Още по време на световната премиера на изцяло електрическото ID.3, германците заявиха, че първата им масова кола е била "костенурката", след това е дошъл "вездесъщият" Golf, а сега е ред на ID.3.
Тоест от VW се надяват именно тази електрическа кола да се превърне в техния нов бестселър. Електромобилът разполага със силов тракт, който е с мощност от 204 конски сили и с изключително богато оборудване.
Освен, че е изцяло електрическа, новата "народна кола" е пълна с най-модерните технологии на компанията. Сега, автомобилът пристигна на родна земя, като беше представен особено атрактивно в новия хотел Hyatt Regency в столицата.
Новото електрическо VW ще се предлага с три акумулаторни батерии - с капацитет 45 кВт, 58 кВт или 77 кВт. това, което е важно да се знае е, че ID.3 може да зарежда у дома с двуфазен ток, на предлагания като опция Wallbox и на паркинги с бързи зарядни станции.
Независимо от избора, който направят потребителите, те могат да разчитат на 8-годишна или 160 000 километра гаранция на батерията. Иначе гаранцията на самата кола е 5 години или 150 000 километра. Към момента поръчки у нас се приемат за средната версия с батерия от 58 кВт, като цената е 70 885 лв. По-късно ще станат ясни и цените за другите два варианта, които ще са по-евтин и по-скъп, респективно.
В зависимост от батериите новата "народна кола" може да измине с едно зареждане до 550 километра. Това е пробег за най-голямата 77 кВт батерия. Със средната 58 кВт батерия пробегът е 420 км, а с най-малката, която е с капацитет 45 кВч - 330 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГЕРБ = МАФИЯ
07:17 24.09.2020
2 Снимката
07:19 24.09.2020
3 Гост
07:22 24.09.2020
4 пилот на Ферари
07:22 24.09.2020
5 Ко Не
07:22 24.09.2020
6 пилот на Ферари
07:25 24.09.2020
7 Черно море, много е добре
Коментиран от #33, #53, #63
07:29 24.09.2020
8 грък
Коментиран от #47, #54
07:32 24.09.2020
9 Последния Софиянец
07:38 24.09.2020
10 Тост
Коментиран от #13
07:46 24.09.2020
11 kick
Коментиран от #27
07:52 24.09.2020
12 jар
Коментиран от #15
07:56 24.09.2020
13 Е как
До коментар #10 от "Тост":
само тлебва да му се надуе тулбината и наплао цепи млака...07:58 24.09.2020
14 до 1и 2
07:59 24.09.2020
15 Реалист
До коментар #12 от "jар":
Само че Дачията е 18000 а това недоразумение е 60000. Нерде Ямбол нерде СтамбулКоментиран от #17
08:01 24.09.2020
16 123
Коментиран от #28, #38
08:03 24.09.2020
17 България в ЕС
До коментар #15 от "Реалист":
Изчакай бонусите. В Германия Баба Меркел им дава 18000 бонус и цената пада на 42000 колкото ГОЛФ. Не пиши неподготвен. 60000 няма такава цена. Има бонуси от държаватаКоментиран от #21, #23
08:03 24.09.2020
18 Кънчо
08:04 24.09.2020
19 браво
08:08 24.09.2020
20 Wheel
08:08 24.09.2020
21 123
До коментар #17 от "България в ЕС":
А у нас? Гумени стелки и багажник? Аз нали тук ще я купувам, няма да ходя в Германия, защото там започва от 39 000 Евро и стига до 50 000 Евро! Лудница...08:10 24.09.2020
22 ХХХХ
Задвижване на задната ос 200 к.с.
ускорение от 0-100 км/ч за 8 с.
тегло около 1700 кг.
Повечето днешни шофьор не са свикнали на задно предаване и не знаят какво означава това и ще имат ядове. Единствената ми надежда е в системите за безопасност.
08:22 24.09.2020
23 кц9ск
До коментар #17 от "България в ЕС":
Тя, Меркел им дава бонуси на ел-джендърите и по този начин лаптопа на колела поевтинава за купувача, ама тоя пари нали трябва да дойдат от някъде. Идват от данъците на другите.Значи ние плащаме данъци, за да може вие да си купувате играчки?! И това ако не е типичната, демократична кражба?!
