Китайската компания Xpeng Motors пуска в продажба на вътрешния пазар пряк конкурент на Tesla Model S, който може да измине повече километри с едно зареждане и струва два пъти по-малко. Автономният пробег на Xiaopeng P7 е 706 км, със 79 повече от най-"далекобойната" версия на американския електромобил Long Range Plus.
Новият китайски модел на ток ще получи няколко модификации със задно или двойно предаване и батерии с капацитет от 70.8 до 80.9 кВтч. Зареждането до 30% и 80% отнема съответно 28 и 31 минути, пробегът варира от 568 км за базовата версия до 706 за Super-Long Range.
Xiaopeng P7 е дълъг 4 900 мм, а междуосието е 3 000 мм. За сравнение при Model S тези габарити са съответно 4 980 и 2 960 мм. Китайският електромобил има коефициент на въздушно съпротивление 0.236 срещу 0.24 при "тѐслата".
Новият конкурент на Model S също разполага с автопилот от трето ниво. Системата се ориентира на пътя с помощта на 14 камери, една от които с висока точност на позициониране, 12 ултразвукови сензора и 5 високочестотни радара. В салона има 10.25-инчов цифров приборен панел, който прелива плавно в 14.96-инчовия сензорен екран на мултимедията.
Продажбите на Xiaopeng P7 започват през юни. Цените започват от 229 900 юана (€29 902) за базовата версия. Модификацията Super-Long Range ще струва 339 900 юана (€44 210). В Китай най-евтината Tesla Model S 75D струва 782 900 юана (€101 827).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Въй Въй
10:58 29.04.2020
2 Гуруто на Мъск
10:59 29.04.2020
3 тунберг
Коментиран от #10
11:01 29.04.2020
4 Алфа Чакал
11:01 29.04.2020
5 Джуган
11:03 29.04.2020
6 Ицо
11:10 29.04.2020
7 фактически
11:13 29.04.2020
8 AC/DC
11:20 29.04.2020
9 AC/DC
11:21 29.04.2020
10 AC/DC
До коментар #3 от "тунберг":
ЧАКАЙ РАШКИ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ТАРАЛЯСНИК! С радио. Ама алкохолиците нямат дори пералня....тъй че пали москвичаКоментиран от #11
11:24 29.04.2020
11 путин умер
До коментар #10 от "AC/DC":
На рашките най-великото им творение е електричека КАФЕВАРКА.11:41 29.04.2020
12 надали
Коментиран от #13, #14, #32, #42
11:45 29.04.2020
13 Ко речи?
До коментар #12 от "надали":
Тея дето си ги изброил ли са водещи!?Смех,смех!!12:02 29.04.2020
14 Госあ
До коментар #12 от "надали":
Що при теслите не си ли личи ? Всички електрокари са един дол дренки и тяхното промотиране е една от най големите грешки на човечеството. Ще залеят света с еднодневки на батерии.12:08 29.04.2020
15 Електрошок
Коментиран от #16
12:14 29.04.2020
16 Боби
До коментар #15 от "Електрошок":
Характеристиките са много добри. Модела с два мотора е 430 к. с.Коментиран от #18
12:20 29.04.2020
17 гост
Коментиран от #22, #24, #34, #36
12:29 29.04.2020
18 гост
До коментар #16 от "Боби":
И като е със 430 коня , това доказва , че ще "гори" 11 квт /100км ?? Щото толкова излиза !! А дано , ама надали !! Не че е лоша колата , ама малко със рекламите за пробега са се поизхвърлили !! Ама няма лошо , то ще си покаже на пътя !! То и прословутото Порше щеше да минава по 600 км , пък се оказа , че едвам стига 300 и то ако го караш с 80-90 !!Коментиран от #26
12:30 29.04.2020
19 Този
12:30 29.04.2020
20 гост
Коментиран от #37
12:35 29.04.2020
21 Този
12:36 29.04.2020
22 гост
До коментар #17 от "гост":
Е как ще е 14 квт , като е 11 квт !!! 80 квт батерия за 706 км са си точно 11,3 квт на 100 км !!!Коментиран от #39
12:37 29.04.2020
23 TSLA
Коментиран от #38
12:48 29.04.2020
24 Електрошок
До коментар #17 от "гост":
На равен път с постоянна скорост(каквито са и условията на теста),теглото на автомобила много слабо влияе на разхода!Основните загуби са от въздушното съпротивление, механичните загуби и КПД по веригата батерия-изход на ел.мотора.Следват загубите от материала и формата на гумите,на които вече влияе теглото.Когато имаме денивелация теглото вече има значение,но основното си остава въздушното съпротивление!12:58 29.04.2020
25 Гост5
Коментиран от #28
13:17 29.04.2020
26 Боби
До коментар #18 от "гост":
Знаеш, че мощността няма голямо значение, при електричките! Там са други параметрите за разход! Нооо и аз не вярвам, за такъв нисък разход! Не е възможен! Но ще се види! Все пак, по-малко от 13 кВ, което пак е малко е трудно за вярване. И все пак, цената е доста добра за такава кола с автопилот и всичко останало.14:17 29.04.2020
27 Този
Батериите били от CaTL с 170втч/кг(нищо особено).
