Парламентът прие на второ четене промените в Закона за движение по пътищата. Както се очакваше, основните изменения са свързани с увеличаване на глобите. 50 вместо 20 лева ще плаща водач на лек автомобил, ако бъде хванат да се движи в лентата за автобуси. Освен това, превишаване на максимално разрешената скорост с 10 км/ч ще се санкционира също с глоба от 50 лв.
Ако водач превиши разрешената скорост с над 30 км/ч, вече няма да му се отнема свидетелството за правоуправление. За сметка на това глобата ще е значително по-солена. Ако обаче тези нарушения станат системни за даден водач, наказанието му ще е отнемане на книжката за шест месеца, а глобата ще бъде двойна.
Промените включват още издаването на електронен фиш. Той ще се издава в случай, че нарушителят е заснет с камера, като информацията в него ще описва нарушението, мястото, където е извършено, размера на санкцията и на кой собственик се води автомобилът. Ще бъде посочен и срок, в който нарушителят трябва доброволно да заплати глобата.
Този срок е двуседмичен, като през това време собственикът трябва или да плати глобата, или да представи в КАТ писмена декларация, съдържаща данни за лицето, извършило нарушението. Електронният фиш може да бъде обжалван в седемдневен срок от датата на издаването му.
Тези промени не бяха единодушно приети. От БСП заявиха, че по този начин се цели единствено събиране на повече пари. От ГЕРБ пък смятат, че с така направените промени водачите на моторни превозни средства ще станат значително по-дисциплинирани.
За нас обаче е по-важно да разберем какво смятате вие, обикновените водачи.
20 Януари, 2011 11:05 20 558 187
Официално увеличиха глобите
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 MAZDA
Оправете ги и увеличете допустимата максимална скорост!!!
Коментиран от #2
15:59 08.09.2011
2 Kinko
До коментар #1 от "MAZDA":
Putishtata nestavat, taka e. No ako se kara po bavno mnogo katastrofi moje da se izbegnat. Nemoje v grada da se hvar4i s 100 nali? Kato cqlo tozi zakon mi haresva na pruv pogled. Stiga sme se mu4ili s tes malolitrijki po na6te ulici da se pravim na Shumaher.Коментиран от #143
15:59 08.09.2011
3 ЖОРО
15:59 08.09.2011
4 Дошо
15:59 08.09.2011
5 jon travolta
15:59 08.09.2011
6 rocky
Коментиран от #10, #32
15:59 08.09.2011
7 Mi7a7a
15:59 08.09.2011
8 ujas
15:59 08.09.2011
9 Delane
Нека си увеличават колкото искат...Винаги ще ги има тия с многото пари и лъскави бараки дето ако аз съм 1-ва кола на светофара - той ще мине пред мен или ще ме засече или каквото и да е.При което ако има полиция наоколо ще спрат мен защото съм се нервирал и съм тръгнал на жилто от станалото а оня ще се продължи....Все е тая.
п.с Колеги - снощи в Шоуто на Слави беше гост един от Тунис(съжалявам не му запомних името)
Та той каза нещо много мъдро покрай преврата който се разигра при тях:
На въпроса - Ще се оправи ли България някой ден?
Той отговори:
-Докато и тук не се надигне народа срещу тия нещастници(всяка 2-ра дума му бе такава)няма да се оправи.Народа е избрал даден политик - и има право да му държи сметка за това което прави.
Просто е невероятно прав...
Та - нека си увеличават и правят каквото щат.Поредните лъжци са на власт.А народа май е свикнал да го прекарват...
15:59 08.09.2011
10 -_-
До коментар #6 от "rocky":
И кое му е добре измисленото? Там за голямо превишаване ти взимат 200 евро, ама при средна заплата 2000 евро. А тука при 30 км/ч нарушение ще ти сложат 300 лева глоба при средна заплата 450 лева. Какво правим?Спрете да се сравнявате със западняците или други народи! Живеем тук и сега, не гледайте какво се случва 'някъде там'!
15:59 08.09.2011
11 мунчо
15:59 08.09.2011
12 kemi
15:59 08.09.2011
13 Mario_dd
Коментиран от #172
15:59 08.09.2011
14 niakoisii
15:59 08.09.2011
15 велин
15:59 08.09.2011
16 borikata44
Коментиран от #35, #70, #159, #181
15:59 08.09.2011
17 jako globi
Коментиран от #37
15:59 08.09.2011
18 todor
15:59 08.09.2011
19 shpongebob
15:59 08.09.2011
20 AUDI_FAN
Коментиран от #117
15:59 08.09.2011
21 Niko
15:59 08.09.2011
22 Герасимова
15:59 08.09.2011
23 petkan
15:59 08.09.2011
24 роро
15:59 08.09.2011
25 Инч-хай
15:59 08.09.2011
26 Georgi
15:59 08.09.2011
27 Tishy
15:59 08.09.2011
28 Chimerasv
pove4eto suvremenni avtomobili dori ne sa ikonomi4ni pri tazi skorost
15:59 08.09.2011
29 peko
15:59 08.09.2011
30 Chimerasv
i podmina vse edno ne sa tam ... nito nomer nito ni6to
koi 6te me globi i vse nqkoi 6te kaje 4e ne vsi4ki koli mogat s 200 ... pove4eto mogat
a nqkoi i s mnogo pove4e mogat
15:59 08.09.2011
31 ivailo116
15:59 08.09.2011
32 Дошо
До коментар #6 от "rocky":
Ахахаха ти си е.ати оптимиста.Щели парите да се вложат в инфраструктура :)В коя държава живвеш?ДА не си дошъл тук нагости нещо..?15:59 08.09.2011
33 che guevara
15:59 08.09.2011
34 Geleto
Tuk v BG vseki gleda drugiq i za tova ne se poluchavat neshtata .
15:59 08.09.2011
35 Дошо
До коментар #16 от "borikata44":
Слави е смешник!Коментиран от #69
15:59 08.09.2011
36 margen
15:59 08.09.2011
37 MAZDA
До коментар #17 от "jako globi":
Извън населено място не може и не трябва да слагат ограничение 60, че дори и 90!От Кюстендил съм и понякога прекосявам България по дължина и масово из нивите има знаци с ограничение 60!!! Колко ли би продължило едно такова пътуване, ако ги спазвах?В населените места се опитвам да спазвам всички правила!
Коментиран от #139
15:59 08.09.2011
38 donbaro75
15:59 08.09.2011
39 dad
15:59 08.09.2011
40 Владимир
Ето това ми харесва много.Сега да ги видиме състезателите и "шофьорите" дали ще се променят.
15:59 08.09.2011
41 neznaiko
Коментиран от #77
15:59 08.09.2011
42 connecting
Коментиран от #71
15:59 08.09.2011
43 dd
15:59 08.09.2011
44 немо
Да направят бензина и дизела 5 лева и въобще нема да има катастрофи щото нема да има кой да се движи по пътищата ... както се видя предз 2010г.
15:59 08.09.2011
45 Mitko
15:59 08.09.2011
46 ВАЖНО!!!!!
1.По първокласни пътища, да няма ограничителен знак с по малко число от 70, максимална скорост 120.
2.По магистрали, да няма ограничителен знак с по малко число от 100, максимална скорост 160.
С такива поправки, ще се намали стреса, и водачите ще карат спокойно, а за нарушителите, да има даже по големи глоби.
