Last news in Fakti

31 Март, 2020 14:56 8 079 35

От 504 до новото 208 - шестте модела на Peugeot, печелили "Автомобил на годината" в Европа

  • peugeot-
  • coty-
  • автомобил на годината в европа
От 504 до новото 208 - шестте модела на Peugeot, печелили "Автомобил на годината" в Европа - 1

С избора на новото Peugeot 208 за „Автомобил на годината 2020“ на 2 март в Женева, Марката Peugeot за шести път бива отличена с най-желаната автомобилна награда в Европа. Престижният трофей се връчва всяка година от независимо жури, съставено от шестдесет европейски автомобилни експерта.

Peugeot 208 е първият компактен градски автомобил на марката, избран за „Автомобил на годината“ в Европа. Пет други емблематични модела от различни сегменти също са печелили престижната награда. Седанът от Peugeot 504 - през 1969 г. Универсалният седан Peugeot 405 - през 1988 г. Компактните семейни автомобили Peugeot 307 (през 2002 г.) и Peugeot 308 (през 2014 г.). SUV-то 3008 (през 2017 г.) пък е първият "Sport Utility Vehicle", който печели наградата от създаването и през 1964 година.

Peugeot 504

От 504 до новото 208 - шестте модела на Peugeot, печелили "Автомобил на годината" в Европа


За да откриете първия модел Peugeot "Автомобил на годината" в Европа, трябва да се върнете повече от половин век във времето. През 1969-а 504 е първият автомобил на марката, който печели тази награда. Големият седан илюстрира възхода на моделите от средния клас. Той следва технологичните стъпки на PEUGEOT 404, с изключение на неговото независимо окачване на четирите колела. Уникалният му дизайн е резултат на близкото сътрудничество между стила на Peugeot и Пинифарина. Именно Пинифарина е отговорен за страничната линия и известното пречупване на багажника, а стилът на предницата е френски, за който италианският дизайнер казва, след като отказва да покаже своя собствен проект, че има „очите София Лорен"!

Peugeot 405

От 504 до новото 208 - шестте модела на Peugeot, печелили "Автомобил на годината" в Европа


Почти две десетилетия по-късно, друг седан - Peugeot 405, печели категорично наградата „Автомобил на годината“ за 1988-а. 54 от 57 членове на журито му дават най-високата си оценка! Автомобилът включва нови технологии, като ABS спирачки и дизеловия двигател с мощност 1.9 к.с. с 90 к.с. Има и версия Mi16, която е истински бенчмарк за времето на лансирането си. Неговите 160 к.с. използват най-ефикасната технология за своето време: система с 4 клапана на цилиндър. Отвъд спортното си представяне, 405 е истински успешен с над 5 милиона продадени бройки в световен мащаб.

Peugeot 307

От 504 до новото 208 - шестте модела на Peugeot, печелили "Автомобил на годината" в Европа


През 2002 година 307 представлява перфектният баланс в поколението на компактните, високи и просторни семейни автомобили излизащи на пазара. Функционалост, която му печели, 14 години след 405, титлата „Автомобил на годината“ в Европа. Колата се отличава от конкурентите си с по-голямата си височина, улесняваща качването на борда на неговите пътници. Неговият атрактивен и динамичен дизайн е вдъхновен в голяма степен от модела 206. Има по-добра предна видимост, благодарение на голямото си ветроупорно стъкло. Автомобилът се предлага и с най-чистия дизелов двигател на своето време - 2.0 HDi 110 к.с. с филтър за твърди частици.

Peugeot 308

От 504 до новото 208 - шестте модела на Peugeot, печелили "Автомобил на годината" в Европа


През 2014 г. лъвската марка и автомобилният свят влизат в нова ера. С 308, дизайнери и инженери създават модерен хечбек със спортен дизайн. Благодарение на новата модулна платформа EMP2, новото 308 има компактни размери и по-ниско тегло (-140 кг в сравнение с неговия предшественик) което спомага да направи неговите пътно поведение и маневреност разпознаваема референция в сегмента. Появява се и нов кокпит, който включва различен технологичен арсенал, компактен волан, екран на нивото на очите, високо позиционирана централна конзола и 9.7- инчов сензорен екран. PEUGEOT i-Cockpit®, вдъхновен от концептуалния автомобил SR1, налага нови стандарти за френската марка.

Peugeot 3008

От 504 до новото 208 - шестте модела на Peugeot, печелили "Автомобил на годината" в Европа


Първият SUV, носител на наградата от създаването и през 1964 г., 3008 e комбинация от дизайн, комфорт и пътно поведение. Моделът представя новата визия на марката за SUV сегмента, в пазари, на които търсенето на този силует е ненаситно. Тези елементи са решаващи при избора на PEUGEOT 3008 за "Автомобил на годината" през 2017 г. Автомобилът е и основоположникът на нова генерация на Peugeot i-Cockpit®, позната като "Amplify. През 2016-а, Peugeot Sport представя 3008 DKR. С легендарна тройна победа през 2017 г., и най-високото стъпало на подиума през 2018 г., лъвът добавя името си в списъка с награди на Дакар.

