Last news in Fakti

26 Октомври, 2010 11:18 11 464 29

Тест: Renault Twingo

  • renault-
  • renault twingo

Още с първата си поява през 1993 година моделът Twingo се превърна в един от предпочитаните дамски автомобили. От тогава до днес са продадени над три млн. автомобила от двете генерации на Twingo. Втората постъпи за продажба в дилърските центрове през 2007-а, но не се продаваше у нас. И чак сега представителите на френската марка у нас решиха малката градска кола да стъпи на родна земя, а екипът ни пръв имаше възможността да изпробва предимствата на субкомпактното Renault, при това в градски условия. Ето и впечатленията ни.

Екстериор
За разлика от първата генерация, която се характеризираше изцяло със сладурски и заоблени форми, в новото поколение са вмъкнати и динамични черти. Това по никакъв начин не му пречи отново да е магнит за женската аудитория, но наред с това излъчва лека агресия. Главна заслуга за това имат леко раздутите калници и предната броня, разполагаща с доста голям въздухозаборник. Иначе силуетът е стилен, светлините - модерни, а едно ефектно подобие на заден дифузьор дооформя картината. Всъщност завършекът на екстериорната визия е друг. Става въпрос за ефектните винилови стикери, които производителят предлага за модела. Така всеки може да персонализира градското си автомобилче по различен начин, а това определено допада на нежния пол. Крайният резултат е изключително атрактивен и приятен външен дизайн.

Интериор
Звучи учудващо, но салонът на Twingo не е никак тесен. Предвид външните му габарити човек влиза с нагласата за малко пространство, но определено остава изненадан. Предните две седалки не са големи, но са ергономични и удобни, а мястото за краката на водача и пасажера до него е повече от достатъчно. Интерес представляват и уредите. Основните са централно разположени, а над волана е мониран ефектен оборотомер. Пред него на таблото има една интересна новост, представляваща нещо средно между четка за коса и изкуствена трева. Целта на това "творение" съвсем не е само визуална. Там можете без проблем да закрепите мобилен телефон или някакъв подобен аксесоар, кйто няма да се лашка и да ви дразни по завоите. За дамите са предвидени и други екстри като подвижно огледалце, кутия за дребни вещи и т.н. Отзад също е просторно, макар и пълноръстов пасажер да изпитва лек дискомфорт. Това обаче едва ли може да се причисли към минусите на колата, защото е напълно нормално за автомобил от този сегмент. Багажникът не е голям, но е достатъчен. Предвид делимата задна седалка обемът му може да се увеличи за сметка на пасажерите. Освен основното товарно прстранство в купето има още няколко ниши и жабки, така че място за багаж не липсва. Като цяло и предвид външните габарити функционалността е впечатляваща.

Двигател и ходови характеристики
У нас Twingo ще се предлага само с 1.2-литров бензинов агрегат с мощност 75 к.с. Те обаче са напълно достатъчни на мъника да се придвижва безпроблемно в градски условия. В този ред на мисли ще кажем, че по отношение на возия, спирачен път и динамика Twingo няма забележки, но само в градски условия. Не твърдим, че този автомобил не става и за извън града, но предвид късото междуосие и по-слабото двигателче може да се заключи, че дългите преходи не са силата на Twingo. По каталог максималната му скорост е 170 км/ч, но практиката показва, че границата от 120 км/ч не е препоръчително да се преминава. С подобна и под тази скорост автомобилчето се справя идеално и в извънградска среда.

Цена
Цената на Twingo е 15 990 лева - факт, който автоматически я прави атрактивна за чисто нов автомобил. Като обърнете внимание на базовото оборудване, ще се убедите, че особено за подобен род автомобили то е повече от достатъчно. Така че, ако сте дама с изискан френски вкус или мъж, желаещ да подари на половинката си подарък на четири колела в стил Ар Нуво, не пренебрегвайте предложението, наречено Twingo.

