С избора на новото Peugeot 208 за „Автомобил на годината 2020“ на 2 март в Женева, Марката Peugeot за шести път бива отличена с най-желаната автомобилна награда в Европа. Престижният трофей се връчва всяка година от независимо жури, съставено от шестдесет европейски автомобилни експерта.
Peugeot 208 е първият компактен градски автомобил на марката, избран за „Автомобил на годината“ в Европа. Пет други емблематични модела от различни сегменти също са печелили престижната награда. Седанът от Peugeot 504 - през 1969 г. Универсалният седан Peugeot 405 - през 1988 г. Компактните семейни автомобили Peugeot 307 (през 2002 г.) и Peugeot 308 (през 2014 г.). SUV-то 3008 (през 2017 г.) пък е първият "Sport Utility Vehicle", който печели наградата от създаването и през 1964 година.
Peugeot 504
За да откриете първия модел Peugeot "Автомобил на годината" в Европа, трябва да се върнете повече от половин век във времето. През 1969-а 504 е първият автомобил на марката, който печели тази награда. Големият седан илюстрира възхода на моделите от средния клас. Той следва технологичните стъпки на PEUGEOT 404, с изключение на неговото независимо окачване на четирите колела. Уникалният му дизайн е резултат на близкото сътрудничество между стила на Peugeot и Пинифарина. Именно Пинифарина е отговорен за страничната линия и известното пречупване на багажника, а стилът на предницата е френски, за който италианският дизайнер казва, след като отказва да покаже своя собствен проект, че има „очите София Лорен"!
Peugeot 405
Почти две десетилетия по-късно, друг седан - Peugeot 405, печели категорично наградата „Автомобил на годината“ за 1988-а. 54 от 57 членове на журито му дават най-високата си оценка! Автомобилът включва нови технологии, като ABS спирачки и дизеловия двигател с мощност 1.9 к.с. с 90 к.с. Има и версия Mi16, която е истински бенчмарк за времето на лансирането си. Неговите 160 к.с. използват най-ефикасната технология за своето време: система с 4 клапана на цилиндър. Отвъд спортното си представяне, 405 е истински успешен с над 5 милиона продадени бройки в световен мащаб.
Peugeot 307
През 2002 година 307 представлява перфектният баланс в поколението на компактните, високи и просторни семейни автомобили излизащи на пазара. Функционалост, която му печели, 14 години след 405, титлата „Автомобил на годината“ в Европа. Колата се отличава от конкурентите си с по-голямата си височина, улесняваща качването на борда на неговите пътници. Неговият атрактивен и динамичен дизайн е вдъхновен в голяма степен от модела 206. Има по-добра предна видимост, благодарение на голямото си ветроупорно стъкло. Автомобилът се предлага и с най-чистия дизелов двигател на своето време - 2.0 HDi 110 к.с. с филтър за твърди частици.
Peugeot 308
През 2014 г. лъвската марка и автомобилният свят влизат в нова ера. С 308, дизайнери и инженери създават модерен хечбек със спортен дизайн. Благодарение на новата модулна платформа EMP2, новото 308 има компактни размери и по-ниско тегло (-140 кг в сравнение с неговия предшественик) което спомага да направи неговите пътно поведение и маневреност разпознаваема референция в сегмента. Появява се и нов кокпит, който включва различен технологичен арсенал, компактен волан, екран на нивото на очите, високо позиционирана централна конзола и 9.7- инчов сензорен екран. PEUGEOT i-Cockpit®, вдъхновен от концептуалния автомобил SR1, налага нови стандарти за френската марка.
Peugeot 3008
Първият SUV, носител на наградата от създаването и през 1964 г., 3008 e комбинация от дизайн, комфорт и пътно поведение. Моделът представя новата визия на марката за SUV сегмента, в пазари, на които търсенето на този силует е ненаситно. Тези елементи са решаващи при избора на PEUGEOT 3008 за "Автомобил на годината" през 2017 г. Автомобилът е и основоположникът на нова генерация на Peugeot i-Cockpit®, позната като "Amplify. През 2016-а, Peugeot Sport представя 3008 DKR. С легендарна тройна победа през 2017 г., и най-високото стъпало на подиума през 2018 г., лъвът добавя името си в списъка с награди на Дакар.
