Last news in Fakti

30 Юни, 2020 18:23 12 349 177

Toyota пак стана най-скъпата автомобилна марка

  • toyota-
  • tesla-
  • brandz top 100

С оценка от $28.388 млрд. Toyota отново зае първото място в рейтинга BrandZ Top 100 на аналитичната агенция Millward Brown. Японската марка изгуби лидерската позиция за последен път през 2012-а, когато отстъпи на BMW, но още на следващата година си я върна и оттогава насам е неизменен победител в класацията.

На второ място тази година от Millward Brown подреждат Mercedes-Benz ($21.349 млрд., -9%), а на трето - BMW ($20.517 млрд., -12%). Tesla, която дебютира в рейтинга преди 4 години, заема четвърта позиция с оценка $11.350 млрд. (+22%).

Toyota пак стана най-скъпата автомобилна марка

В челната десетка попадат още Ford ($10.067 млрд., -10%), Honda ($9.974 млрд., -15%), Nissan ($8.658 млрд.), Audi ($7.334 млрд.), Volkswagen ($6.462 млрд.) и Porsche ($5.606 млрд.). Спадът спрямо миналогодишното издание на BrandZ Top 100 е най-голям при Nissan (-18%), което се дължи не само на съдебните скандали с Карлос Гон, а и на пандемията от COVID-19.

Цената на марката обаче няма нищо общо с пазарната капитализация на компаниите. По този параметър най-скъпият производител в света със $190 млрд. e Tesla. За сравнение пазарната капитализация на Toyota, която заема второто място, е $182 млрд., а на третия в класацията Volkswagen - $75 млрд.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 VITZ

    123 35 Отговор
    Японците са най-големите, ама Ганьо още въздиша по немските трошки.

    Коментиран от #48

  • 2 Край

    63 16 Отговор
    Немците правят коли дето да дигат 300. На нормалните хора в нормалния свят това не им е нужно.

    Коментиран от #18, #58

  • 3 Госあ

    56 14 Отговор
    И кой го интересуват тея балони ? Важното е другото- качество, практичност и иновации (тук тази дума я слагам със задоволство, а не отвращение). Тойота със сигурност е номер едно.
  • 4 Eee

    65 17 Отговор
    Тойота е най-здравата кола в момента на пазара с най-евтина подръжка.👍
  • 5 TOYOTA IQ

    23 5 Отговор
    Когато SMART или MINI ми бега малката въшчица IQ 2011 Limited edition 1.3 VVT-I IQ3 ми се обадете.
  • 6 така така

    17 38 Отговор
    те са това... скъпи, а не предлагат нито мощност, нито удобство и комфорт. Продължават да си рекламират пластмасовите боклуци.

    Коментиран от #8, #64

  • 7 ЛКррр

    49 12 Отговор
    И едни от най-качествените.
    Немските кочини лежат само на стара слава без покритие, т.е. въздух под налягане.
  • 8 Госあ

    22 12 Отговор

    До коментар #6 от "така така":

    Качи се в Мираи, после я огледай хубаво и отвън. След това се качи в сапунерките на мъски. Ако не си с промит мозък ще видиш гооляма разлика. Първото е бъдещето, а второто просто лошо менте.

    Коментиран от #10

  • 9 гост

    12 25 Отговор
    И на какво се радвате пак , бе горките , хахах !!! Марка на 4 години на половината от цената на Тойота , Мерцедес и БМВ и почти два пъти по-скъпа от Фолксваген , Ауди и Порше !!!! И единствената на плюс и то с двуцифрен процент (22% ) , всичко друго на минус или с 2-3 % плюс като Тойота !!! Да ви кажа ли след още 4 години коя ще е най-скъпата ?? Жокер , тая дето вече е с най-голямата пазарна капитализация !!!

    Коментиран от #12

  • 10 гост

    13 24 Отговор

    До коментар #8 от "Госあ":

    Да бе , затова Тесла продава вече по половин милион от "сапунерките" , а твоя Мирай не е продал и 1000 броя и то за вече десетина години , хахахах !!! На кой си мислиш , че разправяш хуморески , баш пък най-умрелия модел на Тойота , дето не става за нищо и скоро въобще ще го спрат !!

    Коментиран от #11

  • 11 Госあ

    19 8 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    От една преведена статия "Защо бъдещето принадлежи на Тойота, а не на Тесла" :Първо, те се зареждат много по-бързо - три-четири минути вместо часове. Второ, понеже произвеждат електроенергията на борда, а не се налага да я складират в огромни батерии, те тежат чувствително по-малко (макар да са по-тежки от тези с двигател с вътрешно горене). Трето, горивните клетки са надеждни и издръжливи, с дълъг живот, докато баснословно скъпите батерии на електромобилите имат ограничен живот и трябва да се подменят на няколко години. И четвърто, FCEV работят добре при всякакви климатични условия, докато капацитетът на батериите на BEV спада драстично при по-ниски температури." Ще добавя и заради ядрените реактори 4'то поколение, въпреки че и сега производството на водород с редуцирани емисии падна драстично с използването на електролиза от фотоволтаици. Но това е безмислено при положение че има много по екологични и ефективни атомни реактори.

    Коментиран от #13, #15

  • 12 гост

    4 18 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Ма какви глупости разправям и аз , какъв плюс , и "победителя" на минус и то с много , хахахахха !!! Май тия 4 години множко им дадох , както върви още догодина ще ги опука Тесла и тия трите !!!
  • 13 гост

    6 16 Отговор

    До коментар #11 от "Госあ":

    Тъй тъй , ти си чети тия статийки на някой умник като тебе , пък аз ще гледам статистиките на продажбите , дето само Тесла е на плюси то с много , пък ще видим бъдещето !!!

    Коментиран от #14, #16

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 гост

    6 13 Отговор

    До коментар #11 от "Госあ":

    Oт дeбютa нa Mirаi прeз 2014 г. дoceгa Tоyоtа e прoдaлa oкoлo 10 000 брoйки. В Eврoпa мoдeлът ce пoлзвa cъc знaчитeлнo пo-cлaбa пoпулярнocт, oткoлкoтo в CAЩ. Прeз 2018 г. нa Cтaрия кoнтинeнт ca купeни eдвa 160 ( !!!!!!) вoдoрoдни ceдaнa cрeщу 1 700 в Щaтитe.
    Хахахаххахаххахахах !!!!! И това кога Тесла нямаше кола под 60-70 000 евро , а догодина ще има под 30 000 след субсидиите , хахахаххахахха !!!!

    Коментиран от #33

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Госあ

    12 6 Отговор

    До коментар #16 от "Госあ":

    😂 не . Тогава заради ФАКТА ЧЕ ПРОБИТИТЕ САПУНЕРКИ С ЧАСТИ ОТВСЯКЪДЕ НЕ СА ДОРИ В ДЕСЕТКАТА НА ЕКОАВТОМОБИЛИТЕ ,А ТОЙОТА ВОДИ КЛАСАЦИЯТА ОТКАКТО Е СЪЗДАДЕНА ? ЗАТОВА ЛИ ?

    Коментиран от #19

  • 18 Борис

    3 21 Отговор

    До коментар #2 от "Край":

    На мене ми е необходимо защо в германия на аутобаните няма ограничение на скороста а тука на магистрала 140макс няма държава тука само глу.аци в власта те за това ги правят и повече от 300 да дигат някоя немски вдигат и над 400 братле немците са луди инженери японците са добри но в повечето им коли само евтина пластмаса вътре смех

    Коментиран от #20, #29, #34

  • 19 Госあ

    15 4 Отговор

    До коментар #17 от "Госあ":

    ИЛИ ЗАРАДИ ТОВА, ЧЕ СЕ ВБЕСЯВАМ И НЕДОУМЯВАМ КАК НЯКОЙ РЕШАВА ПРИ ТОВА ПОЛОЖЕНИЕ ДА ДАВА ПАРИТЕ ОТ ДАНЪЦИТЕ МИ ЗА ЕКОЛОГИЯ ТОЧНО НА ТЕСЛА ???

    Коментиран от #26

  • 20 Госあ

    11 1 Отговор

    До коментар #18 от "Борис":

    Еми тогава що не караш италиански ?
  • 21 АзАз

    27 10 Отговор
    Не зная, защо е този хейт към немските марки (големите три).
    Карам служебна Тойота Аурис Хибрид. Доста приятен автомобил, с нисък разход. За града е удобен, когато му свикнеш.
    Притежавам и последната Е-Класа с прилично количество екстри. Истината е, че има огромна разлика в автомобил, който струва три пъти повече. Удоволствието от шофирането, ускорението на 6 литровия двигател, салона, инфо системата, обезшумяването, въздушното окачване, музикалната система и още, и още, и още.
    Ако гледаме цена/качество Тойотата определено е по - добрият избор, но ако човек може да си позволи да кара големите три немски марки, особено бизнес+ моделите им, е истинско удоволствие.

    Затова не разбирам, защо е този хейт към концерни и автомобили, които определено са водещи сред конкуренцията.