Технически характеристики
Модел Renault Twingo 1.2 16V
Работен обем 1 149 куб. см
Мощност 75 к.с. при 5 500 об/мин.
Максимален въртящ момент 107 Нм при 4 250 об/мин.
Скоростна кутия механична, петстепенна
Брой врати 3
Общо тегло 950 кг
Допустимо натоварване 420 кг
Обем на багажника 230 - 959 литра

Дължина

3 600 мм
Широчина 1 654 мм
Височина 1 470 мм
Междуосие 2 367 мм
Разход на гориво градски 7.5 л/100 км
Разход на гориво извънградски 4.7 л/100 км
Разход на гориво смесен 5.7 л/100 км
Максимална скорост 170 км/ч
Ускорение от 0 до 100 км/ч 12 сек.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 selianina

    11 31 Отговор
    F..CK OFF
  • 2 graver

    15 26 Отговор
    Ау че е грозно
  • 3 Ghost_town

    15 27 Отговор
    грознууу
  • 4 ,,

    10 26 Отговор
    KVO SI MI GO PRAKIRAL TOQ GLIST NA JULTITE PAVETA BE?!
  • 5 CuMo

    10 28 Отговор
    Е това е, Рено най-накрая събраха малко пари, за да оцветят оборотомера в червено след 6 000 оборота! Имаме напредък, момчета!!! :D:D:D:D:D

    Коментиран от #10

  • 6 Мъро

    36 11 Отговор
    Страхотна количка и много по готина от тъп кашон-фолксваген
  • 7 IVO

    23 7 Отговор
    Super e
  • 8 jON

    32 10 Отговор
    бонбон.....а селянчетата по горе-млък
  • 9 M_Power

    3 24 Отговор
    Това не беше ли Мерцедес Туинго ??? :D:D
  • 10 omir

    18 6 Отговор

    До коментар #5 от "CuMo":

    a we mu6ki moito reno e ot 98 ma godina i e ocveteno v 4erveno 6 000 oborote ne se izlagai
  • 11 todorov

    11 9 Отговор
    omir pecheli za nai podhodqsht nick v avtomobilen forum :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
  • 12 selianina

    6 16 Отговор
    бонбон,бонбон...колко да е бонбон?прилича ми на играчка-подарък от Снакс
  • 13 гъза

    6 10 Отговор
    и отпреде съм метнал една зелена полана с ковиорче да създава простор
  • 14 pln

    16 3 Отговор
    moeto rende e ot 84 i ima 4erveno na obortomera.
  • 15 LEVKAR

    18 2 Отговор
    IMA EDIN + OBOROTOMERA E MN QK
  • 16 fsd

    5 9 Отговор
    taq kola e s nai groznata zadnica prosto lelele
  • 17 Cookie

    8 11 Отговор
    Stra6en e oborotomera kato skorosti na kolelo e ..
  • 18 4o4ko

    4 15 Отговор
    mnogo malko , mnogo grozno no za djoba mnogo snosno sto e to-RENO
  • 19 graver

    5 9 Отговор
    За толкова малко купе и 1200 см3 мотор 950 кг ми се виждат доста. Не би ли трябвало да е по-леко?!?

    п.п. Това дори жена ми не го харесва. Цитирам: "За 16000 лв по-добре Дачия"
  • 20 Gotiniq

    13 4 Отговор
    MNOGO GLUPOSTI PISHETE BILA JENSKA KOLA NE E VQRNO MN MAJE KARAT TWINGO ZA VAS VSQKA KOLA POD 4,5 METRA E JENSKA AVTOPAZAR IZLAGATE SE. Misleneto na avtorcheto na statiqta e ot minaluq vek sigurno mujete trqbva da karat nqkakvi vareli deto harchat 12/100 po dobre sgradskiq togava.

    Коментиран от #21, #27

  • 21 Сико

    8 10 Отговор

    До коментар #20 от "Gotiniq":

    Много си прав и мъжете могат да карат такива коли, ама тези с леви наклонности, а не истинските. Статията е много точна.

    Коментиран от #22

  • 22 Готиния

    14 0 Отговор

    До коментар #21 от "Сико":

    Някои мъже нямаме нуждата да увеличаваме мъжката си гордост с дължината на колата като теб и авторчето. Освен това ти ако си селянин и живееш на село, живеещите в големите градове ще им е по-удобна такава кола.
  • 23 ясен

    10 0 Отговор
    Аз пък съм еколог - не карам кола - използвам градски транспорт. А ако поискам мога да взема колата на баща ми, но не искам, защото пари за застраховки, ремонти, масла и гориво НЕ давам!!!

