Last news in Fakti

4 Юни, 2020 11:10 22 622 59

Колко харчат най-икономичните бензинови и дизелови нови коли?

  • нови автомобили-
  • разход на гориво-
  • nedc
Колко харчат най-икономичните бензинови и дизелови нови коли? - 1

Отговор на този въпрос получихме, като се опитаме да определим най-икономичните модели по остарелия, но все още актуален в Европа тестов цикъл NEDC, който присъства във всички фирмени каталози на новите марки и модели.

Проучихме четирите най-популярни пътнически сегмента - B (компактен), C (т.нар. Голфов клас), D (семеен), E (бизнес) и избрахме най-икономичните автомобили във всеки от тях, съответно бензинов и дизелов. Ето ги.

Колко харчат най-икономичните бензинови и дизелови нови коли?

B-клас, бензин - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - 4.0 л/100 км
B-клас, дизел - Peugeot 208 BlueHDi 100 - 3.2 л/ 100 км

Колко харчат най-икономичните бензинови и дизелови нови коли?

С-клас, бензин - Ford Focus 1.0 EcoBoost - 4.1 л/100 км
С-клас, дизел - Opel Astra 1.5 Diesel - 3.5 л/100 км

Колко харчат най-икономичните бензинови и дизелови нови коли?

D-клас, бензин - Peugeot 508 Puretech 180 - 5.0 л/100 км
D-клас, дизел - Peugeot 508 BlueHDi 130 EAT8 - 3.7 л/100 км

Колко харчат най-икономичните бензинови и дизелови нови коли?

E-клас, бензин - BMW 520i - 5.6 л/100 км
E-клас, дизел - BMW 520d - 4.1 л/100 км


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 34 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сатрапа

    45 21 Отговор
    Лошия дизел ....
  • 2 zeus

    132 6 Отговор
    Сложете два литра отгоре и ще получите реалния разход. NEDC теста е нещо като сферичен кон във вакуум :)

    Коментиран от #9, #14, #27, #28, #52

  • 3 Лудогорец8

    109 22 Отговор
    Това са просто данни, но реалноста е друга двигателче 1.0 ако го подкарате из родопите с багаш и 4-5 човека разходът ще е 5 пъти над данните. Но двигатвли от поне 2.0 куб. по същият този път ще качат пак разхода, но с малко отгоре. Същото е и с подържане на скорост от 150 км/h.

    Коментиран от #42

  • 4 Ироничен

    81 7 Отговор
    Подобни резултати са възможни ако мислиш единствено за икономия. Постигал съм резултат от 4.3 дизел на 100 с Волво V70, 2.5Д, но карането по магистрала с темпомат и скорост 90 км/ч е изпитание за нервите.
  • 5 Туинтурбо

    55 11 Отговор
    Самата кола, като е качена на платформа на пътна помощ - нищо не харчи.
    Обаче гордия собственик на нов "еко" автомобил, е яко вътре.

    Коментиран от #54

  • 6 сервиз

    61 13 Отговор
    Тези данни са възножни само теоритично (ако шофьорът тежи 40 кг. и кара супер бавно и икономично на дълъг прав път без наклони и без да натиска спирачки) ,реалният разход (в стандартни условия) е поне с 30 % по висок ,а ако говорим за рационално ползване (пълна кола или градски условия) – поне двойно.

    Коментиран от #38, #48

  • 7 Мислещ

    75 8 Отговор
    Харчат един двигател на 100 000

    Коментиран от #29

  • 8 Prius

    27 12 Отговор
    Ако става дума за икономия, на мен Toyota Prius ми харчи 5/100 газ (в пари около 2/100 бензин).

    Коментиран от #10

  • 9 Джуган

    28 3 Отговор

    До коментар #2 от "zeus":

    Така е. Моя славен пикап го дават средно 7.5/100 дизел, в действителност харчи 9.5, ако пусна и малко офроудец спокойно отива над 10.
  • 10 Вихъра

    57 24 Отговор

    До коментар #8 от "Prius":

    Не знам каква мъка е да караш подобен кош, пък дори и нищо да не харчи!!! Хора, коли се купуват за кеф и работа, не за икономия. Купи си колело, ще си най-доволен.

    Коментиран от #12

  • 11 Ю Кортес

    38 4 Отговор
    У нас горивата са гадни и фалш.Разхода е повече от ако заредиш с например австрийски бензин или дизел.С бензин ми дава около 15% разлика.Отделно,скапват и двигателя.

