7 Декември, 2010 12:16 10 395 33

Новите модели на Renault

  • renault-
  • laguna-
  • latitude

Пазарът на автомобили в Европа все повече се ориентира към т.нар компактни ванове и кросоувъри, но все още една голяма част от потенциалните клиенти си остават върли привърженици на стандартните леки автомобили от сегмент D. В този клас обаче нещата също се развиват главоломно, като тенденцията там е колите да стават все по-луксозни и големи. Както всички останали, и французите от Renault работят усилено в тази насока, като в същото време обаче не отстъпват позиците, завоювани от хечбека Laguna. В старанието си да запълни всички ниши в сегмента, Режията създаде нов модел, наречен Latitude. Той представлява класически седан от горния сегмент на средния клас. Освен него бе обновен и хитовият модел Laguna. Двете нови предложения на Renault бяха показани за първи път на отминалото наскоро изложение в Париж, а ние имахме възможността да тестваме първи в Португалия новите модели. Сега ще се опитаме да дадем първоначална представа за двете иновации на Renault - Latitude и обновената Laguna.

Renault Laguna

Този автомобил, както поясниха от компанията, е втора фаза на третото поколение на модела. С други думи, колата търпи не само фейслифт, а частична модернизация - факт, който се отразява добре както на интериорната и екстериорна визия, така и на пътното поведение на автомобила.

Екстериор
Измененията във външността на автомобила се забелязват относително лесно. “Физиономията” на Laguna изглежда видимо променена и вече няма “тъжното”, според мнозина, изражение. Промяната в екстериора засяга основно предницата на автомобила и се дължи на видоизменените фарове, както и на модернизираната предна броня. По този начин новата Laguna изглежда по-спортна и агресивна. Допълнителна доза лукс внасят новите хромирани детайли в радиаторната решетка.

Интериор
Що се отнася до салона, то новата Laguna впечатлява с подобрено качество на материалите и по-богато базово оборудване. Спортната нотка е пренесена и тук. Воланът е “изправен” в долната си част, а седалките впечатляват с доста добре изразена странична поддръжка. Алуминиевите педали и лайсни, както и метализираната топка на скоростния лост, завършват усещането за динамичен и спортно ориентиран автомобил. Уредите са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи и се характеризират с информативност и умерен консерватизъм. Последното не важи за цялостното оформление на таблото, което се отличава с типичните за французите авангардни форми. Още една от интересните екстри е навигационната система Carminat Тоm Tom Bluetooth, която разполага с точни и подробни карти. Иначе мястото за краката на водача и пасажерите е напълно достатъчно. Багажникът и при двете версии (хечбек и комби) е практичен и функционален. Като цяло чертите в салона следват екстериорната визия и създават усещането за младежки позициониран автомобил.

Двигател и ходови характеристики
Новост в двигателната гама на модела е 1.5-литровият дизел на компанията, характеризиращ се с подчертана икономичност. Иначе от останалите агрегати се откроява двулитровият дизел, който се предлага в четири разновидности с различна мощност. Освен тях в гамата са налични и два бензинови мотора. Всички те са с намалени вредни емисии и пасват добре на габаритите и масата на Laguna.
По-голям интерес обаче представлява една новост, която се предлага като опция, но е силно препоръчителна за по-активните водачи. Става дума за системата 4control. Тя е заимствана от модификацията Laguna Coupe и наред с ниския център на тежестта, придава изключителна стабилност на автомобила в завои. Какво всъщност представлява 4control? Посредством електромотор, интегриран под задния мост, задните колела завиват до 3.5 градуса. При скорост под 60 км/ч те  завиват в посока, обратна на предните, като по този начин значително улесняват маневрирането. При надвишаване на отметката 60, електродвигателят въздейства на шенкелните болтове така, че колелата завиват в посока, аналогична с тази на предните. Системата се командва от електронната стабилизираща програма, която именно по този начин компенсира предполагаемите занасяния. Към използването на ABS-a и понижаването на въртящия момент се прибягва само в свръхкритични ситуации. От това печели най-вече динамиката на автомобила, а стабилността се усеща с пълна сила на т.нар. планински пътища, където има доста завои.

