Last news in Fakti

24 Септември, 2020 09:04 4 567 30

Volkswagen ID.4: Задно предаване и над 400 км с едно зареждане

  • volkswagen-
  • id.4

Volkswagen представи официално първия си електрически кросоувър. ID.4 е построен на модулната платформа МЕВ, която лежи в основата на хечбека ID.3 и "братовчеда" Skoda Enyaq.

Volkswagen ID.4: Задно предаване и над 400 км с едно зареждане

С дължина 4 584, широчина 1 852 и височина 1 636 мм новото VW на ток е голям почти колкото Tiguan, който е по-дълъг със 117 и по-висок с 48 мм. Каросерията е оформена в стила на ID.3.

Volkswagen ID.4: Задно предаване и над 400 км с едно зареждане

Първа на пазара ще излезе версията със задно предаване и един електромотор с мощност 204 к.с. и въртящ момент 309 Нм. Акумулаторът с капацитет 82 кВтч позволява изминаването на 402 км без презареждане.

Volkswagen ID.4: Задно предаване и над 400 км с едно зареждане

Подробности за пълната гама от моторизации все още не се съобщават. Тя обаче най-вероятно ще бъде идентична с тази на Skoda Enyaq: мощност от 148 до 306 коня и автономен пробег между 340 и 510 км.

Volkswagen ID.4: Задно предаване и над 400 км с едно зареждане

В САЩ първите купувачи ще получат три години безплатно зареждане на бързи станции. Терминал с мощност 11 кВт зарежда батерията с енергия, достатъчна за изминаването на 53 км, а от домашно устройство капацитетът ѝ се запълва изцяло за 7.5 часа. На мощна станция (125 кВт) 80% от акумулатора са налични след 38 минути.

Volkswagen ID.4: Задно предаване и над 400 км с едно зареждане

В салона има цифров приборен панел с диагонал 5.3 инча и мултимедиен екран с размер 10 или 12 инча в зависимост от версията. Управлението се осъществява посредством сензорни бутони на волана или с гласови команди и жестове.

Volkswagen ID.4: Задно предаване и над 400 км с едно зареждане

Volkswagen ID.4: Задно предаване и над 400 км с едно зареждане

Скъпите модификации на ID.4 ще се оборудват с матрични LED-фарове, 21-цолови джанти, седалки с масаж, адаптивен круиз контрол и над 10 асистента за активна безопасност. Обновяването на софтуера става "по въздуха".

Volkswagen ID.4: Задно предаване и над 400 км с едно зареждане

Продажбите в Европа започват през четвъртото тримесечие на годината, а в Америка - в началото на 2021-ва. Засега обаче са известни само цените в Щатите, където най-достъпният ID.4 ще струва $39 995 (€34 308), но отначало ще се предлага само най-скъпата модификация с цена $43 995 (€37 742).

Volkswagen ID.4: Задно предаване и над 400 км с едно зареждане

Volkswagen ID.4: Задно предаване и над 400 км с едно зареждане

Volkswagen ID.4: Задно предаване и над 400 км с едно зареждане

Volkswagen ID.4: Задно предаване и над 400 км с едно зареждане

Volkswagen ID.4: Задно предаване и над 400 км с едно зареждане

Volkswagen ID.4: Задно предаване и над 400 км с едно зареждане

Volkswagen ID.4: Задно предаване и над 400 км с едно зареждане

Volkswagen ID.4: Задно предаване и над 400 км с едно зареждане


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 TBC

    8 7 Отговор
    Красив дизайн и предостатъчно място в багажника. Лошото е че range-a е сравнително недостатъчен спрямо Tesla
  • 2 123

    10 4 Отговор
    Хммм, ФВ май започва масова електрическа инвазия?

    Коментиран от #7, #15

  • 3 Последния Софиянец

    17 2 Отговор
    Одеве ни предлагаха ,,народен,, автомобил за 60 000,сега за 80 000.Забогатява народа под мъдрото управление на Тивуций Едно.ха ха ха
  • 4 jар

    18 1 Отговор
    Любопитно ми е как са сметнали така прецизно пробега-402км?Вероятно в реални условия той ще е наполовина.

    Коментиран от #12

  • 5 DrivingPleasure

    8 6 Отговор
    Илончо как е? Продава ли още акции ;)
    Просто не виждам 40 000 долара тука! Електрофилите много ги боли глава.

    Коментиран от #6, #8

  • 6 Тъй тъй

    7 4 Отговор

    До коментар #5 от "DrivingPleasure":

    Ти Илончо с тази кола ли го плашиш?
  • 7 Тоест

    10 5 Отговор

    До коментар #2 от "123":

    досегашните механични дефекти ще станат бъдещите електрически.Дано няма много пожари...

