Асоциацията на европейските производители (АСЕА) вече седми месец отчита спад в продажбите на нови коли в Европейския съюз. Понижението през април беше с 6.9% на годишна база, а през май общият спад на продажбите в ЕС е вече 8.7%.
Не така са представени нещата за нашата страна. Според статистиката за месец май продажбите на нови коли у нас бележат ръст от 50.5%. Изненадващите данни показват още, че само през май в БГ са сключени 2 398 сделки за продажба на нови коли. За сравнение ще кажем, че отчетените данни за продадени нови автомобили в България за аналогичния период от миналата година сочат, че тогава са реализирани 1 593 автомобила.
Интересно е как АСЕА изнася официално подобни данни при положение, че много от вносителите на нови автомобили у нас не дават сведения за продажбите си вече повече от половин година и на практика официална информация по темата няма. Ако данните са реални, единственото логично обяснение може да се крие в т.нар. реекспорт.
Що се отнася до останалата част от статистиката на ACEA, по-интересното е, че азиатските марки бележат сериозен ръст. Най-голям е при KIA (29.9), а Toyota, Honda и Chevrolet са продали 13% повече коли от същия период през миналата година.
Лидерът по продажби Volkswagen отчита спад с близо 6%, а според данните на ACEA най-малко се търсят френските Citroen и Peugeot, както и продукцията на американските гиганти Ford и General Motors.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 еуростатко
14:23 15.06.2012
2 Вътрешен човек
Коментиран от #8
14:39 15.06.2012
3 Ботев Пд
14:43 15.06.2012
4 Иванов
14:51 15.06.2012
5 Илия Лазаров
GRECE 45 535 ОХ ГОРКИТЕ ТОЛКОВА СА ЗЛЕ
Коментиран от #17
15:47 15.06.2012
6 vlado
Купуваме си нови коли да можем да вдигаме там 140 км/ч там
Аман от тъпи експерти
15:48 15.06.2012
7 Кака Мутка
1. Много богати
ИЛИ
2. Много тъпи.
Богатите са ясни - тяхната е лесна. А тъпите не осъзнават 3 бона каско, след 1-2 години цената е наполовина и пак имат кола втора употреба, отделно официалните сервизи са ОЛЕ-МАЛЕ - дерат кожи и работят некачествено.
Коментиран от #10, #16
16:45 15.06.2012
8 аноним
До коментар #2 от "Вътрешен човек":
Ето ти немските цени !на кого могат да продадат при цените на които продават в БГ - Какъв Реекспорт , на кого ?????
на краставичар краставици ...
освен да продават на минус - 40 % от БГ цените ???
http://bg.automobile.de/
---------
просто платена реклама !
докато цените нестанат ТУК с 25 % минимум от Немските - никой няма да купува!
--------
500 - 1000 продажби на нови автомобили не са продажби
17:19 15.06.2012
9 ivo
Само в БГ. разни дето нямат пари за нова почват да обясняват колко е лошо да си купиш нова кола .
17:21 15.06.2012
10 Tomas
До коментар #7 от "Кака Мутка":
По-голяма глупост не съм чел през живота си.18:03 15.06.2012
11 777
18:50 15.06.2012
12 не е така
20:48 15.06.2012
13 528i
20:55 15.06.2012
14 _FMC_
22:39 15.06.2012
15 бай Георги
22:49 15.06.2012
16 клиент
До коментар #7 от "Кака Мутка":
Прав си, но донякъде.Цял живот си живял в недоимък, както болшинството сме живели и продължаваме да живеем, и това е предопределило мисленето ти. Не ти ли се кара кола, която не е набор на твоите деца?!
Иначе е ясно, че лизинга заробва с хилядите си условия. И въпреки това повечето от колите са на лизинг, просто защото в кеш не можем да си ги позволим.
Но иначе разтеж на сектора, а оттам и на икономиката, не може да има без купуването на нови автомобили, оттам и резервните части и поддръжката.
22:49 15.06.2012
17 masacre
До коментар #5 от "Илия Лазаров":
Greece 45535 за 2011год,26902 за 2012год. спада е 40%!a колко са закъсали ще видим много скоро.Иначе който може да си купува нова кола...няма да живеем с орлите.
