Tesla пусна в продажба модернизирана версия на Model S автономен пробег над 400 мили (644 км). Модификацията Long Range Plus вече има сертификат от американската Агенция за защита на околната среда (EPA), който удостоверява, че може да измине 402 мили (647 км) с едно зареждане в реални пътни условия, а не само в лаборатория.
Инженерите на Илон Мъск са успели да увеличат обсега с 6% чрез използване на олекотени материали, нови гуми Tempest с намалено съпротивление при търкаляне и джанти с по-добра аеродинамика. Нов е и управляващият алгоритъм на системата за рекуперация на кинетичната енергия при спиране, която вече работи при съвсем ниски скорости до достигане на пълен покой. Намалено е също триенето в предния електромотор, а механичната маслена помпа на задния е заменена с електрическа.
От EPA са успели да преодолеят границата от 400 мили от втория опит. През нощта преди първия тест изпитателите забравили да заключат "тѐслата" и електрониката влязла в режим на готовност, който изразходил 2% от заряда на батерията. В резултат на следващия ден новият Model S успял да измине само 391 мили (629 км). След критики от Илон Мъск агенцията повторила опита с напълно зареден акумулатор.
Версията Long Range Plus ускорява от 0 до 60 мили/ч (97 км/ч) за 3.7 сек., а максималната скорост е 249 км/ч. Базовата цена на електромобила в САЩ е $74 990 (€66 346).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мазньо
Коментиран от #2, #32
15:08 16.06.2020
2 Мазньо
До коментар #1 от "Мазньо":
.. хейта, не гейта.. все тая :)Коментиран от #4
15:09 16.06.2020
3 Driving pleasure
Коментиран от #10, #18, #42
15:14 16.06.2020
4 Хе хе
До коментар #2 от "Мазньо":
Хейта започна. Драйфинга е тук!15:16 16.06.2020
5 1234
Коментиран от #6, #8
15:23 16.06.2020
6 Глей ся
До коментар #5 от "1234":
Твоя Крайслер като го опънеш зимата на 5 километра до работа в час пик и 5 минути загряване на място, ако си под 15 на 100 ела ми се обади! А и още нещо, че ще си на студено, защото няма да ти е загряла!Коментиран от #13
15:53 16.06.2020
7 бах тая електроника
15:53 16.06.2020
8 Глей ся
До коментар #5 от "1234":
И да допълня, че тези 5 километра ги минаваш всеки ден (ако ходиш на работа де), а 1000 километра наведнъж, веднъж в годината!15:55 16.06.2020
9 Малийй,
16:00 16.06.2020
10 гост
До коментар #3 от "Driving pleasure":
Не мислиш ли , че е време да се върнеш към истинския си ник , "драйфащия" , хахахах !! Къде къде повече ще ти ходи на написаните простотии !!Коментиран от #17
16:40 16.06.2020
11 тошо
пс : от българския манталитет не знам някой да е избягал
16:43 16.06.2020
12 гост Норвежец
16:50 16.06.2020
13 Driving pleasure
До коментар #6 от "Глей ся":
Глей ся, тая тесла и без да я караш зимата ке умре, а разлика от неговия Крайслер. Ако не си я включил вечерта в тока да подрява сутринта може само да япрепикаеш да размразиш ключалките и да си фанеш рейсчето за работа ;)П.С. за Госта: Няма нужда, ти се справяш великолепно :)
Коментиран от #14, #15, #16, #47
16:57 16.06.2020
14 Глей ся
До коментар #13 от "Driving pleasure":
И кой ти го каза това? Заредена батерия издържа няколко месеца! Фантасмагориите ти нямат край!17:00 16.06.2020
15 Глей ся
До коментар #13 от "Driving pleasure":
И да те светна още нещо, че много го дърпате това парно! Разхода на ток, да поддържа топло при минус 20 навън е 1.5 кВ/ч! При батерия от 75 кВ имаш ток за 50 часа да стоиш на топло при минус 20 навън! И това е при Тесла с печка, а при Модел У разхода на ток е още по-нисък!17:05 16.06.2020
16 Глей ся
До коментар #13 от "Driving pleasure":
А за на човека Крайслера! Ми той вече си е умрял, колко да умира? Той човека явно го държи на системи, колата го оставя но той нея, не!17:08 16.06.2020
17 перничанин
До коментар #10 от "гост":
Норвежец, ти се появи бре! Мислех, че си развял байрака с цветовете на дъгата и си на някой "прайд" или на поклонение пред снимката на гуруто Мъск. Давай, разкажи някоя смешка за превеликите миксери.17:39 16.06.2020
18 TSLA
До коментар #3 от "Driving pleasure":
