В британския сайт motorsportandclassics се появи обява за продажбата на една от 214-те произведени бройки Audi Sport quattro с къса база. Бялото купе е изминало едва 7 000 км и се намира в безупречно състояние, което обяснява цената от £700 000 (€782 450).
Audi Sport quattro е построено за състезателния сезон 1984 г. с цел хомологация на едноименния рали автомобил от група B. Междуосието му е скъсено с 320 мм в сравнение с масовото Audi quattro, а в конструкцията са използвани детайли от кевлар.
Sport quattro се смята за най-значимия модел в рали историята на марката. Именно благодарение на него през 1984 г. Audi печели титлата както при пилотите, така и при производителите.
По тогавашните правила на FIA компанията е трябвало да построи не по-малко от 200 цивилни версии на колата. Точна информация колко точно са произведени липсва, но повечето експерти обединяват мненията си около числото 214.
Под предния капак на Sport quattro работи 2.1-литров петак с мощност 306 к.с. Състезателните автомобили развиват 450-500 и дори повече конски сили, което позволява на Мишел Мутон да спечели с лекота изкачването на Пайкс Пийк през 1985 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Според мен
Коментиран от #2
19:45 16.06.2020
2 criminal
До коментар #1 от "Според мен":
Това е за Тея дето не си знаят парите.......и вместо да помогнат на някой, на нещо, те ще ги похарчат за глупост като тази...........Коментиран от #4
19:48 16.06.2020
3 ВечноБеден
19:49 16.06.2020
4 Kirumo
До коментар #2 от "criminal":
Че защо да помагат и да дават за благотворителност, това е като да даваш пари на един от просещите пришълци на улицата - Ник'ва файда. Ако стана мулти милионер, ще притежавам поне 100 автомобила и не бих дал нито една стотинка за благотворителност защото всички знаем къде отиват 95 процента от парите за благотворителност.Коментиран от #5, #32
19:52 16.06.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 bobcho
20:08 16.06.2020
7 Hahahaha
20:12 16.06.2020
8 Оня с коня
Коментиран от #12
20:20 16.06.2020
9 Jorj
20:31 16.06.2020
10 Jorj
20:33 16.06.2020
11 Alex
Коментиран от #15
20:40 16.06.2020
12 Притежател
До коментар #8 от "Оня с коня":
По-добре не пиши под статия за Audi Sport quattro!Коментиран от #21
20:58 16.06.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Пропов
Коментиран от #17
21:10 16.06.2020
15 Емо
До коментар #11 от "Alex":
Ланча Делта е готина обаче на това неможе да му се опре.Това го биеха само Пежо 205 Т16 и Ланча S4! Аудито и Пежото съм ги виждал на живо ! Заради Ланчата закриха група В 1986 г!21:14 16.06.2020
16 ваг груп
Коментиран от #18
21:31 16.06.2020
17 Какво
До коментар #14 от "Пропов":
свръхестествено намираш в това,че тази кола е произведена в малък тираж?Това по скоро говори за провал защото вероятно липсата на интерес към модела е причина за слабата пазарна реализация.Коментиран от #31, #38
21:35 16.06.2020
18 Типично за VAG
До коментар #16 от "ваг груп":
Това е сбирщайн от моделите 80,90 и 100.Участвало в ралита-голям праз.Коментиран от #35
21:55 16.06.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 5872
23:01 16.06.2020
21 Оня с коня
До коментар #12 от "Притежател":
Е оти да не пишем какво искаш да кажеш за туй ауди куатро то да му беше поне куатрото му хубаво браво да му кажеш ами нищо една Ланча Делта интеграле го бие баце ми Форд Ескорт WRC дории Косуърт кво ще кажеш много е по добър от скапаното ти ауди.Само да ти допълнем че я съм имал навремето Сиера Косуърт 220кончета беше стокова та ги разбираме тея работи нищо че сме от малко от село.
.