    Карайте това, което можете да си позволите да притежавате, но уважавайте и другите, и бъдете здрави :)

    Коментиран от #22, #24, #25

  • 22 Госあ

    20 4 Отговор

    До коментар #21 от "АзАз":

    Моят хейт е единствено към мошеника мъск,който спекулира с влиянието на другия палячо окичил се с американското знаме. Пак ще повторя, откъде накъде и защо ще субсидират тесла за екология, при положение че я няма дори в топ 10 в класацията за екологични производители на автомобили, а Тойота е безспорен лидер откакто е създадена тази класация. Ей това ме мъчи. Ще дават парите от данъците ми на един мошеник. Нали всички знаем, че ако не са тези субсидии отива на Марс с бързия кораб.

    Коментиран от #35

  • 23 Пинко

    12 5 Отговор
    Тойота си е Тойота! Най-здравите коли!
  • 24 Чакай малко

    12 4 Отговор

    До коментар #21 от "АзАз":

    6 литровия?? На последния Модел Е клас? Искаш да кажеш 6 хил. кубика, така ли? И кой е този модел?

    Коментиран от #49

  • 25 Госあ

    14 2 Отговор

    До коментар #21 от "АзАз":

    Между другото, Тойота имат големи лимузини в лукс сегмента,които обаче са на техния пазар единствено. Возят шефчетата на корпорациите в тях. Пак са хибриди.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Госあ

    7 0 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Нали знаеш че на лъжата краката са къси, а палячовците са от ден до пладне. Та не се притеснявам много. Има вселенска логика на нещата.

    Коментиран от #28

  • 28 гост

    2 10 Отговор

    До коментар #27 от "Госあ":

    Именно , има логика и тя е , че света се отърсва от закостенели загубеняци и дървени философи и вече избра бъдещето си , което даже вече е настояще !!! И то се нарича електричество , хахах !!! А за лъжците само гледай как след дизелгейта иде бензингейта и съвсем скоро "хибрид"-гейта , хахахах !!!
  • 29 Van Helsing

    13 0 Отговор

    До коментар #18 от "Борис":

    Батка, като гледам как ти се лее мисълта и граматитата, не би трябвало дори да имаш право да шофираш!
  • 30 Госあ

    8 1 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    "субсидиите не са по марка , а по продаден автомобил !!! Тоест хората сами гласуват с парите си при кой да идат" 😂 Е ? Искаш да кажеш, че теслара продава повече от Тойота ? Това изцяло противоречи на вселенската логика 😂 Единия паляк си заминава и следва другия. Нали знаеш ? Скачени съдове са 😂 Като двете му фирмички в които се преливат паричките на американското простолюдие.

    Коментиран от #31

  • 31 гост

    2 11 Отговор

    До коментар #30 от "Госあ":

    И какво общо има кой колко продава и то когато единия продава ПУШИЛНИЦИ !!!!! Ти за тях ли искаш да и дават субсидии на измислената Тойота ??? Нали и дават за любимия ти Мирей и тя барабар с тях продала цели 160 броя , хахахаххахах !!!

    Коментиран от #32

  • 32 Госあ

    9 6 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    А защо Тесла отделят повече въглероден диоксид дори от ВАГ ? Ще ти кажа, защото нямат нищо общо с екологията. Тойота мина почти изцяло на хибриди. А те отделят 14 пъти по малко въглероден диоксид от електрокарите. Затова Тойота държи класацията за екологични автомобили откакто е създадена. Електрокарите са изгодни на мишоците, защото на всеки 3 години сменяш батерията ако искаш да караш 300 км без да чакаш 6ч на колонката. Свръхпроизводство, свръхпотребление и печалби. Съпроводено не само със свръхемисии, но и със свръхнатрупване на токсични неразградими боклуци. Това е вашата логика. Проста и вредна.

    Коментиран от #36

  • 33 ФауВе

    5 2 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Тойота има сто модела, нормално е единият да е само с 10000 продажби. Тесла има три или четири модела. Продадените бройки там са по-концентрирани между моделите й.
  • 34 ФауВе

    10 0 Отговор

    До коментар #18 от "Борис":

    Защото тук и със 100 се избиваме. Липсва ни култура на пътя, за да претендираме за немски правила/свободи.
  • 35 ФауВе

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "Госあ":

    Въпрос с повишена трудност, но крайно неудобен за зомбираните фенове.
  • 36 ФауВе

    7 5 Отговор

    До коментар #32 от "Госあ":

    Напразно се мъчиш. Този човек няма толкова мозък, че да мисли две или три крачки напред. На него му е достатъчно да му пълнят главата с приказки, че Тесла не пушела под терасата му. Какво се случва преди, след, извън и надалеко, е прекалено сложна материя за него. Дай му чалга, кебапчета, бира и ток, и той ще е щастлив, пък ако ще и моретата и реките да станат червени от химикали за батерии.

    Коментиран от #37

  • 37 Госあ

    5 3 Отговор

    До коментар #36 от "ФауВе":

    Ами проблема е,че и в ЕС се правят на разсеяни и вземат мерки точно в обратната посока от тази за която говорят. И причината е ясна. Свръхпотребление и печалби. Сега зорлем ще накарат и германците да почнат с електрокарите. Дори тръмп постъпи по рационално. И не знам как така нек'ви икономистчета с един семестър обща математика и локуми решават тея зелени сделки без утвърдени експерти с необходимия импакт от академията.

    Коментиран от #38, #165

  • 38 ФауВе

    3 1 Отговор

    До коментар #37 от "Госあ":

    Дори не са почнали да смъкват цените на петролните коли в съревнование с електрическите. Все още електрическите са много малко. Очевидно са пренебрежимо малко. Но, когато започнат да стават сериозна конкуренция, петролните коли ще започнат да смъкват цена. Всички знаем, че в момента те са с адски надути цени, главно заради много екстри и удобства в тях. То не бяха седалки с масажори, то не бяха кожи от кенгурута, хромирани елементи и какво ли още не. Започне ли същинската конкуренция с електрическите, традиционните марки ще си оголят купетата като Тесла и ще намалят цените наполовина. Дали клиентът няма да се хване за петролен автомобил за 10 000, вместо да дава 50 000 за електрически?

    Коментиран от #40, #42

  • 39 Оня с коня

    8 17 Отговор
    Пълни глупости Тойота е най-скапаната марка както и всички японски оризарни марки.Дразня се като ги гледам само тез японски легени.
  • 40 Госあ

    8 2 Отговор

    До коментар #38 от "ФауВе":

    Аз просто не мога си представя всички автомобили с батерии,които трябва да се сменят на всеки 3 години. Това е абсолютно безумие. А рециклирането на тея батерии, а производството....

    Коментиран от #41, #43

  • 41 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #40 от "Госあ":

    Тук идва опорката с батериите на 1,6 милиона км, за които сме чували само по статиите.

    Коментиран от #45

  • 42 Госあ

    1 4 Отговор

    До коментар #38 от "ФауВе":

    А същинска конкуренция не може да има именно заради субсидиите. Но като цяло наистина смятам че трябва да има преход към водорода. Особено след като и производството му се усъвършенства и цените паднаха и емисиите са сведени до минимум. Остава инфраструктурата. А при положение че един водороден хибрид изминава 700км не е особено трудно да се изгради.

    Коментиран от #46

  • 43 Еха

    6 3 Отговор

    До коментар #40 от "Госあ":

    Мъжки, какви са тези 3 години, от къде ги измисли? Няма кола, която да не е с гаранция на батерията поне 8 години. Има достатъчно продадени коли вече, стига си писал глупости. Айде прочети малко, стига си коментирал без да четеш. Знаем, че коментираш без да четеш, но не заблуждавай и другите хора.

    Коментиран от #44, #50

  • 44 Остави го, не е добре човека

    6 4 Отговор

    До коментар #43 от "Еха":

    Не виждаш ли че пише сам със себе си и води "диалог". Само през последния месец, имаше статии за три различни компании, които започват производство на батерии с пробег от един милион километра до един милион мили. Той обаче тези километри ги минава за три години и трябва да сменя батериите. Освен това твърди, че за километър, Тесла отделя 1,5 КИЛОГРАМА (!!!) СО2 на километър тоест по 15 тона на 10 хиляди километра - два пъти повече отколкото се отделят при най-мръсният процес - производството на батерията.

    Коментиран от #51, #52

  • 45 Новините от статиите се сбъдват

    4 4 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    Единствената новина, която така и не се сбъдна е тази, че porsche ще пусне Тайкан на по-ниска цена от Тесла. Аааа и онази, че от Volkswagen щели да продават id3 миналата година, после беше март, юни, а сега септември. Дано поне новината за септември не се окаже и тя лъжа. А новите батерии изкарват все повече и повече. Ако си спомняш новината за Тесла на един милион километра, първата батерия беше сменена на 200 хиляди километра, втората на с 300 хиляди километра пробег, а третата е вече на 500 хиляди, но няма изгледи да я сменят скоро, а е произведена преди няколко години. Сега технологиите са доста по-добри, а конкуренцията голяма.