    Коментиран от #11

  • 8 Илончо

    9 5 Отговор

    До коментар #5 от "DrivingPleasure":

    Тесла готви модел за 25 000 долара до 2022-ра, споко, никой няма да си купи VW

    Коментиран от #9, #13, #27

  • 9 Не само

    12 2 Отговор

    До коментар #8 от "Илончо":

    Тесла готви по достъпни модели.Скоро китайската инвазия ще завладее и автомобилния пазар като го залее с евтини модели.
  • 10 Breaking Bad

    9 8 Отговор
    SUV със задно предаване... Тия съвсем са изгубили връзка с действителността :))) Уплашиха се че Илончо ще им изяде хляба и бързат да пуснат какъвто и да е боклук на пазара, само за да са в играта :)))

    Коментиран от #14

  • 11 123

    6 0 Отговор

    До коментар #7 от "Тоест":

    Надявам се са си научили урока от проблемите на Тесла, мей би!
  • 12 321

    2 3 Отговор

    До коментар #4 от "jар":

    Има еиннна световна методика, наречена ВЛТП. Има достатъчно информация в нета за теста. Иначе реалните пробези могат да бъда много различни - от по-малко, до по-големи. Ако караш внимателно от София към Бургас, вероятно пробега ще ти по голям и обратното - бързо каране от Бургас към София, ще ти снижи пробега по книжка. Така е при всеки вид автомобили, не само при елекричките.
  • 13 DrivingPleasure

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "Илончо":

    Чеки де не бръзай толкова. "Евтините" ви батерии няма са готови до 2022ра камо ли евтиния ви модел ;)
  • 14 321

    8 7 Отговор

    До коментар #10 от "Breaking Bad":

    Абе аман от енжинери в този форум. Как разбра, че задното е по-лошо? Предното е предпочитано последните години, защото е по-евтино и по-ефективно, когато върху него е тежкия двигател отпред. Да си чул много спортни автомобили да са с предно? Със сигурност във ФВ има много сериозен екип от инженери, които са направили преценката не въз основа на твоито знания от пуца.

    Коментиран от #18

  • 15 Jack Bauer

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "123":

    "масова електрическа инвазия" може да има само след като се реши проблема с батериите, а това не е решение, а леко подобрение.

    Коментиран от #16

  • 16 DrivingPleasure

    2 3 Отговор

    До коментар #15 от "Jack Bauer":

    Не са само батериите - и зарядните станции а такива липсват. После и тока ще стане кът. Не случайно електроразпределителните дружества в нкои държави започнаха да искат право да "режат" зарядните при пикови натоварвания.

    Коментиран от #17, #20

  • 17 Точно така е

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "DrivingPleasure":

    Затова е хубаво да има конкуренция при електромобилите и всички производители да предлагат по нещичко. Колкото повече електромобили по пътищата, толкова повече зарядни ще има, защото пазара не търпи вакуум и ако има търсене ще има и предлагане. А той е като кокошката и яйцето.

    Дори да си от тези, които не ги бърка високата цена на електромобилите, както сам каза, няма да си купиш такъв ако няма къде да го зареждаш.

    Когато електромобилите станат много, както каза, могат да пренатоварят мрежата, по тази причина, ще се наложи по-бързо да се изградят интелигентните мрежи smart grid, които автоматично да спират зареждането, когато цената на тока се вдигне над определена граница. А тя се вдига, когато търсенето е повече от предлагането, тоест точно когато се натоварва мрежата. Също така ще включва зареждането, когато цената е най-ниска, а тя е най-ниска когато предлагането превишава търсенето, тоест когато мрежата е най ненатоварена. Така всички печелят.

    Само че и затова ще трябва да се съберат критичен брой електромобили, за да има смисъл от изграждане на такава мрежа.
  • 18 Breaking Bad

    6 2 Отговор

    До коментар #14 от "321":

    Кажи ми едно предимство на задното предаване в ежедневното шофиране :)))
    А спортните автомобили вече отдавана не са със задно предаване разбирачо! Всичко е 4х4, откакто излезна Audi Quattro (80-те години). Взе ми си ъпдейтни информацията. преди да пишеш дивотии :)))

    Коментиран от #19

  • 19 Като ще говорим за ежедневно шофиране

    4 2 Отговор

    До коментар #18 от "Breaking Bad":

    Кажи предимствата на предното предаване? Едно от предимствата на задното предаване е олекотяване и опростяване на управляващите колела. Като ще изтъкваш предимства, не забравяй че разпределението на масата при електромобилите е 50 на 50 процента .
  • 20 Jack Bauer

    1 4 Отговор

    До коментар #16 от "DrivingPleasure":

    Електричеството въобще не е кът, нарочно се поддържа дефицит за да е висока цената и монополите да правят пачки. Пример: ЕВН задължава собствениците на ФЕЦ с мощност над 200KW да им дава дистанционен достъп и при ниска консумация в мрежата изключват ФЕЦа по тяхна преценка. Няма конкуренция, има монополи в енергетиката. В момента технологията е такава че ако си направя покрива на къщата с фотоволтаици спокойно мога да резна жиците на ЕВН/Енерго Про/ЧЕС за следващите 20-25 години.

