АвтоВАЗ избра домашния автосалон в Москва за официалното представяне на дългоочаквания прототип XRAY, който задава нова посока в стила на руските автомобили и вероятно ще се превърне в сериен модел с повишена проходимост. Концептът е дело на Стийв Матин, бивш дизайнер на Mercedes-Benz и Volvo.
Първата буква от името на прототипа отразява "хикса", който образуват радиаторната решетка и предната оптика на концепта. От АвтоВАЗ казват, че така ще изглежда предницата на всички нови модели на компанията.
Самият Матин заяви още постъпването си в Lada, че марката има нужда от фирмено "лице". Х-ът явно е неговото предложение. С XRAY дебютира и новата по-голяма емблема на компанията.
Арматурното табло на концепта е "многослойно". Всеки от секторите групира различни функции и има собствен цвят. Вдясно от водача се намират второстепенните прибори, а над средната конзола изскача дисплеят на мултимедийната система. Цялата арматура е опасана със скрито диодно осветление.
Руснаците не споменават нищо за съдържанието на двигателния отсек или други технически параметри на концепта. Няма и сведения докъде е стигала работата по наследника на легендарната Нива, която сега се продава под името Lada 4x4.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 реалист
17:02 29.08.2012
2 Лъчезар Стоянов
17:07 29.08.2012
3 Никола Иванов
17:08 29.08.2012
4 Коко Мартинов
17:23 29.08.2012
5 efendi CANDE
17:33 29.08.2012
6 comment
17:42 29.08.2012
7 Alexander
17:55 29.08.2012
8 гост
Коментиран от #11
17:56 29.08.2012
9 Весо
18:03 29.08.2012
10 Попай
Предницата има хишнически вид, а интериора изглейда много добре с кожените седалки. Направо съм много изненадан.
18:03 29.08.2012
11 fasfa
До коментар #8 от "гост":
Виж сега на теб може и да не ти харесва, но за други е точно обратното. Искам да кажа, че за едни Mercedes не са добри, задруги пък BMW и така. Нали се сещаш, че щеше да е много тъпо да живееш в свят, в който всички мисля еднакво и имат еднакви вкусове? Относно колата браво и респект към руснаците, които след дълги години застой сега се готвят да атакуват не само руския, но и европейския пазар надявам се!!!18:08 29.08.2012
12 Лададжията
Коментиран от #44
18:18 29.08.2012
13 ЗАЗ
18:28 29.08.2012
14 Петър
18:30 29.08.2012
15 1234
18:56 29.08.2012
16 delgogo
19:45 29.08.2012
17 1234
20:26 29.08.2012
18 лех
Коментиран от #19
20:40 29.08.2012
19 Сибир
До коментар #18 от "лех":
Никога няма да разбера защо сте толкова злобни !20:44 29.08.2012
20 eri
21:11 29.08.2012
21 лада фен
21:14 29.08.2012
22 kusoagaki
21:22 29.08.2012
23 1234
21:34 29.08.2012
24 димитър пенчев
21:43 29.08.2012
25 Лада
21:59 29.08.2012
26 hienata
22:17 29.08.2012
27 0987
23:55 29.08.2012
28 emilio
00:05 30.08.2012
29 Fiko_fire
00:26 30.08.2012
30 малко реклама
01:58 30.08.2012
31 Нема Бира
03:29 30.08.2012
32 Робин
08:04 30.08.2012
33 7654
08:31 30.08.2012
34 ххх
Аз лично съм много впечатлен. Трудно ми е да повярвам, че това е Лада (пък макар и прототип), но наистина дизайнера си е свършил работата.
Дано се реализира и не остане само в 1 бройка, и разбира се цената му е добре да е ниска спрямо конкурентите.
Подобен модел може да помогне на марката да започне да продава отново извън Русия.