ПРИПОМНЯМ-сегашните ограничения са от времето на "москвич 401" и "победа", за по младите, ще поясня, това са едни първобитни коли, който трудно спираха с 80 км/ч. и им трябваше ограничения 40км/ч
15:59 08.09.2011
47 Димитър
15:59 08.09.2011
48 НОЖА
Това са пълни глупости и тези закони отново ще важат само и единствено за средно статистическия човек който с честен труд и пот на чело си изкарва парите :)
15:59 08.09.2011
49 GOGO
- наложени глоби по марки автомобили;
- наложени глоби на автомобили – частни, фирмени и държавни /в т.ч. и такива на Народното събрание, Президентството, Министерския съвет, МВР и други министерства/;
- наложени глоби на настоящи и бивши служители на МВР;
Сигурен съм, че в тези ежемесечни справки ще лъсне „истината”, че:
- основни нарушители са тези с голфчета корсичкит и фиатчета;
- автомобилите на държавните институции не превишават разрешената скорост;
- настоящи и бивши служители на МВР НИКОГА не превишават разрешената скорост.
Едва когато тези справки /ако ги дават – дано да са реални!/ докажат, че законите важат с еднаква сила за всички в държавата, ще приема, че някой наистина мисли за нашата безопасност по пътищата!
15:59 08.09.2011
50 Atanas
15:59 08.09.2011
51 za boiko
Но иначе в една нормална цивилизована и УМНА държава, наистина този закон би бил чудесен най-вече с възпитателна цел. Но не и в нашата НЕНОРМАЛНА, ПЪРВОБИТНА И ПРОСТА държава. Тук просто реалността е друга.
Жалко!
15:59 08.09.2011
52 Сашо М.
Кажете ми как човек да не ги псува?
Коментиран от #54
15:59 08.09.2011
53 vasku
15:59 08.09.2011
54 Дошо
До коментар #52 от "Сашо М.":
Браво човек, страхотен и истински коментар.Искам само да добява:Помните ли как тия гнусни подлоги на управляващите комуняги биха фермерите пред народното събрание?Като тръгнат още веднъж да искат по-високи заплати да отидем и ние и да протестираме срещу това да им увеличат заплатите.
Коментиран от #56
15:59 08.09.2011
55 dfsad
15:59 08.09.2011
56 Scar
До коментар #54 от "Дошо":
И аз се съгласявам с това, но кажи ми как да стане, след като не сме единни? Нашият случай е - ,,докато се пазим от другарчетата, забравяме за същинските си проблеми"15:59 08.09.2011
57 WBLJI
15:59 08.09.2011
58 KAT
Коментиран от #119
15:59 08.09.2011
59 shtryklio
Ако хората незачитащи правилата са едва 3-5% песни ще пеем ;)
15:59 08.09.2011
60 111
15:59 08.09.2011
61 TTT
15:59 08.09.2011
62 xxx
15:59 08.09.2011
63 toi
15:59 08.09.2011
64 vankata
15:59 08.09.2011
65 bat vas
15:59 08.09.2011
66 ickata
15:59 08.09.2011
67 Boych
Например: каквато и да е максимална административна глоба - да не надскача 1/2 от Минималната работна заплата в България! Всичко друго е монетарен и фискален подход на държавата, която освен разширяване на възможностите за корупция - не постига превантивен ефект а напротив - отчуждава гражданите от държавата!
И не бомби по Катаджийските камери ще залагат ами в Парламента и в Министерски съвет, защото това вече е злоупотреба с власт!
Да се мисли по-хуманно, защото тези нарушения в крайна сметка не са престъпления, а се наказват по-тежко от престъпленията в Наказателния кодекс. Или отдавна имаме надскачане на целите, които са свързани с ограниченията на скоростта или спазване на ЗДвП!
15:59 08.09.2011
68 GOGO
Искам да помоля тези, които ни казват колко високи са глобите в не знам коя си държава, да направят справка за европейските държави /и да ни я покажат!/ - за превишение на скоростта с 10, 20 ,30 40 и т.н. км/ч каква е глобата в % от минималната работна заплата в съответната страна!
Вярно – след дъжд качулка! Ако не научим – поне ще сме щастливи, че не знаем колко сме бедни и колко ни скубят с глоби!
15:59 08.09.2011
69 хаха
До коментар #35 от "Дошо":
Ти си смешник15:59 08.09.2011
70 неутрален
До коментар #16 от "borikata44":
И Слави спомага за това да "нема такава държава" с цялата си простащина която излъчва и бълва.15:59 08.09.2011
71 bbbb
До коментар #42 от "connecting":
И мен неме е страх за книжката ми имам две.15:59 08.09.2011
72 donbaro75
15:59 08.09.2011
73 adaddasd
15:59 08.09.2011
74 donbaro75
15:59 08.09.2011
75 ЕВРО
15:59 08.09.2011
76 pesimist
i globite o6te pove4e 6sa dignat
15:59 08.09.2011
77 transporter
До коментар #41 от "neznaiko":
ми то натам е тръгнала тая държава неможеш ве4е да внасяш коли с пове4е от 163 коня след време ще стане на 140 и по малко ....15:59 08.09.2011
78 B&M
15:59 08.09.2011
79 Пацо
15:59 08.09.2011
80 tokata
Не разбархте ли,че в тая тъпа държава могат да прогресират като Бойко,демек милцейско полицейски сволочи.Защо според вас се вдигат глобите,ами за да може да напълним гушките на слабоумните фатмаци от КАТ.Ми те горките са завършили средно образование с3- и за друга работа не стават,затова Бойко ще им създаде среда за подкупи иначе пак ще стачкуват.Предлаг Ви да не давате никакви подкупи,нека да пишат актове,аз вече спечелих няколко заради погрешно изписване на име улица и т.н.Те горките даге не могат да пишат.Преди дни бях в Банско на ски и бях изумен от поредната фатмащина и пълна некомпетентност.На паркинг встрани от кабината забелязахме гръцка кола, която удари български автомобил.Извикахме полицай,които естествено не говореше никакъв чужд езики поради невъзможноста да състави акт на гръка го пусна като остро предупреди българският водач да внимава къде спира.Представяте лиси.Добре че бяха застрахователите и ние като свидетели да потърсим спетка на поредният тъп фатмак.Предлагам да вземем да емигрираме заедно на куп и да си оставим Бойко и неговите хора да си се управляват и ръководят.Алал да им е!!!!!!!!!
15:59 08.09.2011
81 sof
15:59 08.09.2011
82 borikata44
ами народната полиция що не хванат да си погледнат малко патрулките,че колко съм ги виждал с по един изгорял фар или ми карат само с по една зимна гума или не работещи габарити или дане говорим че изобщо винетки нямат т.н. ............
15:59 08.09.2011
83 yamaha_fen
15:59 08.09.2011
84 tokata do GOGO
напълно съм съгласен с теб.Ми те фатмаците си карат служебните си коли без винетки,но никои не ги глобява(това било служебна колегиалност).Същата е историята и с гражданската,с паркирането в синя зона и т.н..
Знаете ли защо сега ще увеличат гражданската ами заради тези 40-50 хиляди коли без застраховка.Абе мани важното е ,че Бойко ни осигури Леденика през лятото.Беше ми лябима ама сега съм отвратен и няма да я накуся.
