От доминираща гледка по пътищата на бившия соцлагер днес старите "жигули" и "лади" са се превърнали в застрашен от изчезване вид. Ето защо всеки оцелял екземпляр в прилично състояние събужда не само носталгия, а и колекционерски мераци.
Да се намери "Жигули" в заводско състояние е практически невъзможно и цените на автомобили като седана от снимките чупят рекорди. Белият ВАЗ-21011 обаче се продава само за $4 000 (€3 618), което определено със сигурност би заинтригувало търсачите на изгодни сделки.
Колата е произведена през 1985 г. и през цялото време от тогава насам е съхранявана грижливо в гараж. Според продавача по каросерията няма и намек за корозия, макар че по вътрешната страна на капака на багажника се забелязват кафяви петна (както и чисто нова резервна гума).
Бялото "жиголо" с 1.2-литров двигател с мощност 64 коня и максимален въртящ момент 87.3 Нм е изминало едва 20 000 км. Намира се чак в Одеса, но пък от друга страна цената му тепърва ще расте.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Йозеф
Коментиран от #13, #48
16:42 31.01.2020
2 Жужка
Коментиран от #23
16:43 31.01.2020
3 Borislav Popov
16:48 31.01.2020
4 Random
Коментиран от #16, #44, #52
16:50 31.01.2020
5 Benz
16:52 31.01.2020
6 в дерето
Коментиран от #19, #20, #68
16:52 31.01.2020
7 Ал та фанах Атаопънах
17:00 31.01.2020
8 Попитам
В тоя ред на мисли искам да попитам . Според вас, колко ГОЛФ1, Форд Сиера и подобни се движат в момента в БГ? Щото както се е изразил автора излиза ,че понеже руските коли са таралясници, та не са могли да устискат до сега.
И после да ви кажа. Идете на някое, българско, автомобилно състезание. Ще се учудите колко лади и жигули участват (тоест има ги) Също ще се учудите колко често тези некачествени руски коли са на 2-3-то място след някоя западна кола, която обаче си е рали-модел и е произведена като такава. Ида, жигулките, които бият в такива състезания са си жигулските мотори, а не са им сложени някакви от бентли, напрмер.
И да ви кажа, по състезанията съм виждал опели с двигател на пежо, пожео с двигател на рено, както и пежо с двигател от мотоциклет сузуки, но на рали не съм виждал жигула с ДВГ на нещо друго.
Коментиран от #15, #27
17:02 31.01.2020
9 Асан
17:07 31.01.2020
10 гост
Коментиран от #29, #53
17:17 31.01.2020
11 ник
17:21 31.01.2020
12 сто марки
17:24 31.01.2020
13 Виктор
До коментар #1 от "Йозеф":
Има много празноглавци17:53 31.01.2020
14 Чилбер
17:56 31.01.2020
15 Random
До коментар #8 от "Попитам":
Абе има немалко лади с двигатели фиат твинкам или Ц20ХЕ. Иначе и унгарците ги тачат и се състезават на рали с техните си мотори18:39 31.01.2020
16 Алфа Ромео
До коментар #4 от "Random":
Така е, имахме едно време ВАЗ 21011 от 77г. купена чисто нова, ирастнал съм в нея, и аз съм от 77г., двигателя е 1.3 куб см 69 коня. За 18 години ни остави един път само на пътя и проблема беше дребен, нещо по ел-инсталацията.Коментиран от #17
18:51 31.01.2020
17 Алфа Ромео
До коментар #16 от "Алфа Ромео":
Тази кола карах за пръв път в живота си когато бях на 14 години, за мен тя ще е винаги специална ако ще и летящи чинии да има след време.18:57 31.01.2020
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Опел
До коментар #6 от "в дерето":
Виж ся,всичко руско по принцип е за детето,но жигулите,ладите с двата фара s и отчасти старата нива са много сполучливи коли.19:35 31.01.2020
20 Смях
До коментар #6 от "в дерето":
Специално тоя модел няма и задна. Само с бутане...Коментиран от #49
19:56 31.01.2020
21 Христо
Коментиран от #22, #26, #42
20:04 31.01.2020
22 Random
До коментар #21 от "Христо":
Кое е крадено бе бастун? Кое? Щото са си платили лиценз и са променили всичко освен външния вид. Двигателя пък е напълно руски, аман от ид*оти.Коментиран от #25, #28, #31
20:10 31.01.2020
23 гост
До коментар #2 от "Жужка":
превъртян е от 60 000 на 20 000Коментиран от #55
20:44 31.01.2020
24 до всички русофили
Коментиран от #33, #39
21:16 31.01.2020
25 Random
До коментар #22 от "Random":
Тия дето са нацвъкали минуси да кажат кое не е вярно.21:16 31.01.2020
26 Дженев
До коментар #21 от "Христо":
Ристе, Руснака прави каквото му трябва,а не да задоволявя егото на Българския селянин,който според думите на наш виден социолог е най големия селянин.Те жигулката Италианците я направиха,Руснаците я произвеждаха, а да не пиша кои я караха,че сега плюят и с„„„„т наляво и надясно щото продали на баща си имота и си купили 15 годишно БМВ и целия свят е в краката им.21:19 31.01.2020
27 555
До коментар #8 от "Попитам":
Само да те информирам,че никога не сме късали отнушенията с Русияи вноса на руски коли никога не е преставал.Така е в България.....у
ваше село незнам.Ако тия новини си ги чул на свети валентин или хелуин- излъга ли са те.