00:22 16.06.2012
18 111
01:05 16.06.2012
19 _FMC_
Коментиран от #25
01:08 16.06.2012
20 lol
01:25 16.06.2012
21 _FMC_
Коментиран от #22
02:00 16.06.2012
22 Йорданка Стефанова
До коментар #21 от "_FMC_":
аз мисля че темата е нейзчерпаема като "кокошката и яйцето" но все пак не е редно да се нарича някой който си купува кола втора употреба(каквато карам и аз) "посредствен". Смятам също че покупката на нов автомобил за 20 000лв също не те прави НЕпосредствен(във този диапазон всичките са коли за посредствени хора които се мислят за прагматици).Коментиран от #28
08:15 16.06.2012
23 заблуден
Ако не бяха тази няколко сделки, колко щеше да е спада?
Статията е показателна за това как се манипулира "общественето мнение" с "коментар" на данни, извадени от контекста. Предполагам малко журналистическо проучване ще даде яснота за "рекордния ръст", но тогава пък статията няма да е така "атрактивна".
08:24 16.06.2012
24 BrutaLife
09:14 16.06.2012
25 Tomas
До коментар #19 от "_FMC_":
Човек кво им обесняваш, виж, че те си знаят само едно и също. Няма пари, 80 годишната ми хонда е най-великата до сега създавана и това е. Защо се хабиш изобщо? Гледай че те си мислят, че тези продадени коли са автопаркове на министри. Никой нищо не спомена за новите CLS-и, които са на пазара от няколко месца, вече съм виждал поне 10 от тях в софия. Никой нищо не спомена за новите ML-и, които са на пазара от 2-3 месеца ако не се лъжа, а съм виждал 3 или 4 вече в софия. И това са коли са над 100 000лв всяка една и то само в софия, а като сложим и другите градове, където също има богати хора и мутри? Нищо очудващо в тоя ръст, даже малък ми се вижда. Прекалено много скъпи, нови и луксозни коли се движат по улиците известно време, а пък и от февруари-март насам всеки или прави ремонт или си сменя колата(повечето със по-нова, но пак стара, новажното е че явно има пари да я смени).09:31 16.06.2012
26 Реалист
Латвия - население 2.4 милиона души - 5452 коли
Литва - 3.3 мил. - 5625 коли
Кипър - 700 хиляди - 6368 коли
Естония - 1.4 мил - 8970 коли
България е с 7.5 мил население и има 10033 продажби
Да не говорим за Словения с 2 мил. души и 28007 продажби и за Словакия с 5 мил. души и 34288 продажби.
Дефакто на глава от населението България е на последно място по продажби!
10:57 16.06.2012
27 клиент
От друга страна, обаче, си мисля, че щом цените на базовите и най-евтини автомобили гравитират около 15-20 хиляди лева и не падат под това ниво, значи производителите са пресметнали, че потенциалните клиенти могат да ги платят. Опасявам се, че тези сметки се базират на потенциални клиенти най-вече от София. А както добре знаем местната икономика в София е драстично по-развита от местните икономики в провинциалните градове.
11:08 16.06.2012
28 _FMC_
До коментар #22 от "Йорданка Стефанова":
Вижте, аз смятам, че нападките първо бяха към такива като мен. Цитирам "В България нова кола си купуват хора които са:1. Много богати
ИЛИ
2. Много тъпи."
Сори, но не съм богат. Значи автоматично ме слагат сред тъпите.
Опитах се да се аргументирам, че моят нов автомобил, както и тоя на вашите бащи, дядовци и прадядовци, е добра покупка ако се разгледа напред във времето. За това време, вия ще купите 3 Голфа за 10 бона, ще дадете още по 4-5 за ремонт и като дръпнете чертата ще се окаже, че сте дали повече от мен за 15 години. От тая гледна точка не смятам, че новият автомобил е грешка. От тото също може да се печели, но малцина наистина го правят. Така е и със стария автомобил в България за повечето хора тук - лотария. А споменах посредствеността, защото наистина е така. Съжалявам, но не може със стара кочина на 10 години да не си посредствен. ПОсредствен си и още как. Да не казвам и по-силни думи, защото тоя човек първо, че не мисли за сигурността си и второ, не мисли за сигурността на семейството и тия, с които има досег на пътя.
Коментиран от #29
11:18 16.06.2012
29 Станимир Христов
До коментар #28 от "_FMC_":
виж приятелю аз не ви се намесвам във спора но все пак искам да ДОБАВЯ НЕЩО:
за около 20 000лв. човек може да си купи доста нисък клас автомобил, аз лично карам старо Субару Легаси и смятам че аз и семейството ми сме по-сигурни и защитени във него отколкото във единчисто нов Опел Корса(това е абсолютно примерно казано, имам предвид марката и модела разбирасе). Та мисълта ми беше че при едно реално замисляне от твоя страна смятам че ти би оценил всичките системи за сигурност на един такъв автомобил и към това ако добавим абсолютно адекватната система на задвижване на 4-те колела(перманентно а не part time) то вероятно ползите ще са много повече за мен отколкото при една чисто нова Дачия примерно-нали е така. Виж ако говорим за по-висок клас нов автомобил нещата стоят съвсем друго яче но при тези описани обстоятелства(нова кола за около 20 000лв) то спорът или по-скоро моите разсъждения са излишни. И аз не се чувствам посредствен със моят стар но абсолютно подходящ за мен и семействотони автомобил-въпрос на гледна точка амиго, бъди жив и здрав.
