Строителството на новия завод на Tesla Motors в Германия започва догодина. Новата гигафабрика ще струва около €4 млрд., ще създаде 10 000 нови работни места, и ще произвежда по 500 000 "тѐсли" годишно, съобщава немският в. Bild. Отделно от завода край Берлин ще бъде изграден и развоен център на калифорнийската компания.
Илон Мъск обяви намерението си да построи европейската Гигафабрика в покрайнините на германската столица в началото на ноември. Шефът на Tesla се отказа от плановете да изгради завода във Великобритания заради излизането ѝ от Европейския съюз.
Немската Gigafactory ще бъде четвъртата в света. Освен основния завод във Фримонт, Калифорния, който е бивша фабрика на General Motors, Tesla разполага също с гигантско предприятие за батерии в Рино, Невада, и завод за фотоволтаици в Бъфало, Ню Йорк. Третата гигафабрика за електромобили ще заработи до края на годината в Шанхай, Китай.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ъъъъъъъъ
Коментиран от #2, #6, #11, #82
15:13 11.12.2019
2 5.0 TDI
До коментар #1 от "Ъъъъъъъъ":
Дишай и трай "софиянецо"Коментиран от #61
15:19 11.12.2019
3 Gigafactories
15:20 11.12.2019
4 Borislav Popov
Коментиран от #13
15:24 11.12.2019
5 ФАКТ
Коментиран от #9
15:25 11.12.2019
6 Ха ха ха
До коментар #1 от "Ъъъъъъъъ":
Публикувано във факти.бг: Чиче, нема да стане това. По-добре бегай на село да си удължиш живота.15:28 11.12.2019
7 Бачо Киро
Коментиран от #10, #18
15:34 11.12.2019
8 1234
Коментиран от #17, #70
15:35 11.12.2019
9 мислещ
До коментар #5 от "ФАКТ":
То понеже производството, добиването и рециклирането на тия батерии хич не замърсява. Ама нали не го виждаме директно, ще се преструваме, че го няма - модерна джендърска логика.15:38 11.12.2019
10 TSLA
До коментар #7 от "Бачо Киро":
Във Фремонт Тесла произвежда 30 хил. коли на месец! Справка, последните тримесечия, средно 90 хил. на тримесечие. И увеличават производството! Във Фремонт, също ще се произвеждат над 500 хил. коли.15:44 11.12.2019
11 Емил
До коментар #1 от "Ъъъъъъъъ":
Най-много дизели карат кореняците софиянци! Ние селяните сме бедни и сме на газ (щото е 2,5 пъти по-евтин)! Гъзарите (т.е. софиянците) се хвалят колко им е скъпа поддръжката!Коментиран от #59
15:47 11.12.2019
12 Джуган
Коментиран от #14, #15
15:48 11.12.2019
13 Емил
До коментар #4 от "Borislav Popov":
По неграмотното ти писане личи, че си русофилистик и крадец на никнейм! Много я закъса Москва - само абдали успява да примами!Коментиран от #16
15:50 11.12.2019
14 Да да вярно
До коментар #12 от "Джуган":
Особено последното тримесечие. А вече, започват да взимат и месечен абонамент от 10 долара на кола. Сигурно пак ще губят.Коментиран от #30
15:51 11.12.2019
15 Емил
До коментар #12 от "Джуган":
Единственият който губи от Мъск са руснаците и арабеските! И твоята тролска заплатка скоро ще секне!Коментиран от #47
15:52 11.12.2019
16 Borislav Popov
До коментар #13 от "Емил":
Хе, хе, така си и знаех, че никой няма да улови сарказъма !16:14 11.12.2019
17 Губи ти се мащаба
До коментар #8 от "1234":
Мислиш прекалено на парче. 50000 човека ще бъдат съкратени през следващите 11 години, като им дойде времето да се пенсионират. Само една фабрика за електромобили, още след една година ще създаде 10 хиляди работни места. Онези 50 хиляди даже няма да са започнали да ги уволняват. Аз знаеш ли колко работни места ще се създадат за производството монтажа и поддръжката на зарядни станции? А за изграждането на веи-мощности, с които да зареждат електромобилите? Знаеш ли по колко милиарда ще престанат да напускат икономиката на всяка една държава, заради намаленият внос на горива?Коментиран от #29
16:20 11.12.2019
18 Кире, бачовото...
До коментар #7 от "Бачо Киро":
Опитваш се да извадиш очи, ама изписваш вежди. Погледнато от правилната гледна точка, за последната година, Тесла е произвела толкова много автомобили, колкото предишните 10 години взети заедно. Освен това, догодина ще произвежда по почти два пъти повече, а след 2 години ще произвежда по милион ГОДИШНО.Само в Европа ще произвежда и продава повече електромобили, отколкото всички 100 годишни взети заедно.