Коментиран от #24
08:31 24.09.2020
24 Тъй тъй
До коментар #23 от "кц9ск":
Да знаеш, да викаш и на внуците си джендъри след това, че и те ще са на електрически!Коментиран от #25
08:48 24.09.2020
25 Малии
До коментар #24 от "Тъй тъй":
Верно се изпедерасиихме. Но като гледам и на протестите какви са, нищо добро не очаква България08:59 24.09.2020
26 Питам
Коментиран от #39
09:14 24.09.2020
27 Марио
До коментар #11 от "kick":
Айде първо да четеш статията и тогава да плещиш глупости09:33 24.09.2020
28 С всичко съм съгласен
До коментар #16 от "123":
Всичко което си написал е вярно. Докато не се изравнят цените с бензиновите е малко безсмислено да си купиш електромобил.Само с едно не съм съгласен. Зареждането в къщи не е толкова бавно колкото ти се струва. На практика с мощността на един бойлер 3 киловата, ще зареждаш ежедневния си пробег за по-малко от три часа, а за осемте часа нощна тарифа, ще можеш да заредиш 30 киловатчаса от обикновен контакт шуко 16А . Това е повече от половината капацитет на средната батерия и ще ти струва около 4 лв с които ще изминеш над 200 километра. Ако зареждаш всяка нощ по толкова, можеш да изминеш над 70 хиляди километра годишно. Не ти ли стигат? Токът за тях ще ти струва по-малко от 1500 лв. Или около 800 литра гориво. Колко километра е ще изминеш с 800 литра?
Коментиран от #32, #89
10:00 24.09.2020
29 Kevin
10:29 24.09.2020
30 Ха ха
10:32 24.09.2020
31 Питам само, за един приятел!
Коментиран от #35
10:38 24.09.2020
32 123
До коментар #28 от "С всичко съм съгласен":
Прав си, абсолютно! За 800 лева (грубо) ще измина 14 000 на бензин за година! Сега погледнах сайта, не съм видял че има Wallbox с капацитет 11 киловата на час, което е предостатъчно! Ама се доплаща да ги ....😛10:43 24.09.2020
33 Хайл
До коментар #7 от "Черно море, много е добре":
И 10 клипа да направят пак ще си ходите до морето с 2 нощувки.даже ЩЕ правят хотели за теслари/електричари докато зареждат ютията да спят че си иска време,а тока ЩЕ е на дневна тарифа за да не се набутват доставчиците които чакаш с нетърпение...но теб не те засяга,караш реното дизелово и ги изпреварваш10:44 24.09.2020
34 Митко
Коментиран от #36, #40
11:15 24.09.2020
35 Много просто
До коментар #31 от "Питам само, за един приятел!":
Ползваш две от трите фази. В Щатите имат две фази които се дефазирани на 180 градуса. Между земя и едната фаза е 110 волта, а между двете фази 220 волта с които захранват по-мощни уреди като сушилката и готварската печка например. Всички останали уреди са на по-безопасните 110 волта. Мисля че и в Англия имаше такива мрежи, но не съм сигурен.11:40 24.09.2020
36 123
До коментар #34 от "Митко":
Фащаш го направо за стълба Митак, ииии, нема лабаво🤯Коментиран от #37
11:58 24.09.2020
37 Хайл
До коментар #36 от "123":
То тогава сичкото сиган тесла ша кара,коня сено яде вода пий...как ша са сборват тесларя и електричарите със сиганите за жицата ше е филм12:51 24.09.2020
38 Теодор
До коментар #16 от "123":
Я ми покажи къде е тая стартова цена от 50 к ? Като в България в момента официалната стартова е 70 к :) Най-намазаната в България в момента излиза около 95к и това е цена със средната батерия за 440 км пробег.Коментиран от #43
14:39 24.09.2020
39 Чети внимателно бре каунь
До коментар #26 от "Питам":
70000 хилки...........народна цена.14:50 24.09.2020
40 Буташ си двата пръста в контакта
До коментар #34 от "Митко":
И си готов14:52 24.09.2020
41 Чичо Манчо
16:01 24.09.2020
42 истинко
16:12 24.09.2020
43 123
До коментар #38 от "Теодор":
Прав си, техническа грешка! Е, навън се бях засилил! Нищо, ще изчакам 2 заплати и се мятам🥳16:12 24.09.2020
44 ХаХа
16:14 24.09.2020
45 незнайко
16:20 24.09.2020
46 Ицо
16:24 24.09.2020
47 Може може
До коментар #8 от "грък":
при нас няма ограничение за държавните служители.16:35 24.09.2020
48 Гошо
16:40 24.09.2020
49 Lalique
16:49 24.09.2020
50 КОЛКО МУ Е
16:58 24.09.2020
51 hmhmhm
17:17 24.09.2020
52 нико
17:27 24.09.2020
53 Реститут
До коментар #7 от "Черно море, много е добре":
Този електрически автомобил на голяма част от хората ще втори автомобил,който ще използва от млади съпруги на богати бизнесмени за ходене до мола.А за морето ще ползва Q8.Няма човек да даде толкова пари и да зарежда 2 пъти да Албена.За града е перфектна.То и това целта-да няма в града коли с ДВГ.Между селата може да се кара всичко.18:02 24.09.2020
54 Хайл
До коментар #8 от "грък":
Препоръчително е да с такъв18:03 24.09.2020
55 Един
Зареждането ще е с двуфазен ток - втората фаза от къде ще се появи?
От съседите вероятно?!
Радко-Мармаладко има МОНОФАЗЕН и ТРИФАЗЕН ТОК или по-точно НАПРЕЖЕНИЕ!
СТЕРЕОФАЗЕН ТОК НЯМА! Напрежението м/у две фази е 380 волта!