Цена
Като цяло новата Laguna е предназначена за хората с по-активен стил на шофиране, които предпочитат стабилен автомобил с по-твърдо окачване и по-директно управление. Ако сте от този тип водачи и харесвате обновената визия на Laguna, то непременно є обърнете внимание. Освен това цената й без ДДС е 38167 лева, като има възможност за ползване на данъчен кредит.

Renault Latitude

За разлика от обновената Laguna, Latitude представлява напълно нов автомобил. Той е класически седан от клас D, но стремежът на французите е той да се доближава до седаните от по-горния клас. По този начин Latitude автоматично се превръща в най-високо позиционираният модел на Renault, като негови основни конкуренти ще са Insignia, Passat и Superb. Разработката на този автомобил е съвместно дело на инженерите от Renault и Samsung Motors. От компанията обаче изрично подчертаха, че тази кола не е корейска и е изцяло съобразена с европейските изисквания и предпочитания.

Екстериор
За разлика от предишния си флагман Vel Satis, французите сега умишлено бягат от твърде авангардните форми. Latitude се характеризира с изчистен екстериорен дизайн, като се набляга на солидност и лукс. За последното роля играят обилно хромираната радиаторна решетка и наличието на ефектни лайстни отзад и отстрани. Най-общо казано, външният вид на новият голям модел на французите се характеризира с класическа триобемна каросерия, големи габарити и солидна осанка.

Интериор
Точно в противоположната на Laguna посока и отново следвайки външния дизайн, в салона на Latitude е наблегнато на комфорт и лукс. Спортните елементи липсват, седалките са големи, удобни, но с по-слаба странична подръжка. Шофьорската обаче е снабдена със система за масаж, регулировките и са безброй и естествено стават посредством електромоторчета. Както вече споменахме, габаритите не са малки, като това определено се отразява на вътрешното пространство. Салонът е просторен и усещането се подсилва още повече от панорамния таван. Уредите също са информативни, но арматурното табло е доста по-консервативно в сравнение с това на Laguna. Екстрите в купето са доста, като впечатление правят четиризоновият климатроник, аудиоситемата Bose, най-високото ниво на навигационната система TomTom, както и специалната система за пречистване на въздуха, влизащ в купето. Последната е снабдена и с вграден ароматизатор. Иначе казано, в салона е помислено и наблегнато основно на комфорта на водача и пасажерите.

Двигател и ходови характеристики
С новия V6 dCi двигател с мощност 240 к.с и използването на многолостово задно окачване инженерите са получили възможност да осигурят на пътуващите перфектно съчетание между комфорт и прецизно управление на автомобила, което означава, че с Renault Latitude дългите пътувания са доста приятни. Всъщност предното окачване е заимствано от Laguna, а задното от Nissan Maxima, но въпреки това нещата са паснати добре и возията е доста комфортна. Това обаче се отразява на поведението на Latitude в завои, където кренът е по-осезаем. Както вече стана ясно, масивният седан е предназначен за по-умерени водачи, търсещи комфорт и сигурност. За целта в модела са интегрирани всички налични системи за безопасност, а наличието на богат списък от екстри още повече затвърждава усещането за автомобил от горния сегмент на средния клас.

Цена
Що се отнася до цената, то може да се твърди, че в този клас тя ще е една от най-атрактивните. Базовата версия на модела ще стартира със сума под 40 000 лева, като при това в тази цифра е включен данък добавена стойност. Най-наточената версия с трилитров V6 дизелов агрегат и високо ниво на екипировка пък няма да надвишава 60 000 лева с ДДС.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 aha

    23 5 Отговор
    van6en vid i cena OK,dano sa zdravi!
  • 2 ti6o

    22 1 Отговор
    Лагуната е много красива, особено след този лифт, но седана нещо много пенсионерски ми изглежда, но пък и за него пише хубави работи.
  • 3 ivo

    16 13 Отговор
    imah laguna 2002 g. samo po servizi pove4e nikoga tro6ki
  • 4 xe xe xe xe