Че по темата си некомпетентен и няма какво да кажеш, понеже личният ти опит е нулев, ние това много добре го знаеме. Така че десетките автомобилни форуми са на твое разположение -->>|17:42 16.06.2020
19 Вин Дизел
17:49 16.06.2020
20 kjl
Коментиран от #22
18:15 16.06.2020
21 Тесла била балон
Коментиран от #23
18:24 16.06.2020
22 Не ви ли омръзна да си измисляте цифри
До коментар #20 от "kjl":
Само да ти припомня, че не бяха германци я шведи отIVL , не бяха 80 киловатчаса, а 100 киловатчаса, не бяха двеста хиляди километра, а бяха 80 000 и това през 2017 година. Тогава твърдяха че за производството 100квч батерия, се отделя 17,5 тона co2 . След като понесоха сурови критики, че са направили стъкмистика, направиха ревизия на изследването си и през 2019 година направиха ново изследване, което установи, че вече се отделят само 7,5 тона CO2 и само след две-три години, дори най-голямата батерия е изчистила въглеродния си отпечатък. Ако се ползва за съхранение на ВЕИ енергия, която после се връща в мрежата, вместо да работят въглищни централи, тази батерия ще изчисти въглеродния си отпечатък още след 70 зареждания/ разреждания. Това е най-бързият, лесен и икономичен начин да се отървем от въглищата и да се премахнат недостатъците на непостоянното производство на възобновяемите източници.
18:39 16.06.2020
23 Driving pleasure
До коментар #21 от "Тесла била балон":
ахахахаа убивате ме с вашия напредък... с новите батерии, които вероятно ще са 130 кВ/ч.... алоууу ми това е повече от 1/4 увеличение на капацитета бе, нормално е да скочи и пробега.Все едно да сложа 70 литра резервоар на мястото на 50 литровия и да се хваля колко икономична ми е станала колата щото минавам още 500 км отгоре.
Определено ви има нещо на електрофилите... или всъщност определено ви го няма нещо, за да сме по-точни :D
Коментиран от #24, #30, #31
19:32 16.06.2020
24 Така така
До коментар #23 от "Driving pleasure":
Ама можеш ли да събереш 70 литра бензин в 50 литра резервоар? И без да тръгваш пак с тубите в багажника! Защото Тесла това правят, един и същ размер, а по-голяма батерия, а може и по-лека!Коментиран от #25
19:42 16.06.2020
25 Driving pleasure
До коментар #24 от "Така така":
ама не е нужно, щото си намалям разхода. преди 50 години колите харчеха по 20 л/100 преди 10 харчеха по 10/100 сега са по 5/100 - прогрес. А ти не намаляш разхода... същите 20 кВ/ч на 100 - като преди 12 години - тоест същото количество енергия тоест все същата мръсотия :) Хич не ми е прогресивно, да знаиш ;)Коментиран от #26, #27, #28, #29
19:51 16.06.2020
26 Не не
До коментар #25 от "Driving pleasure":
Айде бе! А защо Нисан Лийф със 109 коня харчи повече от Модел 3 със 460 коня за 100 километра?19:54 16.06.2020
27 И още нещо
До коментар #25 от "Driving pleasure":
Хакер е открил, че Тесла се подготвя за Модел 3 със 100 кВ батерия, което ще минава границата от 700 километра на един заряд! В момента е със 75 кВ, да напиша понеже знам, че не си наясно, с която минава 560 километра!Коментиран от #34
20:03 16.06.2020
28 Дрън-дрън та пляс
До коментар #25 от "Driving pleasure":
Теорията ти издиша отвсякъде. Преди 30 години карах fiat regata 1,7D, който не беше някакво чудо на техниката, но надълго харчеше под 5 литра на 100 км. Сегашната ми кола пак харчи горе-долу толкова, но на градско е малко по-икономична, отколкото регатата. Така че прогресът с разхода е само на хартия и в рекламите. Виж за вървене вече няма спор, че има прогрес, но той е за сметка на ресурса на двигателя.Коментиран от #36
20:17 16.06.2020
29 Дрън-дрън та пляс
До коментар #25 от "Driving pleasure":
Второто с което ти издиша теорията е за Тесла. "А ти не намаляш разхода... същите 20 кВ/ч на 100 - като преди 12 години - тоест същото количество енергия тоест все същата мръсотия :) Хич не ми е прогресивно, да знаиш ;)"Къде видя някой да е споменал за увеличаване на капацитета на батерията? Това си е все същата 100kwh с която първоначално изминаваше 500 км с разход 20квч/100, но ако можеш да смяташ, разходът вече е паднал на 15,5квч/100км.
20:22 16.06.2020
30 И на теб ти липсва нещо
До коментар #23 от "Driving pleasure":
Май акъл му викаха? Значи хвалиш се, че с 600 киловатчаса енергия в резервоара минаваш 1000 километра, но "не било честно" Тесла да си увеличи резервоара от 100 на 130 киловатчаса?Ти харчиш по 50 киловатчаса за 100 километра и смяташ това за нисък разход, но старият разход от 20 киловатчаса за същото разстояние ти се струва висок само защото бил на Тесла? Когато ти стигнеш разход 15,5 киловатчаса на 100 км, което се равнява на 1,55 литра на 100 еквивалент на дизелово гориво при каквито и да е условия, тогава разправяй колко назад в технологията са електричките от ДВГ.
20:29 16.06.2020
31 гост
До коментар #23 от "Driving pleasure":
Ми не знам какви са ти "спомените" , щото са доста избирателни , ама 2013 година Модел С предлагаше за същите пари 75 квт батерия за 400 км пробег със зор !!! Сега само 7 години по-късно за същите пари предлага 100 квт за 644 км , което е над 55% ПОВЕЧЕ !! А наистина предстоят съвсем нови батерии , които на всичкото отгоре са със живот повече от автомобила и ПО-ЕВТИНИ !! Та какво те бърка дали са 130 квт , като са същите пари и същото тегло , че и по-малко даже , да не говорим за живота им ?? А сещаш ли се , че след още 7 години СТАНДАРТНИЯ пробег ще е 1000 км ?? Колко работи още не се сещаш , ама това въобще не значи , че няма да станат , хахах !!Коментиран от #33
22:31 16.06.2020
32 куку руку ку
До коментар #1 от "Мазньо":
Когато електричките срат да бъдат суперкар, когато ги направят да ускоряват от 0 до 100 за 9,5 сек., да вдигат 180 км/ч и да минават 1100 км с едно зареждане... тогава ще си взема08:41 17.06.2020
33 Димов
До коментар #31 от "гост":
Отдавна сме казали, че ще станат. Никога не е имало спор, че техниката постоянно се развива и това, което днес изглежда непостижимо, утре става реалност. Такива твърдения са абсурдни. Но така и не успяхте да ни убедите, че батериите няма да съсипят земя, въздух и води. Когато материалите им започнат да се добиват екологично чисто. Когато спрем да виждаме изоставени ръждилници, гниещи по улиците в 80% от страните в света. Когато токът спре да зависи от въглищата и радиоактивните материали. Тогава ще кажа, че електромобилът е по-екологичен от ДВГ. Засега просто не пуши пред блока, а страни от третия свят тровят природата, за да караме ние "чисти коли".Коментиран от #35, #40, #41
11:39 17.06.2020
34 По нанадолнище ли
До коментар #27 от "И още нещо":
ги минава тези километри. Един познат работи в Германия и на поредната командировка до съседен град на около 180 км. тръгнали 4 човека с Тесла модел С с пробег на таблото изписан 300+ км. Та излезли на аутобана и газ до към 140-150 в продължение на 10-15 мин. ,защото грейнало таблото с предупреждение,че при това темпо няма да стигнат до дестинацията,която са я задали и преминали в режим 85-90 км/ч. Ти на това ли му викаш пътуване и преминаване на рекордните 600-700 км. и повече,за повечето хора това е мъка. Бъдещето е в ел колите,но за сега технологията все още не е доизпипана до край,а Мъск е само една песачинка от островчето,което ще се образува след не по-малко от 50-100 години.Коментиран от #49
12:07 17.06.2020
35 Аха
До коментар #33 от "Димов":
А ти по какъв начин убеждаваш, че нефта е екологичен? С нефтените разливи в океани и морета? Никой не казва, че ел. колите са екологични, за тях има производство и т. н.! Но са по-екологични от коли с ДВГ! Ти как би убедил в обратното? Вече има достатъчно данни и статии! И естествено колкото по - чиста е ел. енергията, по-чиста ще е и колата, защото това и е горивото! За това има държави, където е по-екологична от други държави, това е!Коментиран от #38
12:08 17.06.2020
36 Ама и Регатата ти
До коментар #28 от "Дрън-дрън та пляс":
е вървяла,колкото и е горяла т.е. никак,а сегашната толкова гори,но сигурно при доста по-висока скорост не зависимо от условията,с климатик или парно,а това вече е прогрес.Коментиран от #37
