Last news in Fakti

16 Юни, 2020 19:38 13 036 42

Продава се оригинално Audi Sport quattro на 7000 км

  • audi-
  • sport quattro-
  • продажба

В британския сайт motorsportandclassics се появи обява за продажбата на една от 214-те произведени бройки Audi Sport quattro с къса база. Бялото купе е изминало едва 7 000 км и се намира в безупречно състояние, което обяснява цената от £700 000 (€782 450).

Audi Sport quattro е построено за състезателния сезон 1984 г. с цел хомологация на едноименния рали автомобил от група B. Междуосието му е скъсено с 320 мм в сравнение с масовото Audi quattro, а в конструкцията са използвани детайли от кевлар.

Продава се оригинално Audi Sport quattro на 7000 км

Sport quattro се смята за най-значимия модел в рали историята на марката. Именно благодарение на него през 1984 г. Audi печели титлата както при пилотите, така и при производителите.

Продава се оригинално Audi Sport quattro на 7000 км

По тогавашните правила на FIA компанията е трябвало да построи не по-малко от 200 цивилни версии на колата. Точна информация колко точно са произведени липсва, но повечето експерти обединяват мненията си около числото 214.

Продава се оригинално Audi Sport quattro на 7000 км

Под предния капак на Sport quattro работи 2.1-литров петак с мощност 306 к.с. Състезателните автомобили развиват 450-500 и дори повече конски сили, което позволява на Мишел Мутон да спечели с лекота изкачването на Пайкс Пийк през 1985 г.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Според мен

    41 23 Отговор
    парите които искат за тази макари легендарна кола са прекалено много.Всеки сам може да сметне какво и колко може да си купи за тази сума и дали тази кола е най добрия начин да бъде похарчена.

    Коментиран от #2

  • 2 criminal

    42 22 Отговор

    До коментар #1 от "Според мен":

    Това е за Тея дето не си знаят парите.......и вместо да помогнат на някой, на нещо, те ще ги похарчат за глупост като тази...........

    Коментиран от #4

  • 3 ВечноБеден

    52 4 Отговор
    Страхотен автомобил за времето си и срахотна класика в днешно време. Автомобила който е икона на Ауди. Жалко че никога няма да можем да си го позволим за да му се порадваме и ние.
  • 4 Kirumo

    25 21 Отговор

    До коментар #2 от "criminal":

    Че защо да помагат и да дават за благотворителност, това е като да даваш пари на един от просещите пришълци на улицата - Ник'ва файда. Ако стана мулти милионер, ще притежавам поне 100 автомобила и не бих дал нито една стотинка за благотворителност защото всички знаем къде отиват 95 процента от парите за благотворителност.

    Коментиран от #5, #32

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 bobcho

    15 50 Отговор
    какви 700к евро за това старото нещо приличащо на щайга
  • 7 Hahahaha

    17 23 Отговор
    Тия не познават парите. Ферарита дето са единични бройки произведени са по-малко пари хахахаха.
  • 8 Оня с коня

    12 24 Отговор
    Бе мани Ауди като чуем само ясно е нема що.

    Коментиран от #12

  • 9 Jorj

    20 6 Отговор
    Да чудовище от група В.
  • 10 Jorj

    28 4 Отговор
    Да не забравяме подвизите с тази кола от Валтер Рьоро
  • 11 Alex

    25 5 Отговор
    Наистина легенда, аз обаче бях за Ланча Делта Интеграле...

    Коментиран от #15

  • 12 Притежател

    20 2 Отговор

    До коментар #8 от "Оня с коня":

    По-добре не пиши под статия за Audi Sport quattro!

    Коментиран от #21

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Пропов

    25 2 Отговор
    Това е много много добра кола. Но... не е за каране. Защо мислите е само на 7000 км. Да я караш е все едно да пробиваш диамант с дрелка, та да си го окичиш на синджир на врата. Никой ли не обърна внимание на числото 214. Само толкова бройки са пуснати. И те с времето ще намаляват . Къде съсипани от юркане, къде блъснати, къде окепазени с тунинг. А тази на малко километри, автентична, запазена ще става по скъпа и по скъпа.

