За почитателите на автомобилите от 80-те и 90-те години на миналия век Alfa Romeo 164 ще си остане не особено надежден, но дяволски красив и темпераментен седан, от който вече не са оцелели много запазени бройки. Моделът споделя еднаква платформа със Saab 9000, Fiat Croma и Lancia Thema, но изобщо не прилича на тях, а най-екзотичната му версия спокойно може да мери сили с излязлото 27 години по-късно Bugatti Veyron.
През 1988 г. FIA създава състезателните серии Pro-Car, с които да засили интереса към Формула 1. Идеята е стартовете от календара да бъдат предшествани от състезания с автомобили, които външно напомнят серийни модели, но имат техника от болиди.
Първият и в крайна сметка единствен производител, който решава да се включи в новия шампионат, е именно Alfa Romeo. Италианците разработват специално шаси, оборудвано с 10-цилиндровия двигател Judd GV, с който планират да снабдяват принадлежащия им по онова време отбор Ligier F1.
3.5-литровият агрегат развива мощност от 620 к.с. при 13 300 об/мин и максимален въртящ момент от 380 Нм при 9 500 об/мин. Оборудваната с него 164-ка тежи едва 750 кг, вдига 100 км/ч за 2.1 секунди и взема четвърт миля (402 м) за 9.7. Максималната скорост е 340 км/ч, макар че според някои източници ускорението спира чак след 355, при това за едва 17 секунди.
За съжаление сериите Pro-Car така и не успяват да привлекат интереса на други производители и Alfa Romeo 164 остава единственият автомобил, създаден по спецификациите на неосъществения шампионат. Сатанинската 164-ка е жива и здрава до днес и често участва в различни изложения и фестивали, напомняйки до какви крайности бе достигнал автомобилният спорт в края на 80-те.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 швейк
Коментиран от #36
16:16 14.05.2020
2 jар
Коментиран от #6, #14
16:19 14.05.2020
3 Old school
16:19 14.05.2020
4 Пич
Коментиран от #13, #32
16:24 14.05.2020
5 ЕЕЕ
Коментиран от #8
16:30 14.05.2020
6 Чудно
До коментар #2 от "jар":
Брат виждаш ли по улиците Алфа 164 ,ми няма или мноооого рядко.Защото са пълни трошки, имах такава до като не светнаха всички лампички по таблото ииии толкова беше с колата.Но пък беше модерна и много красива.16:32 14.05.2020
7 фактически
Коментиран от #15, #21, #23
16:36 14.05.2020
8 Рено фен
До коментар #5 от "ЕЕЕ":
Още тогава Сафраните ги нacиpaxa.16:36 14.05.2020
9 Рено клуб БГ
Коментиран от #27
16:41 14.05.2020
10 Hellish
Макар, че аз имах типо и беше мн хубав автомобил, пъргав стабилен, с независимо окачване отзад, за което Опел и ВАГ не бяха се замисляли още. Но да слаба ламарина и електрически проблеми. Голф 2-ките още ги търкалят, че има и кукли тук там е. Но размихме темата. Брутален булид, не знаех, че съществува. Хайде повече такива статии, а не кой направил от уазка газка и от зил виетнамка
Коментиран от #11, #24
16:49 14.05.2020
11 Де Факто
До коментар #10 от "Hellish":
Италианците са най-жалката инженерна нация пълни некадърници нескопосани смешници плюя им на името щ.Коментиран от #17, #19, #22, #35
16:52 14.05.2020
12 един от стадото
17:06 14.05.2020
13 ддд
До коментар #4 от "Пич":
ти къде видя алфа ромео? На това шаси и водно колело да сложа и то ще вдигне 30017:06 14.05.2020
14 type-R
До коментар #2 от "jар":
Веднъж видях една 164 на паркинга, вътре беше много приятна и луксозна. Хубави бяха и двете с наследничката и 166, но вече няма запазени....17:28 14.05.2020
15 Бачо Киро
До коментар #7 от "фактически":
Твоята тесла роудстър ги дига тея неща само по рекламите. Винаги в бъдеще време, а вече даже бъдеще неопределено, откакто е замразен заедно с камиона. Фантасмагории на Мъск... С 10000нм на колелетата ще вдигнеш за 1.9с на върба в петък. Додж демон примерно бие всичките таблети с над 16000нм на колелетата и не е под 2с, ти с половин тяга почти ще прескочиш законите на физиката.... Аман от идиоти...Коментиран от #18
17:35 14.05.2020
16 Притежател
17:45 14.05.2020
17 Danny
До коментар #11 от "Де Факто":
А ти колко си ПРОСТ!!!!!!Само ти си знаеш"'':::;;"'''';;!;!!!!??++))""**:
18:13 14.05.2020
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Гост
До коментар #11 от "Де Факто":
Поредния прост фен на немските вагени.20:22 14.05.2020
20 Quadrifoglio
20:31 14.05.2020
21 АLFA Q 4
До коментар #7 от "фактически":
ЕЙ умивалник. КАДЕ беше тесла преди 30години бе с... Лъо20:52 14.05.2020
22 Гост
До коментар #11 от "Де Факто":
Ферари, ЛАмборгини, ДеТомасо, Мазерати са все жалки некадърни инженери хахахахахах а Ганчо с Рено Лагуна направо излита в космоса хахахаха21:55 14.05.2020
23 Димов
До коментар #7 от "фактически":
Значи роудстъра на Тесла прави това, което Алфа са направили преди 3 десетилетия.21:56 14.05.2020
24 Димов
До коментар #10 от "Hellish":
Имаха проблеми с кардана, че се въртеше с оборотите на мотора. И В6 версията беше с кофти конструкция на блока. Ризите не бяха подпряни горе. Иначе, Алфа си е Алфа - спортна кола.Коментиран от #25
22:00 14.05.2020
25 2.0R
До коментар #24 от "Димов":
И кво, движеха се заедно с буталата ли? Не че нещо, само питам от интерес.Коментиран от #26, #28
02:17 15.05.2020
26 2.0R
До коментар #25 от "2.0R":
За ризите питам.02:20 15.05.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Димов
До коментар #25 от "2.0R":
Не, за фабричният сетъп си бяха достатъчно добре. Но не носеха много на силов тунинг. Високите обороти ги караха да поддават. И високото налягане също не им понасяше. Затова, който искаше да бута италиянка, си намираше четирицилиндрово Седичи. То носеше много повече.09:14 15.05.2020
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Алфа ромео
14:03 15.05.2020
31 Кракра
14:59 15.05.2020
32 ддд
До коментар #4 от "Пич":
е на на видеото свалят от шасито ламарината от алфа и слагат на гоуфу и феновете на гоуфу откачат за 2 сек до 100 после мерцедес и така15:54 15.05.2020
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Владо
Карал съм много коли но удоволствието от италянката е несравнимо за мен.
Дори в момента имам една немска и една френска,
VW съм го дал на приятел
Ситроена е служебка
Но с алфата се забавлявам истински, удоволствие, емоция.....
09:44 16.05.2020
35 Алфа Ромео
До коментар #11 от "Де Факто":
Ако не беше неграмотен чалгар щеше да знаеш че много иновации които се използват в автомобилите днес тръгват от Италия, примерно комън-рейл с която работят всички дизели днес тръгва от италианците.22:42 16.05.2020
36 Някой
До коментар #1 от "швейк":
Тя си е фабрично на газ!15:07 17.05.2020
37 Jrj
15:24 17.05.2020