18 Септември, 2012 11:04 41 193 53

Топ 10 на SUV-тата в България

  • kia-
  • great wall-
  • dacia-
  • nissan-
  • skoda

 

Кросоувърите или така наречените компактни SUV-та набират все повече популярност както в Европа, така и у нас. В България са предпочитани заради тяхната функционалност, както и заради лошото състояние на родните пътища.
 
Естествено, предвид финансовото състояние на средностатистическия българин, у нас се продават предимно по-достъпни кросоувъри. Това доказва и статистиката, която отчита продажбите на компактни SUV-та в България за първото полугодие на годината.
 
Първата позиция е за Kia Sportage, а своеобразният сребърен медал е за Dacia Duster. Особено впечатление прави появата в челната тройка на китайския SUV Great Wall Hover H5, който, както е известно, започва да се сглобява и в завода край Ловеч.
 
Освен тези три SUV-та на интерес се радват и още две нискобюджетни предложения. Топ 5 се допълва от Skoda Yeti и Nissan Quashqai. Чак на шеста и седма позиция в БГ се нареждат европейските лидери Toyota Rav4 и VW Tiguan.
 
Интерес сред първата десетка представлява и появата на руската класика Lada Niva, който гордо заема осмото място. Nissan е единствената марка с два представителя в топ 10. Деветото място е за модела Juke, а последен се нарежда Chevrolet Captiva.
 
Тази официална статистика обаче има един недостатък. Тя отчита продажбите на нови автомобили, извършени на територията на България, но не отчита т.нар. реекспорт на автомобили или с други думи не става съвсем ясно колко от тези SUV-та се движат по нашите пътища.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 XXX

    3 1 Отговор
    Kак класираха Hover-aтолкова напред, като все още нямаме преки наблюдения в/у поведението на джипа в родни условия? Друг е въпроса, че преди да заработи завода в Ловеч, съм виждал едва няколко джипа от тази марка.

    А и защо нищо не се споменава за Honda CR-V! Карал съм, а и доста хора се доверяват на този избор и съм с много силни впечатления най-вече от окачването и преодоляването на дупки и неравности, при това по магистрала Хемус!

    Коментиран от #2

  • 2 Линдрос

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "XXX":

    Ей, много прости хора има, което за пореден път го доказва ХХХ. В статията се говори за продажби на нови автомобили, какви наблюдения, какви пет лева.
  • 3 The Best

    4 0 Отговор
    В Бургас за 4 седмици са продадени 30 бройки от Mazda CX-5 и я тъсят но бройки няма понеже производителя не може да смогне.

    Коментиран от #7

  • 4 1234567

    2 0 Отговор
    Щеше да е хубаво да има и някоя друга цифра както се казва да имаме реална представакакво въобще е продадено и става ли въпрос за пазар въобще! Защото с тези проценти нищо не се разбира.

    Коментиран от #8

  • 5 Само ЦСКА

    0 1 Отговор
    Добре де а останалите 50%, какво са!!!!

    Коментиран от #6

  • 6 амаха

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Само ЦСКА":

    останалите са Q5 и 7,Х3 и 5 и др. скъпи сглобки
  • 7 Фен

    0 3 Отговор

    До коментар #3 от "The Best":

    Споменатите автомобили в статията се виждат много рядко по пътищата, явно всичко е реекспорт. Нищо чудно... с нашите заплати...

    http://www.youtube.com/watch?v=psnNNzTSsOo

    Много грозна тази Мазда. С теслата са я дялкали, да не говорим за качеството на материалите и дизайна на таблото. Ужас!

    Коментиран от #9

  • 8 Фен

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "1234567":

    Бройките в абсолютна стойност сигурно са по-малко и от процентите :) 10% - я са продали 20-30 автомобила , я не :)
  • 9 Да бе да

    5 0 Отговор

    До коментар #7 от "Фен":

    Мазда и лошо качество :) Явно не си се докосвал до представители на марката. Макар и да не карам японска кола, мазда е автомобил, който за не много пари предлага прецизна изработка и надеждност несравнима с конкуренти от други държави. А маздата която визираш на живо е невероятно красив автомобил.
  • 10 gost

    0 0 Отговор
    Toyota Land Kruzer i G klasata sa nomer 1
  • 11 Фен

    0 1 Отговор
    Погледни качеството на материалите използвани в салона. От най-евтината пластмаса навсякъде! Дори и презентатора казва, че материалите са ужасни и интериора грозен.