    Коментиран от #24

  • 24 Коки

    9 1 Отговор

    До коментар #23 от "ясен":

    Наистина автомобилът е една глупава и неоправдана инвестиция. Колата се обезценява в момента, в който излезе от магазина, а колите на старо са трошки.
  • 25 FG

    11 0 Отговор
    A to pa nemskata a-klasse i smart sa stra6ni ili pa bmw isseta ei koga stanahte svirakdjii koga vi pobele ustata :D:D:D
  • 26 Driver

    7 1 Отговор
    Sigurno VW- maniacite 6te kajat 4e Lupo-to e po-dobro? Kolkoto do Smart-a v tozi komentar vse pak govorimza AVTOMOBILI!!!!
  • 27 сашо

    1 7 Отговор

    До коментар #20 от "Gotiniq":

    комплексарът май си ти. с тези изказвания "авторчето", "селянин" явно се опитваш да засегнеш хората от мобиле и коментиращите тук фенове. не ти прави чест. като не ти харесват коментарите и материалите просто не ги чети. Всъщност не мен статията много ми харесва.
  • 28 Мишо

    12 0 Отговор
    Аз може да съм комплексар, но вие сте хем комплексари, хем Неандерталци. От кога автомобилите са мъжки и женски? Вие сте женомразци, това е истината, същите сте като онези идиотки - феминистките, които пък мразят нас мъжете.

    По гени мъжете и жените сме 90% и повече еднакви. Разликата е нищожна. Мисълта ми е, че не трябва да се говори за мъже и за жени, а за индивидуалности. В 21 век е смешно да се твърди, че само мъжът трябва да работи и да плаща сметката в ресторанта, а само жената трябва да чисти вкъщи и да гледа децата. Това са остарели разбирания. Всеки човек е своя индивидуалност и няма значение дали си млад или стар, мъж или жена. Ако всички мъже бяхме еднакви, а жените бяха еднакви щеше да е много скучно. Тези стереотипи са измислени от примитивното общество, за да вкарат хората в някакви глупави рамки. Аз съм нормален, хетеросексуален мъж, но не робувам на стереотипи - харесвам малки (т.нар. "женски") коли, доста разговорлив съм (кой каза, че само жените са разговорливи?!), харесвам денс и диско музиката (но не съм гей). Стига клишета от типа "всички мъже са такива, пък жените такива". Човек е преди всичко индивидуалност, чак после сме млади и стари, мъже и жени. Писна ми от жени, мразещи мъжете и мъчещи се да докажат, че били по-висши от нас и от мъже, третиращи жените като секс кукли. Това са едни комплексирани същества - жени и мъже, които са били отблъснати от някой и сега си го изкарват като се правят на феминистки-мъжемразки или женомразци. Това да мразиш цял един пол, половината от човечеството просто не ми го побира ума. А и имаш много причини да мразиш И ДВАТА пола, а не само противоположния. Или искате да кажете, че никой от вашия пол не ви е обиждал, наранявал и третирал като боклук? Разберете, че това, че някой има различни полови органи и белези от теб и дали не може/може да ражда деца не го прави по-нисш, нито по-видш от теб. Различаваме се, но не сме неравностойни. Нито жената е по-висша мъжа, нито обратното. Само аз ли съм единствения човек на света, който вижда индивидуалността, а не дели хората по пол?! Спрете да се делите и да слагате етикети.
  • 29 Ивайло

    2 0 Отговор
    На шега взех една такава машинка и, като най обикновен потребител, който беше решил да не го поддържа, а само да го експлоатира се оказа една от любимите ми коли. Навъртял съм й, вече около 370000, като половината са само на газ. Правил съм веднъж клапани и, след като видях, че е упорито муле взех да му обръщам внимание.
    Карал съм го къде ли не (запален въдичар съм), просто му трябва още малко clearance :)