Last news in Fakti

10 Септември, 2019 11:25 3 722 31

Volkswagen влезе в електрическата ера

  • volkswagen-
  • id.3-
  • електромобил-
  • франкфурт 2019

В навечерието на Франкфуртския автомобилен салон Volkswagen разкри всичките си предстоящи премиери, включително и първия модел, построен на модулната електрическа платформа MEB. Дългоочакваният ID.3 е хечбек от клас C, който е и първият автомобил на компанията с новата ѝ емблема.

Новият немски електромобил има електромотор на задната ос и акумулаторен блок, интегриран в силовата структура на каросерията. Тройката в името на модела указва размерите по европейската класификация. В същата категория попада и Golf.

ID.3 е дълъг 4 260, широк 1 810 и висок 1 550 мм. Междуосието от 2 770 е значително по-голямо от базата на Golf и това се усеща по простора в салона. Обемът на багажника е еднакъв и за двата модела - 380 литра.

Първият електрически Volkswagen ще се предлага в две модификации с мощност 150 и 204 коня. Батериите могат да бъдат с капацитет 45, 58 или 77 кВтч и осигуряват автономен пробег от 330, 420 и 550 км по цикъла WLTR.

Първа на пазара ще се появи "средната" версия с 58-киловатчасов акумулатор и електромотор с 204 к.с. Тиражът е 30 000 екземпляра, но всички те вече са поръчани. Доставките започват в средата на следващата година, а цената стартира от €40 000.

Срещу тези пари купувачът ще получи ID.3 с 18-цолови колела, мултимедийна система, навигация и подгряване на седалките и волана. В по-скъпото изпълнение електромобилът ще се екипира с матрични фарове, адаптивен круиз контрол, 19-цолови джанти и камера за движение на заден ход. В топ версията пък ще бъдат добавени прожекционен дисплей, панорамен покрив и 20-цолови колела. Базовият ID.3 със 150 к.с. и 45-киловатчасова батерия ще се продава за по-малко от €30 000.

Серийното производство на първия електрически Volkswagen ще започне в тестов режим още през ноември в завода на компанията в Цвикау.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Емил

    27 10 Отговор
    Браво! дано наваксат 15-годишното изоставане от Тесла!

    Коментиран от #27

  • 2 Jezza

    19 3 Отговор
    Добре изглежда, всичко о.к, но цената все още е голям проблем.... 70K и нагоре за варианта с по-дълъг пробег и по високо оборудване ми се струват много.
  • 3 ще видим

    19 6 Отговор
    Малко грозничък ми се вижда и отвътре и отвън, дори подлакътник няма и седалките изглеждат доста неудобни. Ще трябва да се тества. Пробега добре, но ще видим колко издържа батерията и важното е - каква му е цената на поддръжката. Защото VW са свикнали да правят много пари от поддръжка.

    Коментиран от #9

  • 4 Elen

    19 6 Отговор
    Дрънголник,както почти всички фолцвагини
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Driving pleasure

    14 14 Отговор
    По-добре дизелов глоф за половината пари, ама като си глупав и ти се харчат кинти става. Кажете довиждане на Тесла! Специално в Европа ще му отеснее на Илончо, а в САЩ така или иначе е забридал...

    Коментиран от #8, #11

  • 7 фенъ

    2 6 Отговор
    Предпочитам eUP!
  • 8 Сериозно

    9 8 Отговор

    До коментар #6 от "Driving pleasure":

    Ти от коли си доказал, че не разбираш.

    Коментиран от #29

  • 9 Тия измамници

    17 5 Отговор

    До коментар #3 от "ще видим":

    100% са измислили някакъв софтуер да спира зареждането на батериите след определени цикли или време и да ходиш да си купуваш от тях. Производителите на лаптопи ги правят тия номера, няма начин и мошенниците от фолксваген да не ги прилагат. Или като епъл след определено време ареже мощността. А пробега са тествали по нанадолнище.
  • 10 2289

    26 3 Отговор
    70-80, че и повече, бимберици за Голф?! Нещо не виждам нито да има фурна, за да пече мусака, нито да има червени силиконови устни, за да върти "бибитки". Бал съм му евтиното возене, бал съм му ускорението, бал съм му екологичността. Само затвърждават убеждението ми, че автопроизводителите (вкл. и онези от Тесла) нещо са спряли да познават числата. Затова следващата ми кола ще е китайска. Само те още явно стъпват по Земята и искат цени като за коли, а не като за космически кораби.
  • 11 Не е

    4 9 Отговор

    До коментар #6 от "Driving pleasure":

    Това не е конкурент на Тесла, момче. Далече е. Единствения конкурент от Европа който очаквам да е конкурент е Шкода Вижион, която също се очаква скоро! Но е важно и с какви характеристики ще е.