Peugeot 208

От 504 до новото 208 - шестте модела на Peugeot, печелили "Автомобил на годината" в Европа


Новото 208 е шестият модел на Peygeot, който печели най-престижната награда в Европа. Дизайнът му е отличителен и дързък. Именно той поставя новото Peugeot 208 в сърцето на препозиционирането на марката към луксозния клас автомобили. Технологичността му проправя пътя към полуавтономно шофиране с най-новото и най-доброто в сегмента поколение от системи в помощ на водача. Неговото електрическо или конвенционално задвижване предлага свободата на избора на бъдещите му водачи.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Фен

    60 7 Отговор
    На пук на всички фенове на немските и японските автомобили Пежо напълно заслужено печели наградата. Френските коли след 2003 г не отстъпват по качество на немските а са двойно по-евтини втора ръка.
  • 2 free man

    11 43 Отговор
    Ох,френскааа......любов...ДА!!Френска кола?!Нееееееее...

    Коментиран от #32, #35

  • 3 куку руку ку

    37 5 Отговор
    С кеф бих карал едно Mi16... забравили са да споменат, че е 4x4.
    А характерното за Пежата е свъсеният поглед на фаровете. Много по-късно и други марки започнаха да имитират погледа на "лъвчетата"

    Коментиран от #7

  • 4 Марио

    18 15 Отговор
    С изключение на 307 всички са уникални коли

    Коментиран от #34

  • 5 8888

    9 6 Отговор
    Бих карал рено меган 2019 г бензин 140 к.с. интенз
  • 6 Онодий Натов

    11 9 Отговор
    Тези класации са някакви онанизми.Идете да си купите нова кола,и всички дилъри ще ви показват коли на годината,двигатели на годината и подобни радости.Всяка марка е на годината.Не струват нищо А пежо която ми е любимата марка,за нищо не става последните години.Много високи цени,за слабо обурудване,и странни дизайнерски решения.Пример най вече новия 208,едно огромно разочарование..трагедия отвсякъде..много много жалко!и т н.И софия франс ауто са едни мушанки.Абе въобще..не!
  • 7 Гост

    9 3 Отговор

    До коментар #3 от "куку руку ку":

    А аз едно 405 Т16, модификация която не са споменали в статията и по конкретно при представянето на 405.
  • 8 Borislav Popov

    10 7 Отговор
    Кой каскетод пелтечеше тук, че през 60-те и 70-те години на миналия век, само руснаците можели били да правят красиви и качествени автомобили, а западняците правели само грозни и чупливи, пластмасови уродини ?? Та кой е тук уродеца бе, каскети, Пежо 404 или 504 ??

    Коментиран от #10

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Гост

    13 3 Отговор

    До коментар #8 от "Borislav Popov":

    Чел си - недочел, разбрал си - недоразбрал! Човекът бе казал и което донакъде е вярно, че до средата седемдесетте години на 20-ти век, соцавтомобилите и тези западно производство са вървяли ръка за ръка като технологии и дизайн. След това започва изоставането на соцавтомобилите.

    Коментиран от #14

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Borislav Popov

    5 12 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Точно ти си чел и недочел, ето ти един-два коментара от една тукашна стара статия за стара Лада : Вижтe мacoвитe зaпaдни кoли oт 70-тe. Щe ви ce дoпoвръщa, някaкви хeм ръбaти, нeлoгичнo cкoceни, нa мecтa ни в клин, ни в ръкaв зaoблeни eлeмeнти и дялaни c тecлa вътрe, тoчнo кaтo тaзи. A и eдвa ли щe видитe някoя зaпaзeнa. Тaзи
    зa врeмeтo cи e cупeр, бeз знaчeниe руcкa или итaлиaнcкa щe я нaрeчeтe. Или : 2103 зa врeмeтo cи прeз 70-тe e билa мнoгo пo-
    добър aвтoмoбил oт мacoви зaпaдни кoли кaтo Пежо 404, Фoрд Тaунуc и Рeнo 16. В cрaвнeниe c 2101 имa мнoгo пo-лукcoзeн вид кaтo caлoн и външни дeтaйли кaтo лaйcни, рeшeтки, брoни. Прocтo ce уceщa някaкъв итaлиaнcки чaр при тaзи кoлa, цвeтoвeтe в кoитo ce прoизвeждa ca пo-cпeциaлни (жълтo, чeрвeнo, зeлeнo, чeрнo) зa рaзликa oт кoпeйкaтa.