21:29 31.01.2020
28 Христо
До коментар #22 от "Random":
Добре нека са го платили няма проблем, Но коли немогат да правят без конкоренция няма развитие и аз да знам че колите 10 години напред са продадени защо ще търся развитие така и така се купиват там проблема бате, Един Мерцедес 190 бензин 1987 год е струвал 28 000 Райс Марки тогава на черно марките бяха 2 лв за марка или една 190 Мерцедес тогавашни БГ лева 56 000 лв рядко някой да има такива пари по онова време , А ако някой го купи ще прави обиколки в Белене само че без Мерцедеса,Коментиран от #30
22:59 31.01.2020
29 Хайл
До коментар #10 от "гост":
Да ти 💩💩💩 в теслата ти03:29 01.02.2020
30 Хайл
До коментар #28 от "Христо":
Ристе райс марки е нямало никога.до 45 г са били райхс марки, а 1987 г 1 дойче марка беше 1 лев, 1 долар беше 3 лв...не се Сказвай неподготвенКоментиран от #36, #50
03:34 01.02.2020
31 Хайл
До коментар #22 от "Random":
Прав си 👍👍👍03:36 01.02.2020
32 мразя руските говеда
09:23 01.02.2020
33 Дивия запад
До коментар #24 от "до всички русофили":
Абсолютно си прав за русофилите,но и теб ще те призная за истински лизач на западни задници,ако слезеш от твоето возило и се качиш на моя да те повозя,та дано ти хареса.Коментиран от #43
09:27 01.02.2020
34 qwerty
10:04 01.02.2020
35 qwerty
10:07 01.02.2020
36 9783
До коментар #30 от "Хайл":
Съгласен ли си да ги наречем Западно Германски марки аз съм на 52 год и съм свидетел на тези времена. Държавния курс на долара беше 0,90 ст а на черно 3 лв. и пак ги нямаше Западно германски марки почти нямаше и ти искаш да ми кажиш че 1 лв и 1 марка бяха една стоност. 2 лв. бешена на черно 100%. Но долари се намираха по лесно от хората където работеха в Либия и Ирак.Защо ще те попитам в Корекомите взимаха Марки и Долари но Лева НЕ като са били една стойност. Но ако си на 20-30 год няма как да знаеш тези факти.Коментиран от #47
10:21 01.02.2020
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Уестия
10:41 01.02.2020
39 Random
До коментар #24 от "до всички русофили":
Бих ама нямам място къде да я държа, иначе Лада имам.Коментиран от #40
11:55 01.02.2020
40 Цървулчета руски
До коментар #39 от "Random":
Бих ама нямам,купуваш си руския курник и си го караш,оправданията другаде...Коментиран от #41
12:07 01.02.2020
41 Random
До коментар #40 от "Цървулчета руски":
Вече си имам една, втора не ми трябва, не разбираш ли?12:15 01.02.2020
42 коментатор
До коментар #21 от "Христо":
Не е крадена, а е по лиценз. Италианците са идвали да настройват производството.12:36 01.02.2020
43 отговор
До коментар #33 от "Дивия запад":
Карам лада нива и имам руски хладилник, на ръката ми е руски часовник. Е, кой е лизач на западни задници, тъп-нгер? Едва ли имаш нещо руско. А твоя си го наври отзад! Ако търсиш мъжка любов иди при арабите!Коментиран от #51
12:50 01.02.2020
44 Весо
До коментар #4 от "Random":
21013 е LADA1300Коментиран от #45
13:06 01.02.2020
45 Random
До коментар #44 от "Весо":
ВАЗ-21013 «Lada-1200s» — отличается от ВАЗ-21011 двигателем ВАЗ-2101 меньшей мощности (рабочий объём 1,2 л.) (1977—1988)13:20 01.02.2020
46 vasik atanasova
13:33 01.02.2020
47 Хайл
До коментар #36 от "9783":
Не можеш точно на мен да ми кажеш колко е била марката и долара защото много ми минаха през ръцете-лятото обикаляхме морето и купувахме марки от немците и шведите по 80-90 стотинки и ги продавахме по 1,10 лева.доларите взимахме от виетнамските работници по заводите,ако ги помниш де по 2.50-2.60 лв за долар щото банката им даваше 96 ст ...тираджиите почти не продаваха долари но ти купуваха от кореком каквото поискаш и ти го хващаха по 3 лв....като толкова си сигурен помниш ли боновете по 1 валутен лев които бяха-и с тях съм купувал ако не ти е ясно.така че ако съм те познавал тогава щях голяма пачка да направя само от теб13:38 01.02.2020