Коментиран от #23, #34
23:03 16.06.2020
22 Peci kupona
00:17 17.06.2020
23 Притежател
До коментар #21 от "Оня с коня":
Пич ако малко се интересуваше от автомобилен спорт щеше да знаеш че Ники Златков с подобно ауди още ги разплита по ралита в Европа и у нас. Пък ти си знай как куатрото било смотано D:)00:39 17.06.2020
24 Обективно
01:00 17.06.2020
25 Франция значи свобода
Коментиран от #36
09:09 17.06.2020
26 Driver
09:20 17.06.2020
27 Лада
10:46 17.06.2020
28 соларис
10:57 17.06.2020
29 A4 quattro
11:10 17.06.2020
30 Селото
12:04 17.06.2020
31 Нещо не си наясно
До коментар #17 от "Какво":
ама хич с нещата и е най-добре да не коментираш рали икони.12:35 17.06.2020
32 onq s konq
До коментар #4 от "Kirumo":
Абсолютно си прав. Благотворителността е като толерантността възпитава мързеливи търтеи и тарикати които си мислят че всичко трябва да им е безплатно, а някой друг да работи.12:55 17.06.2020
33 Матолафофоро
Коментиран от #37
14:13 17.06.2020
34 Споменатите от
До коментар #21 от "Оня с коня":
теб рали автомобили въобще не са от класа на това Ауди,което заедно с Пежо,Ланча,Рено и Опел бяха от някогашната група Б с мощности от 400 до над 600 к.с. и ускорение до 100 км/ч в рамките на около 2,5 сек.Коментиран от #41
15:43 17.06.2020
35 Хубаво е преди да
До коментар #18 от "Типично за VAG":
бълваш глупости да се запознаеш с историята и появяването на този модел,до пътя му като легенда от група Б.Коментиран от #40
15:46 17.06.2020
36 Фен съм на френското
До коментар #25 от "Франция значи свобода":
автомобилостроене и да с появата си Пежо разби хегемонията на Ауди,а после пък Ланча с модела Делта С4 водеше оспорвани битки с двата си конкурента френския и немския. Трябва обаче да се отбележи факта,че ако не бе трагедията с Хенри Тойвонен и Серджо Кресто,което доведе до закриването на тази група Б наричана турбо чудовища,Ауди бяха подготвили модела Куатро С1 Ево с мощност 600+ к.с. и смайващо ускорение,за Пежо също се говореше за еволюция на 205 Ево 2 та не се знаеше до къде ще стигнат в надпреварата с мощността и секундите,като за Пежо имаше информация за първата рали версия данни за съотношението маса мощност та тя бе 3,2кг./к.с.,което бе много малко,а с еволюцията на двигателите и покачването на мощността без повишаване на теглото това съотношение падаше. Поради факта,че тези машини бяха много трудни за управляване дори от опитни пилоти бе забранена.15:56 17.06.2020
37 Бих допълнил изцяло
До коментар #33 от "Матолафофоро":
автомобилите от бившата група Б дори и днес са в състояние да разкажат играта на доста от съвремените рали автомобили. Да не забравяме също и бачо Илия Чубриков с Пежо 205 Т16 как ги разбиваше на планинско през 90-те та и там спечели титлата за европейския шампионат на планинско,където им обра първите мчеста.16:02 17.06.2020
38 Martin
До коментар #17 от "Какво":
Идеята не е колата да бъде в масово производство. Просто са трябвали 200 такива коли, за да може Ауди да очастват в шампионата. Със сигурност ако колата беше в масово производство щеше да има огромен интерес в закупуването ѝ.16:12 17.06.2020
39 Martin
Коментиран от #42
16:12 17.06.2020
40 Емо
До коментар #35 от "Хубаво е преди да":
Незнам дали 18ти разбира, но вътре не са оригинални таблото и волана и седалките мисля !Развалили са колата!18:49 17.06.2020
41 Оня с коня
До коментар #34 от "Споменатите от":
Бълваш глупости баце запри се с туй Ауди22:07 18.06.2020
42 Tie
До коментар #39 от "Martin":
По спомен в едно списания Auto Zeitung от 85-та със зелено S1 на корицата, потресаващото за мен беше старта 0-100 = 4.5 сек, като цената по тогавашни ставки беше нещо от сорта на 195 000 DM, което е изключително скъпо за тогава...и за днес де!Но всички такива коли от тази епоха и произведени именно заради тези хомолгационни правила си струват и винаги ще си стуват до последната стотинка!!! Надали ще се направят повече подобни "сурови" коли за "автомобилисти", не крайни ползватели на PVC автомати за лигли...
10:46 19.06.2020