Автомобилите с марка Lada все още са сред най-популярните в Русия, където от производствената линия на всеки 21 секунди излиза нова кола, но сега, те имат сериозен шанс да се завърнат на Острова.
Стив Норман, вицепрезидент на Renault UK, заяви в едно интервю, че : "Обединеното кралство беше един от малкото пазари, на които Lada постигна успех. Убеден съм, че е подходящото време да ги върнем."
Това изказване идва 23 години след оттеглянето на Lada от Острова. Тогава шофьорите започнаха да избират по-доброто управление и по-икономичното използване на автомобили и нормално, отхвърлиха "Ладите".
Ще припомним, че компанията е създадена от съветското правителство през 60-те години на миналия век, за да се справи с нарастващото търсене на "лични автомобили" за вътрешните пазари, като сключват сделка с италианците от Fiat. Това се случва през 1966 година, когато АвтоВАЗ купува правата за популярния модел 125.
Той е и в основата на класическата форма на марката Lada. Държавната корпорация АвтоВАЗ строи гигантска фабрика близо до Москва, като тя и до днес е функционираща, но вече под ръководството на Renault. Това всъщност е третият по големина завод за автомобили в света.
През 70-те години АвтоВАЗ се решава на износ. Lada 1200 прави своя британски дебют на автомобилното изложение на Острова през 1973 година и започва да се продава във Великобритания година по-късно на цена от £999.
Въпреки въпросите относно производството и най-вече качеството, ограничената скорост и базовият и спартански интериор, автомобилът става хит сред доста голяма част от англичаните.
Този успех е затвърден от появилата се впоследствие Niva, което става през 1979 година. Тогава това е най-евтиното 4х4 превозно средство във Великобритания. Следват модела Riva, появил се на пазара на Острова през 1984-а и модернизираният хечбек Samara, който пристига през 1987 година на цена от 5053 паунда.
Новоприватизираният АвтоВАЗ обаче не може да бъде в крак с международното търсене и през 90-те години на миналия век продажбите на Lada във Великобритания намаляват драстично.
Също така британските фирми, които модифицират внесените автомобили, за да ги направят отговарящи на екологичните норми във Великобритания, не могат да са в крак с процеса, необходим за спазване на наредбите за вредни емисии в Европа. Така последната Lada е продадена на Острова на 4 юли 1997 година.
Сега, колкото и да е странно, изглежда, че има реален интерес за завръщането на Lada във Великобритания. Алън Бърд, който има сайт за продажба на резервни части за Lada във Великобритания, споделя, че в момента по пътищата на Острова все още се движат 3 500 "лади". Именно Бърд е инициатор за завръщането на марката във Великобритания.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 шумец
Коментиран от #7, #91
11:02 23.03.2020
2 смех
11:03 23.03.2020
3 Лада Армата
11:04 23.03.2020
4 Townboy
Коментиран от #12, #80
11:06 23.03.2020
5 Алекс
Коментиран от #9
11:11 23.03.2020
6 STEFCO
11:11 23.03.2020
7 Fuckyoutoo
До коментар #1 от "шумец":
И как ще стане бе антибългарин, няма вече съветски съюз, хахахахахахаха! Това сте вие, кремълските подлоги,само путя и сорос са ви в устите. Безмозъчни папагали, кънти в кухината някоя поредна пропаганда и като манафски глашатаи бързате да си я кажете.11:12 23.03.2020
8 Random
125 и 124 нямат почти нищо общо, 124 е нов модел, 125 е 1300/1500 с панели на 124. Освен конструкцията на монокока, друга голяма разлика е и задното окачване - 125 е с ресьори, 124 е с пружини, като на 124 амортисьорите са в пружините, руснаците преправят задния мост и ги изкарват извън пружините.