15:59 08.09.2011
85 jako globi
15:59 08.09.2011
86 kusoagaki
15:59 08.09.2011
87 Търпение
Коментиран от #89
15:59 08.09.2011
88 METO
15:59 08.09.2011
89 jako globi
До коментар #87 от "Търпение":
bravo, mnogo dobre kazano15:59 08.09.2011
90 GOGO до коментар #85 jako globi
Дано и ти си разбрал, че най-важното не е разрешената скорост – няма значение дали се ограничава от категорията на пътя или с пътен знак! Като покараш още няколко десетки хиляди километри – ще разбереш и ще научиш какво и кое убива на пътя! Ще разбереш, че скоростта не е тази, която е разрешената, а тази, която твоята глава е избрала! Ако главата ти е празна – може да караш с разрешената за магистрали скорост и между Шумен и Варна! Може да караш, но ще бъде за кратко! Може да опиташ да караш с 80км/ч между Ръждавица и Шипочано! Може – но за кратко!
Твоят приятел се е поомачкал, защото по някакъв си път е карал с 80 км/ч, а не е трябвало и да помиси за повече от 60 км/ч! Скоростта не убива – убива незнанието и грешната преценка на собствените възможности, възможностите на автомобила и състоянието на пътя!
Смятам, че ако са разрешени 90 или 130 км/ч, всеки трабва да прецени дали неговите умения и знания, и дали пътните условия и автомобилът му разрешават това!
Скороста, която е разрешена е друго нещо! Тя определя дали на полицейските засади ще ми съставят акт! А, те засадите, се намират на най-невероятни места, които обикновено нямат нищо общо с безопасността по пътя, а още повече и с нашата лична безопосност!
Колкото до пътя София-Кюстендил – чудесен път! Ако няма много движение и КАТ, от Княжево до Кюстендил за 45-50 минути, без да се бърза много! Няма да изброявам десетките идиотски ограничения по пътя!
15:59 08.09.2011
91 GOGO до коментар #87 jako globi
Наистина много мъдри и впечатляващи слова!
Но, аз съм привърженик на бързото каране. Това не означава за мен движение с висока скорост. При конкретен път, натовареност на движението, атмосферни условия, автомобил и техническото му състояние, умения и професионален опит на водача и 30 км/ч., и 20 км/ч. могат да означават бързо каране. Усетът за разумна скорост /не висока или ниска!/ се придобива след изминаването на хиляди километри, с цената на горчивия опит от стотици преодоляни инфарктни положения по пътя. Обикновено, при извънградски условия, автомобил в добро техническо състояние, наличие на средства за гориво и – основен и най-важен фактор! – липса на контролни органи, моята горна “граница на разумното” е между 110 и 150 км/ч. Да съм в границите на разумното за мен означава аз сам да се пазя от останалите участници в движението. Ако те са принудени да ме пазят – значи се движа неразумно и всяка стотна от секундата невнимание е риск в игра, в която залогът е човешки живот или най-малкото – скъпи ламарини. Естествено – разбирам, че съм прекрачил тази граница и веднага трябва да отпусна десния педал!
Искам да коментирам безсмислието на знаците ограничаващи скоростта! Защо един КРАЗ ще мине при ограничението с 50 км/ч. и няма да бъде санкциониран, а едно Порше като мине с 80км/ч /поне два пъти по-сигурно от КРАЗ-а като стабилност и спирачен път!/ - веднага ще отнесе глобата!
Утре, през мъгливия зимен ден, по заледения път като мина с 50км/ч през същото ограничение, няма да ме санкционират! Но никой няма да се интересува от моята безопосност, а само от това – спазено ли е ограничението или не!
Не искам да говоря за безкрайните ограничения при пресичания с второстепенни пътища, при бензиностанции, отбивки, крайпътни капанчета! Но, кой е одобрил и съгласувал проектите и организацията на движението за всички тези конфликтни точки по пътя? Защо от КАТ и съответните органи не не са изискали – за всяко пресичане, бензиностанция, отбивка, капанче – да се осигури необходимата видимост, така че всеки да може своевременно да спре ПРИ РАЗРЕШЕНАТА ЗА ПЪТЯ СКОРОСТ!?!
Всички виждаме и знаем, че при липса на контролни органи, пренебрегването на знаците за ограничение на скоростта е тотално! Не вярвам – при тези условия – примерните шофьори да са повече от 10-15%. За съжаление, пълната обезценка на тези знаци води до друг неприятен момент! Всеки е минавал поне 100 пъти на ограничение с 20-30 км/ч над позволеното! Но, на 101 път се оказва, че забраната действително не трябва да се пренебрегва и само малцина успяват да се справят с по-високата скорост! Точно на такива места стават и голямите бели! Но, дали само шофьорите са виновни за това??
15:59 08.09.2011
92 GOGO
Извинявам се за грешката!
15:59 08.09.2011
93 Мечо Пух
15:59 08.09.2011
94 Ghost_town
Sega i za alkohol da uveli4at globite i stava mn qko :)
15:59 08.09.2011
95 Дебил
15:59 08.09.2011
96 зрънчо
Сега с новите ограничения и аз ще се замисля.Може да не е правилно но бих посъветвал да сиганлизарате с фаровете,като видите патрулка, все пак сами трябва да си помагаме. И най-вече дори и с по-висока карайте разумно и не предприемайте рисковани изпреварвания-това е най-страшното..Ако знам, че след завоя няма някой малоумник,изпреварващ камоин без никаква видимост, в моята лена мога да си карам и с 300...
15:59 08.09.2011
97 az pak
Защо Ви го казвам ли? Защото искам да направя едно официално изявление:
НИЩО НЯМА ДА ПЛАТЯ НА ТАЗИ ДЪРЖАВА!!!!!!!!!!!!! НИКОГА.
Коментиран от #112
15:59 08.09.2011
98 ivan4o
15:59 08.09.2011
99 audifen
15:59 08.09.2011
100 Дошо
Да ние ставаме по-малко а те все повече и трябва да работим все повече за да ги храним.Ще дойде момент, в който обаче ако ще гъзовете да си съдерем няма да можем да платим всички данъци и да храним и мангалите.Тогава и те ще трябва да работят.Да ама няма да могат.Едно, че неискат друго, че няма да са достатъчно (те и сега не са достатъчно интелигентни) квалифицирани за да вършат каквато и да било работа.Машините във всеки вид производство стават все по-модерни и сложни, а те все така дори немогат да четат.Вече основната част от наистина големите фирми са собственост на западни инвеститори.Те все така ще искат персонал, който да е способен да откликва на новите технологии и да може да борави с тях.Това мангалите няма да могат да го направят.И тоя момент ще доиде може би не след 50 а след 20-25-30години.Тогава ще става каквото ще става.
И тия смешници дето ни ползват за донори на цялата държава ще си изпатят заедно с мангалите, ако че те ще са много повече.
15:59 08.09.2011
101 Stefan
15:59 08.09.2011
102 xe xe xe xe
15:59 08.09.2011
103 shelby67
15:59 08.09.2011
104 e.em KAT
15:59 08.09.2011
105 Ghost_town
Тогава няма да има рушвети !!!
И смешните глоби за алкохол да се увеличат !!!
!
!!
!!!
!!!!
!!!!!
!!!!!!
!!!!!!!
!!!!!!!!
!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!
15:59 08.09.2011
106 величко
15:59 08.09.2011
107 Бисер
15:59 08.09.2011
108 UFO
Не само пътищата, но и маркировките им, както и ограниченията НЕ отговарят на съвременните достижения както на автомобилостроенето, така и на динамиката на живота на масовия шофьор.