Коментиран от #36
16:40 11.12.2019
19 Borislav Popov
Коментиран от #23, #28
16:56 11.12.2019
20 Боко
16:58 11.12.2019
21 роско плювнята
16:59 11.12.2019
22 СССР
17:03 11.12.2019
23 абе
До коментар #19 от "Borislav Popov":
ти ми изглеждаш интелегент що тогава се занимаваш с разни анти панти !?от повече от година следя темата съм открил само двама нормални-гост и Димов,макарче Димов е от другия лагер.И браво за#19!!!985917:36 11.12.2019
24 ФауВе
Коментиран от #25
17:59 11.12.2019
25 Ще се рециклират бе,
До коментар #24 от "ФауВе":
Мунчо!!Коментиран от #27
18:03 11.12.2019
26 ФауВе
Коментиран от #37
18:05 11.12.2019
27 ФауВе
До коментар #25 от "Ще се рециклират бе,":
Къде и как бе, Гунчо?Коментиран от #35, #41
18:06 11.12.2019
28 ФауВе
До коментар #19 от "Borislav Popov":
Публикувано във факти.бг: Илон Мъск е измислил електроавтомобила. - Да спреш до тука, викам.Коментиран от #32, #33
18:07 11.12.2019
29 ФауВе
До коментар #17 от "Губи ти се мащаба":
пост 26 за тебе18:08 11.12.2019
30 Джуган
До коментар #14 от "Да да вярно":
Погледни внимателно последното тримесечие и се опитай да направиш разлика между устойчиво печеливш баланс и еднократна печалба чрез счетоводни трикове. Ако през четвъртото тримесечие Тесла рапортува същата печалба като Q3 или по-голяма, официално ще се извиня и ще напиша че съм глупак и заблуден въглеводораст или каквито там обидни думи използвате. Ти готов ли си да направиш същото ако не си прав?Коментиран от #31
18:09 11.12.2019
31 Добре
До коментар #30 от "Джуган":
Ти нали прочете статията с падащите цени на батериите? Кой мислиш печели, когато цената на производство на батерията пада? Производителя! Цената на колата остава същата, поне докато не излезе конкурент с по-ниска цена! Защо мислиш, Тесла сега излиза на печалба? Защото свалиха цената на батерията и това ще продължава.Коментиран от #34, #48, #50
18:17 11.12.2019
32 Borislav Popov
До коментар #28 от "ФауВе":
Отваряй си добре очите, Илон Мъск е измислил електроавтомобила - Тесла !Коментиран от #38
18:19 11.12.2019
33 Боре каскета и детето гост
До коментар #28 от "ФауВе":
По точно, Илон Мъск е измислил автомобила, електричеството, тока, електроцентралата, жицата, акумулатора, електромотора, ел. крушка, кабела, зарядната станция и много други неща. Той е измислил и компютъра.18:20 11.12.2019
34 Джуган
До коментар #31 от "Добре":
Тоест ако резултатите през Q4 са по лоши от Q3 си готов да напишеш тук че си глупак и заблуден теслараст, така ли?18:24 11.12.2019
35 Borislav Popov
До коментар #27 от "ФауВе":
Русия изрази желание да рециклира отработените батерии и заяви че има възможности и мощности да преработва много голямо количиство. Мога и линк да ти да, ако знам, че няма да го изтрият - Минпромторг рассказал о готовности России к переработке батарей электромобилей.Коментиран от #39, #46
18:29 11.12.2019
36 123
До коментар #18 от "Кире, бачовото...":
Еййй, браво. Значи след няколко години евентуално ще настигне Шкода по брой произведени коли..Коментиран от #43
18:34 11.12.2019
37 Имат производствен капацитет
До коментар #26 от "ФауВе":
Стогодишната имат производствен капацитет, имат и планове за продажби, ама няма купувачи за тях. "Неизвестно" защо, купувачите предпочитат Тесла.Коментиран от #40
18:37 11.12.2019
38 ФауВе
До коментар #32 от "Borislav Popov":
Оправяй си правописа! Махни тирето и няма да звучиш тъпо.Коментиран от #45
18:38 11.12.2019
39 ФауВе
До коментар #35 от "Borislav Popov":
Ооо о нямам нужда от линк, защото ти вярвам напълно. Само дето няма да ги рециклира, а ще ги закопае в Сибир, или в Камчатка, или в Чукотка. След 30 години от чешмите ни ще тече вода, която на тъмно ще свети в зелено, но това няма да е по вина на батериите. А и проблемът няма да е на Тесла, а на Русия. Тесла само им е пратила батерии, от де да знае какво прави Русия с тях.Коментиран от #44
18:40 11.12.2019
40 ФауВе
До коментар #37 от "Имат производствен капацитет":
А ти защо не предпочете Тесла, а си взе Голф?18:41 11.12.2019
41 Мунчо Гунчов
До коментар #27 от "ФауВе":
