Модернизираната Lada 4x4 (бившата Niva) попадна в обектива на журналисти от "Российская газета" дни преди старта на серийното производство в края на месеца. Както се очакваше, външните изменения са незначителни, а истинските изненади са в салона на всъдехода.
Отвън Lada 4x4 FL (от "facelift") общо взето се познава само по новата предна броня с вградени фарове против мъгла. Вътре обаче има коренно различно арматурно табло, кори на вратите, централна конзола и волан.
Приборният панел прилича доста на този в Granta, а седалките имат различна форма. Отзад са се появили подглавници, а таванът е облицован с кора. 4x4 FL разполага и с навигационна система "ЭРА-ГЛОНАСС".
Климатикът вече се управлява с "шайби" вместо с познатите плъзгачи. Лостовете на скоростната и раздатъчната кутия обаче са останали без изменения. Еърбег във волана все още няма - Niva ще продължи да се предлага само с въздушна възглавница в седалката на водача.
Моделът ще се оборудва с добре познатия 1.7-литров бензинов двигател с мощност 83 к.с. и максимален въртящ момент 129 Нм. По план продажбите на Lada 4x4 FL трябва да започнат в началото на следващата година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Киро
Коментиран от #5, #6, #12, #20, #30, #35, #40, #49, #98
18:10 25.11.2019
2 Гошо
18:11 25.11.2019
3 Даку
Коментиран от #106
18:14 25.11.2019
4 Тарабойша Хитранов
18:16 25.11.2019
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 те пък тия с автоматите
До коментар #1 от "Киро":
освен да ударят някой отзад за друго нестават.18:21 25.11.2019
7 Браво
Коментиран от #13, #15
18:23 25.11.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Алфа Вълкът
18:25 25.11.2019
10 Ввв
18:26 25.11.2019
11 Диамантената ръка
18:29 25.11.2019
12 Алфа Вълкът
До коментар #1 от "Киро":
Стоят си на едно място, напиши в Гугъл "лада 2009 меме"18:30 25.11.2019
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Миризлив пор
До коментар #13 от "Borislav Popov":
То хубаво но погледна ли кой ги купува? Основната реализация е на вътрешния пазар а там изискванията от 50 години насам не са се променили много. В общи линии е необходим евтин, ремонтно пригоден автомобил който да се обслужва от не до там обучени майстори, да не са нужни специализирани инструменти и да се кара на места където асфалт почти няма. Няма лошо да се пуска модел всяка година коренно различен от предходния НО кога има проблем с доставката на части и е необходим специализиран сервиз най-близкия който е на 150 километра няма кой да я купува.Коментиран от #19
18:49 25.11.2019
15 Алфа Вълкът
До коментар #7 от "Браво":
https://youtu.be/VKzN1e-_D8UЯ виж какви коли взеха да правят жълтурите.
18:49 25.11.2019
16 Иван
Коментиран от #17
18:51 25.11.2019
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Коmapak
Коментиран от #36
19:02 25.11.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 ХАХАХАХАХАХ
До коментар #1 от "Киро":
АХхахахахах аве то последното Порше излезна с ръчни скорости, ти ми говориш, че са критерии за качество, само защото са сложите автоматик, който пуска молба към нотариус ,че да може в 7 дневен срок да смени скоростите.Айде бегай, са верно тука е неква умрела нива(каквато карам) ама да кажеш,че автомата е критерии за иновация, нидей!19:05 25.11.2019
21 мразя руските говеда
19:19 25.11.2019
22 Кимоното
Коментиран от #83
19:38 25.11.2019
23 Сергей
19:38 25.11.2019
24 Ал Каш
19:50 25.11.2019
25 Миризлив пор
До коментар #19 от "Borislav Popov":
Индийците са вече над милиард, така че вътрешния им пазар е няколко пъти над руския. Така, че спокойно може да се продава махиндра-та в градската част където има асфалт. При Ниви-те вече съм написал изискванията това се търси за селските райони и тундрата, това се продава. Ако се правеше по джипка годишно не виждам как щеше да се насмогва с асортимента части, точно това държи пазара на тези коли стабилен. Така като гледам махиндра-та ако я пуснеш там където я карат нива-та няма да изкара много да знаеш. Между другото до послрдно Роувър държаха модела дефендер и той се търсеше и продаваше.Коментиран от #26
20:07 25.11.2019
26 ХХХ
До коментар #25 от "Миризлив пор":
То хубаво се търси,но тук става въпрос за друго.Колата е направена изключително евтино и не защото "трябва да е така",а защото русанците нямат въмозжност за друго и това си им е техния стандарт.Новите автомобили в Русия излгеждат като западните през 90-те години.А за изработката няма какво да говорим дори.То и в САЩ се търсят пикапи защото по извънградските райони им вършат работа,ама все пак возилата са най-висок клас и освен това са луксозни ! Едните са богати и с висок стандарт,другите бедни с нисък стандарт и като произведат някоя щайга и ти викат "еми то на нас такова ни трябва"..Да нали..20:12 25.11.2019
27 Мъка мъка........