Макар че принципно подкрепям правителството в борбата му с престъпленията, по отношение на политиката за безопастност на движение, то няма политика а има милиционерщина. Неестествено е административните санкции да стават все по-високи, драконовски /и реално корумпиращи/, и несъобразени със стандарта на живот точно в тази държава, а другите "променливи" свързани с безопастността по пътищата да не мърдат, дори да се влошават!
Неестествено е да има и т.нар. места "гюмета", където ченгесарите правейки се че се грижат за безопастността ни - да пълнят /според случая/ бюджета или джоба си.
Например едно абсурдно гюме е: в София, бул. Яворов, нанагорнището към ТВ-кула... Трилентов път който ако е извън града и без знак - ще е 130 км. А ако е в града /пак без знак/ ще е 50 км.
Какво се случва?
Със сигурност КАТ застанал да санкционира там все едно е застанал с лека картечница СРЕЩУ ТРИБУНАТА на стадион...
И мислите че това е свързано с мисли и желания за безопастност?!
Това е свързано с точен пример как една административна власт /в случая в ръцете на КАТ/ без подходящ граждански контрол може и се използва само и единствено за административен РАЗВРАТ!
Икторията и практиката показват че драконовските мерки не възпитават а озлобяват и... отварят пропаст между хората и администрацийте.
Трябва по-ефективен ГРАЖДАНСКИ контрол!
На паритетен принцип представители от СБА, производители и търговци на автомобили и граждани от една страна и администратори /КАТ и другите компетентни институции/ от друга да съгласуват за поставяне ограниченията и маркировките по пътищата.
Тогава наистина ще има някаква мисъл за безопастност.
Всичко друго е поредното съвременно ИЗВРАЩЕНИЕ, което може само да ни ОТВРАЩАВА!
15:59 08.09.2011
109 gogo
15:59 08.09.2011
110 STEFAN
za teh ako parite ne sam problem , za obiknovenniq 4ovek tea globi sa kosmi4eski ceni...
na seki 4ovek moje dase slu4i da previshi skorostta, i tva zna4i li 4e trebva da mu zemat zaplata za cel mesec ...nekak si ne e opravdano..
pone da napravat dohodite kato v 4ujbina a ne samo aktovete kato v 4ujbina... i togava da mi mislqt za infrastruktura tiq..
15:59 08.09.2011
111 STEFAN
4e v momenta tva pravitelstvo e nai smeshnoto bilo nqkoga v balgariq i vaobshte po sveta .. az nz tea hora det ne upravlqvat nqmat li sram pone malko kato se pokazvat pred kamerite na televiziite.... absolutno parodiq na upravlenie i naciq i si4ko kvoto se setite...
si4ko naglasiha samo danacite i aktovete uveli4avat
15:59 08.09.2011
112 STEFAN
До коментар #97 от "az pak":
Ghost_town ti si palen smeshnik i sigurno si nekoi mamin sin det 2 lv ne izkaral prez jivota si i za tva govorish takiva tapizmi i horata ti se smeqt ..idi da vidish kak se izkarvat parite i togava mi obqsnqvqai koe e EVALA I KOE NE....
15:59 08.09.2011
113 disconnect
15:59 08.09.2011
114 Venci
15:59 08.09.2011
115 негативен
Пътищата са ужасни, липсата на инфраструктура допринася за нарушения и си един вид постоянна глоба всеки месец, само, че се плаща на майстор да оправя окачването.
Нещата трябва да започнат от запушване на дупките по пътищата, а не от запушване дупките в бюджета за сметка на нас данъкоплатците.
Характерно за България е, че всички плащаме за нещо което в крайна сметка така и не получаваме, парите отиват в джоба на "батко" и "братко" вместо ремонти.
В западна европа се вижда и с просто око къде отиват парите, тук също.
Големите глоби едва ли ще дисциплинират уродите на пътя, който си кара без книжка ще продължи, защото държавата си събира вземанията с клизма, за да си платиш глоба примерно се чака поне 2 месеца, което е свързано с доста неприятности.
15:59 08.09.2011
116 consult
15:59 08.09.2011
117 G klasa
До коментар #20 от "AUDI_FAN":
zashto malcha pri stanishev a sega si ovoril usta da ne kazvam kato kakvo.15:59 08.09.2011
118 a$
15:59 08.09.2011
119 BMW X6 i BENZ S classa tova sa kolite liulins
До коментар #58 от "KAT":
izkashli stanishev da se varne .onia vi razkazaha igrata i malchahte a sega se na..ahte da pliuete.kolegata G klasa e prav .prostiat BG narod izka machkane.glasuvaite za Rumen Petkov i kompania da vi se prismivat po TV glupaciКоментиран от #120
15:59 08.09.2011
120 еми...
До коментар #119 от "BMW X6 i BENZ S classa tova sa kolite liulins":
не бе той може да е нямал 18 тогава. :)15:59 08.09.2011
121 rasho
Единствената ни утеха на нас малкото останали българи в България е ,че идат избори и ще им кажем какво мислим за тях.
Само да ви припомня какво говореше :Бащицата:
ЧЕЗ, ЕОН, Соф вода, Чистота - сега ще ги оправя аз.
Какво се промени - вероятно само сметките по които се превеждат :Даренията:
15:59 08.09.2011
122 BatBoiko BatMobila
15:59 08.09.2011
123 BatBoiko BatMobila
15:59 08.09.2011
124 Bashev
15:59 08.09.2011
125 tokata do iaki globi
послушаи разумните доводи на GOGO.Въпроса е не дали да се спазват или не а дали са правилни.Ми неса бе човече.Ще ти дам пример:по пътя за Банско при комплекс "Реденка" до Разлог на разстояние 150 м. има 4(ЧЕТИРИ)знака регулиращи скороста.Е кои да спазваш.Буквално след 150 м. си стоят фатмаците на една чешмичка и те глобяват за първия знак(50) нищо че последният е 60.Като тръгнеш да им искаш обяснение ти казват че другитеса поставени от пътното и не са вацни за КАТ.Екак ти звучи това,това пътно да нее марсианско бе.Пролетта бях в Австрия пътища масълце,седмична винетка на цената на българската седмична,знак през 7-8 километра,полицай видях един едиствн път като спуках гума и отбих в страни да я сменя.Доидоха на 5 тата минута без да съм се обаждал никъде,единият си слоги ръкавици и ми помогна да сменя гумата.Накрая се снимахме и се разделихме като приятели.Човека беше с 2 висшета и говореше 3 езика.Кажи ми кога ще стане това в България.Ето това е реалноста-пълна корупция,пълно безхаберие и само хватки за пълнене на бюджета,а контрата си върви с пълна пара.Ми правилно ГЕРБ е млада парти трябва да се замогне,че идват избори.Всчщност най големият проблем е че всеки се опитва да мачка и минималните зародиши на гражданско общество.Но на хората май взе да им писва.АЙДЕ ЗА СЕГА.ЧАКАМ ВАШЕТО МНЕНИЕ
15:59 08.09.2011
126 Bashev
15:59 08.09.2011
127 Bashev
15:59 08.09.2011
128 tokata do lunaticc1
Коментиран от #129
15:59 08.09.2011
129 Scar
До коментар #128 от "tokata do lunaticc1":
Напълно те подкрепям колега. Чудесен коментар.15:59 08.09.2011
130 tokata do rasho komentar 123
15:59 08.09.2011
131 Николай
15:59 08.09.2011
132 rosenzorro
15:59 08.09.2011
133 facgen
15:59 08.09.2011
134 G classa do rasho
15:59 08.09.2011
135 ted
15:59 08.09.2011
136 limon
15:59 08.09.2011
137 john_doe
15:59 08.09.2011
138 Търпение
15:59 08.09.2011
139 Смешника
До коментар #37 от "MAZDA":
Здравейте пичове! Страхотен закон!!! Страхотни глоби!!! Браво!!! Точно така ще ни дисциплинират! Аз като един съвестен гражданин тази нощ не можах да спя!!!Вчера карайки през града превиших скоростта десет пъти с по 10км/час!!! Ужас!!! Сега съм си нагласил 500лева и искам да отида да ги платя, обаче още не е съмнало!!! Даже се колебая дали да не изляза пасряд нощ, да намеря някой полицай на пост и да му ги дам!!! ЕЕЕЕх божееее!!!
