Last news in Fakti

23 Януари, 2020 10:17 5 906 16

Suzuki ще заобикаля екостандартите заради Jimny

  • suzuki-
  • jimny-
  • екостандарти-
  • европа
Suzuki ще заобикаля екостандартите заради Jimny - 1

Японската компания Suzuki може да преквалифицира хитовия си модел Jimny за европейските пазари. Работата е там, че от 2021 година на територията на Европейския съюз влизат в сила нови, още по-строги изисквания към отработените CO₂ емисии, на които всъдеходът не отговаря.

Решението към момента изглежда доста просто. Jimny ще остане на пазарите в Европа, но ще бъде преквалифициран със статут на лекотоварен модел, което ще позволи да "заобиколи" новите екостандарти. Статутът на модела ще бъде променен, но това ще трябва да се случи за сметка на задния ред седалки.

Така всъдеходчето ще остане двуместно. Вторият възможен сценарий е 1.5-литровият атмосферен двигател да бъде сменен с по-екологичен, като например турбомоторът 1.4 Boosterjet, който се използва на Vitara.

Третият вариант е да бъде предложена хибридна задвижваща система, но за това ще бъде нужно доста повече време. В момента Jimny се предлага с атмосферен 1.5-литров мотор с мощност 102 конски сили, който предава въртящият момент на четирите колела през петстепенна механична трансмисия или през четиристепенен автомат.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 автосервиз

    43 2 Отговор
    Сладко джипче ,а ако е и здраво ,като старото ДЖИМНИ - браво !
  • 2 Ракия

    35 1 Отговор
    Ей тази машинка откъде минава голям кеф!
  • 3 ддд

    43 6 Отговор
    И после този турбиниран бустерджет двигател като ти харчи не 6л както са го замерили на стенд, а 9-10л. какво правим? Кой е по-екологичен: атмосферка с реален разход от 7.5л или турбиниран и отгварящ на еконормите, но в реални условия гори 9л? Чисто залъгване.

    Коментиран от #4, #5

  • 4 Komapak

    35 1 Отговор

    До коментар #3 от "ддд":

    Разбирам че всички еко рестрикции са предназначени да променят начина и стила ни на предвижване, но не го приемам. Колко ли по вредно е да рециклиран 5 годишен автомобил, отколкото да оставиш голям двигател атмосферен без турбо и още 5г. живот за автомобила? Целия даунсайзинг е пълна измишльотина. Само евр. ин може да измисли подобна глупост. Ама това бъдеще чака всяко консуматорско общество.

    Коментиран от #12

  • 5 Джуган

    37 2 Отговор

    До коментар #3 от "ддд":

    Според мен основната цел да даунсайзинга е постепенно автомобилите да станат като домакинските уреди и електрониката - когато изтече гаранцията и се счупи клиентите да предпочетат нова кола пред безумно скъп ремонт, а старата на боклука или за рециклиране в Индия. Това ще е катастрофално за околната среда за която уж са се загрижили.
  • 6 Гошо

    16 25 Отговор
    Най-проходимите автомобили в света са Лада Нива и УАЗ, всеки го знае, но и тази по-модерна количка върши работа!

    Коментиран от #7, #14

  • 7 ЛАДА НИВА и УАЗ

    13 7 Отговор

    До коментар #6 от "Гошо":

    Бъркаш Гоше ,бъркаш ! Не са най проходимите ,а най евтините от проходимите (с всички произтичащи от това последствия). ПП. Но ти не си се качвал (камо ли - карал) на нито една двете.
  • 8 Джипчо

    12 9 Отговор
    Новия джип е с безумна цена за България! Малко под и над 50000лв.! За тези огромни пари получаваш джипи да си ходиш с него за дърва в гората и по принцип, ако си горски!
    Става и за пикльовци с излишни пари, като му се порадват шест месеца и ще търсят да го шитнат на някой горски!
    Карал съм го новото, за което ме убеждаваха, че вози малко по- меко от старото. Е не вози! Влашка те дори по малките неравности, като, че кон те рита!
    И нали знаете, багажник няма! Има отзад пространство колкото за изправен вестник!
    Българинът ще проима пари, когато почне да ги цени и уважава!

    Коментиран от #11, #15

  • 9 Бай Цвятко

    3 0 Отговор
    Поредната жертва! Разбира се,че с този двигател в Европа не може. Но в останалият свят,може. Моделът излиза съобрано световният пазер ,а не европейския.После 170гр./км. не е кой знае какво замърсяване, но да, за товарен автомобил става, за да остане в Европа.
  • 10 Джипчо

    3 7 Отговор
    А за Джип- ренегат не мислете! Без да е нещо повече от Джимни( малко повече става за асфалт, но по- малко за оф..), струва над 55000 левчета и пластмасите по него силно ще го обезценят след като го изкарате от магазина и му изцапате гумите!
    За сведение: Старото Джимни струваше 30000лв.! И на новото реалната цена е близка до тези 30х. Може би 30х. базов и до 35х. с всички екстри, а екстрите при Джимни са малко!
  • 11 Сус бе Груйо

    10 3 Отговор

    До коментар #8 от "Джипчо":

    Ти нещо си простинал - цената на ДЖИМНИто (не джипито ,то ти ходил ли си скоро при твоя Джи-Пи) е 38000 лв. с ДДС (има го на сайта на официалният вносител) ,за тези пари - толкова (можеш да си купиш и Лада Нива мод. 1974 г. за 20 000 лв. ама - няма общо)
  • 12 ГГГГГ

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Komapak":

    Не, всички рестрикции са за много пари. Ако не отговаряш пак може да продаваш срещу "скромна такса/глоба" за всеки грам над 95
  • 13 Готин

    7 1 Отговор
    Дори да загубят ЕС като клиент, нема да е голяма загуба за производителят. В повечето държави се чака за да го купят.
  • 14 Еко

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гошо":

    В главата на руснака му е само водка.Затова всеки ден е "день павреди" ;)
  • 15 не си прав;

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "Джипчо":

    Цената в България е около 40к ЛЕВА,
    0свен, ако не му вгрухтиш тотал екстри + автомат

    Коментиран от #16

  • 16 Vasilev

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "не си прав;":

    Кой купува кола която не е автомат в днешно време?Който е карал автоматик не се е върнал на ръчни скорости!