ФАКТИ.БГ

Най-скъпата Calibra в Европа

Публикувана: 24 Февруари, 2020 15:05
68 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 15134
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 27 гласа.

Наскоро автомобилният свят си спомни за Calibra, но за съжаление поводът не бе приятен. На 8 февруари почина дизайнерът на това елегантно купе от 90-те Ерхард Шнел, чието дело са някои от най-красивите "опели" още от времената на GT и Manta.

Calibra винаги е имала малко спорен имидж от една страна защото в технически план е просто Vectra, а от друга заради клиентелата си и любовта на знайни и незнайни тунинг ателиета. 23 години след края на производството практически не са останали запазени екземпляри, а цените са смехотворни.

Автокъща от холандския град Валвейк обаче има специална оферта, която може да заинтригува и най-капризните почитатели на модела. С цена от почти €30 000 това с почти пълна сигурност е най-скъпата Calibra на пазара.

Купето е от най-мощната модификация 2.0 Turbo 4×4 с 204 к.с. и шестстепенна механична трансмисия Getrag. Пробегът през изминалите 28 години е само 19 983 км, а състоянието е безупречно.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 27 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Бай хой
1 Отговор
Красавица!

Оценка:
-14 +123

Коmapak
2 Отговор
Само не я изкарвайте на пътя. Ръждата веднага ще я подгони! 😁😁😁

Коментиран от #53


Оценка:
-72 +52

Kiril
3 Отговор
Едно време на тези коптори им викахме циганско ферари 😄

Коментиран от #25, #42


Оценка:
-52 +96

Питащ
4 Отговор
Много снимки сте сложили което е хубаво ама защо един ден по късно ги триете всичките? Старите новини са с изтрити снимки

Оценка:
-2 +41

ПОСТИЖЕНИЕ
5 Отговор
Еха днес сте публикували цели 7 новини (с 3 повече от нормалното) - да не би редакцията да има празник??

Оценка:
-2 +32

Гост
6 Отговор
Мечтата на всичките българенца от едно време. C20let ама имаше пари само за c20xe :D. Хубави години бяха за автомобилостроенето.

Оценка:
-6 +57

Кефф
7 Отговор
С напредването на възрастта и автомобилната индустрия се замислям навремето какви кенефи са се правили и пред какво сме се прехлсвали.Великата екстра ел стъкла и борд кампютърчик показващ час и температура.И великата мощнодт от по 200кс и набира от 0-100 за 7-8 секунди.Трагедия.

Коментиран от #26, #35


Оценка:
-131 +8

Сали Бериша
8 Отговор
А на Пешо калибрат

Оценка:
-3 +20

Дим
9 Отговор
Същия модел го имах чисто нов. За времето си бе перла в короната. Червена с черен салон 4х4 страхотна машина, правеше впечатление навсякъде където бе, поддържана педантично и до днес, да запазих е дъщеря ми е кара и за друга неиска да чуе.

Коментиран от #11, #24


Оценка:
-3 +66

Ахаха
10 Отговор
Другата велика екстра ел.огледала.Боже...

Коментиран от #66


Оценка:
-33 +8

Факт!
11 Отговор

До коментар #9 от "Дим":


Ти кажи за колко набира за 7 успяваше ли тоя кошник.

Коментиран от #27


Оценка:
-36 +11

СИТ
12 Отговор
Опел Калибра,Кадет GSI,Ауди 90 купе,Голф 2 и 3 GTI,Форд Ескорт RS Coswort, Рено 19 Williams - това бяха величията в края на 80-те и началото на 90-те. Каквото и да казвате,ако не сте карали някоя от тези коли,не казвайте нищо лошо за тях. Преди 21 години работех в автосалон във Варна и понякога собственика внасяше някоя от изброените коли-през ония години нямаше много от тях на пътя. Всички гледаха и удоволствието си беше пълно. Винаги се продаваха бързо-хората искаха скорост,адреналин. Сега тези коли може да са ви смешни,но тогава те предизвикваха завист.

Коментиран от #40, #45


Оценка:
-2 +90

Миг 29
13 Отговор
Омръзна ми от ретро таратяйки! Не случайно е собственост на пежо!

Коментиран от #36


Оценка:
-60 +3

Спомен
14 Отговор
Преди 16 години имах Калибра 115к.с.която буксуваше и на 3та и постъпих глупаво като я продадох защото нямаше ръжда никъде(беше Италиянка).Не мога да си представя екземпляра от статията как върви защото дори моята ми се струваше бърза.

