25 Септември, 2019 13:54 21 674 23

Дизелгейт 2: €870 млн. глоба за Mercedes

  • daimler-
  • mercedes-benz-
  • дизелгейт-
  • глоба
Дизелгейт 2: €870 млн. глоба за Mercedes - 1
Снимка: Shutterstock

Прокуратурата в Щутгарт глоби Daimler във връзка с емисиите на азотни окиси в дизеловите газове над допустимата норма. По-рано заради това бяха изтеглени 684 000 коли, произведени от концерна.

Германският автомобилен производител Daimler трябва да плати глоба в размер на 870 милиона евро в резултат на така наречения дизелов скандал. Според решение, взето от прокуратурата на Щутгарт във вторник, 24 септември, автопроизводителят показа небрежност, което довело до факта, че дизеловите автомобили могат да работят, въпреки факта, че в редица случаи емисиите на азотни окиси в техните ауспуси надвишават установените стандарти.

Говорим за 684 хиляди автомобила, които са произведени след 2008 г. Те бяха отзовани със заповед на Федералната агенция за моторни превозни средства, която Daimler се опита да оспори. Сумата, която сега трябва да плати автомобилният производител, включва прякото наказание за престъплението в размер на четири милиона евро и незаконно получената печалба в размер на 866 милиона евро, обясняват от прокуратурата.

Daimler трябва да внесе пълната сума в хазната на щата Баден-Вюртемберг в рамките на шест седмици. Отбелязва се, че тази глоба няма последствия за разследването, което прокуратурата в Щутгарт води срещу редица лица, заподозрени в манипулиране на софтуера на автомобилите с дизелови двигатели на Daimler. Автомобилният производител заяви, че ще плати глобата и няма да оспори решението на прокурора.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 7982

    17 5 Отговор
    Мартин Винтеркорн е виновен!
    Преоблякъл се е като работник на Мерцедес и е саботирал компанията!
  • 2 Гербераси долни

    97 4 Отговор
    А у нас Ковачки гори боклуците на Европа и никой не го съди.

    Коментиран от #13

  • 3 автомонтьор от Бусманци

    58 41 Отговор
    Германците са най лъжливата нация. Докато другите влагаха средства и време да покрият изискванията , тия се занимаваха с шменти капели . А после седнали някои тук да ми хвалят германските таралясници. Двигатели неотговарящи на изискванията и напудрени купета !!!

    Коментиран от #14

  • 4 да им го начукам

    33 41 Отговор
    На времето Лада се правеше в Гърция и Белгия. В един момент ей тия вкараха изискването Евро 1 . Руснаците не бяха уведомени и ги изтласкаха от пазара. Докато вкарат Евро 1 тия смотаняци приеха Евро 2. А Ладите не бяха лоши. Даже бяха по добри Форд Ескорт и Опел Кадет . Лада Самара и Фолксваген Джета от тия години не можеш ги различи от 15 метра .

    Коментиран от #11, #16, #17, #22

  • 5 Boxer 3.0

    46 0 Отговор
    Всяка глоба, в крайна сметка се поема от клиентите...
  • 6 Boxer 3.0

    42 0 Отговор
    Най-много да резнат от годишните бонуси на шефовете. Вместо по 7 мил.€, ще вземат по 4 мил.€...
  • 7 Ggg

    19 28 Отговор
    Това си е чист заговор и опит за избутване от пазара на немските топ премиум марки защото Китайчетата япончетата и другите дръпнати корейски боклуци не могат да дръпнат на пазара. Няколко японски марки като ръждилниците Мазда и нисан също ги хванаха в измама за вредните емисии, такаче аре е**те се в г**а. Гроздето ви е кисело защото явно ви е високо

