В навечерието на Франкфуртския автомобилен салон Volkswagen разкри всичките си предстоящи премиери, включително и първия модел, построен на модулната електрическа платформа MEB. Дългоочакваният ID.3 е хечбек от клас C, който е и първият автомобил на компанията с новата ѝ емблема.
Новият немски електромобил има електромотор на задната ос и акумулаторен блок, интегриран в силовата структура на каросерията. Тройката в името на модела указва размерите по европейската класификация. В същата категория попада и Golf.
ID.3 е дълъг 4 260, широк 1 810 и висок 1 550 мм. Междуосието от 2 770 е значително по-голямо от базата на Golf и това се усеща по простора в салона. Обемът на багажника е еднакъв и за двата модела - 380 литра.
Първият електрически Volkswagen ще се предлага в две модификации с мощност 150 и 204 коня. Батериите могат да бъдат с капацитет 45, 58 или 77 кВтч и осигуряват автономен пробег от 330, 420 и 550 км по цикъла WLTR.
Първа на пазара ще се появи "средната" версия с 58-киловатчасов акумулатор и електромотор с 204 к.с. Тиражът е 30 000 екземпляра, но всички те вече са поръчани. Доставките започват в средата на следващата година, а цената стартира от €40 000.
Срещу тези пари купувачът ще получи ID.3 с 18-цолови колела, мултимедийна система, навигация и подгряване на седалките и волана. В по-скъпото изпълнение електромобилът ще се екипира с матрични фарове, адаптивен круиз контрол, 19-цолови джанти и камера за движение на заден ход. В топ версията пък ще бъдат добавени прожекционен дисплей, панорамен покрив и 20-цолови колела. Базовият ID.3 със 150 к.с. и 45-киловатчасова батерия ще се продава за по-малко от €30 000.
Серийното производство на първия електрически Volkswagen ще започне в тестов режим още през ноември в завода на компанията в Цвикау.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Емил
Коментиран от #27
11:38 10.09.2019
2 Jezza
11:39 10.09.2019
3 ще видим
Коментиран от #9
11:40 10.09.2019
4 Elen
11:43 10.09.2019
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Driving pleasure
Коментиран от #8, #11
12:13 10.09.2019
7 фенъ
12:20 10.09.2019
8 Сериозно
До коментар #6 от "Driving pleasure":
Ти от коли си доказал, че не разбираш.Коментиран от #29
12:25 10.09.2019
9 Тия измамници
До коментар #3 от "ще видим":
100% са измислили някакъв софтуер да спира зареждането на батериите след определени цикли или време и да ходиш да си купуваш от тях. Производителите на лаптопи ги правят тия номера, няма начин и мошенниците от фолксваген да не ги прилагат. Или като епъл след определено време ареже мощността. А пробега са тествали по нанадолнище.12:33 10.09.2019
10 2289
12:38 10.09.2019
11 Не е
До коментар #6 от "Driving pleasure":
Това не е конкурент на Тесла, момче. Далече е. Единствения конкурент от Европа който очаквам да е конкурент е Шкода Вижион, която също се очаква скоро! Но е важно и с какви характеристики ще е.Коментиран от #13
12:51 10.09.2019
12 12345
13:13 10.09.2019
13 Driving pleasure
До коментар #11 от "Не е":
Може да не е пряк, но европа е на малкия Хечбек. Тесла се купуваше поради липса на други алтернативи. Нещата се промениха, алтернативите излизат на пазара. По-евртини, по-добре сглобени, с по-високо качество и най-вече с широка сервизна и продажна мрежа. С 2 сервиза в цяла европа и препоръка как да си я отремонтираш сам Тесла няма какво да предложи - единици са твърдите фенове, за които грозния таблет е върха на дизайна, а ускорението до 100 по-важно от практичността в ежедневието.13:24 10.09.2019
14 Driving pleasure
13:52 10.09.2019
15 Я пак
13:53 10.09.2019
16 Дъ Клаш
14:11 10.09.2019
17 Край
Ел колите ще се правят в САЩ,Китай, ЮКорея и Япония и малко във Франция а не в Германия.
Колите се електрифицират за да се удари по немското автомобилостроене. Германците са наказани от 2 св. война да нямат високи технологии. За това няма немски смартфон/телевизор/ел. кола и даже климатик.
Докато колите бяха механика - германците нямаха равни - сега стават електроника и бмв/мерцедес/фолксваген/ вече правят красиви ретро автомобили.
Коментиран от #18
15:06 10.09.2019
18 Driving pleasure
До коментар #17 от "Край":
Ти определено не си добре! Толкова са зле германците с новите технологии че държат почти 80% от патентите свързани с автономните автомобили. Само БОШ имат почти толкова патенти колкото 3те най-добре представящи се американски компании заедно!15:16 10.09.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Дъ Клаш
Коментиран от #26, #28
15:34 10.09.2019
22 гост
Коментиран от #23
15:41 10.09.2019
23 Driving pleasure
До коментар #22 от "гост":
До 25та година предвиждат да има 3 милиона продадени, щом го смяташ за малко производство :) Е скъпо е за класа си, но те всички ел. шитни са скъпи, (все пак е по-евтино от Модел 3 с над 10 хил евраци) нали щяло да се избива от горивото... или няма тва само за Т'слата важи ;)Коментиран от #24
15:47 10.09.2019
24 Не е евтина
До коментар #23 от "Driving pleasure":
Не е по-евтина с 10 хил. Евро, защото на тази нямаш никакви екстри. Поръчай с екстрите на Тесла и ще видиш дали е по-евтино - кожен салон, стъклен таван, автопилот или поне круиз контрол и т. н.. С най-малката батерия е с по-малък пробег. Тази не е нищо повече от е-Голф с по-голям пробег, даже Голфа вътре е по-хубав!16:12 10.09.2019
25 vw Gol Hui
17:34 10.09.2019
26 Driving pleasure
До коментар #21 от "Дъ Клаш":
вярно никой не може да бие автопилота на Т'слата... толкова утрепани от автопилот никой друг производител няма... всъщност на другите "полу-автономните" системи работят толкова "зле", че нямат ни един утрепан, а великаия автопилот на друсания африканец изтрепа маса народ и все другите му били виновни...19:11 10.09.2019
27 Random
До коментар #1 от "Емил":
Че те не са изоставали бе, електричките са по-дърта технология, така че досега бяха напред. Вече паднаха на теслътъ на нивото.20:49 10.09.2019
28 Random
До коментар #21 от "Дъ Клаш":
За чий х*й им е? Като не искаш да караш има автобуси, таксита, влакове... Върни си книжката най-добре20:51 10.09.2019
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Сериозно
До коментар #29 от "Random":
Ти на ДВГ си още по-бос бе шм.. тко! Сигурно не знаеш и филтрите на колата къде са ти, ама иначе голямата в.. ка! П.. ал!Коментиран от #31
21:29 10.09.2019
31 Този коментар е премахнат от модератор.