Коментиран от #58
11:14 23.03.2020
9 Random
До коментар #5 от "Алекс":
Щом дачия купуватКоментиран от #48, #56
11:15 23.03.2020
10 смок
11:19 23.03.2020
11 Може
Коментиран от #19
11:20 23.03.2020
12 пилот на Ферари
До коментар #4 от "Townboy":
Ми яхвай колелото бе дивак . Кой те кара да се качваш на Лада. Представите за Лада на сегашното население на България са от преди 30 години. Някой виждал ли е на живо моделите след това ?Все пак най добрата кола е новата !!
Коментиран от #74
11:22 23.03.2020
13 пилот на Ферари
Коментиран от #15
11:25 23.03.2020
14 Олимпийска надежда
11:31 23.03.2020
15 Random
До коментар #13 от "пилот на Ферари":
Да, от фиатовия двигател остават само сегментите на буталата, все пак са имали готово оборудване за тях.11:33 23.03.2020
16 Тошко
Коментиран от #17
11:37 23.03.2020
17 пилот на Ферари
До коментар #16 от "Тошко":
Разбирач , пак казвам , че говориш за модели от преди 30 години ! Че и по вече , защото Самарите бяха с електронно запалване. И въпреки това нямаше Лада която да те остави на пътя. Само трябваше да имаш един палец резерва в жабката. А относно центровката - всеки можеше и сам да си я направи!Сега колко човека могат сами да си поправят автомобила ?
Като спре - и до там ! Или въжето или пътна помощ !
Коментиран от #29
11:43 23.03.2020
18 Borislav Popov
Има ли тук, някое по умно комунде да ни обясни, защо тогава е имало такова разделение между народите ?
Коментиран от #21, #27, #40
11:54 23.03.2020
19 Borislav Popov
До коментар #11 от "Може":
Ми тя твоята ВАЗ-Лада вече е придобита от Рено бе, умникум.12:02 23.03.2020
20 караоши нинджа
12:07 23.03.2020
21 пилот на Ферари
До коментар #18 от "Borislav Popov":
А бе готин - тук кога точно ще си купиш нова кола ? 1989 година са се продавали 127 хиляди нови автомобила ! Сега колко нови ? 27 хиляди ?! Да не говорим че половината са на банки , държавни учреждения или фирми .Средната възраст на автопарка ни е 18 години ???!!!!
Кога едно време си купувал части от автоморга ?
Коментиран от #22, #23
12:21 23.03.2020
22 Не му обяснявай
До коментар #21 от "пилот на Ферари":
на този, безнадеждно тъпа калинка е.Коментиран от #24
12:28 23.03.2020
23 Borislav Popov
До коментар #21 от "пилот на Ферари":
Абе готин, ти явно не си от тези по умните комундета, така, че трай си там. Не превъртай нещата, никой не ти говори за 1989 г. и за сегашните цени. Питам конкретно за началото на 70-те години на миналия век, когато жигулките са се продавали на острова за по 1000 паунда, а тук ни ги продаваха по 6000 лв. и на това отгоре и ред чакахме за тях.Коментиран от #25
12:33 23.03.2020
24 Едва ли има по тъпо
До коментар #22 от "Не му обяснявай":
и по долно същество, от теб бубулечко.12:39 23.03.2020
25 пилот на Ферари
До коментар #23 от "Borislav Popov":
Ами ще чакаш ред - защото всеки можеше да извади пари за нова кола.Сега колко човека могат да извадят суха пара в кеш за нов автомобил ?
Ако се юрнат всички към магазините за нов автомобил , смяташ ли че и сега могат да задоволят потребностите на девет милиона българи - колкото бяхме тогава ?