Ами във фабриките за рециклиране бе Дончо. От такава фабрика има смисъл само ако има какво да рециклира, а засега няма какво, освен някой катастрофирал електромобил. Миналата година при представянето на новия модел на Нисан лийф, шефът им каза, че все още няма сериозни проблеми дори с първите батерии и проектния им живот е по-голям от този на електромобила - около 20 години. Така че очаквай масови фабрики за рециклиране след около десетина години. Засега няма материал.18:42 11.12.2019
42 Име
18:42 11.12.2019
43 Премиум SKODA
До коментар #36 от "123":
Абе откога SKODA стана премиум автомобил? Тесла произвежда повече от ягуар и porsche, въпреки че продаваше почти на същите цени. А реално засега има един-единствен масов модел - седан, на който не може да смогне на търсенето, въпреки че седани по принцип вече не се търсят. Представи си какво ще стане, като започне производството на малкия кросоувър, пикапът и камиона?18:47 11.12.2019
44 Borislav Popov
До коментар #39 от "ФауВе":
Грешиш, имат си построени заводи, за тази цел, освен това имат опити специални заводи, където преработват отработеното гориво от АЕЦ. - Отработанные аккумуляторы, в первую очередь, в России собирают и перерабатывают на аккумуляторных заводах и металлургических предприятиях: ООО «Фрегат» (мощность 60 000 т в год), ЗАО «Рязцветмет» (50 000 в год), ООО «УГМК-Холдинг» (45 000 т в год), ООО «Экорусметалл» (30 000 т в год), АО «МЕТКОМ Групп» (25 000 т в год).
Коментиран от #66
18:58 11.12.2019
45 Borislav Popov
До коментар #38 от "ФауВе":
Правописа ми е нормален, ти чети внимателно и точно ти, тогава няма да звучиш тъпо.Коментиран от #67
19:01 11.12.2019
46 Джуган
До коментар #35 от "Borislav Popov":
Ще трябва да се конкурират с италианската мафия която винаги има готовност да “рециклира” опасни отпадъци на дъното на Средиземно море.Коментиран от #49
19:01 11.12.2019
47 Джуган
До коментар #15 от "Емил":
Моята заплата няма как да секне защото сам съм си работодател, сам си я определям, сам си я плащам. Да му мислят жалкарите които чакат с протегната ръчичка някой друг да им плати заплата.19:08 11.12.2019
48 Plameni
До коментар #31 от "Добре":
Тесла също сваля цената на модел 3 от първоначално 53 000$ сега 35 000$ Производствените разходи също са много високи и се наблюдава отлив на инвеститори.Последната година четем за много загуби.Преди Тесла бяха сами, сега всички производители на автомобили започват производство на електроавтомобили Фолксваген иска до две години да преструктурира осем зовода за производство на електроавтомобили и да призвежда по 600 000 електроавтомобили годишно като за начало ,а те имат условията и разполагат с 660 000 работника в целия свят и миналата година са произвели над 1 милион автомобили и не са само те които започват производство Всички големи производители започват производство. Много тежки времена предстоят за ТеслаКоментиран от #52
19:20 11.12.2019
49 Borislav Popov
До коментар #46 от "Джуган":
Те тука е време да кажа, че няма такава мафия, която да е по силна от една държава, особенно ако тази държава е Русия. С други думи в Италия си имат мафия, докато мафията в Русия си има държава.19:31 11.12.2019
50 Глупости на търкалета
До коментар #31 от "Добре":
А ти вярваш ли че Тесла от нишов ще стане масов производител, но ще може да продължи с доставките по пощата и ремонтите на улицата пред дома на собственика? Може би в Америка, където много от собствениците живеят в къщи, ремонт на улицата, макар и след дълго чакане, все още е възможен, докато не виждам как това може да стане в гъстонаселените европейски градове. Ако 1% от 500 хиляди автомобила имат дефекти, как си представяш Тесла да има пет хиляди оборотни автомобила докато ремонтира счупеняците си. Къде ще ги държи, в палатки на общинските паркинги? Къде ще са резервните части, или очакваш и в Европа да има достатъчно зомбирани, готови да чакат един месец за най елементарна резервна част? СмешкиКоментиран от #51
20:03 11.12.2019
51 Смешки
До коментар #50 от "Глупости на търкалета":
А бе ти знаеш ли, колко са сервизните центрове в Европа? Разгледай първо, имат страници!Коментиран от #53
20:21 11.12.2019
52 Бъркаш се
До коментар #48 от "Plameni":
Цената на Модел 3 не е паднала. Това което пишеш са различни модели, едната е със 75 кВч батерия, а другата е с 55 кВч батерия.20:25 11.12.2019
53 Смешници тесларасти
До коментар #51 от "Смешки":
