ФАКТИ.БГ

Volkswagen ID.4: Задно предаване и над 400 км с едно зареждане

Публикувана: 24 Септември, 2020 09:04
30 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2996
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.2 от 10 гласа.

Volkswagen представи официално първия си електрически кросоувър. ID.4 е построен на модулната платформа МЕВ, която лежи в основата на хечбека ID.3 и "братовчеда" Skoda Enyaq.

С дължина 4 584, широчина 1 852 и височина 1 636 мм новото VW на ток е голям почти колкото Tiguan, който е по-дълъг със 117 и по-висок с 48 мм. Каросерията е оформена в стила на ID.3.

Първа на пазара ще излезе версията със задно предаване и един електромотор с мощност 204 к.с. и въртящ момент 309 Нм. Акумулаторът с капацитет 82 кВтч позволява изминаването на 402 км без презареждане.

Подробности за пълната гама от моторизации все още не се съобщават. Тя обаче най-вероятно ще бъде идентична с тази на Skoda Enyaq: мощност от 148 до 306 коня и автономен пробег между 340 и 510 км.

В САЩ първите купувачи ще получат три години безплатно зареждане на бързи станции. Терминал с мощност 11 кВт зарежда батерията с енергия, достатъчна за изминаването на 53 км, а от домашно устройство капацитетът ѝ се запълва изцяло за 7.5 часа. На мощна станция (125 кВт) 80% от акумулатора са налични след 38 минути.

В салона има цифров приборен панел с диагонал 5.3 инча и мултимедиен екран с размер 10 или 12 инча в зависимост от версията. Управлението се осъществява посредством сензорни бутони на волана или с гласови команди и жестове.

Скъпите модификации на ID.4 ще се оборудват с матрични LED-фарове, 21-цолови джанти, седалки с масаж, адаптивен круиз контрол и над 10 асистента за активна безопасност. Обновяването на софтуера става "по въздуха".

Продажбите в Европа започват през четвъртото тримесечие на годината, а в Америка - в началото на 2021-ва. Засега обаче са известни само цените в Щатите, където най-достъпният ID.4 ще струва $39 995 (€34 308), но отначало ще се предлага само най-скъпата модификация с цена $43 995 (€37 742).

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.2 от 10 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
TBC
1 Отговор
Красив дизайн и предостатъчно място в багажника. Лошото е че range-a е сравнително недостатъчен спрямо Tesla

Оценка:
-7 +8

123
2 Отговор
Хммм, ФВ май започва масова електрическа инвазия?

Коментиран от #7, #15


Оценка:
-4 +10

Последния Софиянец
3 Отговор
Одеве ни предлагаха ,,народен,, автомобил за 60 000,сега за 80 000.Забогатява народа под мъдрото управление на Тивуций Едно.ха ха ха

Оценка:
-2 +17

jар
4 Отговор
Любопитно ми е как са сметнали така прецизно пробега-402км?Вероятно в реални условия той ще е наполовина.

Коментиран от #12


Оценка:
-1 +18

DrivingPleasure
5 Отговор
Илончо как е? Продава ли още акции ;)
Просто не виждам 40 000 долара тука! Електрофилите много ги боли глава.

Коментиран от #6, #8


Оценка:
-6 +8

Тъй тъй
6 Отговор

До коментар #5 от "DrivingPleasure":


Ти Илончо с тази кола ли го плашиш?

Оценка:
-4 +7

Тоест
7 Отговор

До коментар #2 от "123":


досегашните механични дефекти ще станат бъдещите електрически.Дано няма много пожари...

Коментиран от #11


Оценка:
-5 +10

Илончо
8 Отговор

До коментар #5 от "DrivingPleasure":


Тесла готви модел за 25 000 долара до 2022-ра, споко, никой няма да си купи VW

Коментиран от #9, #13, #27


Оценка:
-5 +9

Не само
9 Отговор

До коментар #8 от "Илончо":


Тесла готви по достъпни модели.Скоро китайската инвазия ще завладее и автомобилния пазар като го залее с евтини модели.

Оценка:
-2 +12

Breaking Bad
10 Отговор
SUV със задно предаване... Тия съвсем са изгубили връзка с действителността :))) Уплашиха се че Илончо ще им изяде хляба и бързат да пуснат какъвто и да е боклук на пазара, само за да са в играта :)))

Коментиран от #14


Оценка:
-8 +9

123
11 Отговор

До коментар #7 от "Тоест":


Надявам се са си научили урока от проблемите на Тесла, мей би!