Коментиран от #61
18:20 24.09.2020
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Гросекапутен
Коментиран от #64
19:12 24.09.2020
58 Electro
19:25 24.09.2020
59 Гост
Коментиран от #74
19:26 24.09.2020
60 Народен
19:40 24.09.2020
61 Сам си си отговорил
До коментар #55 от "Един":
Точно за напрежението между две фази се говори. Ако зареждаш между фаза и земя, в зарядното влизат 230 волта 32А , което е 7,6 киловата. При междуфазно свързване, натоварването на кабелите е абсолютно същото, но вече имаш 400 волта и 12 киловата.Коментиран от #62
19:40 24.09.2020
62 Грешка
До коментар #61 от "Сам си си отговорил":
Имах предвид между фаза и нула 230 волта.19:41 24.09.2020
63 TSLA
До коментар #7 от "Черно море, много е добре":
Ходи се, ходи се. И до Черно море, и до гръцко, и до Хърватска 🏖️ А хейтърите са хора с ниска самооценка, имащи нужда от любовКоментиран от #70
19:42 24.09.2020
64 СОБСТВЕНИК
До коментар #57 от "Гросекапутен":
Имам Нисан Лийф 2013+ на 7 години, за които 7 години съм с 30 хиляди лв напред САМО от гориво (годишно минавам около 20хил.), батерията е с 87% остатъчен капацитет и има още една година гаранция. Това са реалните неща от реалния живот. Вместо да драскаш простотии, запретвай ръкави, ходи на езикови курсове и си купи кола от 21 век ;)Коментиран от #67, #72
19:45 24.09.2020
65 xaxaxaxa
19:51 24.09.2020
66 Пристав
19:51 24.09.2020
67 Интересно
До коментар #64 от "СОБСТВЕНИК":
Интересно какво ще правиш след 1г, когато ти изтече гаранцията и почти е сиг. че и батерията ще ти "умре". Отиваш на 15-20хилки за нова.Предимно се движа с велосипед, но с колата минавам около 10 000хил. на год. което са ми към 600лв. за газ. Чувството, да се качиш в кола и да потеглиш на някъде, без да се притесняваш, дали батерията на бричката не се е саморазредила през ноща е безцено.
20:33 24.09.2020
68 Иван
20:39 24.09.2020
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Автоексперт
21:01 24.09.2020
72 Мухаха
До коментар #64 от "СОБСТВЕНИК":
Давам ти минус щот ти завидях за лифа - аз съм българче все пак ;)21:06 24.09.2020
73 ВАГ
22:37 24.09.2020
74 Хайл
До коментар #59 от "Гост":
Има има,точно двуфазния ток е удрял автора 🤣🤣🤣23:01 24.09.2020
75 Леген
23:16 24.09.2020
76 Fazomer
23:43 24.09.2020
77 специалист
00:00 25.09.2020
78 lelel
00:14 25.09.2020
79 схсхис
00:17 25.09.2020
80 В.В.П.
00:23 25.09.2020
81 СусБе
00:49 25.09.2020
82 Българин
05:22 25.09.2020
83 Колбасо от Батановци
05:40 25.09.2020
84 Илона
06:09 25.09.2020
85 TÜRK
06:41 25.09.2020
86 TÜRK
акумулатори след петата година падало с 10-15% в зависимост от броя на зареждането .
06:55 25.09.2020
87 УМЕН
08:43 25.09.2020
88 УМЕН
08:44 25.09.2020
89 тъпанар
До коментар #28 от "С всичко съм съгласен":
Сега електропреносната система се задъхва особено зимата и в пиковите часове-представям си когато електро автомобилите станат хиляди.И не на последно място.... смятате тока на сегашни цени .
ЦЕНАТА НА ТОКА ЩЕ БЪДЕ В ПЪТИ ПО-ВИСОКА.
Представяте ли си в София кв.Люлин примерно , като се опънат едни разклонители,удължители от балконите до колите ПАУЖИНА на всякъде (ужас) .За кражби на ток да не говорим и след един дъжд и тези кабели от всякъде може и чизкорели трупове да има.
Коментиран от #91
12:15 25.09.2020
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Е колко да си тъпанар
До коментар #89 от "тъпанар":
Как въобще реши да сложиш балкон и зареждане на електромобил в едно изречение? И няма сезон или дори ден, през който мощността на цялата електропреносна система на България през деня и мощностите през нощта да не се различава с поне един гигават за часове. Разликата в цените в повечето случаи е двойна. Зарядните ще са по паркингите и със сигурност ще има разлика в цените, когато има свръхпредлагане на енергия и ниско търсене. Обратното също е вярно. Когато търсенето изпреварва предлагането, цените ще са адски високи никой нормален няма да се зарежда електромобила точно тогава, освен ако не му е спешно и няма друг избор.13:25 25.09.2020
92 Мария ТЪнасова
14:49 25.09.2020
93 Туарегов
Коментиран от #94
16:58 25.09.2020
94 Този коментар е премахнат от модератор.