Last news in Fakti

29 Ноември, 2019 19:17 5 232 48

Световните продажби на автомобили се сриват

  • статистика-
  • продажби

Тази година по света ще бъдат продадени 77.1 млн. нови автомобили или с 3.1 млн. по-малко от 2018-а, гласи прогноза на международната рейтингова агенция Fitch Ratings. Това представлява спад с 4% в сравнение с миналата година, когато производителите са успели да реализират общо 80.6 млн. коли.

Низходящата тенденция не е изненадваща. Спадът в продажбите започна през 2017 г., когато бяха продадени 81.8 млн. автомобила, достигайки равнищата от 2009-а.

Ключов фактор за срива е пазарът в Китай. През първите 10 месеца от годината продажбите там са спаднали с 11% в сравнение с 2018 г. Търсенето е намаляло и в Америка, където са купени 16.9 млн. нови автомобили или с 2% по-малко от миналата година.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Така ще е

    64 5 Отговор
    Като произвеждат от година на година по-големи боклуци!
  • 2 Borislav Popov

    37 34 Отговор
    Значи във вечно гниещата Америка, дето уж а днес, а утре щяла била
    да фалира, продават всяка година по 17 милиона автомобила, а в цъфтяващата и прецъфтяваща Русия, която уж била най, най - богатата в света държава, продават само 1.8 милиона автомобила. Нека каскетоидния вой от рода на - Ама ти знаеш ли колко е държавния дълг на САЩ ? Да започне сега !

    Коментиран от #3, #6, #8, #19, #27

  • 3 некой си

    25 9 Отговор

    До коментар #2 от "Borislav Popov":

    Не бе приятелю,не така. Аз и без да съм каскетник,русофил,империалист,комунист,колумнист или там където и да е глист само ще ти кажа да прочетеш некой и друга статия за дереджето на лизинговия пазар за автомобили у Америка. Без да се лоши чувства,че вече ми е писнало и на независимите цвят да им слагат . Според зависи си я Американофил я Русофил или я Амриканофоб я Русофоб,точно ми е през конфетата и за двете държави.

    Коментиран от #5

  • 4 Добра новина

    27 2 Отговор
    По-малко изразходвани ресурси на планетата
  • 5 Borislav Popov

    14 16 Отговор

    До коментар #3 от "некой си":

    Ами като ти е през конфетата, защо се впрягаш ? Ти мислиш на мен не са ли ми през пистолета тези две свръх държави ?? Просто тук има едни каскетоиди , които постоянно се стараят да принизят тук едните и в същото време възхваляват и издигат до небесата другите, те към тези и каскетоиди е адресиран моя коментар. Ти като викаш, че не си каскет-русофил, комунист-империалист и бла, бла, моят коментар не би трябвало да те притеснява.

    Коментиран от #12

  • 6 Калпак

    21 4 Отговор

    До коментар #2 от "Borislav Popov":

    Пич, ти нощем каскети ли сънуваш?
  • 7 Икономистът

    15 3 Отговор
    Нормално. Разстеж, спад. Нормален бизнес процес. Не може да има само разстеж
  • 8 боцмана

    18 2 Отговор

    До коментар #2 от "Borislav Popov":

    Че защо да не ги продават , след като се предлагат евтино. Един нов автомобил се предлага в щатите на поне 30 % по ниска цена от тази в България.

    Коментиран от #10

  • 9 Су27

    23 1 Отговор
    Нормално е. Когато някои големи икономики затъват, бизнеса и хората са в несигурност и не купуват. Да си номер едно в света по ресурси е съвсем различно от това да си номер икономически - сиреч да купуваш суровини, да ги преработваш във ламарина и прочее, да произвеждаш стока и да я пласираш на пазара! В щатите този процес е дълъг и всички по веригата печелят и харчат, а в рашата печели олигарх като Абрамович и си купува скъпи яхти и *урви! Разбрахте ле къде е разликата??????
  • 10 Borislav Popov

    9 7 Отговор

    До коментар #8 от "боцмана":

    Нали и аз това казвам бе, боцмане, защо "богатата" Русия и тя не направи автомобилите евтини, както в гниещата Америка и да продава и тя по 16-17 милиона коли за година ?? Ти как мислиш, защо ??

    Коментиран от #14, #24

  • 11 Driving pleasure

    13 5 Отговор
    Джендъризма ди това води! Младите изродчета не се интересуват от автомобили, кретенчетата нямат време за шофиране щото това ги отвлича от социалните мрежи и живота им свършва..