48 Сталин
До коментар #1 от "Йозеф":
Бе то... и ти си за надин амааа...14:36 01.02.2020
49 Алфа Ромео
До коментар #20 от "Смях":
Имаше много по-добри западни аналози на тази кола, но колко от тях бяха на такава цена и колко за 18 години и 270 000 км ще изкарат със един отказ заради дребен проблем. Тази машина заслужава поне малко респект, а ти си дребен чалгар със тъпи смешки.15:58 01.02.2020
50 Да бе да
До коментар #30 от "Хайл":
Долара беше - 98 ст 82-3,после стана 1-че,така че по късно, в края на 80 - те да не говорете глупости, иначе жиглеца си е екстра за време оно!!!!16:04 01.02.2020
51 асдадса
До коментар #43 от "отговор":
С всичката тая руска скрап,ти живееш в 50-те години на миналия век бре момче !16:25 01.02.2020
52 Bob
До коментар #4 от "Random":
Колега ВАЗ 21013 е 1300 кубика, имах такава16:26 01.02.2020
53 ВАМ
До коментар #10 от "гост":
Вярно НЯМАШЕ ДРУГО. Голфу още ги немаше.18:47 01.02.2020
54 наблюдаващотдалеч
Коментиран от #56, #58, #62
23:17 01.02.2020
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Random
До коментар #54 от "наблюдаващотдалеч":
Да, с руски двигател, преработено окачване, други спирачки, усилено купе и куп други промени. Реално единственото италианско нещо е дизайна и дотам.Коментиран от #63
23:55 01.02.2020
57 стоян георгиев
Коментиран от #59
00:34 02.02.2020
58 Ами
До коментар #54 от "наблюдаващотдалеч":
Всъщност и за москич бил на бмв с алуминиев блок. И сравни цена качество. Така че оставяйки глупостите на страна. Сравнявана с режим бентли ферари мерцедес. Е докарала много народ на тоя свят и кафето също.Коментиран от #60
01:31 02.02.2020
59 Random
До коментар #57 от "стоян георгиев":
Идния месец ще си докарам мойта 5-ца дето не е мърдала от над 10 години от Свищов до София, а да видим ще има ли ремонти. Какъв облог да направим? 200лв?Коментиран от #66
02:16 02.02.2020
60 Random
До коментар #58 от "Ами":
Москвич и бмв нямат нищо общо, вече с опел има общо само първия.02:17 02.02.2020
61 мечо
10:12 02.02.2020
62 Алфа Ромео
До коментар #54 от "наблюдаващотдалеч":
Донякъде си прав, базата е ФИАТ 124, но, има едно голямо НО, Жигулата има множество разлики от ФИАТ 124 като най-съществената е горен разпределителен вал вместо долен, горния е по-съвременния вариант.Коментиран от #64
13:04 02.02.2020
63 наблюдаващотдалеч
До коментар #56 от "Random":
От изброеното, само за двигатела отчасти е вярно. Качиха разпределителния вал в главата. Другото е твоя измислица.Коментиран от #65
13:39 02.02.2020
64 наблюдаващотдалеч
До коментар #62 от "Алфа Ромео":
Прав си. Това е нещото което промениха. Така и не сложиха задни дискови спирачки, каквито имат някой от моделите на 124.13:43 02.02.2020
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 стоян георгиев
До коментар #59 от "Random":
ти кво седиш тук и се опитваш да изкараш автомобил ладата?имахме лада 1200 около 10 години до края на 80 те.знам прекрасно кво представлява и с кви възможности е !та не ми обясняваи .ето купуваи тази и се кефи.минаха вече 30 години,но има и хора като теб дето обясняват, че жигулата била автомобил!смях!лоша сглобка на италиански фиат от началото на шеисете с малък двигател и никви екстри за тия дето се возят или карат.тва е ладата.с малкото си моторче жигулката ни се напъваше и трудно достигаше 80 км освен по нанадолнище,а масло и капеше от нова.знам кво ще ми пишеш другарю ,но ти казвам че ако още караш тоя дарак и обясняваш къв е хубав си за диагноза!Коментиран от #69