Оценка:
-0 +6

321
12 Отговор

До коментар #4 от "jар":


Има еиннна световна методика, наречена ВЛТП. Има достатъчно информация в нета за теста. Иначе реалните пробези могат да бъда много различни - от по-малко, до по-големи. Ако караш внимателно от София към Бургас, вероятно пробега ще ти по голям и обратното - бързо каране от Бургас към София, ще ти снижи пробега по книжка. Така е при всеки вид автомобили, не само при елекричките.

Оценка:
-3 +2

DrivingPleasure
13 Отговор

До коментар #8 от "Илончо":


Чеки де не бръзай толкова. "Евтините" ви батерии няма са готови до 2022ра камо ли евтиния ви модел ;)

Оценка:
-2 +4

321
14 Отговор

До коментар #10 от "Breaking Bad":


Абе аман от енжинери в този форум. Как разбра, че задното е по-лошо? Предното е предпочитано последните години, защото е по-евтино и по-ефективно, когато върху него е тежкия двигател отпред. Да си чул много спортни автомобили да са с предно? Със сигурност във ФВ има много сериозен екип от инженери, които са направили преценката не въз основа на твоито знания от пуца.

Коментиран от #18


Оценка:
-7 +8

Jack Bauer
15 Отговор

До коментар #2 от "123":


"масова електрическа инвазия" може да има само след като се реши проблема с батериите, а това не е решение, а леко подобрение.

Коментиран от #16


Оценка:
-3 +5

DrivingPleasure
16 Отговор

До коментар #15 от "Jack Bauer":


Не са само батериите - и зарядните станции а такива липсват. После и тока ще стане кът. Не случайно електроразпределителните дружества в нкои държави започнаха да искат право да "режат" зарядните при пикови натоварвания.

Коментиран от #17, #20


Оценка:
-3 +2

Точно така е
17 Отговор

До коментар #16 от "DrivingPleasure":


Затова е хубаво да има конкуренция при електромобилите и всички производители да предлагат по нещичко. Колкото повече електромобили по пътищата, толкова повече зарядни ще има, защото пазара не търпи вакуум и ако има търсене ще има и предлагане. А той е като кокошката и яйцето.

Дори да си от тези, които не ги бърка високата цена на електромобилите, както сам каза, няма да си купиш такъв ако няма къде да го зареждаш.

Когато електромобилите станат много, както каза, могат да пренатоварят мрежата, по тази причина, ще се наложи по-бързо да се изградят интелигентните мрежи smart grid, които автоматично да спират зареждането, когато цената на тока се вдигне над определена граница. А тя се вдига, когато търсенето е повече от предлагането, тоест точно когато се натоварва мрежата. Също така ще включва зареждането, когато цената е най-ниска, а тя е най-ниска когато предлагането превишава търсенето, тоест когато мрежата е най ненатоварена. Така всички печелят.

Само че и затова ще трябва да се съберат критичен брой електромобили, за да има смисъл от изграждане на такава мрежа.

Оценка:
-0 +3

Breaking Bad
18 Отговор

До коментар #14 от "321":


Кажи ми едно предимство на задното предаване в ежедневното шофиране :)))
А спортните автомобили вече отдавана не са със задно предаване разбирачо! Всичко е 4х4, откакто излезна Audi Quattro (80-те години). Взе ми си ъпдейтни информацията. преди да пишеш дивотии :)))

Коментиран от #19


Оценка:
-2 +6

Като ще говорим за ежедневно шофиране
19 Отговор

До коментар #18 от "Breaking Bad":


Кажи предимствата на предното предаване? Едно от предимствата на задното предаване е олекотяване и опростяване на управляващите колела. Като ще изтъкваш предимства, не забравяй че разпределението на масата при електромобилите е 50 на 50 процента .

Оценка:
-2 +4

Jack Bauer
20 Отговор

До коментар #16 от "DrivingPleasure":


Електричеството въобще не е кът, нарочно се поддържа дефицит за да е висока цената и монополите да правят пачки. Пример: ЕВН задължава собствениците на ФЕЦ с мощност над 200KW да им дава дистанционен достъп и при ниска консумация в мрежата изключват ФЕЦа по тяхна преценка. Няма конкуренция, има монополи в енергетиката. В момента технологията е такава че ако си направя покрива на къщата с фотоволтаици спокойно мога да резна жиците на ЕВН/Енерго Про/ЧЕС за следващите 20-25 години.