12:58 16.06.2012
30 ivan
Коментиран от #31
13:05 16.06.2012
31 Станимир Христов
До коментар #30 от "ivan":
13:08 16.06.2012
32 Ники Николов
13:34 16.06.2012
33 Ники Николов
14:28 16.06.2012
34 mentra
15:06 16.06.2012
35 FMC
Коментиран от #36
15:44 16.06.2012
36 Станимир Христов
До коментар #35 от "FMC":
е, това е вече друга приказка. То човек който не си поддържа колицата както трябва не би трябвало да очаква от нея каквито и да било подвизи. Аз лично си я поддържам както си и подобава и немога да се оплача от това което тя ми дава....Коментиран от #37
15:51 16.06.2012
37 FMC
До коментар #36 от "Станимир Христов":
Така е, съгласен съм. За целта трябва да попаднеш и на запазен автомобил, а много малко хора могат да направят това. Повечето или избират с месеци, че и с години и накрая купуват първата срещната, защото им е писнало или просто отиват, харесват си нещо, излъгват ги малко и се набутват с покупка. Не всички разбират от покупка на стар автомобил, за да преценят що годе добре какво вземат. В крайна сметка спора възникна, защото реално ме нарекоха "глупак", защото не съм богат и не карам 10-15 годишна кола. Е с това не съм съгласен, както и с някои от последвалите коментари. Само ще ти кажа, че когато си взех първата нова кола, аз нямах възможност да извадя дори 6-7 бона на масата, за да взема стара. Това и ме принуди да мина направо към нов автомобил, макар да си бях запланувал тегленето на поне 8000 лева заем за стар. Чисто и просто, понеже съм цървул, никоя банка не ми даваше повече от 1500-2000 лева :) Та кой е глупавия не знам. Тия, дето имаха повече парички от мен се набутаха със стари боклуци за по 6-7000, а аз, дето нямах и съм глупав, си взех нов. каквото и да кажеш по въпроса, такава бе ситуацията преди години и аз я използвах. Не съжалявам ни най-малко за новата си покупка. Беше чудесен автомобил, макар и постен.16:50 16.06.2012
38 сссс
17:05 16.06.2012
39 FMC
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11338243077057922&f1=details
Тук не слагам регистрация, данъци, задължително обслужване, ама да кажем, че ако ти направят някаква отстъпка, ще се вместиш долу горе в бюджета. Чакай малко сега. Тук говорим за 300 000 км при сравнително нов и добър автомобил. Аз, като частно лице, минавам 10-15000 км годишно. Това означава, че ми трявбат поне 20-25 години за да навуртя тия 300 000 на тоя Голф. Малко нещата не се връзват. Дори да взема едно Поло за 7000 лева като ново, аз пак съм на голяма далавера, ако реша да мина с него поне половината от километража на тоя Голф! В същото време това Поло ще бъде добре оборудвано за 7000 лева, колкото и да не им се вярва на някои. Но ако се понапъне човек, може да мине и с нов Golf 6 на промоция. Къде са 300 000 км с Golf 5, къде е Golf 6 на 0 km и вероятно последващи още 300 000 км :) Ами няма база за сравнение, дори като оборудване. Защото ти след 4-5 години ще махнеш тая петичка и ще вземеш пак за 7-8000 шестичка на 300 000, но моята шестичка ще бъде в младоста си на 60-70 000 км. Дори след третата ти покупка на кола, минала 300 000, моята ще е едва на 150 000. Няма база за сравнение и докато ти ще си се набутал 3 пъти, без да знаеш дали няма да попаднеш на някой голям ремонт, аз имам 4 години гаранция докато разбера как стоят нещата с новия ми автомобил, а след това просто си карам, както съм свикнал. Това е положението, ако сравняваме покупката на личен автомобил от българина.