    Коментиран от #39

  • 12 оня

    28 18 Отговор

    До коментар #10 от "Вихъра":

    кое точно е кош на приус? первектна за града с такъв разход! а безстепенната автоматика направо. прави карането удоволствие! 1.5т автоматик с разхот 5.5 газ в града е направо уникално

    Коментиран от #34

  • 13 Komapak

    42 2 Отговор
    Моята констатация е, че харчи колкото и сипеш. Стила на каране е в пряка зависимост с разхода на гориво. По каталог моята е средно с 3 на сто по-малко отколкото моя частен случай. Ако се задържа в някое задръстване разхода отскача до небесата. Колкото и да се мъчих никога не достигнаха заводския разход и накрая се отказах. Всички производители лъжат естествено. Може би накакси са достигнали низки стойности, но в лабораторни условия. Също така не ти дават резултатите от краш тестовете. Въобще всичко, което те интересува когато си купуваш кола умишлено се крият. А колко са сладкодумни търговците не е истина. 😂😂😂
  • 14 Miusuka Madoto

    22 6 Отговор

    До коментар #2 от "zeus":

    Не 2 литра отгоре, а 15% над заводските данни и ще сте в истината. При нормално каране, разбира се.. Доказано!
  • 15 Капитан Америка

    49 17 Отговор
    БМВ и икономия ?! Готин виц.
  • 16 дърт шофьор

    25 3 Отговор
    Разходът е измерван при равномерна газ при 80-90 км/час по равен път, без ускорения. т.нар. контролен разход. Освен това (за сведение на знаещите тук) има среден експлоатационен и комбиниран разход. Гледайте ауто-мотор унд шпорт и ще видите истинските показатели.

    Коментиран от #21

  • 17 Plc

    29 7 Отговор
    В Бг като сложим най-евтините гуми, заредиме най-евтината нафта /корабно гориво или друг бъркоч/. Обслужиме мпс с консумативи с неясен произход и после как да очакваме заводски разход!
  • 18 Калоян

    35 4 Отговор
    Всичко е само реклама и за пари.Напукали пълно електроника,от нея по-голямата част безмислени щуротий,за някаква си "екология"и каквото и да речеш да махнеш,или само се повреди,пищи и свети като коледна елха.Удобството е,че нямаш делко,карбуратор,чукчета наковални,ама всичко останало само те вкарва в проблеми.И да не би разхода при карбураторните па и при дизелите,при толкова жици и джиджавки да е паднал на 3 литра на 100км.Ми не е.По добре да изхвърлят тези еко простотий и да модернизират само запалването и сигурността.И би било хубаво да не ги ПРОЕКТИРАТ така,че след 5-6 години да кюфне.

    Коментиран от #19, #43

  • 19 Калоян

    7 9 Отговор

    До коментар #18 от "Калоян":

    ...наи добре е да се варна в очилище че пиша мнохо ниграмотно.
  • 20 Steks

    30 9 Отговор
    4.1 на 100 за бмв 520d с изключен двигател докато се спуска може и да им повярвам едните лъжат за еко нормите други лъжат колко гори и каква мощност са колите

    Коментиран от #31

  • 21 Ами да

    8 5 Отговор

    До коментар #16 от "дърт шофьор":

    Освен това, без вятър, празна кола и двигател до 50 х. км.
  • 22 Баш Истината

    10 17 Отговор
    Аз пък имам един Голф тройка дизел,лимитед едишън (Movie), който 125 коня и има макс въртяш момент на 1500 оборота. При 97 км скорост папка едвам 3.1 литра нафта.Па вие каквото искате говорете и мислете

    Коментиран от #23, #37

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Това е среден разход

    17 7 Отговор
    реално по още 1.5 литра повече за бензиновите, защото дизелите имат по-голямо КПД ... те поради това са "вредни", защото са икономични

    Коментиран от #26

  • 26 Анонимен

    18 6 Отговор

    До коментар #25 от "Това е среден разход":

    Бензин да пуши като тец досега не съм виждал, но дизели има много.
  • 27 ГазаджиятЪ

    9 3 Отговор

    До коментар #2 от "zeus":

    С българска нафта може и не 2, а 3 литра отгоре
  • 28 Алфа Ромео

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "zeus":

    Абсолютно е така.
  • 29 Алфа Ромео

    14 2 Отговор

    До коментар #7 от "Мислещ":

    Масксимум 100 000, кво да праиш, мениджъри, печалби, алчност, не случайно света върви към дъното. Няма вече достойнство, чест, съвест...
  • 30 Моят Е клас, 4 матик

    4 4 Отговор
    По борд компютър градско 10-13 литра дизел. Считам, че е нормално и съм доволен. Върви като змей.
  • 31 перничанин

    15 1 Отговор

    До коментар #20 от "Steks":

    И аз като тебе говорех, защото не бях карал такава кола (не харесвам дизели,още повече BMW ), но присъствах (возех се) на тест BMW520d 2010г 185к.с. София - Дупница по магистралата, Дупница - Кюстендил - София, през Перник . Пълно-пълно на Кристал на една и съща колонка. Разход 5,25л на 100км. Условието беше да се кара по ограниченията, на магистралата 140 - не повече, не по-малко, междуградско 90, градско 50. Ако искате вярвайте.

