29 Април, 2020 10:53 8 084 46

Като Tesla Model S, но на половин цена

  • xpeng motors-
  • tesla-
  • xiaopeng p7-
  • model s
Като Tesla Model S, но на половин цена - 1

Китайската компания Xpeng Motors пуска в продажба на вътрешния пазар пряк конкурент на Tesla Model S, който може да измине повече километри с едно зареждане и струва два пъти по-малко. Автономният пробег на Xiaopeng P7 е 706 км, със 79 повече от най-"далекобойната" версия на американския електромобил Long Range Plus.

Като Tesla Model S, но на половин цена

Новият китайски модел на ток ще получи няколко модификации със задно или двойно предаване и батерии с капацитет от 70.8 до 80.9 кВтч. Зареждането до 30% и 80% отнема съответно 28 и 31 минути, пробегът варира от 568 км за базовата версия до 706 за Super-Long Range.

Като Tesla Model S, но на половин цена

Xiaopeng P7 е дълъг 4 900 мм, а междуосието е 3 000 мм. За сравнение при Model S тези габарити са съответно 4 980 и 2 960 мм. Китайският електромобил има коефициент на въздушно съпротивление 0.236 срещу 0.24 при "тѐслата".

Като Tesla Model S, но на половин цена

Новият конкурент на Model S също разполага с автопилот от трето ниво. Системата се ориентира на пътя с помощта на 14 камери, една от които с висока точност на позициониране, 12 ултразвукови сензора и 5 високочестотни радара. В салона има 10.25-инчов цифров приборен панел, който прелива плавно в 14.96-инчовия сензорен екран на мултимедията.

Като Tesla Model S, но на половин цена

Продажбите на Xiaopeng P7 започват през юни. Цените започват от 229 900 юана (€29 902) за базовата версия. Модификацията Super-Long Range ще струва 339 900 юана (€44 210). В Китай най-евтината Tesla Model S 75D струва 782 900 юана (€101 827).


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Въй Въй

    38 16 Отговор
    Не, не! Сигурен съм, че ДВГ няма да умре! Ще остане на картинки!
  • 2 Гуруто на Мъск

    28 6 Отговор
    След тази новина ще се напушим до смърт. Алилуя!
  • 3 тунберг

    43 26 Отговор
    бравус, смърт за скъпата тесла, евала на китайците , да идва и в българия !!

    Коментиран от #10

  • 4 Алфа Чакал

    20 2 Отговор
    Това ако го закарам на Бай Пешо кварталния майстор направо ще се чуди от къде да я почне но съм сигурен ,че ще изолира някой от ултра звуковете сензори и камерите и ще кое, че така е по-добре.И с тея електрички прецакани бизнеса с катализатори.Купуваш то за 120 лв и го даваш за 350лв.Като оправиш двама тариката днес защо да работиш.
  • 5 Джуган

    10 6 Отговор
    Ха ха, сиромах човек и на половин пу.... се радва 👅
  • 6 Ицо

    11 18 Отговор
    Да , обаче Тесла прави по 1 милион километра и повече, , а не Ксяо Мяо
  • 7 фактически

    25 6 Отговор
    Не знам за Тесла ама немците със сигурност умират
  • 8 AC/DC

    7 3 Отговор
    имах я от дъвка Турбо....
  • 9 AC/DC

    7 14 Отговор
    Красива като японска вишна, но все пак Дърво!
  • 10 AC/DC

    10 13 Отговор

    До коментар #3 от "тунберг":

    ЧАКАЙ РАШКИ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ТАРАЛЯСНИК! С радио. Ама алкохолиците нямат дори пералня....тъй че пали москвича

    Коментиран от #11

  • 11 путин умер

    8 12 Отговор

    До коментар #10 от "AC/DC":

    На рашките най-великото им творение е електричека КАФЕВАРКА.
  • 12 надали

    17 20 Отговор
    Всичко при този автомобил е гнило и си личи отдаелеч.Нито се знае какви са им батериите и дали няма да се скапят след една седмица,нито се е видяло в реални условия този автомобил какво представлява ,нито каква му е мощността ,нито нищо,а въпроси много.Те още водещите компании като Фолксваген,Порше,Ауди и.т.н.. не могат да догонят Тесла ,а за цените да не говорим,тука Китайците били изместили всичко.Вие вярвате ли си.

    Коментиран от #13, #14, #32, #42

  • 13 Ко речи?