Коментиран от #26
12:41 23.03.2020
26 Borislav Popov
До коментар #25 от "пилот на Ферари":
Пак извърташ нещата и се правиш на халосан. Ми те и англичаните, всеки е можел да извади 1000 паунда и да си я купи, но не е чакал по 10 и кусур години, както ние чакахме. При това жигулките на острова, са били 5 пъти по евтини отколкото в България. Те, конкретно и затова разделение на народите питам и аз, а не за тези локуми, които ги разтягаш ти тука.Коментиран от #28
13:02 23.03.2020
27 Random
До коментар #18 от "Borislav Popov":
Що си мислиш че тогавашния паунд и сегашния са с еднаква стойност? 89-та година цената на Riva на острова е била 3495 паунда, или 8462 паунда 2016г. Месечна заплата в никакъв случай, виж, 6-месечна ако не харчи за нищо друго ще стигне. В момента дакел сандеро там почва от 7хил паунда.Коментиран от #30
13:18 23.03.2020
28 пилот на Ферари
До коментар #26 от "Borislav Popov":
В Англия колко фирми за производство на автомобили съществуват по онова време ? А в България три пъти пробваме да произвеждаме автомобили и все не се получава!Има санитарен минимум за да просъществува дадено производство.
Все едно Албания или Черна гора да построят завод за автомобили.
През 70 - години почва масовизацията на автомобилите. Смяташ ли че може да се насмогне за няколко години задоволяването на пазара ?
Коментиран от #31
13:21 23.03.2020
29 Хихи
До коментар #17 от "пилот на Ферари":
Лада не те оставяше на пътя, защото си в прибираш с бутане. Жената, децата опъваха жили да придвижат допотопното возило.13:40 23.03.2020
30 Borislav Popov
До коментар #27 от "Random":
Още един извъртач, говоря ти не за 1989 г. а за 1972-1973 г. когато в Англия са стрували 1000 паунда, а тук 6000 лева, плюс ред се чакаше. Ти знаеш ли какъв е бил курса на паунда към лева, през тези години, че плямпаш и знаеш ли какви са били тогава заплатите на англичаните ?Коментиран от #32, #34, #42
13:43 23.03.2020
31 Borislav Popov
До коментар #28 от "пилот на Ферари":
Ние също щяхме тогава да си имаме автомобилно производствво, ако не беше големия брат отгоре да ни се бърка и да ни заповядва,какво не трябва и какво трябва да правим. А на него, съвсем не му е било изгодно ние да имаме авто производство, иначе кой щеше да му купува, жигулките и ладите и волгите, за по 6-7 хиляди лева, че на това отгоре и на опашка да стои по 10 години за тях.Коментиран от #33
14:01 23.03.2020
32 Random
До коментар #30 от "Borislav Popov":
Така, 72-ра година 963 паунда са 12294 паунда от 2016 година, кажи пак как са една заплата.Коментиран от #37
14:06 23.03.2020
33 Random
До коментар #31 от "Borislav Popov":
Дааа, хахаха. 758 фиата за 4 години и 6540 рена за 6 години. При цена 6100лв за Рено 8 и 6800 за Рено 10. Е сега ако може и да посочиш по какво Рено 8 превъзхожда 2101, та разбираш ли да е било заплаха...Коментиран от #38
14:12 23.03.2020
34 Random
До коментар #30 от "Borislav Popov":
Нова информация - 2103 1976г е струвала от 1676 паунда до 2511 паунда. Същата година крайслер алпайн струва 2164 паунда от 1976г или 16399 паунда от 2016.14:18 23.03.2020
35 Бориславе
14:32 23.03.2020
36 Един
15:04 23.03.2020
37 Borislav Popov
До коментар #32 от "Random":
А защо не казваш, колко паунда, са били през 1973 г. 6000 хиляди лева бе, умникум и не ги обръщаш ония левове в сегашни, за да разберем колко ние всъщност сме плащали за жигулитата и колко са плащали британците ? При положние, че те са имали още тогава заплати о 1000 паунда, а ние тук сме получавали по 200 лв.Коментиран от #41