    Коментиран от #44

  • 32 Радо

    4 1 Отговор
    Всички западняри лъжат като дърти цигани относно разхода!!....само Руснакът не лъже - колкото пишеше в книжката з Ладата и Мустанга - толкова и горяха.
  • 33 Борислав

    6 6 Отговор
    Аз па карам стар 14 годишен дизел Хюндай Акцент 110 коня.
    Нещо не е наред с разхода. Със 160 на магистралата харчи по-малко от колкото със 100. И квото и да правиш все харчи между 5.5 и 6.
    Не смея да я пипам, че радва когато с 3500 до 4000 оборота харчи 5.5 дизел.

    Коментиран от #35

  • 34 Остави

    2 7 Отговор

    До коментар #12 от "оня":

    Че е кош ами е толкоз грозна че като мине такава покрай мен и чак кучето ми започва да скимти жално
  • 35 Смени

    6 1 Отговор

    До коментар #33 от "Борислав":

    Си наркотиците. Тая синтетика направо ви размазва
  • 36 W124

    3 6 Отговор
    Абе да питам така наречените японски фенове що така бе джанъм няма нито една друга кола освен европейски марки
  • 37 Олд Шетърхенд

    10 1 Отговор

    До коментар #22 от "Баш Истината":

    Моята с 130 на 2200 об. на 6- та по магистралата по надолнището гори 0.0 . А като дойде баира почва да се пълни резервоара!!
    Кво ще кажеш аа?
  • 38 Е не е точно така

    4 3 Отговор

    До коментар #6 от "сервиз":

    Пример Шкода Октавия 1.0tsi, 115к.с., шофьор 150 кг. 390 км.изминати за 3.30ч. Разход 4.8л.А98. Как е?
  • 39 е не

    0 3 Отговор

    До коментар #11 от "Ю Кортес":

    Е, нее вярно, азкато си дойда в България Испанската ми кола хфръква, и то с гориво на "Петрол", а пък с прехваления дизел на ОЕМ не ще да откъсне
  • 40 Hdi

    4 6 Отговор
    Само Пежо и БМВ са разбрали как се прави дизел!Другите са доста назад !
  • 41 Кокича

    6 3 Отговор
    Ама как Тон и 800 BMW 200 коня ще харчи 5,6 това са глупости
  • 42 Правописен Речник

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Лудогорец8":

    Пише се БАГАЖ!
  • 43 Звяр

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "Калоян":

    ХаХа те такива като тебе вече го правят. След изпускателният колектор нищо не им трябвало една права тръба и звяр:))). Хора вие в кой свят живеете, бягайте в някоя мина и не се занимавайте с глупости.
  • 44 ДВГ

    9 4 Отговор

    До коментар #31 от "перничанин":

    Аз лично не ти вярвам на 140 км/ч да изкара разход около 5л!!!!
    Над 120 км/ч нещата в разхода стават сериозни за всяка кола няма бензин няма дизел няма електричка просто въздушното съпротивление не е шега работа.

    Коментиран от #45

  • 45 перничанин

    9 0 Отговор

    До коментар #44 от "ДВГ":

    На 140 може и да е бил повече, на 50 сигурно по-малко, това 5.25 ни го даде среден разход. Загубих бас и плащах , та знам от опит :))
  • 46 гошо куция

    9 1 Отговор
    Все едно мъж 120 кг да му дават по едно кюфте на ден и той да е доволен....
  • 47 FMC

    4 1 Отговор
    В момента съм на 5.2 на сто с Фиеста 1.4 96 к. с. ,макар реално това да са 5.6 л. 100 км. По каталог и дават 5.9. Досега съм минал 540 км след зареждане до горе, а ми остават още 200 км според БК. Движа се почти само до работа, която е на 14км. Спазвам ограниченията, пускал съм и климатик и парно сутрин. По принцип такъв разход е възможен при много специфични условия пролетта и есента. 11 години си записвам разходите за колите в един немски сайт и за тая средния разход след 75000 км е 6.8 л на 100 км. Значи литър над обявения разход на стенд. По принцип карам доста по стегнато, не се лишава от климатик и парно в името на някакви икономии, но тоя месец реших да видя докъде мога да смъкна разхода.
  • 48 Иван Цветозаров

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "сервиз":

