Last news in Fakti

27 Февруари, 2020 13:22 9 867 47

Най-мощният сериен суперкар на нашето време

  • хиперкар-
  • електромобил-
  • lotus-
  • evija
Най-мощният сериен суперкар на нашето време - 1

Най-мощният сериен автомобил в наши дни не е рекордът Bugatti Chiron и дори не Hennessey Venom F5 или Koenigsegg, а електрически автомобил. По-конкретно става дума за модела Lotus Evija.

Най-мощният сериен суперкар на нашето време

От 2020 година той влиза в производство, но предвидената серия е от само 130 екземпляра. Всеки от тях ще се продава на цена от 2.6 милиона долара. Какво всъщност представлява финалната версия на най-мощният суперкар на нашето време? Четири електромотора произвеждат общо 2000 конски сили.

Най-мощният сериен суперкар на нашето време

В същото време електрическият суперкар не е твърде тежък (1 680 кг). Това става възможно благодарение на карбоновия монокок. Електрическият автомобил ускорява до сто за по-малко от 3 секунди, а до 300 км/ч за по-малко от 9 секунди. Максималната му скорост не се разкрива.

Най-мощният сериен суперкар на нашето време

Знае се само, че тя надвишава 320 км/ч. Батерията, от която се захранват четирите електромотора е с капацитет 70 кВтч и осигурява автономен пробег от 400 км. Можете да заредите електрическата суперкола на Lotus от бързата станция само за 20 минути.

Най-мощният сериен суперкар на нашето време

Lotus Evija има активна аеродинамика и камери вместо огледала за обратно виждане. Вратите се вдигат нагоре и са с електрическо задвижване. В кабината на очи се набива виртуално арматурно табло и волан в стила на колите от Формула 1.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ХХХХ

    21 4 Отговор
    От 0 до 300 км за 8 секунди. По нашите пътища в това чудо след 6-7 секунда трябва да започваш да се молиш.

    Коментиран от #14

  • 2 Борито Попов

    25 23 Отговор
    При електриците няма лимит, караш докато се запали!
  • 3 гост

    36 26 Отговор
    Ето ви нагледна представа за превъзходството на Тесла !! 2000 коня , карбонов монокок , 2,6 МИЛИОНА цена и накрая ташак !! 3 секунди срещу 1,9 за Тесла Роадстер , 400 км пробег срещу 1000 км , максимална скорост 320 срещу 380 и накрая 13 (тринайсет ) ПЪТИ по-ниска цена за Тесла от 200 000 долара !! И какво остана , да се хвалим с "най-мощния" електромобил , ама за какво , за да искаме едни милиони !!

    Коментиран от #4, #7, #10, #13, #20, #25

  • 4 гост

    22 8 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Приятел, тия данни от къде ги провери или щото някой е казал, че ще ускорява за еди си колко и ще има еди си какъв преход и ти му вярваш? Това преди да излезне и някой му направи тест за да се види на какво е способен това купе, всичко е теория.

    Коментиран от #5

  • 5 гост

    12 11 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Ама естествено , той щото Лотуса е "излязъл и някой го е пробвал " , хахахха !!! А за твое съжаление Родстера "излезе и е пробван" , даже вече има реални собственици ! Това стига ли ти ?
    https://www.youtube.com/watch?v=dlNwmocopxA

    Коментиран от #12, #36

  • 6 Другаре и дрогарки антиелектрици...

    13 1 Отговор
    Включвайте се, защото тези консерви стават все по-бързи и по-бързи и скоро няма да ни останат опорки. Давайте по-бързо, докато има, че после ще я караме само на обиди! Кой бил образован и кой каква кола кара. Кой как се казва и защо не си е написал бащиното име и ЕГН в полето за никнейм.
  • 7 Хахахаха

    9 6 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Норвежец, хайде бъди мъж и кажи какео караш, хахахахаха

    Коментиран от #8

  • 8 Познах ,че свършиха опорите

    4 4 Отговор

    До коментар #7 от "Хахахаха":

    Почна се. Питай сега как се казва майка му и баща му и цялата рода до трето коляно. Като ви чете човек, ще рече, че сте се представили как се казвате откъде сте и какви автомобили карате, та сега чака те и от събеседниците си същото.

    Коментиран от #9, #17

  • 9 Хахахаха

    6 3 Отговор

    До коментар #8 от "Познах ,че свършиха опорите":

    Не ни интересуват на норвежеца майка му и баща. Тъй като аз като откровено пиша какво карам а той само се подиграва и намира кусури, не е ли редно и той да обяви какво кара че е толков ербап?
  • 10 Аууууу

    6 13 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Айде първо да издялат теслата и тогава да се сравняват кой, какво и колко! За момента Тесла са показали просто една опаковка, без силова установка, всичко е на думи! Лотус-а е реален модел който ще се продава след няколко месеца!
  • 11 Пия само HitDobavki

    14 2 Отговор
    С тази батерия едва ли ще може да развие 300 км!?! Ще свърши заряда още на 250 км!!!
  • 12 перничанин

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Тоя път ме изпревариха, норвежец разкрит си:))) Ти си знаеш, технически илитерат си!!!
  • 13 pepy

    32 2 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    "... Тесла Роадстер , 400 км пробег срещу 1000 км..."

