Last news in Fakti

4 Юни, 2020 19:34 25 017 77

Първата партида китайски електромобили пристига в Европа

  • aiways-
  • u5-
  • електромобил

Китайският производител Aiways започна доставки на електромобили за Европа. Първият кораб с 500 кросоувъра U5 ще пристигне на о-в Корсика през юли. Партидата е поръчана от Hertz Corsica за отдаване под наем.

U5 се произвежда в завода на Aiways в гр. Шанрао с капацитет 150 000 електромобила годишно. Моделът вече може да се поръча в няколко страни на Стария континент, сред които Германия, Норвегия, Швейцария и Нидерландия.

Европейската версия на Aiways U5 е дълга 4.68, широка 1.87 и висока 1.70 м. Предлага 432-литров багажник, чийто обем може да бъде увеличен на 1 550 литра със сгъване на задните седалки.

Електромоторът с мощност 190 к.с. и максимален въртящ момент 315 Нм задвижва предните колела и се захранва от батерия с капацитет 63 кВтч, която осигурява автономен пробег около 400 км и може да се зареди от 30% на 80% за 27 минути. U5 разполага със система за полуавтономно управление от ниво 2, 360-градусово видеонаблюдение, мултимедия с 12.3-инчов дисплей, климатроник, панорамен покрив и много други.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 49 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 262

    74 86 Отговор
    Пишете каква е цената на ментетета.

    Коментиран от #4, #69

  • 2 сектанта

    44 153 Отговор
    каквато и да е цената ДАЧИЯ ще е по-ефтина по-красива и по-надежна от ментетата!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Менте?

    132 13 Отговор

    До коментар #1 от "262":

    Цената е около 30 хиляди евро! И внимание - ПЪРВИЯТ СЕРВИЗ ЩЕ Е СЛЕД 100 ХИЛЯДИ КИЛОМЕТРА!

    Коментиран от #6, #21, #30

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Terenski

    42 43 Отговор
    Абе тази марка не ли за дамски хигиенни материали :-)
  • 8 Хе хе

    27 7 Отговор
    Интересно, че и ФВ ще искат толкова за ИД 3!направо си мисля, че няма да насмагат на поръчките!
  • 9 габровец от варна

    47 59 Отговор
    30 000 еврака за китайска ютия???Ааа кат ги пуснат на Илиенци по 3000 лв втора ръка може да помисля..

    Коментиран от #10

  • 10 Доооообре

    81 15 Отговор

    До коментар #9 от "габровец от варна":

    Няма проблем. Карай си Кадета и си свиркай! Има още 30 години живот в него.

    Коментиран от #11, #13, #62

  • 11 габровец от варна

    40 8 Отговор

    До коментар #10 от "Доооообре":

    Имам ЗАЗ.И то много му се радвам.
  • 12 До еврогейовете

    41 60 Отговор
    В Европа не може ли да се произвеждат такива коли? Жълтурите са най-големия замърсител на планетата. Тръмп е прав за санкциите и митата на жълтурите.

    Коментиран от #15, #43

  • 13 Random

    40 85 Отговор

    До коментар #10 от "Доооообре":

    По-добре 30 годишен кадет отколкото нов китайски боклук

    Коментиран от #14, #18, #40

  • 14 Доооообре

    33 6 Отговор

    До коментар #13 от "Random":

    Това го знаем всички! Средната възраст на колите у нас е 20 години, така че това не е тайна!
  • 15 Може

    25 7 Отговор

    До коментар #12 от "До еврогейовете":

    Ама шефа на БМВ казва, че такива коли не се търсят!
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Анонимен

    26 4 Отговор
    Сигурно поръчката на колите е направена преди Herz да фалира .

    Коментиран от #20, #22

  • 18 Така е

    25 7 Отговор

    До коментар #13 от "Random":

    Така е да. Нали си кварталния сервиз. По-добре стари коли от колкото нови електрички.
  • 19 Йозеф

    43 7 Отговор
    Изглежда мнооого добре.
  • 20 Нет

    15 4 Отговор

    До коментар #17 от "Анонимен":

    В Европа не е фалирала.
  • 21 Нет

    22 3 Отговор

    До коментар #4 от "Менте?":

    "...И внимание - ПЪРВИЯТ СЕРВИЗ ЩЕ Е СЛЕД 100 ХИЛЯДИ КИЛОМЕТРА!"