    Коментиран от #21

  • 21 Все още не е

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "Jack Bauer":

    Технологията я има още днес, но засега не е по-евтино, отколкото все пак да си вързан за жицата. Батериите все още са скъпи, а циклите малко. Когато цената на батериите падне под 100 долара за киловатчас и то за новите батерии с 5000 цикъла, тогава ще има икономически смисъл. В момента един цикъл от живота на батерията ти струва повече, отколкото да ползваш ток на нощна тарифа.
  • 22 УМЕН

    1 0 Отговор
    Каквато им е и либерастката политика на швабите такива са им и автомобилите - пълно недоразумение с елементи на трагедия, тежка идиотия и мащабен олигофренизъм. 70000 лева за пролетно есенна строго градска кола с която през другите два сезона не можеш да отидеш от София до Пловдив. Но така ще е докато на власт е Шайзела Треперкел фон съвсем Изперкел. Тая кукувица докато не я изринат от власт барабар със стола и ще сме свидетели все на такива видими резултати. Досущ като нашата тиква. Даже по нагла дори - ще се опитва да ни пробутва голи тенекии с батерии че някой трябва да храни вилкомен талибаните все пак. Е, аз отказвам, а кретените от фауве да се зачулват с маските и да потапят, да фалират или да правят каквото искат друго, само не и електрически коли.

    Коментиран от #28

  • 23 НОВАТА КОСТЕНУРКА

    1 0 Отговор
    Така ще бъде наречен този конструктивно-производствн недостатък. Защото в сравнение с Тесла си е жива костенурка, ама болна от ковид19 и придружаващи заболявания. Това вагонче НЯМА И НЕ ЩЕ БЪДЕ конкуренция не само на Тесла, но и на китайските електромобили дори.
  • 24 ЕЛЕКТРОГЕЙТ

    2 0 Отговор
    Толкова си могат от най-големия швабски концерн в света. Само пунти мари, безкрайна алчност и лъжи. И завист, много завист. Шкода уж дъшерна фирма, а правят по-добри и качествни коли. Айдееее, отгоре веднага заповед скъпите шкоди да се правят в Германия. Заводите вместо в България член на ЕС ще ги правим в Турция или Тамбукту та да може да минеме тънко и да плащаме на работниците с евтини турски лири вместо с половин евро. Лъжеме за емисиите, ама сега още по-яко ще излъжеме и за пробега. Ще сложим една батерия 37 киловатчаса пишеме 509 км. пробег. Ако мине номера ще сложим 24 киловатчаса и ще напишем 652 км. пробег. Така сме ние немските индженери под крилото на мъдрата майка Мути Шмеркел.
  • 25 Анревиатура от Дойчестан

    1 0 Отговор
    ID.4 = Ислямска държава.4-ти Райх
  • 26 Анревиатура от Дойчестан

    0 0 Отговор
    ID.4 = Ислямска Държава.4-ти Райх
  • 27 Иванов

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Илончо":

    Ще,ще. Тесла трябва да си оправят качеството на произдодство. Клиентите масово се оплакват от неравномерни фуги ,лошо паснати врати и други. Като технология са много добре Теслите, но клиентите в Европа са свикнали с високо качество на сглобката от много години, а Тесла това не може да го предложи , към днешна дата. За американския пазар са ок, там масата от клиентите се интересува да има волан и педали и ако си бил там, ще знаеш в какво състояние са салоните на 80% от автомобилите там- такава мръсотия и кочина не виждал дори в най-гнусната ромска кола у нас. Не ги чистят с години. Казвам повечето, не всички.

    Коментиран от #30

  • 28 Иванов

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "УМЕН":

    Кой си ти да казваш ,кой да управлява Германия?Немците си я избират близо 20 год. вече. Или ще кажеш , че Меркел си купува изборите с кебапчета ? Ти си гледай в твоето канче и не ги мисли немците- и без теб ще се оправят някак.

    Коментиран от #29

  • 29 УМЕН

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Иванов":

    Иванов, седни, не си готов за дискусии с по-умни от теб.
  • 30 Ще ще

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Иванов":

    Със завода в Германия, ще предложи и качество! Ясно ти е че от завод до завод има разлика, макар да правят едни и същи неща! Качеството на китайските е по-високо от американските, така ще бъде високо и с немските.