12:10 17.06.2020
37 Дрън дрън дрън та дрън
До коментар #36 от "Ама и Регатата ти":
Регатата я карах значително по-бързо от сегашната. Тогава нямаше камери, а 5-10лв бяха достатъчни да ти се размине карането със 150км/ч дори в населено място без застраховка и преглед. Сега не мога да си помисля за такава скорост дори извън населено място, а за населено вече не съм на онези години. Сравнението по-горе беше за приблизително еднаква скорост с да речем 100км/ч. Няма автомобил, който да гори 5/100 с 150км/ч.12:35 17.06.2020
38 Димов
До коментар #35 от "Аха":
Къде видя да убеждавам в такива глупости?Коментиран от #39
13:16 17.06.2020
39 Аха
До коментар #38 от "Димов":
А ти къде видя, някой да те убеждава че електрическите са супер екологични?Коментиран от #45
14:14 17.06.2020
40 Е така де
До коментар #33 от "Димов":
Вероятно батериите ще съсипят въздуха и водата на две-три провинции в света които така или иначе са били замърсявани и преди производството на батерии, но светът ще стане едно по-чисто място.За сметка на това автомобилите замърсяват абсолютно по целия свят без изключение, като най-много замърсяват точно там, където живеят най-много хора и вредата за здравето им е максимална.
Коментиран от #44
18:22 17.06.2020
41 Е така де
До коментар #33 от "Димов":
Не си ли се замислял, че единственият начин да се спре ползването на въглища за сметка на възобновяемите източници са точно батериите? За производството на 100 kW часа батерия се отделят 7 тона СО2, но ако тази батерия се зареди 4000 пъти с възобновяема енергия, която да се ползва вместо от въглищни централи, ще се спестят 40 тона СО2 плюс още хиляди гадости, които излизат от комините им и са вредни за хората, а не само за околната среда.Коментиран от #43
18:27 17.06.2020
42 фффф
До коментар #3 от "Driving pleasure":
Понеже ДВГ постигат разхода по каталог при движение със 140 на магистралата или в трафика на Лондон, нали бе умник?18:28 17.06.2020
43 Димов
До коментар #41 от "Е така де":
Замислял съм се, ама въобще не стигам до твоите изводи. Причината е в това, че ти гледаш всичко с розови очила, докато аз обичам да предвиждам подводните камъни. Преди доста време ти бях обяснил кое е по-добре и върши работа.18:51 17.06.2020
44 Димов
До коментар #40 от "Е така де":
Не виждаш и половината последствия от батериите. Както и да е. Мързи ме да пиша едно и също по сто пъти. Времето само ще покаже.18:53 17.06.2020
45 Димов
До коментар #39 от "Аха":
Е как?!?!? Постоянно го правите. Я си виж следващите два поста. Ти въобще четеш ли се, какво пишеш?Коментиран от #46
18:53 17.06.2020
46 Аха
До коментар #45 от "Димов":
Там не пиша аз, а колега. И той какво ти пише? Че замърсява но по-малко, нали така? Така е да, замърсява но по-малко! Най-екологично е да се върви пеш и пак вдигаш прах, който хората дишат. Електрическите автомобили замърсяват производство, експлоатация и т. н. но целия живот не ел. колата е по-екологична от ДВГ. Това е. Но електрическите, ще стават по-екологични като се търсят нови типове батерии и зелена ел. енергия.Коментиран от #48
19:00 17.06.2020
47 Miro33
До коментар #13 от "Driving pleasure":
Ела да те повозя да мирясаш ! Накрая да се качиш в тесла не само да ревеш по форумите . Трабантаджия такъв!10:29 18.06.2020
48 Димов
До коментар #46 от "Аха":
Ама така кажи бе. Е, щом е писал някой друг лаладжия, значи може и да е най-меродавното инфо на света. Аз пък си помислих, че това не е експертно мнение и затова не му повярвах. Отивам да се самобичувам, за да изкупя безверието си в гурудрънканиците.11:24 18.06.2020
49 до специалиста
До коментар #34 от "По нанадолнище ли":
на всяка една кола разхода на гориво извънградско го дават при 80-90 км/ч а не за 160км/ч така че и най икономичния двг да настъпиш на 160 и той няма мине 1000км с един резервоар капиш?03:57 22.06.2020