Батерията ще има използваем капацитет 75квтч и с тези 660-700км пробег си мислят че ще харчи 11-12квтч на 100км, но са мечти.
Имала 2,5% енергийни загуби в задвижването от електромотора до гумите
Коментиран от #29
14:44 29.04.2020
28 Вик
До коментар #25 от "Гост5":
Ако беше сравнил двата щеше да разбереш че над 50% от автомобила е копие на Тесла.14:46 29.04.2020
29 Електрошок
До коментар #27 от "Този":
2,5% от ел.мотора до гумите -това са нормални загуби в диференциална зъбна предавка!Коментиран от #33
15:13 29.04.2020
30 Баси!
15:18 29.04.2020
31 Гост5
16:20 29.04.2020
32 Същата работа
До коментар #12 от "надали":
То и тесла никой не беше виждал преди 10 години ама ги катат вече доста в щатите и австрия/норвегия16:30 29.04.2020
33 Този
До коментар #29 от "Електрошок":
Знам и го казвам, за да се види разликата. При автомобилите с ДВГ е около 15% с 4х419:25 29.04.2020
34 Гост
До коментар #17 от "гост":
Мисля, че не си карал хибрид.20:00 29.04.2020
35 Гост
20:01 29.04.2020
36 Гост
До коментар #17 от "гост":
Ако не си ти да ни отваряш очите, направо не знам какво щяхме да правим.21:02 29.04.2020
37 Гост
До коментар #20 от "гост":
Ами трябва малко да поназнайваш, а не само да пляскаш коментари в нета. Приразредена батерия или акумулатор почти до нула, първоначалният ток на зареждане е по-силен, докато стигне определен процент на заряд. После вече тока отслабва, защото най-доброто зареждане е бавното. Но в първите 30% токът е силен и затова тогава батерията се пълни най-бързо. Не мигай умно! И при зарядното на акумулатора за нафтеното ти Рено е същата работа.21:05 29.04.2020
38 Гост
До коментар #23 от "TSLA":
А на мен ми звучи като Тесла ше яде пачората.21:07 29.04.2020
39 Гост
До коментар #22 от "гост":
И 20квт да е пак ще я предпочитат пред теслата.Защото е по-хубава и много по- евтина.21:08 29.04.2020
40 гост
Коментиран от #44
09:45 30.04.2020
41 BG Expert
Отг. Ами явно не могат да ги сертифицират (струва пари, а изисква и ноу-хау)
Коментиран от #43
11:39 30.04.2020
42 тунберг
До коментар #12 от "надали":
на тесла батериите къде са правени ?? ами те всички батерии сега се изработват в китай бе ??? трябва да знаеш че и китайците имат качествена стока, е има си цена !!14:19 30.04.2020
43 рогачев
До коментар #41 от "BG Expert":
ще правят завод в българия и ще залеят европата , пишеше по новините !!!14:26 30.04.2020
44 Гост
До коментар #40 от "гост":
а на вас как да ви се вярва като всичко ви е на прогнози и обещания на ЩЕ?18:13 30.04.2020
45 незнайко
19:57 01.05.2020
46 Юана
14:03 02.05.2020