от #19

  • 16 емил георгиев

    7 0 Отговор
    късат им главите с застраховки и други простотии
  • 17 Браво

    2 3 Отговор
    Ами лада гъде забравихте купъваш я за 500 лв и след 5 дена още 1000 за подръжка по дарака
  • 18 9ff

    4 2 Отговор
    И Порше не присъства :)
  • 19 Християн Тодоров

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Дошо":

    @15 Дошо ти май няма ден в който да не изтърсиш някоя пълна простотия..... По добре не поствай бате не си компетентен на тема автомобили, а в същото време не спираш да пишеш глупости....
  • 20 Дошо

    2 2 Отговор
    Ти под подръжка каво разбираш бе компетенцио?
  • 21 vlado

    1 1 Отговор
    Това е американска класация,там за всичко се ходи по оторизирани сервизи,който си слагат голяма печалба и за тях като сменят нещо.
    Но ти имаш ли парите да си купиш такава кола не мисля,че ще мислиш за разходите и после.

    Коментиран от #25

  • 22 Дошо

    2 6 Отговор
    Тия от агенцията да си го....Моя Нисан ГТР само сипвам и карам дори вчера ми върна 1 туба бензин, абе кво съм седнал да обяснявам на компетенциите тук?

    Коментиран от #26

  • 23 Ивайло

    4 1 Отговор
    Типично за тъпите американци,да плюят конкуренцията и така да си правят тъпата реклама. Забележете,че в класацията присъстват само европейски и японски автомобили. А точно Мерцедес и Нисан са най-надеждните и евтини за поддръжка автомобили от този клас. Просто са направени здрави. А смотаните фордове и разни други мускулести коли,които горят 30 на 100 и вървят по-слабо от дизелов Мерцедес 123-ка, и ден ги караш,после три ги ремонтираш - какво да кажем за тях?
  • 24 Неделчев

    0 3 Отговор
    Как може Рейнджа да има по-евтина поддръжка от Г-класата?!? Г-то е на пружина, няма нищо сложно по него и се поправя с гедорето на пътя, докато Рейнджа е с пневматика и покрай нея постоянно дефектиращи маркучи, клапанчета на вакуума, отделно са с най-гадната електроника и турбодизел.
  • 25 Kvo da kaja ...

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "vlado":

    @21 Много е яко да си караш GT-Rа и после да отидеш при лудия макс да ти сипе наливно масло, а на SLS да смени свещите и гарнитурата на главата.
  • 26 ДОшО

    4 1 Отговор

    До коментар #22 от "Дошо":

    @22 Доше, ти ли си тоя дето се хвалеше по другите сайто със служебното Хюндайче на тати? Като гледам караш GTR, явно заможен 10 годишен наследник?

  • 27 лошо

    0 4 Отговор
    всичките са кенефи
  • 28 Марио Конев

    3 0 Отговор
    Ако не се бъркам от Бугати искат по четири пъти годишно да си закарваш колата при тях да я проверят, иначе гаранцията пада и едно посещение струва 20 000 долара, но може и да се бъркам. Иначе класацията е пълна глупост, какво може да се очаква от американци.
  • 29 мартин

    3 0 Отговор
    До 13 само дето SLS e 63 AMG, а не 65, ама нищо, ти си купи
  • 30 тути фрути

    1 1 Отговор
    Марио бъркаш само че, не е 4 а е 6,гумите се сменят на 3000 км на вейрона.Интересно ми е защо в тази класация не присъстват ферари и ламбо :)
  • 31 руснака

    0 2 Отговор
    на кое място ли е лада гранта? дето всички я плюехте толкова, сега ако беше в класацията, много лесно можеше да се види колко % от цената на колата трябва да дадеш за подръжка и дали е изгодно да караш лада
  • 32 LRRR

    1 0 Отговор
    @Неделчев, няколко човека караме Range Rover-и 2005 година ,какви маркучи те гонят какви глупости,възглавницата се сменя за 30 минути и кара години!
  • 33 Tribute

    1 0 Отговор
    Данъци, застраховки, а?
    Преди няколко месеца един тираджия изхака спечелено на лотария ламборджини, за да не плати 100000 долара данък. Иначе на Edmunds може да се видят цените за части и труд.
  • 34 Венцеслав Иванков

    1 1 Отговор
    Мда, тези мерцедеси и бмв-та са само за богати и не много разумни хора...
  • 35 Murano

