11 Декември, 2019 15:09 4 814 85

Немската фабрика на Tesla ще бълва по половин милион електромобила годишно

  • tesla-
  • gigafactory-
  • завод-
  • гигафабрика

Строителството на новия завод на Tesla Motors в Германия започва догодина. Новата гигафабрика ще струва около €4 млрд., ще създаде 10 000 нови работни места, и ще произвежда по 500 000 "тѐсли" годишно, съобщава немският в. Bild. Отделно от завода край Берлин ще бъде изграден и развоен център на калифорнийската компания.

Илон Мъск обяви намерението си да построи европейската Гигафабрика в покрайнините на германската столица в началото на ноември. Шефът на Tesla се отказа от плановете да изгради завода във Великобритания заради излизането ѝ от Европейския съюз.

Немската Gigafactory ще бъде четвъртата в света. Освен основния завод във Фримонт, Калифорния, който е бивша фабрика на General Motors, Tesla разполага също с гигантско предприятие за батерии в Рино, Невада, и завод за фотоволтаици в Бъфало, Ню Йорк. Третата гигафабрика за електромобили ще заработи до края на годината в Шанхай, Китай.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ъъъъъъъъ

    47 38 Отговор
    Дано забранят дизелите в София.Не се диша вече от селяни!!!

    Коментиран от #2, #6, #11, #82

  • 2 5.0 TDI

    38 27 Отговор

    До коментар #1 от "Ъъъъъъъъ":

    Дишай и трай "софиянецо"

    Коментиран от #61

  • 3 Gigafactories

    15 0 Отговор
    1. Фримонт, 2. ??? (Рино, Бъфало, и двете, друга) ??? 3. Шанхай 4. Берлин.
  • 4 Borislav Popov

    14 25 Отговор
    Айде бе, не може да бъде, фейк е това, а Мъск е аферист и строител на пирамиди скоро балона ще гръмне, така ще гръмне, че чак на оня свят ще се чуе.

    Коментиран от #13

  • 5 ФАКТ

    31 12 Отговор
    Браво,а хората във България още горят боклуци,които замърсяват въздуха и околната среда !!!! ТРЯБВА много бързо да се въвеждат НОВИТЕ ТЕХНОЛОГИИ !!! А тези технологии са за това,хората да живеят по-добре и да са в ПОЛЗА и на цялата природа и ЧОВЕКЪТ !!!

    Коментиран от #9

  • 6 Ха ха ха

    10 6 Отговор

    До коментар #1 от "Ъъъъъъъъ":

    Публикувано във факти.бг: Чиче, нема да стане това. По-добре бегай на село да си удължиш живота.
  • 7 Бачо Киро

    14 18 Отговор
    От 2010та до днес Тесла не са произвели още един милион автомобила. Фабриката във Фремонт има 10 000 души персонал, колкото и тази в Германия. Във Фремонт правят по около 2000 коли на седмица, тук ще правят по 10 000? Съмнявам се. Не мисля, че Тесла може да си позволи да произвежда повече от поръчаните и да си седят някъде (те все пак нямат и много дилъри, повечето се продават онлайн). Добре е, ако това е пълният капацитет на фабриката, при нужда да може да прави по толкова, но ме съмнява да правят по 500 000 коли на година поне в момента, след като догодина ще стигнат първият си милион произведени автомобили от както са създадени ...

    Коментиран от #10, #18

  • 8 1234

    12 12 Отговор
    Какъв е смисъла да се закрият 50000 хил раб места за двг за да открият 10000..... Само капитализма си мисли че е ефективен, а боклука който генерира заради консумацуята си самата ефективност

    Коментиран от #17, #70

  • 9 мислещ

    20 14 Отговор

    До коментар #5 от "ФАКТ":

    То понеже производството, добиването и рециклирането на тия батерии хич не замърсява. Ама нали не го виждаме директно, ще се преструваме, че го няма - модерна джендърска логика.
  • 10 TSLA

    15 10 Отговор

    До коментар #7 от "Бачо Киро":

    Във Фремонт Тесла произвежда 30 хил. коли на месец! Справка, последните тримесечия, средно 90 хил. на тримесечие. И увеличават производството! Във Фремонт, също ще се произвеждат над 500 хил. коли.
  • 11 Емил

    20 5 Отговор

    До коментар #1 от "Ъъъъъъъъ":

    Най-много дизели карат кореняците софиянци! Ние селяните сме бедни и сме на газ (щото е 2,5 пъти по-евтин)! Гъзарите (т.е. софиянците) се хвалят колко им е скъпа поддръжката!