15:04 23.03.2020
38 Borislav Popov
До коментар #33 от "Random":
Това е било само началото, по нататък производстото щеше да се увеличи и цените щяха да паднат. Я ги виж румънците, караха си дачиите и хич не им дремеше на сайдера и не чакаха като нас, ред за лади и жигулита по 10 - 15 години.Коментиран от #39
15:14 23.03.2020
39 Random
До коментар #38 от "Borislav Popov":
За периода 1966 - 1971 у нас са произведени 6540 бройки Рено 8 и Рено 10. Румънците за 1968 до 1972 са произвели 37546 Рено 8(Дачия 1100).Коментиран от #46
16:14 23.03.2020
40 КПСС
До коментар #18 от "Borislav Popov":
Има обяснение. Значи за цената от 6100 лева не са виновни руснаците. Тази цена е формирана в НРБ. Мога да ти ги обясня нещата по- подробно. Аз съм от знаещите комунета.16:21 23.03.2020
41 Random
До коментар #37 от "Borislav Popov":
Доларът е бил 0,5 паунда, а лева е бил 1,4 долара. Дай линк към достоверна информация за цената, аз така мога да кажа че е била 2000лв.Коментиран от #44
16:23 23.03.2020
42 КПСС
До коментар #30 от "Borislav Popov":
Цените през социализма се формираха по административен път. Ама не ми се пише да ти обяснявам.Но колата е идвала от СССР на цена 1300 лева.Коментиран от #45
16:31 23.03.2020
43 Англичанина
16:51 23.03.2020
44 Borislav Popov
До коментар #41 от "Random":
За коя цена да ти давам линк бе, умньо, ти не чете ли тук текста на тази новина, че Жигулата през 1973 година започва да се продава във Великобритания година на цена от £999 ?? Или ти само картинките разглеждаш тука ?16:54 23.03.2020
45 Borislav Popov
До коментар #42 от "КПСС":
Какъв административен път те е подгонил пък теб бе и какви 1300 лв. Ха сега да ми кажеш тогава, как е било възможно една Жигула при проклетите капиталисти да се продава само за 999 паунда, а в меката на комундета в СССР се е продавала за цели 6000 х. рубли и а България също за 6000 лв. ?? Тоест средния англичанин е трябвало да работи за нея 1 месец, а средния българин или руснвк, 2-3 години.А за чакането на ред 10-15 г. кой е виновен, пак ли административния път ?
Коментиран от #47
17:11 23.03.2020
46 Borislav Popov
До коментар #39 от "Random":
Е и, какво искаш да кажещ с това не можах да те разбера ? Това колко Дачии произвеждали румънците, отменя ли факта, че една Жигула през 1973 г. е струвала в Англия, само 999 паунда, тук и в Русия, се е продавала за цели 6000 лв\руб. ?? През 1973 г. 6000 лв. равнявят ли се на 999 паунда бе, умньоооо ?? А един среден българин или руснак, можел ли е с една заплата да си купи Жигула, както е можел да го направи средния англичанин ??17:30 23.03.2020
47 Random
До коментар #45 от "Borislav Popov":
Цената в България искам бе умньооо. 999 паунда са 2841лв през 1974г. Ако си мислиш че островните са получавали 1000 паунда заплати 74-та си за психодиспансера.Коментиран от #49
17:39 23.03.2020
48 Алфа Ромео
До коментар #9 от "Random":
Дачията е по качествено направена въпреки че са под една шапка.Коментиран от #50
17:46 23.03.2020
49 Borislav Popov
До коментар #47 от "Random":