    1 0 Отговор
    Ако оставим тия автомобили настрана, защото ги карат 0.1% от населението всичките тия модели взети заедно, тоест не стават за никакви изводи... Обаче прави впечатление как нашеснките недовстали тутманици правят изводи н абаза на цените в България , която е нетипично евтина и си нямат и бегла предства къде отиват парите на американеца и си представят че някой ден ще спестяват по цели 3000 евро заплата ... ха-ха-ха! Защото няма да им се налага например да кажем да сменят свещи на БМВ 3-та серия за $600 .... ха-ха-ха!
  • 36 Булгаристан

    0 0 Отговор
    Няма страшно, в България тези автомобили по документи ще са 7-местни, дори може и товарни с право на даначен кредит и на името на инвалид, затова данаците ще са по малко :)
  • 37 omfg

    2 1 Отговор
    Абе никой ли не се усеща, че SLS излезе преди 1 година, как могат да обявяват колко ще струва поддръжката му за 5 години? А Вейронът го няма, защото тук са коли, които са сметнати че поддръжката им струва повече от тях самите, и при цена от 1милион евро и нагоре, Вейронът няма как да си бие чрез поддръжка собствената цена, каквото и да прави...
  • 38 omfg

    2 2 Отговор
    Макар че тази класация е доста глупава, защото ако собствениците не потрошат тези коли, единственото което ще обслужват е масло, филтри и накладки, което няма как да струва 40-50 хиляди долара годишно, предвид че се прави веднъж на година....Няма да коментирам и факта, че тези коли се купуват нови, което значи че са гаранционни, и до 5та година/150 000 км, не плащат и цент дори и за масло и накладки, така че откъде са извадени тези данни остава голяма мистерия. Абе някой пак е фантазирал посред нощ...
  • 39 аааа

    1 0 Отговор
    "Още нещо любопитно е, че хиперкарът Bugatti Veyron въобще не попада в класацията" - нищо,че само гумите й струват $38,482

    Каква е тази глупава класация?
  • 40 520 zender

    3 0 Отговор
    Еми не съм изненадан.Особенно за Мерцедес и БМВ Алпина и хибрид.Скъпо е.........като ги гледам всичките са премиум....без ГТ-Р.Но и той никак не е евтиничък...
  • 41 хоп

    1 0 Отговор
    According to Autocar, a standard service for the Bugatti Veyron costs £12,866 (14,741 euros; $21,069). So when you factor in a set of four new tyres (£23,500) and one replacement wheel (£7050), a complete service could realistically cost a whopping £43,416 (49,754 euros; US$71,092). No-one mentioned if that is before or after VAT. Little wonder then that one Veyron owner has reported taken to the comparatively more economical option of having his car trailed to wherever he wants to drive it, while he follows in his private jet.

    Много поздрави на автора...и това без застраховки и данъци и т.н.
  • 42 Тодор Живков

    0 1 Отговор
    Тия от това списание на са ходили на симеон при арабите и за това не знаят, че в БГ можеш да си поддържаш CL-чето или S-ката за жълти стотинки!!
  • 43 ВИП АМГ

    1 0 Отговор
    normalno skapi vozila skapa podrajka.
  • 44 Стоян

    1 3 Отговор
    BMW вече е най-скъпата автомобилна марка
    Баварците изпревариха Toyota в престижната класация
  • 45 иван

    1 0 Отговор
    podrujkata e tolkova skupo prosto izlishno e naduta da pechelqt i ot neq ne samo ot prodajba samiq trut i konsumativi edva li struvat tolkova
  • 46 ггг

    2 1 Отговор
    Тези изчисления са правени ако през седмица катастрофираш с някоя от тези коли ли?+?
  • 47 Асан

    2 0 Отговор
    Тези коли са скъпи за нас... :)
  • 48 ЗАКОС

    1 0 Отговор
    които казва че е глупава класацията изобщо не разбира никога не притежавал афтомобил ...аз в булгария като сметна среден клас афтомобил колко излиза ...а в чужбина сичко е по скапо ,като се започне от застраховка,данака на колата ,масла,гуми зимни летни ,антифризи,консумативи като крушки която на обикновена кола е над 80 лева ...пасти за полиране освежители,прегледи,човеко/часа на монтиори -незнам дали е сметнат бензина ако сметнеш и него ,100% сумата ще излезне горе доло колкото нея ,но това е условно защото повечето фирими покриват сички тези неща докато тече гаранцията или лизинга :)
  • 49 руснака