    Коментиран от #59

  • 12 Джуган

    9 17 Отговор
    Друсаняка губи средно по $5000 на автомобил, шараните да се готвят да инвестират в нови акции, защото тези 500,000х$5000=2,500,000,000 трябва да дойдат отнякъде.

    Коментиран от #14, #15

  • 13 Емил

    10 10 Отговор

    До коментар #4 от "Borislav Popov":

    По неграмотното ти писане личи, че си русофилистик и крадец на никнейм! Много я закъса Москва - само абдали успява да примами!

    Коментиран от #16

  • 14 Да да вярно

    9 0 Отговор

    До коментар #12 от "Джуган":

    Особено последното тримесечие. А вече, започват да взимат и месечен абонамент от 10 долара на кола. Сигурно пак ще губят.

    Коментиран от #30

  • 15 Емил

    23 5 Отговор

    До коментар #12 от "Джуган":

    Единственият който губи от Мъск са руснаците и арабеските! И твоята тролска заплатка скоро ще секне!

    Коментиран от #47

  • 16 Borislav Popov

    7 1 Отговор

    До коментар #13 от "Емил":

    Хе, хе, така си и знаех, че никой няма да улови сарказъма !
  • 17 Губи ти се мащаба

    16 3 Отговор

    До коментар #8 от "1234":

    Мислиш прекалено на парче. 50000 човека ще бъдат съкратени през следващите 11 години, като им дойде времето да се пенсионират. Само една фабрика за електромобили, още след една година ще създаде 10 хиляди работни места. Онези 50 хиляди даже няма да са започнали да ги уволняват. Аз знаеш ли колко работни места ще се създадат за производството монтажа и поддръжката на зарядни станции? А за изграждането на веи-мощности, с които да зареждат електромобилите? Знаеш ли по колко милиарда ще престанат да напускат икономиката на всяка една държава, заради намаленият внос на горива?

    Коментиран от #29

  • 18 Кире, бачовото...

    15 6 Отговор

    До коментар #7 от "Бачо Киро":

    Опитваш се да извадиш очи, ама изписваш вежди. Погледнато от правилната гледна точка, за последната година, Тесла е произвела толкова много автомобили, колкото предишните 10 години взети заедно. Освен това, догодина ще произвежда по почти два пъти повече, а след 2 години ще произвежда по милион ГОДИШНО.

    Само в Европа ще произвежда и продава повече електромобили, отколкото всички 100 годишни взети заедно.

    Коментиран от #36

  • 19 Borislav Popov

    17 8 Отговор
    Всяка един голям автомобилен производител, когато измисли нещо ново в автомобилостроението, веднага гледа да регистрира патент, за да не могат другите да произведат нещо подобно. Илон Мъск е измислил електроавтомобила - Тесла за цялото човечество, този човек е казал - аз няма да патентовам нищо, развивайте тези технологии, вървете напред, използвайте ги, а аз само ще се радвам ако измислите по нов и по високотехнологичен автомобил от Теслата. Мъск е един от най големите умове в нашето съвремие, неговите ракети вече и в космоса летят и кацат обратно на земята, а неговата най голяма цел, е човек да стъпи на Марс и аз съм сигурен, че той ще я постигне. А Тесла за него е просто нещо като хоби.

    Коментиран от #23, #28

  • 20 Боко

    3 2 Отговор
    А в България кога ?
  • 21 роско плювнята

    13 2 Отговор
    още сме в играта за фолксваген
  • 22 СССР

    19 7 Отговор
    Дрогари и дрогарки а кога дрогаря Путкин ще направи фабрика на Lada в Германия за €4 млрд като хамериканците ? Сега шорошите пак ще ни подиграват ...:(
  • 23 абе

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "Borislav Popov":

    ти ми изглеждаш интелегент що тогава се занимаваш с разни анти панти !?от повече от година следя темата съм открил само двама нормални-гост и Димов,макарче Димов е от другия лагер.И браво за#19!!!9859
  • 24 ФауВе

    7 4 Отговор
    А какво ще се прави с по половин милионата батерии годишно, които ще почнат да капят след 5-7 години?