    Коментиран от #70, #71

  • 46 гост

    4 6 Отговор

    До коментар #42 от "Госあ":

    Божеее , защо си хабих очите и цяла минута от времето да чета такива простотии , това е нечовешко , прости му господи , той не знае какво плещи , хахаххахах !!! А само още една радост , пардон две , че да имаш още поводи за кълнене , или там хейт ли му викаш , хахах !!!
    Производителят на електромобили и други зелени технологии Tesla Inc. вече надминава по пазарна капитализация американския енергиен гигант Exxon Mobil Corp. затвърждавайки мнението, че инвеститорите все се фокусират върху глобалния енергиен преход и загърбването на изкопаемите горива, съобщава Bloomberg.

    Tesla на Илон Мъск, чиято пазарна капитализация в момента достига 201 млрд. долара, подсилва оптимизма на своя основател, че концернът все пак ще успее да избегне загуба през второто тримесечие. Exxon, чиято пазарна стойност падна до 185 млрд. долара, се сблъсква с най-мрачния и стръмен срив на петролните цени в историята. През март компанията остави зад себе си и Boeing Co., като по този начин компанията зад електромобилите Tesla стана най-ценната индустриална компания в САЩ !!!!!!
    Божееее , ти да видиш , тоя път вече ще има инфаркти на петролофилчета , хахахахха !!!!

    Коментиран от #47, #73

  • 47 гост

    3 5 Отговор

    До коментар #46 от "гост":

    Само да добавя за идиотите от групичката , най-ценната индустриална компания в САЩ значи и по-ценна от целия сектор на атомната енергетика !! Примерно , хахахах !!! И от други сектори , ама няма да ги споменавам засега !!

    Коментиран от #79

  • 48 Микра/сценик

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "VITZ":

    Напълно съгласен!!!
  • 49 АзАз

    5 0 Отговор

    До коментар #24 от "Чакай малко":

    Извинявам се. 6 цилиндровият двигател, имах предвид. Неволна грешка...
  • 50 Госあ

    5 3 Отговор

    До коментар #43 от "Еха":

    По долу съм писал "да сменяш батерията на з години ако не искаш да чакаш по 6ч на зарядното за 300 км след като ти падне на 60%" А ти хайде виж кои дават гаранция по 8 години и кои по 5г. И какви гаранции всъщност.

    Коментиран от #81

  • 51 Госあ

    5 2 Отговор

    До коментар #44 от "Остави го, не е добре човека":

    Абе урко,кажи ми тесла къде е по емисии сравнена с останалите производители и не ми разтегай локуми. А онзи дългият коментар със сигурност няма да го чета, като отговор на късичкия ми коментар, че реална конкуренция между петролните и електрокарите не може да има точно заради държавните субсидии. Баста. Ще лъжете и мажете известно време пред емблемата на Тойота, която пак ше ви смачка по всички показатели.

    Коментиран от #61, #116

  • 52 Госあ

    4 2 Отговор

    До коментар #44 от "Остави го, не е добре човека":

    Къде са тея "статии" бе ??? Щели да пускат по два милиарда километра 😂 земи се скрий. Батерията е изначално ограничена, като зомбитата дето си мислите че паляка продава повече от Тойота и ВАГ.

    Коментиран от #54, #55

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Избирателна амнезия?

    1 5 Отговор

    До коментар #52 от "Госあ":

    Май забрави, че не Тесла предлага най голям пробег на новите си батерии. Те говорят за милион мили, както и новите разработки на general motors, но китайската CATL започва производство на батерии за 2 милиона километра, като гаранцията на всички е 16 години, че капацитета на батерията няма да падне под 80%. Ти продължавай да си дрънкаш глупости, като слагаш под един знаменател съвременните батерии с оловните акумулатори за които си учил миналия век. Учеха ни че се зареждат с ток една десета от капацитета за 12 часа и издържат 400 цикъла. За какви 6 часа зареждане на 300 километра говориш, като съвременните батерии могат да заредят 150 километра само за пет минути, колкото ти отнема пълненето на резервоар?

    Коментиран от #60, #83

  • 55 Разбира се че продава повече

    0 6 Отговор

    До коментар #52 от "Госあ":

    Не само от toyota и от ваг, Tesla продава повече електромобили от който и да е автомобилен производител в световен мащаб. Това е неоспорим факт, по който само ти спориш, защото за тебе цифрите нищо не значат в сравнение с предразсъдъците ти.

    Коментиран от #59, #94

  • 56 перничанин

    7 0 Отговор
    Аз не разбирам , защо се радвате на това ,че Тойота е на първо място или Тесла, че щял. а да ги надмине. Като потребител за мен това изобщо не е добре. Колкото по-бързо една компания забогатява, това означава,че е ниска себестойността на продукта (ниско качество), а цените са високи , съответно печалбите са големи. Глупостите на Норвежеца няма да коментирам.

    Коментиран от #69

  • 57 Аурис хибрид

    3 0 Отговор
    Да,може да са малко пластмасови тойотите ,но те вече всички нови са така,говоря за кола от среден клас каквато е моята аурис хибрид екзекутив. А който иска да кара наистина качествен японски автомобил може спокойно да се качи на лексус,луксозното подразделение на тойота.
  • 58 Мусаибе

    1 3 Отговор

    До коментар #2 от "Край":

    2х150 и става 300...що са сложили лимит 250 км/ч на "хубавите немски премиум" коли? Японеца казва-нашите вдигат 220 или 280 и НЯМАТ ОГРАНИЧИТЕЛ,а немеца слага щото е трошлиФ
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Хайл

    0 1 Отговор

    До коментар #54 от "Избирателна амнезия?":

    И като сложиш и кафето и цигарите докато зареждаш,тоалетна да употребиш...дълговременна ти и 2000 км ще минеш с 1 зареждане 🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #66

  • 61 Ти ги твърдиш тези

    1 3 Отговор

    До коментар #51 от "Госあ":

    Ами дай линк или поне цитат де? Гамата на toyota отделя около 100 гр въглероден диоксид на километър само от ауспуха, което означава че Тесла трябва да отделя по 1,4 килограма на километър, след като toyota е 14 пъти по-чиста от Tesla, както твърдиш. Това казват цифрите, а аз вярвам на тях, а не на тебе. Дай някакви данни с конкретни цифри де?

    Коментиран от #63, #80

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #61 от "Ти ги твърдиш тези":

    Ей статистика ай запри с тия цифри.колко искаш да ти напиш? Нормален човек само на опита вярва а не на писния от тесла

    Коментиран от #65

  • 64 Ужас

    9 1 Отговор

    До коментар #6 от "така така":

    Следващия път преди да напишеш,че японските коли са пластмасови боклуци си виж на БМВто пластмасовите Всмукателен и Изпускателен колектори,намотки,радиатор и ВАНОС елементи.Или си виж на Соцвагена пластмасовите водна помпа и маслена помпа и обтегачи на анренажната верига.Предпочитам да имам пластмаса в салона отколкото в двигателя.Хайде със здраве.
  • 65 Цифрите нямали значение

    2 2 Отговор

    До коментар #63 от "Хайл":

    А ти като не вярваш на цифри, а само на собствен опит, колко Tesla си карал през живота та толкова ги мразиш? По твоята логика защо пък трябва да вярвам на цифри написани от toyota? Как от toyota определиха, че са 14 пъти по-чисти от Тесла? Поне кажи по какво са ги сравнявали? Не можеш нали, но пък ВЯРВАШ, че е така.
  • 66 Пълна липса на логика

    1 2 Отговор

    До коментар #60 от "Хайл":

    По твоята логика, щом зареждаш резервоар за пет минути и минаваш с него 1000 километра, ако го зареждаш 15 минути ще минеш ли 3000 километра?

    Ако си пушач и спираш на всеки два часа за цигара, зареждайки през това време на бързо зарядно, ще можеш да изминеш неограничен пробег със съвременните технологии, а както виждаш те не са спрели да се развиват. зареждането става все по-бързо, цените на батериите падат, а животът им става все по-голям.
  • 67 Служител

    2 0 Отговор
    Значи притежавал съм коли от всички марки на японското автомобилно строене. Стават. Първата ми немска кола беше разочарование. Втората не чак толкова, сега пак съм с немско, защото то без това всичките са един дол дренки към днешна дата, но немските са по красиви.

    Коментиран от #95, #135

  • 68 перничанин

    5 1 Отговор
    Норвежец , кого убеждаваш, като сам не си вярваш. Как ще коментираш тази цифра 128 бр . Толкова българи са повярвали на твоя гуру Мъск. Имай в предвид , че над 100 от тях са втора употреба и скоро ще им се наложи смяна на батерия в Австрия с цена от 22 до над 40 000 . Дали ще си вземат пак ТЕсла.
  • 69 Чакай чакай

    2 2 Отговор

    До коментар #56 от "перничанин":

    Как така? Нали Тесла работеше на загуба?

