Новини

Всичко за новия Golf

Публикувана: 25 Октомври, 2019 10:57
37 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5307
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.5 от 6 гласа.

След седем години на конвейера и модернизация през 2016-а седмото поколение на Volkswagen Golf излезе в заслужена пенсия и отстъпи място на осмата генерация. Външността на новия модел отдавна не беше тайна благодарение на многобройните шпионски снимки, а и немците по традиция пипат внимателно, когато става дума за толкова важен автомобил.

Golf 8 изглежда по-агресивно от предшественика си. Ефектът е постигнат с изсечените линии на задницата, орелефения преден капак и близко разположените фарове. Въпреки множеството новости като светодиодната линия над предните светлини моделът остава разпознаваем от пръв поглед.

Тенденцията на стандартизиране на моделната гама и уеднаквяването на фирмената стилистика са подминали новия Golf - новата генерация трудно може да се обърка на пътя с друг Volkswagen. Не всичко обаче опира до дизайн - немците са се потрудили здраво над аеродинамиката и са успели да постигнат коефициент на въздушно съпротивление от 0.275.

Осмият Golf е построен на модернизираната модулна платформа MQB, която лежеше в основата на седмата генерация. Автомобилът е дълъг 4 284, широк 1 789 и висок 1 456 мм, а междуосието е 2 636 мм. Това го прави с 26 мм по-дълъг, с 1 мм по-широк и с 36 мм по-нисък от "седмѝцата". В зависимост от модификацията теглото е с 35-70 кг по-лек от предшественика.

Ако измененията в екстериорния дизайн могат да бъдат наречени еволюционни, в салона на Golf 8 се е състояла истинска революция. Физически копчета има само на волана и няколко на централната конзола. Управлението на общо взето всички функции - дори на панорамния люк - се осъществява от сензорни бутони.

На мястото на приборите се е появил извит панел с внушителни размери, който във Volkswagen наричат "цифрово работно място". В един блок са обединени 10.25-инчовият екран с виртуални скали и дисплеят на мултимедийната система, чийто диагонал в зависимост от модификацията варира от 8.25 до 10.25 инча. Предвиден е и прожекционен дисплей.

Заиграването с цифровите технологии създаде немалко главоболия на Volkswagen. Година преди дебюта на Golf 8 се появиха слухове, че инженерите срещат сериозни трудности с настройките на електрониката и по-специално с виртуалния приборен панел.

Оказа се, че новата система се нуждае от 10 пъти повече кодове, отколкото в някои съвременни смартфони. Гласовият асистент е Alexa на Amazon.

Далеч по-интересен обаче е фактът, че новият Golf става първият европейски автомобил с технологията Car2x, която е достъпна още в базовото изпълнение. Системата, представена миналата година, работи с 5G мрежи и позволява на автомобила да обменя информация с други коли и инфраструктурата.

Car2x е комбинирана с друга нова система - Travel Assist, която може да върти волана, да ускорява и да спира при скорости до 210 км/ч. Car2x използва данните за пътната ситуация, предоставени от други автомобили и транспортната инфраструктура и при активиране на Travel Assist се грижи за безопасността.

Интересна новост за Golf е и съхраняването на информация за индивидуалните настройки в облачно хранилище. За разлика от обичайната функция за запаметяване на предпочитанията тя работи не само в конкретен автомобил. Ако собственикът седне в друг Golf, данните за разположението на огледалата, температурата, фоновото осветление и любимата музика автоматично се прехвърлят.

От Volkswagen са предвидили богата гама от двигатели за новия Golf. Моделът ще се оборудва с бензинови мотори 1.0 TSI evo (90 и 110 к.с.) и 1.5 TSI evo (130 и 150 к.с.) и дизели 2.0 TDI evo (115 и 150 к.с.). Трансмисиите са шестстепенна механика и робот с двоен съединител и седем предавки.

Сериозно внимание е обърнато на електрификацията. Продажбите стартират с осем версии, три от които (TSI със 110, 130 и 150 к.с.) имат 48-волтова електрическа инсталация и работят на принципа на меките хибриди. Електромоторът подпомага двигателя с вътрешно горене през първите няколко секунди от ускорението и рекуперира кинетичната енергия при спиране. Немците твърдят, че в комбинация със системата за автоматично гасене и стартиране това позволява да се пести по половин литър бензин на 100 км.

Новият Golf ще се предлага и в хибридни модификации с възможност за зареждане от битовата мрежа. Силовата установка се състои от 1.4-литров TSI, електромотор и батерия с капацитет 13 кВтч. Във версията e-Hybrid мощността е 204 к.с., а в GTE - 245 коня.

Догодина в продажба ще бъде пуснат и Golf TGI на метан. Той ще се оборудва с 1.5-литровия мотор и ще развива 130 к.с. Изцяло електрическа версия няма да има. Тази роля ще поеме новият ID.3.


Поставете оценка на статията:
Оценка 4.5 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
вес
1 Отговор
В Перник това ще се полее

Оценка:
-9 +24

ПернишкиО
2 Отговор
УеУеее тоя гоУф че си го купим !!!!!!!!!!

Оценка:
-5 +17

Driver
3 Отговор
Екстра е колицата - дай Боже всеки му !

Оценка:
-6 +29

Пк 500 коня
4 Отговор
А те това е УБАВА коуа.

Оценка:
-3 +19

ГосТ
5 Отговор
Копират от Ситроен.