    Коментиран от #25

  • 25 Ще се рециклират бе,

    9 4 Отговор

    До коментар #24 от "ФауВе":

    Мунчо!!

    Коментиран от #27

  • 26 ФауВе

    1 2 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Само в Европа ще произвежда и продава повече електромобили, отколкото всички 100 годишни взети заедно. ........ Интересно, ако Тесла ще има на кого да пробута повече коли от всички стогодишни сега, значи стогодишните сега не смогват да направят достатъчно коли за всички, така ли? Тоест, стогодишните сега имат заявки които не сварват да изпълнят ли?

    Коментиран от #37

  • 27 ФауВе

    5 2 Отговор

    До коментар #25 от "Ще се рециклират бе,":

    Къде и как бе, Гунчо?

    Коментиран от #35, #41

  • 28 ФауВе

    13 1 Отговор

    До коментар #19 от "Borislav Popov":

    Публикувано във факти.бг: Илон Мъск е измислил електроавтомобила. - Да спреш до тука, викам.

    Коментиран от #32, #33

  • 29 ФауВе

    2 1 Отговор

    До коментар #17 от "Губи ти се мащаба":

    пост 26 за тебе
  • 30 Джуган

    5 2 Отговор

    До коментар #14 от "Да да вярно":

    Погледни внимателно последното тримесечие и се опитай да направиш разлика между устойчиво печеливш баланс и еднократна печалба чрез счетоводни трикове. Ако през четвъртото тримесечие Тесла рапортува същата печалба като Q3 или по-голяма, официално ще се извиня и ще напиша че съм глупак и заблуден въглеводораст или каквито там обидни думи използвате. Ти готов ли си да направиш същото ако не си прав?

    Коментиран от #31

  • 31 Добре

    11 2 Отговор

    До коментар #30 от "Джуган":

    Ти нали прочете статията с падащите цени на батериите? Кой мислиш печели, когато цената на производство на батерията пада? Производителя! Цената на колата остава същата, поне докато не излезе конкурент с по-ниска цена! Защо мислиш, Тесла сега излиза на печалба? Защото свалиха цената на батерията и това ще продължава.

    Коментиран от #34, #48, #50

  • 32 Borislav Popov

    6 7 Отговор

    До коментар #28 от "ФауВе":

    Отваряй си добре очите, Илон Мъск е измислил електроавтомобила - Тесла !

    Коментиран от #38

  • 33 Боре каскета и детето гост

    6 9 Отговор

    До коментар #28 от "ФауВе":

    По точно, Илон Мъск е измислил автомобила, електричеството, тока, електроцентралата, жицата, акумулатора, електромотора, ел. крушка, кабела, зарядната станция и много други неща. Той е измислил и компютъра.
  • 34 Джуган

    2 4 Отговор

    До коментар #31 от "Добре":

    Тоест ако резултатите през Q4 са по лоши от Q3 си готов да напишеш тук че си глупак и заблуден теслараст, така ли?
  • 35 Borislav Popov

    5 3 Отговор

    До коментар #27 от "ФауВе":

    Русия изрази желание да рециклира отработените батерии и заяви че има възможности и мощности да преработва много голямо количиство. Мога и линк да ти да, ако знам, че няма да го изтрият - Минпромторг рассказал о готовности России к переработке батарей электромобилей.

    Коментиран от #39, #46

  • 36 123

    3 2 Отговор

    До коментар #18 от "Кире, бачовото...":

    Еййй, браво. Значи след няколко години евентуално ще настигне Шкода по брой произведени коли..

    Коментиран от #43

  • 37 Имат производствен капацитет

    6 3 Отговор

    До коментар #26 от "ФауВе":

    Стогодишната имат производствен капацитет, имат и планове за продажби, ама няма купувачи за тях. "Неизвестно" защо, купувачите предпочитат Тесла.