    Коментиран от #72

  • 70 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #45 от "Новините от статиите се сбъдват":

    На рекламата с една капка веро измиват 10000 чинии. Нито това нито онова ще го постигнеш в реалното си ежедневие. Много си наивен.

    Коментиран от #74

  • 71 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Новините от статиите се сбъдват":

    Като онази новина за 11 квата зарядно за домашна мрежа ли хахаха

    Коментиран от #87

  • 72 перничанин

    6 1 Отговор

    До коментар #69 от "Чакай чакай":

    Никога не съм писал подобно нещо, винаги съм твърдял, че ТЕсла е скъп непрактичен автомобил със съмнителни екологични качества. За пари спориш с други, с мен за техника. Отделен е въпроса, че се радваш на неща които засягат само акционерите на Тесла, а тебе като евентуален клиент трябва да те притесняват. Нали се сещаш защо.

    Коментиран от #77, #78

  • 73 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #46 от "гост":

    Май ти хейтиш злораднико.А Тесла с тези си непрестанни субсидии на правителството май вече не е на Илон Мъск а е на правителството на САЩ. Пари не се дават за нищо. И колкото повече луди хейтърчета минат на ток толкова по добре за мен. Петролът ми ще става все по евтин хахахха

    Коментиран от #75

  • 74 Така е!

    3 6 Отговор

    До коментар #70 от "Гост":

    Прав си. Тези два милиона километра са точно при определени условия и бавно зареждане на батерията. Реалните ще са с 20-30% надолу. Това проблем ли е за тебе? Дори само половината от обещаното проблем ли е? Кога ще навъртиш милион километра с един автомобил? Това са по-скоро изключения, дори при Тесла, но въпреки това с батерията от преди три години вече са изминати 500 хиляди километра без признаци за смяна. А тези батерии както знаеш загряваха, което им съкращава живота, за разлика от батериите на модел 3 които не загряват толкова. Очевидно новите батерии за които всички говорят, вече съвсем не загряват, което е допълнително предимство и ще позволява още по-бързо зареждане, за което все още не са споменали. Почти съм сигурен че на 15-ти септември, в деня на батериите, една от изненадите ще е точно тази. Това окончателно ще затрие предимствата на ДВГ.

    Коментиран от #76

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #74 от "Така е!":

    В ръцете на днешната интелегентна младеж по скоро ще са 70% надолу

    Коментиран от #82

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Перничанин, пии гинко билоба!

    3 4 Отговор

    До коментар #72 от "перничанин":

    "Колкото по-бързо една компания забогатява, това означава,че е ниска себестойността на продукта (ниско качество), а цените са високи , съответно ПЕЧАЛБИТЕ са ГОЛЕМИ."

    Това не са ли твои думи? Май вече забравяш какви глупости пишеш?

    Коментиран от #98

  • 79 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #47 от "гост":

    Най ценна им е защото още чакат от нея да им възвърне милиардите капиталовложения.Тесла е като халваджийски тефтер с борчове.Изгубят ли го няма да си върнат парите

    Коментиран от #138

  • 80 Госあ

    5 1 Отговор

    До коментар #61 от "Ти ги твърдиш тези":

    Нали знаеш че ги трият ? Това много лесно се проверява. Дори във факти беше публикувана такава класация, ако не можеш да ползваш английски. Споровете са абсолютно излишни наистина. Електрокарите са абсолютна спекула и измама, с която държавни пари дотират свръхпроизводство на силно замърсяващи автомобили с изключително нисък цикъл на експлоатация с увеличаване на печалбите. Електрокарите са всичко друго, но не и екологични. За това колко са удобни, може да се съди по времето за зареждане. А ако Тойота изкара нек'ви електрокари ще го направи за да прибере кинти от европейските калинки. Защото ще ги продават единствено в Европа.

    Коментиран от #93

  • 81 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #50 от "Госあ":

    Спориш с хора които хвалят неща които не са виждали наживо.а ние с тебе хвалимм неща които имаме от години

    Коментиран от #85

  • 82 Това да не ти е ДВГ?

    2 3 Отговор

    До коментар #76 от "Гост":

    И как точно днешната младеж ще скапе батерията? Ще държи оборотите в червеното? Ще кара на полусъединител? От пета ще вкара втора? Ще забрави да смени маслото? Още с паленето на студен двигател ще вкара оборотите в червеното? Ще сипе некачествен ток? Няма да сменя ангренажния ремък и той ще направи поразии по двигателя? Много по-вероятно е днешната младеж да скапе двигателя с вътрешно горене, отколкото батерията или задвижването на електромобила. Те са достатъчно дуракоустойчиви. Дори младежът да е толкова талантлив и успее да направи тези 70%, това означава че след 600 хиляди километра, батерията все още ще има 80% от първоначалния си капацитет. И това ли не ти стига? Я кажи колко най-много се изминавал с един автомобил преди да се отървеш от него? Ама наистина ми отговори, защото иначе говориш само празни приказки без грам опит и 600 хиляди километра ти се виждат малко.

    Коментиран от #84, #86

  • 83 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #54 от "Избирателна амнезия?":

    Само електрофил си избира колата по пробег защото само при вас пробегът е такъвв огромен проблем.

    Коментиран от #96

  • 84 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #82 от "Това да не ти е ДВГ?":

    Както си скапва батериите на телефоните. Достатъчно е да я остави незаредена десет пъти за по няколко дни и чао. Точчно че не е двг е проблема.
  • 85 Пак обърка времената

    1 3 Отговор

    До коментар #81 от "Гост":

    Ало, ало, ти май обърка темата на разговор? Тя е какво ще се кара в бъдеще, а не ти какво си карал в миналото. Всички сме съгласни, че в миналото електромобилите не бяха добро решение. Те дори в момента не са съвсем без забележки и имат доста път да извървят. Но поне имат потенциал, за разлика от двигателите с вътрешно горене, чието време вече отмина и са на изживяване. Ще си ги до износим през следващите 20 30 години, но бъдещето е на електромобилите.

    Коментиран от #89

  • 86 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #82 от "Това да не ти е ДВГ?":

    Наистина ти отговарям 11 години по 12000 км общо 132000 км само при мен а бях трети собственик и го дадох на четвърти. И електромобилът за 600000 ще смени пет собственика но още след вторият ще е обезценен до ниво на играчка и ще е за вторични

    Коментиран от #91

  • 87 Тома Неверни

    1 4 Отговор

    До коментар #71 от "Гост":

    Ха-ха-ха, този пък не вярва, че вече има домашно зарядно на 11 киловата и си мисли че са художествена измислица. Тесла от 2013 година предлагаше 22 kW домашно зарядно. Има десетки клипове в нета на притежатели на такива зарядни. Чак се чудя да се смея ли да плача ли, колко сте неграмотни.

    Коментиран от #92

  • 88 Ей тъй

    5 1 Отговор
    Изчетох всички коментари и реално се позабавлявах. Учил съм разработка на електроа-втомобили и хибридно развитие. Работя в чужбина за една от водещите автомобилни марки в сферата качествен контрол и разработки. Точно затова карам само японски автомобили. Знаете ли че Концерна има отдел в който се разработва стратегия как след определени моточасове двигателя да се счупи без да е възможен ремонта му? - за да се купуват нови автомобили. Качеството е под всякаква критика на повечето автомобили. Да и японците са от пластмаса ,но материалите са съвсем други. Относно електромобилите сам по себе си електромобила е абсолютно чист екологически ,но от къде идва електричеството? - от централи които замърсяват много повече от двг с вътрешно горене. Производството и утилизацията на батерията е още по страшно. Официални данни : Електромобилите започват да изплащат цената си и да печелят след около 500хил. км при положение че е нямало никакви други манипулации по цялата конструкция на автомобила.
    В момента това с електромобилите е балон който изкуствено се надува за да се печелят пари от същите компании които са ви продавали до сега класически двг с вътрешно горене.
    Хибридите са доста по екологични в общата картина , но това не е удобно за бизнеса и затова не се афишира.
    А както знаем рекламата печели пазара.