    Това звучи чудесно... Ако не се налага и по гаранция да влиза

    Коментиран от #23

  • 22 Виктор

    11 31 Отговор

    До коментар #17 от "Анонимен":

    Херц обяви фалит на 22.05.2020.Жълтурите ще пият по една студена вода за ел. ментаците.

    Коментиран от #26

  • 23 Може

    16 3 Отговор

    До коментар #21 от "Нет":

    Но тогава не плащаш! Което е най-важното! Кола се смята с 5 годишен разход, нали! Е тук го знаеш! Само ток!

    Коментиран от #27

  • 24 Ori

    5 1 Отговор
    35,000 evra

    Коментиран от #25

  • 25 Така е

    9 2 Отговор

    До коментар #24 от "Ori":

    Това е без субсидиите! С тях, е почти без пари!
  • 26 Нет

    3 2 Отговор

    До коментар #22 от "Виктор":

    В Щатите! Не в Европа.

    Коментиран от #28

  • 27 Нет

    2 3 Отговор

    До коментар #23 от "Може":

    И не изкарва и пари обаче
  • 28 петрович

    13 1 Отговор

    До коментар #26 от "Нет":

    И в Европа също ще последва фалита!Процедурата по фалита на такъв гигант отнема доста време.Така че офисите ще функционират още известно време.А между другото Херц работи на загуба през последните няколко години.
  • 29 Госあ

    11 26 Отговор
    Тия верно са се помислили за нещо повече от жълто лно.Как при Рено ПСА ФВ БМВ и тн. Какви шансове имат тия смех пълен.

    Коментиран от #35, #41

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Вярно да

    9 1 Отговор

    До коментар #32 от "Румънец":

    Бягай копай територията! Голяма е!
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Реалист

    22 6 Отговор

    До коментар #29 от "Госあ":

    Ти верваш ли си? ФАО ВЕ умрЕ. Тази кола е с класи над И.Д. 3
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 дявола

    4 21 Отговор
    Тези ЧУРУЦИ са колело за един месец най много и сменяш.Тези черупки идват покойници какво очаквате от тях
  • 38 Нови закони

    20 0 Отговор
    Германия ще дава 9 хиляди евро субсидия, за ел. коли с цена под 40 хиляди евро! Е вече изравниха цените.

    Коментиран от #44

  • 39 Нови закони

    19 4 Отговор
    Според новите закони, тази кола би струвала 26 хиляди евро! Немците ще се гръмнат сами в крака.
  • 40 Алфа Чакал

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "Random":

    Дали
  • 41 Caliente Nicaragua

    6 1 Отговор

    До коментар #29 от "Госあ":

    нали не си забравил че точно ти имаш л йняния телесен цвят нали така бе Столипиновски
  • 42 Дългия

    9 16 Отговор
    Поредния боклук събран от няколко крадени елемента от други марки! Сега искат да подбият цената на оригиналите! Типично за жълтурите!

    Коментиран от #46

  • 43 За12-

    41 5 Отговор

    До коментар #12 от "До еврогейовете":

    Не знам какво общо имат еврогеоврте? Но! Ако не си разбрал, Китай стана една от най мощните държави в света, чрез много труд, високо образовани специялисти и
    Умни ръководители. Системата е държавен капитализъм, който се нарича все още някакъв вид социализъм. Чети повече и може би ще се научиш да виждаш, а не да плюеш. Виж, кокво направиха такива като теб от България.
  • 44 За 38

    3 3 Отговор

    До коментар #38 от "Нови закони":

    Субсидиите птедполагам са само за немски електромобили!

    Коментиран от #47

  • 45 Лудогорец8

    9 17 Отговор
    Чета тука някакви небивалици.. Първият сервиз щял да е след 100 000 км абе хора тази кола от сервиза няма да излезе какво вярвате на снимка направена на фотошоп ходете и седнете вътре и вижте зглобката на колата и материалите в нея и после кажете кога ще влезе в сервиза. И да китай са най-големият замърсител на земята заедно с индия и сега си носят боклуците тук! А всички които са за ел. колите няма смисъл да спорите и да се мислите за най-умните или най стиснатите просто си купете и това е!

