Още с първата си поява през 1993 година моделът Twingo се превърна в един от предпочитаните дамски автомобили. От тогава до днес са продадени над три млн. автомобила от двете генерации на Twingo. Втората постъпи за продажба в дилърските центрове през 2007-а, но не се продаваше у нас. И чак сега представителите на френската марка у нас решиха малката градска кола да стъпи на родна земя, а екипът ни пръв имаше възможността да изпробва предимствата на субкомпактното Renault, при това в градски условия. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
За разлика от първата генерация, която се характеризираше изцяло със сладурски и заоблени форми, в новото поколение са вмъкнати и динамични черти. Това по никакъв начин не му пречи отново да е магнит за женската аудитория, но наред с това излъчва лека агресия. Главна заслуга за това имат леко раздутите калници и предната броня, разполагаща с доста голям въздухозаборник. Иначе силуетът е стилен, светлините - модерни, а едно ефектно подобие на заден дифузьор дооформя картината. Всъщност завършекът на екстериорната визия е друг. Става въпрос за ефектните винилови стикери, които производителят предлага за модела. Така всеки може да персонализира градското си автомобилче по различен начин, а това определено допада на нежния пол. Крайният резултат е изключително атрактивен и приятен външен дизайн.
Интериор
Звучи учудващо, но салонът на Twingo не е никак тесен. Предвид външните му габарити човек влиза с нагласата за малко пространство, но определено остава изненадан. Предните две седалки не са големи, но са ергономични и удобни, а мястото за краката на водача и пасажера до него е повече от достатъчно. Интерес представляват и уредите. Основните са централно разположени, а над волана е мониран ефектен оборотомер. Пред него на таблото има една интересна новост, представляваща нещо средно между четка за коса и изкуствена трева. Целта на това "творение" съвсем не е само визуална. Там можете без проблем да закрепите мобилен телефон или някакъв подобен аксесоар, кйто няма да се лашка и да ви дразни по завоите. За дамите са предвидени и други екстри като подвижно огледалце, кутия за дребни вещи и т.н. Отзад също е просторно, макар и пълноръстов пасажер да изпитва лек дискомфорт. Това обаче едва ли може да се причисли към минусите на колата, защото е напълно нормално за автомобил от този сегмент. Багажникът не е голям, но е достатъчен. Предвид делимата задна седалка обемът му може да се увеличи за сметка на пасажерите. Освен основното товарно прстранство в купето има още няколко ниши и жабки, така че място за багаж не липсва. Като цяло и предвид външните габарити функционалността е впечатляваща.
Двигател и ходови характеристики
У нас Twingo ще се предлага само с 1.2-литров бензинов агрегат с мощност 75 к.с. Те обаче са напълно достатъчни на мъника да се придвижва безпроблемно в градски условия. В този ред на мисли ще кажем, че по отношение на возия, спирачен път и динамика Twingo няма забележки, но само в градски условия. Не твърдим, че този автомобил не става и за извън града, но предвид късото междуосие и по-слабото двигателче може да се заключи, че дългите преходи не са силата на Twingo. По каталог максималната му скорост е 170 км/ч, но практиката показва, че границата от 120 км/ч не е препоръчително да се преминава. С подобна и под тази скорост автомобилчето се справя идеално и в извънградска среда.
Цена
Цената на Twingo е 15 990 лева - факт, който автоматически я прави атрактивна за чисто нов автомобил. Като обърнете внимание на базовото оборудване, ще се убедите, че особено за подобен род автомобили то е повече от достатъчно. Така че, ако сте дама с изискан френски вкус или мъж, желаещ да подари на половинката си подарък на четири колела в стил Ар Нуво, не пренебрегвайте предложението, наречено Twingo.