11:32 03.02.2020
67 Георги
13:20 03.02.2020
68 джендаро
До коментар #6 от "в дерето":
ааа 5-та има , като ме хванеш за лосто , и ще разбереша навигациика искаш ли да има , ще откраднем на баба телевизоро , и чети го туерим на главата ГОЛИТЕ ПЕДЕРАСИ СТОЯТ ЗАДА ВРАТАТА , ТАКИВА КАТО ТЕБЕ , РАЗБРА ЛИ .17:29 03.02.2020
69 ПЕРНИШКИО
До коментар #66 от "стоян георгиев":
много си зле момче, бащати като е имал тази жигула да не е рипал по стълбите пред общината или по слоговете , такива са били едно време колите , ние имахме ваз 2101 , мога та ти кажа че сме обиколили на всякъде по Европа , даже в Унгария 2 пъти , служеше ни вярно , на тази жигула се учех да карам на полигон и с такава ми минаха младежките години , но бяха други времена никои не е виновен , на 40 тата година от както я купихме , тогава тотално изгни , и то по наша грешка , ако сия бяхме запазили тогава сега верно щеше да е ретро като тази , само не забравяи от къде си тръгнал , това имах в предвид , щото много се самозабравихте и само пустиньосвате .Коментиран от #71
17:41 03.02.2020
70 Колев 0896020606
22:33 03.02.2020
71 стоян георгиев
До коментар #69 от "ПЕРНИШКИО":
такива бяха времената при нас пернишки.91 се качих на едно ауди 80 и изпаднах в шок.оказа се че съм карал каруца ,която съм си мислел че е кола.днес обаче е пълно с рогачи дето ми обясняват, че ладата била супер.навярно е била супер около 1955 година,но в късните 80 беше пълен дарак.тва че ние бяхме индианци тогава и се радвахме на тия дараци е съвсем друга бира.а тва че си завъртял с нея 10-20 хиляди км безавариино не е кои знае кво постижение.днес всеки кореиски дарак има 150-200 хиляди фабрична гаранция.баща ми се грижеше за ладата като за жив човек,покриваше я с платнище,после и взе специално гараж.постоянно нещо я магереше и все си бе строшена,а и ако си спомняш тогава колата не се караше ежедневно и по много.на ладата експлоатационния и период беше 100 хиляди.на толкова и свършваше километража.мога да пиша много за нея,но е напълно излишно предвид че всеки дето я имал знае много добре кво беше.Коментиран от #72
00:08 04.02.2020
72 ПЕРНИШКИО
До коментар #71 от "стоян георгиев":
абе да бе да , много ги знаеш тия , таркулнало се гарненцето и си намерило похлупак , баба ти едно време да не се е возила у совалка , ако си можел тогава да си вкараш кола от вън , ама то какво да се прави , моя комшия беше тираджия в сомат и си беше докарал 2 волва 740 , ти по твоита логика всеки които си е купил нова кола от ка. Хладилника , да си я изхвърли на боклука ли , нещо неможем да те разберем и тебе , или щото са руски били , 100хил. ти чуваш ли се кво говориш , такситата едно време в СБА изкарваха по 400хил км. и основно бяха повече жигули и лади от този модел , бащати да не е бил някои дарводележ или пиянист , та не е разбирал да я подържа как требе , от всеко дърво свирка не става , ако са ти заврени 2 те раце у заднико , и кадилак да ти дадат , пак ще си недоволен , , що наща хигула изкара 40 години а , знаеш ли , защото баща ми беше профи шофер и сия подържаше и пазеше като очите си , стигна до 450 хил. км , ти ако мразиш жигулите и ладите сие твои проблем , ама такова е било времето , това що го нема и цар го не яде .14:23 04.02.2020