    Коментиран от #40

  • 38 ФауВе

    2 3 Отговор

    До коментар #32 от "Borislav Popov":

    Оправяй си правописа! Махни тирето и няма да звучиш тъпо.

    Коментиран от #45

  • 39 ФауВе

    6 3 Отговор

    До коментар #35 от "Borislav Popov":

    Ооо о нямам нужда от линк, защото ти вярвам напълно. Само дето няма да ги рециклира, а ще ги закопае в Сибир, или в Камчатка, или в Чукотка. След 30 години от чешмите ни ще тече вода, която на тъмно ще свети в зелено, но това няма да е по вина на батериите. А и проблемът няма да е на Тесла, а на Русия. Тесла само им е пратила батерии, от де да знае какво прави Русия с тях.

    Коментиран от #44

  • 40 ФауВе

    5 2 Отговор

    До коментар #37 от "Имат производствен капацитет":

    А ти защо не предпочете Тесла, а си взе Голф?
  • 41 Мунчо Гунчов

    5 1 Отговор

    До коментар #27 от "ФауВе":

    Ами във фабриките за рециклиране бе Дончо. От такава фабрика има смисъл само ако има какво да рециклира, а засега няма какво, освен някой катастрофирал електромобил. Миналата година при представянето на новия модел на Нисан лийф, шефът им каза, че все още няма сериозни проблеми дори с първите батерии и проектния им живот е по-голям от този на електромобила - около 20 години. Така че очаквай масови фабрики за рециклиране след около десетина години. Засега няма материал.
  • 42 Име

    13 3 Отговор
    Знаете ли кое е тъжно??? Това че ние тука наричаме Илон Мъск и неговите компании с какви ли не имена и дори му се подиграваме на Мъска ама човека си направи компания за милиарди до две години ще произвежда над 1 милион коли и ще изпраща хиляди сат лири в орбита и дори хора а ние даже н можем да произвеждаме части за тия коли или за каквото и да е било. Това е жалко. Ние можем само да се подиграваме и да гледаме отстрани...
  • 43 Премиум SKODA

    6 3 Отговор

    До коментар #36 от "123":

    Абе откога SKODA стана премиум автомобил? Тесла произвежда повече от ягуар и porsche, въпреки че продаваше почти на същите цени. А реално засега има един-единствен масов модел - седан, на който не може да смогне на търсенето, въпреки че седани по принцип вече не се търсят. Представи си какво ще стане, като започне производството на малкия кросоувър, пикапът и камиона?
  • 44 Borislav Popov

    7 2 Отговор

    До коментар #39 от "ФауВе":

    Грешиш, имат си построени заводи, за тази цел, освен това имат опит
    и специални заводи, където преработват отработеното гориво от АЕЦ. - Отработанные аккумуляторы, в первую очередь, в России собирают и перерабатывают на аккумуляторных заводах и металлургических предприятиях:  ООО «Фрегат» (мощность 60 000 т в год), ЗАО «Рязцветмет» (50 000 в год), ООО «УГМК-Холдинг» (45 000 т в год), ООО «Экорусметалл» (30 000 т в год), АО «МЕТКОМ Групп» (25 000 т в год).

    Коментиран от #66

  • 45 Borislav Popov

    2 2 Отговор

    До коментар #38 от "ФауВе":

    Правописа ми е нормален, ти чети внимателно и точно ти, тогава няма да звучиш тъпо.

    Коментиран от #67

  • 46 Джуган

    7 2 Отговор

    До коментар #35 от "Borislav Popov":

    Ще трябва да се конкурират с италианската мафия която винаги има готовност да “рециклира” опасни отпадъци на дъното на Средиземно море.