20:38 25.11.2019
28 Божинката
20:46 25.11.2019
29 Оня
Коментиран от #32
21:02 25.11.2019
30 пилот на Ферари
До коментар #1 от "Киро":
От където мине тая Лада - нито индийски нито германски паркетници ще минат !21:33 25.11.2019
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 колхозник
До коментар #29 от "Оня":
Пълни глупости.Тая нива е жалък руски дерак и символ за мизерните руснаци,за да им се напомня колко бедни и изостанали са.Да сравняваш Г-класата с тая недодялана бангия е пълна глупост.21:59 25.11.2019
33 Другия с коня
22:04 25.11.2019
34 Боже господи
22:08 25.11.2019
35 Random
До коментар #1 от "Киро":
Индийците взимат чужди технологии, нищо свое нямат, Татата Нано помниш ли я? Пълен провал, по-мизерна кола няма, нищо че е на цената на мотор, индийците не я купуваха и я спряха. А това за автомата и ръчката е пълна глупост. Ръчката е по-надеждна, по-бърза(за коли до 50хил. лв говоря), харчи по-малко(пак същите пари, вече над има разни по-добри автомати) и понеже карам в София през центъра почти всеки ден, мога да ти кажа че никога не съм искал автомат и е пълна изгъзица за тия дето не им се кара а искат да се возят.Коментиран от #48
22:13 25.11.2019
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Йозеф
Коментиран от #38
22:32 25.11.2019
38 Random
До коментар #37 от "Йозеф":
Ходи им го кажи, или си купи нова Г-класа за тия пари.23:14 25.11.2019
39 Мартин
23:27 25.11.2019
40 Random
До коментар #1 от "Киро":
И другото - Гранта, Веста и Хрей имат автомат ако не можеш да караш.23:30 25.11.2019
41 ЮМЗ
23:33 25.11.2019
42 Радо
Коментиран от #44
23:54 25.11.2019
43 Като бях казал че пикапът на Илон
00:28 26.11.2019
44 Това че го казват
До коментар #42 от "Радо":
Не означава наистина съвършенство руските коли не стават за нищо а и са грозни. Все по хубав ми се вижда пикапът Тесла.00:30 26.11.2019
45 onq s konq
Коментиран от #86
02:52 26.11.2019
46 Арматурист
Никой от всичките вас не е шофирал при минус 20, 30, и 40 градуса. Никой от вас не е пътувал по пътища без каквато и да е настилка, когато най-близкото населено място е на повече от 1000 км. Кой от вас знае как се сменя спукана гума на минус 40 градуса? Какво се прави първо, второ, трето?
Когато се научите, което няма да се случи, ще разберете защо, кое и как. Но европейски или друг автомобил извън нормален път в Европейската част на Русия, е все едно да си бос на минус 40 градуса - смърт.
Не знаете даже как се пикае на минус 30, кудкудяката каква "кошница" била "нивата"...
Кошници са ви главите...