    Коментиран от #90, #101

  • 89 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #85 от "Пак обърка времената":

    Вземи се хвани на работа че май ще ходиш пеша в бъдеще ако по цял ден чаткаш из форумите

    Коментиран от #99

  • 90 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #88 от "Ей тъй":

    Най после мнение от някой с опит в сферата. Аман от празни приказки на момченца зяпнали плакатите
  • 91 Ходи пазарувай тогава

    0 5 Отговор

    До коментар #86 от "Гост":

    Вече има Тесли по на 8 години, но въпреки това държат цени вероятно по-високи, отколкото автомобилът ти като чисто нов. Цените на електромобилите падат много по-малко, именно защото не се износват толкова колкото автомобил с ДВГ. Всички проучвания и статистики го доказват. Падането на цените им на вторичния пазар е само във вашите глави.
  • 92 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #87 от "Тома Неверни":

    Хахахаха този пък повярвал че ще натовари 16А контакт с 11квата консуматор. Че и дори с 22квата хахаха. Викай пожарната че инсталация с 4 квадрата кабел ще светне като крушка хахаха. Както беше казал Димов за 11 квата и 6 квадрата са малко а след тях е 10 квадрата кабел а никъде няма такава инсталация за дома хахаха

    Коментиран от #97

  • 93 И ти ли имаш нужда от гинко билоба

    0 3 Отговор

    До коментар #80 от "Госあ":

    Ами като си го чел отговори ми поне какво сравняват или вече си забравил? С английския се справям прилично, така че спокойно можеш да дадеш цитата и на този език. Ако искаш да не го трият, мини го през google translate. Дай да видим сега как точно изкараха карането на toyota 14 пъти по-чисто от карането на Tesla и къде ги измислиха тези кило и половина въглероден диоксид на километър? Сигурен ли си, че така пишеше? Кило и половина на километър? Трябва да си изключително промит мозък за да вярваш на такива стъкмистики.

    Коментиран от #127

  • 94 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #55 от "Разбира се че продава повече":

    Прадава повече ЕЛЕКТРОМОБИЛИ. А другите продават коли.

    Коментиран от #103

  • 95 Komapak

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "Служител":

    По-красиви от новия Лексус ли? Да бе!!!!
  • 96 Ко речи?

    0 4 Отговор

    До коментар #83 от "Гост":

    Я пак? На кой му бил проблем живота на автомобила? Това да не ти е едно време, когато колите изкарваха милион километри? В момента един електромобил със сигурност ще надживее съвременен бензин или дизел, дори да е със старите батерии. Какви милиони километри бълнуваш от нов автомобил? Ти само за ремонти ще дадеш два пъти повече, отколкото си го купил.

    Коментиран от #100, #124

  • 97 Хаха Димов и електричество?

    2 4 Отговор

    До коментар #92 от "Гост":

    Димов не беше ли онзи, който твърдеше, че ако включиш консуматор 16 ампера, след 10 минути ще разтопи контакта, но въпреки това защитаваше този контакт с предпазител 25 ампера, който след половин час изключва като го натовариш с 30 ампера? Онзи Димов който не вярваше, че печките също са 11 киловата и никой не ги продава с щепсел, защото точно като зарядното трябва да се включват директно към кабела на отделен предпазител?

    Хайде сега си погледни колко киловата ти е партидата и вземи да отговориш тук да се посмеем. И между другото нова зарядное 11 киловата трифазно или 7,3 киловата монофазно. Следователно се нуждае само от половината от инсталираната ти мощност и се монтира на предпазител 32 ампера. Хич няма да се учудя ако по съвет на бай Иван от горния етаж дори ти имаш такъв предпазител в таблото .

    Коментиран от #108, #123

  • 98 перничанин

    8 1 Отговор

    До коментар #78 от "Перничанин, пии гинко билоба!":

    Норвежец, явно си НЕГРАМОТЕН. Твърдиш, че съ казал , че ТЕсла работи на загуба, а аз ти казах, че не съм писал подобно нещо. Твърдя, че пробутват ниско качествен продукт на висока цена и че има балъци да се хващат на мантрата екология. Признавам само едно на Мъск, има добр маркетинг. Щом успява да си пробутва боклуците.

    Коментиран от #102

  • 99 Спокойно

    0 3 Отговор

    До коментар #89 от "Гост":

    Днес съм втора смяна, аз сега си пия кафето и се забавлявам. Съвсем скоро ще се отървете от мен и ще пиша само във фас почивките по малко.

    Коментиран от #104

  • 100 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #96 от "Ко речи?":

    Като направиш ти мирион км на електромобил тогава ще имаш какво на кажеш. Мечтите ти не са факти

    Коментиран от #106

  • 101 Не е тъй

    5 2 Отговор

    До коментар #88 от "Ей тъй":

    Има и доста верни неща за ДВГ моторите, че се развалят на определени километри! Точно така е и е важно това да го разберат феновете на ДВГ, които си мислят че мотора държи 1 млн. километра. Не, не държи. Но за електричките! Как определи, въобще кога ще се изплатят като законите, цените на колите, горивата и т. н. са съвсем различни във всяка държава! Та и точно от 500 хил. да започне да се изплаща! Не, не е така! За замърсяването е също относително. Рафинериите също замърсяват, а и те използват ток, нали? Същия този, за който пишеш! Значи замърсява с производството на ток и след това с производството на бензин и след това от работата на ДВГ! Как ти изглежда! Интересно, че като пишете за разхода на ток за ел. колите, не смятате че и за производството на бензин се харчи много ток, нали?
  • 102 Е мъжки

    1 5 Отговор

    До коментар #98 от "перничанин":

    Как висока цена на Тесла, като цената на Модел С е два пъти по - ниска от Порше Тайкан? Как е висока цената? Колко е цената на Ауди РС4 и Тесла Модел 3? Колко е висока цената?

    Коментиран от #105

  • 103 Круши с круши

    2 5 Отговор

    До коментар #94 от "Гост":

    Ами разбира се че ще сравняваме круши с круши. Все едно аз да ти кажа че продавам по 10 автомобила на ден, а ти да ми кажеш че продаваш повече от мен защото продаваш по 100 банички? Другите компании се опитват да задминат Тесла по продажби на електромобили, засега неуспешно. За разлика от това Тесла дори не си е помисляла да произвежда автомобили с ДВГ, за да я слагаш в такава класация. Все едно да те питам от Volkswagen колко соларни покрива или батерии за домашно или мрежово съхранение на енергия продават годишно?

    Коментиран от #122

  • 104 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #99 от "Спокойно":

    Чакаме с нетърпение.ще зарадваш всички ни. А щом си на смени най вероятно си или работник или бензинджия и нямаш акъл да ми се правиш на капацитет

    Коментиран от #110

  • 105 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #102 от "Е мъжки":

    Как ще сравниш порше с тесла бе Голанков. Кон с кокошка тръгнал да сравнява

    Коментиран от #107

  • 106 Защо аз?

    1 6 Отговор

    До коментар #100 от "Гост":

    Вече има Tesla изминала един милион километра. За първите половин милион са сменяни и двигателите и батериите, защото първото и второто поколение имаха детски болести, но следващите половин милион километра няма никакви проблеми с батериите и задвижването. Всички ремонти са направени безплатно и гаранционно. Ще покажеш ли поне един подобен пример с автомобил с ДВГ произведен през последните осем години?

    И като бонус, тези милион километра са изминати изключително със зареждане на бързи зарядни станции абсолютно безплатно. За това даже няма да питам за пример, защото няма такъв. Поне ще сметнеш ли колко би платил само за гориво за изминаване на толкова километри? Както виждаш не се мечти, а реалности.

    Коментиран от #109

  • 107 Ей тъй на

    0 7 Отговор

    До коментар #105 от "Гост":

    Сравнявам го! И даже Теслата е много по-практична и използваема заради нормалните размери и зарядна мрежа! И е по-бърза от старт от място! Други сравнения?

    Коментиран от #111

  • 108 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #97 от "Хаха Димов и електричество?":

    Ама как лъжееееш. Димов ти обясни че не един контакт а група контакти се пазят с 25А предпазител. И в моят апартамент е така както и въ в всички други. Така се прави навсякъде. А ти не беше ли онзи който си вързал печката на три отделни предпазителя хахахахаха къде си видял да се прави нещо такова.

    Коментиран от #113

  • 109 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #106 от "Защо аз?":

    За рекламата всичко е реалност. За теб ще си остане мечта
  • 110 Срамна професия няма

    3 3 Отговор

    До коментар #104 от "Гост":

    Може и метач на тоалетни да съм. Какво значение има това, та се опитваш да обиждаш на професия? Това е само признак на комплекси и нямам намерение да ти се обяснявам. Да си ме чул да се хваля какво образование имам? Не е ли достатъчно очевидно, че е по-добро от вашето, дето половината се хвалите, че сте инженери по електротехника? В една дискусия знанията са по-важни, от това кой какъв е и какво работи. Личи си кой говори с факти и цифри, а кой с предположения, предубеждения и предварителна нагласа.

    Коментиран от #112, #129, #173

  • 111 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #107 от "Ей тъй на":

    Да само хлапетата се кефят на старт от място. Хората с пари искат кола с име и лукс и си взимат порше.

    Коментиран от #115

  • 112 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #110 от "Срамна професия няма":

    Май сам се засегна а това говори достатъчно ясно кой има комплекси. Нямаш знания а копираш статии от разни сайтове. Това не са знания поне не твои. А за опит с някакви коли да не гонорим че си личи некомпетентността ти при всеки спор

    Коментиран от #114

  • 113 Какво лъжа?