Коментиран от #23


Оценка:
-1 +51

Да се знае че до
15 Отговор
Края на 90те мерцедес и ауди слагаха часовник вместо оборотомер,не го забравяйте!!!

Коментиран от #18


Оценка:
-3 +40

Онзи
16 Отговор
Имах такова само че,2.5 турбо, с кожа и клима...правено тука малко над 250кс...апеше си каишката....милиционерите за малко да я спрат от движение..що модерни курници са й дишали прахта не е истина...

Коментиран от #20


Оценка:
-2 +43

type-R
17 Отговор
Нещо съмнително ми се струва такава мощна, шофьорджийска кола да има само 20 хил км. Такива коли се купуват от ентусиасти за да се карат, а не да стоят в гаража.

Коментиран от #19


Оценка:
-6 +9

също така
18 Отговор

До коментар #15 от "Да се знае че до":


Опел Калибра е първата кола с 6 степенна скоростна кутия.

Коментиран от #58


Оценка:
-4 +28

Може
19 Отговор

До коментар #17 от "type-R":


и да е наистина на толкова километри но на тази цена едва ли ще се продаде.През 2017-та бях в Италия в един град близо до Пиза и там в един оказион(така се казват автокъщите)се продаваше Хонда Прилюд от 1999г на 45000 реални километра за 8000 евро но си личеше,че стои от дълго време защото беше прашасъла и гумите бяха спаднали иначе беше буквално като чисто нова.

Оценка:
-0 +9

Порш Ге Те 3
20 Отговор

До коментар #16 от "Онзи":


С 250 коня не знсм какво апе.Вече има сенокосачки с по-Голема мощност.

Оценка:
-48 +3

21
Този коментар е премахнат от модератор
Порш Ге Те 3
22 Отговор

До коментар #21 от "Орел":


По един тон беха клиота саксота сивици поло некое и тн.Специално тоя толуп за под 7 секунди не мое набере.

Коментиран от #28


Оценка:
-29 +4

Порш Ге Те 3
23 Отговор

До коментар #14 от "Спомен":


Не приказвай смешки уе зубър.115 коня знаеш ли какво са?!Толкова е мощността на моторчето на чистачките на някои коли.

Коментиран от #30, #32


Оценка:
-49 +3

MMA club
24 Отговор

До коментар #9 от "Дим":


циганско Ferrari

Оценка:
-29 +4

ФауВе
25 Отговор

До коментар #3 от "Kiril":


Щото ви беше яд, че разкатаваха всяко шестцилиндрово БМВ ли?

Оценка:
-4 +42

ФауВе
26 Отговор

До коментар #7 от "Кефф":


За 8 сек набираше 150кс. 204кс набираха за по-малко.

Оценка:
-2 +25

ФауВе
27 Отговор

До коментар #11 от "Факт!":


6.8сек от 0 до 100 - Факт, тролченце, факт.

Коментиран от #49


Оценка:
-2 +32

ФауВе
28 Отговор

До коментар #22 от "Порш Ге Те 3":


Явно много бой си ял от такива Калибри, щом говориш такива глупости. 150 коня атмосферна Калибра издухваше 150 коня турбиниран Проб. А 204 коня турбо Калибра правеше смешно всяко БМВ до 3 литра. Не коментирай, като не си карал!

Оценка:
-3 +51

Алфа Ромео
29 Отговор
Така е, Вектра със по-нисък таван е на практика, все пак задния мост е с независимо окачване вместо цял мост като на Вектра.

Коментиран от #31


Оценка:
-1 +17

ФауВе
30 Отговор

До коментар #23 от "Порш Ге Те 3":


За 115 не знам, но със 150 съм въртял на трета. Не си искаше гумите.

Оценка:
-1 +20

ФауВе
31 Отговор

До коментар #29 от "Алфа Ромео":


Вектра 4х4 е със същото независимо, като на Калибрата.

Коментиран от #34


Оценка:
-0 +15

Голям идиот си
32 Отговор

До коментар #23 от "Порш Ге Те 3":


знам защото съм имал.Сега карам Хонда Сивик 1.8 140к.с която не върви и на половината на Опела.

Коментиран от #41


Оценка:
-3 +23

Алфа Вълкът
33 Отговор
Калибрата носи много на тунинг! Не се закачайте с Опела мишки!