Много ми се иска да ви видя в Якутия с европейска или японка...
Как умират бавничко на някоя ливада зимата...
Напълно завършени глупаци сте тези които си мислите, че руснаците не могат да правят коли. Той Наполеон и Хитлер също са мислели, че руснаците са лесна плячка, но знаете как завършиха - казаци в Париж, и солдати в Москва...
А вие сте лаещи глупаци. По живейте само три месеца на минус 30, и ще с разберете кое как е.
Малки сте на години и малки на опит
Коментиран от #51, #62, #71, #81
06:37 26.11.2019
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Все нещо знае
До коментар #35 от "Random":
Имам 2 коли, едната автомат, а другата е ръчка 4х4. Пичове, с ръчни винаги може да цъкаш напред назад за да извадиш колата, докато с автомат си викаш някой да те извади. Автомата е добре само и единствено за град и не е критерий за нищо. Ще си взема нива, да я джитка из нивята с автомат, що за глупост?07:45 26.11.2019
49 Кирето
До коментар #1 от "Киро":
Къде ли са стигнали руснаците с технологите, В гората и полето където Лада Нива няма конкуренция, технологията е достатъчна за да бъде Лада-Нива на високо място. Ако" Киро" си стои в града не му трябва този автомобил. Ако не се продаваше няма да се произвеждаКойто го е страх от мечки да не ходи в гората"
08:36 26.11.2019
50 ФауВе
До коментар #8 от "Borislav Popov":
Ама на новата Тесла пикап таблото е направо като изваяно от скулптор, нали?Коментиран от #102
08:41 26.11.2019
51 Миризлив пор
До коментар #46 от "Арматурист":
Добре де, гума как се сменяла ти съвсем смъкна мизата. Ами како ти се налага да смениш крушка на фар като за целта се сваля бронята? или както е при Ауди - за каквото и да е по двигателя се разглобява половината предница? Или пък трябва ти колата и за части чакаш поне 2 месеца пък ако са объркани още толкова? или светне оранжевата лампа и "трябва ми диагностика" е, хубаво ама най-близкия диагностик е на 200 километра и иска да му закараш колата на място. Иначе не си прав, по цитираните от теб райони си карат доста японци с десен волан като най-големия им проблем е точно поддръжката.08:42 26.11.2019
52 Непознат
09:11 26.11.2019
53 Путин Властелин
09:20 26.11.2019
54 Дилъра на Илон Мъск
Коментиран от #56
10:52 26.11.2019
55 Наркомана Мъск
10:54 26.11.2019
56 Наркомана Мъск
До коментар #54 от "Дилъра на Илон Мъск":
Да и набия един Тесла мотор и ще си кине ламарините тая консерва10:57 26.11.2019
57 Руснаци излагате се
11:01 26.11.2019
58 стоян георгиев
Коментиран от #63
11:17 26.11.2019
59 Радо
11:24 26.11.2019
60 Ще падна от смях
Коментиран от #61
11:24 26.11.2019
61 Момчил
До коментар #60 от "Ще падна от смях":
Разбира ти тиквата от духова музика на тебе11:58 26.11.2019
62 Момчил
До коментар #46 от "Арматурист":
Прав си , Нивата е за свръх тежки условия неслучайно е печелила Дакар няколко пъти и то когато беше доста по тежко състезание и най важното и качество е че в повечето случай на повреда ще се закараш с тел,връв и клечкаКоментиран от #68
12:04 26.11.2019
63 Random
До коментар #58 от "стоян георгиев":
А ленд ровер с дифендъра(1948-2016)и тойота с ленд крузер 70(1984 до сега) ?Коментиран от #76
12:43 26.11.2019
64 5454
Коментиран от #65, #92
13:42 26.11.2019
65 Random
До коментар #64 от "5454":
хахаахахххахахаххаха13:51 26.11.2019
66 Васил
14:16 26.11.2019
67 ЕхАаАа
Ще падна !!!