    12 3 Отговор

    До коментар #12 от "надали":

    Тея дето си ги изброил ли са водещи!?Смех,смех!!
  • 14 Госあ

    9 17 Отговор

    До коментар #12 от "надали":

    Що при теслите не си ли личи ? Всички електрокари са един дол дренки и тяхното промотиране е една от най големите грешки на човечеството. Ще залеят света с еднодневки на батерии.
  • 15 Електрошок

    15 3 Отговор
    Много красива и изчистена форма,а ако и техническите параметри са наистина такива,ще има въпроси от типа""ко стана,та не ядохме""!!

    Коментиран от #16

  • 16 Боби

    4 4 Отговор

    До коментар #15 от "Електрошок":

    Характеристиките са много добри. Модела с два мотора е 430 к. с.

    Коментиран от #18

  • 17 гост

    9 4 Отговор
    Много ми е интересно като почнат да ги пишат едни такива разходи. Тази я изкарват, че 5м. кола с над два тона тегло харчи 14кв на 100км. Такъв разход дава БМВ и3, което е 1300кг карбонов монокок и 20кв батерия. По-малко засега не е реализирано и доказано. Модел Ес със сходни характеристики като китайчето харчи към 20-25кв според зависи от моторите и батерията, сега, къде са 14кв, къде са 25кв. Като си я купи някой китаец и като навърти 20х.км с среден разход от 14 или поне 15кв тогава ще е достоверно, инак не. Те и сегашните хибриди уж са икономични, уж по литър-два харчели, ама в реални условия се оказва, че харчат колкото конвенционалните, та даже в някои случаи дори повече (киа спортидж милд хибрид дава по-висок разход от киа спортидж с двг).

    Коментиран от #22, #24, #34, #36

  • 18 гост

    14 4 Отговор

    До коментар #16 от "Боби":

    И като е със 430 коня , това доказва , че ще "гори" 11 квт /100км ?? Щото толкова излиза !! А дано , ама надали !! Не че е лоша колата , ама малко със рекламите за пробега са се поизхвърлили !! Ама няма лошо , то ще си покаже на пътя !! То и прословутото Порше щеше да минава по 600 км , пък се оказа , че едвам стига 300 и то ако го караш с 80-90 !!

    Коментиран от #26

  • 19 Този

    4 0 Отговор
    Китайците защо са се разбързали преди германците да правят такива автомобили?
  • 20 гост

    10 3 Отговор
    Някой нещо не е дочел или не е доразбрал в тая статия !! Ако може малко уточнение как точно зареждането до 30% (!!!!!) отнемало 28 минути , а до 80% (!!!!!!) 31 минути !!!! Тоест от 30 до 80% се зарежда за 3 (три) минути !!! Но до 30% му трябват почти 30 при положение , че тогава скоростта на зареждане е най-висока и после почва да пада със запълването на батерията !!! И други нещица има за питане , ама и това май стига !!

    Коментиран от #37

  • 21 Този

    3 0 Отговор
    Да си го купуват по бързо, че да разберем повече за теглото, батерии, разход, гаранция
  • 22 гост

    6 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Е как ще е 14 квт , като е 11 квт !!! 80 квт батерия за 706 км са си точно 11,3 квт на 100 км !!!

    Коментиран от #39

  • 23 TSLA

    4 4 Отговор
    КСЯОПЕНГ? Това ми звучи като любов между мъже на хижа....

    Коментиран от #38

  • 24 Електрошок

    8 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    На равен път с постоянна скорост(каквито са и условията на теста),теглото на автомобила много слабо влияе на разхода!Основните загуби са от въздушното съпротивление, механичните загуби и КПД по веригата батерия-изход на ел.мотора.Следват загубите от материала и формата на гумите,на които вече влияе теглото.Когато имаме денивелация теглото вече има значение,но основното си остава въздушното съпротивление!
  • 25 Гост5

    13 9 Отговор
    Китайците за една година ще произвеждат повече от колкото Тесла модел S за цялото си съществуване

    Коментиран от #28

  • 26 Боби

    10 1 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Знаеш, че мощността няма голямо значение, при електричките! Там са други параметрите за разход! Нооо и аз не вярвам, за такъв нисък разход! Не е възможен! Но ще се види! Все пак, по-малко от 13 кВ, което пак е малко е трудно за вярване. И все пак, цената е доста добра за такава кола с автопилот и всичко останало.
  • 27 Този

