Новата електрическа хиперкола на Lotus ще подобри безпроблемно рекорда за ускорение от 0 до 300 км/ч, обяви главният тестпилот на британската компания пред Top Gear. Според Гавин Кършоу Bugatti Chiron изглежда направо бавен пред Evija.
Според Кършоу новият Lotus може да достигне скорост от 300 км/ч за невероятните 9 секунди. За сравнение при Chiron този показател е 13.6 секунди, а при актуалния рекордьор в дисциплината Koenigsegg Regera - 10.9.
От Lotus не планират да предизвикват законите на физиката, като се опитат да слизат под 2 секунди за ускорение от 0 до 60 мили/ч (97 км/ч). Кършоу отбелязва, че силовата установка на Evija е настроена за максимална динамика в други режими. Доускорението от 100 до 200 км/ч отнема само 3 секунди.
Evija бе представена през лятото на 2019 г. Електрическата хииперкола е разработена в сътрудничество с компанията Williams Advanced Engineering, която доставя компоненти за болидите от Формула Е.
Всяко от колелата на Evija е снабдено с електромотор с компактен редуктор и мощност 500 к.с. Общата мощност е 2 000 к.с., а въртящият момент - 1 700 Нм. Батерията с капацитет 70 кВт е разположена зад седалките и позволява изминаването на 400 км с едно зареждане.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ще ги пръсне
Коментиран от #16
18:07 08.07.2020
2 Хаха
Коментиран от #4, #9, #11
18:10 08.07.2020
3 гост
18:12 08.07.2020
4 гост
До коментар #2 от "Хаха":
Много си зле , даже няма да обяснявам !Коментиран от #5
18:13 08.07.2020
5 Хахах
До коментар #4 от "гост":
70квт са под 100 к.с.Коментиран от #6, #7
18:21 08.07.2020
6 гост
До коментар #5 от "Хахах":
Първо това са киловатЧАСА , второ е средна мощност за определено време , а не пикова и изобщо казах , че няма да обяснявам !18:28 08.07.2020
7 гост
До коментар #5 от "Хахах":
По тая логика любимите ти немци с батерии по 10-12 квтч обявяват електромотори на хибриди с 150 коня ! И пробег с тях по 50-70 км ! Нещо за техните сметки ??18:30 08.07.2020
8 реалиста
18:31 08.07.2020
9 гост
До коментар #2 от "Хаха":
Журналистите не разбират какво пишат и често сътворяват глупости. Мярката за капацитет на батерията е kWh /киловатчас или киловата за час/, което ще рече, че батерия с капацитет от 70 kWh може в продължение на един час да отдава по 70 киловата мощност непрекъснато. Това не е максимална пикова мощност /тя може да е и 5000 киловата/, а количество енергия, което е съхранено в батерията.19:38 08.07.2020
10 ΞLΞVΛTΞ
20:40 08.07.2020
11 гост
До коментар #2 от "Хаха":
Коментар 9 е от друг гост , да не решиш че съм размислил да ти обяснявам , за мен това е губене на време !!21:17 08.07.2020
12 Я. Петров
Коментиран от #13, #14
23:08 08.07.2020
13 Ами щото това е електромобил
До коментар #12 от "Я. Петров":
Разходът на енергия при електромобилите не зависи от мощността на двигателя. За поддържане на скорост от 100 км в час, разходът на енергия ще е почти един и същ независимо дали ще използваш един или четири електродвигателя. За справка audi e tron, който с по-голяма батерия изминава по-малко километри дори от този Лотус с 2000 конски сили.10:00 09.07.2020
14 гост
До коментар #12 от "Я. Петров":
Типично разсъждение на човек свикнал с пушилници ! Щото при тях разхода в пряко свързан с мощността и тъй като 70% от него се превръща в топлина , колкото по-мощен , толкова повече разход залудо да топли атмосферата !!! Само че елмотора е друго нещо и харчи само колкото е нужно да се свърши работата , независимо от мощността му !!10:13 09.07.2020
15 Оня с коня
21:24 09.07.2020
16 Ново
До коментар #1 от "Ще ги пръсне":
Ако бяхме купили гриповете и президента щеше да кара такъв кола а сега жалко без комисионно и божков14:39 10.07.2020
17 Дизелджията
17:18 10.07.2020
18 Оня с коня
19:48 10.07.2020