Peugeot 208
Новото 208 е шестият модел на Peygeot, който печели най-престижната награда в Европа. Дизайнът му е отличителен и дързък. Именно той поставя новото Peugeot 208 в сърцето на препозиционирането на марката към луксозния клас автомобили. Технологичността му проправя пътя към полуавтономно шофиране с най-новото и най-доброто в сегмента поколение от системи в помощ на водача. Неговото електрическо или конвенционално задвижване предлага свободата на избора на бъдещите му водачи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Фен
15:02 31.03.2020
2 free man
Коментиран от #32, #35
15:07 31.03.2020
3 куку руку ку
А характерното за Пежата е свъсеният поглед на фаровете. Много по-късно и други марки започнаха да имитират погледа на "лъвчетата"
Коментиран от #7
15:09 31.03.2020
4 Марио
Коментиран от #34
15:10 31.03.2020
5 8888
15:59 31.03.2020
6 Онодий Натов
16:00 31.03.2020
7 Гост
До коментар #3 от "куку руку ку":
А аз едно 405 Т16, модификация която не са споменали в статията и по конкретно при представянето на 405.16:09 31.03.2020
8 Borislav Popov
Коментиран от #10
16:15 31.03.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Гост
До коментар #8 от "Borislav Popov":
Чел си - недочел, разбрал си - недоразбрал! Човекът бе казал и което донакъде е вярно, че до средата седемдесетте години на 20-ти век, соцавтомобилите и тези западно производство са вървяли ръка за ръка като технологии и дизайн. След това започва изоставането на соцавтомобилите.Коментиран от #14
16:31 31.03.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Borislav Popov
До коментар #10 от "Гост":
Точно ти си чел и недочел, ето ти един-два коментара от една тукашна стара статия за стара Лада : Вижтe мacoвитe зaпaдни кoли oт 70-тe. Щe ви ce дoпoвръщa, някaкви хeм ръбaти, нeлoгичнo cкoceни, нa мecтa ни в клин, ни в ръкaв зaoблeни eлeмeнти и дялaни c тecлa вътрe, тoчнo кaтo тaзи. A и eдвa ли щe видитe някoя зaпaзeнa. Тaзизa врeмeтo cи e cупeр, бeз знaчeниe руcкa или итaлиaнcкa щe я нaрeчeтe. Или : 2103 зa врeмeтo cи прeз 70-тe e билa мнoгo пo-
добър aвтoмoбил oт мacoви зaпaдни кoли кaтo Пежо 404, Фoрд Тaунуc и Рeнo 16. В cрaвнeниe c 2101 имa мнoгo пo-лукcoзeн вид кaтo caлoн и външни дeтaйли кaтo лaйcни, рeшeтки, брoни. Прocтo ce уceщa някaкъв итaлиaнcки чaр при тaзи кoлa, цвeтoвeтe в кoитo ce прoизвeждa ca пo-cпeциaлни (жълтo, чeрвeнo, зeлeнo, чeрнo) зa рaзликa oт кoпeйкaтa.
Коментиран от #17, #19
17:07 31.03.2020
15 Пламен
17:46 31.03.2020
16 Алфа Ромео
20:03 31.03.2020
17 ТКЗС
До коментар #14 от "Borislav Popov":
Леле, вече ме цитират :) /1-ия, за ръбатите и повръщането/.Да не се чудите какво е искал да каже автора/демек аз/, да ви обясня, горе-долу със същите думи. През 60-те и началото на 70-те години, МАСОВИТЕ западните коли са наистина плачевни. Не казвам за разни Ягуари или Бентлита или разни изпреварили времето си коли като DS. Та на фона на МАСОВИТЕ западни коли, с всякакви нелогични модификации откъм издуване на ламарините и недомислени скосявания, руснаците са подбрали най-практичните модели за времето си и са ги пуснали за употреба в соц държавите, а именно Жигула и Москвич. Коли в които не се е правил някой на дизайнер, само да е различен. Прости, недразнещи окото, практични, а сега след толкова години и симпатични, но сега, след толкова години, предпочитам да им се наслаждавам отдалеч ...