Не можеш или не искаш да забележиш разликата между истински сервизен център и будка за Public Relations които ти обясняват защо това което очакваш няма как да се случи в близкото бъдеще, но твоето обчедушие те прави участник в нещо ново, уникално, велико и че трябва да си благодарен че си допуснат да членуваш в един супер ексклузивен клубКоментиран от #54
20:59 11.12.2019
54 Еййййй
До коментар #53 от "Смешници тесларасти":
Сервизни центрове са! Знам разликата! Сервизни центрове са!Коментиран от #55
21:02 11.12.2019
55 Идиоти
До коментар #54 от "Еййййй":
Ако твоята идея за сервизен център е Коце манивелата от Казичене, тесла сигурно ще те впечатлиКоментиран от #57, #58
21:06 11.12.2019
56 Тъпи мишки
https://www.tesla.com/en_EU/findus
21:13 11.12.2019
57 Сервизен център
До коментар #55 от "Идиоти":
Видео със шоурум и сервизен център в Англия. Така изглеждат, сервизите.https://youtu.be/zyQ_WSl7Gb4
Коментиран от #62
21:35 11.12.2019
58 56-и
До коментар #55 от "Идиоти":
56-и е до теб, да не се чудиш.21:36 11.12.2019
59 Язе
До коментар #11 от "Емил":
Никой не те е викал в Сф.Спокойно можеш да се прибереш при стоката.Като ти е скъпо какво правиш в столицата?21:50 11.12.2019
60 Гошо
22:58 11.12.2019
61 Ъъъъъъъъъъ
До коментар #2 от "5.0 TDI":
Да го ...01:55 12.12.2019
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 ФауВе
До коментар #44 от "Borislav Popov":
Не ги рециклират, а ги преработват. Разделят им компонентите към материали за други отрасли, но не и за направата на нови ли-йон батерии. Има голяма разлика. А и като знаем руснаците какъв им е манталитета, едва ли ще преработват съвестно. Най-вероятно е да прибегнат до по-икономичният вариант - россия болшая, место для зарьiтия много. Ще продължим да копаем литий и кобалт, което ще ни съсипе атмосферата и водите.09:13 12.12.2019
67 ФауВе
До коментар #45 от "Borislav Popov":
Написал си го с тире, което се чете така, че Тесла е синоним на електромобил. А Илон не е изобретил електромобила. Ако махнеш тирето, тогава Тесла ще е определение, кой точно тип електромобил е изобретил Илон. И в двата случая Илон не е изобретил електромобила. Тесла правеха електромобили преди Илон да дойде при тях. Той просто измести батерията в пода и я направи от АА елементи. Можеш да му припишеш това, но не и че е изобретил електромобила. Електромобили е имало и преди коли с ДВГ. Знаеш ли къде е бил Илон тогава?Коментиран от #68
09:17 12.12.2019
68 Не, не е
До коментар #67 от "ФауВе":
Мъск е от самото начало в Тесла! При Роудстъра батерията е зад седалките и след това при Модел С слиза в пода.09:26 12.12.2019
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 гост
До коментар #8 от "1234":
Добре де, вижте какво направи Австралия с батериите на Тесла, Хората пестят пари след тази инвестиция и вече строят втори такъв батериен парк, наред с това разширяват първия и Нова Зеландия си е дала заявката. Островни селища минават на батерийно захранване, което се попълва с фотоволтаици, защото инак плащат тройна цена за галон дизел за техните генератори. Африкански държави от година използват батериите на Тесла за поддържане на мобилните клетки, защото там почти няма валута и всички плащания минават през телефоните. Това го пиша понеже батериите не отиват само за коли, а и за останалите технологии. Само гигафактори произвежда модел 3, а останалите както пише не правят коли.12:48 12.12.2019
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Антиелектрика
До коментар #77 от "5654":
Ето как сам се издаваш, че си едно нищожество и не си нищо повече от педалски боклук. Не заслужаваш даже човек да те заплюе юКоментиран от #80
15:05 12.12.2019
79 ддд
16:25 12.12.2019
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Не ме
23:25 12.12.2019
82 Stefanov
До коментар #1 от "Ъъъъъъъъ":
Напусни София,на село се диша11:27 13.12.2019
83 TSLA
Само не викайте и не пишете с удивителни. Тесладжиите по правило са богати и образовани хора с обноски.
Кореняци софиянци няма - партията ги изчисти след 44-та. Сегашните карачи на дизел в Сф са като южняците в Италия - те си знаят откъде са. Най-чисто след тока е на газ. По складовете измежду хората са разрешени по заион само ел. и газокари.
16:22 13.12.2019
84 олеееееееее
20:03 13.12.2019
85 Умният
До 5 години ще излезе всичко наяве.
21:14 14.12.2019