Коментиран от #21


Оценка:
-4 +1

Все още не е
21 Отговор

До коментар #20 от "Jack Bauer":


Технологията я има още днес, но засега не е по-евтино, отколкото все пак да си вързан за жицата. Батериите все още са скъпи, а циклите малко. Когато цената на батериите падне под 100 долара за киловатчас и то за новите батерии с 5000 цикъла, тогава ще има икономически смисъл. В момента един цикъл от живота на батерията ти струва повече, отколкото да ползваш ток на нощна тарифа.

Оценка:
-0 +2

УМЕН
22 Отговор
Каквато им е и либерастката политика на швабите такива са им и автомобилите - пълно недоразумение с елементи на трагедия, тежка идиотия и мащабен олигофренизъм. 70000 лева за пролетно есенна строго градска кола с която през другите два сезона не можеш да отидеш от София до Пловдив. Но така ще е докато на власт е Шайзела Треперкел фон съвсем Изперкел. Тая кукувица докато не я изринат от власт барабар със стола и ще сме свидетели все на такива видими резултати. Досущ като нашата тиква. Даже по нагла дори - ще се опитва да ни пробутва голи тенекии с батерии че някой трябва да храни вилкомен талибаните все пак. Е, аз отказвам, а кретените от фауве да се зачулват с маските и да потапят, да фалират или да правят каквото искат друго, само не и електрически коли.

Коментиран от #28


Оценка:
-0 +1

НОВАТА КОСТЕНУРКА
23 Отговор
Така ще бъде наречен този конструктивно-производствн недостатък. Защото в сравнение с Тесла си е жива костенурка, ама болна от ковид19 и придружаващи заболявания. Това вагонче НЯМА И НЕ ЩЕ БЪДЕ конкуренция не само на Тесла, но и на китайските електромобили дори.

Оценка:
-0 +1

ЕЛЕКТРОГЕЙТ
24 Отговор
Толкова си могат от най-големия швабски концерн в света. Само пунти мари, безкрайна алчност и лъжи. И завист, много завист. Шкода уж дъшерна фирма, а правят по-добри и качествни коли. Айдееее, отгоре веднага заповед скъпите шкоди да се правят в Германия. Заводите вместо в България член на ЕС ще ги правим в Турция или Тамбукту та да може да минеме тънко и да плащаме на работниците с евтини турски лири вместо с половин евро. Лъжеме за емисиите, ама сега още по-яко ще излъжеме и за пробега. Ще сложим една батерия 37 киловатчаса пишеме 509 км. пробег. Ако мине номера ще сложим 24 киловатчаса и ще напишем 652 км. пробег. Така сме ние немските индженери под крилото на мъдрата майка Мути Шмеркел.

Оценка:
-0 +2

Анревиатура от Дойчестан
25 Отговор
ID.4 = Ислямска държава.4-ти Райх

Оценка:
-0 +1

Анревиатура от Дойчестан
26 Отговор
ID.4 = Ислямска Държава.4-ти Райх

Оценка:
-0 +0

Иванов
27 Отговор

До коментар #8 от "Илончо":


Ще,ще. Тесла трябва да си оправят качеството на произдодство. Клиентите масово се оплакват от неравномерни фуги ,лошо паснати врати и други. Като технология са много добре Теслите, но клиентите в Европа са свикнали с високо качество на сглобката от много години, а Тесла това не може да го предложи , към днешна дата. За американския пазар са ок, там масата от клиентите се интересува да има волан и педали и ако си бил там, ще знаеш в какво състояние са салоните на 80% от автомобилите там- такава мръсотия и кочина не виждал дори в най-гнусната ромска кола у нас. Не ги чистят с години. Казвам повечето, не всички.

Коментиран от #30


Оценка:
-0 +1

Иванов
28 Отговор

До коментар #22 от "УМЕН":


Кой си ти да казваш ,кой да управлява Германия?Немците си я избират близо 20 год. вече. Или ще кажеш , че Меркел си купува изборите с кебапчета ? Ти си гледай в твоето канче и не ги мисли немците- и без теб ще се оправят някак.

Коментиран от #29


Оценка:
-1 +0

УМЕН
29 Отговор

До коментар #28 от "Иванов":


Иванов, седни, не си готов за дискусии с по-умни от теб.

Оценка:
-0 +0

Ще ще
30 Отговор

До коментар #27 от "Иванов":


Със завода в Германия, ще предложи и качество! Ясно ти е че от завод до завод има разлика, макар да правят едни и същи неща! Качеството на китайските е по-високо от американските, така ще бъде високо и с немските.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Владимир Путин
Руският премиер се шегува, след като Реджеп Ердоган му представя шефа на турското разузнаване:
След като ръководителят на разузнаването е тук, няма какво да говорим, той вероятно всичко Ви е докладвал."

Още бисери
ТОП 5