    Коментиран от #17, #19

  • 15 Пламен

    5 8 Отговор
    Гласувам с двете ръце за новото 208! Но, от пежо най-много харесвам седановото пежо 508, модел 2011.
  • 16 Алфа Ромео

    6 2 Отговор
    След 406 и 306 извадиха доста грозотии, това новото 500 и кво беше не е лошо.
  • 17 ТКЗС

    5 3 Отговор

    До коментар #14 от "Borislav Popov":

    Леле, вече ме цитират :) /1-ия, за ръбатите и повръщането/.
    Да не се чудите какво е искал да каже автора/демек аз/, да ви обясня, горе-долу със същите думи. През 60-те и началото на 70-те години, МАСОВИТЕ западните коли са наистина плачевни. Не казвам за разни Ягуари или Бентлита или разни изпреварили времето си коли като DS. Та на фона на МАСОВИТЕ западни коли, с всякакви нелогични модификации откъм издуване на ламарините и недомислени скосявания, руснаците са подбрали най-практичните модели за времето си и са ги пуснали за употреба в соц държавите, а именно Жигула и Москвич. Коли в които не се е правил някой на дизайнер, само да е различен. Прости, недразнещи окото, практични, а сега след толкова години и симпатични, но сега, след толкова години, предпочитам да им се наслаждавам отдалеч ...
  • 18 Va60

    0 4 Отговор
    Suv-четата са ми малко грозни,но останалите са готини
  • 19 ТКЗС

    4 4 Отговор

    До коментар #14 от "Borislav Popov":

    Леко допълнение.
    Не съм фен на колите от 20-то век. Каквото е имало, това се е карало. И Запорожец да е имал някой, не му е било лесно, но му е вършил работа.
    Но гледайки цитираните от теб коли които сравняваш с руското производство, за Рено16 мога да кажа че е ужасно грозен.
    Пежото 404 си е чистокръвен Москвич, на който му е направен фейслифт, който само го загрозява :)
    Форда също ми прилича на Волга със загрозяващ го фейслифт ...

    Коментиран от #20, #21

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Borislav Popov

    3 1 Отговор

    До коментар #22 от "ТКЗС":

    С кой модел Москвич го сравняваш, от коя година, ти видя ли моето Пежо 404 бе, Фреди и то ли ти мяза на Мосавич бе разбирач.... https://www.agscenter.ru/upload/iblock/25b/Peugeot404-coupe-2.jpg

    Коментиран от #27

  • 25 Готин

    1 1 Отговор
    404 е най доброто нещо,което са произвели. Не случайно през 80те години се ползва от масово в арабските държави и посолства.

    Коментиран от #28

  • 26 Готин

    1 1 Отговор
    Грешка 404 да се чете 504 !
  • 27 ТКЗС

    0 1 Отговор

    До коментар #24 от "Borislav Popov":

    Ошибка 404 – страница не найдена.
    Това излиза за "твоето" Пежо, от линка който си добавил.
    Няма да пиша линк, че ще изтрият коментара, напиши Пежо 404 в търсачката и ще ти излязат доста Москвичи с лъвче за емблема.

    Коментиран от #31

  • 28 ТКЗС

    4 0 Отговор

    До коментар #25 от "Готин":

    Не казвам, че са произвели нещо лошо, просто при колите от онези години няма много разлики.
    Както и сега де.
  • 29 Танос

    1 7 Отговор
    Добре,че вадят дизайн за да продават, иначе са пълни кенефи. Никога повече френско!
  • 30 free man

    2 1 Отговор
    От край време -миналият век се носи" славата"на френските коли.....за калпави предници.Откъм дизайн вече го докарват много добре.Едва ли ще отрече някой кой ги кара масово-то се вижда,жените.Особено пък вагината,която са лепнали за емблема на "реното"ми идва в повече...
  • 31 Borislav Popov

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "ТКЗС":

    Пежо 404 няма нищо общо и не прилича на нито един модел, освен това и не разбрах с кой точно модел Москвич го сравняваш. А Форд Таунус, че приличал на Волга, въобще ноу комент https://i.pinimg.com/originals/41/83/c0/4183c0605e9074470c9866ecb2628e55.jpg

    Коментиран от #33

  • 32 БАРС

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "free man":

    Ти някога имал ли си ПЕЖО че вричиш нееее.Мога да ти кажа едно голямо ДА за ПЕЖОТО
  • 33 ТКЗС

    1 1 Отговор

    До коментар #31 от "Borislav Popov":

    Ноу комент ? Ха ха ха.
    Екскюзми, не знаех че пиша на английската кралица.
    Сори. Бай!
  • 34 Гого

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "Марио":

    ,Имах едно Пежо 307 комби Дизел 1,6хди
    (Слагат го тоя двигател на 3/4 марки ванове)
    Та това Пежо го варнах за скрап на 600,000км
    С работещ двигател и всички електроники
    За 8г които го имах смених веднаж стартер и веднаж съединител. Абсолютно нищо друго разбит 6/100 до последно.
    Предницата никога не е хлопала.
    Но го карах в Англия. Исках да си купя пиковия модел но намерих супер запазено като старото ми Пежо и неможах да устоя.
  • 35 Stive

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "free man":

    Знаеш кое е по хубаво от френската любов
    Да хванеш лъва за гривата