Коментиран от #45
17:07 16.06.2012
40 заблуден
"Защото ти след 4-5 години ще махнеш тая петичка и ще вземеш пак за 7-8000 шестичка на 300 000, но моята шестичка ще бъде в младоста си на 60-70 000 км"
... логиката ти не е много правилна, защото залагаш на това, че всички коли втора употреба са сдухани и дори на еднакви години с твоята са поне на 5 пъти пробега, който ти си направил или предполагаш, че всики коли втора употреба са били служебни?! И твойте разсъждения си имат своята логика - уважавам я, но само толкова. Понастоящем пазара не залага на качествени продукти, които да се използват вечно и които "да славят марката" - този период отмина. Материалите използвани в новите продукти предполагат сравнително безпроблемно използване в рамките на гаранционният период. След това става ужасно. Така е с всичко - гони се ниска себестойност, което рефлектира върху качеството. Технологично нищо революционно няма във новите модели 2012 г. което да го няма в модел 2006 примерно. Гаранция казваш и какво ти покрива гаранцията? А за да важи колко други "услуги" и на какви цени трябва да платиш за да не отпадне "гаранцията" Пример: имам познат с Хонда Сивик 2010 - гаранционна - смяна на масло , Selenia ако не се лъжа му струва 800 лв. за на изминати 20 000км - на всеки 20 000км.
Между другото твоята логика я приемам, когато става въпрос примерно на обувки. Давам 200 + лв. за качествени туристически обувки, а не 5Х50 лв. за Булдозерки примерно. Периода на експлоатация и изминатото растояние ще е същото, с коренна разлика в технологията, разработката, използваните материали и най-важното - удобството от използването и сигурността. Обаче тук няма допълнителни фактор "сервизно обслужване". Определено ако трябва да избирам между запазени маркови обувки "Asolo" на две години и чисто нови Булдозерки...да...няма да влизам повече в подробности.
17:53 16.06.2012
41 520 зендер
18:00 16.06.2012
42 Бичето
5-цата си е чист среден клас, мой човек. А такъв сегмент "премиум" в автомобилните класове - НЯМА. Той е само в твоите фантазии.
Коментиран от #43, #44
20:30 16.06.2012
43 520 зендер
До коментар #42 от "Бичето":
Много си зле-среден клас е БМВ 3 АУДИ А4 МЕЧО С и така нататък.21:07 16.06.2012
44 Tomas
До коментар #42 от "Бичето":
@42 Има, но не е в автомобилните КЛАСОВЕ, а в автомобилните МАРКИ.@35 С всичко съм съгласен освен с едно. За 25-30 000 получаваш всичко най-модерно. Еми не съм съгласен. Стига, кой е тоя автомобил, който да струва 30 000, да е чисто нов и да има всичко най-модерно? За 50 000 да, но за 30? Провери цените. Колко струва един нов пасат, колко струва един нов голф(като добавиш и някои допълнителни екстри), колко струва един форд мондео примерно или един хюндай санта фе. Защото то добре ще си купиуш нова кола, ще я поддържаш добре, но трябва и да е здрава, трябва и да е хубава. Е разбира се ако искаш можеш да си вземеш някоя дачия или great wall за 20-30 000 най-базовото изпълнение без никакви екстри, но заслужава ли си?
21:26 16.06.2012
45 TEXAS-BMW до FMC №39
До коментар #39 от "FMC":
@39 Какъв си ти бе? Тези идиотщини безплатно ли ги пишеш ?21:31 16.06.2012
46 Tomas
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11332750466053707&f1=details VW Passat
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11333436869663569&f1=details VW Passat
Ето един голф в по-базово изпълнение. Цената му е 35 000
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11338454885593091&f1=details
Като го купуваш нов и добавиш кожен салон, навигация и някои други "джунджурии" ще стъпи около 40 000.
Ето и едно форд мондео. На 2 години. По-базово изпълнение. Отново над 30 000лв
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11337234322487677&f1=details
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11329383924142074&f1=details
Тойота авенсис. Също по-базово изпълнение. 40 000лв.
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11339064381340468&f1=details
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21266572944038077&f1=details
Честно казано според мен някоя добре поддържана 7-8 годишна А6/А8/E class/S class/5 series/7 series/Lexus/Infiniti/ML/Cayenne/Touareg/ Grand Cheerokee, Pajero, Range Rover/LandCruiser/A4/C class/3 series или нещо подобно(от премуим марките, малко по-високите класове) ще е по-здраво и по-надежно(а и по-добре оборудвано) отколкото нова кола за същите пари(15-20-30 000лв). Пък и бас държа, че някоя А8(например) от 2003-2005 ще има доста екстри, които ги няма и в някое пежо 2012.