    Коментиран от #48, #49

  • 46 Объркáл си се "малко"

    18 3 Отговор

    До коментар #42 от "Дългия":

    Какво крадяли китайците? Я си помисли китайците ли са откраднали технологиите за батерии или европейските производители си купуват батериите от Китай, произведени от китайски заводи с китайски технологии? Сега европейците се мъчат да крадат технологии от Китай, Корея и Щатите за да не изостават в електромобилността.
  • 47 Нови закони

    7 0 Отговор

    До коментар #44 от "За 38":

    Не, не са само за немски. В тази ценова листа попада и Тесла Модел 3, Рено Зои6, Нисан Лийф и други които не са немски. Така че и тази би попаднала в субсидиране от 9 хиляди евро.
  • 48 Така е

    19 1 Отговор

    До коментар #45 от "Лудогорец8":

    Първият сервиз е след 100 000 километра и на всеки 100 000. Качеството е доста добро. Има тестове и видеа в тубата, който иска да види а да не чете празните приказки на някакви "разбирачи" тук.
  • 49 Право на избор

    27 1 Отговор

    До коментар #45 от "Лудогорец8":

    Подхождаш типично по български, когато се говори за китайски стоки. И с право. В Китай стандарта за качество е от 1 до 20, а не като при нас само два-три вида качество. Една и съща стока може да се произведе в което качество пожелае клиента, като в повечето случаи първо качество е по-качествено и по-скъпо, отколкото където и да е по света. Излишно да казвам, че дори iPhone се произвежда в Китай.
    И тук стигаме до българските търгаши, които поръчват от 18-то качество нагоре на съответната нищожна, цена а после тук се опитват да ни го продават за първо качество, от което си вадим грешни изводи за китайско производство.
  • 50 Посещавал многократно Китай

    18 0 Отговор
    Тук коментират разни разбирачи дето карат 20г.коли и не са виждали какво представлява Китай ама то ние затова сме на тоя хал защото всички само дрънкат небивалици отидете вижте и тогава говорете, представа си нямате за каква държава става въпрос а и всичките ви маркови уреди в къщиа са произведени в Китай но нали хледате sony тв. И се гордеете погледнете каде е произведен

    Коментиран от #74

  • 51 Пламен

    4 1 Отговор
    Преди два месеца се "хапахме" с един постаджия за Рено Зое. Колко бил автомобил ДОСТАТЪЧЕН и от сорта. Ако колегата чете статията: Поздрави от мен! Европейските автомобилостроители го закъсаха сериозно... Ако след държавна субсидия Зоето или Фауве ИД е с 9х. евро по-евтино от тази китайка, 75% от купувачите ще вземат Ейуес. А колко още МАРКИ чакат да товарят за Европа, само някой да повлече крак.

    Коментиран от #52, #53, #54

  • 52 Пламен

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "Пламен":

    А да, и Фауве купува GAC, нали знаете вече...
  • 53 Не не

    4 0 Отговор

    До коментар #51 от "Пламен":

    Субсидията е за всички. Цената определя дали ще има субсидия. Току що четох. Също и Тесла Модел 3 с малката батерия пада на 36881 евро в Германия. Така че субсидията не е само за европейски коли!
  • 54 Така е

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "Пламен":

    Бях писал и преди, че не европейските марки а китайските ще са конкурент на Тесла, но много не вярваха. Чакат още марки да навлизат, BYD, Xpeng и други. Ще внасят в Европа и цените им са доста атрактивни.

    Коментиран от #55

  • 55 Много са напред

    22 0 Отговор

    До коментар #54 от "Така е":

    В Брюксел веднъж ползвах едно такси марка BYD(Build your dreams). Понеже 2 години инсталирах соларни инсталации и имаше оборудване и от тази марка питах шофьора доволен ли е. Каза, че колата се продава заедно с 15 соларни панела (1.64х100 см) по 220 вата бройката. С тях се прави шапрон, под който паркираш колата и я зареждаш от слънцето.Изцяло безплатно зареждане, затворили са веригата до край. Колата ускоряваше като самолет до 60-70 км/ч от спряло положение и каза, че минава малко над 300 км градско с едно зареждане. Цената : 45000€ с всичко и 5 години гаранция на автомобила и 25 години гаранция на соларната инсталация. Това става преди 3 години
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Е НАЛИ

    2 0 Отговор
    ПРЕДИ НЯКОЛКО СЕДМИЦИ ПИСАХТЕ ЧЕ ХЕРЦ СА ФАЛИРАЛИ?
  • 58 Хаджиментов

    1 0 Отговор
    Аз бих взел един такъв за тестово каране по българските пътища. Няма да изкам заплащане...
  • 59 гост