За психодиспансера си точно ти бе, умньо, аре кажи ти каква е била средната заплата в Англия, шом смееш да хвърляш такива обвинения. А за цената в България какъв линк искаш да ти пускам ? След като и малките деца знаят и знаеха, че Жигулитата струваха по 6000 лв. и нагоре в зависимост от града в който се продаваха. Коментатор номер 40 КПСС и той ти го е казал, а и а СССР са се продавали за по 6000 рубли и тук е нямало как да се продават по евтино.Коментиран от #51, #81
18:01 23.03.2020
50 Random
До коментар #48 от "Алфа Ромео":
Хахахаха18:11 23.03.2020
51 Random
До коментар #49 от "Borislav Popov":
38 паунда на седмица без осигуровки и др. https://api.parliament.uk/historic-hansard/written-answers/1974/jan/28/average-wageКоментиран от #54
18:13 23.03.2020
52 Лада
18:19 23.03.2020
53 Пешо
18:27 23.03.2020
54 Borislav Popov
До коментар #51 от "Random":
38 паунда, ама на ден бе, умньооооо, а не за работна седмица. Не четеш ли, че отначалото пише, 868 паунда средна месечна заплата ?? Хе, хе, ти май в опита си да докажеш, че сестра ти не е ковра, сам си вкара автогол - HC Deb 28 January 1974 vol 868 c30W \\ Тоест излиза, че аз съм прав и не аз, а точно ти си за психодиспансера, понеже средния англичанин, наистина е можел да си купи жигулка, само с една заплата. Аз си знаех, че ти си малко от тез по тъ.чките, дето само се заяждат тук с останалите и този път, ти сам се доказа, че си такъв.Коментиран от #55
18:37 23.03.2020
55 Random
До коментар #54 от "Borislav Popov":
Ти си уникален бе, е*ем ти и английския. То си пише average WEEKLY wage, тоя се хванал за някакъв номер...Коментиран от #59
19:23 23.03.2020
56 Сребролюб Мангизлиев
До коментар #9 от "Random":
Тя.... статията гола водаМного грешки:
1) Toвa било FIAT 125
2) Завода бил близо до Москва
-НЕ Е БЛИЗО
3) Лада Нива била от 1979 . НЕ, от 1976 е
19:24 23.03.2020
57 Кико
19:30 23.03.2020
58 Танко
До коментар #8 от "Random":
Полски 125 е 1300/1500. Италианският 125 е1600'кубика.19:38 23.03.2020
59 Borislav Popov
До коментар #55 от "Random":
Уникален си ти бе умньо, 38 паунда, това е средния дневен надник, за работниците мъже, които са над 21 годишна възраст. Ми то си го пише бе, чети мистер Томас Кокс спросил государственного секретаря по вопросам занятости, какова средняя заработная плата, выплачиваемая в Великобритании.Г - н Чичестер-Кларк Последняя доступная исчерпывающая информация о среднем заработке получена из Обзора новых доходов и относится к апрелю 1973 года. Ниже приведены оценки из этого обследования среднего валового дневного заработка в Великобритании в апреле 1973 года для взрослых, работающих полный рабочий день.
Коментиран от #60
20:34 23.03.2020
60 Random
До коментар #59 от "Borislav Popov":
Ей, копирай и постави в гугъл преводач като не знаеш. Average gross WEEKLY earnings. Потърси какво е WEEK.Коментиран от #62
20:40 23.03.2020
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Borislav Popov
До коментар #60 от "Random":
Ми превел съм ти го на руски специално за теб бе, черно на бяло си го пише, среднего валового дневного заработка в Великобритании в апреле 1973 года для взрослых. Ти да не искаш да кажеш, че 1973 година на остроап са получавали , 150 паунда заплата бе ? Когато в съшата тази година, средната заплата в САЩ е била 631 долара -http://www.opoccuu.com/aw.htm
Коментиран от #64, #67
21:12 23.03.2020
63 Random
До коментар #61 от "сдегехъ":
Така ли? На мен пък ми се струва че за 2019 АвтоВАЗ са продали 362356 автомобила, а Киа - 225901, Хюндай - 179124, Рено - 144989, ФВ - 104384. https://abreview.ru/stat/aeb/Коментиран от #66