15:59 08.09.2011
140 ддд
15:59 08.09.2011
141 kojuharov
15:59 08.09.2011
142 protiv nqmam
15:59 08.09.2011
143 ALFA ROMEO
До коментар #2 от "Kinko":
Никога не съм имал критични ситуации на пътя заради високата ми скорост!Имал съм такива, заради завои по магистрали, заради дупки,локви, неравности, бавно каращи в лява лента(под100км/ч),заледени участъци, опесъчени места през лятото и т.н. Катастрофа заради високата скорост сама по- себе си стават рядко.Ако имаме добри пътища няма да е проблем да се шофира и малко- по бързо.15:59 08.09.2011
144 GOGO, за онова Търпение
Ще си позволя да пиша на ТИ, защото общо взето така е прието. Ако това те обижда – следващия път ще пиша на Ви. Радвам се, че ти си, може би, един от малкото българи, които са уредили сносно животецът си! Защото караш колата си по правилата, надявам се, че и животецът си си го уредил според изискванията на законите!
Търпение,
Имах търпение да прочета и двете те словоизлияния. Наистина много мъдри и впечатляващи слова, идилични картини за спокойното, безпроблемно и съобразено с правилата пътуване! Думи като за беседа по безопасност на движението пред ученици от 3 клас!
Но, има шофьори, които обичат да карат бързо – нека да бъде на границата на разрешените 90 км/ч /ако това може да се нарече бързо!/. Има други, на които наистина може да се налага да бързат за някъде – те не са били толкова предвидливи и разумни като теб, за да тръгнат 10-15 мин. по-рано! На трети – тъщата им е болна, с 37,3 температура и те бързат да й сменят кърпата с оцета на челото!
И при наличие на толкова желаещи да се движат „бързо” с 90 км/ч, на пътя им се изпречваш ти – движиш се с 85 км/ч, за да можеш да караш без стрес, да не гледаш само осовата линия, да се наслаждаваш на пътуването и на гледката наоколо, за да стигнеш в края на тази идилия зареден с неизчерпаемо количество енергия! При твоя уреден животец, лозе ли ще трябва да прекопаваш?!?
Даваш ли си сметка, при разлика в скоростите от 5 км/ч, колко ще са местата по пътя София-Самоков или по споменатия вече път София-Кюстендил, на които ще могат да те изпреварят, но без нарушение, тези, които „бързат” с 90 км/ч? Вероятно – и то при ненатоварено движение – най-много 3-4. Но, важното е ти да пътуваш без стрес! Другите – кучета ги яли!
Друг случай. Движиш се с разрешената скорост 90 км/ч. Две, три коли наредени след теб. Естествено – между тях никой не е оставил място да се вмъкне изпреварваща ги кола /примерно – на Фетел!/. Идва завой. Ти скачаш на спирачките, защото си преценил, че не можеш да го преминеш с тази скорост! Но, тези зад теб, включително и Фетел – могат! Те са принудени да си счупят краката да спират, защото ти или не умееш да караш, или искаш да пътуваш без стрес, без минимално наклоняване на колата в завоя! В суматохата мже и да се поочукат някоя и друга от следващите те коли! След завоя, преминат от теб с „арабска” скорост, даваш газ и опъваш „ластика” на всички зад теб, но без Фетел, който грубо нарушава правилата и те издухва! Защото си с оправен животец – колата ти е нова и мощна, „ластикът” за останалите не е проблем! Много преди идващия завой останалите зад теб те настигат, но време и място за изпреварване – няма! Отново – скачане на спирачките. Така до безкрай, докато ти се зареждаш с енергия и пътуваш без стрес!
За безмислието на знаците за допълнително ограничаване на скоростта съм писал няколко пъти. Няма знак, който да може да вземе под внимание едновременно следните фактори: състояние на пътната настилка – качество на покритието, наличие на дупки, наличие на пясък; техническо състояние на автомобила – спирачен път, състояние на гумите и окачването, състояние на фаровете; натоварване на автомобила; атмосферни условия – суха, влажна, мокра, кална, заледена настилка, току що започващ или проливен дъжд, снеговалеж, ясно или мъгливо време, ден, нощ; моментно здравословно състояние на водача; шофьорски умения на водача и поне още 5-6 различни постоянно променливи параметъра! Няма знак, който да може да взема под внимание едновременно всичките тези променливи параметри!!!! За това казвам, че не само локалното ограничение е безмислено, но и като цяло определяне на максимална скорост за отделна категория път е пълна измишльотина!! Всичко е само за пари, а не за нашата безопасност!!
Независимо от скоростта, ако аз сам се пазя от останалите участници в движението, значи се движа безопасно!
Дано не съм допуснал някоя правописна грашка!!
15:59 08.09.2011
145 tokata do GOGO komentar 147
ти си истински пич.Точно затова говорех и аз в своите коментари.Съжалявам, че много хора не го разбират-глобите не са за да ни пазят а проформа.Вижте какво става в Румъния бензина е по евтин от нашия ще го увеличат много по малко,но ще има национална стачка.А ние ще си търпим тия наште "умници" в Парламента да си вдигат всичко.Е то е нормално парламентарните мерцове никои не ги глобюва за превишена скорост.Народните избранници имат карти а и кои фатмак ще глоби депутат.Някои глоби ли президенсткият шофьор предизвикал катастрофата преди Севлиево.А вчрно то се оказа че катастрофа е нямало.Докато има различни аршини за различните слоеве от населението ще е така.Нас ще ни глобяват тях не,те ще си карат както искат щото имат парички а на нас ще ни взимат книжките.То и по добре тогава да си карат сами скапаните тирове,камиони и таксита,да си изкарват парите сами с честен труд и сред дебнещите от всички храсти омразни фатмаци.Е тогава да ви чуя каква песен ще запеете.
15:59 08.09.2011
146 Гошо
15:59 08.09.2011
147 Rapidus
Независимо от скоростта, ако аз сам се пазя от останалите участници в движението, значи се движа безопасно!"
Споделяйки иначе основната ти теза и последващите аргументи, това, горното някак не го схванах... Като социални животни, предполагам си съгласен, че се налага да вместим деятелността си в определени рамки, очертани от някаква нормативност и правила. Съвсем друг е въпросът доколко състоятелни и съобразени с конкретиката са те, как се осъществява контролът и какви са следствията от неспазването им.