    Коментиран от #13

  • 12 12345

    6 7 Отговор
    Илончо скоро ще усети конкуренцията. Големите се ослушваха 5-6 години и решиха да се включат в електрификацията на автомобилите.
  • 13 Driving pleasure

    10 8 Отговор

    До коментар #11 от "Не е":

    Може да не е пряк, но европа е на малкия Хечбек. Тесла се купуваше поради липса на други алтернативи. Нещата се промениха, алтернативите излизат на пазара. По-евртини, по-добре сглобени, с по-високо качество и най-вече с широка сервизна и продажна мрежа. С 2 сервиза в цяла европа и препоръка как да си я отремонтираш сам Тесла няма какво да предложи - единици са твърдите фенове, за които грозния таблет е върха на дизайна, а ускорението до 100 по-важно от практичността в ежедневието.
  • 14 Driving pleasure

    4 4 Отговор
    Да добавим и, че разликата между най-ефтиния модел 3 и най-евтиния ИД.3 е над 10 000 евро, а разликата в пробега е 60тина км и то при 25-30% по-малка батерия...
  • 15 Я пак

    2 4 Отговор
    Я пак, колко са сервизите в Европа???? Два????? Ахахахаха!!!! Как те пускат да коментираш тук и коментираш убедително, а даже не си запознат с елементарни неща. Не съм ги броил но са много, повече са и от пръстите на ръцете и краката ти общо. Но иначе си прав за някой неща като сервизна мрежа и магазини. Но и само това са предимствата и започват недостатъците.
  • 16 Дъ Клаш

    5 7 Отговор
    Фейк нюз изобщо няма и да влезе в производство.
  • 17 Край

    6 8 Отговор
    Добре са го нарисували. Немците май не разбират колко са сготвени или нищо не могат да направят.
    Ел колите ще се правят в САЩ,Китай, ЮКорея и Япония и малко във Франция а не в Германия.
    Колите се електрифицират за да се удари по немското автомобилостроене. Германците са наказани от 2 св. война да нямат високи технологии. За това няма немски смартфон/телевизор/ел. кола и даже климатик.
    Докато колите бяха механика - германците нямаха равни - сега стават електроника и бмв/мерцедес/фолксваген/ вече правят красиви ретро автомобили.

    Коментиран от #18

  • 18 Driving pleasure

    9 5 Отговор

    До коментар #17 от "Край":

    Ти определено не си добре! Толкова са зле германците с новите технологии че държат почти 80% от патентите свързани с автономните автомобили. Само БОШ имат почти толкова патенти колкото 3те най-добре представящи се американски компании заедно!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Дъ Клаш

    5 5 Отговор
    Щом като имат толко патенти що не могат да бият автопилота на Тесла.Имали те смешници.

    Коментиран от #26, #28

  • 22 гост

    6 1 Отговор
    Концепцията е като на BMW i3. Скъпо за класа си, планирано малко производство, футуристичен дизайн.

    Коментиран от #23

  • 23 Driving pleasure

    4 4 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    До 25та година предвиждат да има 3 милиона продадени, щом го смяташ за малко производство :) Е скъпо е за класа си, но те всички ел. шитни са скъпи, (все пак е по-евтино от Модел 3 с над 10 хил евраци) нали щяло да се избива от горивото... или няма тва само за Т'слата важи ;)

    Коментиран от #24

  • 24 Не е евтина

    6 3 Отговор

    До коментар #23 от "Driving pleasure":

    Не е по-евтина с 10 хил. Евро, защото на тази нямаш никакви екстри. Поръчай с екстрите на Тесла и ще видиш дали е по-евтино - кожен салон, стъклен таван, автопилот или поне круиз контрол и т. н.. С най-малката батерия е с по-малък пробег. Тази не е нищо повече от е-Голф с по-голям пробег, даже Голфа вътре е по-хубав!
  • 25 vw Gol Hui

    8 3 Отговор
    Никой ли не си дава сметка ,че всички производители си правят ташак с клиенти те си,сложиха два китайски таблета по 50$ голяма иновация и дизайн голямо чудо ел двигател от пералня и батерийки от лаптоп и айде голямата работа давай да цицаме пари от хората. Тоз пласмасарник не струва повече от 5-6 хилки в евро. Ама така ще е, като има будали да им се радват и да си дават парите(които не са изкарани с пот на челото) Какво ще стане ако никой не ги купува???? много бързо ще почнат да правят пак дизелчета ,че хората искат да имат кола не ел тротинетка.Ама нали всичко е политика, без нея щяхме да си караме истински автомобили ама ... ай със здраве
  • 26 Driving pleasure

    4 2 Отговор

    До коментар #21 от "Дъ Клаш":

    вярно никой не може да бие автопилота на Т'слата... толкова утрепани от автопилот никой друг производител няма... всъщност на другите "полу-автономните" системи работят толкова "зле", че нямат ни един утрепан, а великаия автопилот на друсания африканец изтрепа маса народ и все другите му били виновни...
  • 27 Random

    3 3 Отговор

    До коментар #1 от "Емил":

    Че те не са изоставали бе, електричките са по-дърта технология, така че досега бяха напред. Вече паднаха на теслътъ на нивото.
  • 28 Random

    1 4 Отговор

    До коментар #21 от "Дъ Клаш":

    За чий х*й им е? Като не искаш да караш има автобуси, таксита, влакове... Върни си книжката най-добре
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Сериозно

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "Random":

    Ти на ДВГ си още по-бос бе шм.. тко! Сигурно не знаеш и филтрите на колата къде са ти, ама иначе голямата в.. ка! П.. ал!

    Коментиран от #31

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.