    Може би най-точният коментар!
  • 49 Радек от Боктор

    3 0 Отговор
    За двигателя на Пежо 1.5/75kw, дизел разхода в градски условия е 5-5,2. Извън града е според скоростта: При 90 идва 4,4-4,6. При 130 си е 5-5,2.
    Това е изпитано с Пежо 301 от 2019 г. Разликата с 208 и 308 ще е 0,2/0,3 отгоре.
  • 50 един

    0 0 Отговор
    От всички коли които съм карал само Пежо 807 2.0 HDI 110 кс си доближаваше разхода до официалния. Ама беше куц кон. Другите са 25% отгоре.
  • 51 Оня с коня

    2 1 Отговор
    Хахах Бмвто най малко харчи за своя клас видехте ли неможе никой да му се опре. Бмв нумбер уан ойееее!
  • 52 Иван

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "zeus":

    Не е точно така! Шофирам ежедневно вече двугодишен Хюндай и30 комби 80% градски условия, 10% извънградско и 10% магистрала. Това е, за да отида и се върна от работа. Автомобилът е турбиниран 1-литров бензин и среден разход по бордови компютър е 5,6 л./100 км. 5,6 л. при 80% градско!!!!!! Нямам представа колко дава производителят, но използвам местата за инерция, ако мога да снижи разхода се старая да го снижи и така. Общото разстояние е към 100 км дневно само за отиване и връщане. Та, искам да ти кажа, че 2 литра отгоре със сигурност не е. Ако беше дизел, вероятно щеше да ми харчи 3 на сто...
  • 53 ехооо

    1 0 Отговор
    Пичове,карам Поло -90 коня,1,4 TDI,3 цилиндъра-твърдо около 4 л нафта и това е-нема градско,нема извънградско !
  • 54 БАРС

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "Туинтурбо":

    Добреде а какво да правиме да копуваме стари бараки това лие по добре.Технологиите вървят напред и всеки ден не возиш 5 човека с багаж из родопите.като изкаж много товар из родобите да носиш то купи си катъри най доброто и доказано превозно срество из родопите.И не си мисли че тия 1000 куб.с турбо няма да дърпат щте дърпат и то много добре.Твоето съзнание типично селско все да товариш да те подсетя за село има и пикапи
  • 55 qwerty

    0 1 Отговор
    Какви са тия икономии бре хора? Не е ли да завъртиш ключа и да дрънне 15/100 по-добре не се занимавайте с този автомобил. Малолитражка за градско ДА, но на дълъг път си е мъка, особено на Витиня или Траянови врата. :) За Родопите, както писаха по-нагоре е още по-тегава ситуацията.
  • 56 гост

    0 1 Отговор
    Точно тази фиеста я тестваха и даде 7л. разход, което тестерите казаха, че при икономично каране може да падне под 6л. Или в най-добри условия харчи 50% над заводския разход. Хайде сега си представете, че отивате в банката и вместо да ви вземат такса от 10лв, те ви взимат 15лв, макар че на брошурата им пише 10лв. Питате защо така и те ви казват, че това са им реалните цени, а онези са само в брошурите. Вие ще платите ли таксата и ще продлжите ли да ходите в тази банка и да ползвате техните услуги? Прехвърлете това във всяка индустрия и се замислете колко нагли и нахални са производителите и се запитайте защо подлежат на дела и обезщетения само в САЩ където осъдиха доста производители, местни и импорт точно за това.
  • 57 Професор Многознайко

    0 0 Отговор
    1. Това "клас" не е правилната дума за това, което се опитвате да опишете - думата е 'СЕГМЕНТ".

    2. Тоя разход е смях в залата.
    Dacia Lodgy 1.2 TCe 115 с 5 души в колата без много багаж и скорост 110 km/h дава разход 6.6 бензин, същата кола пак с 5 човека пълна до горе с багаж + климатик и скорост 110 km/h дава разход от 7.5-7.8, теглото на колата е 1250 килограма, правете си сметката тия тулупи отгоре в статията колко харчат наистина.
  • 58 Георги

    2 0 Отговор
    Здравейте на всички ! Гледам написаното по горе и се чудя как може да има само компетентни хора. Статията беше за новите автомобили а гледам започнали да пишат за голф тройка форд от преди 11 години и куп глупости. Имаше някакъв оценител който пишеше че Тойота било кош и куп глупости. Съветвам всеки един който изказва подобни мнения и глупости да отиде в накой магази и да направи тест драйв на автомобил 2020 година, например в Тойота да покара някой “кошник”.
  • 59 Относително

    0 0 Отговор
    Модерни ефективни бръмчалки!И все пак основния фактор определящ икономичността на един автомобил е умението на шофьора,техническите му познания и най-вече , тежестта на десния му крак! :)