Ако "Търпение" се опитва да се движи в строгата лента на разума, донякъде егоистично пренебрегвайки емоционалната ни природа и множеството обстоятелства, родени от и на пътя, ти GOGO, предполагам по-скоро емоционално провокиран, стигаш според мен до другата крайност: "Независимо от скоростта, ако аз сам се пазя от останалите участници в движението, значи се движа безопасно!"
Каква мила аналогия с Бат"Бойко в отношението към министрите Му...
Ама как сам ще се опазиш от излязлата по пътищата войнстваща наглост, малоумие, отприщена компленсираност, рекет, пошли нрави, подменени стойности; пришпорени, недооценени, недоспали и недое..ли... че и безконтролни откъм пиене, ядене, пространство, време и скорост...
Не може така да се цепиш от стадото GOGO и да разчиташ само на верния Санчо и недохранения Русинан да ти носят тежките (предпазни) доспехи.
Но за какво ли си говорим всичко това и се упражняваме в оригиналничене и красноречие... безмислен разнод на време, енергия, емоции... Он нашите мнения тук, нещата никак няма да се променят... ефекта е само речева разтуха... и като ни поотмине, ония, дето уж ние сме ги избрали да ни слугуват, ще ни закарфичат с нов постфактум без грам промяна в старата-нова директива - "дайте да дадете... в името...за благото...щото хазната празна... предните я окрадаха...и ние как да ви дооправим сега...". И ако някой вземе да си вкарва Монтеновия скепсис или да закопае по-надълбоко "будна" мисъл в търсене на генезиса на злото или пък смисъла от пролятата пот, кръв и жертвеност - спукана му е... сметката. За това се грижи дружно и усърдно цялата наша родна, отледана, държавна институционалност, която е неподвластна нито на времето, нито на нравите, нито на разума. Е така си стои една и съща, и преди и сега, само дрешките се сменят и имената... от Пресли - към Преслава - кво толкова :)
15:59 08.09.2011
148 Търпение
- Шофьорите, които обичали да карат бързо нямат работа на обществения път, където има установени правила. Този път е за всички и съжалявам ако трябва да те разочаровам, но тези които карат бързо или над ограничението са малко по-виновни от тези, които карат със или под ограничената скорост. Тези твоите шофьори и на пистата да идат да карат бързо, пак няма да ги оставят да правят каквото си искат, защото и там имат правила.
- Както виждам, че изобщо не те интересува аз кой съм или какъв ми е животът, а можеш само да ме осмееш, обидиш и изкараш глупав дори в някакъв коментар в интернет, а камо ли да говорим за уважение на пътя, обясни ми на две на три аз защо трябва да обръщам внимание на Иван , който обичал да кара бързо, Драган, който се е успал и не е тръгнал на време или на Петкан, чиято тъща там нещо. Така де, това за тъщата по- го разбирам. Да не дава Господ! Но като цяло какво ги свързва тях тримата с това, че аз съм излезнал някъде да се разходя или отивам на работа и карам нормално??? Твойта логика е грешна защото клони чисто и просто към анархия. "Според мен това, според мен онова". И това е напълно разбираемо за българската действителност в последните 20 години, но няма нищо общо с каквито и да било закони, правила и ограничения, които имат за роля да изградят едно нормално отношение между хората. И това, за което говориш когато казваш, че ти трябва да се пазиш е резултата породен точно от липсата на каквато и да била отговорност при повечето шофьори. Отговорност, която ги задължава да пазят и уважават останалите на пътя. Без значение дали са с Лада или Мерцедес и дали карат по-бавно или със скоростта от ограничението. Това явно ти няма как да го разбереш, защото от твоя коментар към написаното от мен и твоите примери излиза, че аз съм ти виновен ( или на тези, които ме били следвали) за това, че са закъсняли сами, нещо там лозето ли, какво ли, или каквото и да било друго. Отново вината е в другия, отново ти си прав, защото ти знаеш и можеш по-добре. Първо трябва да се научиш да уважаваш и после може и да те уважават. Иначе пак ще ти кажа, в джунглата винаги има и по-голям хищник от теб. Дано само да не те срещне, че ще се молиш за правила, закони и някаква справедливост тогава. А сега очаквам най-много пак да напишеш, че мойте словоизлияния за пълни фантасмагорий според теб. Ако е нещо друго би ме изненадал.
15:59 08.09.2011
149 Jeriko
15:59 08.09.2011
150 термит
15:59 08.09.2011
151 nasko
15:59 08.09.2011
152 Бруно
15:59 08.09.2011
153 Бруно
15:59 08.09.2011
154 Бруно
15:59 08.09.2011
155 Весела
От преобладаващо положителните мнения за нововъведените мерки в Закона е видно, че се изказват повече пешеходци, чието място е на ТРОТОАРА и на ПЕШЕХОДНАТА ПЪТЕКА. Приемам коментари на този постинг!
15:59 08.09.2011
156 staria
15:59 08.09.2011
157 Naydenov
15:59 08.09.2011
158 anonimen
15:59 08.09.2011
159 batevanko
До коментар #16 от "borikata44":
Стига с този Слави,и той е същият дръвник като другите.Едно говори а прави савсем друго.15:59 08.09.2011
160 vloadislav
i az mukazvam na onq i toi i vika i az kvo da naprava prosto ne smee 6ot onq e sus luskav mercedes za tva
15:59 08.09.2011
161 i ko
ХАХАХХАХАХ е.аси държавата.
15:59 08.09.2011
162 Мъни , мъни
15:59 08.09.2011
163 Do mazda
15:59 08.09.2011
164 drag
15:59 08.09.2011
165 GOGO
Колкото и да съм неграмотен, ще се опитам да разбера , а даже може и да съм разбрал това, което пишеш!
Разбира се, не отричам твоето право да се движиш така, както смяташ за необходимо, и така както ти е удобно! Но, защо ти не искаш да уважиш моето – според тебе идиотско, според мен не! – желание да карам по-бързо от тебе или с по-висока скорост от разрешената! Ако не те натискам в банкета когато те изпреварвам, ако се вмъкна след това пред тебе и разстоянието до предната кола вместо 50м. стане 25м., ако в завой и при разминаване се движа плътно в моята половина на пътя – не разбирам какво ти пречи това на тебе!?! Какво ти пречи, че се движа със 120, а не с 90 км/ч.? Затова смятам, че на пътя, ако аз карам по начин, който ми разрешава САМ да се пазя от тебе – значи се движа безопасно! Ако ти почнеш да ме пазиш, и да се пазиш от мен – карам лошо! Ако и това не означава, че уважавам твоето желание, и че винаги съм казвал, че може да се движиш бързо, но не за сметка на другите – значи нищо не си разбрал от това, което съм писал! Или аз пиша неграмотно, или ти четеш това, което ти изнася!! Не съм против това, ти да се движиш бавно! Но, когато те настигне някой, който кара по-бързо от тебе – правиш ли нещо, за да го улесниш или напротив – волно или неволно го затрудняваш по някакъв начин? Не си ли помислял понякога и за секунда, че на Иван, Драган или Петкан може наистина да му се налага да бърза за някъде?!? Да бърза не само за тъщата!! Да бърза не само, за да
ти покаже, че има по-бърза и по-мощна кола! А, може и да не е по-бърза и по-мощна, но просто да умее повече от тебе?!? А, може би, точно това ще те подразни?!?
В един от придишните си коментари за скоростта дадох следния пример:
Не особено добър скиор, стои на върха на ски писта означена с черна точка. Поглежда надолу – все едно, че гледа от ръба на гардероб! – и за секунда не помисля да се „хвърли в бездната” под него!! Същият този не особено добър скиор /който не е и особено добър шофьор!/ като седне зад волана се „хвърля” без капка резерви в хаоса на движението!