    Към момента няма серийно произведен лек ел. автомобил, батерията на който да осигурява пробег 1000 km или дори 800 km. Дори новите батерии с по-висока енергийна плътност ще осигуряват пробег до 645 km.

    Лабораторни, бутикови и т.н. батерии са друга бира...

    Коментиран от #22, #27

  • 14 type-R

    8 0 Отговор

    До коментар #1 от "ХХХХ":

    Онзи ден и след третата секунда по "европейските ни магистрали" съжалих, че не карам с 60......
  • 15 Антонн

    12 4 Отговор
    За 2.6 милиона долара,ще изкарат нещо бензиново което буквално ще му спре тока.

    Коментиран от #16

  • 16 Ами ха де

    13 1 Отговор

    До коментар #15 от "Антонн":

    Вече 150 години защо не са изкарали, а трябваше да чакат ренесанса на електричките, които се развиват отново само десетина години?
  • 17 гост2

    4 1 Отговор

    До коментар #8 от "Познах ,че свършиха опорите":

    Норвежец, честит нов ник, може ли да ползвам стария ти “гост”

    Коментиран от #26

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Plameni

    3 11 Отговор
    Как са акциите на Тесла ? Падат ли,? Продаваш ли ?
  • 20 Математика

    5 6 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Сметките ти са абсолютно точно.
    Наскоро четох за най-безсмислените или най-скъпите приложения за телефон, не помня точно. Та имаше описано едно за Айфон, което срещу платени хиляда евро ти казва нещо от рода на "Браво, доказахте че имате пари" и друго нищо не прави това приложение. Та и тази кола е просто някой да покаже че има пари.
  • 21 Бахх мамаму

    1 0 Отговор
    И простотиите...
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 pepy

    17 1 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    "... ще са поне 1200-1300..."

    Разбирам, че си ентусиаст и това въобще не ми пречи, но съм написал черно на бяло "серийно произведен лек ел. автомобил"...

    От това "ЩЕ" се обривам, защото е в типичен болшевишки стил - ще, ще, ще... до сияйните върхове на комунизма...

    Коментиран от #24, #28

  • 24 перничанин

    15 1 Отговор

    До коментар #23 от "pepy":

    Не се хаби колега, тоя (норвежец е обида, той си знае) колкото и да му обясняваш си знае само мантрите на Илончо, там преобладава ЩЕ.
  • 25 Найлон Дъск

    12 2 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Не че нещо, ама Тесла роудстар е 250 000 долара. Само в интерес на истината.

    Коментиран от #29

  • 26 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "гост2":

    Давам ти "за гъби съм"
  • 27 УМЕН

    2 11 Отговор

    До коментар #13 от "pepy":

    "електромотора е с капацитет 70 кВтч и осигурява автономен пробег от 400 км."

    Е защо ти се струва странно че Тесла Роудстар може да измине 1000км. при условие че батерията и е 200 kWh. Тия ли лъжат или Тесла? Със 70 няма как да изминеш 400 километра. 400 реални сега изминава Тесла модел S със 100 kWh батерия.
  • 28 Липсват характеристики

    2 9 Отговор

    До коментар #23 от "pepy":

    Дай да изясним понятията. Tesla model У се произвежда от миналия месец и до седмица ще бъде доставен на първите клиенти. Това според тебе сериен автомобил ли е? Вчера се появи статия, в която имаше снимка на тестов модел и алуминиева бутилка за вода до прага му. Дори не се знае все още колко е клиренсът. В такива случай какви подробности очакваш за Тесла роудстър?

    Разбира се от Тесла отново излъгаха и за пробегът на Тесла модел У. Бяха обявили официално цели 480 километра пробег, а сертифицираният пробег по ЕРА се оказа само 540 километра. Познато ли ти е от Порше Тайкан? В такъв случай, ще се учудиш ли ако са излъгали и за пробегът на Tesla Roadster?
  • 29 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "Найлон Дъск":

    Не че нещо , ама нормалния Роадстер е 200 000 ! 250 000 беше Фоундер серията от първите 1000 бр само за акционери , а сега има версия Спейс Х също за 250 000 , но нормалния модел е 200 000 !
  • 30 Антиелектрика

    1 2 Отговор
    70 kWh ще захранват 4 двигателя ... и на това му викат "супер кар". То даже кола не може да се нарече, камо ли супер. А и по-добре да не цитирам какъв му е "масовия" тираж на този четиридвигателен миксер.

