Last news in Fakti

25 Ноември, 2009 10:00 11 286 0

Борбата продължава

  • opel-
  • general motors-
  • gm-
  • magna

GM планира да отдели 1.5 млрд. долара собствени средства за възстановявянето на германския автомобилен производител Opel. Остатъкът до 3 млрд. долара концернът очаква от европейските правителства. Германските власти не бързат да обещават пари и искат от GM да предостави план за реконструкция на Opel.

Цяла седмица Германия чака план на GM за реконструкция на Opel. До момента такъв не е представен (бел. ред. - до редакционното приключване на броя). Тук-там се подочуват някои финансови подробности, свързани с документа. За спасяването на Opel General Motors възнамерява да отдели 1.48 млрд. долара собствени средства. Остатъкът до 3 млрд. долара ръководството на автомобилния концерн смята да получи от правителствата на някои европейски страни, пише The Wall Street Journal. По информация на изданието, планът за реконструкция, който GM обеща да предостави след разпадането на сделката с алианса Magna - Сбербанк, преминава през последни редакции.

Сведенията за възможна финансова подкрепа от страна на германското правителство остават противоречиви. Министърът на икономиката Райнер Брюдерле заявява в интервю за телевизионния канал ZDF, че General Motors няма право да иска от правителството на Германия помощ за оздравяване на Opel - молба, от която автомобилният производител се е отказал официално, според финансиста. Брюдерле отбелязва, че темата  “Opel” за него е изгубила своята актуалност и нарича съобщението за отказа на GM от поддръжка “приятна новина”. Министърът не изключва предоставяне на държавна помощ на Opel на общо основание, но подчертава, че не може да даде никакви гаранции за това.

Германското списание Spiegel коментира, че изявлението на министъра на икономиката предизвиква недоумение във ведомството на федералния канцлер и министерството на финансите. Според изданието, министърът на финансите Волфганг Шойбле и канцлерът Ангела Меркел са готови принципно да отделят пари за Opel, независимо от факта, че компанията остава собственост на американския концерн. Все пак двете ведомства очакват концепцията на GM за възстановяване на Opel. Ако американският концерн не поиска финансова поддръжка от правителството на Германия, такава най-вероятно няма да има.

До отказа на GM да продава Opel, Евросъюзът гарантираше рекордни суми за вливане в заводите в компанията. За да се запазят работните места, фирмата щеше да получи 4.5 млрд евро. Сривът в сделката постави германската помощ под въпрос.

Междувременно европейското подразделение на GM се готви да премести главния си офис от Цюрих, Швейцария, в Рюселсхайм, където е разположена централата на Opel. Според представители на концерна, основното внимание на GM в Европа ще бъде насочено към развитие на марките Opel и Chevrolet, пише Deutsche Welle.

Миналият петък

GM върна на германското правителство 200 млн. евро.
Това е част от сумата, взета от фирмата като кредит през пролетта. До края на месеца ще бъдат насочени обратно още 400 млн. евро. Припомняме, че заем от 1.5 млрд евро бе предоставен по време на преговорите за продажба на марката с алианса Magna-Сбербанк. Парите щяха да помогнат да не се допусне спиране на производството в заводите на Opel.

Пари от GM чакат
и бившите кандидат-купувачи. Вице-президентът на Magna Зигфрид Волф призова General Motors от ефира на австрийско радио да му върнат почти 100 млн. евро. Той обяви, че това е сумата, похарчена от канадско-австрийския производител на автомобилни компоненти за подготовка на сделката. Става дума за разработения от Magna и Сбербанк план за реконструкция на Opel. “Разделихме се със значителна сума. Покупката беше свързана с решаването на комплекс от задачи”, заяви Волф пред радиослушателите миналата седмица.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА