Last news in Fakti

16 Юни, 2020 15:04 3 963 49

Tesla Model S стана първият сериен електромобил с обсег над 640 км

  • tesla-
  • model s-
  • long range plus-
  • пробег

Tesla пусна в продажба модернизирана версия на Model S автономен пробег над 400 мили (644 км). Модификацията Long Range Plus вече има сертификат от американската Агенция за защита на околната среда (EPA), който удостоверява, че може да измине 402 мили (647 км) с едно зареждане в реални пътни условия, а не само в лаборатория.

Инженерите на Илон Мъск са успели да увеличат обсега с 6% чрез използване на олекотени материали, нови гуми Tempest с намалено съпротивление при търкаляне и джанти с по-добра аеродинамика. Нов е и управляващият алгоритъм на системата за рекуперация на кинетичната енергия при спиране, която вече работи при съвсем ниски скорости до достигане на пълен покой. Намалено е също триенето в предния електромотор, а механичната маслена помпа на задния е заменена с електрическа.

От EPA са успели да преодолеят границата от 400 мили от втория опит. През нощта преди първия тест изпитателите забравили да заключат "тѐслата" и електрониката влязла в режим на готовност, който изразходил 2% от заряда на батерията. В резултат на следващия ден новият Model S успял да измине само 391 мили (629 км). След критики от Илон Мъск агенцията повторила опита с напълно зареден акумулатор.

Версията Long Range Plus ускорява от 0 до 60 мили/ч (97 км/ч) за 3.7 сек., а максималната скорост е 249 км/ч. Базовата цена на електромобила в САЩ е $74 990 (€66 346).


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мазньо

    18 18 Отговор
    Кефи ме, още повече с новия пробег. Нека гейта започне сега!

    Коментиран от #2, #32

  • 2 Мазньо

    22 5 Отговор

    До коментар #1 от "Мазньо":

    .. хейта, не гейта.. все тая :)

    Коментиран от #4

  • 3 Driving pleasure

    18 26 Отговор
    да да... повярвах им :) реалните пътни условия са крепене на 55 мили в час и предполагам че тук там бутане :) Кофти е само с бутането щото при 28 градуса, да се покучи километража си е гадно, на хладно се бута по-добре, ама пък е безсмислено ;)

    Коментиран от #10, #18, #42

  • 4 Хе хе

    16 8 Отговор

    До коментар #2 от "Мазньо":

    Хейта започна. Драйфинга е тук!
  • 5 1234

    22 18 Отговор
    При минус 10 гр с пуснато парно и музика моят крайслер вояджър 2.0 бензин 1998г и 60 л резервоар минава точно 1000 км при спазване ограниченията. Интересното е може да направи съшото и при 35 гр с климатик. Пробега е гарантиран независмо с 4 или 6 човека. А тука пробега варита от всичко, температура навън, колко души, с парно с климатик с фарове без фарове и на колко години е батерията и гаранцията е 300 км.. Коментарите са излишни

    Коментиран от #6, #8

  • 6 Глей ся

    27 9 Отговор

    До коментар #5 от "1234":

    Твоя Крайслер като го опънеш зимата на 5 километра до работа в час пик и 5 минути загряване на място, ако си под 15 на 100 ела ми се обади! А и още нещо, че ще си на студено, защото няма да ти е загряла!

    Коментиран от #13

  • 7 бах тая електроника

    15 6 Отговор
    2% са 2квч енергия по време на покой!Да не е с ламБи и релета?!
  • 8 Глей ся

    18 7 Отговор

    До коментар #5 от "1234":

    И да допълня, че тези 5 километра ги минаваш всеки ден (ако ходиш на работа де), а 1000 километра наведнъж, веднъж в годината!
  • 9 Малийй,

    12 11 Отговор
    това електричките са били чувствителни като гейовете-влияят им магнитните бури,влажноста,температурата,силата на музиката и товара на процесора!
  • 10 гост

    11 10 Отговор

    До коментар #3 от "Driving pleasure":

    Не мислиш ли , че е време да се върнеш към истинския си ник , "драйфащия" , хахахах !! Къде къде повече ще ти ходи на написаните простотии !!

    Коментиран от #17

  • 11 тошо

    13 2 Отговор
    харесва ми ,но нямам възможност да си я закупя ,ако имам в наличност такива пари веднаги бих ги вложил в недвижим имот ,а не за ламарина

    пс : от българския манталитет не знам някой да е избягал
  • 12 гост Норвежец

    13 11 Отговор
    Ха ха ха. Къде са хейтърите, а? Тесла е номер 1, Илон е велик, акциите се покачват, стогодишните загиват.
  • 13 Driving pleasure

    10 9 Отговор

    До коментар #6 от "Глей ся":

    Глей ся, тая тесла и без да я караш зимата ке умре, а разлика от неговия Крайслер. Ако не си я включил вечерта в тока да подрява сутринта може само да япрепикаеш да размразиш ключалките и да си фанеш рейсчето за работа ;)

    П.С. за Госта: Няма нужда, ти се справяш великолепно :)

    Коментиран от #14, #15, #16, #47

  • 14 Глей ся

    15 8 Отговор

    До коментар #13 от "Driving pleasure":

    И кой ти го каза това? Заредена батерия издържа няколко месеца! Фантасмагориите ти нямат край!
  • 15 Глей ся

    13 7 Отговор

    До коментар #13 от "Driving pleasure":

    И да те светна още нещо, че много го дърпате това парно! Разхода на ток, да поддържа топло при минус 20 навън е 1.5 кВ/ч! При батерия от 75 кВ имаш ток за 50 часа да стоиш на топло при минус 20 навън! И това е при Тесла с печка, а при Модел У разхода на ток е още по-нисък!
  • 16 Глей ся

    12 8 Отговор

    До коментар #13 от "Driving pleasure":

    А за на човека Крайслера! Ми той вече си е умрял, колко да умира? Той човека явно го държи на системи, колата го оставя но той нея, не!
  • 17 перничанин

    10 8 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Норвежец, ти се появи бре! Мислех, че си развял байрака с цветовете на дъгата и си на някой "прайд" или на поклонение пред снимката на гуруто Мъск. Давай, разкажи някоя смешка за превеликите миксери.
  • 18 TSLA

    7 7 Отговор

    До коментар #3 от "Driving pleasure":

    Че по темата си некомпетентен и няма какво да кажеш, понеже личният ти опит е нулев, ние това много добре го знаеме. Така че десетките автомобилни форуми са на твое разположение -->>|
  • 19 Вин Дизел

    7 7 Отговор
    Елън Мъск - пръв гробокопач на изкопаемите брички! Да живее Track mode V2 на Model 3! \:D/
  • 20 kjl

    11 2 Отговор
    Всичко разбрах, само не разбрах каква е батерията. Колко е голяма? Европейските аналози са с около 80 киловата обикновено. 100 - 120, колко? Герамнците са изчислили, че електрическа кола с 80 киловата батерия става по-екологична от дизелов аналог след 150 000 километра пробег. С по-голяма батерия може би екологията проговаря след 200 000 км.

    Коментиран от #22

  • 21 Тесла била балон

    10 7 Отговор
    После пак разправяйте как от Тесла нищо ново и различно не били направили. Ето че пробегът по американския стандарт, който е много по-реалистичен, вече е 640 километра, докато всички останали все още се мъчат да преодолеят границата от 500 км. А това все още са старите батерии и двигатели. В края на месеца се очаква представянето на новото поколение батерии, който най-вероятно ще са 130 киловатчаса, което теоретично би позволила 30% повече пробег, което означава около 830 км и много по-бързо зареждане.

    Коментиран от #23

  • 22 Не ви ли омръзна да си измисляте цифри

    9 5 Отговор

    До коментар #20 от "kjl":

    Само да ти припомня, че не бяха германци я шведи от
    IVL , не бяха 80 киловатчаса, а 100 киловатчаса, не бяха двеста хиляди километра, а бяха 80 000 и това през 2017 година. Тогава твърдяха че за производството 100квч батерия, се отделя 17,5 тона co2 . След като понесоха сурови критики, че са направили стъкмистика, направиха ревизия на изследването си и през 2019 година направиха ново изследване, което установи, че вече се отделят само 7,5 тона CO2 и само след две-три години, дори най-голямата батерия е изчистила въглеродния си отпечатък. Ако се ползва за съхранение на ВЕИ енергия, която после се връща в мрежата, вместо да работят въглищни централи, тази батерия ще изчисти въглеродния си отпечатък още след 70 зареждания/ разреждания. Това е най-бързият, лесен и икономичен начин да се отървем от въглищата и да се премахнат недостатъците на непостоянното производство на възобновяемите източници.
  • 23 Driving pleasure

    8 8 Отговор

    До коментар #21 от "Тесла била балон":

    ахахахаа убивате ме с вашия напредък... с новите батерии, които вероятно ще са 130 кВ/ч.... алоууу ми това е повече от 1/4 увеличение на капацитета бе, нормално е да скочи и пробега.
    Все едно да сложа 70 литра резервоар на мястото на 50 литровия и да се хваля колко икономична ми е станала колата щото минавам още 500 км отгоре.
    Определено ви има нещо на електрофилите... или всъщност определено ви го няма нещо, за да сме по-точни :D

    Коментиран от #24, #30, #31

  • 24 Така така

    8 4 Отговор

    До коментар #23 от "Driving pleasure":

    Ама можеш ли да събереш 70 литра бензин в 50 литра резервоар? И без да тръгваш пак с тубите в багажника! Защото Тесла това правят, един и същ размер, а по-голяма батерия, а може и по-лека!

    Коментиран от #25

  • 25 Driving pleasure

    7 9 Отговор

    До коментар #24 от "Така така":

    ама не е нужно, щото си намалям разхода. преди 50 години колите харчеха по 20 л/100 преди 10 харчеха по 10/100 сега са по 5/100 - прогрес. А ти не намаляш разхода... същите 20 кВ/ч на 100 - като преди 12 години - тоест същото количество енергия тоест все същата мръсотия :) Хич не ми е прогресивно, да знаиш ;)

    Коментиран от #26, #27, #28, #29

  • 26 Не не

    8 4 Отговор

    До коментар #25 от "Driving pleasure":

    Айде бе! А защо Нисан Лийф със 109 коня харчи повече от Модел 3 със 460 коня за 100 километра?
  • 27 И още нещо

    6 6 Отговор

    До коментар #25 от "Driving pleasure":

    Хакер е открил, че Тесла се подготвя за Модел 3 със 100 кВ батерия, което ще минава границата от 700 километра на един заряд! В момента е със 75 кВ, да напиша понеже знам, че не си наясно, с която минава 560 километра!

    Коментиран от #34

  • 28 Дрън-дрън та пляс

    11 4 Отговор

    До коментар #25 от "Driving pleasure":

    Теорията ти издиша отвсякъде. Преди 30 години карах fiat regata 1,7D, който не беше някакво чудо на техниката, но надълго харчеше под 5 литра на 100 км. Сегашната ми кола пак харчи горе-долу толкова, но на градско е малко по-икономична, отколкото регатата. Така че прогресът с разхода е само на хартия и в рекламите. Виж за вървене вече няма спор, че има прогрес, но той е за сметка на ресурса на двигателя.

    Коментиран от #36

  • 29 Дрън-дрън та пляс

    7 6 Отговор

    До коментар #25 от "Driving pleasure":

    Второто с което ти издиша теорията е за Тесла. "А ти не намаляш разхода... същите 20 кВ/ч на 100 - като преди 12 години - тоест същото количество енергия тоест все същата мръсотия :) Хич не ми е прогресивно, да знаиш ;)"

    Къде видя някой да е споменал за увеличаване на капацитета на батерията? Това си е все същата 100kwh с която първоначално изминаваше 500 км с разход 20квч/100, но ако можеш да смяташ, разходът вече е паднал на 15,5квч/100км.
  • 30 И на теб ти липсва нещо

    7 6 Отговор

    До коментар #23 от "Driving pleasure":

    Май акъл му викаха? Значи хвалиш се, че с 600 киловатчаса енергия в резервоара минаваш 1000 километра, но "не било честно" Тесла да си увеличи резервоара от 100 на 130 киловатчаса?