    Коментиран от #31, #32

  • 31 Ако разбираше математика...

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Антиелектрика":

    Ех ако разбираше математика и поне малко техника, щеше да си впечатлен от това което написа, а не да се подиграваш. Всеки който може да смята, ще види че тези батерии се експлоатират с 30С, което ще рече мощност 30 пъти капацитета. Ако тази пропорция се запази при Tesla Roadster, можеш ли да сметнеш колко коня могат да осигурят неговите батерии? Знам че не можеш, затова ще ти дам цифрите на готово. 6000 конски сили. После пак говорете, че проблемът бил батериите!
  • 32 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #30 от "Антиелектрика":

    То всичко е хубаво, но защо ползваш моя ник?
    Хайде да не падаме на нивото на електрофилчетата.
    Иначе видяхме колко са велики електричките - 2000 к.с. и не може да се мери по динамика и максимална скорост с кола с ДВГ и 1000 к.с.

    Коментиран от #33, #41

  • 33 Коя е тази серийна кола?

    2 1 Отговор

    До коментар #32 от "Антиелектрика":

    Я кажи и не крий?

    Коментиран от #34

  • 34 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Коя е тази серийна кола?":

    Например 15 годишно Бугати Вйрон.
  • 35 Я пак?

    0 0 Отговор
    Този електромобил ускорява до 300 за под 9 секунди. Дори на на най-бързото Bugatti Veyron му трябват почти два пъти по толкова. За максималната скорост пак се основаваш на фантазия и ВЯРА. Стига с тази Вяра бе човек, то бива зомбираност, ама чак пък толкова. Преглътни факта, че ЗАСЕГА ДВГ бият електромобилите по някои параметри. Това се дължи единствено на 100-годишното развитие на ДВГ, защото развитието на електромобилите на практика беше замразено за почти цял век до преди десетина години. Електромобилите откъдето и да го погледнеш имат по-голям потенциал за развитие. Пределите за развитие на ДВГ са почти достигнати. Нали електромобилите бяха слонове? Е защо тогава 1000 коня Вейрон, тежи 200-300 кг повече от 2000 коня електромобил?

    Тук е ВЯРАТА няма да ти помогне, а и ЩЕ не можеш да кажеш.

    Коментиран от #38

  • 36 333

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Повечето неща в тоя клип са компютърно генерирани картинки.
    Освен това, имайки предвид Тайкан и Модел S, май теслите са бързи само на хартия.

    Коментиран от #37

  • 37 Най-после

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "333":

    Онова за което говориш беше малко нагласено, но искрено се радвам, че се случи. Най-после от 2012 година насам, някой поне се доближи до постигнатото от нея тогава. Въпреки двойната цена, от Porsche получават адмирации от мен за постигнатото. Най-после Тесла ще има причина да подобри моделът, който почти не е променян от 2012 година. Конкуренцията между производителите носи само позитиви за клиентите, които получават по-добри стоки на по-ниски цени. Очаква се след няколко месеца Тесла да представи три моторен вариант на модел S, но да видим дали и цената няма да конкурира тази на Порше тайкан.
  • 38 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Я пак?":

    Абе ти нормален ли си изобщо??? Каква сляпа вяра бълнуваш като си има официални резултати?
    Още 2005 г. Вейрон прави от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди и развива 407 км/ч: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D1%83%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B8_%D0%92%D0%B5%D0%B9%D1%80%D0%BE%D0%BD
    Неграмотен ли си или си изключително нагъл лъжец?
    Нямало накъде да се развива повече ДВГ, защото го е казал нашия многноников професор.

    Коментиран от #39

  • 39 Наистина някой от нас не може да чете

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Антиелектрика":

    Къде видя да пиша до 100? Я пак прочети. После прочети статията каква е максималната скорост и ускорението до 100 и кажи по каква причина реши, че veyron е по-бърз? Ще ти кажа отново причината -ВЯРА, СЛЯПА ВЯРА В ПРЕВЪЗХОДСТВОТО НА ДВГ.

    В статията е написано, че ускорението е под три секунди, 2,4 секунди също са под три секунди, каквато и математика да си учил, ако въобще си учил математика. А как реши, че максималната скорост е под 407 км в час, пак е пълна мистерия, вероятно отново и отново основана на ВЯРАТА и никакви факти и цифри. Ако употребяваше и такива неща, щеше да споменеш 1,9 секунди до 100 на Tesla Roadster и НАД 400 км в час дори за базовата версия. ВЯРАТА е по-силна от цифрите само в главата на ЗОМБИРАНИТЕ. Следващия път, като правиш сравнения, ей така за разнообразие сложи и цифрите с които сравняваш.