Така че според мен покупката на стара кола не е никак лоша. К
21:40 16.06.2012
47 FMC
А до долния коментар за това, че не всички коли са сдухани...така е, но аз се поясних, че са малко хората, които знаят какво да купят на старто. Повечето залагат на лъскавото или на името. Чули, че всички карат Голф и БМВ, давай и те. Чули 5 вица за Форд и Опел и изпускат много изгодни оферти на почти нови, но евтини автомобили. Ей това имах предвид като се противя срещу това, да се предпочете стария пред новия, след като новия не е проблем за даден човек. Ако наистина с много пот е заделил 4-5000 лева, няма сигурни доходи и си е купил Фиатчето, го разбирам. И аз така бих направил. Що се отнася до това, дали има нещо ново в новите модели, съм давал и друг път примери тук. Вземете една Фиеста от предния модел, продавана в България. Вземете и една Фиеста, продавана сега. Ами примерно при новия модел вече имаме спирачен асистент и то стандартно. Имаме 2 или 5 стандартни въздушни възглавници, докато в предния модел само една за шофьора. Имаме безключов достъп и стартиране, каквото и срещу доплащане нямаше при предния. Имаме стандартна регулировка на волана в дълбочина, докато при предния се доплащаше и май малко хора са сметнали за добре да го поръчат. Това обаче е важно за високи хора. Има ел.механично управление на волана, докато при стария бе добрата, стара хидравлика. Това добре, но ел.механичния волан е 3 пъти по-добре. Един път в града се върти с един пръст и втори път при високи скорости вместо да омеква както хидравликата, се втвърдява. При новия автомобил имаш и всякакви мултимедийни връзки, включително блутут, USB, връзка с I-POD, гласови команди, мултифункционален волан и какво ли още не, което липсва при стария модел. Освен всичко останало, новият автомобил има и много по-добре настроено окачване за спокойно или спортно шофиране. Разлика от Земята до небето и това само в рамките на 6 години. даже не говоря за 10, защото тогава отиваме при "грозньо", дето максимумът е метър и седемдесет жена. Голяма разлика има и при Голф 6 спрямо Голф5. Примерно адаптивно окачване, което и срещу 10 000 не може да поръчаш при петицата. Имаме система за паркиране и разни други джунджурии, липсващи при Голф 5. да не говорим, че и материалите са доста по-качествени. А ето, тая есен чакаме и седмицата. Тоя Голф 5 вече отива 2 поколения назад. Тук не говоря дори за сигурността, която е много по-добра при всеки нов модел. Примерно при Фиеста вече имаме възглавница и за краката и то стандартно при по-високите нива на оборудване. Къде ще намериш такива екстри при 10 години по-стар автомобил, освен при някой Мерцедес? Погледни и краш тестовете на моделите отпреди 2000 година, да видиш как дори и Мерцедес и БМВ се гънат като хармоники. Погледни краш тестовете днес. Дори и малките автомобили се гънат по-малко и имат много по-яки стоманени клетки на каросерията си. Много неща още мога да напиша, но вярвам, че който е искал, е разбрал за какво говоря. парите са второстепенен фактор. Все пак всичко се заплаща. Въпросът е доколко искаме да караме комфортен и сигурен автомобил. Не случайно давам примери с еднакви автомобили, защото не може да се сравнява една Фиеста за града с една петичка на БМВ за магистралата.Който иска кола за града, няма да вземе пета серия и обратно.
21:41 16.06.2012
48 FMC
21:50 16.06.2012
49 Tomas
Един пример ще ти дам макар и не най-добрия.
Наскоро се преместих(преди 1 месец). В друг квартал, в друг апартамент. АКо не бях с Е класата на един приятел, а с някой голф, сигурно 3 пъти щях да се разкарвам за да си пренеса всичкия багаж(който си беше доста, е класата беше пълна до горе в максималния смисъл на думата/думите). Вярно преместването е нещо което рядко се налага на човек, но е добре като се случи да има голяма кола. ;) Днеска се местиш; утре ще дойдат на гости роднини, трябва да ги вземет от гарата/летището, да сложат багажа някъде, те да седнат; другиден ще тръгнеш за морето, представиси, че си с гаджето или с приятели, къде ще побереш всичко;после ще решиш да правиш ремонт например, като к
22:54 16.06.2012
50 Бай Онзи
23:46 16.06.2012
51 драйвър
Коментиран от #52
00:41 17.06.2012
52 Tomas
До коментар #51 от "драйвър":
Това че ти не ги четеш, не означава, че другите не ги четат.11:21 17.06.2012
53 ho-ho
22:26 19.06.2012