Оценка:
-20 +8

от градо
6 Отговор
малиии мноо убаф бре у Перник че има карнавал братуета

Оценка:
-3 +16

Реалист
7 Отговор
Ето това е автомобил е не френска чик*@

Оценка:
-19 +12

Jack Bauer
8 Отговор
Доста голямо разнообразие от двигатели предлагат, а интересното за мен е че са запазили 2.0 ТДИ.

Оценка:
-2 +13

посерко
9 Отговор
Вътре доста прилича на новите БМВ-та каот дизайн и е готин.
Отвънка не ми харесва, доста е грозен, липсва му малко агресия. Изглежда твърде нацупен.

Оценка:
-8 +7

Чичак
10 Отговор
Хубаво е. Мисля си след 10 години ще става ли? С тази електроника. Иначе Корола, която е пряк конкурент е по-красива,по-надеждна и по-евтина. Карам по- стара Корола. Но ако и когато мога пак ще си купя Корола. Карал съм голф и повечето немски марки.

Коментиран от #11


Оценка:
-11 +29

123
11 Отговор

До коментар #10 от "Чичак":


Да бе да, сигурно! То какво ли да каже човек, след като вече се е метнал на Тойота? Надеждна да, ама другото е мукава и грозна пластмаса!

Оценка:
-12 +14

Borislav Popov
12 Отговор
Бива, бива, докато е ново и в гаранция, няма да създава проблеми, после вече, според зависи...)

Оценка:
-3 +15

сектант
13 Отговор
хубава кола е ама отпред като е жълта мяза на оня с 1 та вежда от улица сезам

Оценка:
-0 +14

type-R
14 Отговор
Новия гоуф=стария гоуф +по-големи джанти, за да са му по-скъпи гумите и да друса повече по боковските лунни пътеки. И по-дебелашки ламарини, за повече грозотия, че немеца като го изфърли, хич да не му липсва

Оценка:
-8 +18

макет
15 Отговор
хем по-дълга, хем по-лека. Много пластмаса и хром върху пластмаса. И 1,0 литра 3-цилиндров от мотокултиватор.

Оценка:
-4 +23

Nick
16 Отговор
Ами хубав е, спор няма. Като всяка нова кола. Но, всичко това идва на цена, която ще е доста над средната за автомобил от този сегмент. Интересно ми е, обаче, колко от системите/екраните и пр. агрегати ще работят след 10 г. , когато тези автомобили поемат по последния си път към България.

Коментиран от #18


Оценка:
-2 +20

ich bin pernichanin
17 Отговор
Това ако го паркирам пред панелката си в Перник, ще ми завиди целия град. Всички мацки ще са мои. :)

Оценка:
-0 +18

type-R
18 Отговор

До коментар #16 от "Nick":


Ооо много е хубав, да. Особено като почукаш по таблото и вместо да ти потъне пръста в мек винил да дрънчи на орелефена пластмаса! Супер е!

Оценка:
-9 +9

8888
19 Отговор
И тук пишем като за изборите ако някой пелага нещо по добро не му вярваме защото казваме че е и той е като другите затова затова си гласуваме за този защото знаем че ни лъже и ни е хубаво .

Оценка:
-0 +6

Коментара
20 Отговор
...скука!

Оценка:
-3 +10

777
21 Отговор
VW = WC

Оценка:
-6 +14

22
Този коментар е премахнат от модератор
23
Този коментар е премахнат от модератор
222
24 Отговор
Абсолютно безсилие в креативността на дизайна на екстериора. Скромен и скучноват интериор. Еднодневката TSI под капака. Затова корейци и японци разбиха пазара.

Оценка:
-7 +14

Дъ Клаш
25 Отговор
Новите Меган и 308 ще го отвеят лато куцо пиле домат.А и с тия мигачи прилича на някоя Киа.

Коментиран от #29


Оценка:
-7 +12

Кимоното
26 Отговор
Браво. ФВ винаги са 10 г. преди другите

Оценка:
-14 +6

Дъ Клаш
27 Отговор
10 години пред и 20 години ама в страни.

Оценка:
-4 +11

Иванов
28 Отговор
Пълно безумие са новите коли.А стане нещо с мрежата - нема да мое да запали. А стане нещо с тъча на екарана - не мое си пуснеш парно ,ще умреш от студ. Като му се бъгне фирмуера- става купчина желязо.

Оценка:
-1 +9

Иванов
29 Отговор

До коментар #25 от "Дъ Клаш":


Френските кенефи,от 15 години ги чакаме да отвеят Голф по продажби и се не се получава. Що тъй, уа?

Коментиран от #33


Оценка:
-8 +6

Биофизик
30 Отговор
Пропуснали сте най-важното, че е трошлив и ненадежден боклук.

Оценка:
-2 +7

Пената
31 Отговор
ши карам ли или на компа ши си играя !? нема оправия тая щайга при малко влага и прах в купето, и иликтроните .... са чао :)

Оценка:
-0 +4

PK500
32 Отговор
Я че си карам 3ката

Оценка:
-0 +2

33
Този коментар е премахнат от модератор
Golf 7 R
34 Отговор
Друго не ти требе

Оценка:
-0 +1

Сектанта
35 Отговор
Не го сменявам за Дъстера !!!

Оценка:
-0 +1

Блондинка
36 Отговор
Тия Голфове станаха като ай-фон .... Толкова много модели ,че накрая всички са ми еднакви ...

Оценка:
-0 +1

Умният
37 Отговор
Лебедово езеро...

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Тодор Танев
Министърът на образованието в Софийския университет:
Подценяването на образованието е траен процес, който води до преизподнята."

Още бисери