    2 4 Отговор

    До коментар #108 от "Гост":

    И какво точно излъгах? Ако Димов си включи консуматор 25 ампера в един от контактите си, кога ще му изключи предпазителя? Точно никога. Ако включи консуматор 30 ампера, термозащитата на автоматичния предпазител ще изключи след половин час при стайна температура. Достатъчно защитен ли се чувстваш, та чак се гордееш, че и ти си с такава защита? Колко ампера ти е предпазителя на бойлера? Че бай Иван казва 32А за бойлер, защото е мощен консуматор и 25А за контактите, включително тези в кухнята. Познах ли?

    Коментиран от #118, #119

  • 114 Е това вече беше смешно

    5 1 Отговор

    До коментар #112 от "Гост":

    Пич, това за предпазителите в панелката ти в коя статия го прочетох? Това че печките нямат щепсели в коя статия го прочетох? Това, че 16 ампера контакт не се защитава с 25 ампера предпазител в коя статия го прочетох? Всички тези твърдения са базирани на лични знания и опит каквито на вас ви липсват. Липсва ви основата, от която да си извлечете някакви знания от статиите. Ако не можеш да се оправиш с една готварска печка, която се свързва по един и същ начин от средата на миналия век, къде си тръгнал да спориш за електромобили?

    Коментиран от #121

  • 115 Не не

    3 3 Отговор

    До коментар #111 от "Гост":

    Взимат си Порше, защото знаят че е скъпа, а те искат да покажат че имат пари! В това е всичкото! Който иска да покаже, че има пари взима скъпата, не че е трябва да е по-добра!

    Коментиран от #120

  • 116 Хайл

    7 1 Отговор

    До коментар #51 от "Госあ":

    Що се занимаваш с тоя "тесладжия" това е хлапе и сега е във ваканция и никой не му обръща внимание и се мотае тук-не му обявнявай на това лапе нищо

    Коментиран от #117

  • 117 Хлапе избягало от школо

    2 5 Отговор

    До коментар #116 от "Хайл":

    Я ти като си толкова учен, кажи откъде се отделят тези килограм и половина въглероден диоксид на километър при Тесла? На мен просто ми е бедна фантазията и не мога да си представя откъде може да са. При това визирам само 14 пъти повече от това, което излиза от ауспуха, без да смятам нито производството на тойотата, нито производството на горивото. Приемам че те са чисти за производство. Хайде сега пиши от още един ник, за да изместиш темата на разговор към личностни нападки, по стар тролски обичай.

    Коментиран от #134

  • 118 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #113 от "Какво лъжа?":

    А това, че контакт се защитава с 10А предпазител къде го видя? Няма такава домашна инсталация. Никъде не си го видял а само лъжеш че твоята била такава. та ти дори нямаш инсталация защото си на квартира някъде хахахахах всяка инсталация на апартамент в България е с 25 Амп предпазители на контактите. и ти го кзват всички само ти продължаваш да твърдиш че се равело с 10 Амп . кога ще схванеш че никой не ти вярва за нищо.

    Коментиран от #126

  • 119 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #113 от "Какво лъжа?":

    И не го е включил само Димов а навсякъде всеки електротехник прави инсталациите така.И няма как да захранищ 11 квата от контакта у вас. няма

    Коментиран от #132

  • 120 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #115 от "Не не":

    зависи какво разбираш под по-добра. за децата това е по-голямо ускорение. за улегнали хора тва е лукса

    Коментиран от #125

  • 121 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #114 от "Е това вече беше смешно":

    откога миенето на чиниии се нарича знания и опит
  • 122 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #103 от "Круши с круши":

    ами ти сравняваш основен и единствен продукт на тесла с някаква фракция от порт фолиото на другите фирми. всички коли които прави тесла са на ток. а другите правят съвсем малко коли на ток и основно на бензин и дизел. другите продават основно бензин и дисел и съвсем слабо разработват на ток, капиш ли си или още ще го овърташ
  • 123 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #97 от "Хаха Димов и електричество?":

    И сега прегледах пак спора в онази статия. Димов те питаше на колко волта работи това 11 кват а зарядно и ти си му казал на 230. А тука в коментара си казваш че било на 380 ????? много взе да овърташ ей мики, натясно си се видял май

    Коментиран от #128

  • 124 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #96 от "Ко речи?":

    На баба ти фърчилото.От кола до кола не изкарват електромобилите колкото нормалните коли от ремонт до ремонт.
  • 125 Мммммм

    0 4 Отговор

    До коментар #120 от "Гост":

    Какво разбирам? Ами Поршето за деца, може за да си играят с него! За олегналите, семейни хора с деца и много багаж е ясно, че това е Тесла! Интересно, дали в Порше има място за детски столчета? Нататък е ясно!
  • 126 Ех старост нерадост

    0 4 Отговор

    До коментар #118 от "Гост":

    Затънал си в знания от соц времето. Иди погледни таблото на която и да е нова жилищна кооперация, стига си гледал тези панелки. Колко жила ти отиват до контактите? Мога да се обзаложа че са само две - фаза и нула. Това е от години забранена схема за нови инсталации. По новите изисквания кабелите трябва да имат с три жила. А сега въпрос с повишена трудност за соц инженери. Защо е така? Недей да ходиш да питаш Бай Иван от горния етаж. Той не знае. Това че ти не си виждал нещо, не значи че не съществува. Това че ти имаш нещо, не значи че е правилно. Сам съм си проектирал и изпълнил електроинсталацията. Преценил съм че 2,3 киловата на контакт са абсолютно достатъчни и сигурността ми е по-голям приоритет. При нужда винаги мога да сменя предпазителя с 16 ампера, но само там където трябва. А сега шок - кръгът за телевизора и компютъра са ми свързани на 6 ампера предпазител. И това ли е грешно?

    Коментиран от #130

  • 127 Госあ

    5 0 Отговор

    До коментар #93 от "И ти ли имаш нужда от гинко билоба":

    Като си добре с английския напиши на английски: хибридите са 14 пъти по ефективни за намаляването на въглеродните емисии в глобален мащаб. Излиза в много сайтове, има и препратки директно към реферирания журнал. След това напиши световна класация на автомобилопроизводителите за въглеродни емисии. И виж къде е тесла. Изобщо не попада в десетката. За каква екология говорим ??? Хайде стига наистина.

    Коментиран от #131

  • 128 Основата ти липсва, ама много

    0 3 Отговор

    До коментар #123 от "Гост":

    А случайно да си чувал, че трифазния ток е 3х230 волта? Да не мислиш, че като свържеш готварската печка на две или три фази, ще работи на 400 волта (осъвремени си знанията, 380 волта беше миналия век)? А точно като готварската печка, зарядното може да се свърже монофазно и трифазно. Провери ли колко киловата ти е партидата? Обзалагам се че ще зареждаш с пълна мощност и ще ти останат още няколко киловата свободни.
  • 129 Госあ

    2 0 Отговор

    До коментар #110 от "Срамна професия няма":

    Твойте цифри са като на мангърчето процентите. В кофата и слаб 2.
  • 130 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #126 от "Ех старост нерадост":

    Не, това не е грешно.ТОВА Е САМОУБИИСТВО. Днес ти си в това жилище. Утре друг ще е там. И ако този другия включи в контакта ти за телевизора някоя печка, какво правим викаме пожарната ли? Как смееш да правиш сам инсталация, като си толкова зле с електротехниката? Добре че на всички тук ни е ясно че не си правил нищо а само си измисляш аргументи колкото да не се вижда че си затънал до гуша в измислиците си

    Коментиран от #137

  • 131 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #127 от "Госあ":

    ти не разбираш. само сайта на тесла е меродавен. всичко останало са лъжи
  • 132 Контактът та контакта

    1 4 Отговор

    До коментар #119 от "Гост":

    Колко пъти трябва да ти се обяснява на чист български език, че мощен консуматор не се включва в контакта директно с кабел от най-близкото ел. табло, захранен от отделен негов си предпазител? Ти му обясняваш, онова си пасе ли пасе и продължава да те пита откъде да си купи щепсел и кабел за готварската печка, който да включи в китайския разклонител, където са включени микровълновата, каната за гореща вода и кафемашината, защото зад кухненските шкафове има един-единствен контакт. Класика в жанра.

    Коментиран от #136

  • 133 ФауВе

    4 0 Отговор
    Ами тя си беше най-скъпа и преди. Някой учуден, че нещата са се нормализирали, въпреки непрестанните псевдо-еко-напъни?
  • 134 Госあ

    7 0 Отговор

    До коментар #117 от "Хлапе избягало от школо":

    Прав е човека, но ще ти обясня нещо като за последно. Тези неща се коментират след като бъде направен LCA - анализ на "жизнения" цикъл. В много случаи е малко идеализиран, тъй като се вземат числа от производителите в идеални условия. За батериите и соларите нещата са още по плачевни. Но както и да е, та въз основа на такива анализи са публикувани данните за хибридите и електрокарите.
  • 135 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "Служител":

    Коментар 133 е за теб.
  • 136 ФауВе

    5 0 Отговор

    До коментар #132 от "Контактът та контакта":

    Електротехник съм от 11 години и ти казвам, че ако включиш в домашната ти инсталация да захрани 11КВт консуматор, няма да можеш нито да си стоплиш вода, нито да си сготвиш, докато работи това нещо. Нито в България, нито в Европа. Послушай ме и не спори.