    Коментиран от #18, #26

  • 12 некой си

    12 2 Отговор

    До коментар #5 от "Borislav Popov":

    Написах коментара не като почуствал се редом с описаните от теб,а просто с мисъл,че ме товари това разделение измежду хората и енергията която се похабява в ненужни словесни битки из форумите. "Вервайте ми" беше казал някой който впоследствие обязди и той българския народ,аз вярвам,че всички задружно трябва да повярваме в силата на сопата и да им разбием кратуната на тези дето ни разделят на таквиз и онаквиз. Не е нужно никому разделението инак примера със снопа пръчки става безмислено. Хайде съд здраве.

    Коментиран от #17

  • 13 doe

    9 0 Отговор
    Ами ще има,то вече всеки прави коли,фейслифтове се пускат на една две години,нови модели също и пазара се пренасища.
  • 14 Prizrak

    10 6 Отговор

    До коментар #10 от "Borislav Popov":

    Отговора ти го давам на секундата. Защото са алкохолици,дебили,диваци, но за сметка на това са неграмотни.От пиене нямат време да сложат по един airbag на колите си, ама ако ги питаш ти казват че това е джендърско и предпочитат да умрат с достойнство.
  • 15 Julio

    16 3 Отговор
    Индустрията не предлага нищо смислено. Потрбителите са предпазливи (с основание) към ел-шитните. Т.нар. автономно шофиране е пълна глупост и хваща окото единствено на оплезени идиоти живеещи в телефона си. Кретенските еко-норми са спрели всякакви инвестиции в класически двигатели и механика. Заради алчността на акционерите се изкупуват по-малките играчи и се унифицира производството. И кво да купи човек?
  • 16 за сектанта

    7 3 Отговор
    Кой е кралят на снега: Нива унизи Suzuki SX4 S-cross и Dacia Duster ВИДЕО
  • 17 Borislav Popov

    10 1 Отговор

    До коментар #12 от "некой си":

    Ясно пич, но аз не виждам, как с тези ибрици може да живее човек дружно !? Ето виж тази статия от този сайт за пример - https://fakti.bg/video/427969-istorik-sarbia-da-ni-varne-zapadnite-pokrainini-kato-iska-chista-nacia-video?u
    Виж, какви коментари пишат някой от тези псевдобългари за България и за истинските българи и ми кажи - Как може човек да живее дружно с тези чуждопоклонници ?

    Коментиран от #25

  • 18 6853

    10 1 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    Онзи все руснаци бълнува, ти пък, за да не останеш по-назад джендъри са ти на устата. Джендърите няма да ги обсъждам, но самите производители се уляха с цените без реално да предлагат нещо повече. Разликите между различните поколения на даден модел най-често се изразяват в повече или по-големи таблети по таблото и по-нов софтуер на "инфотейнмънт системата". Откъм двигател, кутии, окачване и използвани материали подобренията са направо пренебрежими. Е, аз без да съм джендър не виждам особен смисъл да си купя пак кола от магазина. Дори се напънах да ходя на автосалона миналия месец и само затвърдих мнението си. Общо взето искат по една кофа пари за автомобили с интериор от полиестер и кофички от кисело мляко. Двигателите ги оставяме настрана, че заради зелените джендъри са някаква подигравка с интелекта на всеки с някаква техническа грамотност. И те така...
  • 19 Ами

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Borislav Popov":

    Съгласен съм за шапките с козирка Англия каскет е руснаци ушанка студено е там. Сигурно се преселват щом взимат по малко шапки вероятно на Малдиви хавай кой иска да носи каска било то Ла с диаманти.
  • 20 Умният

    8 0 Отговор
    Сега се продават само пръти
  • 21 filo

    11 1 Отговор
    Икономически не е изгодно да се купува нова кола.
  • 22 12345

    8 2 Отговор
    Ами така ще е, като алчните компании правят все по ефтини боклуци и ги продават все по-скъпо. Тотална глобализация, общи платформи, моделна гама, която се различава само по-размер, а иначе всички модели на една фирма са с един и същ дизайн.
  • 23 Факт

    6 0 Отговор
    От всички коментари е еерен дамо този, който посочва, че икономиката не е константа само нагоре, а е нещо като синусоида, редуват се възход и спад.
  • 24 Димов

    6 1 Отговор

    До коментар #10 от "Borislav Popov":

    Защото и там, както при нас, има една шепа нepe3u, които дерат кожите на изстрадалите хора. А защо и техните търпят, като нас, вече не мога да ти кажа.
  • 25 Димов

    7 1 Отговор

    До коментар #17 от "Borislav Popov":

