ФАКТИ.БГ

Според Bosch пикът на автопроизводството вече е достигнат

Публикувана: 8 Февруари, 2020 12:00
15 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2537
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.

Глобалното автомобилно производство може вече да е достигнало своя връх. Това заяви изпълнителният директор на Robert Bosch Фолкмар Денър, обявявайки съкращение на работни места, за да се справи с 44-процентния спад в годишната си оперативна печалба, както и спада в търсенето на автомобили.

Очаква се през 2020-а глобалното автопроизводство да се свие за трета поредна година с 2,6 процента до 89 милиона превозни средства. "Това се дължи на спада в търсенето в Китай, Европа и САЩ. Възможно е да сме преминали пика на автомобилното производство“, каза Денър.

Той също така прогнозира, че авто индустрията ще се наслаждава на положителен ръст най-рано през 2025-а, докато за периода 2017-2020 тя се е свила с 10 милиона бройки.

От Bosch заявиха, че за 2019-а печалбата на концерна преди лихви и данъци (EBIT) е намаляла до 3 милиарда евро, което представлява спад от 44% в сравнение с тази от 2018-а, а именно 5.4 милиарда. Маржът на EBIT пък се е свил с 3 пункта до 4 процента заради по-слабото търсене в Китай и Индия.

Въпреки това, оборотът на компанията е останал стабилен през миналата година - 77.9 милиарда евро, тъй като Bosch съумя да се възползва от повишената сложност на превозните средства, което позволи на концерна да продава повече компоненти и системи на произведен автомобил.

Очаква се преминаването към електрическа автомобили да създаде нови възможности за концерна в по-дългосрочен план. В краткосрочен план обаче това ще се отрази на работните места. "Необходими са десет работници, за да се направи дизелова система за впръскване, трима за бензинова и само един за производство на електромотор", каза изпълнителният директор на Robert Bosch Фолкмар Денър.

В резултат на това компанията заяви, че когато е необходимо, ще бъдат направени корекции на персонала, включително по-кратко работно време, доброволни съкращения и пакети за обезщетения. Концерна обаче отказва да предостави глобална цифра за размера на редуциране на работни места.

Припомняме, че още миналата година Bosch намали броя на персонала си с 6 800 до 402 800 работници.

Компанията се надява да надхвърли 1 милиард евро в продажби на компоненти за електрически автомобили през тази година, заделяйки 500 милиона евро за инвестиции в електромобилност през 2020-а, заяви Денър.

Поставете оценка на статията:
Оценка 5 от 4 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Случаен
1 Отговор
Гонят печалба, нищо друго. Търсят откъде да спестят разходи

Оценка:
-2 +22

Равносметка
2 Отговор
Почти всички компоненти по сегашните автомобили са от Китайски производители които ги правят на цени които никой не може да конкурира.Бош,Сименс,Лукас и още много големи Европейски производители ще закъсат много защото всеки предпочита да купува евтино отколкото качествено.

Коментиран от #7


Оценка:
-5 +19

3
Този коментар е премахнат от модератор
фффф
4 Отговор
Преминал е, ама пика на ДВГ автомобилите. Масово хората изчакват за ел. автомобил и от там е спадът. Бош са извън тази игра, но няма как да кажат на акционерите, че са проспали новият век и затова ги омайват с глупости. Иначе масово ще си продадат акциите и ще си купят на Тесла.

Коментиран от #5


Оценка:
-9 +9

5
Този коментар е премахнат от модератор
гост
6 Отговор

До коментар #5 от "Госта":


Ти четеш ли какво ти пишат хората ?? За три години 10 милиона спад или над 10% от продажбите !! И очакват още пет години минимум да продължи , тоест още 15% поне или общо над 25 милиона броя по-малко продадени !!! Нали ти е ясно , че това е цялото годишно производство на ВАГ , Тойота и ГМ !!! И това ако не е срив , здраве му кажи !!! Пушилниците ще умрат до десет години максимум !!

Оценка:
-7 +10

гост
7 Отговор

До коментар #2 от "Равносметка":


От десетина години повечето неща с марка Бош са правени в Китай, особено пък на българския пазар. Нито горивните им системи, нито винтовертите, нито бойлерите им са правени от руси синеоки немци в горите на Тюрингия.

Оценка:
-1 +11

фффф
8 Отговор

До коментар #5 от "Госта":


Абе многоумник, защо като никой не се интересува от миксери, продажбите им се увеличават с геометрична прогресия и производителите не смогват, а ретро марките бележат срив?

Коментиран от #12


Оценка:
-2 +8

За старите истински коли
9 Отговор
Г-н Денър много кефи: "Нeoбхoдими ca дeceт рaбoтници, зa дa ce нaпрaви дизeлoвa cиcтeмa зa впръcквaнe, тримa зa бeнзинoвa и caмo eдин зa прoизвoдcтвo нa eлeктрoмoтoр"!Истината за бъдещето и неговата ефективност,който се приспособи първи и по-рано, ще спечели!Така че ,надлъгването се изостря!

Коментиран от #10


Оценка:
-1 +10

гост
10 Отговор

До коментар #9 от "За старите истински коли":


И тая дизелова система е само ЕДНА от всичките системи за умиращото ДВГ , а другите искат не по-малко работници ! Да не говорим , че батерията също не иска повече работници от електромотора , ако въобще не се правят от роботи и двата !!

Оценка:
-1 +9

11
Този коментар е премахнат от модератор
Госта
12 Отговор

До коментар #8 от "фффф":


Аууу,любимата ти Тесла да,но като токът за джендърите като теб поскъпне в пъти и субсидиите от държавите секнат,тогава ще лапкаш пак мухи,аман от баламурници

Коментиран от #15


Оценка:
-6 +4

В е л и к и я
13 Отговор
Проблемът е в производството на най новите модели е , че са по некачествени , но и по скъпи от предходните .. Ще има да се молят с реклами да им купим боклуците .. !

Оценка:
-2 +3

Зомби с квадратен волан
14 Отговор
Златният век на автомобила с ДВГ отмина и беше приблизително 1910-1990 г. Няма как 7,8 млрд души да имат личен автомобил. Електрификацията на личното превозно средство е правилната насока, но и тя е преходен етап към интегриран обществен транспорт. Не е гот, но при толкова население, няма как.

Оценка:
-1 +2

Скъп ток дори без електрички в България
15 Отговор

До коментар #12 от "Госта":


1 евро в Германия, 63 евро в България + 10 евро такса ЗКО (Задължение към обществото) е цената на електроенергията днес!!! Е, как ще ги стигнем германците?! Каква да ни е индустрията и мисли ли някой за нея? Или приоритет е само спасяването на новия Кремиковци - ТЕЦ Марица Изток 2?”. Това написа във фейсбук председателят на КРИБ Кирил Домусчиев.

Той е публикувал и карта с цените на тока за бизнеса в Европа

Както виждаш, в Германия тока е 50% ВЕИ, но е сам можеш да сметнеш колко пъти по-евтин отколкото в България, където 50% от тока се произвежда от въглища, които упорито не искаме да изоставим. Изводите оставям на тебе.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
ТОП 5