    Коментиран от #19

  • 8 Lev

    17 17 Отговор
    Mercedes номер 1

    Коментиран от #12

  • 9 Лудогорец8

    17 2 Отговор
    Това са немските производители лъжат те само, залъгват те с малко блясък, но със стара технология и на висока цена! Всички знаем, че половината управници са политици от партията СПД и накрая какво глупаците плащат а политиците щракат с пръсти
  • 10 Само ЗАЗ

    12 1 Отговор
    Те па да не видят нещо от wv
  • 11 Ха ха ха ха ха ха ха

    21 5 Отговор

    До коментар #4 от "да им го начукам":

    Никога не сравнявай лада самара със фолксваген джета! Едното е кола, другото каруца.
  • 12 Хайл

    4 6 Отговор

    До коментар #8 от "Lev":

    Хапчетата си изпи ли
  • 13 Защо да го съди някой

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Гербераси долни":

    Ще вземе да го осъдят и после пак ще се съберат несъгласни с присъдата и ще искат преразглеждане и в крайна сметка нищо няма да стане
  • 14 Симо

    22 3 Отговор

    До коментар #3 от "автомонтьор от Бусманци":

    Нали се сещаш от къмде идва приказката "Бош лаф". Боши наричат германците в западна Европа. Смисъла е че каквото и да казват германците то е лъжа. Сега го виждате в вош лафовете на германците в ЕП. Всичките приказки за кохезионност, евроатлантическа солидарност и сплотеност на Европа всъщност са просто словесна димна завеса за укриване на лакомията, алчността и двойните стандарти в ЕС и наглото и арогантно налагане на на правила изгодни единственно на ядрото на ЕС. На източните европейци дори не им дават дори да произвеждат. Заводите се изнасят извън ЕС , а индустрията на бившите соц. Страни беше разграбена, изкупена и унищожена от същата тази индустриална клика ,която сега изнася заводите извън ЕС. Бошите строят заводи в Москва, Санкт Петербург и Турция , а източните европейци до го дух.. ( така де) . Ами кой им е виновен че са глупави и вярват на Германия. Следващите заводи на Фолксваген вероятно ще са в Горна Замбия, долно Тамбукту, островите Бонго, Бонго. Където се сетите само не у нас. Хубав урок за нашите прозападни анал лизатори.

    Коментиран от #15

  • 15 Пацо

    9 1 Отговор

    До коментар #14 от "Симо":

    Симчеее,
    Немския бвп е 3,7 трилиона
    А на рашките 1,6.
    Времената когато се строяха мастодонти като кремиковци или червена мОгила са нееейде в миналото.
    Сега бизнеса строи където му е изгодно.
    Тука явно не му е щото по качествения материал е в чужбина, а тъдява са останали само лумпени като тебе.

    Коментиран от #18

  • 16 Ко каза

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "да им го начукам":

    Ти пиян ли си? Лада била по- добра от Форд. Що не си купиш една самара ,като са толкова добри? Не си добре ,ама ич
  • 17 Ко каза

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "да им го начукам":

    Много сте ми интересни , хвалите ладите ,колко хубави коли са , но никой от вас ,болни мозъци, не си купи една лада? Къ става таа работа?
  • 18 Ммммм

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "Пацо":

    Кой търси качестви
  • 19 Баварец

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Ggg":

    Явно не изчиташ всичко приятелче, като тук става дума само да се вземат едни пари. Това е, Мерцедес имат, да им ги вземем, Гугъл , пак така, Фейсбук, така. А ти, какво дишаш, боли ги фара. А ти, чети преди да пишеш
  • 20 Иво

    0 2 Отговор
    Браво за немските печки
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Карал такива коли

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "да им го начукам":

    Абе ти луд ли си? Няма Лада на света, която да е дори близо до споменатите Ескорт, Джета и др. Немски коли от онова време. А такъв сандък като Самарата е срам за автомобилостроенето.
  • 23 Геро

    2 0 Отговор
    Всички автомобили с двигатели до 2 литра ... бензин/дизел
    Най- добре на LPG .. да се модернизират бутилките.
    Екологията ще се подобри значително.