    0 1 Отговор
    Това си е Хюндай.
  • 60 Кико

    2 0 Отговор
    Болезнено е да погледнеш (и разбереш) че си най-тъпия от компанията! Но упорстваите с вашите съждения, те имат почва у нас!!!
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 1234578

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Доооообре":

    Колко живот има собственика, Кадета може и да го надживее?
  • 63 дивака

    2 0 Отговор
    няма да можем да си купим сигурно ,ако не спечелим от тотото
  • 64 кола един път

    3 17 Отговор
    Това няма да го взема и да ми го подаряват - китайски буклук!
    струва 40 евро производствена стойност, направено от неколкократно рециклирани найлони и пластмаси... таблото му се изтърква от 10 поставяния на чаша с кафе върху него, а на 2-рата година се пука от слънцето! Челното стъкло е 88% пластмаса 12% друг био отпадък, криви като се гледа през него и служи за очила на шофьора, начуква се от камъчета за първите 30км! Генерацията е от неръждавейка тънка 1.2мм - първия дъжд и корозията е налице, на следващата пролет се пробива! Айде няма нужда, да си ги карат китайците тези коли!

    Коментиран от #65, #66

  • 65 кофи анан

    2 9 Отговор

    До коментар #64 от "кола един път":

    Тоя който е писал минус на горния коментар сигурно кара Дъстер и си мисли, че е същото като да караш Q7 :) Сигурно никога не е карал премиум автомобил и се кефи на китайските кошери! Е хора не е същото, карал съм ги и двете!
  • 66 За 64

    8 0 Отговор

    До коментар #64 от "кола един път":

    Голям специялист се извъди. Нито си го видял, нито си пипнал, нито си
    прочел нещо подробно, но плюеш на
    ляво и дясно не компетентно и злоб
    но. Омръзна ни от такива некадърни
    ци!
  • 67 незнайко

    0 1 Отговор
    Този панорамен покрив през лятото трябва да става абсолютно бял за да не се топли купето от лъчите на слънцето. В противен случай е в разрез с климатика, но в БЪЛГАРИЯ ще му лепваме по едно фолио и готово.

    Коментиран от #76

  • 68 Грую

    3 2 Отговор
    Не се натискайте! Електромобилите са като диарията - не знаеш дали ще можеш да стигнеш.

    Коментиран от #70, #72

  • 69 123

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "262":

    Не, тези са оригинали. Оригинални китайски. Всичко други са ментета! Щатска тесла, ама делана в Китай. Ай фони, мейд ин Чайна и тн.

    Коментиран от #73

  • 70 .юу

    3 0 Отговор

    До коментар #68 от "Грую":

    Ще стигнеш, ще стигнеш. Вече е приет закон, на всяка бензиностанция в Германия ще има зарядни станции. Вече е решено. Така че скоро и проблема със зарядните ще е решен.
  • 71 Антон

    1 8 Отговор
    Гледам пак се радвате на менте колите . Кола еднодневка за 1-2 сддмици и после брак. Това ще е поредния жълт провал
  • 72 някой

    1 2 Отговор

    До коментар #68 от "Грую":

    Кое е по бързо? Диарията или светлината? Отговор:диарията,защото ако те хване изведнъж, няма да можеш да стигнеш и да светнеш лампата..
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Емо

    7 0 Отговор

    До коментар #50 от "Посещавал многократно Китай":

    Прав си почти никой от тези които коментират не е ходил в Китай,даже някои и на картата не знаят къде е! Просто си нямат представа!Само знаят да плюят,то и за това сме на това дередже!
  • 75 СЪЩИЯ

    1 0 Отговор
    До всички и най-вече до Габровец от Варна: Заза да не би да е бял, да не би да е със светлокафява тапицерия, работещ ли е? просто не съм управлявал такъв автомобил екзотика на Петкан или кон на поразяващата ръка:)
  • 76 3542

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "незнайко":

    незнайко -много правилен ник си си избрал! няма проблем лятото със слънчеви панели първо защото не се нагряват, а превръщат погълнатата слънчева енергия в ток; и второ защото климатика си работи през това време и държи постоянна температурата в колата - нали има ток колкото щеш все пак :)
  • 77 Сатурн 5

    1 0 Отговор
    Видях ,че доста разбирачи са писали! Браво! Я са да видим , ние кви автомобили произвеждаме и изнасяме... Дет съ казва " кога ще ги стигнем ... китайците"?