    Коментиран от #40

  • 40 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Наистина някой от нас не може да чете":

    Вяра, каква вяра бе пич? Сравняваш 15 годишна кола с ДВГ, с НЕСЪЩЕСТВУВАЩИ ЕЛЕКТРИЧКИ!
    Уникален си да се самоописваш, приписвайки своите недъзи върху някой друг.
    Та зомби и сляпа вяра описва именно твоите болни фантазии!
    Та пак да кажа - 15 ГОДИШНА КОЛА С ДВГ И 1000 К.С. все още е ненадмината като динамика от мискерите с повече мощност. И тук говорим за тежка над 2 тона кола, която е претъпкана с луксозни материали.
  • 41 Хлъзгав, по-хлъзгав, Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Антиелектрика":

    Пак извърташ ФАКТИТЕ, защото ВЯРВАШ, този път в своята непогрешимост. Но ако погледнем в ретроспекция, целият този разговор беше провокиран от един ЗОМБИРАН, който очевидно не съм аз, а този който започна да сравнява 15-годишното ДВГ с несъществуващите електрички, а после се опитва да го препише това на останалите. Ако се чудиш кой е този зомбирания, иди да видиш кой написа това мнение: "Хайде да не падаме на нивото на електрофилчетата. Иначе видяхме колко са велики електричките - 2000 к.с. и не може да се мери по динамика и максимална скорост с кола с ДВГ и 1000 к.с." пак те питам как ? Ти ги сравняваш, не аз! Защо търсиш оправдание в мен, все едно аз съм започнал да ги сравнявам? В прав текст са ти написали, че това ще е най-бързия автомобил и ако не беше ВЯРАТА, щеше да си успял да го прочетеш. Други аргументи освен ОБИДИТЕ и ВЯРАТА имаш ли?

    Коментиран от #42

  • 42 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "Хлъзгав, по-хлъзгав, Антиелектрика":

    Зомбиран наричай себе си. Къде ти е официалната скорост и къде някой е написал, че това ще е НАЙ-БЪРЗИЯ АВТОМОБИЛ?
    Толкова си зле, че не правиш разлика между най-мощен и най-бърз!
    Няма нужда от обиди към теб, фактите сами говорят!

    Коментиран от #43

  • 43 Ползвай мозъка по предназначение

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Антиелектрика":

    А ти къде прочете, че е по-бавен от bugatti veyron, та толкова категорично го заяви и даде конкретен пример? Черно на бяло е написано, че ускорява до 300 за под 9 секунди, при 16 секунди за veyron, за който твърдиш, че бил по-бърз. Ето отново аз се аргументирам с факти и цифри а ти с обиди. Засрами се малко. Дай твоите факти. Кажи с кое е по-бърз veyron? Не ми се измъквай с несъществуващи автомобил защото ти започна сравнението, напълно неподготвен, а сега се опитваш да замажеш положението КАКТО ВИНАГИ, когато те помолят за цифри.

    Коментиран от #44

  • 44 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Ползвай мозъка по предназначение":

    Значи не правиш разлика между скорост, мощност и ускорение, но се имаш за фактор? Картинката напълно се завършва с писането от всевъзможни никове.
    Повече няма какво да си губя времето с някой, който не е с всичкия си и не може да пише с едно име.
  • 45 Е ти чудесно се справяш

    0 0 Отговор
    При ускорение до 300 за Лотус 9 секунди и за Бугати 16 секунди, смяташ че ускорението на Бугати е по-голямо, защото 16 е по-голямо от 9. А картинката напълно се завършва с аргумента, че бързината на двата автомобила най-много зависи от ... името на този който пише коментара. Страхотна логика и аргументи, поклон пред гения!

    Коментиран от #46

  • 46 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Е ти чудесно се справяш":

    Къде е това измерено ускорение до 300 км/ч? Къде е тази по-висока максимална скорост от 407 км/ч?
    И продължаваш да говориш за сляпа вяра, пък ти си този, който сляпо вярва на НЕОФИЦИАЛНИ ДАННИ.
    Да ти имам пък твоите аргументи.

    Коментиран от #47

  • 47 Хайде разбери се със себе си, А!

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "Антиелектрика":

    Спомни си Кой започна сравнението! Кой сравнява неофициални данни и въпреки това, обяснява кое е било по-бързо и кое не? От данните които имаме, със сигурност лотоса ускорява ПО-БЪРЗО ДО 300! ТАКА ЛИ Е? За останалото, не е сигурно, защото няма точни данни, пък били те и неофициални. Таванът на максималната скорост ще зависи от това с какви гуми го обуят. Иначе самата мощност позволява и вдигане на 500, но няма гуми, които да устискат толкова. Да не мислиш, че Бугати не може да вдигне повече? Скоростта е електронно ограничена в зависимост от гумите.