    Чуждопоклонници винаги е имало и ще има. Едните се мазният на Русия, другите на САЩ, а трети на ЕС. А има едни, туркофили, дето са най, ама най хххххх. Но всички заедно са антибългарски. Те виждат България като вечнозависим паразит, закрепен неотлъчно към някой приемен организъм. Философията им е "да си паразит и васал - това звучи гордо".
  • 26 Коmapak

    5 1 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    Съгласен съм с теб. Според мен трябва да се забранят със закон всички тъчскрийн джаджи по колите около мястото на шофьора. Доста по опасно е от говоренето по телефон. Аз имам близо милион километра зад гърба си и независимо от големия опит ме разсейват, представям си какво им е на малките. Бих си купил нов бус. Нова кола никога. Въпрос на мироглед. Нещо, което ти изкарва хляба е на първо място. За огромно мое съжаление младите предпочитат удоволствието на първо място, без да знаят, че бъдещето е неясно. Предполагам, че ще разбереш какво имам в предвид.
  • 27 Димов

    2 3 Отговор

    До коментар #2 от "Borislav Popov":

    В САЩ спадът на продажби е 2%. В Китай е 11%. А колко е паднал в Русия? Да не се окаже, че там има покачване :)

    Коментиран от #28, #29

  • 28 Borislav Popov

    4 0 Отговор

    До коментар #27 от "Димов":

    Не, Димов, в първото полугодие наистина имаше покачване но през второто паднахаа с 4-5 % мисля, че беше, не помня точно, наскоро бях чел някъде, че около 1.8-1.9 милиона автомобила продават там, като по голямата част от тях се пада на бюджетните марки - Лада -Гранта, Киа -Рио, Рено - Логан, Хюндай - Соларис, Фолксваген Поло - седан и т.н.

    Коментиран от #32

  • 29 Borislav Popov

    4 0 Отговор

    До коментар #27 от "Димов":

    Ако искаш, можеш да ги сравниш с продажбите в ЕС, където в пъти се продават повече нови автомобили, макар, че и там има спад.
    https://auto.vercity.ru/statistics/sales/europe/2019/russia/

    Коментиран от #30

  • 30 Komapak

    1 3 Отговор

    До коментар #29 от "Borislav Popov":

    Нали знаеш, че науката стъкмистика винаги има грешка. Зависи кой с какви цели я насочва в определена посока. Ако има единна система и само една агенция съм съгласен.

    Коментиран от #31

  • 31 гост

    6 2 Отговор

    До коментар #30 от "Komapak":

    Нали , като ни изнася е добра стсатистика , като не е лъжа , хахахха !!! Също като руската , дето от 5 години обявява растеж , а като обърнеш руското "БВП" в долари се оказва , че е спаднала с цели 43% спрямо 2013 г , от 2,3 на 1,6 трилиона !! Те това е "една агенция" , хахах !!!
  • 32 Димов

    3 3 Отговор

    До коментар #28 от "Borislav Popov":

    Може, не споря. Но не мисля, че тия 4% спад са повод за рев. Както каза Икономиста (#7), това е нормално колебание на пазара. Просто новинарите го раздуват за да привличат внимание. Хората стават все по-зависими от колите. Ще изчезнат когато измислят летящите машинки от Междузвездни, или телепортите.

    Коментиран от #33

  • 33 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #32 от "Димов":

    Тези 4% са цифром и словом ЦЯЛОТО производство на такива като Сузуки , ПСА или Рено (без останалите от алианса ) !!За по-малките да не говорим , там са колкото две три фирми накуп !! А самите немци прогнозират още по-голям спад и то спрямо 2018 , която също е със спад и същото и за 2020 , което значи , че края на следващата година вече ще е 10-12 % за три години , което си е жива катастрофа за "стогодишните" и ще има масово затваряне на заводи и уволнени с десетки хиляди работници !! И всичко това точно преди 2021 да влязат новите норми за емисии , които ще отрежат още поне 10-15% от продажбите , щото иначе глобите са на БРОЙ продаден автомобил !!!! Така че до три години не "колебание" , а заколение на пушилници чакай !!! И да не забравяме , че на тоя фон Тесла ще има тая годиназа поредна година 80% ПРИРАСТ , също и следващата !!! От къде идват тия бройки при НАМАЛЕНИЕ на пазара ???? Хахаххахах , всички знаят , освен грипа "антиумници" !!!!

    Коментиран от #34, #36

  • 34 7494

    4 4 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    Ей, теслопоклонника - Дачия също регистрират двуцифрен растеж последните години, пък никой нито ги субсидира, нито се скъсва да ги прави модерни в Туитър. И дори нямат нужда от постоянно финансиране от борсата... "Хахахахаха!!!!!!"