    Коментиран от #17

  • 15 Емо

    18 3 Отговор

    До коментар #11 от "Alex":

    Ланча Делта е готина обаче на това неможе да му се опре.Това го биеха само Пежо 205 Т16 и Ланча S4! Аудито и Пежото съм ги виждал на живо ! Заради Ланчата закриха група В 1986 г!
  • 16 ваг груп

    7 2 Отговор
    отвътре не е оригинално таблото волана и др.

    Коментиран от #18

  • 17 Какво

    3 31 Отговор

    До коментар #14 от "Пропов":

    свръхестествено намираш в това,че тази кола е произведена в малък тираж?Това по скоро говори за провал защото вероятно липсата на интерес към модела е причина за слабата пазарна реализация.

    Коментиран от #31, #38

  • 18 Типично за VAG

    9 19 Отговор

    До коментар #16 от "ваг груп":

    Това е сбирщайн от моделите 80,90 и 100.Участвало в ралита-голям праз.

    Коментиран от #35

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 5872

    3 11 Отговор
    LADA SAMARA
  • 21 Оня с коня

    7 16 Отговор

    До коментар #12 от "Притежател":

    Е оти да не пишем какво искаш да кажеш за туй ауди куатро то да му беше поне куатрото му хубаво браво да му кажеш ами нищо една Ланча Делта интеграле го бие баце ми Форд Ескорт WRC дори
    и Косуърт кво ще кажеш много е по добър от скапаното ти ауди.Само да ти допълнем че я съм имал навремето Сиера Косуърт 220кончета беше стокова та ги разбираме тея работи нищо че сме от малко от село.

    .

    Коментиран от #23, #34

  • 22 Peci kupona

    11 0 Отговор
    Това е уникален автомобил, защото в него са вложени усилията и времето на много хора, с цел да стане най-добрия за времето си! Това не е сериен автомобил и по тази причина цената му е такава! Иначе казано, това е цена за колекционери и ценители на марката! Никой не очаква, този автомобил да бъде закупен от накой случен на битака, който да си кара с него домати от село! Така че повечето коментари са малко като да напишем нещо по темата!
  • 23 Притежател

    18 5 Отговор

    До коментар #21 от "Оня с коня":

    Пич ако малко се интересуваше от автомобилен спорт щеше да знаеш че Ники Златков с подобно ауди още ги разплита по ралита в Европа и у нас. Пък ти си знай как куатрото било смотано D:)
  • 24 Обективно

    5 2 Отговор
    Яко е и със сигурност върви много, ама чак почти милион евро...
  • 25 Франция значи свобода

    4 13 Отговор
    Егаси коптора.Да не говорим че по ралитата Пежо 205 му разказваше играта.

    Коментиран от #36

  • 26 Driver

    11 1 Отговор
    Това е една Жива Легенда !
  • 27 Лада

    8 1 Отговор
    Не е ли възможно сектанти с БМВ и пенсионерската им конкуренжия М-ЕС да не пишат тъпите си коментари?Това е незаменима класика а ако не ви харесва си карайте косачките прашари!!!
  • 28 соларис

    9 1 Отговор
    аз съм на 54 години и помня какво правеше тая машина по ралитата!ланчията започна много по късно.за пежо...еее-90-те.дори автомобла за сигурност във формула 1 беше точно такъв.
  • 29 A4 quattro

    10 1 Отговор
    А рекордът, поставен на Пайкс Пийк е наречен "вечен" и буквално е такъв. Остава неподобрен до асфалтирането на трасето (не помня коя година ставаше това, трябва да е при управлението на Б. Б.) :)))))
  • 30 Селото

    1 0 Отговор
    с ляв геврек в Албиона, цената е ужасна .... 1.5 лимона левчета
  • 31 Нещо не си наясно

    5 0 Отговор

    До коментар #17 от "Какво":

    ама хич с нещата и е най-добре да не коментираш рали икони.
  • 32 onq s konq

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "Kirumo":