21:19 23.03.2020
64 Random
До коментар #62 от "Borislav Popov":
Вземи се гръмни, стига хаби въздуха.Коментиран от #65
21:20 23.03.2020
65 Borislav Popov
До коментар #64 от "Random":
Вземи си тегли бримката, че за такива като теб, жалко и оловото да се хаби, зян.Коментиран от #71
21:27 23.03.2020
66 сдегх
До коментар #63 от "Random":
Ми никъде не пише в твоя линк бе гюптин че тоити скапани лади са продали 360 х.бр. и освен това киа продава на световния пазар , 10 пъти поаече от скапания ти сран ваз.Коментиран от #69
21:39 23.03.2020
67 Гост
До коментар #62 от "Borislav Popov":
За всичко съм съгласен с теб,само с едно не. Баща ми 1970 година започва работа като секционен майстор със заплата 75лв!!!! Така че с тази заплата ще са му нужни доста повече 2-3 години. Иначе каузата ти за спор с Random ти е обречена,по добре спори с телевизор. А онзи така наречения пилот на ферари той сигурно е от някое високопланинско село и никога не е пътувал из България да се огледа за автопарка че не е толкова стар колкото казва.Коментиран от #68
21:48 23.03.2020
68 Borislav Popov
До коментар #67 от "Гост":
Аз с този мухльо Рандома не споря, просто му наливам ум-разум в кухата лейка.Коментиран от #70
21:56 23.03.2020
69 Random
До коментар #66 от "сдегх":
То се иска да се помисли и да зададеш периода за който искаш да видиш продажбите.22:11 23.03.2020
70 Random
До коментар #68 от "Borislav Popov":
Че ти нямаш бе, къде си тръгнал да наливаш?Коментиран от #72
22:11 23.03.2020
71 Random
До коментар #65 от "Borislav Popov":
Що говориш на себе си на "ти"?Коментиран от #73
22:12 23.03.2020
72 Borislav Popov
До коментар #70 от "Random":
Нямаш го ти, щот ти е куха лейката, затова и аз ти наливам.22:15 23.03.2020
73 Borislav Popov
До коментар #71 от "Random":
На вас ти говоря бе, олух, мятай си бримката.22:19 23.03.2020
74 Александър
До коментар #12 от "пилот на Ферари":
Да, виждал съм, карал съм..същата некачествена руска шитня, само дето и технологично е остана...С две думи, още по-лошо и по-ненадеждно...прав е човека, като казва че на Лада повече не се качва, аз също!22:48 23.03.2020
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Чочо
23:06 23.03.2020
77 070707
Коментиран от #79
23:39 23.03.2020
78 В е л и к и я
23:47 23.03.2020
79 Де факто
До коментар #77 от "070707":
Трият ти коментара най-вероятно ,защото си невежа русофилска слуга.01:23 24.03.2020
80 Хайл
До коментар #4 от "Townboy":
Ами качи ми се на тура тогара ...с "к" е тура08:23 24.03.2020
81 КПСС
До коментар #49 от "Borislav Popov":
Много неща не ти са ясни. През т. нар. етап на социалистическо строителство стоките се деляха на два типа. От първа необходимост и стоки на лукса. Автомобилът се е третирал като стока на лукса. Облаган е с голяма такса, която е отивала за субсидиране производството на детски обувки, примерно. Сега за цените в капиталистическите страни. Валутите на страните от СИВ бяха неконвертируеми. За да закупуват нещо извън СИВ се нуждаеха от валута. Автомобилите се продаваха в дъмпинг, за придобиване на валута. Цената на лада не е била една заплата, апо- скоро 4-5.Коментиран от #82, #83
09:46 24.03.2020
82 Random
До коментар #81 от "КПСС":
Написал съм му, линк съм му дал, 6 брутни месечни заплати.11:20 24.03.2020
83 Borislav Popov
