Last news in Fakti

30 Юни, 2020 12:11 3 918 58

Най-евтиният Taycan се оказа по-скъп от Tеsla Model S

  • porsche-
  • taycan

В Китай дебютира очакваната с нетърпение "бюджетна" версия на Taycan. Електромобилът има само един мотор на задната ос и за момента ще се предлага  само на китайския пазар.

Най-евтиният Taycan се оказа по-скъп от Tеsla Model S

Базовият Taycan разполага с 408 к.с. и батерия с капацитет 79.2 кВтч, която осигурява автономен пробег от 414 км по цикъла NEDC. Срещу допълнително заплащане може да се поръча електромотор с 476 коня и 93.4-киловатчасов акумулатор като в модификацията Turbo, с който пробегът се увеличава на 489 км.

Най-евтиният Taycan се оказа по-скъп от Tеsla Model S

От Porsche разкриват само динамичните характеристики на по-мощната версия. Тя ускорява от 0 до 100 за 5.4 сек. (4.0 за двумоторния Taycan 4S). Максималната скорост е ограничена по електронен път на 230 км/ч.

Най-евтиният Taycan се оказа по-скъп от Tеsla Model S

Предимство на на "тайкана" с един електромотор е по-вместителния преден багажник. С него общият товарен обем достига 491 литра.

Най-евтиният Taycan се оказа по-скъп от Tеsla Model S

В Китай най-евтиният Taycan ще се продава за 888 000 юана (€111 860). Това е значително повече от цената на Model S Long Range с 417 к.с. и автономен пробег 713 км по цикъла NEDC (647 по EPA), която ускорява до 100 за 3.8 сек., вдига 249 км/ч и струва 764 900 юана (€96 353).


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ники

    30 13 Отговор
    Ами има логика ... Porsche то е все пак луксозен автомобил .. с много екстри ... че и впечатляваща визия ... Tesla - та е малко недодялана ... но е гонена именно цена предполагам ...

    Коментиран от #5

  • 2 ФауВе

    30 20 Отговор
    Ама е готин и радва окото. Това е много важно, когато даваш 112000€. А за 10000 по-малко получаваш кутия за бисквити с таблет и куп дефекти.
  • 3 Komapak

    18 8 Отговор
    Както се изрази един колега преди година., и двете ще си стоят в задръстването, но единия просто по-евтино! 😁
  • 4 Driver

    19 4 Отговор
    Е ха добър ден открихме топлата вода че Порше е по-скъпо от Форд ...
  • 5 Антимилиционер

    7 12 Отговор

    До коментар #1 от "Ники":

    Прилича на фъшкия.
  • 6 слабо

    18 14 Отговор
    Интериора може да е по-изпипан, но технологично колата е стара. Автопилот? Ко - НЕ! Ще трябва да си купиш нова след 5-10 години (като настигнат Тесла моделите от 2012 година), защото на тази няма да може и да се добави. Непрестанни ъпдейти? Ко - НЕ! Ще идеш в сервиза да ти вземат още 2000лв. за да знаеш. че караш "премиум". За цената на поддръжката да не говорим.
  • 7 омъскаряване

    14 12 Отговор
    Качеството си има цена! А който иска да му падат броните от дъжд, боята, да му скърца колата и т.н. дава много пари за НЕкачество и поема на теслата дръжката!

    Коментиран от #37

  • 8 Край

    14 12 Отговор
    Напразно - Тесла вече струва повече на борсите от целия ваген груп барабар с порше.

    Коментиран от #9

  • 9 до Край

    10 8 Отговор

    До коментар #8 от "Край":

    Айде бе - ти да видиш - верно ли ? Я сега ни покажи къде ги видя тия "борси" ?