    Коментиран от #141

  • 137 Това вече беше дъното

    0 4 Отговор

    До коментар #130 от "Гост":

    Е това вече показва че си същия който пише с Ник Димов или всички антиелектрици сте много ама много ама много много много много много много технически неграмотни. Дори не знаеш за какво се ползва предпазителя. Ами хайде и днес да научиш нещо. Това е апаратура която изключва когато се превиши зададения ток, който пък е така подбран, че да пази кабелите и апаратурата след него. За контакт 16 ампера се слага 16 или по-малко ампера предпазител, НО НИКОГА ПОВЕЧЕ. Ако разклонителя от предишното мнение със сечение на кабела 3х1мм² му включиш два котлона и фурната, ако предпазителя е 25 ампера, със сигурност ще викаш пожарната, защото предпазителя няма да изключи, но кабелът ще се запали. Но ако този кръг е с предпазител 10 или 16 ампера, предпазителя ще изключи много преди кабелът да се запали. При 6 ампера предпазител, предпазителя ще падне още като се включват два от консуматорите или два киловатовия котлон поработи няколко минути.

    Коментиран от #139, #140, #142

  • 138 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #79 от "Гост":

    Няма да я изгубят, а по-скоро ще я придобият и ще стане държавна. Или на който там е дал заемите, през правителството.
  • 139 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #137 от "Това вече беше дъното":

    На тебе ти се привижда димов и насън хахахаха явно много ти е взел страха. Пак те питам къде си видял домашна инсталация с 16 амп предпазител на контактите? къде къде къде? аз не съм видял, а ето, че и един електротехник ти писа че няма как да стане твоето
  • 140 ФауВе

    2 0 Отговор

    До коментар #137 от "Това вече беше дъното":

    Публикувано във факти.бг: За контакт 16 ампера се слага 16 или по-малко ампера предпазител, НО НИКОГА ПОВЕЧЕ. >>> Това е така, само когато имаш един единствен контакт, например в гаража си. В къща или в апартамент имаш групи от по няколко контакти и се слага 25А предпазители на всяка група.

    Коментиран от #143

  • 141 Най-после някой който разбира

    0 4 Отговор

    До коментар #136 от "ФауВе":

    Хайде сега и ми обясни на тези умници, ако свържеш консуматор 7,2 kW МАКСИМАЛНА МОЩНОСТ, която може да бъде намалявана до един киловат, още колко мощност им остава свободна, ако главният предпазител им е 63 ампера, като в болшинството от случаите, а в най-лошия случай 50 ампера. Кажи им го с цифри. И между другото дори 11 киловата може да се захранват през нощта, когато няма други консуматори, което няма как да стане например през зимата и тогава мощността ще трябва да се ограничи.

    Коментиран от #144, #149

  • 142 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #137 от "Това вече беше дъното":

    е като ще се изключи 6 амп предпазител при два котлона за какво викаш да слагаш 6 амп предпазител бе аланколуууу?май сам не знаеш вече какво говориш

    Коментиран от #147

  • 143 Е тук вече се издаде.

    0 4 Отговор

    До коментар #140 от "ФауВе":

    Никакъв електротехник не си. Групите нямат никакво значение. Поставя се предпазител който пази най-слабото звено по веригата. Ако ти трябва повече мощност, правиш допълнителни кръгове със собствени предпазители. Това е основно правило което не бива да бъде нарушавано по-съвременните разпоредби.

    Ти поне знаеш ли защо се ползва третия кабел? Сега и ти ще за млъкнеш нали господин "електротехник"?

    Коментиран от #145, #146

  • 144 ФауВе

    4 0 Отговор

    До коментар #141 от "Най-после някой който разбира":

    То, 63А са стандартно главните предпазители в домовете и осигуряват максимум 15 КВт консумация. Но не те съветвам да стигаш до лимита й. Никоя система не е проектирана за едновременен максимален товар. За да имаме всички в блока по едно такова зарядно, с 11КВт мощност, и да работят всичките докато спим, това ще претовари всеки един кабел и табло та дори и касетата на бхода. За трафопоста не ми се мисли. Представи си, че електромобилите станат масови. От нашият трафопост се захранват 6 блока. Всичките са еднакви и имат по 40 паркоместа. Колите са над 240, защото има спрени и извън паркинзите. Представи си какво ще е, ако всичките 240 коли се зареждат от по едно 11КВт зарядно. Това са 2,5МВт, които ще искат отделен трафопост. Май такова зарядно въобще не е вече за домашна мрежа, а си отива на къстъм захранване и нова мрежа и трафопост.
  • 145 ФауВе

    3 0 Отговор

    До коментар #143 от "Е тук вече се издаде.":

    Мисля, че прочетох достатъчно. Включи си третият кабел, да се занулиш, че май имаш сериозна отечка от главния бушон на раментете ти.

    Коментиран от #152

  • 146 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #143 от "Е тук вече се издаде.":

    всеки в този сайт те е направил на смешен и ти е казал че нищо не разбираш но ти продължаваш да спориш и да се правиш на разбирач. ето вече и с професионалисти спориш. не ми отговори в коя къща или апартамент си видял 10 или 6 амп предпазител на контактите? човека ти каза, че няма такива нито тука нито там. и всеки който чете тези коментари става отива до таблото в коридора отваря и вижда че всички контакти са на 4х25 амп предпазители. ти обаче им обясняваш че това което виждат не е така и това си е. потърси помощ докато можеш.

    Коментиран от #148

  • 147 Е как защо

    0 4 Отговор

    До коментар #142 от "Гост":

    Ами точно затова е 6 ампера, за да не си включва жената котлоните при компютъра :). Ама вярно сте много прости. Покрай компютъра има всякакви джиджавки с тънки захранващи кабелчета. При някакъв проблем, ще падне предпазителя, а няма да се запалят кабелите. Някога падал ли ти е предпазителя на осветлението? Е как ще падне, като е 16 ампера? Моя най-редовно пада(ще), като светна някой ключ. След като го вдигна се оказваше, че е гръмнала някоя крушка, като някой път дори се чуваше. Скоро не е падал защото смених ЛНЖ с лед крушки. Готварската печка премина на два кръга, след като две години подред по коледните празници падаше предпазителя, защото трудно се обяснява на жена, че не се включват три котлона плюс фурна едновременно.

    Коментиран от #150

  • 148 Не ми отговори за бойлера

    0 1 Отговор

    До коментар #146 от "Гост":

    Бойлера на колко ампера е?

    Коментиран от #151

  • 149 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #141 от "Най-после някой който разбира":

    аха точно през зимата когато мрежата ни се претоварва редовно що да не си включим всички по един 11 квата консуматор викаш хахахахах и то дкато спим че да ни четат после по вестниците господин специалист самоук от уикипедията хахахахаха
  • 150 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #147 от "Е как защо":

    а ми жена ти откъде ще знае кой контакт е за компютъра и кой за котлони бе смешо, аз се нанасям наново в този апартамент и правя ремонт и жената казва че иска тука да е печка а компютъра отатъка кой ти знае къде ти е 6 амп и къде 10 амп ти мислиш ли въобще с главата ти

    Коментиран от #154

  • 151 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 152 Идея си нямаш

    0 4 Отговор

    До коментар #145 от "ФауВе":

    Идея си нямаш какви глупости говориш. Дори в този кратък пост. Не, третият кабел не служи за зануляване. Необходим е за една друга апаратура с три буквички, за която соц инженерите дори не сте чували, но пък е задължителна от десетина години.

    Коментиран от #153, #155

  • 153 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #152 от "Идея си нямаш":

    дадада ние видяхме всички кой какво знае и колко разбира. не 100 а милион човека да си погледнат таблата и ще видят 25 амп на контактите хахахаха само твоите са по 6 амп и си си вързал 11 квата печка на тях хахахахаа специалиста . няма да ми омръзне да гледам как се излагаш

    Коментиран от #156

  • 154 Чел си друг път

    0 3 Отговор

    До коментар #150 от "Гост":

    Ако беше чел предишната тема, щеше да знаеш че живея в къща, а не в апартамент, на която съм сменил цялата инсталация с нова по новите изисквания. Контакта на компютъра очевидно се намира зад компютъра, а за 14-ти път повтарям, че котлоните въобще нямат контакт. Когато се правят промени в предназначението на помещенията, се правят съответните промени и по електроинсталацията. И ти ли смяташ да захранваш 11 киловата печка от най-близкия контакт с щепсел? За удобство всички кабели минават по тръби в стената и могат да бъдат сменени с по-дебели при нужда. Има и вариант с гофрета, но по тях по-трудно се издърпват кабелите. Електроинсталациите отдавна не са коване на мостовак със стоманени пирони по стените и замазването им с гипс.