Защо е тази разлика в поведението на един разумен човек? Разликата е в това – по черната писта лошият скиор знае, че ще се „разкове” моментално и НИКОЙ не може да га спаси от това преживяване! На пътя ситуацията е коренно различна – от лошият шофьор знае, че ВСИЧКИ СЕ ПАЗЯТ ОТ НЕГО И ВСИЧКИ ГО ПАЗЯТ !!
Ти коментираш само някакви морално-етични норми за поведението на пътя. Нищо не казваш за забележките ми по отношение на разумността от ограниченията на скоростта. Отново ще те попитам: едно ограничение според категорията на пътя или локолно ограничение на пътя може ли да вземат под внимание толкова много и постоянно променящи се параметри: състояние на пътната настилка – качество на покритието, наличие на дупки, наличие на пясък; техническо състояние на автомобила – спирачен път, състояние на гумите и окачването, състояние на фаровете; натоварване на автомобила; атмосферни условия – суха, влажна, мокра, кална, заледена настилка, току що започващ или проливен дъжд, снеговалеж, ясно или мъгливо време, ден, нощ; моментно здравословно състояние на водача; шофьорски умения на водача и поне още десетина други променливи параметъра! Няма знак, който да може да взема под внимание едновременно всичките тези променливи параметри!!!!
Не забравяй, че и до сега се движат Лади-те. На тях даваха в техническите характеристики спирачен път при 80 км/ч. – 38м.! На съвременните серийни автомобили 38м. спирачен път, но при 100 км/ч. се счита за средно ниво, а за отлични показатели стойноста е под 32м.! Не искам да говоря за многобройните системи за сигурност и стабилност!
За това казвам, че не само локалното ограничение е безмислено, но и като цяло, определяне на максимална скорост за отделна категория път е пълна измишльотина!! Всичко е само за пари, а не за нашата безопасност!! Ако разрешената скорост не е 90, а 110-120км/ч това не значи, че всички и навсякъде ще се движат с тази скорост! Има дупки, ими завои – един има джип и ще мине през дупките със 70, а не с 40 км/ч, друг ще премине завоя със 110, а не с 80 км/ч, защото може! Ти ще караш със 75 км/ч, защото събираш енергия! Никой на никого не трябва да пречи! Но, при това ограничение рязко ще намалеят постъпленията в бюджета и в джобовете на стражарите!
Защото говориш за грижа за безопосността на движението, да ти се е случвало или на някого да му се е случвало, на прав хубав, без ограничение на скоростта, но ЗАЛЕДЕН път да го е спирал катаджия, за да го предупреди, че не нарушава правилата, но заради леда трябва да кара по-бавно и по-внимателно!?! На мене не ми се е случвало!!
Колкото за годините и анархията – бъди сигурен, че вероятно познавам много по-добре от тебе какво е било преди и какво е сега! Карам кола /не имам книжка!/ вероятно много повече години, отколкото е възрастта ти!
15:59 08.09.2011
166 boreca
За тази цялата идея е нужна единствено дисциплина,че да се ограничат пътните инциденти.Но в България доста трудна работа и тези глоби надали ще рефлектират върху гражданите.Особено в големите градове където всеки 2-ри е кълбо от нерви.И да не се забравя ,че пак ще се измислят заобиколни пътища за някой.Хората управляващи лъскавите машини с поредните цифрички и началниците им ако закона важеше и за тях,доста хора да си изгубили и работата.Но в България сме-плащай и владей.
15:59 08.09.2011
167 GOGO
Винаги съм се възхищавал и уважавал хората, които могат да говорят много, дълго, красиво, безмислено и без никакви конкретни предложения и практическа полза! А, може би, ние – незапознатите с Монтен – не можем и да ви разберем!
За съжаление, моето образование не е в областта на хуманитарните, а в областта на по-точните науки! За това не желая даже да правя опит да навлизам в дебрите на монтеновия /дано не греша, мисля, че трябва да е с малка буква!/ скептицизъм, в търсене на генезиса на злото и смисъла на пролятата пот, кръв и жертвеност!
Най-обидното за мен е, че се опитваш да правиш сравнение с някакви политици!
Коментиран от #168
15:59 08.09.2011
168 prav si kriv4o
До коментар #167 от "GOGO":
Колега прав си... ама да знаеш колко си прав.Но и пътищата и законите са кофти (за това не си прав).
И за още едно нещо не си прав - пиши на кирилица бе... половин час ти чета коментара.
15:59 08.09.2011
169 ilmiven
15:59 08.09.2011
170 писател
15:59 08.09.2011
171 take it easy
15:59 08.09.2011
172 Никсън
До коментар #13 от "Mario_dd":
Колега, полицаите не се заяждат с тия дето са малко сагрешили! А с такива като нас дето нямаме пачки с пари и не познаваме важни клечки дето само с едно позваняване и си оправят нещата и си продължават в същия дух.15:59 08.09.2011
173 НЕ НА КОРУПЦИАТА
15:59 08.09.2011
174 Daniel
15:59 08.09.2011
175 BILLY
Sega ve4e s 40-50 lv ujaaasss
Policaq si vzima 50 % takaa 4ee policaq e na smetka. I naru6itelq de... Ne gubi6 to4ki i pe4eli6 50% ot globata :D :D :D
15:59 08.09.2011
176 Rapidus
Смисълът на нещата е заложен няколко пласта под цифрите и е обобщен като постулати в т.нар. диалектика, от която все пак се налага да тръгнеш, ако искаш да произведеш сносна причино-следствена мисъл. За съжаление, упорито се стремиш, поне в този конкретен казус - предмет на умотворенията тук - да впрегнеш каруцата преди коня, като ни привеждаш аргументи, които са по-скоро златни изключения от железните правила. Между другото, правилата ги коват ненавидните от теб политици и аналогиите с тях, които така те обиждат и гневят. Стражарите по пътя са само постфактум, митничарите - друг, администрацията - трети, медиците - четвърти... и т. н., с всичката условност и резерви при обобщението. Те са следствие, не са причина. И всяко едно, предприето спрямо нас ограничение, има свойството да ражда подобни следствия - те са свързани с контрола по спазването на ограничението. Цигарите... пенсионната "реформа", алкохола, наркотиците, оръжието, проституцията, 10-те Божи заповеди... и каквото се сетиш там, неминуемо ражда гняв и корупция.
Като оставим настрана, главната буква, на която държа!, в Монтеновия скептицизъм, бих искал да разбера, ти наистина ли си неподвластен на СЪМНЕНИЕТО в правотата си примерно, че си в състояние САМ да се опазиш в лудницата, без останалите да те обгрижват... няма как да не ти пречат, или ти да не им пречиш, доколкото съществува физическа наличност и "променливи параметри", както сам съзнаваш. Дано не те обиди аналогията с лудницата, но тя е съвсем директна като организация, правила и контрол - един умален обществен модел на поведение. "Полет над кукувиче гнездо" - изгледай филма с Джак Никълсън и някак по-спокойно ще се впишеш във времето и пространството на конкретиката. И няма да ми се налага да словоблудствам тук, при съзнанието, че нищо няма да променя - винаги има по-висока камбанария от собствената ни, GOGO, а ако няма - създай си я и се опитай да погледнеш хипотетично на проблема от нея - ще ти дойдат на ум и други аргументи.