До коментар #81 от "КПСС":
Ми нали си имаше държавен курс на валутите бе, да не съм гр слагал аз този курс, аре стига ги разтяга тия локуми тук. Паунда тогава вървеше на черно 1 към 2 лева за паунд, а държавния курс беше почти 1 към 1. Айде сега съберете се с онзи де.ил Рандома и сравнете тогавашната цена на Жигулата на острова 999 паунда и в България 6000 лв. Като не забравите да прибавите в България и 15 годишно и чакане и двойната цена на руските таралясници, на черния пазар.Коментиран от #85
11:57 24.03.2020
84 Мухлювци Заспали
12:14 24.03.2020
85 КПСС
До коментар #83 от "Borislav Popov":
Значи аз се опитвам да ти обясня как са се вземали решенията тогава. Сега ти разсъждаваш с днешните кате3гории и не отчиташ, че става въпрос за друго време, с друг ви взаимоотношения. Връзка между цената в НРБ и Великобритания няма. И курсовете на валутите нямат отношение към цените в страните от СИВ. Примерно в България Полски фиат 125п е по- скъп от лада 2103, а в Чехословакия е обратното. Още един пример. Вразличните държави от СИВ цената на автомобилите, изчислени в средна заплата също са различни. Най- скъпи са в СССР, а по- евтини в Чехословакия.Коментиран от #86, #88
18:45 24.03.2020
86 Borislav Popov
До коментар #85 от "КПСС":
Пак разтягаш никому ненужни локуми. Оговори ми кратко и ясно, как така е било възможно, през далечната 1973 г. СССР да продава на проклетите капиталисти в Англия, Жигула за жалките 999 паунда ? А в братската България, да ни ги продават за цели 6000 лева. Е гах тази политка и е гахти и СИВ-а, дето във вражеския лагер, руснаците продават коли на евтения, а на братята по оръжие за двойно по скъпо. При това, за капак, ни караха да ги капарираме и по 15 години ред да чакаме за тях.Коментиран от #89, #90, #92
19:32 24.03.2020
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 КПСС
До коментар #85 от "КПСС":
Ти четеш ли или слушаш само себе си. Цената от 6100 лева е формирана у нас. Автоекспорт не я продава на ДСО Мототехника за 6100 лева, СССР няма общо с това на каква цена са ти продавали на теб. Кое не ти е ясно?20:22 24.03.2020
89 КПСС
До коментар #86 от "Borislav Popov":
Ти чeтeш ли или cлушaш caмo ceбe cи. Цeнaтa oт 6100 лeвa e фoрмирaнa у нac. Aвтoeкcпoрт нe я прoдaвa нa ДCO Мoтoтeхникa зa 6100 лeвa, CCCР нямa oбщo c тoвa нa кaквa цeнa ca ти прoдaвaли нa тeб. Кoe нe ти e яcнo?20:39 24.03.2020
90 БКП
До коментар #86 от "Borislav Popov":
Чакай да ти го обясня още по- просто. Колата идва в НРБ на цена 1600 лева примерно. Разликата до 6100 отива в бюджета на НРБ. С тези пари се субсидират производства със социално значение. Целта е стоки като детско облекло да са на възможно най- ниски цени,Коментиран от #94
20:44 24.03.2020
91 бай Шиле
До коментар #1 от "шумец":
Брат,чет ми тя беше съветска република 45 години,бе.Въпросът е сега,като е американска колония какво се промени.21:35 24.03.2020
92 бай Шиле
До коментар #86 от "Borislav Popov":
Борката Попов е най информирания трол на Козяк.Скоро ще го направят звенвеви.21:44 24.03.2020
93 ВАЗ
06:15 25.03.2020
94 Borislav Popov
До коментар #90 от "БКП":
Простотия, не съм съгласен, не е било така не са ни ги продавали руснаците по 1300 рубли, мортели са ни, както са си искали и освен това са ни карали 15 години, ред да чакаме. А на англичаните са ги продавали по себестоимост.12:07 25.03.2020
95 Neznam
14:55 26.03.2020