    19 5 Отговор
    Troshlivostta na frenskite koli idva ot nqkolko neshta.Nachi purvo v bg po servizite rabotqt absolutno zle podgotveni tehnicheski lica koito tipi4no po bulgarski se pravqt 4e razbirat ot vsi4ko a sa izklu4itelno zle podgotveni i to dori po oficialnite servizi.Vtora putishtata ni sa zle ama mnogo zle su6to taka bulgarina ima izklu4itelno niska kultura na podrujka.Nie ne si podurjame kolite daje teq s merc i bmw ako q podurjat kato germanci 6te im izliza mnogo pove4e v bg se kopuva kola a ne se misli za podrujkata.Drugo horata gledat evtinoto malko hora gledat servizna istoriq na koli ako sa vtora ruka TUV sertifikati kolko hora kato si kopuvat kola q karat vodqt na diagnostika v otoriziran serviz v Germany.Za bg nestava vupros tuk po servizite masovo nemogat da rabotqt s diagnosticirasht softuer.Lo6o otnoshenie kum kolite biqt vrati nabirat se na drujkite udrqt v dupki qko.Obshto vzeto e 4e v bg nqma kvalificirani hora za podrujka q mi kajete v serviza na bmw daje koi tehnik ima obrazovanie i obu4enie v bmw Munich mai nikoi na tinka ti brat4ed i go pravqt montior toi sus softuera nemoje da se opravi pulnite nekadurnici sme si nie i tuk e problema.
  • 5 CuMo

    15 9 Отговор
    Пич, аз да ти кажа проблема идва от главите на инженерите разработващи тези коли. Няма какво да се обяснява за сервизите тук, то е ясно че са страшно зле. Но си спомням как веднъж четох в сп. Ауто Билд, как беше поместена статия за Рено Лагуна, 2002 или 2003 и статията се казваше "Неговият дом бе сервиза", сега искаш да ми кажеш че и сервизите в Германия ли са зле и не могат да се справят с проблемите??? То проблемите са толкова много, че няма оправия с тях...

    Коментиран от #6

  • 6 aero

    20 5 Отговор

    До коментар #5 от "CuMo":

    statiata sus zaglavie "Negovia dom be serviza" se otnasiashe za VW Touran....
  • 7 Про

    15 4 Отговор
    Всички знаем, че Аутобилд не са достатъчно обектвни към френските автомобили, пък и останалите.
  • 8 toto

    9 3 Отговор
    за това обичам българските издания,като мобиле, защото все пак са по-безпристрастни.
    Рената ми харесват и двете
  • 9 ivanov

    13 3 Отговор
    не се хабете.От 20 г.карам само РЕНО.Почти всички модификации.Сега съм с Лагуна.Не я давам за нищо.Да и имат возията всички останали(говоря за марката).Няма кола,правена за нашите пътища!Всички се разбиват.И не е скъпа поддръжката,колкото ме плашеха отначало за първото Рено.И не четете само Аутобилд има и други списания.Безопасно шофиране на всички.
  • 10 depp

    9 3 Отговор
    Пичове,имам Клио 2000-та година и освен малките бъгове на електрониката ,които отстраних без проблем ,нямам оплаквания.Имам и опел вектра Б ,мисля че тя ми създава повече проблеми... да не говорим че возията и е като на каруца.. Реното е по-готина кола стига да я поддържаш както трябва.Двигателя е 6+,не близва масло за разлика от вектрата която пие повече масло от колкото бензин...
  • 11 dd

    6 4 Отговор
    latitude prilicha na honda acord
  • 12 pp

    6 1 Отговор
    ... те и за Пасата, АутоБилд бяха " писали вечният пациент" ,ама к'во от това естественно че най масовите коли най много се сервизират !Та за тия 2те тука незнам на мене Лагуната преди фейса ми харесваше повече а за Latitude да не последва ВелСатис-а щото изглежда солидна кола
  • 13 xe xe xe xe