Оценка:
-3 +27

Алфа Ромео
34 Отговор

До коментар #31 от "ФауВе":


Така е, Калибрата и само с предно пак е с независимо отзад.

Оценка:
-1 +16

nekoi si tam
35 Отговор

До коментар #7 от "Кефф":


Тези ''кенефи'' както ти каза ,ако ги е нямало , сега нямаше да сме толкова напред с автомобилостроенето. За времената са си били супер автомобили , както сега новите за нас са нещо невиждано.

Оценка:
-0 +27

Cck
36 Отговор

До коментар #13 от "Миг 29":


Омръзнало ти,пък четеш, че и коментираш.

Оценка:
-0 +6

Краси
37 Отговор
Първата ми кола, 16вентила за времето си беше много сериозна машина.

Оценка:
-0 +19

Вичо
38 Отговор
Супер🚖🚖🚖

Оценка:
-0 +9

Японеца
39 Отговор
Дърти немски пушилници! Много калпава кола!

Оценка:
-27 +3

Аз.......
40 Отговор

До коментар #12 от "СИТ":


Забравяш краля, Сироко

Коментиран от #44


Оценка:
-9 +4

Порш Ге Те 3
41 Отговор

До коментар #32 от "Голям идиот си":


Значи това че на теб ти се струва че върви не означава че наистина го прави.

Оценка:
-12 +2

42
Този коментар е премахнат от модератор
Българин във Воронеж
43 Отговор
Най големия боклук на Опел.

Оценка:
-20 +2

Сит
44 Отговор

До коментар #40 от "Аз.......":


Не съм го забравил,но много малко бройки от него влизаха като втора употреба нововнос в България. Поне при нас по морето.

Оценка:
-0 +4

45
Този коментар е премахнат от модератор
Селтак
46 Отговор
Всъщност един от най-здравите опели, след това станаха кашкавалени. Да не говорим за двигателя. Атмпсферния мотор го паравха 200 коня от раз. За турбо мотора имаше една немска тунинг фирма която предлагаше турбо кит за 750 коня. Турбо манията тъкмо тръгваше....

Оценка:
-0 +17

0000
47 Отговор
Палава кола беше ,ама двойното с онези хидравлики бързо сгъваше цирка и всички калибри ставаха само на предно

Оценка:
-0 +8

Пич
48 Отговор
Продължавам да си я карам 20ХЕ
Гледат я трошляк, но като стигна 245км/ч им виснаха ченетата

Коментиран от #52, #54


Оценка:
-1 +14

49
Този коментар е премахнат от модератор
МЪЖКАРЯ
50 Отговор
КЛАСИКА НАВРЕМЕТО БЕШЕ КУЛТОВА РЕСПЕКТ!

Оценка:
-0 +14

Porsche
51 Отговор
Помните ли къде в София се продаваше Калибра на витрина. Течеха ни лигите пред стъклото

Оценка:
-0 +10

C20XE
52 Отговор

До коментар #48 от "Пич":


Разкошна кола е Кали-то. Дизайнът е перфектен дори и днес, а за тогава... лудница. За най-ниското Cx на сериен автомобил да не говорим. Лощото беше че освен "турбо" и "редтоп" вариантите, имаше и такъв със слабичък 115 к.с. двигател, който просто не отива на такава визия - от там тръгнаха подигравките...

Оценка:
-0 +9

PlimP
53 Отговор

До коментар #2 от "Коmapak":


то добре, че половината от марките не ги гони, японци и корейци до 2010-а не знаят кво е антикорозия, мерцедес през 90-те са пълна скръб, дори след 2000г. пак загниват тук таме и то модели като С-клас, където е недопустимо, Салибрата батко е добре

Оценка:
-3 +8

ФауВе
54 Отговор

До коментар #48 от "Пич":


Ако наистина си с 20ХЕ, без С отпред, значи имаш доста рядко изпълнение. При теб са реално 156кс. Всички С20ХЕ пазят в ЕКУто си и старите карти, които са били за 20ХЕ. Замасяваше се един пин на ЕКУто и от С20ХЕ ставаш на 20ХЕ. Честити ти 6 коня отгоре. Катализатора вече не ти трябва.

Оценка:
-0 +4

ФауВе
55 Отговор
Мислех, че Уейн Чери е дизайнерът на Калибра?!?!! Знам, че С20ХЕ моторът е от Др.Фриц Индра.