    На живо не мога да кажа дали е красива. От видеото в YouTube ми изглежда доста грозна като сякана от дървари.

    Коментиран от #37, #38

  • 12 BATJ

    1 3 Отговор
    Това по скоро е класация за най-продаван псевдо джип в повечето случаи само с предно предаване, за хора които не могат да си позволят истинска проходима машина, но искат да се возят на високо. Пари на вятъра според мен, доста смешни участници в тази класация. лично мнение.

    Коментиран от #22

  • 13 Веско

    3 0 Отговор
    Незнам но КІА-та ми харесва.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 TOYOTA

    3 0 Отговор
    Kia-та и на мен ми хареса на външен вид ,но Toyotata е най-здравата машина.
  • 16 Тони

    1 2 Отговор
    Това лято видях три пъти закъсали на магистрала "Тракия" КИА Спортидж. Не искам да плювам, казвам факт, който съм видял със собствените си очи.

    Коментиран от #18

  • 17 *****ВИП *****АМГ

    0 5 Отговор
    tezi djipki ne sa za vas a za bogati i iziskani djentulmeni kato men deto imat kufari s pari markovi ancuzi i rizi ot koprina

    Коментиран от #31

  • 18 ммма

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Тони":

    @16 Ти си видял хора които са спрели по голяма нужда и по това време отварят предния капак в големите горещини за да истине малко мотора.Аз сам спирал за помощ,и от там знам това.
  • 19 Тони

    0 0 Отговор
    В един от случаите бяха спрели на моста преди тунела към отбивката за Ихтиман!
  • 20 ВИП АМГ

    0 8 Отговор
    vijdam ce nyakoy bez mozik me imitira znaci po temata tezi izmisleni za bedni hora falsivi suvove stavat za vozene na domati na pazara a nay mnogo marazya da mi se preckat v magistrlalata s AMG to mi s 650konya i ponyakoga tezi taratayki za nyakolko hilyadarki puskat mrisen dim pret men i zamirsyavat filtara na AMG to mi dokato slusham elegantna muzika
  • 21 Мони

    0 1 Отговор
    Може, само ако са били 15 годишни.
  • 22 Светльо

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "BATJ":

    Става дума за компактни високопроходими машини - кросоувъри, не за тлъстите им събратя големите SUV-та. Никой ли не чете?
    Що се отнася до резултатите: да, изненадващи са и за мен, не само заради участието на Hover-a, а и поради липсата на някои от големите на пазара в България – Suzuki (малката Витара или дори джуджето SX4), както и Mitsubishi ASX (из България се мотат доста такива) и споменатите вече Honda CR-V. Всъщност интересен е коментарът на №9 "Да бе да", който хвали Мазда само дни, след като за пореден път бяха изтеглени близо 50000 бройки от дилърската мрежа в Европа, поради проблем със спирачките (т.е. до тук за стабилността и безопасността на новите модели на фирмата). Що се отнася до цена: съотнесена към изключително сполучливата Duster на Dacia и призьорът на кореския лидер KIA, цената на CX-5 е твърде неатрактивна, тъй като за 44 980 лв. (базово оборудване), човек може да си позволи далеч по-надеждни кросоувъри (като реално CX-5 дори не е особено компактен, Sportage също не бих възприел за такъв).
    След разглеждането на гореизложените аргументи мога да отсъдя единствено, че уважаемият "Да бе да" за жалост се изказва леко неподготвен (моля да не се приема като нападка, хах). Що се отнася до личното ми мнение: Toyota, Nissan и Volkswagen са фаворити, поради ред причини (известни на всеки, който отбира малко от малко от автомобили) с един единствен ужасен минус, твърде важен, обаче, за нашите географски ширини - цената. Все пак колко от нас могат да си позволят да притежават чисто нов личен автомобил, без това сериозно да разклати семейния бюджет? Впрочем сега ми идва на ума, че не видях и второто корейско чудо - Hyundai ix35. Не ми е ясно защо, при положение, че Hyundai заемат доста силни позиции с всяка изминала година не само на българския, а и на световния пазар...
    С това слагам край на размишленията си. Чувствайте се свободни да критикувате по какъвто начин намерите за подходящ - това е лично мнение :)
    Поздрави!
  • 23 кик

    2 0 Отговор
    G55 amg, краз 255, кировец К -701 те тва са за родните пътища машините

    Коментиран от #24

  • 24 Светльо

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "кик":

    Хаха, уважих!
  • 25 пешо

    1 2 Отговор
    Mitsubishi ASX това е няма друга!!!
  • 26 hienata

    1 0 Отговор
    До коментар #22 от "Светльо":

    Светльо, Hyundai ix35 е абсолютно същата техника като KIA, но в различна опаковка и на по-висока цена. KIA-та даже изглежда по-добре.
  • 27 Stoyan

    5 1 Отговор
    Най безсмисленият клас автомобил.
    Нямат проходимост (някои имат) и са много далеч от всъдеходи, нямат обем - компактни модели ги превъзхождат, харчат повече в сравнение с лека кола и не на последно място са много нестабилни.
    Клиентите им са класически жертви ма маркетинга.
  • 28 монти

    1 1 Отговор
    Не е казано кой е правил тази доста съмнителна класация . В никакъв случай обаче няма как Kia sportage да е преди Captiva , Quashqai и Rav-4 . Доста странно е отсъствието на Honda CR-V .
  • 29 дигу

    1 0 Отговор
    Стоян #27 - много точно казано.
  • 30 ВИП АМГ

    1 0 Отговор
    NAISTINA NOVATA KIA SPOTAGE E MNOGO DOBRA.KARAH EDNA NA EDIN PRIATEL I S CHISTA SAVEST KAZVAM CHE E SUPER.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 дрип амг

    1 2 Отговор
    Моя ВИП АМГ 750 к.с. не му се замърсява филтъра . Смени музиката може от това да е ....

    Коментиран от #39

  • 34 е мкл

    1 1 Отговор
    БМВ Х5 няма друг
  • 35 гост1212

    0 1 Отговор
    хахажа какво е това амг с 650 коня некви тунинг сънища гледам... Интересно, че ладата се продава повече от Каптивата
  • 36 ТРОШАЧА

    3 1 Отговор
    ЗА НИСКОБЮДЖЕТНИ ОК ... НО ТОВА ВЪОБЩЕ НЕ ЗНАЧИ КАЧЕСТВЕНИ !? КАКТО И ДА ГО ТЪЛКУВАТЕ НО НЕ ВИЖДАМ ЕДИН ИСТИНСКИ КОЛОС В ТОЗИ КЛАС ??? ТОВА Е СУБАРУ ФОРЕСТЪР(горски) ! ТАЗИ МАЛКА КОРАВА ЯПОНСКА МАШИНА КОЯТО СЕ КОЛЕБАЕ МЕЖДУ АВТОМОБИЛ И СЪВ И СЪЩАТА ТАЗИ МАШИНА КОЯТО СВИВА СЪРМИТЕ НА КАКВО ЛИ НЕ ОТ ТОЗИ ЧЕ И ОТ МАЛКО ПО-ВИСОК КЛАС ВЪОБЩЕ НЕ Е И СПОМЕНАТА... ????????? ЗНАЧИ ТАЗИ КЛАСАЦИЯ Е ИЗВЪН БОРДА И ЗВУЧИ НЕСЕРИОЗНО !!!
  • 37 Робин

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "Фен":

    http://www.youtube.com/watch?v=H_b06FYls1g&feature=related
  • 38 Робин

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Фен":

    http://www.youtube.com/watch?v=NMklTQiMWrs&feature=related

    Забавлявай се!
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Ъъъ

    1 1 Отговор
    Продажбите никога не са били меродавни за качествата на който и да е автомобил(или стока).
    Класацията е някаква, но определено не оценява достойнствата.
    Имал съм честта да бъда на сравнителен тест-драйв на всички споменати марки и модели. Хувър-а е пълен смях, Дачията е финансов компромис, Рав4 има по-късмо междуосие и от А сегмента и друса като лагерна количка! Гранд Витара е толкова остаряла концепция, че няма смисъл да се коментира. Киа Спортидж наистина изненада с качества - стабилна, много точно се управлява, добра динамика, супер нисък разход. Със същото може да се похвали и Мицубиши ASX. Тигуан е лидер в класа си. И всичко това според мен(но така мислеха и още 30 участника от теста).
    Към тези, които само четат некви статистики по сайтовете, препоръчвам им да замълчат.

    Коментиран от #41

  • 41 Робин

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Ъъъ":

    Тигуан? Какво имаш предвид? От къде ти е информацията? Това не беше ли производство на онези от vw?
  • 42 Ъъъ

    0 1 Отговор
    Тигуан, да..Информации не ползвам аз.Ако искам да се уверя в нещо отивам и карам. Една X3 е двойно по-скъпа, а не предлага нищо двойно по-......Плащаш 40К заради емблемата! Всяко представителство разполага с тестов автомобил. Всеки сам може да пробва. Че 20-ина километра не са достатъчно за генерални изводи е ясно, но си е впечатление!
    Хора, Нисан Кашкай е продаван най-много в ниските нива на оборудване с бензиновият мотор. Някой замислял ли се е защо? Там дори няма данъчен кредит - ами много просто, отиваш за нов автомобил, а те нямат какво да ти предложат в средният клас освен комичната Тиида. "Елате да ви покажем джип за същите пари!" :)))
    Робин, "онези", както ги наричаш са доста голяма автомобилна фирма, за която можеш да говориш само с уважение...
  • 43 Бял човек

    1 0 Отговор
    Я, комплексарите без пари коментират
    Хората с парите са част от баничката на картинкта по-горе.
    Това че имате 15 годишен Голф достатъчен аргумент ли е че Тигуан е добра кола, макар че не се продава изобщо
    Ама вас кой ли ви пита..хахахах
  • 44 тойота

    0 1 Отговор
    момчета има кирилик,,иначе по нанадолнището по инерция
  • 45 Ъъъ

    0 1 Отговор
    "Комплексарите без пари" :) Това ми хареса. Баничката по-горе, по-скоро нейната пасивна част, има прекалено много място да приюти твоята покупателна способност :)
    Тигуан НЕ Е ли добра "кола".

    п.п. за аматьорите това са "коли", за останалите "автомобили"

    п.п.п. Прекалил си с белината, изгубил си пигментация, невидим си ;)
  • 46 Rav4

    1 1 Отговор
    Нормално класацията да е такава... като се има на предвид че един нов рав е 50 бона а една нова киа е 20.... ноооо цената определя качеството !
  • 47 дфдф

    2 0 Отговор
    Намери ми Спортидж за 20 бона и ще взема два!

    Коментиран от #48

  • 48 ВИП АМГ

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "дфдф":

    xaxa broi i men za edina kia sportage za 20 bona.
  • 49 драйвър

    1 0 Отговор
    Great Wall Hover H5 няма да се сглобява в България , а Н6 , който е нов модел , но вече не е на рама , а на самоносещо шаси и повече паркетник . Моделът Н5 , вероятно ще бъде само от внос от заводите в Русия/Украйна , защото и в Китай ще бъде спрян .
  • 50 павел

    1 0 Отговор
    Нормално е да се продават по-евтините модели повече предвид покупателната способност на българите. Тая Лада доста грозничка ми се вижда. Пък за Н5 съм изненадан, но бих казал приятно, като за нова марка на пазара да са в топ 3, никак не е зле.
  • 51 Anonymous.

    2 0 Отговор
    Много чужденци, главно руснаци, си купуват Спортидж от България. Това е и една от причините моя да го чакам почти 6 месеца след поръчката.
  • 52 БУМЕР КАМОР

    1 0 Отговор
    az sam za kia.inache i novoto CRV na Honda e mnogo iako no e dosta poveche pari.
  • 53 топчо

    1 0 Отговор
    жалко за всички напъни за некви си суфита с мойта импрезка на субару както съм я понадигнал където минавам тия няма и да тръгнат на там.дори и в града ги гледах миналата зима всички по гаражите особенно тия кии то това автомобил ли е ?
    хайде започвайте ме!само да ви кажа импрезата е на 15 години и откакто я имам май на майстор неиска да ходи!