Mercedes-Benz обяви, че започва преговори за продажбата на завода си в Амбах, Франция, където от 1998 г. се произвежда smart. Следващото поколение на микроколите ще се сглобява от Geely в Китай и европейската фабрика става ненужна. Първоначално немците планираха там да се правят моделите от електрическата гама EQ, но пандемията от COVID-19 принуди Daimler да съкращава персонал и да оптимизира глобалната си производствена мрежа.
Купувачът на завода в Амбах ще трябва да се съобрази с няколко условия, които Mercedes-Benz поставя. Немците настояват там да продължат да се сглобяват електрическите "смартове" EQ Fortwo, докато не завърши работата по следващото поколение на модела, а това може да усложни преговорите с кандидатите.
Daimler ще загуби около €500 млн. от продажбата на предприятието, основано през 1994 г. заедно с швейцарския производител на часовници Swatch. Според представители на концерна обаче това няма да повлияе на бизнеса. Макар да се налага да освободи 400 от 3 200-те си служители, заводът на Renault в Словения ще продължи да произвежда Clio, Twingo и Smart EQ Forfour.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бъдещето
Made in China
19:12 06.07.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Къде е радев?
Коментиран от #6, #7
19:32 06.07.2020
4 Е ПА КИТАЙЦИТЕ
19:39 06.07.2020
5 сектант
Коментиран от #17
21:09 06.07.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Обясни му и друго на Радев
До коментар #3 от "Къде е радев?":
Докато немските производители се чудят къде по света да направят завод с по-евтина работна ръка, Тесла реши да прави своят завод в столицата на Германия. Е това, ако не е ирония? Остави другото, ама май се кани да прави завод и в Япония, което вече ще е подигравка с Toyota, която не иска да прави електромобили. Само си представете, най продавания електромобил в Япония да е ... Тесла?Коментиран от #11, #13
22:14 06.07.2020
8 незнайко
Коментиран от #10
23:00 06.07.2020
9 Запознат
Ша го усвоят бизнеса с осемте джуджета
23:06 06.07.2020
10 Бъркаш
До коментар #8 от "незнайко":
Батериите на всички телефони се сменят. На някои модели просто не може да им се сваля капака без инструменти, за да са по-добре предпазени. Иначе батериите им се сменят, но в сервиз.Коментиран от #12
23:13 06.07.2020
11 гост
До коментар #7 от "Обясни му и друго на Радев":
Че той вече е !! И не само в Япония , а в целия свят !!! И то с продажби колкото следващите 4 модела накуп !!!Тесла Модел 3 -- 106 374
Рено Зое -- 26572
Нисан Лийф -- 20770
Фолксваген е Голф -- 17924
Хюндай Кона -- 14988
Това е положението за половината година !!
23:20 06.07.2020
12 Гост
До коментар #10 от "Бъркаш":
И заради това става по-изгодно да си купиш нов. Нищо по-различно от колите.Коментиран от #14, #15, #16
23:21 06.07.2020
13 гост
До коментар #7 от "Обясни му и друго на Радев":
Къде е Тойота в тая класация ?? На 18 място с мижави 9 000 броя и то от хибрид , вече изкопаемия Приус !!!!23:23 06.07.2020
14 гост
До коментар #12 от "Гост":
Смяна на батерия дори за Епъл в сервиз е не повече от 50 лева , за обикновен телефон не повече от 30 !!! Какъв телефон ще купиш за 30 лева , бе дървен философ недо....латен ???Коментиран от #18, #19
23:26 06.07.2020
15 гост
До коментар #12 от "Гост":
А междувременно Тесла продължава да качва по 10 милиарда на ДЕН на борсата , вече подмина 254 !!! С тоя темп до края на месеца ще мине 500 !!01:19 07.07.2020
16 гост
До коментар #12 от "Гост":
Само да напомня , 254 милиарда са 6 (шест) ПЪТИ колкото Даймлер !! Барабар с камионите даже !!01:21 07.07.2020
17 майстор
До коментар #5 от "сектант":
ей са че ти обясним едно такова с двигател Мерцедес ама е Мерцедес колко дачията ти е Рено. Или жена ти е девствена. Има прилика с дъстъро не се отчайвай...Возят почти еднакво....01:52 07.07.2020
18 Komapak
До коментар #14 от "гост":
Да ти напомня, трол неземен, че статията е за смарт(мерцедес&суоч). Къде пак пробутваш тесла, не знам. Като видя гост пропускам коментара, който може и да е правилен и верен.08:12 07.07.2020
19 Гост на госта
До коментар #14 от "гост":
В Ябълка-официален сервиз е 96,-лв с ДДС за 8-ца!А ти вземи се успокой малко...дилъра на тесла....
Коментиран от #22
08:47 07.07.2020
20 Между другото
Коментиран от #21
08:53 07.07.2020
21 Komapak
До коментар #20 от "Между другото":
Трошенето тук започва да се превръща в спорт. Посочи ми една дума в която коментара ти се отнася за смарт(мерцедес). Ама модератора явно още спи.Коментиран от #23, #24, #25
09:05 07.07.2020
22 Толкова ли скъпо ти се вижда?
До коментар #19 от "Гост на госта":
Заради 100 лв за смяна на оригинална батерия с гаранция в оторизиран сервиз, би ли захвърлил осмицата, за да тръгнеш да си купуваш нов iPhone? По-евтино ли ще ти излезе да си купиш нов, както твърдеше по-горе? Всичките ти твърдения са подобни. Никаква връзка нито с реалността, нито с тенденциите за бъдещето.09:06 07.07.2020
23 Статията чете ли, или направо пишеш тук?
До коментар #21 от "Komapak":
"Купувачът на завода в Амбах ще трябва да се съобрази с няколко условия, които Mercedes-Benz поставя. Немците настояват там да ПРОДЪЛЖАТ да се сглобяват ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ "смартове"09:10 07.07.2020
24 Между другото
До коментар #21 от "Komapak":
В статията се пише за ел. автомобили, за които споменавам!09:15 07.07.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.