Технически характеристики | |
Модел | Renault Twingo 1.2 16V |
Работен обем | 1 149 куб. см |
Мощност | 75 к.с. при 5 500 об/мин. |
Максимален въртящ момент | 107 Нм при 4 250 об/мин. |
Скоростна кутия | механична, петстепенна |
Брой врати | 3 |
Общо тегло | 950 кг |
Допустимо натоварване | 420 кг |
Обем на багажника | 230 - 959 литра |
Дължина |
3 600 мм |
Широчина | 1 654 мм |
Височина | 1 470 мм |
Междуосие | 2 367 мм |
Разход на гориво градски | 7.5 л/100 км |
Разход на гориво извънградски | 4.7 л/100 км |
Разход на гориво смесен | 5.7 л/100 км |
Максимална скорост | 170 км/ч |
Ускорение от 0 до 100 км/ч | 12 сек. |
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 selianina
15:56 08.09.2011
2 graver
15:56 08.09.2011
3 Ghost_town
15:56 08.09.2011
4 ,,
15:56 08.09.2011
5 CuMo
Коментиран от #10
15:56 08.09.2011
6 Мъро
15:56 08.09.2011
7 IVO
15:56 08.09.2011
8 jON
15:56 08.09.2011
9 M_Power
15:56 08.09.2011
10 omir
До коментар #5 от "CuMo":
a we mu6ki moito reno e ot 98 ma godina i e ocveteno v 4erveno 6 000 oborote ne se izlagai15:56 08.09.2011
11 todorov
15:56 08.09.2011
12 selianina
15:56 08.09.2011
13 гъза
15:56 08.09.2011
14 pln
15:56 08.09.2011
15 LEVKAR
15:56 08.09.2011
16 fsd
15:56 08.09.2011
17 Cookie
15:56 08.09.2011
18 4o4ko
15:56 08.09.2011
19 graver
п.п. Това дори жена ми не го харесва. Цитирам: "За 16000 лв по-добре Дачия"
15:56 08.09.2011
20 Gotiniq
Коментиран от #21, #27
15:56 08.09.2011
21 Сико
До коментар #20 от "Gotiniq":
Много си прав и мъжете могат да карат такива коли, ама тези с леви наклонности, а не истинските. Статията е много точна.Коментиран от #22
15:56 08.09.2011
22 Готиния
До коментар #21 от "Сико":
Някои мъже нямаме нуждата да увеличаваме мъжката си гордост с дължината на колата като теб и авторчето. Освен това ти ако си селянин и живееш на село, живеещите в големите градове ще им е по-удобна такава кола.15:56 08.09.2011
23 ясен
Коментиран от #24
15:56 08.09.2011
24 Коки
До коментар #23 от "ясен":
Наистина автомобилът е една глупава и неоправдана инвестиция. Колата се обезценява в момента, в който излезе от магазина, а колите на старо са трошки.15:56 08.09.2011
25 FG
15:56 08.09.2011
26 Driver
15:56 08.09.2011
27 сашо
До коментар #20 от "Gotiniq":
комплексарът май си ти. с тези изказвания "авторчето", "селянин" явно се опитваш да засегнеш хората от мобиле и коментиращите тук фенове. не ти прави чест. като не ти харесват коментарите и материалите просто не ги чети. Всъщност не мен статията много ми харесва.15:56 08.09.2011
28 Мишо
По гени мъжете и жените сме 90% и повече еднакви. Разликата е нищожна. Мисълта ми е, че не трябва да се говори за мъже и за жени, а за индивидуалности. В 21 век е смешно да се твърди, че само мъжът трябва да работи и да плаща сметката в ресторанта, а само жената трябва да чисти вкъщи и да гледа децата. Това са остарели разбирания. Всеки човек е своя индивидуалност и няма значение дали си млад или стар, мъж или жена. Ако всички мъже бяхме еднакви, а жените бяха еднакви щеше да е много скучно. Тези стереотипи са измислени от примитивното общество, за да вкарат хората в някакви глупави рамки. Аз съм нормален, хетеросексуален мъж, но не робувам на стереотипи - харесвам малки (т.нар. "женски") коли, доста разговорлив съм (кой каза, че само жените са разговорливи?!), харесвам денс и диско музиката (но не съм гей). Стига клишета от типа "всички мъже са такива, пък жените такива". Човек е преди всичко индивидуалност, чак после сме млади и стари, мъже и жени. Писна ми от жени, мразещи мъжете и мъчещи се да докажат, че били по-висши от нас и от мъже, третиращи жените като секс кукли. Това са едни комплексирани същества - жени и мъже, които са били отблъснати от някой и сега си го изкарват като се правят на феминистки-мъжемразки или женомразци. Това да мразиш цял един пол, половината от човечеството просто не ми го побира ума. А и имаш много причини да мразиш И ДВАТА пола, а не само противоположния. Или искате да кажете, че никой от вашия пол не ви е обиждал, наранявал и третирал като боклук? Разберете, че това, че някой има различни полови органи и белези от теб и дали не може/може да ражда деца не го прави по-нисш, нито по-видш от теб. Различаваме се, но не сме неравностойни. Нито жената е по-висша мъжа, нито обратното. Само аз ли съм единствения човек на света, който вижда индивидуалността, а не дели хората по пол?! Спрете да се делите и да слагате етикети.
15:56 08.09.2011
29 Ивайло
Карал съм го къде ли не (запален въдичар съм), просто му трябва още малко clearance :)
12:16 19.11.2019