    1 0 Отговор
    класацията е неадекватна най-малко заради това, че това колко често ще влизаш в сервиз зависи от това, колко км си навъртял, демейк - от това колко често караш колата. А това вече зависи до човека, щото с рейнджа за година можеш да минеш 10 - 15 000км (ако го караш всеки ден), ама SLS AMG ще го караш много по малко (обикновено това не е единствена кола). така че разходи за поддръжка зависят от начин на каране, а не от колата
  • 50 boikot

    1 0 Отговор
    Винаги съм се чудил как може да се пишат такива глупости,а пък още по лошото-има хора които вярват на всичко написано!!
  • 51 Wow

    1 0 Отговор
    Другият момент, е че това разходи в САЩ, за Европа нещата са различни и със сигурност няма да е такава класацията!
  • 52 кик

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "ВАГ в КОМа":

    4ета коментари за бугатито 4е посещение в сервиз струвало 20 000 .....ами ако да ре4еме аз не я карам а я ползвам таз кола като украшение в къщата за какво ше ми земат тез 20 000?каквото го има в бугати го има и в ферари и меро и другите....аз и да съм богат не съм малоумен 4е да давам пари на другите само за да ми пипне колата с бели ракъвици и да смени гуми или накладки...вси4ко е мнооооооооооого преувели4ено като цена
  • 53 ВИП АМГ

    0 0 Отговор
    v evropa vsichko e po skapo ot USA.tuk vsichko iskustveno se zavishava s glupavi pravi na EU saiuza.v amerika neshtata sa mnogo razlichni.
  • 54 Targovec

    1 0 Отговор
    За каква скъпа подръжка изобщо говорим при положение че тези а-ли имат минимум 5 години заводска гаранция без ограничение в пробега. Като служител в Мото Пфое мога да Ви дам като пример единична непромоционална цена за едно сервизно обслужване на Range Rover е 650 лв. с ДДС с включен труд. За 5 години Каскота и Гражданската отговорност общо струват средно по 4 500 лв. на година. На каква база ги калкулираха тези 118 158 $ не разбрах. А що се отнася до Ford цената на консумативите е почти същата като на Range Rover. Сами си правете сметката.

    Коментиран от #60

  • 55 айсиктир

    1 0 Отговор
    нито един верен отговор.истината е -не купувайте чуждестранни боклуци а купети американски боклук.на гости ми беше американка (съпруга на брат ми),стигнахме до бой в спора за това кой предизвика световната икономическа криза-тя истерично твърдеше,че от Европа идва всичко-а преставете си сега колко са им промити мозъците.така че класацията е само за тях-купете американското......няма ли някой да им хвърли една атомна бомба на тези американци смотани,че да свърше веднъж за винаги.
  • 56 Простотия до шия

    1 0 Отговор
    Точно това е истината, което колегата под мен е казал. Просто американците са се усетили че всичките им коли са боклуци с ниско качество на материалите и изработката, и най-нормално са се насочили към европейски и японски коли, и съответно това ще намали продажбите и производството на щатските коли, от което икономиката на USA губи много. За да предотврати този ефект държавата си измисля закони, наредби и данъци с които ще бъде много по-скъпо за американския гражданин да кара не-щатска кола, и да му остане опцията да си купи американски
    боклук.

    Коментиран от #61

  • 57 Orlean

    1 0 Отговор
    Статията е вярна, но непълна!
    В дясната цена се включва обезценяването на колата, разходите за гориво и т.н.

    Вижте оригинала: http://www.edmunds.com/car-buying/true-cost-to-own-tco.html
  • 58 VVV

    0 0 Отговор
    Много кофти поддръжка :D!no bi trqbvalo da si zaslujava
  • 59 Виктор

    0 0 Отговор
    Естествено. Това са висок клас коли и подръжката им е скъпа. Не са за всеки. Който иска евтино да се вози в Голф. а двамата 55 и 56 няма да ги коментирам. По тая логика като я публикуват тук тая статия и на мен ли ми промиват мозъка и ми казват не си купувай Benz , а Волекс.
  • 60 Христов

    0 2 Отговор

    До коментар #54 от "Targovec":

    @54 Евала пич. Много точно си го казал. Аз съм карал преди 2 години имах новия Рейндж изобщо няма такива разходи. Сега карам нов Lexus LS и 2 години нищо не съм му правил. Само си попълват сайта с разни безсмислени статии
  • 61 Винкела

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "Простотия до шия":

    @56

    По глупав коментар скоро не бях чел. Ти знаеш ли че това са суперкари за супер богати. Промивали били мозъците на хората да си купуват американски коли! Тебе май главата не те слуша