    7 4 Отговор
    Germancite neobichat francuzite adac napraviha crash test za renault laguna s 80 km/h pri polojenie 4e se pravi s 64km/h i kvo da dokajat nishto to pak vutre kuklata 6te6e da ocelee 6to ne go napraviha s nqkoi Opel 6te6e da e su6toto.Primerno ot Italy i Spain ne sum 4uval mnogo kritiki za frenskite koli da vi kaja 4estno moje i da ima ama neznam latinska amerika su6to v Brazil Renault imat zavod ne se oplakvat no v USA ne gi vnasqt i 6to 6toto mrazqt francuzite amerikancite.Taka 4e tezi klasacii sa si malko mrazq francuzite 6toto sireneto im meri6elo makar 4e negovorim za sirene a za koli.A i na sireneto ni6to mu nqma extra si e s vince daje nemcite go kopirat i pravqt camembert brie i sinio sirene fromage bleu,sus zdrave.Pove4eto neshta sa politika na toq svqt.
  • 14 фв

    10 1 Отговор
    преди време карах лагуна,а сега голф.Ако не е икономичността на голфа пак бих карал лагуна,но само този модел,понеже комфорта е несравним.И нямаше проблеми с нея,освен че не падаше под 10/100.Като цена/качество не смятам,че има по-добра кола в този клас.
  • 15 xe xe xe xe

    6 1 Отговор
    Estestveno ima i golemi nedoumici primerno taq pusta rezervna guma na starite frenski koli 6to trqbva da e otdolu nikoi nemoje da ti kaje po-maloumno ne6to i rusnacite nqma da napravqt mnogo detaili sa razpolojeni na mesta kudeto lesno vlizat voda i bokluci tva e taka,no vsqka kola konstruktivno ima nqkoi takiva detaili leko nedomisleni a i cenata qsno e 4e za kola za 23000lv nqma da e kato Bentley no da ne zabravqme 4e i Aston Martin Lagonda e bil stra6no 4upliv vupreki cenata si a i baq po-skupi koli davat defekti estestveno po-malko no sa i baq po-skupi.Renault vw opel davat pove4e defekti no se karat 4esto vie kvo iskate v auto bild da pi6e 4e ferrari se 4upi kudeto ima 100 v Germaniq li primerno i se karat po 3-puti v godinata.

    Коментиран от #16

  • 16 аз

    8 1 Отговор

    До коментар #15 от "xe xe xe xe":

    Estestveno ima i golemi nedoumici primerno taq pusta rezervna guma na starite frenski koli 6to trqbva da e otdolu nikoi nemoje da ti kaje
    Аз мога да ти кажа. За да не ти се налага да разтоварваш багажа, когато пукнеш гума. А гумите не се пукат само в слънчеви дни на горски полянки, ухаещи на диви ягоди. Понякога се пукат и в дъжд, и на разкаляни пътища.
  • 17 xe xe xe xe

    9 0 Отговор
    da naistina si prav zatova ne se bqh setil mersi.Nazdrave!
  • 18 Tony_RS

    16 4 Отговор
    Ясно е, че Французите правят
    едни от най-добрите самолети - Мираж и Еърбъс;
    може би най-добрия влак - TGV;
    и едни от най-добрите автомобили - ясно е кои са, като безспорно Рено са водещите;
    и точно това не могат да преглътнат германците и страшно много ги мъчи. Но тя враждата е заложена исторически и те използват всяка една възможност да умаловажат тези факти чрез тъпите си медии.
    В Аутобилд съм виждал примерни тестове на Меган сред немски марки:
    най-бързо ускорение
    най-висока макс.скорост
    най-добра еластичност
    най-добър спирачен път
    най-безшумен
    най-богато обзавеждане
    ...и познайте - Предпоследен!- ха-ха
    Но ние почитателите си знаем, че това е прикрито първо място - факт! А другите, щом тези лъжи им помагат за съня, нека си вярват.
    Впрочем, по темата - фейслифта никак не е лош.
  • 19 xe xe xe xe