    Ти харчиш по 50 киловатчаса за 100 километра и смяташ това за нисък разход, но старият разход от 20 киловатчаса за същото разстояние ти се струва висок само защото бил на Тесла? Когато ти стигнеш разход 15,5 киловатчаса на 100 км, което се равнява на 1,55 литра на 100 еквивалент на дизелово гориво при каквито и да е условия, тогава разправяй колко назад в технологията са електричките от ДВГ.
  • 31 гост

    9 5 Отговор

    До коментар #23 от "Driving pleasure":

    Ми не знам какви са ти "спомените" , щото са доста избирателни , ама 2013 година Модел С предлагаше за същите пари 75 квт батерия за 400 км пробег със зор !!! Сега само 7 години по-късно за същите пари предлага 100 квт за 644 км , което е над 55% ПОВЕЧЕ !! А наистина предстоят съвсем нови батерии , които на всичкото отгоре са със живот повече от автомобила и ПО-ЕВТИНИ !! Та какво те бърка дали са 130 квт , като са същите пари и същото тегло , че и по-малко даже , да не говорим за живота им ?? А сещаш ли се , че след още 7 години СТАНДАРТНИЯ пробег ще е 1000 км ?? Колко работи още не се сещаш , ама това въобще не значи , че няма да станат , хахах !!

    Коментиран от #33

  • 32 куку руку ку

    6 4 Отговор

    До коментар #1 от "Мазньо":

    Когато електричките срат да бъдат суперкар, когато ги направят да ускоряват от 0 до 100 за 9,5 сек., да вдигат 180 км/ч и да минават 1100 км с едно зареждане... тогава ще си взема
  • 33 Димов

    5 3 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Отдавна сме казали, че ще станат. Никога не е имало спор, че техниката постоянно се развива и това, което днес изглежда непостижимо, утре става реалност. Такива твърдения са абсурдни. Но така и не успяхте да ни убедите, че батериите няма да съсипят земя, въздух и води. Когато материалите им започнат да се добиват екологично чисто. Когато спрем да виждаме изоставени ръждилници, гниещи по улиците в 80% от страните в света. Когато токът спре да зависи от въглищата и радиоактивните материали. Тогава ще кажа, че електромобилът е по-екологичен от ДВГ. Засега просто не пуши пред блока, а страни от третия свят тровят природата, за да караме ние "чисти коли".

    Коментиран от #35, #40, #41

  • 34 По нанадолнище ли

    4 3 Отговор

    До коментар #27 от "И още нещо":

    ги минава тези километри. Един познат работи в Германия и на поредната командировка до съседен град на около 180 км. тръгнали 4 човека с Тесла модел С с пробег на таблото изписан 300+ км. Та излезли на аутобана и газ до към 140-150 в продължение на 10-15 мин. ,защото грейнало таблото с предупреждение,че при това темпо няма да стигнат до дестинацията,която са я задали и преминали в режим 85-90 км/ч. Ти на това ли му викаш пътуване и преминаване на рекордните 600-700 км. и повече,за повечето хора това е мъка. Бъдещето е в ел колите,но за сега технологията все още не е доизпипана до край,а Мъск е само една песачинка от островчето,което ще се образува след не по-малко от 50-100 години.

    Коментиран от #49

  • 35 Аха

    3 4 Отговор

    До коментар #33 от "Димов":

    А ти по какъв начин убеждаваш, че нефта е екологичен? С нефтените разливи в океани и морета? Никой не казва, че ел. колите са екологични, за тях има производство и т. н.! Но са по-екологични от коли с ДВГ! Ти как би убедил в обратното? Вече има достатъчно данни и статии! И естествено колкото по - чиста е ел. енергията, по-чиста ще е и колата, защото това и е горивото! За това има държави, където е по-екологична от други държави, това е!

    Коментиран от #38

  • 36 Ама и Регатата ти

    1 3 Отговор

    До коментар #28 от "Дрън-дрън та пляс":

    е вървяла,колкото и е горяла т.е. никак,а сегашната толкова гори,но сигурно при доста по-висока скорост не зависимо от условията,с климатик или парно,а това вече е прогрес.