21:28 31.03.2020
18 Va60
21:30 31.03.2020
19 ТКЗС
До коментар #14 от "Borislav Popov":
Леко допълнение.Не съм фен на колите от 20-то век. Каквото е имало, това се е карало. И Запорожец да е имал някой, не му е било лесно, но му е вършил работа.
Но гледайки цитираните от теб коли които сравняваш с руското производство, за Рено16 мога да кажа че е ужасно грозен.
Пежото 404 си е чистокръвен Москвич, на който му е направен фейслифт, който само го загрозява :)
Форда също ми прилича на Волга със загрозяващ го фейслифт ...
Коментиран от #20, #21
21:44 31.03.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Borislav Popov
До коментар #22 от "ТКЗС":
С кой модел Москвич го сравняваш, от коя година, ти видя ли моето Пежо 404 бе, Фреди и то ли ти мяза на Мосавич бе разбирач.... https://www.agscenter.ru/upload/iblock/25b/Peugeot404-coupe-2.jpgКоментиран от #27
23:03 31.03.2020
25 Готин
Коментиран от #28
04:10 01.04.2020
26 Готин
04:14 01.04.2020
27 ТКЗС
До коментар #24 от "Borislav Popov":
Ошибка 404 – страница не найдена.Това излиза за "твоето" Пежо, от линка който си добавил.
Няма да пиша линк, че ще изтрият коментара, напиши Пежо 404 в търсачката и ще ти излязат доста Москвичи с лъвче за емблема.
Коментиран от #31
07:55 01.04.2020
28 ТКЗС
До коментар #25 от "Готин":
Не казвам, че са произвели нещо лошо, просто при колите от онези години няма много разлики.Както и сега де.
07:57 01.04.2020
29 Танос
08:29 01.04.2020
30 free man
11:07 01.04.2020
31 Borislav Popov
До коментар #27 от "ТКЗС":
Пежо 404 няма нищо общо и не прилича на нито един модел, освен това и не разбрах с кой точно модел Москвич го сравняваш. А Форд Таунус, че приличал на Волга, въобще ноу комент https://i.pinimg.com/originals/41/83/c0/4183c0605e9074470c9866ecb2628e55.jpgКоментиран от #33
14:46 01.04.2020
32 БАРС
До коментар #2 от "free man":
Ти някога имал ли си ПЕЖО че вричиш нееее.Мога да ти кажа едно голямо ДА за ПЕЖОТО19:37 01.04.2020
33 ТКЗС
До коментар #31 от "Borislav Popov":
Ноу комент ? Ха ха ха.Екскюзми, не знаех че пиша на английската кралица.
Сори. Бай!
20:12 01.04.2020
34 Гого
До коментар #4 от "Марио":
,Имах едно Пежо 307 комби Дизел 1,6хди(Слагат го тоя двигател на 3/4 марки ванове)
Та това Пежо го варнах за скрап на 600,000км
С работещ двигател и всички електроники
За 8г които го имах смених веднаж стартер и веднаж съединител. Абсолютно нищо друго разбит 6/100 до последно.
Предницата никога не е хлопала.
Но го карах в Англия. Исках да си купя пиковия модел но намерих супер запазено като старото ми Пежо и неможах да устоя.
11:47 02.04.2020
35 Stive
До коментар #2 от "free man":
Знаеш кое е по хубаво от френската любовДа хванеш лъва за гривата
12:57 02.04.2020