    3 2 Отговор
    Точно тези ги съдят за кражба на софтуер за самостоятелно управление на автомобила(автопилот).
    Батериите били от CaTL с 170втч/кг(нищо особено).
    Батерията ще има използваем капацитет 75квтч и с тези 660-700км пробег си мислят че ще харчи 11-12квтч на 100км, но са мечти.
    Имала 2,5% енергийни загуби в задвижването от електромотора до гумите

    Коментиран от #29

  • 28 Вик

    3 1 Отговор

    До коментар #25 от "Гост5":

    Ако беше сравнил двата щеше да разбереш че над 50% от автомобила е копие на Тесла.
  • 29 Електрошок

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "Този":

    2,5% от ел.мотора до гумите -това са нормални загуби в диференциална зъбна предавка!

    Коментиран от #33

  • 30 Баси!

    5 0 Отговор
    Тук се напълни с неканени гости!Мани ми и акъл дават!Аман от колоездачи с щайга на багажника!
  • 31 Гост5

    5 4 Отговор
    От Тесла кога мислят да пуснат нов модел S,или по скоро ще го спират от производство заради постоянно намаляващите продажби
  • 32 Същата работа

    5 2 Отговор

    До коментар #12 от "надали":

    То и тесла никой не беше виждал преди 10 години ама ги катат вече доста в щатите и австрия/норвегия
  • 33 Този

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Електрошок":

    Знам и го казвам, за да се види разликата. При автомобилите с ДВГ е около 15% с 4х4
  • 34 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Мисля, че не си карал хибрид.
  • 35 Гост

    1 1 Отговор
    Мисля, че не си карал хибрид.
  • 36 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Ако не си ти да ни отваряш очите, направо не знам какво щяхме да правим.
  • 37 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Ами трябва малко да поназнайваш, а не само да пляскаш коментари в нета. Приразредена батерия или акумулатор почти до нула, първоначалният ток на зареждане е по-силен, докато стигне определен процент на заряд. После вече тока отслабва, защото най-доброто зареждане е бавното. Но в първите 30% токът е силен и затова тогава батерията се пълни най-бързо. Не мигай умно! И при зарядното на акумулатора за нафтеното ти Рено е същата работа.
  • 38 Гост

    9 1 Отговор

    До коментар #23 от "TSLA":

    А на мен ми звучи като Тесла ше яде пачората.
  • 39 Гост

    10 1 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    И 20квт да е пак ще я предпочитат пред теслата.Защото е по-хубава и много по- евтина.
  • 40 гост

    0 1 Отговор
    Тези почнаха като Вагените да се надскачат с другите коя харчи по-малко, ама само на думи, а в реални условия 30-50% отгоре. При положение, че модел 3, една от най-ефективните коли тип седан, не пада под 16кв, то как да се вярва, че със 70кв ще изминава без проблем 500км, което е 14кв за толкова голяма, широка и тежка кола, да не говорим за съпротивлението от гумите. При тесла само дразличните типове джанти, със или без тасове, оказват 7-10% влияние на разхода, не знам те как си вярват на това. Когато я изкарат, произведат 10х.бройки, журналисти и собственици я тестват и докладват, тогава може да им се вярва.

    Коментиран от #44

  • 41 BG Expert

    4 0 Отговор
    Някой задава ли си въпроса: "При толкова много модели на китайският пазар, защо аджеба не ги изнасят и за Европа?"
    Отг. Ами явно не могат да ги сертифицират (струва пари, а изисква и ноу-хау)

    Коментиран от #43

  • 42 тунберг

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "надали":

    на тесла батериите къде са правени ?? ами те всички батерии сега се изработват в китай бе ??? трябва да знаеш че и китайците имат качествена стока, е има си цена !!
  • 43 рогачев

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "BG Expert":

    ще правят завод в българия и ще залеят европата , пишеше по новините !!!
  • 44 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    а на вас как да ви се вярва като всичко ви е на прогнози и обещания на ЩЕ?
  • 45 незнайко

    2 0 Отговор
    Китайците са номер едно в производството на всякакъв вид електрически превозни средства. Този автомобил със сигурност ще бъде абсолютния конкурент на ТЕСЛА. Жалко, че скоро няма да го видим на европейския пазар.
  • 46 Юана

    0 0 Отговор
    Standard Range Plus Model 3 до 271 550 юана ($ 38 463), след като е получила субсидии в размер на 20 250 юана на кола.