    8 0 Отговор
    Frenskite koli ne sa lo6i v nikakuv slu4ai.Az izkazvam bezpristrastno mnenie na bazata na logika opit i dokazatelstva a ne prazni kafedjiiski prikazki.Haresvam i mnogo nemski koli no ne sum suglasen s omalovajavaneto na edni nelo6i koli.Vseki prikazva za troshlivostta na frenskite e mi taka 6te e vie kakvo iskate tva da ne e btr.Bulgarina negleda da si opravi putishtata i da vdigne ka4estvoto na podrujkata a obvinqva proizvoditelq.Svikvaite s vse po-golqma tro6livost ot vsi4ki proizvoditeli novite koli sa s mn elektronika kvo iskate da sa zdravi kato pe4ka rahovec.Kupete si edin IPHONE za 1500 kinta i po4nete da go biete v zemqta na vtoriqt udar 6te go namerite na par4eta i kvo izliza 4e nokia 3310 e po-dobra li gluposti.Prosto svikvaite i si pazete ve6tite.
  • 20 nekyv

    4 14 Отговор
    Dori italqncite pravqt po-dobri koli ot fransetata
  • 21 xe xe xe xe

    5 2 Отговор
    Eto bulgarskiqt seltak se obajda za da potvurdi mnenieto bulgarite kolko sme tupi napuk na otkrivaneto na pc ot John Atanassov i tn masoviq bg si e za nivata i te tva si e.:D
  • 22 Йордан

    19 0 Отговор
    Благодаря за интересния материал!
  • 23 академик

    17 3 Отговор
    френските коли са супер готини отвсякъде,здрави са не по-малко от другите,имат перфектна визия,комфорт безопасност и надеждност!!! Не са като немските дървета-голф и компания дървени отвътре и отвън а за комфорт и дума не става,едни лагерни колички....
  • 24 Kurti

    2 18 Отговор
    Ave ne mi hvalete kola s emblemata na P.TKA!
  • 25 Пламен

    9 0 Отговор
    Тя войната Френски срещу немски автомобили не е от вчера, и едва ли някога ще свърши.
    Както винаги Рено предлагат едно от най-добрите съотношения цена-качество-комфорт.
    Единствено на Латитюд не ми харесва предната решетка, че много бие на Пасат. Останалото е перфектно, както винаги. Мисля че с този класически триобемен дизайн, модела ще се продава много по-добре от Вел Сатис.
  • 26 рендист

    6 0 Отговор
    Аз карам Клио 93 г от 6 години, първата ми кола и до сега не съм имал никакви ядове с тази кола, смених тампоните наскоро, частите са супер евтини, няма каско, и да ми я откраднат няма да плача, кола мечта!
    Добри коли са рендетата с много евтина поддръжка, непретенциозни.., но предполагам, че новия материал е по взискателен:)
  • 27 МариоДимитров

    10 0 Отговор
    Определено едни от най- атрактивните возила в сегмента и като визия и като комфорт и като цена! Не съм чел коментарите но най- вероятно както навсякъде невежите в 60% от коментарите пишат че френските колииии... да не продължавам..., но няма кола която да не се троши "пред дупката всички са равни" ;)
  • 28 haha

    3 4 Отговор
    За трите Ф-та чувалили сте?
  • 29 Име

    0 1 Отговор
    новото clio е симпатяга. Дотук съм с рената. Сори но харесвам само рено алпин, рено 5 турбо,клио и разбира се винтиловата 19ка (двувратката)
  • 30 ddd

    5 0 Отговор
    кат не ти харесва , тури си една емблема с К.Р отзад и карай.
  • 31 tony

    7 1 Отговор
    от три години имам новата лагуна,отлична е.
  • 32 Megane

    1 0 Отговор
    За тази цена са си перфектни колите!
    А Лагуната беше по-симпатична преди фейс лифт-а мисля ...
  • 33 RS

    1 1 Отговор
    Много добре балансирани автомобили и перфектно съчетание на цена и качество.
    Дано да са избегнали някои, които въведоха с цел улесняване на производството, но директно затрудняват експлоатацията ...
    Дребни, но леко дразнещи - използване на много слаби пластмаси при възлови детайли, като жилата движещи скоростите и други механизми (то всъщност това важи за всички производители от цял свят)..., изтъняване на някои детайли, с цел олекотяване в някои зони (тънки стъбла на амортисьори, които се кривят лесно по нашенски дупки)

    и най вече да няма подобно изпълнение като при Меган 2 примерно - за смяна на крушка на крушка на фар да се рови през подкалника и по-дебела ръка да няма шанс да достигне въобще до мястото...