14:21 26.11.2019
68 Anadolu Manafesi
До коментар #62 от "Момчил":
Кога е печелила Дакар бе , в сънищата ти ли ?😂😂😂😂Коментиран от #73
14:35 26.11.2019
69 Дядо ви
14:39 26.11.2019
70 Tom Soier
14:46 26.11.2019
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 мани мани
15:25 26.11.2019
73 Момчил
До коментар #68 от "Anadolu Manafesi":
Добре , добре има 2,3,4 място в различни години , бях останал в впечатлението че е печелила но не е . Мерси15:59 26.11.2019
74 ГОРАЗД
16:13 26.11.2019
75 Вело
16:31 26.11.2019
76 стоян георгиев
До коментар #63 от "Random":
другар,карал съм ленд ровър 1988 година и такъв 2010 и ти казвам че нямат нищо общо,а при нивата е обратното карал съм лада 1985 и 2010 .нямат никаква разлика,освен едно серво на волана,само дето тая новата е по-трошлива от старата,а и да ти кажа ленд ровъра от 1988 е в пъти по-високо технологичен от ладата 2010.за здравина и комфорт няма и да споменавам.та съвременната нива е кола тип жигула от 1960 година с малки изменения по отношение на въпросното серво и сега гледам че са сложили някакъв руски dps.Коментиран от #87
16:42 26.11.2019
77 Стратиев
Коментиран от #100
16:47 26.11.2019
78 БАЦЕТО
16:55 26.11.2019
79 русофил
17:07 26.11.2019
80 хм да
До коментар #13 от "Borislav Popov":
Точно Махиндра беше един от претендентите за най-лоша кола с взето всичко предвид, филм на Топ гиър. И беше избора на Джеймс Мей :))) остави другото.Сериозно - можете да го потърсите в интернет.
17:32 26.11.2019
81 Borislav Popov
До коментар #46 от "Арматурист":
Че то в Якутия и в Магаданска област, само японки се карат бе, умньоооо,я ми покажи тук някъде една Нива поне, бе отворкооо - https://www.youtube.com/watch?v=_-DQgsApFiE&t=7s17:36 26.11.2019
82 Абе
17:38 26.11.2019
83 Maris
До коментар #22 от "Кимоното":
А новият пикап на Тесла как ти се вижда , превъзходен ли ?!17:49 26.11.2019
84 Хаха
18:10 26.11.2019
85 Aaa
Коментиран от #101
18:14 26.11.2019
86 АСАЛ
До коментар #45 от "onq s konq":
Ти пак желязна завеса ли искаш?18:26 26.11.2019
87 Random
До коментар #76 от "стоян георгиев":
Хахахаха, и с какво е по-високо технологичен дифендъра? Окачване на ресори? Рама от 48-ма година? ИнтересноКоментиран от #99, #103
19:06 26.11.2019
88 Панчо
20:21 26.11.2019
89 Шофьор
20:36 26.11.2019
90 Кико
20:41 26.11.2019
91 Иер
20:43 26.11.2019
92 Отец Прецакий
До коментар #64 от "5454":
Кенеф е ,кочина е,но не закъсва...,никъде..21:00 26.11.2019
93 ВЛАДИМИР ЙОТОВ
21:41 26.11.2019
94 СЪЩИЯ
21:49 26.11.2019
95 ВЛАДИМИР ЙОТОВ
22:05 26.11.2019
96 Генерал Иванушка Водков
Пияниците от толияти я правят!