    Коментиран от #12, #21

  • 10 Алфа Ромео

    6 11 Отговор
    Скъпо и с по-малък пробег от обявения, не виждам как ще конкурира Тесла, с по дебела боя и по качественни тапицерии, дръжки и копчета не вярвам да стане, липсва му ноу-хауото на Тесла.
  • 11 ПЕНКО

    3 1 Отговор
    " ОВО Е СТАНДАРТ" !!!!! НАЙ УВАЖАВАНИЯТ В КИТАЙ АВТОМОБИЛ БМВ -СЕ ПРОДАВА 3.5 ПЪТИ ПО-СКЪПО ОТКОЛКОТО В БЪЛГАРИЯ - НОВ
    И 3.8 ПЪТИ ПО- ЕВТИНО КАТО ИЗПОЛЗВАН !?!?!?
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 123

    7 6 Отговор
    Много смешно заглавие. Все едно да кажеш, най-евтиното Порше се оказа по-скъпо от най скъпото Рено - например Колеос. Или да се жалваш, как може Бугати да струва 1.5 млн. евро, като тесла струвала само 100 000 евро. Това са луксозни премиуми, заради марката, престижа, изработката и всички системи в колата, от които не най-основната е задвижването - двигателя. А сравнението с пробега направо е убийствено. Няма си взема Порше Турбо С, защото като го настъпя с пълен резервоар най-много да стигна до Пловдив, а ще си взема Форд Фокус, че са много икономични и с един резервоар мога да отида до морето и обратно...

    Коментиран от #14, #15

  • 14 гост

    10 6 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    Ами за твое най-голямо съжаление дори любимците ти от Порше признават официално , че Тесла им е директен конкурент и то най-големия и се конкурират точно с нея !!! По простата причина , че се борят за едни и същи клиенти и Тесла засега бие и то с много !!! Щото клиентите за коли по 100 и кусур хиляди на запад се знаят поименно , те не са от вчера , нито се появяват всеки ден !! И когато се появява нова фирма , която взима повече от една трета от тоя пазар , това е само за сметка на другите на него , тия клиенти не падат от небето !! ТА толкова за теорииките ви как не им пукало на Порше , пука им та газ пикаят !! Ама файда няма , засега са в тъча нацяло !!

    Коментиран от #17

  • 15 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    Пак да ти обясня , че трудно схващате от вашта групичка !! Порше произвежда и продава годишно под 200 000 броя от всичките си модели и над 90% от тях са Панамера , Макан и Кайен !! Тоест точно тия , които в следващите 4-5 години трябва да се заменят от тоя Тайкан и бъдещите СУВ електрички Макан и Кайен ! Тоест от тия три модела се очаква да продават поне 170-180 000 броя годишно за да запазят поне сегашното ниво !! Панамера продава около 70-80 000 броя годишно , тоест толкова трябва да продава и Тайкан !! Ти как мислиш , ще ги продаде ли ??? Хахахаххахах !!! Аз не виждам никакъв шанс и за една десета от това с тия показатели , ама въобще !! Айде ше видим кой ще познае !!

    Коментиран от #56

  • 16 9272

    2 0 Отговор
    Този на снимките е голяма цигания... Белият е много по-красив. Иначе жълт, сребрист, черен също стават... Този е с цвят на когата на ц*ганско бебе от родители близки роднини!
  • 17 Трифонов

    9 7 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Я се замисили... Кола, задвижвана от електромотор, захранван с батерии, монтирани в пода, поради което има собствена маса от 2 тона и 200 кг. На коя планета тази идея върви за нова, за модерна, за иновативна или прогресивна. Първото в света пътно превозно средство, което не е било теглено от животно, се е задвижвало по абсолютно същия начин - електромотор, захранван от батерии, монтирани в пода. 1:1 стара и забравена технология. Толкова допотопна между другото, че с основание е била забравена след появата на двигателя с вътрешно горене, с функционалността на който, концепцията, включително и на настоящите продукти на Тесла, изобщо не може да се сравнява. Бъдещето Е на електромобилите. Но това бъдеще е много, много напред... в бъдещето. И това бъдеще, за което говоря, ще се основава на технология, която човечеството още не е измислило. За жалост. Но със сигурност няма да бъде бъдеще на батерии! Компанията на Мъск никога не е излизала на счетоводна печалба. Борсите не ги гледайте. Според това, което виждаме там, слон може да виси от скала, хванал се с опашката си за маргаритка.

