В Китай дебютира очакваната с нетърпение "бюджетна" версия на Taycan. Електромобилът има само един мотор на задната ос и за момента ще се предлага само на китайския пазар.
Базовият Taycan разполага с 408 к.с. и батерия с капацитет 79.2 кВтч, която осигурява автономен пробег от 414 км по цикъла NEDC. Срещу допълнително заплащане може да се поръча електромотор с 476 коня и 93.4-киловатчасов акумулатор като в модификацията Turbo, с който пробегът се увеличава на 489 км.
От Porsche разкриват само динамичните характеристики на по-мощната версия. Тя ускорява от 0 до 100 за 5.4 сек. (4.0 за двумоторния Taycan 4S). Максималната скорост е ограничена по електронен път на 230 км/ч.
Предимство на на "тайкана" с един електромотор е по-вместителния преден багажник. С него общият товарен обем достига 491 литра.
В Китай най-евтиният Taycan ще се продава за 888 000 юана (€111 860). Това е значително повече от цената на Model S Long Range с 417 к.с. и автономен пробег 713 км по цикъла NEDC (647 по EPA), която ускорява до 100 за 3.8 сек., вдига 249 км/ч и струва 764 900 юана (€96 353).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ники
Коментиран от #5
12:16 30.06.2020
2 ФауВе
12:18 30.06.2020
3 Komapak
12:19 30.06.2020
4 Driver
12:20 30.06.2020
5 Антимилиционер
До коментар #1 от "Ники":
Прилича на фъшкия.12:24 30.06.2020
6 слабо
12:26 30.06.2020
7 омъскаряване
Коментиран от #37
12:32 30.06.2020
8 Край
Коментиран от #9
12:38 30.06.2020
9 до Край
До коментар #8 от "Край":
Айде бе - ти да видиш - верно ли ? Я сега ни покажи къде ги видя тия "борси" ?Коментиран от #12, #21
12:48 30.06.2020
10 Алфа Ромео
12:56 30.06.2020
11 ПЕНКО
И 3.8 ПЪТИ ПО- ЕВТИНО КАТО ИЗПОЛЗВАН !?!?!?
13:43 30.06.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 123
Коментиран от #14, #15
14:53 30.06.2020
14 гост
До коментар #13 от "123":
Ами за твое най-голямо съжаление дори любимците ти от Порше признават официално , че Тесла им е директен конкурент и то най-големия и се конкурират точно с нея !!! По простата причина , че се борят за едни и същи клиенти и Тесла засега бие и то с много !!! Щото клиентите за коли по 100 и кусур хиляди на запад се знаят поименно , те не са от вчера , нито се появяват всеки ден !! И когато се появява нова фирма , която взима повече от една трета от тоя пазар , това е само за сметка на другите на него , тия клиенти не падат от небето !! ТА толкова за теорииките ви как не им пукало на Порше , пука им та газ пикаят !! Ама файда няма , засега са в тъча нацяло !!Коментиран от #17
15:21 30.06.2020
15 гост
До коментар #13 от "123":
Пак да ти обясня , че трудно схващате от вашта групичка !! Порше произвежда и продава годишно под 200 000 броя от всичките си модели и над 90% от тях са Панамера , Макан и Кайен !! Тоест точно тия , които в следващите 4-5 години трябва да се заменят от тоя Тайкан и бъдещите СУВ електрички Макан и Кайен ! Тоест от тия три модела се очаква да продават поне 170-180 000 броя годишно за да запазят поне сегашното ниво !! Панамера продава около 70-80 000 броя годишно , тоест толкова трябва да продава и Тайкан !! Ти как мислиш , ще ги продаде ли ??? Хахахаххахах !!! Аз не виждам никакъв шанс и за една десета от това с тия показатели , ама въобще !! Айде ше видим кой ще познае !!Коментиран от #56
16:05 30.06.2020
16 9272
16:08 30.06.2020
17 Трифонов
До коментар #14 от "гост":
Я се замисили... Кола, задвижвана от електромотор, захранван с батерии, монтирани в пода, поради което има собствена маса от 2 тона и 200 кг. На коя планета тази идея върви за нова, за модерна, за иновативна или прогресивна. Първото в света пътно превозно средство, което не е било теглено от животно, се е задвижвало по абсолютно същия начин - електромотор, захранван от батерии, монтирани в пода. 1:1 стара и забравена технология. Толкова допотопна между другото, че с основание е била забравена след появата на двигателя с вътрешно горене, с функционалността на който, концепцията, включително и на настоящите продукти на Тесла, изобщо не може да се сравнява. Бъдещето Е на електромобилите. Но това бъдеще е много, много напред... в бъдещето. И това бъдеще, за което говоря, ще се основава на технология, която човечеството още не е измислило. За жалост. Но със сигурност няма да бъде бъдеще на батерии! Компанията на Мъск никога не е излизала на счетоводна печалба. Борсите не ги гледайте. Според това, което виждаме там, слон може да виси от скала, хванал се с опашката си за маргаритка.Коментиран от #18, #19, #32
16:15 30.06.2020
18 гост
До коментар #17 от "Трифонов":
Ти си мисли колкото щеш , по-точно си мисли , че "мислиш" , хахахаха !!! А шефовете на въпросния ВАГ още миналата година казаха , че минават ИЗЦЯЛО на електрички и спират всички други разработки , включително на безценното ти двг !!! И до 5 години 50% от продажбите им трябва да са на ток , започвайки именно с Ауди и Порше , щото там глобите за свръхемисии са ужасяващи , просто варианта е или ток или фалит , при това ВЕДНАГА !!!!16:22 30.06.2020
19 гост
До коментар #17 от "Трифонов":
И на теб пак да обясня , че такива сте със специални потребности петролофилчетата !!! Средните емисии на Панамера са към 200 гр СО2 , на Макан и Каейн са много повече ! А от догодина трябва да са 95 гр , като за ВСЕКИ ГРАМ отгоре глобата е също 95 евро !! Тоест за 100 гр -9500 , за 200 -19 000 евро !!!! НА АВТОМОБИЛ , не общо !!! Това май е нещо като 15-20% от цената , хахахха !!! И не почвай , че ще я вдигнат , щото даже на сегашната не могат да ги продадат !! Та какво викаш , ще развиват теории като тебе ли ??? И ще накривят шапката на някой , та няма на момента да си вземе Тесла за една трета по малко пари със два ПЪТИ по-добри показатели ??? Само стой и гледай !! И не се чуди защо Тесла струва вече десет пъти колкото Порше !!Коментиран от #20
16:39 30.06.2020
20 радев
До коментар #19 от "гост":
Когато си купите такива коли тогава спорете.Какво ме интересува тесла и порше като не мога да си ги позволя.Само лаете тук там в нета.Ха поработете спечелете купете си пък тогава ги сравнявайте.За електричките има да чакаш още много време да станат масови.Аз не вярвам да доживея да го видя това чудо - поне още 10-20 г минимум.17:10 30.06.2020
21 гост
До коментар #9 от "до Край":
Между другото да ти кажа , като не знаеш "борсите" , в момента Тесла стана пак към 200 милиарда и продължава да качва , а ВАГ е под 80 и пада !! Май скоро не два , а ТРИ пъти ще е по-скъпа , за Порше даже няма смисъл да казвам , че трябва да се гръмнат на момента !!Коментиран от #22, #29, #40
17:21 30.06.2020
22 Komapak
До коментар #21 от "гост":
Зад Ваг седят няколко стотин завода и няколко хиляди доставчика. Тесла с 3 е въздух под налягане. Знаеш ли колко пирамиди сме виждали през годините. Продавай веднага, ако имаш акции, че балона се надува до време. После се пука. Енрон не беше по-малък балон... Горе долу със същия размер! Доста народ проплака.Коментиран от #23, #25
17:42 30.06.2020
23 Мдаа
До коментар #22 от "Komapak":
На тези заводи им предстоят закриване! Ел.колите не се нуждаят от толкова заводи, всичко се прави на едно място. Така, че ако си в някой от тези заводи, търси нова работа!Коментиран от #24
18:10 30.06.2020
24 радев
До коментар #23 от "Мдаа":
Закриване заводи? Чакам да видя кога ще стане.Колко време ще е нужно електричките да станат масови? Тъкмо колите с двг ще са евтини щом намалее търсенето.И нефта ще е евтин заради по слабото потребление.А токът ще върви нагоре заради повишеното търсене за зареждане на електрички.Май не си учил икономика?
Коментиран от #26
18:34 30.06.2020
25 гост
До коментар #22 от "Komapak":
Нали се плюнчихте оня ден за завода в Цвикау , дето досега правеше САМО Фолксваген и то 1-2 модела !!!! И пак не видяхте най-важното , щото сте като слепоци , надявате се , че каквото ви се ще , това ще стане , "големите се намесвали" , хахахаххаха !!! А да бяхте прочели барем , че в него ще се правят ВСИЧКИ модели електрички на Фолксваген , Ауди , Шкода и Сеат !!!!!!! ВСИЧКИ МОДЕЛИ на всички марки без Порше !!! Нещо да ти говори това ??? Сигурно не , то и други нещица нищо не ти говорят , ама като станат ще ревеш със глас !!!Коментиран от #30, #45
18:36 30.06.2020
26 гост
До коментар #24 от "радев":
Мнооого бъркаш , ама даже не знаеш колко много !!! Петрола беше ли 20 долара преди 2 месеца ??? Беше ли даже на минус ??? Да видя на запад да паднаха цените на бензиностанциите ???? Сега сигурно ще ме изтрият за реклама , ама едно сайтче фуело , пък и доста други , има статистики , има всичко , цените паднаха с 4-5 ЦЕНТА !!!!!! При цени от 1,5 ЕВРО !!!!! Петрола и без пари може да стане , не бъркай нещата , и рафинериите и бензиностанциите и акцизите ако щеш имат долен праг и под него няма да паднат ако ще да им подаряват петрола , да не говорим , че имат натоварване и обем и той е към 80-85% , под който директно затварят !! Та по-леко с мечтите !!Коментиран от #27
18:49 30.06.2020
27 радев
До коментар #26 от "гост":
В смисъл евтин на нива от 20-30 долара за барел.Разходите на рафинерията акциза ддс е ясно че няма как да ги махнеш.Говоря ти за цени около 2лв/л.А за цените на автомобилите с двг какво ще кажеш? При условие че електромобилите станат масови? Цените на автомобили с двг ще паднат.А и петролното лоби няма да допусне да спре производството им защото къде ще си продават петрола.Сега разбра ли ме?
Коментиран от #31
21:56 30.06.2020
28 Гост
До коментар #12 от "гост":
С това отношение, с този език, някой ден ще си събираш пломбите. Не говориш на келешите от квартала. Уважавай хората с мнение различно от твоето.21:58 30.06.2020
29 Гост
До коментар #21 от "гост":
Ще стазва я като я бутат правителствени пари как няма да става. Да беше разчитала само на свои приходи досега да е фалирала 5 пъти22:02 30.06.2020
30 Гост
До коментар #25 от "гост":
Получаваш ли ерекция от това?И по-точно само от това ли я получаваш?22:05 30.06.2020
31 Офффф
До коментар #27 от "радев":
Какво обясняваш, не се разбира! Как ще падне цената на колите с ДВГ, след като от следващата година ще плащат глоби от 95 евро за всеки грам СО2 над 95 грама? Ти разбираш ли го това? Най-икономичните бензинови модели на ФВ са по 115 грама, това е 20 грама от горе, което оскъпява колата със 1800 евро! И това е най-икономични! Чаткаш или не? А от 2025 става 65 грама! Всичко отгоре се глобява!Коментиран от #35
22:24 30.06.2020
32 Алфа Ромео
До коментар #17 от "Трифонов":
Бях писал че в края на 19 век по света са се движили десетки хиляди електромобила но ми нацъкаха яко минуси без да си направят труда да почетат малко.Коментиран от #33
23:08 30.06.2020
33 Кой каза, че не е истина?
До коментар #32 от "Алфа Ромео":
И каквото като електромобилите са измислени преди един век? Знаеш ли, че хеликоптерите са измислени преди два века? Само че тогава не е имало толкова лек и мощен двигател с който да ги задвижат. Наложило се да чакат още век, за да може хеликоптера да полети и да се ползва. Електромобилите преди век са се задвижвали с оловно киселинни акумулатори, които освен че са имали малък пробег, е трябвало да бъдат сменяни на стотина зареждания, който пък са продължавали цяло денонощие. Само допреди десетина години, електромобилите притежаваха почти същите недостатъци. Сега вече минават по 600 км, зареждат се за 15 минути и мощните електромобили тежат приблизително колкото своите бензинови събратя, но са много по-динамични. Съвременните батерии издържат 2-3000 цикъла, а от тази година започват производство на батерии с 5000 цикъла живот.23:26 30.06.2020
34 Роберто
Само простотии и коментари от разбирачи
00:14 01.07.2020
35 радев
До коментар #31 от "Офффф":
Защо не искаш да разбереш! Всички НОВИ автомобили изпълняват еконормите.Технологията се развива.Ако ще закриват заводи защо още продължават да развиват двг умнико? А петрола какво ще го правим? Мислиш ли че страните добиващи петрол ще се съгласят да спрат?Говоря за Русия Иран Саудитска арабия Венецуела.Хайде да видим как ще им забранят?Коментиран от #38, #43
07:36 01.07.2020
36 Boxer 3.0
Верно, че има вероятност да е минал и през ръцете на кварталният майстор, но няма да се учудя и ако от завода излизат така.
07:36 01.07.2020
37 Boxer 3.0
До коментар #7 от "омъскаряване":
Вчера, на магистралата гледах, сравнително нов, мерцедес (GLК да речем) , му се мандахерцаше задната броня при 140км/ч .Верно, че има вероятност да е минал и през ръцете на кварталният майстор, но няма да се учудя и ако от завода излизат така.
07:38 01.07.2020
38 Е и?
До коментар #35 от "радев":
Какво като всеки нов автомобил покрива еконормите, когато една автомобилна компания не може да покрие общите норми на производството си за всички модели, които трябва от тази година да отделят по 95 грама co2 на километър, а към този момент от годината отделят 122 грама, като се надяват до края на годината да паднат на 95. Дали ще паднат, а? Ти май дори не разбираш за какво се говори? Един автомобил с ДВГ няма накъде повече да сваля разхода на гориво. Технологията му е ограничена и вече е достигнат лимита. Единственият вариант е част от продаваните автомобили да бъдат електрически или поне хибридни, за да може в средните емисии да паднат.Коментиран от #39
07:56 01.07.2020
39 радев
До коментар #38 от "Е и?":
Завършил съм висшето си образование със специалност ДВГ!Двг с евро 6 напълно изпълняват еконормите.Двигателите са с катализатор и дпф филтър.Ако не отговарят как ги продават?Сигурно говориш за старите автомобили втора употреба.
За вредните газове.
Въглеродният двуокис се поема от фотосинтезата на растенията.Въглеродният окис е опасен но се елиминира от катализатора.Саждите се обират от дпф филтъра.
Съгласен съм с теб за електромобилите.Но ще мине много време докато станат масови.Аз няма да го доживея това време.
Коментиран от #41
09:21 01.07.2020
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Казах ти че не разбираш
До коментар #39 от "радев":
Ето че не разбираш за какво става въпрос. Ако на един асансьор пише че е за 4 човека и 400 кг и има защита от претоварване, какво ще стане ако се качат трима човека по 150 килограма? Ще тръгне ли асансьора? Нали са преизпълнени нормите за брой хора, които са дори по-малко от разрешеното?При изгарянето на горивото, вредните за хората вещества се събират от разни филтри, но въглеродният диоксид не. А той е пряко свързан с количеството изгорено гориво, което не може да падне под определено количество за километър. Единственият вариант е част от пробегът да бъде на ток. Затова емисиите са разпределени, за да може производителят да ги комбинира за всички произвеждани модели, като се старае една част да бъде на водород или електричество.
Това е като да комбинираш в асансьора един 200 килограмов човек с трима по 50 кг. Тогава асансьорът ще тръгне без проблем и дори ще има 50 килограма запас.
Коментиран от #46
09:51 01.07.2020
42 незнайко
10:20 01.07.2020
43 гост
До коментар #35 от "радев":
Знам , че си губя времето да пиша на дървени глави , ама за някои други дето четат тука ще го напиша !!!! ВСИЧКИ големи , а и не толкова големи държави в Европа още преди 2-3 години обявиха , че до 2040 година ще ЗАБРАНЯТ НАПЪЛНО продажбата на двг и горива за него !! Половината искат да го забранят още от 2030 година !!! А и като гледам забравяш , че Евро 6 вече е история , догодина идва Евро 7,8 и т.н , а любимците ти казаха , че още Евро 7 обезсмисля дизела за , а Евро 8 ще направи същото и с бензина !!! Европа е взела решение да скъса с петрола и го прави , а ти дали си съгласен си е твой проблем , това нищо не променя !!! А пък тая глупост кой щял да забрани на "великите" Русия и Венецуела да произвеждат петрол , хахахахах!!! Ми да си го произвеждат . да го ядат и пият ако искат , само че в Европа няма да го ПРОДАВАТ !!! И не само в нея , само гледай !!Коментиран от #44, #47
10:26 01.07.2020
44 радев
До коментар #43 от "гост":
Много си наивен! Слушаш изявления на политици притиснати от зелената мафия.От кога политиците взеха да си изпълняват обещанията? Как мислиш ще реагират производителите на двг? Доброволно ще закрият бизнес за милиарди?Ами работните места данъците къде ги забрави?А хората какво ще карат кон с каруца?Или скъпи електрички?Дето още не са произведени.Не може да закриеш нещо без да предложиш алтернатива.Защото хората не са овце и ще свалят правителството което направи подобно нещо.Аз си мисля че ще се стигне до компромис за двг докато електричките станат по достъпни като цена.Нали наложиха санкции на Иран.И започнаха да продават нефт през Турция.
Не подценявай петролните милиардери.Ще намерят начин да си продават петрола.Това е огромен бизнес за много пари и не очаквай да се откажат лесно.
Нали забраниха лампите с нажежаема жичка?Ами в момента се продават свободно.
Не казвай хоп преди да си скочил!Електричките настъпват но няма да изместят двг напълно.Аз карам на дълъг път само кола с двг защото ми е по удобно.Не искам да чакам по зарядни станции и да опъвам кабели до шестия етаж.Като направят зарядни по цяла Европа и стигнат цена близка до двг е тогава ще си помисля! А цените на електричките ще паднат.Както паднаха цените на led телевизорите.От 10 000 лв в началото сега 1500 лв.
Руснаците казват - ще поживеем ще видим.
14:34 01.07.2020
45 Komapak
До коментар #25 от "гост":
За мен не важи. Аз съм си дърт и до края на живота ми ще се радвам на откритието бензин! Чиста случайност е че карам хибрид. Дори не знаех когато го купувах. Реално предимства, няма. Освен някакви екоджендъри, които можело да ме пуснат в центъра на Рим. Аз пък не искам там да ходя. 😂😂😂14:47 01.07.2020
46 ФауВе
До коментар #41 от "Казах ти че не разбираш":
Големи глупости си написал. Стараеш ли се?14:48 01.07.2020
47 ФауВе
До коментар #43 от "гост":
Повярвай ми, ако руснаците ти кажат да им купуваш камъните на цената на златоот, ще го направиш и ще им благодариш с усмивка. Не те знам за какъв си се помислил.14:49 01.07.2020
48 фен
Коментиран от #49
15:09 01.07.2020
49 ФауВе
До коментар #48 от "фен":
За момента тока е основно от въглища и газ. Много малка част е от ВЕИ.Коментиран от #50
15:51 01.07.2020
50 Къде?
До коментар #49 от "ФауВе":
Къде произвеждания ток е повече от въглища? В България и ПолшаКато гледам българите как сме се спуснали да купуваме електромобили, няма никакво значение какъв е микса тук. Виж белите държави, където основно се купуват електромобилите, вече се отказват активно от въглищата, където процентът им в микса вече е едноцифрено число, бързо приближаващо към нула. Газта е временно и много по-чисто от въглищата решение.
Коментиран от #51
17:17 01.07.2020
51 Ух на дядя
До коментар #50 от "Къде?":
Как е в Германия? Колко от тока там е от въглища?18:47 01.07.2020
52 Шишо
19:06 01.07.2020
53 Германия
19:08 01.07.2020
54 Вчерашна новина за Испания
Седем от 15-те електроцентрали, работещи с въглища, които все още функционират в Испания, ще престанат да работят на 30 юни, след като техните собственици - електроенергийните компании - решиха, че няма смисъл да ги адаптират към европейските регулации. И още четири се готвят да затворят скоро.
...
Няколко от тези електроцентрали не произвеждат електроенергия от месеци, защото ВЕЧЕ НЕ Е ПЕЧЕЛИВША поради комбинация от пазарните условия и политическите решения на Европейската комисия.
Допреди няколко години тези силно замърсяващи предприятия генерираха приблизително 15% от всички емисии на парникови газове в Испания. През 2018 г. близо 15% от цялата консумирана електроенергия в Испания идваше именно от този тип централи.
Но сега това изглежда като далечно минало. През май тази година въглищните централи са произвели едва 1,4% от енергийния микс. И те изобщо не са произвели нищо на 1 и 2 май, за първи път откакто националният оператор на електропреносната мрежа започва да води статистика през 1990 г.
19:15 01.07.2020
55 Новина за Великобритания от миналия месе
19:27 01.07.2020
56 Калоян
До коментар #15 от "гост":
Като гледам си голям разбирач...Но съм сигурен че и двете коли си ги виждал само по телевизията!Плана за продажбите на Порше за този модел първоначално бяха 25 000 на година но поради големия интерес на китайчетата вече са 40 000...нищо общо с твоите цифрички!Да ти кажа ли разликата между двете....Порше си е Порше...Тесла е кенеф....видя се на Нюрбургринг...но чичо ти Илон бързо скри снимките на най модерната си ТеслЪ която чекаше у лево репатрака да я прибере докато Поршето въртеше обиколки по пистата.Ааа и още нещо...като бръмчите всичките тук за електро...да не мислитее тока е без пари или чичо Илон го кара от Луната....?Едно зареждане на батерията ти излиза колкото да си напълниш резорвоара с нафта!08:21 02.07.2020
57 гост
17:58 02.07.2020
58 Джони
09:22 05.07.2020