Като човек на точните науки, обясни ми още веднъж основната си теза: "Затова смятам, че на пътя, ако аз карам по начин, който ми разрешава САМ да се пазя от тебе – значи се движа безопасно! Ако ти почнеш да ме пазиш, и да се пазиш от мен – карам лошо!" Значи, ако САМ се пазиш от другите си безопасен, а ако другите САМИ се пазят от теб - значи си опасен и караш лошо. Начинът ти на шофиране в крайна сметка опасен или безопасен е и за кого? Променливите характеристики и параметри, за които говориш не са ли валидни и за теб, или ти си непогрешима константа на пътя, в постоянна кондиция, добро здраве и настроение, при това въоръжен с возило, неподвластно както на променливите, така и на технически проблем...
Ако всеки сам си налагаше ограничения по отношения на пиенето примерно, би следвало да няма пияни - нали сме разумни хора, познаващи се добре, знаещи мярката. Би следвало да отпаднат и ограниченията не само по отношение на скоростта, а и след употребата на алкохол, медикаменти и прочее упойващи - като човек на точните науки, вероятно вече подготвяш и тази точка от програмата си за самоопазване...
15:59 08.09.2011
177 GOGO
Отново четеш само това, което кореспондира на твоята теза! Прочети докрай пасажа за пазенето: „Ако и това не означава, че уважавам твоето желание /да караш бавно!/, и че винаги съм казвал, че може да се движиш бързо, НО НЕ ЗА СМЕТКА НА ДРУГИТЕ – значи нищо не си разбрал от това, което съм писал!”
Или аз пиша неграмотно, или ти четеш само до там, докъдето ти е удобно, четеш това, което ти изнася!!
Всички сме подвластни на законите на физиката и на постоянно променящите се параметри на трафика, атмосферните условия и характеристиките на автомобилите, които управляваме! Ако не уважаваме тези закони и тези променливи параметри – непременно ще пострадаме! За това няма да ни помогне нито дебелия врат, нито дебелия портфейл!
Колкото до пазенето – и аз на 2-3 пъти не съм успявал да се спася от неуки шофьори /може би, и скиори!/.
В крайна сметка – всеки остава на своето мнение! Виж как карат 90% от шофьорите по междуградските пътища! Все пак – не вярвям 90% от българите да сме малоумни и идиоти! Радвай се, че ти си между тези 10%, които са нормални! Продължавам да смятам, че неразумните ограничения на скоростта са начин да се пълни хазната!
Скептицизмът на Монтен и монтеновия скептицизъм са едно и също нещо, написано по два различни и правилни начина! Сигурен съм за прамописа!
Колкото до политиците – и двамата знаем, че има и е имало много достойни хора между тях! Обидно ми е да ме сравняваш с НЕГО или министрите МУ!
Приятно ми беше да чета и да се възхищавам от твоите думи – много и красиво подредени, безмислени и отново без никакви конкретни предложения и практическа полза!
Желая ти успех в живота!
Да не срещаш на пътя, хора, които не знаят какви опасности крие той, какви са възможностите на автомобилът им и доколко те /като шофьори/ са в състояние да ги използват!
15:59 08.09.2011
178 ДЯДКАТА
15:59 08.09.2011
179 neizvesten
15:59 08.09.2011
180 neizvesten
15:59 08.09.2011
181 Gele
До коментар #16 от "borikata44":
eee nema takaava darjava15:59 08.09.2011
182 Този коментар е премахнат от модератор.
183 Arthurenuse
В Telegram-каналах расходится новость (https://t.me/banksta/3705, https://t.me/karaulny_accountant/21904) о том, что сервис для знакомств Tinder дал возможность пользователям хвастаться своими кредитками.
Пользователь может указать, кредиткой какого банка пользуется. Также в новости говорится, что тестирование на многотысячной аудитории доказало: наличие банковской карты делает пользователей более привлекательными и сексуальными.
Tinder доказал, что наличие кредитки влияет на сексуальность.
У части пользователей Tinder появилась новая функция. Приложение предлагает указать, кредитка какого банка лежит у них в кошельке. На выбор представлены кредитные карты лидирующих российских банков: Сбербанка, Альфа-Банка и Тинькофф Банка.
В Tinder предположили, что наличие кредитной карты может стать значимым фактором, когда решение «нравится/не нравится» надо принять за секунды. Гипотеза подтвердилась: за 2 недели тестирования оказалось, что кредитка работает. Пользователи, которые указали кредитную карту Сбербанка, получили в 1,2 раза больше «сердец» (свайпов вправо), чем пользователи без кредиток. Другими словами, это плюс 20% к привлекательности.
Обладатели карт Тинькофф Банка проиграли. Сработал стереотип, что владельцы кр
17:30 16.05.2019
184 Този коментар е премахнат от модератор.
185 Arthurenuse
В Telegram-каналах расходится новость (https://t.me/banksta/3705, https://t.me/karaulny_accountant/21904) о том, что сервис для знакомств Tinder дал возможность пользователям хвастаться своими кредитками.
Пользователь может указать, кредиткой какого банка пользуется. Также в новости говорится, что тестирование на многотысячной аудитории доказало: наличие банковской карты делает пользователей более привлекательными и сексуальными.
Tinder доказал, что наличие кредитки влияет на сексуальность.
У части пользователей Tinder появилась новая функция. Приложение предлагает указать, кредитка какого банка лежит у них в кошельке. На выбор представлены кредитные карты лидирующих российских банков: Сбербанка, Альфа-Банка и Тинькофф Банка.
В Tinder предположили, что наличие кредитной карты может стать значимым фактором, когда решение «нравится/не нравится» надо принять за секунды. Гипотеза подтвердилась: за 2 недели тестирования оказалось, что кредитка работает. Пользователи, которые указали кредитную карту Сбербанка, получили в 1,2 раза больше «сердец» (свайпов вправо), чем пользователи без кредиток. Другими словами, это плюс 20% к привлекательности.
Обладатели карт Тинькофф Банка проиграли. Сработал стереотип, что владельцы кр
17:30 16.05.2019
186 Arthurenuse
В Telegram-каналах расходится новость (https://t.me/banksta/3705, https://t.me/karaulny_accountant/21904) о том, что сервис для знакомств Tinder дал возможность пользователям хвастаться своими кредитками.
Пользователь может указать, кредиткой какого банка пользуется. Также в новости говорится, что тестирование на многотысячной аудитории доказало: наличие банковской карты делает пользователей более привлекательными и сексуальными.
Tinder доказал, что наличие кредитки влияет на сексуальность.
У части пользователей Tinder появилась новая функция. Приложение предлагает указать, кредитка какого банка лежит у них в кошельке. На выбор представлены кредитные карты лидирующих российских банков: Сбербанка, Альфа-Банка и Тинькофф Банка.
В Tinder предположили, что наличие кредитной карты может стать значимым фактором, когда решение «нравится/не нравится» надо принять за секунды. Гипотеза подтвердилась: за 2 недели тестирования оказалось, что кредитка работает. Пользователи, которые указали кредитную карту Сбербанка, получили в 1,2 раза больше «сердец» (свайпов вправо), чем пользователи без кредиток. Другими словами, это плюс 20% к привлекательности.
Обладатели карт Тинькофф Банка проиграли. Сработал стереотип, что владельцы кр
17:30 16.05.2019
187 Този коментар е премахнат от модератор.