    Абсолютно си прав. Благотворителността е като толерантността възпитава мързеливи търтеи и тарикати които си мислят че всичко трябва да им е безплатно, а някой друг да работи.
  • 33 Матолафофоро

    7 1 Отговор
    За тези които не са виждали този автомобил,пуснете си клип на Николай Златков в You Tube и ще разберете за какво иде реч. Винаги когато съм го виждал и чувал това чудовище и настръхвам. Най добрият рали автомобил за всички времена.За Валтер Рьорл да не говорим

    Коментиран от #37

  • 34 Споменатите от

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Оня с коня":

    теб рали автомобили въобще не са от класа на това Ауди,което заедно с Пежо,Ланча,Рено и Опел бяха от някогашната група Б с мощности от 400 до над 600 к.с. и ускорение до 100 км/ч в рамките на около 2,5 сек.

    Коментиран от #41

  • 35 Хубаво е преди да

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "Типично за VAG":

    бълваш глупости да се запознаеш с историята и появяването на този модел,до пътя му като легенда от група Б.

    Коментиран от #40

  • 36 Фен съм на френското

    5 0 Отговор

    До коментар #25 от "Франция значи свобода":

    автомобилостроене и да с появата си Пежо разби хегемонията на Ауди,а после пък Ланча с модела Делта С4 водеше оспорвани битки с двата си конкурента френския и немския. Трябва обаче да се отбележи факта,че ако не бе трагедията с Хенри Тойвонен и Серджо Кресто,което доведе до закриването на тази група Б наричана турбо чудовища,Ауди бяха подготвили модела Куатро С1 Ево с мощност 600+ к.с. и смайващо ускорение,за Пежо също се говореше за еволюция на 205 Ево 2 та не се знаеше до къде ще стигнат в надпреварата с мощността и секундите,като за Пежо имаше информация за първата рали версия данни за съотношението маса мощност та тя бе 3,2кг./к.с.,което бе много малко,а с еволюцията на двигателите и покачването на мощността без повишаване на теглото това съотношение падаше. Поради факта,че тези машини бяха много трудни за управляване дори от опитни пилоти бе забранена.
  • 37 Бих допълнил изцяло

    3 0 Отговор

    До коментар #33 от "Матолафофоро":

    автомобилите от бившата група Б дори и днес са в състояние да разкажат играта на доста от съвремените рали автомобили. Да не забравяме също и бачо Илия Чубриков с Пежо 205 Т16 как ги разбиваше на планинско през 90-те та и там спечели титлата за европейския шампионат на планинско,където им обра първите мчеста.
  • 38 Martin

    6 0 Отговор

    До коментар #17 от "Какво":

    Идеята не е колата да бъде в масово производство. Просто са трябвали 200 такива коли, за да може Ауди да очастват в шампионата. Със сигурност ако колата беше в масово производство щеше да има огромен интерес в закупуването ѝ.
  • 39 Martin

    2 0 Отговор
    Идеята не е колата да бъде в масово производство. Просто са трябвали 200 такива коли, за да може Ауди да очастват в шампионата. Със сигурност ако колата беше в масово производство щеше да има огромен интерес в закупуването ѝ.

    Коментиран от #42

  • 40 Емо

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Хубаво е преди да":

    Незнам дали 18ти разбира, но вътре не са оригинални таблото и волана и седалките мисля !Развалили са колата!
  • 41 Оня с коня

    1 2 Отговор

    До коментар #34 от "Споменатите от":

    Бълваш глупости баце запри се с туй Ауди
  • 42 Tie

    4 0 Отговор

    До коментар #39 от "Martin":

    По спомен в едно списания Auto Zeitung от 85-та със зелено S1 на корицата, потресаващото за мен беше старта 0-100 = 4.5 сек, като цената по тогавашни ставки беше нещо от сорта на 195 000 DM, което е изключително скъпо за тогава...и за днес де!
    Но всички такива коли от тази епоха и произведени именно заради тези хомолгационни правила си струват и винаги ще си стуват до последната стотинка!!! Надали ще се направят повече подобни "сурови" коли за "автомобилисти", не крайни ползватели на PVC автомати за лигли...