08:38 30.08.2012
35 драйвър
08:48 30.08.2012
36 123
09:24 30.08.2012
37 случаен
09:39 30.08.2012
38 румен костадинов
10:33 30.08.2012
39 Стар Българин
11:02 30.08.2012
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 кик
11:37 30.08.2012
42 Марио
12:14 30.08.2012
43 Дудук
12:23 30.08.2012
44 gost
До коментар #12 от "Лададжията":
Абсолютно си прав за фейса. Още като видях предницата, нещо ми напомни за Опел (не помнех модела). Въпреки това, дизайнът ми харесва. Но, струва ми се, че снимкте на интериора са рисунки всъщност! Ще поживеем, ще видим. Руснаците не се славят с особено качество, дано го оправят, както и качеството на влаганите материали.12:37 30.08.2012
45 Горан Гаджемов
12:53 30.08.2012
46 maikati
14:03 30.08.2012
47 Абв Абв
14:34 30.08.2012
48 георги
14:38 30.08.2012
49 0987
14:53 30.08.2012
50 Дудук
15:48 30.08.2012
51 Специалист
Коментиран от #59
15:48 30.08.2012
52 ne znam
15:50 30.08.2012
53 До дудук
16:26 30.08.2012
54 681
17:16 30.08.2012
55 681
17:19 30.08.2012
56 Гост
18:14 30.08.2012
57 Десен
18:44 30.08.2012
58 Българин
18:52 30.08.2012
59 Bg 2
До коментар #51 от "Специалист":
„Нека бъдем реалисти и признаем, че дизайнът е много добър и колата е много добре изпипана. Ако и качеството е на това ниво, то наистина руснаците са направили съвременен автомобил.“Съгласен съм с теб.
20:13 30.08.2012
60 qqqqqq
20:30 30.08.2012
61 Лех
20:33 30.08.2012
62 Григор
20:46 30.08.2012
63 Stanislav
21:10 30.08.2012
64 kocho
21:19 30.08.2012
65 Дудук
Коментиран от #66, #67
21:23 30.08.2012
66 963
До коментар #65 от "Дудук":
Недей така, че комунягите ще умрат от яд21:31 30.08.2012
67 Лада
До коментар #65 от "Дудук":
Дори в момента, а и в последните 7-8-10г. Автоваз например произвеждат коли с техни си бензинови мотори които са по технологични и с по добри характеристики, по добро оборудване, повече екстри от например друга марка в групата на Рено, а именно Дачия. Съвсем случайно карам такава лада. Автоваз имат разработен още от 2009-та година двигател с променливо газоразпределение дори, но заради кризата не го пуснаха, както и споменатия проект Ц тогава, който беше готов за производство, но не им стигна ресурс. Не е случайно че всичките им модели в Русия все още са в топ 10 до един, дори номер едно е все още модел на Лада. Това не е само от патриотизъм, има си качества които са балансирани идеално в бюджетната нисша. Те не могът да захранят собствения си пазар и за останалите слабо ги вълнува, което ми навява че опрелено не им пука мненията в мобилето...21:43 30.08.2012
68 Дудук
Не знам каква Лада караш, но продаваните в България Калина и Приора са толкова модерни, че ABS и климатик са екстри само за най-високото ниво. Неща като ESP, климатроник, повече от 2 аербега и т.н. системи за сигурност са непознати все още. В света в момента е бумът на малки турбо бензинови мотори. Това е иновация, а не двигател с променливо газоразпределение.
И аз съм носталгично настроен към Лада (пазя си 2105 и Нива), но не знам защо някой продължава да твърди лафовете от едно време, че руските коли били здрави. Не са здрави, просто са прости, лесни за ремонт и с ефтини части. НО , СПОРЕД МЕН, НЯМА ПО-ЧУПЛИВА АВТОМОБИЛ В СВЕТА. Грешката ви идва от това, че едно време не пътувахме толкова много и всъщност малко руски автомобили минаваха повече от 100 000 км през целия си живот. Днес един западен автомобил (примерно служебен) спокойно прави по 100 000 км на година само с обслужвания.
22:07 30.08.2012
69 ЛАДА АМА ДРУГ ПЪТ
Коментиран от #75
22:40 30.08.2012
70 123
22:47 30.08.2012
71 Име (като гост)
23:54 30.08.2012
72 ладен-младен
23:55 30.08.2012
73 Temon
00:23 31.08.2012
74 bulgarka
00:33 31.08.2012
75 Лада
До коментар #69 от " ЛАДА АМА ДРУГ ПЪТ":
Удобно е да четеш между редовете. Никъде не съм казал върха на технологията, а съм сравнил с прекия им конкурент в бюджетния клас. Това са БЮДЖЕТНИ коли, дано този път го схванете. Това отгоре няма да е бюджетно определено. Но масовия нашенец дето нема 5 лева и за нова Жигула за него всичко е гадно и скапано, винаги друг е виновен че го мързи да работи да искара пари и да си купи мечтаната супер кола, връх на технологиите, например това да е Ролс-Ройс Фантом. Е това българската картинка!Между другото мойта лада е доста над 100000км пък нещо още не съм правил ремонт на двигател... нито пък съм се скъсал от ремонти...чудно нали, как така е станало....
07:41 31.08.2012
76 Васил Динков
08:34 31.08.2012
77 0987
08:47 31.08.2012
78 Клаус
18:06 31.08.2012
79 Госта97
00:01 08.02.2013