    Коментиран от #49

  • 47 Джуган

    5 2 Отговор

    До коментар #15 от "Емил":

    Моята заплата няма как да секне защото сам съм си работодател, сам си я определям, сам си я плащам. Да му мислят жалкарите които чакат с протегната ръчичка някой друг да им плати заплата.
  • 48 Plameni

    7 4 Отговор

    До коментар #31 от "Добре":

    Тесла също сваля цената на модел 3 от първоначално 53 000$ сега 35 000$ Производствените разходи също са много високи и се наблюдава отлив на инвеститори.Последната година четем за много загуби.Преди Тесла бяха сами, сега всички производители на автомобили започват производство на електроавтомобили Фолксваген иска до две години да преструктурира осем зовода за производство на електроавтомобили и да призвежда по 600 000 електроавтомобили годишно като за начало ,а те имат условията и разполагат с 660 000 работника в целия свят и миналата година са произвели над 1 милион автомобили и не са само те които започват производство Всички големи производители започват производство. Много тежки времена предстоят за Тесла

    Коментиран от #52

  • 49 Borislav Popov

    9 1 Отговор

    До коментар #46 от "Джуган":

    Те тука е време да кажа, че няма такава мафия, която да е по силна от една държава, особенно ако тази държава е Русия. С други думи в Италия си имат мафия, докато мафията в Русия си има държава.
  • 50 Глупости на търкалета

    4 5 Отговор

    До коментар #31 от "Добре":

    А ти вярваш ли че Тесла от нишов ще стане масов производител, но ще може да продължи с доставките по пощата и ремонтите на улицата пред дома на собственика? Може би в Америка, където много от собствениците живеят в къщи, ремонт на улицата, макар и след дълго чакане, все още е възможен, докато не виждам как това може да стане в гъстонаселените европейски градове. Ако 1% от 500 хиляди автомобила имат дефекти, как си представяш Тесла да има пет хиляди оборотни автомобила докато ремонтира счупеняците си. Къде ще ги държи, в палатки на общинските паркинги? Къде ще са резервните части, или очакваш и в Европа да има достатъчно зомбирани, готови да чакат един месец за най елементарна резервна част? Смешки

    Коментиран от #51

  • 51 Смешки

    2 2 Отговор

    До коментар #50 от "Глупости на търкалета":

    А бе ти знаеш ли, колко са сервизните центрове в Европа? Разгледай първо, имат страници!

    Коментиран от #53

  • 52 Бъркаш се

    3 0 Отговор

    До коментар #48 от "Plameni":

    Цената на Модел 3 не е паднала. Това което пишеш са различни модели, едната е със 75 кВч батерия, а другата е с 55 кВч батерия.
  • 53 Смешници тесларасти

    3 4 Отговор

    До коментар #51 от "Смешки":

    Не можеш или не искаш да забележиш разликата между истински сервизен център и будка за Public Relations които ти обясняват защо това което очакваш няма как да се случи в близкото бъдеще, но твоето обчедушие те прави участник в нещо ново, уникално, велико и че трябва да си благодарен че си допуснат да членуваш в един супер ексклузивен клуб

    Коментиран от #54

  • 54 Еййййй

    2 4 Отговор

    До коментар #53 от "Смешници тесларасти":

    Сервизни центрове са! Знам разликата! Сервизни центрове са!

    Коментиран от #55

  • 55 Идиоти

    4 1 Отговор

    До коментар #54 от "Еййййй":

    Ако твоята идея за сервизен център е Коце манивелата от Казичене, тесла сигурно ще те впечатли

    Коментиран от #57, #58

  • 56 Тъпи мишки

    2 1 Отговор
    Дай да ти пиша по-интелигентно, че явно не ме разбираш. Ама кък въ напраили толкоз кухи, не моа, да разбера. Казах ти имат си страница, погледни. Ама той кух.

    https://www.tesla.com/en_EU/findus
  • 57 Сервизен център

    3 1 Отговор

    До коментар #55 от "Идиоти":

    Видео със шоурум и сервизен център в Англия. Така изглеждат, сервизите.
    https://youtu.be/zyQ_WSl7Gb4

    Коментиран от #62

  • 58 56-и

    1 1 Отговор

    До коментар #55 от "Идиоти":

    56-и е до теб, да не се чудиш.
  • 59 Язе

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Емил":

    Никой не те е викал в Сф.Спокойно можеш да се прибереш при стоката.Като ти е скъпо какво правиш в столицата?
  • 60 Гошо