    Коментиран от #18, #19, #32

  • 18 гост

    7 5 Отговор

    До коментар #17 от "Трифонов":

    Ти си мисли колкото щеш , по-точно си мисли , че "мислиш" , хахахаха !!! А шефовете на въпросния ВАГ още миналата година казаха , че минават ИЗЦЯЛО на електрички и спират всички други разработки , включително на безценното ти двг !!! И до 5 години 50% от продажбите им трябва да са на ток , започвайки именно с Ауди и Порше , щото там глобите за свръхемисии са ужасяващи , просто варианта е или ток или фалит , при това ВЕДНАГА !!!!
  • 19 гост

    5 4 Отговор

    До коментар #17 от "Трифонов":

    И на теб пак да обясня , че такива сте със специални потребности петролофилчетата !!! Средните емисии на Панамера са към 200 гр СО2 , на Макан и Каейн са много повече ! А от догодина трябва да са 95 гр , като за ВСЕКИ ГРАМ отгоре глобата е също 95 евро !! Тоест за 100 гр -9500 , за 200 -19 000 евро !!!! НА АВТОМОБИЛ , не общо !!! Това май е нещо като 15-20% от цената , хахахха !!! И не почвай , че ще я вдигнат , щото даже на сегашната не могат да ги продадат !! Та какво викаш , ще развиват теории като тебе ли ??? И ще накривят шапката на някой , та няма на момента да си вземе Тесла за една трета по малко пари със два ПЪТИ по-добри показатели ??? Само стой и гледай !! И не се чуди защо Тесла струва вече десет пъти колкото Порше !!

    Коментиран от #20

  • 20 радев

    6 2 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Когато си купите такива коли тогава спорете.Какво ме интересува тесла и порше като не мога да си ги позволя.Само лаете тук там в нета.Ха поработете спечелете купете си пък тогава ги сравнявайте.За електричките има да чакаш още много време да станат масови.Аз не вярвам да доживея да го видя това чудо - поне още 10-20 г минимум.
  • 21 гост

    6 4 Отговор

    До коментар #9 от "до Край":

    Между другото да ти кажа , като не знаеш "борсите" , в момента Тесла стана пак към 200 милиарда и продължава да качва , а ВАГ е под 80 и пада !! Май скоро не два , а ТРИ пъти ще е по-скъпа , за Порше даже няма смисъл да казвам , че трябва да се гръмнат на момента !!

    Коментиран от #22, #29, #40

  • 22 Komapak

    7 6 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Зад Ваг седят няколко стотин завода и няколко хиляди доставчика. Тесла с 3 е въздух под налягане. Знаеш ли колко пирамиди сме виждали през годините. Продавай веднага, ако имаш акции, че балона се надува до време. После се пука. Енрон не беше по-малък балон... Горе долу със същия размер! Доста народ проплака.

    Коментиран от #23, #25

  • 23 Мдаа

    5 6 Отговор

    До коментар #22 от "Komapak":

    На тези заводи им предстоят закриване! Ел.колите не се нуждаят от толкова заводи, всичко се прави на едно място. Така, че ако си в някой от тези заводи, търси нова работа!

    Коментиран от #24

  • 24 радев

    5 2 Отговор

    До коментар #23 от "Мдаа":

    Закриване заводи? Чакам да видя кога ще стане.Колко време ще е нужно електричките да станат масови? Тъкмо колите с двг ще са евтини щом намалее търсенето.И нефта ще е евтин заради по слабото потребление.А токът ще върви нагоре заради повишеното търсене за зареждане на електрички.
    Май не си учил икономика?

    Коментиран от #26

  • 25 гост

    0 4 Отговор

    До коментар #22 от "Komapak":

    Нали се плюнчихте оня ден за завода в Цвикау , дето досега правеше САМО Фолксваген и то 1-2 модела !!!! И пак не видяхте най-важното , щото сте като слепоци , надявате се , че каквото ви се ще , това ще стане , "големите се намесвали" , хахахаххаха !!! А да бяхте прочели барем , че в него ще се правят ВСИЧКИ модели електрички на Фолксваген , Ауди , Шкода и Сеат !!!!!!! ВСИЧКИ МОДЕЛИ на всички марки без Порше !!! Нещо да ти говори това ??? Сигурно не , то и други нещица нищо не ти говорят , ама като станат ще ревеш със глас !!!

    Коментиран от #30, #45

  • 26 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #24 от "радев":

    Мнооого бъркаш , ама даже не знаеш колко много !!! Петрола беше ли 20 долара преди 2 месеца ??? Беше ли даже на минус ??? Да видя на запад да паднаха цените на бензиностанциите ???? Сега сигурно ще ме изтрият за реклама , ама едно сайтче фуело , пък и доста други , има статистики , има всичко , цените паднаха с 4-5 ЦЕНТА !!!!!! При цени от 1,5 ЕВРО !!!!! Петрола и без пари може да стане , не бъркай нещата , и рафинериите и бензиностанциите и акцизите ако щеш имат долен праг и под него няма да паднат ако ще да им подаряват петрола , да не говорим , че имат натоварване и обем и той е към 80-85% , под който директно затварят !! Та по-леко с мечтите !!

    Коментиран от #27

  • 27 радев

    3 0 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    В смисъл евтин на нива от 20-30 долара за барел.Разходите на рафинерията акциза ддс е ясно че няма как да ги махнеш.Говоря ти за цени около 2лв/л.
    А за цените на автомобилите с двг какво ще кажеш? При условие че електромобилите станат масови? Цените на автомобили с двг ще паднат.А и петролното лоби няма да допусне да спре производството им защото къде ще си продават петрола.Сега разбра ли ме?

    Коментиран от #31

  • 28 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    С това отношение, с този език, някой ден ще си събираш пломбите. Не говориш на келешите от квартала. Уважавай хората с мнение различно от твоето.
  • 29 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Ще стазва я като я бутат правителствени пари как няма да става. Да беше разчитала само на свои приходи досега да е фалирала 5 пъти
  • 30 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Получаваш ли ерекция от това?И по-точно само от това ли я получаваш?
  • 31 Офффф

    1 3 Отговор

    До коментар #27 от "радев":

    Какво обясняваш, не се разбира! Как ще падне цената на колите с ДВГ, след като от следващата година ще плащат глоби от 95 евро за всеки грам СО2 над 95 грама? Ти разбираш ли го това? Най-икономичните бензинови модели на ФВ са по 115 грама, това е 20 грама от горе, което оскъпява колата със 1800 евро! И това е най-икономични! Чаткаш или не? А от 2025 става 65 грама! Всичко отгоре се глобява!

    Коментиран от #35

  • 32 Алфа Ромео

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Трифонов":

    Бях писал че в края на 19 век по света са се движили десетки хиляди електромобила но ми нацъкаха яко минуси без да си направят труда да почетат малко.

    Коментиран от #33

  • 33 Кой каза, че не е истина?

    1 4 Отговор

    До коментар #32 от "Алфа Ромео":

    И каквото като електромобилите са измислени преди един век? Знаеш ли, че хеликоптерите са измислени преди два века? Само че тогава не е имало толкова лек и мощен двигател с който да ги задвижат. Наложило се да чакат още век, за да може хеликоптера да полети и да се ползва. Електромобилите преди век са се задвижвали с оловно киселинни акумулатори, които освен че са имали малък пробег, е трябвало да бъдат сменяни на стотина зареждания, който пък са продължавали цяло денонощие. Само допреди десетина години, електромобилите притежаваха почти същите недостатъци. Сега вече минават по 600 км, зареждат се за 15 минути и мощните електромобили тежат приблизително колкото своите бензинови събратя, но са много по-динамични. Съвременните батерии издържат 2-3000 цикъла, а от тази година започват производство на батерии с 5000 цикъла живот.
  • 34 Роберто

    1 0 Отговор
    В България нямаме квалифицирани сервизи с техници а сме тръгнали и косури да търсим на Тесла и Порше.
    Само простотии и коментари от разбирачи
  • 35 радев

    3 3 Отговор

    До коментар #31 от "Офффф":

    Защо не искаш да разбереш! Всички НОВИ автомобили изпълняват еконормите.Технологията се развива.Ако ще закриват заводи защо още продължават да развиват двг умнико? А петрола какво ще го правим? Мислиш ли че страните добиващи петрол ще се съгласят да спрат?Говоря за Русия Иран Саудитска арабия Венецуела.Хайде да видим как ще им забранят?

    Коментиран от #38, #43

  • 36 Boxer 3.0

    3 2 Отговор
    Вчера, на магистралата гледах, сравнително нов, мерцедес (GLК да речем) , му се мандахерцаше задната броня при 140км/ч .
    Верно, че има вероятност да е минал и през ръцете на кварталният майстор, но няма да се учудя и ако от завода излизат така.
  • 37 Boxer 3.0

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "омъскаряване":

    Вчера, на магистралата гледах, сравнително нов, мерцедес (GLК да речем) , му се мандахерцаше задната броня при 140км/ч .
    Верно, че има вероятност да е минал и през ръцете на кварталният майстор, но няма да се учудя и ако от завода излизат така.
  • 38 Е и?

    3 2 Отговор

    До коментар #35 от "радев":

    Какво като всеки нов автомобил покрива еконормите, когато една автомобилна компания не може да покрие общите норми на производството си за всички модели, които трябва от тази година да отделят по 95 грама co2 на километър, а към този момент от годината отделят 122 грама, като се надяват до края на годината да паднат на 95. Дали ще паднат, а? Ти май дори не разбираш за какво се говори? Един автомобил с ДВГ няма накъде повече да сваля разхода на гориво. Технологията му е ограничена и вече е достигнат лимита. Единственият вариант е част от продаваните автомобили да бъдат електрически или поне хибридни, за да може в средните емисии да паднат.

    Коментиран от #39

  • 39 радев

    4 3 Отговор

    До коментар #38 от "Е и?":

    Завършил съм висшето си образование със специалност ДВГ!
    Двг с евро 6 напълно изпълняват еконормите.Двигателите са с катализатор и дпф филтър.Ако не отговарят как ги продават?Сигурно говориш за старите автомобили втора употреба.
    За вредните газове.
    Въглеродният двуокис се поема от фотосинтезата на растенията.Въглеродният окис е опасен но се елиминира от катализатора.Саждите се обират от дпф филтъра.
    Съгласен съм с теб за електромобилите.Но ще мине много време докато станат масови.Аз няма да го доживея това време.

    Коментиран от #41

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Казах ти че не разбираш

    1 3 Отговор

    До коментар #39 от "радев":

    Ето че не разбираш за какво става въпрос. Ако на един асансьор пише че е за 4 човека и 400 кг и има защита от претоварване, какво ще стане ако се качат трима човека по 150 килограма? Ще тръгне ли асансьора? Нали са преизпълнени нормите за брой хора, които са дори по-малко от разрешеното?

    При изгарянето на горивото, вредните за хората вещества се събират от разни филтри, но въглеродният диоксид не. А той е пряко свързан с количеството изгорено гориво, което не може да падне под определено количество за километър. Единственият вариант е част от пробегът да бъде на ток. Затова емисиите са разпределени, за да може производителят да ги комбинира за всички произвеждани модели, като се старае една част да бъде на водород или електричество.

    Това е като да комбинираш в асансьора един 200 килограмов човек с трима по 50 кг. Тогава асансьорът ще тръгне без проблем и дори ще има 50 килограма запас.

    Коментиран от #46

  • 42 незнайко

    0 0 Отговор
    Някой да е очаквал друго във връзка със заглавието ?
  • 43 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #35 от "радев":

    Знам , че си губя времето да пиша на дървени глави , ама за някои други дето четат тука ще го напиша !!!! ВСИЧКИ големи , а и не толкова големи държави в Европа още преди 2-3 години обявиха , че до 2040 година ще ЗАБРАНЯТ НАПЪЛНО продажбата на двг и горива за него !! Половината искат да го забранят още от 2030 година !!! А и като гледам забравяш , че Евро 6 вече е история , догодина идва Евро 7,8 и т.н , а любимците ти казаха , че още Евро 7 обезсмисля дизела за , а Евро 8 ще направи същото и с бензина !!! Европа е взела решение да скъса с петрола и го прави , а ти дали си съгласен си е твой проблем , това нищо не променя !!! А пък тая глупост кой щял да забрани на "великите" Русия и Венецуела да произвеждат петрол , хахахахах!!! Ми да си го произвеждат . да го ядат и пият ако искат , само че в Европа няма да го ПРОДАВАТ !!! И не само в нея , само гледай !!

    Коментиран от #44, #47

  • 44 радев

    3 1 Отговор

    До коментар #43 от "гост":

    Много си наивен! Слушаш изявления на политици притиснати от зелената мафия.От кога политиците взеха да си изпълняват обещанията? Как мислиш ще реагират производителите на двг? Доброволно ще закрият бизнес за милиарди?Ами работните места данъците къде ги забрави?А хората какво ще карат кон с каруца?Или скъпи електрички?Дето още не са произведени.Не може да закриеш нещо без да предложиш алтернатива.Защото хората не са овце и ще свалят правителството което направи подобно нещо.Аз си мисля че ще се стигне до компромис за двг докато електричките станат по достъпни като цена.
    Нали наложиха санкции на Иран.И започнаха да продават нефт през Турция.
    Не подценявай петролните милиардери.Ще намерят начин да си продават петрола.Това е огромен бизнес за много пари и не очаквай да се откажат лесно.
    Нали забраниха лампите с нажежаема жичка?Ами в момента се продават свободно.
    Не казвай хоп преди да си скочил!Електричките настъпват но няма да изместят двг напълно.Аз карам на дълъг път само кола с двг защото ми е по удобно.Не искам да чакам по зарядни станции и да опъвам кабели до шестия етаж.Като направят зарядни по цяла Европа и стигнат цена близка до двг е тогава ще си помисля! А цените на електричките ще паднат.Както паднаха цените на led телевизорите.От 10 000 лв в началото сега 1500 лв.
    Руснаците казват - ще поживеем ще видим.
  • 45 Komapak

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    За мен не важи. Аз съм си дърт и до края на живота ми ще се радвам на откритието бензин! Чиста случайност е че карам хибрид. Дори не знаех когато го купувах. Реално предимства, няма. Освен някакви екоджендъри, които можело да ме пуснат в центъра на Рим. Аз пък не искам там да ходя. 😂😂😂
  • 46 ФауВе

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "Казах ти че не разбираш":

    Големи глупости си написал. Стараеш ли се?
  • 47 ФауВе

    2 1 Отговор

    До коментар #43 от "гост":

    Повярвай ми, ако руснаците ти кажат да им купуваш камъните на цената на златоот, ще го направиш и ще им благодариш с усмивка. Не те знам за какъв си се помислил.
  • 48 фен

    3 2 Отговор
    Производството на батерии за ел.автомобили да не би да е чисто? Ами тока с който ще си зареждаш колата ако е от ТЕЦ на въглища?И екологията на ел.автомобила отиде на кино.

    Коментиран от #49

  • 49 ФауВе

    2 1 Отговор

    До коментар #48 от "фен":

    За момента тока е основно от въглища и газ. Много малка част е от ВЕИ.

    Коментиран от #50

  • 50 Къде?

    2 3 Отговор

    До коментар #49 от "ФауВе":

    Къде произвеждания ток е повече от въглища? В България и Полша
    Като гледам българите как сме се спуснали да купуваме електромобили, няма никакво значение какъв е микса тук. Виж белите държави, където основно се купуват електромобилите, вече се отказват активно от въглищата, където процентът им в микса вече е едноцифрено число, бързо приближаващо към нула. Газта е временно и много по-чисто от въглищата решение.

    Коментиран от #51

  • 51 Ух на дядя

    1 1 Отговор

    До коментар #50 от "Къде?":

    Как е в Германия? Колко от тока там е от въглища?
  • 52 Шишо

    1 2 Отговор
    Какво чудно има, това е Порше а другото е някаква измишльотина.
  • 53 Германия

    2 1 Отговор
    За тази година микса е 18,6% въглища и 55,8% ВЕИ. Мръсен ли ти се вижда?
  • 54 Вчерашна новина за Испания

    4 0 Отговор
    Мадрид. Испания е на път да се превърне в държава без използване на въглища за рекордно кратко време. Работещите в страната въглищни топлоцентрали ще бъдат затворени до края на деня, година и половина след закриването на въглищните мини, които не биха могли да оцелеят без държавната помощ, която Европейският съюз забрани, пише англоезичното издание на испанския вестник El Pais

    Седем от 15-те електроцентрали, работещи с въглища, които все още функционират в Испания, ще престанат да работят на 30 юни, след като техните собственици - електроенергийните компании - решиха, че няма смисъл да ги адаптират към европейските регулации. И още четири се готвят да затворят скоро.
    ...

    Няколко от тези електроцентрали не произвеждат електроенергия от месеци, защото ВЕЧЕ НЕ Е ПЕЧЕЛИВША поради комбинация от пазарните условия и политическите решения на Европейската комисия.

    Допреди няколко години тези силно замърсяващи предприятия генерираха приблизително 15% от всички емисии на парникови газове в Испания. През 2018 г. близо 15% от цялата консумирана електроенергия в Испания идваше именно от този тип централи.

    Но сега това изглежда като далечно минало. През май тази година въглищните централи са произвели едва 1,4% от енергийния микс. И те изобщо не са произвели нищо на 1 и 2 май, за първи път откакто националният оператор на електропреносната мрежа започва да води статистика през 1990 г.
  • 55 Новина за Великобритания от миналия месе

    4 0 Отговор
    Великобритания не произвежда "мръсен" ток от два месеца Точно в полунощ вторник срещу сряда Великобритания постигна своеобразен рекорд в сферата на преминаването към чиста енергия: тогава се навършиха два месеца, откакто тя не е включвала никоя от своите централи, работещи с въглища, съобщава BBC. Причината за това е намаленото потребление на електричество в Обединеното кралство заради карантината, целяща да ограничи разпространението на новия коронавирус, но и не само то. В момента в страната има четири централи, захранвани с въглища, и точно те бяха първите, които бяха извадени от енергийната система, когато консумацията на ток започва да спада. Последната от тях беше изключена на 9 април и от тогава насам най-мръсният енергоизточник не присъства в енергийния микс на Обединеното кралство. Последният подобен период на "чисто" производство във Великобритания датира от юни миналата година, но продължава само 18 дни 6 часа и 10 минути. Т.е. увеличението сега е повече от три пъти. Реклама Енергийна промяна Въпросните статистики са илюстрация колко драматична промяна преживява британската енергийна система пред последното десетилетие. Ако върнем лентата назад до 2010 г., около 40% от производството на ток в страната идва от въглища, а само 3% - от вятър и слънце.
  • 56 Калоян

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Като гледам си голям разбирач...Но съм сигурен че и двете коли си ги виждал само по телевизията!Плана за продажбите на Порше за този модел първоначално бяха 25 000 на година но поради големия интерес на китайчетата вече са 40 000...нищо общо с твоите цифрички!Да ти кажа ли разликата между двете....Порше си е Порше...Тесла е кенеф....видя се на Нюрбургринг...но чичо ти Илон бързо скри снимките на най модерната си ТеслЪ която чекаше у лево репатрака да я прибере докато Поршето въртеше обиколки по пистата.Ааа и още нещо...като бръмчите всичките тук за електро...да не мислитее тока е без пари или чичо Илон го кара от Луната....?Едно зареждане на батерията ти излиза колкото да си напълниш резорвоара с нафта!
  • 57 гост

    0 1 Отговор
    Едното минава два пъти повече от другото, има два големи багажника, безплатно зареждане, мрежа от зарядни 250квч и системен ъпдейт, добави и автопилот за тези, които искат да си оставят живота в ръцете на чип. Порше излязоха със заявка, че тяхната кола ще е 80х.евро, евтината версия. Германците се издъниха по невероятен начин в дисциплината, където са най-добри и то ядат дървото от напушен милиардер.
  • 58 Джони

    0 0 Отговор
    Тесла е на път да стане най скъпата компания. Не при авто производителите а при всички. Бог да пази Илон!