Коментиран от #60


Оценка:
-0 +3

3в1
56 Отговор
Щях да взимам на Пешо калибрата, но той обяви е***ти и цифрата.

Оценка:
-0 +4

Нане
57 Отговор
Анааааа .... на Дормуш колибрата )))))))))) хахаха

Оценка:
-1 +1

Чичовото
58 Отговор

До коментар #18 от "също така":


Фиат Пунто от 94 също има вариант с 6 скорости

Коментиран от #59, #63


Оценка:
-0 +0

Добър ден
59 Отговор

До коментар #58 от "Чичовото":


...и първата А6-ца на AUDI също е с 6-степенна кутия

Оценка:
-1 +1

C20XE
60 Отговор

До коментар #55 от "ФауВе":


Когато са разработвали С20ХЕ, начело на екипа е бил Индра, но голяма част от разработката е дело на инженерите на Косуърт (от Опел са заложили на сигурно :-) ). Главите на първата серия дори физически са били произвеждани от Косуърт - това са т.нар. Coscast глави. По-нататък главите вече са на Колбеншмид, заради по-лесната логистика и по-ниската цена.

Коментиран от #64


Оценка:
-0 +2

vasik atanasova
61 Отговор
дизайна им е хубав и спирам до тука
красива кола е визуално

Коментиран от #65


Оценка:
-0 +4

sigaan
62 Отговор
тва циганското ферари бе

Оценка:
-4 +0

Калибрата
63 Отговор

До коментар #58 от "Чичовото":


е от 92-ра.

Оценка:
-0 +2

ФауВе
64 Отговор

До коментар #60 от "C20XE":


Да, така е. Но Индра е двигателистът, а Уейн Чери е дизайнерът на колата. Този, чието име споменават в статията, не го знаех. Колбеншмид главите са три модификации. Първата е мега зле. Втората също не се предпочита. Виждам, че си запознат и определено знаеш за проблемите с маслената магистрала при Колбените. Затова, всеки опелджия търсеше Коскаст. На черно, едно ХЕ с глава Коскаст струваше поне 50% повече от същото, но с Колбен. Обаче, се появи нов, трети модел Колбеншмид глава, която беше по-здрава и от Коскаст. Изключително рядка е. Аз знам само за едно момче в България, който постна снимка на неговата в опелският форум. Но беше преди десетина години. Този трети модел Колбен (забравил съм номерацията), беше много подсилена и много предпочитана от тунерите глава.

Оценка:
-0 +3

ФауВе
65 Отговор

До коментар #61 от "vasik atanasova":


Изключителен автомобил. Въпреки, че всичко в него е като на Вектра А, все пак като седнеш, усещането е коренно различно от при Вектра. По-ниска стойка на шофьора. Предните колонки така минават покрай теб, че все едно си в изтребител. Много, много приятна кола. Един негатив само: сляпа е. Фарченцата й са много малки и не осветяват добре нощем. Но пък е много ремонтопригодна. Ангренажен ремък с ролките на 16 клапанов мотор го сменихме пред блока. Много съжалявам, че не се намират вече.

Оценка:
-0 +3

Путарина
66 Отговор

До коментар #10 от "Ахаха":


и десно огледало за гоУфа

Оценка:
-0 +1

hellmaker
67 Отговор
Хейтърите се плюнчат на воля,без да имат представа за какво става въпрос. Челното съпротивление 0.25 или0.26 беше най-ниското за сериен автомобил в света през 90те години, а ДВГ има към 38% КПД , което за времето си е по-добър от някои дизели! За дизайна - няма нужда да говорим.. А за вървенето :) Тук там някой много лека Хонда или 20вент. Фиатче,пак леко може да се опре в категорията. А с такива двигатели в Астра и Кадет.. си е страшно!!
Извънградско е СУПЕР икономична, много здрава ходова част, от Вектра А независимо окачване.. Абе-красива,бърза,здрава и относително икономична. За това и не я сменям. А наказаните са много.

Оценка:
-0 +0

Gosho Vectrata
68 Отговор
Чудесен автомобил, надживял времето си. През далечната вече 1996г. Мануел Ройтер печели пистовия шампионат ITC с Калибра.

Оценка:
-1 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Наджи Шенсой
Треньорът на "Пирин" Благоеврад коментира лошите резултати на отбора си до момента:
Статистиката е като жена с минижуп - уж показва всичко, но основното не се вижда."

Още бисери
ТОП 5