    3 1 Отговор
    А бе гига ли е мега ли е или тера ми дреме на фазомера човека инвестира, прави нещо, създава..... а ние?
  • 61 Ъъъъъъъъъъ

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "5.0 TDI":

    Да го ...
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 ФауВе

    1 1 Отговор

    До коментар #44 от "Borislav Popov":

    Не ги рециклират, а ги преработват. Разделят им компонентите към материали за други отрасли, но не и за направата на нови ли-йон батерии. Има голяма разлика. А и като знаем руснаците какъв им е манталитета, едва ли ще преработват съвестно. Най-вероятно е да прибегнат до по-икономичният вариант - россия болшая, место для зарьiтия много. Ще продължим да копаем литий и кобалт, което ще ни съсипе атмосферата и водите.
  • 67 ФауВе

    1 3 Отговор

    До коментар #45 от "Borislav Popov":

    Написал си го с тире, което се чете така, че Тесла е синоним на електромобил. А Илон не е изобретил електромобила. Ако махнеш тирето, тогава Тесла ще е определение, кой точно тип електромобил е изобретил Илон. И в двата случая Илон не е изобретил електромобила. Тесла правеха електромобили преди Илон да дойде при тях. Той просто измести батерията в пода и я направи от АА елементи. Можеш да му припишеш това, но не и че е изобретил електромобила. Електромобили е имало и преди коли с ДВГ. Знаеш ли къде е бил Илон тогава?

    Коментиран от #68

  • 68 Не, не е

    4 0 Отговор

    До коментар #67 от "ФауВе":

    Мъск е от самото начало в Тесла! При Роудстъра батерията е зад седалките и след това при Модел С слиза в пода.
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "1234":

    Добре де, вижте какво направи Австралия с батериите на Тесла, Хората пестят пари след тази инвестиция и вече строят втори такъв батериен парк, наред с това разширяват първия и Нова Зеландия си е дала заявката. Островни селища минават на батерийно захранване, което се попълва с фотоволтаици, защото инак плащат тройна цена за галон дизел за техните генератори. Африкански държави от година използват батериите на Тесла за поддържане на мобилните клетки, защото там почти няма валута и всички плащания минават през телефоните. Това го пиша понеже батериите не отиват само за коли, а и за останалите технологии. Само гигафактори произвежда модел 3, а останалите както пише не правят коли.
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #77 от "5654":

    Ето как сам се издаваш, че си едно нищожество и не си нищо повече от педалски боклук. Не заслужаваш даже човек да те заплюе ю

    Коментиран от #80

  • 79 ддд

    2 0 Отговор
    В Китай фабриката струва 2млрд., а в Германия 4млрд. По тази логика могат да построят още два в Китай или Виетнам, вместо един в Германия. Или 4 в България, макар че това ще е само на хартия, после ще се почне с някое милионче за разрешително, милиардче за партията и така. Затуй нашата страна е отписана. Вижте Румъния какъв подем и чужди инвестиции реализира след ефективните мерки срещу корупцията, дотогава правеха стари дачиики, а сега и мерцедес захранват.
  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Не ме

    0 2 Отговор
    Занимавайте бе. Кво ме интересува колко електрически миксери щял да прави някъв наркоман. Николета Лозанова е номер едно
  • 82 Stefanov

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Ъъъъъъъъ":

    Напусни София,на село се диша
  • 83 TSLA

    1 1 Отговор
    Пишете ми с ника? Значи става модерно :)
    Само не викайте и не пишете с удивителни. Тесладжиите по правило са богати и образовани хора с обноски.

    Кореняци софиянци няма - партията ги изчисти след 44-та. Сегашните карачи на дизел в Сф са като южняците в Италия - те си знаят откъде са. Най-чисто след тока е на газ. По складовете измежду хората са разрешени по заион само ел. и газокари.
  • 84 олеееееееее

    3 0 Отговор
    Всичките селяни с ТДИ-та - вън от София. Одете си ги карайте на село тия димилници.
  • 85 Умният

    2 1 Отговор
    Това с електро автомобите е голяма схема.
    До 5 години ще излезе всичко наяве.