    Коментиран от #37

  • 37 Дрън дрън дрън та дрън

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "Ама и Регатата ти":

    Регатата я карах значително по-бързо от сегашната. Тогава нямаше камери, а 5-10лв бяха достатъчни да ти се размине карането със 150км/ч дори в населено място без застраховка и преглед. Сега не мога да си помисля за такава скорост дори извън населено място, а за населено вече не съм на онези години. Сравнението по-горе беше за приблизително еднаква скорост с да речем 100км/ч. Няма автомобил, който да гори 5/100 с 150км/ч.
  • 38 Димов

    2 2 Отговор

    До коментар #35 от "Аха":

    Къде видя да убеждавам в такива глупости?

    Коментиран от #39

  • 39 Аха

    1 2 Отговор

    До коментар #38 от "Димов":

    А ти къде видя, някой да те убеждава че електрическите са супер екологични?

    Коментиран от #45

  • 40 Е така де

    3 3 Отговор

    До коментар #33 от "Димов":

    Вероятно батериите ще съсипят въздуха и водата на две-три провинции в света които така или иначе са били замърсявани и преди производството на батерии, но светът ще стане едно по-чисто място.

    За сметка на това автомобилите замърсяват абсолютно по целия свят без изключение, като най-много замърсяват точно там, където живеят най-много хора и вредата за здравето им е максимална.

    Коментиран от #44

  • 41 Е така де

    1 3 Отговор

    До коментар #33 от "Димов":

    Не си ли се замислял, че единственият начин да се спре ползването на въглища за сметка на възобновяемите източници са точно батериите? За производството на 100 kW часа батерия се отделят 7 тона СО2, но ако тази батерия се зареди 4000 пъти с възобновяема енергия, която да се ползва вместо от въглищни централи, ще се спестят 40 тона СО2 плюс още хиляди гадости, които излизат от комините им и са вредни за хората, а не само за околната среда.

    Коментиран от #43

  • 42 фффф

    3 3 Отговор

    До коментар #3 от "Driving pleasure":

    Понеже ДВГ постигат разхода по каталог при движение със 140 на магистралата или в трафика на Лондон, нали бе умник?
  • 43 Димов

    3 3 Отговор

    До коментар #41 от "Е така де":

    Замислял съм се, ама въобще не стигам до твоите изводи. Причината е в това, че ти гледаш всичко с розови очила, докато аз обичам да предвиждам подводните камъни. Преди доста време ти бях обяснил кое е по-добре и върши работа.
  • 44 Димов

    4 2 Отговор

    До коментар #40 от "Е така де":

    Не виждаш и половината последствия от батериите. Както и да е. Мързи ме да пиша едно и също по сто пъти. Времето само ще покаже.
  • 45 Димов

    4 2 Отговор

    До коментар #39 от "Аха":

    Е как?!?!? Постоянно го правите. Я си виж следващите два поста. Ти въобще четеш ли се, какво пишеш?

    Коментиран от #46

  • 46 Аха

    3 2 Отговор

    До коментар #45 от "Димов":

    Там не пиша аз, а колега. И той какво ти пише? Че замърсява но по-малко, нали така? Така е да, замърсява но по-малко! Най-екологично е да се върви пеш и пак вдигаш прах, който хората дишат. Електрическите автомобили замърсяват производство, експлоатация и т. н. но целия живот не ел. колата е по-екологична от ДВГ. Това е. Но електрическите, ще стават по-екологични като се търсят нови типове батерии и зелена ел. енергия.

    Коментиран от #48

  • 47 Miro33

    2 2 Отговор

    До коментар #13 от "Driving pleasure":

    Ела да те повозя да мирясаш ! Накрая да се качиш в тесла не само да ревеш по форумите . Трабантаджия такъв!
  • 48 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #46 от "Аха":

    Ама така кажи бе. Е, щом е писал някой друг лаладжия, значи може и да е най-меродавното инфо на света. Аз пък си помислих, че това не е експертно мнение и затова не му повярвах. Отивам да се самобичувам, за да изкупя безверието си в гурудрънканиците.
  • 49 до специалиста

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "По нанадолнище ли":

    на всяка една кола разхода на гориво извънградско го дават при 80-90 км/ч а не за 160км/ч така че и най икономичния двг да настъпиш на 160 и той няма мине 1000км с един резервоар капиш?