Last news in Fakti

24 Октомври, 2012 13:28 6 389 20

VW пуска двуцилиндров дизел

  • volkswagen-
  • up!-
  • xl1-
  • taigun-
  • дизел

Volkswagen подготвя двуцилиндрова дизелова версия на суперминито Up!, оповести шефът по развойната дейност на компанията Улрих Хакенберг на пресконференция на автосалона в Сао Пауло. Новият двигател обаче ще дебютира под предния капак на свръхикономичния XL1, чието серийно производство започва догодина.

Двуцилиндровият мотор ще се монтира на всички модели, построени на платформата NSF (New Small Family). Сред тях е и новият компактен кросоувър Taigun, чиито продажби трябва да стартират през 2015 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Едикой си

    4 1 Отговор
    Така както е тръгнало...след 5 години да чакаме ли двигател от балканче на Пасат примерно..:)

    Коментиран от #3

  • 2 BMW

    6 1 Отговор
    Аз по малко от 6 цилиндъра не купувам, да правят каквото си искат.

    Коментиран от #4, #6, #12

  • 3 Ростислав Драгостинов

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Едикой си":

    От Балканче, ама с два компресора, КЕРС и електродвигател...
  • 4 330i

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "BMW":

    @2 - и аз съм тъй, ....
    не дале4 момента когато 6те по4нат и платна да им слагат, има ли попътен вятър, смятай колко малко вредни емисии 6те има
  • 5 Дошо

    1 1 Отговор
    хайде почнаха сами да си кръщават талигите.Супермини било това
  • 6 Аз

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "BMW":

    BMW
    (гост):
    "Аз по малко от 6 цилиндъра не купувам, да правят каквото си искат."

    Пропуснал си да вметнеш "...и по-младо от 10г..." :D:D:D
  • 7 W164

    1 10 Отговор
    ТОВА ЩЕ ХАРЧИ НЕ ПОВЕЧЕ ОТ 3 НА 100 ГРАДСКО !!!!!

    Коментиран от #17

  • 8 John Doe

    1 0 Отговор
    И без цилиндри ще почнат да ги пускат.
  • 9 ддд

    1 0 Отговор
    Това е с половин двигател 1,6 тди.Прототипът беше с хибридно задвижване:електрика и този нов дизел и показал среден разход под 2л.Но при тази няма ток и дизайна е по-различен,тъй че 3/100 са реални може би.Лупо и Смарт ги постигат тези стойности,ако тази новост не ги постигне ще е провал.

    Коментиран от #11

  • 10 ВИП АМГ

    1 2 Отговор
    tia prahosmokachki li praviat veche?
  • 11 520 zender

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "ддд":

    Да така е.Това е половината на 1.6тди.Но тепърва ще видим дали ще се получи нещо.Нооооо,при всички положения този двуцилиндров мотор ще се слага само на бълхи-големите коли няма да могат да потеглят от място с този двигател или пък ще имат голям разход на нафта и ще се обезмислят.Давам и пример-Пежо 307 със 1.4д-68кс.Градско отива 6-6.5 със това малко моторче.Обаче примерно един дърт Ескорт със 1.8д харчи пак толкоз със своя допотопен двигател.Мисълта ми беше че тези миниатюрни моторчета не са подходящи за компактния клас примерно.
  • 12 ВИП АМГ

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "BMW":

    prav si
  • 13 LEXUS номер 1

    1 4 Отговор
    я пак клозет от ВАГ
  • 14 Име:

    1 1 Отговор
    Това как ще трака не е истина. По-добре 3 цилиндров дизел...
  • 15 VW fan

    1 1 Отговор
    Даже щял да бъде двутактов!
  • 16 Japoneze

    1 0 Отговор
    От 4 на 3,сега от 3 на 2,ние ще чакаме като го направят с един-като в зората на автомобилостроенето-цикъла се затваря-май ще доживеем изчезването на буталния двигател с вътрешно горене
  • 17 Japoneze

    1 4 Отговор

    До коментар #7 от "W164":

    3 литра градско-другия път-на теста да,ама реално ще е поне 5 литра-тракащ кенеф!
  • 18 Nissan Patrol

    1 2 Отговор
    Прекрасен двигател за лебедка.

    Коментиран от #19

  • 19 БУМЕР КАМОР

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "Nissan Patrol":

    i tam nemoje dase razchita na produkciata na vag
  • 20 The Bear

    1 0 Отговор
    Повечето от вас може би си спомнят за 3-цилиндровия дизел на Ауди А2 от близкото минало!? Освен че колата изглежда много актуално и сега (което е рядкост за други от нейното време), е и много икономична. Вярно - доста шумна става с годините, но пък градско гори под 4 (в София може и над това да е), а извън града ако се кара с 80-90 км/ч (по- голяма скорост става опасна при коли с такива размери и купе), разходът започва с 2 пред десетичната запетая. Имайки пред вид, че разходът на гориво зависи до голяма степен от вътрешното триене на самия двигател, производителите се опитват по различни начини да минимизират това триене с цел икономии на гориво - дали с въвеждане на нови материали за триещите се повърхности, дали с намаляне на броя на цилиндрите, дали с подобряване на смазките - за съжаление само практиката може да покаже кое от решенията одобрени на теория се показва като наистина успешно, и доста пъти се натъкваме на някакъв лош ефект, който обезсмисля предпиретия ход. Например новите бензинови турбо-моторчета с малък обем показват завидна икономия при плавно и бавно набиране до 80 км/ч, но на практика колите се карат по друг начин и при рязко набиране и високи скорости тези ДВГ-та се оказват доста лакоми..... Паживьом, па ши видим - както е казал виден наш руски филолог:)