    Коментиран от #35

  • 35 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #34 от "7494":

    Бреййййй , не думай , "двуцифрен" , хахаххахахха !!! Това какво ще рече , цели 10 % ???? Или още повече , 11 % , хахаххаха !!! Кого си мислиш че заблуждаваш с тия плитки номера ?? Прираста на Тесла само можете да го мечтаете петролофилчетата !!! Даже китайците не стигат и половината от тия 80% , а за стогодишните въобще е "успех" да са на плюс , щото оттук нататък вече ще е само МИНУС !!!!

    Коментиран от #37, #41

  • 36 Димов

    2 3 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    Спадът е на всички нови автомобили. Не само на стогодишнияте, а на всички. Електрички и хибриди също. А най-големите спадове са в Китай и в САЩ, където Тесла се надява да продава най-много. Знам, че ще ти отнеме време да направиш разликата и да го осмислиш.

    Коментиран от #39

  • 37 Димов

    3 2 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Много е сладурско, как мижитурките си приписват заслугите за нормални събития, независещи от тях. Така се чувстват големи. Според теб, допреди появата на Тесла, пазарът е имал само възход и никакви падове ли?

    Коментиран от #40

  • 38 Нека да намалят цените

    2 0 Отговор
    и продажбите ще им се увеличат....................
  • 39 Не на всички

    2 2 Отговор

    До коментар #36 от "Димов":

    Има се предвид, спад като цяло, на всички коли, общо! Продажбите на електрически са се увеличили.

    Коментиран от #45

  • 40 Borislav Popov

    2 2 Отговор

    До коментар #37 от "Димов":

    Успокой се бе, Димов, глеам нещо, пак те е нападнала Теслоелектрофобията.

    Коментиран от #43

  • 41 4394

    2 2 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    10 ли са процентите, 11 ли са, не знам, ама заради тебе погледнах, и разбирам, че Дачия продавали по 500 хил. коли на година. Обаче само в Европа. Колкото и любимата ви Тесла в цял свят, вкл. и на необятния щатски пазар. И пак да натъртим, че това е в най-трудния сегмент, където стотинката се цепи не на два, а поне на четири, и конкуренцията е да си такова таковата. Демек, Тесла това, Тесла онова, задминаха Крайслер, задминаха този, задминаха онзи, чупим стъкла с топки, правим всякави щуротии и челни стойки, за да се приказва и пише за нас и накрая мъц, изсир...ме бройки колкото Дачия, за които 80% от населението на света не е чувало дори. Да повторим за бавностоплящите реотани (електрически естествено!) - "Хахахахаха!"

    Коментиран от #42, #44

  • 42 Хахаха

    0 3 Отговор

    До коментар #41 от "4394":

    В целия свят Тесла????? Хахаха!!!! В България продава ли се? Тесла се продава на много малко пазари, за сега! А те не че не могат да продават, повече! Не могат да произведат повече, за сега.
  • 43 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Borislav Popov":

    Като си прав - прав си, Боре. Треса се от злобни коментари, неловко гарнирани с истеричното "хахахаха", между всеки две изречения. Много ми личи.

    Коментиран от #47

  • 44 634

    0 2 Отговор

    До коментар #41 от "4394":

    Стига се напиня каскет - да сложиш в едно изречение Тесла и Дачия си е диагноза! Тая румънска лагерница струва колкото джантата на Модел Х - какво значение има колко ТКЗ-та са си я купили след като не става за нищо??!?

    Коментиран от #46

  • 45 Димов

    1 1 Отговор

    До коментар #39 от "Не на всички":

    3 млн души са решили тая год да не си купуват НОВА кола. Не да вземат електричка, вместо ДВГ, а просто са предпочели да си търкалят старата или да вземат втора ръка. Електричките нямат заслуга за това решение, на тия 3 млн души, колкото и да го извъртате.
  • 46 5553

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "634":

    Питай онзи със залепналия удивителен какво се пъне да обяснява, че продажбите на Тесла са някакви уникални като явно не е така. Само му показвам без напъване, че върпросното "недоразумение" Дачия прави същите продажби като невероятната Тесла. А на всички е ясно, че никой не си купува Дачия, защото му харесва. Казано с други думи Тесла с всичките си напъни и маймунджулъци продава бройки колкото нещо, което се купува по принуда и с нежелание. Хахахахаахаха!!!!!!!
  • 47 Borislav Popov

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "Димов":

    Никъде не съм казвал, че са злобни, просто лъхат на електрофобия.

    Коментиран от #48

  • 48 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Borislav Popov":

    Не схвана, че говорех на тебе, ама не ЗА тебе.