22:12 26.11.2019
97 СЪЩИЯ
22:16 26.11.2019
98 А пък индянските коли
До коментар #1 от "Киро":
Колко са напред Джип Чероки например00:22 27.11.2019
99 С всичко
До коментар #87 от "Random":
От до00:23 27.11.2019
100 Недей ще стане
До коментар #77 от "Стратиев":
Яка цигания00:24 27.11.2019
101 Пирамидата е господаря
До коментар #85 от "Aaa":
На света Сайбър трък е номер 1 за всички времена00:25 27.11.2019
102 Да и е иновативна
До коментар #50 от "ФауВе":
И революционна като технология и дизайн. В началото и аз не я харесах но сега искам да си купя Сайбъртрък00:33 27.11.2019
103 стоян георгиев
До коментар #87 от "Random":
ами с наи-елементарни неща като кожен салон или електрически седалки,както и с големите си огледала или със здравите си седалки ,като сложим и лоста за бързи и бавни и се получава сериозна разлика.ладата е като кола правена по трудово от деца с умствени проблеми бе другар.качваш се и гледаш едни миниатюрни огледалца дето се разместват на първата дупка и няма как да ги местиш от вътре,слизаш наместваш ,после тръгваш и те отново са се разместили.трябва да превключваш,но коробка едно заяжда и се чудиш как да и го набуташ.зимата замръзва перката на охлаждането и трябва на нивата да и слагаме престилка и то 2010 година!тва на на ландкрузера 1988 година няма как да го правиш бе другар.няма да обяснявам на какво прилича таблото и салона на нивата след 20000 км,тва в крузера не се случва и на 400000 км.отлепени са всички гумени уплатнения ,седалките са разпаднати,дрънчи и трака всичко и капе масло още от нова.да не дава Бог да се налага да тръгнеш на път с нива ,кара се като танк ,а завали ли дъжд чистачките и чистят около 10 см в радиус точно като на ентелбе няма виждане на 20 метра напред.при маневри на място също е ужас гумите имат супер малък ъгъл на завои и спирачките и също са гола вода.окачването трошливо и с всеки по-нов модел още по-трошливо,затова и маистора те кара да купуваш карета не от магазина ,а от моргата от по-стар модел.та нивата е пълен смях,както писах,лендкрузера от 1988 е в пъти по-добре и като возия и като динамика и като сигурност и катоКоментиран от #105
02:07 27.11.2019
104 стоян георгиев
Коментиран от #107
02:08 27.11.2019
105 Random
До коментар #103 от "стоян георгиев":
Бре, дефендер с кожен салон и ел седалки? Големи глупости си написал, перката била замръзвала, скоростите заяждали, абе ти качвал ли си се на поддържана 4х4?Коментиран от #108
08:43 27.11.2019
106 Дидо
До коментар #3 от "Даку":
Да се запази автентичността за 21век е супер😉09:35 27.11.2019
107 хахахаха
До коментар #104 от "стоян георгиев":
КоНфорт!12:03 27.11.2019
108 стоян георгиев
До коментар #105 от "Random":
на знам за дефендър ,но ленд крузера има с кожен салон колкото искаш в нета от 1988 година и електрически прозорци.а за нивата пиша от опит.имам такава след 2010 година ,купена нова.каеше масло от нова ,мръзнеше перката и квото се сетиш.на 30000 първи основен ремонт на двигателя.за сравнение имам и една фероза дето е 1996 година и не си знае километрите и я карам само нея щото нивата постоянно е прецакана.няма нещо да не и се скапа,като почнеш от салона та минеш през ходова част и стигнеш двигател.писах ти за чистачки коробки и т.н. тъпотии.нивата не става за асвалт,не върви вибрира не е устоичива абе лада.имал съм и седмица и жигула и самара ,но бая време не бях карал лада до нивата и се оказа че не са мръднали .както казах едно серво и тва е ,другото си е от 1960 година както го е докарал толиати от фиат само дето не се сглабя качествено като в италия.реално нивата има за гората две предимства ,тва е че е лека и има късо междуосие.това и дава възможност да не потъва в кал и замръзнал сняг за разлика от тежките западни джипове.всичко друго и е обаче зле,както споменах.руснака за 40 години не се е трогнал да и сложи едни свестни огледала ,а кво да кажем за мотор или някое по-адекватно окачване.чуплива е и понеже и са евтини ремонтите никои неще да я обслужва ,а и след като я оправиш при следващото отиване в гората и тя отново е строшена.както писах интериоира и се скапв тотално щото е правен от наи-евтините материали.да речем врътките на прозорците се чу01:53 28.11.2019
109 стоян георгиев
01:54 28.11.2019