    Коментиран от #157

  • 155 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #152 от "Идея си нямаш":

    Аз не съм електротехник и не знам за ккво е третия кабел но за всички ни е ясно че въпреки това няма как да захраниш 11 квата зарядно с домашната си система . хората ти го доказаха многократно в няколко теми а ти само се правиш на капацитет като обясняваш някакви ненужни неща от вашите стандарти които нас изобщо не ни бъркат . нито пък ще променят факта че 11 квата зарядно няма да работи на домашна инсталация

    Коментиран от #159

  • 156 Пак ли не разбра

    0 3 Отговор

    До коментар #153 от "Гост":

    Я кажи къде съм писал, че печката ми е свързана на 6 ампера предпазител? Стига с тези тролски похвати.

    Коментиран от #158

  • 157 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #154 от "Чел си друг път":

    никой не го интересува къде живееш. а моята печка има котлони и фурна и си има кабел и щепсел знам защото съм я мъкнал с брат ми и съм си я включил в конткта

    Коментиран от #160

  • 158 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #156 от "Пак ли не разбра":

    не ти ли позна втората смяна бе ентелегент . четири часа следобяд е вече. май си ваканция и още нямаш дори диплома хахахахаха

    Коментиран от #161

  • 159 Абе зомби

    0 2 Отговор

    До коментар #155 от "Гост":

    Кажи ми как съм захранил тогава 18 киловатовия проточен бойлер тогава? Хайде стига си гледал само от собствената си камбанария? приеми че това зарядно не е направено да се поставя в панелките, защото не можеш да си качиш автомобила на осмия етаж. Направено е за хора с гаражи, където обикновено има съвсем отделна партида, дори когато са в жилищна кооперация, защото гаражите се продават отделно. Хайде стига си обяснявал какво не можеш. Приеми че някои други могат. Чак се ядосвам, че ме караш да слизам на твоето ниво и да правя сравнения между хората, за което се извинявам на останалите, защото е крайно некултурно.
  • 160 Я кажи каква марка и какъв модел е

    2 3 Отговор

    До коментар #157 от "Гост":

    От миналия век няма готварска печка с 4 котлона и фурна, която да излиза от завода с кабел и щепсел. Просто няма такава. Или си купил печка втора употреба, на която някой е монтирал щепсел, или е някой дърт таралясник с под киловат мощност на котлоните, на която и трябват два часа за да заври водата. Ако не вярваш иди в първия магазин за бяла техника и провери. Другия вариант е да ползваш фурничка с два котлона тип Раховец, но тогава трябва да си изключително слаботелесен, за да имаш нужда от помощ при преноса.
  • 161 А, бачкам си

    0 2 Отговор

    До коментар #158 от "Гост":

    Не се притеснявай за мене.

    Коментиран от #162

  • 162 ФауВе

    3 0 Отговор

    До коментар #161 от "А, бачкам си":

    Бачкаш си ти. Заработваш на коментар. В България гаражите са или на клетки в кооперация, или под блока или в къщата ти. При кооперацията десетина гаража взимат ток от една касета, като няколко са вързани на един предпазител. Само трима да включат такова зарядно и предпазителя е аут. При блоковете, особено новото строителство, ти гарантирам, че дори с едно такова зарядно и ще останат без ток. При къщите, които са най-малкото от всички, зависи кой каква инсталация има, но най-често срещаната схема е два 6А предпазители за два или три контакта. Просто забрави. Не ги чуваш нещата и това е очевидно. Не се опитвай да ме убеждаваш, колко си бил начетен и способен, защото е ясно, че не си.

    Коментиран от #163

  • 163 Аха, начетен и способен

    1 2 Отговор

    До коментар #162 от "ФауВе":

    Ами такъв съм си, а ти се опитваш да ми казваш какви предпазители имам в гаража, "щото обикновено било така". Ами в моя случай си много далеч от истината, защото главният предпазител в гаража ми е 3х40А с ДТЗ.

    Всеки има това, за което си е платил. Ако имаш партида в гаража, тя е с определена мощност, независимо къде се намира. Мощност, в която са ДЛЪЖНИ да ти осигурят. Всяка група партиди се изчислява с определен "коефициент на едновременност" по който се смята мощността им, преди да ги отпуснат. Ако падне предпазител преди предпазителя на електромера ти, това е аварийна ситуация за, която се вика аварийната група на ЕРП. ТЯХНА ГРИЖА Е ДА ОСИГУРЯТ НЕОБХОДИМАТА МОЩНОСТ ЗА КОЯТО СИ ПЛАТИЛ, включително да сменят кабели, предпазители и дори трансформатора в трафопоста. Ако в гаража си решил да си краднеш ток от общия,
    свързан към 6А предпазител за осветление, за да си зареждаш електромобила, това вече не е технически проблем, а от друго естество.

    Коментиран от #166

  • 164 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 165 Гостенин

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Госあ":

    Икономистите са си добри, но лобитата са големи. Сещай се - журналисти, политици - на всички им се плаща.
    Друг е въпросът дали може да се възползваме от Зелената зделка. Например "кит за конверсия на автомобил с ДВГ към електрозадвижване". Колко здрави коли с издухали двигатели - какъв пазар само. Но това трябва да се финансира от държавата - не завод на VW.
  • 166 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #163 от "Аха, начетен и способен":

    Значи това зарядно е само за твоя гараж и за никой друг хахаха. Обади се на фв да им кажеш да си коригират рекламата че е за домашно ползване но само за дома на един от сайта на факти хахахо а и отделно от това с твоят предпазител пак няма да доближиш 11 квата мощност паахаха

    Коментиран от #168

  • 167 гост

    1 1 Отговор
    Вчера борсата затвори с пазарна капитализация на Тесла от 200.28 милиарда долара. Днес ще отвори с ново увеличение от около +8%, което е дневно увеличение над 16 милиарда долара. Това е сума съизмерима с годишния бюджет на България.

    Коментиран от #171

  • 168 А ти си не начетен и неспособен

    0 1 Отговор

    До коментар #166 от "Гост":

    Ех ама как ви няма никакви с цифрите. Хал хабер си нямате от електротехника и математика, но сте тръгнали да оправяте световната енергийна система и навлизането на електромобилите. Я кажи до колко киловата ме ограничава предпазителя в гаража бе мозък? Давай с поредната изцепка. Те от Фолксваген не знаят и те да смятат като мен, но пък ти си факир. Дай цифрата да се посмеем!

    Коментиран от #172

  • 169 AUDI RS

    2 0 Отговор
    Карам немски коли от 20 години и не бих ги сменил за японска по никакъв повод. Нито екстриора , нито интериора е по-добър на Японските , за здравината не мога да кажа .
  • 170 И идея си нямате какви боклуци са

    3 1 Отговор
    И идея си нямате какви боклуци са японските автомобили аз карам немски също и никога не бих се качил на японски автомобил.Много има да се учат от немците тия жълтури как се правят автомобили.Между другото Аудито въобще хич не е здраво напротив много е чупливо само дето е красиво Мерцедес и БМВ са немските коли.
  • 171 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #167 от "гост":

    а за тебе пак остават 5 стотинки на коментар ххахахахха
  • 172 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #168 от "А ти си не начетен и неспособен":

    ти на големия предпазител ли ще го монтираш това бе смешен? че кой може така да си бара инсталацията? а в коя бяла държава е позволено това нещо? май съвсем откачи вече и почна с детските си оправдания хахахахах
  • 173 ЧОВЕКА С ТОКА

    0 1 Отговор

    До коментар #110 от "Срамна професия няма":

    Ндей да спориш с глупаци .Преди месец свързах такова на един клиент .работи си перфектно.С малко смятане на товара и подходящ кабел и всичко е ОК.11кв. са 50 А ЗАХРАНВАЩИЯ КАБЕЛ Е-10 КВАДРАТА МЕДЕН.

    Коментиран от #174, #175, #176

  • 174 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #173 от "ЧОВЕКА С ТОКА":

    Сам ли си пишеш вече бе имагинерен хахахаха вързал си си ти обувките една за друга. Нали не бивало да пазиш 50амп консуматор със 63амп предпазител хахахаха всичките ти теории си противоречат хахаха смешеееен смешен
  • 175 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #173 от "ЧОВЕКА С ТОКА":

    И че и с 10 квад кабел хахахаха. Че то инсталацията от електромера ти е 4 квад кабел хахахаха да не си го вързал преди електромера да не отчита хахаха
  • 176 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #173 от "ЧОВЕКА С ТОКА":

    И да кажеш от каде го взе това зарядно че още го няма в продажба хахаха вчера пуснаха статия за него че ще е бъдещ продукт смешкооооо хахахаха в бъдещего ли ходи че да си го купиш пхахаха да не би всъщност да си свързал 11 квата машина на времето хафахаха
  • 177 Дачия фен

    0 0 Отговор
    Я не ма занимавайте с глупости!! Тойота,тесли и други таралясници за два чува с пари! Бъдете практични. Какво му трябва на човек? - малко ядене и пиене и...една Дачия!